loading...
راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف
CafeSeo بازدید : 39 شنبه 21 فروردین 1400 نظرات (0)

نماشویی ساختمان از جمله کارهایی است که در گذشته از اهمیت کمتری برخوردار بود اما امروزه با توجه به ضرورت این موضوع بیشتر به آن پرداخته میشود. هنگامی که صحبت از نماشویی ساختمان میشود ممکن است با واکنش های مختلفی روبرو شوید، ممکن است از نظر عده ای این کار بیهوده باشد و دلیلی برای انجام دادن آن نداشته باشند اما از نظر بسیاری از افراد این کار در زیبایی ساختمان بسیار تاثیر گذار باشد. اگر شما جزو دسته ی دوم هستید و قصد انجام این کار را دارید تا پایان مطلب را مطالعه کنید زیرا قصد داریم دلیل اهمیت این موضوع و روش های انجام آن را به شما بگوییم.

نماشویی ساختمان

دلایل شستشوی نمای ساختمان

اجازه دهید با ذکر یک مثال ضرورت نماشویی ساختمان را توضیح دهیم. تصور کنید لباسی که بر تن دارید کثیف و لک شده باشد آیا اگر آن را نشویید زیبایی لباس به چشم می آید؟ آیا چرک مرده شدن لباس به بافت آن آسیب نمی رساند؟ قطعا پس از مقایسه ی لباس تن و نمای ساختمان شما نیز به اهمیت شستشوی نمای ساختمان پی میبرید.

اولین و مهم ترین دلیل برای انجام نما شویی ساختمان حفظ زیبایی ساختمان است، ساختمان های تمیز در مقایسه با ساختمان های کثیف جلوه و جذابیت بیشتری دارند.

دومین دلیلی که در مورد اهمیت نماشویی ساختمان میتوان عنوان کرد نگهداری بهتر از ساختمان و تعمیر آن است. برای درک بهتر این موضوع ساختمانی را در نظر بگیرید که پوشیده از دوده، لک و آلودگی است، آیا میتوانید قسمت های تخریب شده ساختمان را به راحتی ببینید؟ خیر زیرا قسمت های تخریب شده و ایرادات نمای ساختمان زیر انبوهی از آلودگی مدفون شده اند و نمی توان به موقع برای تعمیر آن ها اقدام کرد.

پس از نماشویی ساختمان به راحتی قسمت های تخریب شده و خرابی های احتمالی قابل مشاهده هستند.

دلیل سوم را میتوان از بین بردن آلودگی های مخرب دانست. ساختمان ها دائما در معرض آلودگی و فرسایش با اکسیدهای نیتروژن و گوگرد و باران های اسیدی هستند و باید این آلودگی ها را با نماشویی اصولی ساختمان حذف کرد.

البته باید این نکته را نیز بگوییم که نمی توان گفت که همه ی ساختمان ها به یک اندازه به شستشوی نما احتیاج دارند و میتوان با توجه موقعیت جغرافیایی و وضعیت آب و هوایی منطقه و نوع سنگ نما شستشوی نمای ساختمان را انجام داد.

آنچه بر شستشوی نمای ساختمان تاثیر میگذارد

قبل از شستشوی ساختمان بهتر است به نکاتی که در ادامه به شما میگوییم دقت کنید.

  • معمولا شستشوی نمای مغازه ها، مراکز تجاری و یا مراکز فروش به دلیل مراجعه ی بیشتر افراد نسبت به ساختمان های مسکونی بیشتر انجام میشود.
  • همچنین شستشوی ساختمان ها بستگی به میزان آلودگی شهر نیز دارد، برای مثال ساختمان های کلان شهرهایی مثل تهران به دلیل آلودگی بیش از حد هوا نیاز به شستشوی مکرر و با روش های پیشرفته دارند اما در شهرهای کوچک ساختمان ها نیاز به شستشوی کمتری دارند.
  • ممکن است به شستشوی همه ی نمای ساختمان احتیاج نباشد و تنها شستشوی قسمتی از ساختمان ها مثل پیاده رو کفایت کند. معمولا نماشویی ساختمان های مرتفع مثل آسمان خراش ها تا آن جایی انجام میگیرد که دیده میشود، این ساختمان ها را معمولا تا طبقه ششم میشویند زیرا طبقات بالاتر با چشم دیده نمی شوند.
  • ساختمان های مناطق مرطوب به شستشوی بیشتری نیاز دارند زیرا رطوبت باعث جذب آلودگی ها و گازهای موجود در هوا یا نمک های محلول در آب باران میشود و شستشوی ساختمان های مناطق مرطوب باعث افزایش عمر آن ها میشود.

روش های نماشویی ساختمان

روش های نماشویی ساختمان متفاوت از هم هستند و برای هر ساختمان باید روش درست و اصولی را انتخاب کنید، در غیر این صورت ممکن است به جای تمیز شدن ظاهر ساختمان، نمای ساختمان آسیب ببیند.

برای مثال نمی توان ساختمان با نمای سنگی را با همان روشی شست که نمای آجری را میشویند.

به عنوان مهم ترین نکته در نماشویی ساختمان باید بگوییم که یک قانون کلی وجود دارد که بهتر است ملایم ترین شستشو را برای نماشویی ساختمان در نظر گرفت.

نوع آلودگی نیز بر روش نماشویی ساختمان موثر است، در ادامه به انواع روش های شستشو اشاره میکنیم:

نماشویی به کمک آب: یکی از روش های ایمن و کم خطر نماشویی به کمک آب است که خود شامل 3 نوع است: شستشو با فشار آب، شستشو به کمک خیساندن و شستشو با بخار آب.

برای ساختمان هایی که نمای آن ها با گرد و غبار و دوده آلوده شده است بهترین روش شستشو با آب است. البته گاهی نیز لازم است برای اثر بخشی بهتر این روش به آب، مواد شوینده ی ارگانیک غیر یونی اضافه شود.

نماشویی با کمک خیساندن معمولا برای قسمت هایی انجام میشود که در معرض بارش باران نیستند و این روش به پاک شدن آلودگی ها و دوده های سنگین کمک میکند. معمولا برای ساختمان هایی قدیمی که شستشوی آن ها باید به آهستگی صورت پذیرد از روش خیساندن استفاده میکنند، این نوع شستشو ممکن است چندین هفته زمان ببرد.

روش شستشو با فشار آب اگر چه چندان معمول نیست اما برای نماهای حساس مورد استفاده قرار میگیرد.

نماشویی با مواد شیمیایی:

از مزیت های این روش این است که علاوه بر پاک کردن گرد و غبار و دوده، میتوان گرافیتی های روی دیوار، زنگ زدگی و رنگ های قدیمی را نیز تمیز کرد. قبل از شستشو باید سطح نما را به خوبی خیس کرد و سپس از شوینده استفاده کرد.

شوینده های قلیایی برای نماشویی ساختمان هایی که مصالح به کار رفته در آن ها از جنس سنگ آهک، گرانیت جلا یافته، سنگ مرمر و ماسه سنگ گچی است، مناسب است.

به کمک شوینده های اسیدی نیز میتوان ساختمان های با سنگ نما، آجر نما، نمای گرانیتی، نمای بتنی و نمای ماسه سنگ را شستشو داد.

نماشویی با تراشیدن: در این روش با تراشیدن و سابیدن سطح نما، آلودگی ها را از روی آن حذف میکنند، گفتنی است این روش زیاد توصیه نمی شود زیرا این تراش ممکن است به نمای ساختمان آسیب وارد کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت worksafety-pazirik.com مراجعه کنید.

CafeSeo بازدید : 33 پنجشنبه 14 اسفند 1399 نظرات (0)

انواع حفاظ پنجره

نسل های جدید حفاظ پنجره کاربرد بسیار بالایی دارد و در طراحی بسیار تاثیر بالایی دارد . شکل اغلب این نوع حفاظ ها به شکل فلز میباشد ، اما در طراحی های جدید و استفاده از جنس های نوین در تولید این مدل محصول این زمینه ی فکری کاملا تغییر یافته است . از طرح های کلاسیک و مدرن میتوان در حفاظ استفاده کرد و نحوه ی باز و بسته کردن آن با توجه به نیاز مشتریان متغیر میباشد . یکی از مهم ترین ویژگی هایی که تمام حفاظ پنجره ها باید داشته باشد . مقاومت بسیار بالایی در مقابل سرقت داشته باشد.

قیمت حفاظ پنجره

اجزای تشکیل دهنده ی حفاظ پنجره فلزاتی مانند آهن و آلومینیوم می باشد ، که تمامی این فلزات ارتباط مستقیم به قیمت های روز بازار دارد ولی شرکت حفاظ نما توانسته با کنترل وضعیت بازار و اهمیت دادن به خواسته های مشتری از بالا بردن روزمره ی اجناس خودداری کرده و بسته به نوع بازار قیمت کنترل شده و به صرفه به مشتری ارائه دهد ولی تمام این خدمات دلیلی بر پایین آوردن کیفیت و کم کاری در خدمات نصب و اجرا نمی شود بلکه مهم ترین اصل حفاظ نما جلب رضایت مشتری میباشد.

طرح های حفاظ پنجره

در زمینه ی طراحی حفاظ پنجره شرکت حفاظ نما توانسته از طرح ها ی روز و مدل های جدید استفاده کند ، این به معناست ترکیب تمامی طرح ها از جمله کلاسیک و مدرن و تنوع در رنگبندی توانسته هزاران مدل جدید را ایجاد کند .در طراحی حفاظ های ثابت و متحرک باید ظرافت را بسیار مورد توجه قرار داد ، زیرا اکثر حفاظ ها برای نمای ساختمان ها و ویلا مورد استفاده قرار میگیرد و زیبایی نما را شامل میشود پس باید در انتخاب طرح بسیار دقت کرد . برای بازدید از طرح‌های متنوع حفاظ پنحجره، از وبسایت حفاظ نما دیدن فرمایید.

CafeSeo بازدید : 42 یکشنبه 10 اسفند 1399 نظرات (0)

هوشمند سازی ساختمان چیست؟

هوشمند سازی ساختمان یا داخلی (Domestics) در حقیقیت یک خانه است که برای ساخت و طراحی دکوراسیون آن از جدیدترین تکنولوژی­ های روز استفاده شده است. این منازل به گونه­ای طراحی و ساخته می­شوند که تمامی بخش­ها و وسایل موجود در آن را می­توان به وسیله­ ی یک دستگاه الکترونیک از راه دور کنترل کرد.

در واقع طراحان منازل هوشمند این امکان را در اختیار افراد قرار داده­اند تا به وسیله wifi یا بلوتوث گوشی هوشمند خود تمامی وسایل منزل نظیر ماشین لباسشویی، تلوزیون، لامپ­ها، پرده­ ها، سیستم گرمایشی و سرمایشی، سیستم الکتریکی و …. را مدیریت و کنترل کنند. این هوشمندسازی باعث افزایش رفاه، راحتی و امنیت کاربران یک ساختمان می­شود. به همین دلیل امروزه بسیاری از افراد اقدام به هوشمندسازی منازل خود می­کنند.

 

هوشمند سازی ساختمان

 

هوشمند سازی ساختمان در ایران

اگر چه هوشمند سازی ساختمان در ایران سابقه‌ای طولانی ندارد اما در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است و طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. امروزه شرکت‌های زیادی در ایران هستند که خدمات هوشمندسازی ساختمان را به مشتریان خود ارائه می‌دهند.

 

هوشمند سازی ساختمان اداری

در یک ساختمان اداری هوشمند، تجهیزات به اینترنت متصل می‌شوند و یک اکوسیستم هوشمند را ایجاد می کنند. به وسیله این سیستم می توان تمام کارها را کنترل، مدیریت و نظارت کرد. برخی از مهم‌ترین مزایای هوشمند سازی ساختمان اداری عبارتند از: افزایش راحتی، کنترل دما و رطوبت از طریق گوشی همراه، افزایش راندمان کارمندان، صرفه جویی در مصرف انرژی، تنظیم خودکار روشنایی و دما، افزایش امنیت.

 

هوشمند سازی ساختمان مسکونی

تجهیزات ساختمان هوشمند از طریق یک دستگاه مرکزی کنترل می‌شوند. سیستم هوشمند سازی ساختمان شامل سخت‌افزارها و نرم‌افزارهایی است که برای مانیتورینگ و کنترل یکپارچه قسمت‌های مختلف  در ساختمان نصب می‌شوند. اهداف و مزایای هوشمند سازی ساختمان عبارتند از: افزایش ایمنی، استفاده بهینه از تجهیزات، افزایش طول عمر تجهیزات، کنترل بخش‌های مختلف ساختمان از طریق یک PC یا اینترنت، صرفه‌جویی در مصرف انرژی

 

هوشمند سازی ساختمان تجاری

هوشمندسازی مراکز تجاری برای فروشندگان این امکان را فراهم می‌سازد تا کالای خود را به بهترین شکل ممکن به مشتری عرضه کنند. ازطرف دیگر محیط تجاری کاملا اتوماتیک و هوشمند احساس امنیت بیشتری را برای مشتریان ایجاد می‌کند. یکی از چالش‌های ساختمان‌های تجاری کنترل خودکار تجهیزات سرمایشی، گرمایشی و تهویه مطبوع است، سیستم هوشمند کنترل خودکار و دقیق تجهیزات تعبیه شده را ممکن می‌سازد.  سایر فواید هوشمند سازی ساختمان تجاری عبارتند از: بالا رفتن کیفیت سرویس ساختمان تجاری، صرفه جوئی در هزینه کابل کشی های آتی و پراکنده، افزایش ضریب ایمنی و امنیتی مراکز تجاری، کاهش چشمگیر هزینه های مربوط به نگهداری و تعمیرات، بهینه سازی و صرفه جویی در مصرف انرژی برق و..

 

انواع ساختمان‌های­ هوشمند

خانه­ های هوشمند بر اساس نوع و چگونگی عملکرد سیستم هوشمند خود در انواع مختلفی دسته­بندی می­شوند. البته این نوع دسته­بندی­ها صرفا جهت راحتی نحوه سفارش نوع محصول و قیمت­گذاری بهتر آن ایجاد می­شود. مشتریان می­توانند مطابق با نیاز و سلیقه خود نوع سیستم خانه هوشمند خود را انتخاب کنند. بر این اساس خانه­های هوشمند بر اساس نوع و چگونگی عملکرد سیستم هوشمند خود به دو دسته اصلی تقسیم­ بندی می­شوند.

 

سیستم خانه هوشمند بی­سیم

برای نصب این نوع سیستم خانگی هوشمند نیازی نیست سیم­کشی خانه تعویض شود و فقط باید ابزارهای بی­سیم را در منزل نصب و راه­اندازی کرد. به عنوان نمونه برای کنترل لامپ­ هایی که امکان دریافت امواج الکترومغناطیس را دارند، می­توان از یک سیستم مرکزی کنترل تحت وایرلس استفاده کرد. برای هوشمند سازی سایر اجزای منزل، سیستم­های صوتی و تصویری و … نیز می­توان از همین شیوه استفاده کرد.

 

سیستم خانه هوشمند شبکه سیمی

برای نصب و راه­اندازی این نوع سیستم ساختمان هوشمند، باید سیم­ کشی منزل را متناسب با نوع سیستم هوشمند مورد استفاده تعویض کرد. بدین شیوه تمامی وسایل منزل به سیستم مرکزی کنترل متصل می‌شوند. در مقایسه با سیستم وایرلس هزینه نصب و راه­ اندازی این نوع سیستم هوشمند بسیار بالاتر است. افراد می ­توانند متناسب با بودجه و نیاز خود هر کدام از این روش­های هوشمندسازی ساختمان را انتخاب کنند.

 

هوشمندسازی ساختمان

 

کاربرد تجهیزات ساختمان‌های هوشمند

سیستم­های خانه­ هوشمند از تجهیزات ایمنی متنوعی برخوردار هستند. هر کدام از این تجهیزات به واسطه برخورداری از ویژگی­هایی منحصر به فرد، می­توانند امنیت و آرامش را برای ساکنین یک ساختمان به همراه بیاورند. از جمله این تجهیزات می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

سیستم روشنایی هوشمند

سیستم روشنایی و نورپردازی بیشترین سهم مصرف انرژی را در یک ساختمان به خود اختصاص داده­اند. این میزان مصرف انرژی به وسیله نصب سنسورهای حرکتی و حساس به نور یا کلیدهای هوشمند مورد استفاده در ساختمان هوشمندتا حد چشم­گیری کاهش می­یابد.  

سیستم روشنایی هوشمند از امکاناتی برخوردار است که به واسطه آن­ها زمینه راحتی و آسایش ساکنان خانه هوشمند را فراهم می­کند. از جمله آن­ها عبارت­اند از:

 

تنظیم میزان نوردهی

سیستم هوشمند روشنایی می­تواند در صورت بالا بودن یا پایین بودن میزان نور محیط برخی از سرخط­های روشنایی را به صورت خودکار خاموش یا روشن کند. این امر باعث کاهش میزان استفاده از انرژی برق می­ شود.

 

کنترل سیستم روشنایی در خارج از منزل با استفاده از تلفن همراه و اینترنت

با استفاده از سیستم هوشمند ساختمان می­توان سیستم روشنایی را به وسیله ریموت کنترل در داخل منزل و با موبایل و تبلت در خارج از منزل کنترل کرد.

 

کنترل سیستم روشنایی توسط حسگرها

حسگرها می­توانند حضور فرد را در یک مکان تشخیص بدهند. بر این اساس سیستم روشنایی با حضور افراد، به صورت خودکار روشن و با ترک آن­ها خاموش می­شود.

 

سیستم سرمایشی و گرمایشی هوشمند

دمای پیش­فرش یک محیط در هنگام استفاده از سیستم گرمایشی و سرمایشی یک ساختمان هوشمند توسط کاربر تعیین می­شود. بر این اساس زمانی که دمای محیط به حد تعیین شده برسد، فعالیت سیستم تهویه مطبوع به صورت خودکار متوقف می­شود. علاوه بر این در صورت باز شدن در و پنجره­ها سیستم تهویه متبوع به صورت اتوماتیک خاموش می­شود. این امر باعث کاهش اتلاف انرژی می­شود.

 

سیستم هوشمند لوازم صوتی و تصویری

با انتقال دادن کدهای ریموت به کلیدهای سیستم هوشمند، بدون نیاز به ریموت می­توان به وسیله یک صفحه نمایش­های لمسی تغییرات مورد نیاز را اعمال کرد و تمامی وسایل صوتی و تصویری را توسط یک کلید مدیرت و کنترل کرد.

 

5 ویژگی مهم ساختمان هوشمند

سیستم مدیریت هوشمند مورد استفاده در یک ساختمان از قابلیت­ها و ویژگی­های منحصر به فرد زیادی برخوردار است که از مهمترین آن­ها می­توان به 5 مورد زیر اشاره کرد:

 

انعطاف­ پذیری

یکی از مهمترین و کاربردی­ترین ویژگی­های BMS یا سیستم مدیریت هوشمند ساختمان قابلیت انعطاف­پذیری آن است. بدین صورت که می­توان تمامی تغییرات مورد نیاز ساختمان را به ساده­ترین شیوه ممکن در نرم­افزار ایجاد نمود. بدون اینکه نیازی به استفاده از سخت­افزارهای پیچیده یا سرمایه­گذاری­های پرهزینه وجود داشته باشد.

در حقیقت سامانه طراحی شده به صورت یک شبکه کاملا گسترده است که از قابلیت نصب خیلی سریع بر روی رایانه شخصی برخوردار است. علاوه بر این می­توان آن را در هر زمانی توسط استانداردهای مایکروسافت به­روز­رسانی کرد.

 

قابلیت اعتبار

سیستم مدیریت هوشمند مورد استفاده در ساختمان هوشمند بسیار دقیق و قابل اعتماد است. بدین صورت که بر تمامی عملکردهای شبکه نظارتی دقیق دارد و مانع از اتلاف انرژی و بروز پیشامد و موقعیت­های بحرانی می­شود.

 

کاهش هزینه

کاهش هزینه­ های جاری پرداخت، کاهش مصرف انرژی و صرفه­جویی در مصرف آن از مهمترین مسائلی هستند که BMS یا سیستم مدیریت هوشمند ساختمان بر روی آن تمرکز دارد.

شاید در ابتدا راه ­اندازی و نصب سامانه MBS باعث افزایش هزینه­ های جاری یک ساختمان شود اما با کمی بررسی می­توان دریافت که با گذشت 3 تا 5 سال، تمامی هزینه ­ها (به وسیله صرفه­جویی در انرژی و دیگر هزینه­های جاری) به صورت کامل باز می­گردد.

 

رفاه

در یک ساختمان هوشمند بسیاری از کارهای دشوار و روزانه به صورت خودکار انجام می­شوند. به همین دلیل این امکان در اختیار ساکنین ساختمان قرار می­گیرد تا زمان خود را بهتر مدیریت کنند.

 

امنیت

سنسورها و تکنولوژی­های ارتباطی که سیستم مدیریت هوشمند ساختمان در اختیار افراد قرار می­دهد، این امکان را فراهم کرده تا بتوان در هر مکان و موقعیتی به صورت مداوم امنیت خانه را تحت نظر داشت و در صورت نیاز اقداماتی نیز انجام داد.

 

هوشمندسازی ساختمان

 

هزینه هوشمند سازی ساختمان

در حال حاضر تعیین هزینه هوشمندسازی ساختمان به نحوی صورت می­گیرد تا افراد بیشتری بتوانند با هوشمندسازی خانه­های خود رفاه، ایمنی و آرامش را به خانه خود بیاورند.

به صورت کلی برای هوشمندسازی ساختمان عوامل و فاکتورهای زیر در نظر گرفته می­شوند.

  • هوشمند سازی ساختمان با تجهیزاتی بسیار ساده
  • هوشمند سازی ساختمان با تجهیزات نرمال و معمولی
  • هوشمند سازی ساختمان با تجهیزات پیشرفته
  • هوشمند سازی ساختمان با تجهیزات سفارشی و خاص

 

مقایسه ساختمان هوشمند و معمولی

تفاوت اصلی منازل و ساختمان­های معمولی (که ما در آن زندگی می­کنیم) با یک خانه­ی هوشمند در این است که در منازل هوشمند می­توان تمامی وسایل، امکانات و تجهیزات را به صورت یکپارچه و فقط با یک سیستم مرکزی کنترل و مدیریت کرد. همین موضوع رفاه و امنیت بیشتری برای ساکنین خانه هوشمند فراهم می‌کند.

 

برق هوشمند ساختمان چیست؟

در سیم کشی سنتی مصرف کننده از طریق کلیدهای تعبیه شده در ساختمان برق را کنترل می‌کند. در حالی که در سیم کشی ساختمان هوشمند به نصب کلید برای هر مصرف کننده برق نیازی نیست. سیستم تابلو برق هوشمند به جای تابلو برق ساختمان نصب می‌شود. در نتیجه ماژول‌های خروجی همگی از همین طریق تغذیه و کنترل می‌شوند.

 

 

شرکت هوش سازه     همواره سعی نموده تا در ساختمان ها ، راه کارهایی خاص و متفاوت را در اختیار کاربران قرار دهد. در همین راستا این شرکت با استفاده از محصولات شرکت های بزرگی چون     ABB     ، Berker     ، Schneider و سایر شرکتهای از این دست خدمات و کارآیی های خاصی را ارائه می نماید    .

CafeSeo بازدید : 37 یکشنبه 10 اسفند 1399 نظرات (0)

هوشمند سازی چیست؟

 

احتمالا در سال های اخیر شما نیز واژه هوشمند سازی، مدارس هوشمند، ساختمان هوشمند، لوازم خانگی هوشمند و واژه هایی از این قبیل را زیاد شنیده باشید. منظور از هوشمند سازی ساده تر کردن و پیشرفته کردن روش زندگی با برخی از ابزارها و پارامتر ها است. در واقع هوشمند سازی به کار بردن برنامه ها و روش های مبتنی بر ابزارهای فناوری و اطلاعات است.

 

انواع هوشمند سازی

 

امروزه سیستم های هوشمند سازی زیادی تهیه و آماده می شوند که هر کدام با امکاناتی که دارند می توانند یک فضای خاص و فعال را ایجاد کنند. از جمله انواع هوشمند سازی می توان به هوشمند سازی خانه یا محل کار، هوشمند سازی ساختمان و هوشمند سازی صنعتی اشاره کرد.

هوشمند سازی خانه یا محل کار: به دلیل این که محیط خانه یا کار یک فضای اختصاصی است می توان از نوع پیشرفته هوشمند سازی برای امنیت و رفاه آن ها استفاده کرد. این هوشمند سازی ها یک فضای لوکس و مدرن را ایجاد می کند. در این نوع، ابتدا داده ها توسط حسگر دریافت می شود سپس فرمان هایی که از قبل مشخص شده بود با استفاده از کنترل کننده مرکزی پردازش و صادر شده و برای اجرا به دستگاه های مصرفی ارسال می شوند.

هوشمند سازی ساختمان: از طریق هوشمند سازی یک ساختمان می توان کلیه تجهیزات الکترونیکی مشترک ساختمان را به وسیله سنسورها و حسگر ها با برنامه مشخص شده قبلی به صورت یکپارچه تحت کنترل درآورد. از جمله تجهیزات مربوط به هوشمند سازی ساختمان می توان به موتورخانه ها، هواسازها، سیستم های سرمایشی و گرمایشی، چیلرها، دوربین های مداربسته، سیستم های حفاظتی، آسانسورها، برق اضطراری اشاره کرد.

هوشمند سازی صنعتی: از جمله کاربردهای هوشمند سازی صنعتی می توان به خدمات رباتیک، خدمات پزشکی، خدمات آموزشی، سرگرمی، نقل و انتقالات هوشمند، تشخیص هوشمند و… اشاره کرد.

 

هوشمند سازی - هوش سازه

 

 

کاربرد هوشمند سازی

 

سیستم های هوشمندسازی در زمینه های مختلفی به صورت وسیع کاربرد دارند. از جمله آن ها می توان به اتوماسیون صنعتی، احراز هویت، پزشکی، رباتیک، حمل و نقل هوشمند، خدمات آموزشی، خدمات بازرسی و نظرات می توان اشاره کرد.

 

5 نکته کلیدی در رابطه با هوشمند سازی

 

نیازهای خود را شناسایی کنید: توجه داشته باشید که آیا تنها به دنبال سیستم روشنایی هوشمند هستید و یا به طور کلی می خواهید یک فضای هوشمند ایجاد کنید. در صورتی که به موسیقی علاقه داشته باشید می توانید سیستم صوتی هوشمند ایجاد کنید. چنان چه می خواهید با استفاده از دزدگیر امنیت را برای محیط خود فراهم کنید از سیستم هوشمند استفاده کنید. در صورتی که بخواهید از آتش سوزی محیط جلوگیری کنید یا خطر را کم کنید سیستم اعلام حریق و قطع گاز به شما کمک می کند. علاوه بر این ها با استفاده از سیستم هوشمند می توانید از راه دور مکان مورد نظر خود را آبیاری کنید. بعد از شناسایی دقیق نیازها می توانید سیستم هوشمند را طبق نظر خود به اجرا درآورید.

مشخص کنید محیط مورد نظر شما در چه مرحله ای از ساخت یا بازسازی است: بر طبق هر مرحله ای از ساخت یا بازسازی که در آن قرار دارید محصولات و امکانات متفاوتی برای شما وجود دارد. در این مورد دو نوع سیستم برای استفاده وجود دارد که یکی از آن ها با سیم و دیگری بدون سیم است.

مشخص کنید که برای محیط مورد نظر خود چه مقدار می خواهید هزینه کنید: تمامی محصولات براساس میزان کیفیت، امکانات و پشتیبانی قیمت های متفاوتی دارند. شما با توجه به موقعیت خود و در نظر گرفتن تمامی نکات، بر طبق بودجه، شیوه هوشمندسازی برای محیط مورد نظر را تعیین کنید.

به نظرات مشتریان و کاربران سیستم مورد نظر توجه کنید: شما با استفاده از نظرات کاربران دیگر می توانید آگاهی بیشتری نسبت به محصول انتخابی خود پیدا کنید. در این مورد برخی از شرکت ها وجود دارند که امکان بازدید از پروژه های قبلی را برای شما فراهم می کنند تا بهتر بتوانید در مورد این موضوع تصمیم بگیرید.

گارانتی و پشتیبانی خدمات را مورد نظر قرار دهید: حتما به این موضوع توجه داشته باشید که در هنگام خرید تجهیزات مورد نظر، ضمانت لازم را از کارفرما دریافت کنید. در صورت دریافت ضمانت می توانید با خیال راحت خرید خود را انجام دهید زیرا در صورت ایجاد مشکل تمام حقوق شما حفظ خواهد شد.

 

روش های هوشمند سازی ساختمان

 

با استفاده از هوشمندسازی، شما تعدادی سنسور اطلاعاتی را جمع آوری کرده و به سیستم مرکزی ارسال می کنید. پس از اینکه اطلاعات دریافتی مورد تحلیل قرار گرفت آن ها به سمت عملگرها فرستاده می شوند. با توجه به این موضوع سه روش برای هوشمندسازی ساختمان ها وجود دارد. این سه روش شامل استفاده از سیم کشی مجزا برای اطلاعات، استفاده از سیم های برق به عنوان بستری برای انتقال اطلاعات، استفاده از سیستم های بی سیم برای انتقال اطلاعات هستند. در هر کدام از این روش ها یک سری استاندارد ها وجود دارد که بر اساس آن ها می توان هوشمندسازی را انجام داد.

 

هوشمند سازی ساختمان

 

با هوشمندسازی ساختمان، به وسیله گردآوری عناصر اصلی یعنی سیستم ها، سرویس ها، ساختار، مدیریت و ایجاد رابطه یکپارچه بین آن ها یک فضای فعال و مقرون به صرفه به وجود می آید. این سیستم طوری عمل می کند که متناسب با تغییر در محیط واکنش نشان می دهد و طبق شرایط محیط خود را وفق می دهد. با راه اندازی این سیستم یکپارچه در ساختمان می توان اغلب سیستم های برقی ساختمان مانند سیستم روشنایی، سرمایش گرمایش ، تهویه، پرده ها، سیستم صوتی و … را تحت کنترل درآورد و به صورت اتوماتیک آن ها را به کار گرفت. با استفاده از این سیستم حتی می توانید زمانی که در ساختمان نیستید پرده ها را باز یا بسته کنید و یا سیستم گرمایش یا سرمایش را تنظیم کنید. شما از راه دور قادر خواهید بود که نور ساختمان را بنا به شرایط کم یا زیاد کنید.

در صورت راه اندازی سیستم هوشمند علاوه بر تنظیم روشنایی، سرمایش گرمایش، پرده ها و سیستم صوتی می توانید تلویزیون، دزدگیر، دوربین، آسانسور، پارکینگ، آبیاری باغچه ها، محافظت از کودکان و … را تحت کنترل درآورید. با استفاده از این فناوری افراد ساکن در ساختمان می توانند امنیت و آرامش بیشتری را تجربه کنند. در واقع به تجهیزات و فرآیندی که یک ساختمان هوشمند را شکل می دهد هوشمندسازی ساختمان گفته می شود.امروزه در ساختمان‌ های  جدید، تکنولوژی ساختمان هوشمند بسیار به کار گرفته می شود و این شیوه نه تنها در خانه های لوکس بلکه در خانه های معمولی نیز تا حدی افزایش پیدا کرده است.

 

هوشمند سازی هوش سازه

 

 

هوشمند سازی اماکن

 

در هوشمندسازی اماکن، سنسورهای مختلف با نرم افزارهای نمایشگر ارتباط برقرار می کنند. در این روش سنسورها اطلاعات مختلف محیط را دریافت، پردازش و ارسال می کنند. این اطلاعات در نمایشگر موبایل یا هر دستگاه الکترونیکی دیگری در این خصوص وارد می شود. در آخر صاحب خانه یا مدیریت دفتر کار با دریافت اطلاعات، فرمان مورد نظر خود را صادر می کند. فرمان مورد نظر پس از دریافت اجرا می شود.

 

BMS چیست؟

 

BMS یا مدیریت هوشمند ساختمان به مجموعه سخت افزارها و نرم افزارهایی گفته می شود که جهت مانیتورینگ و کنترل یکپارچه قسمت های مهم و حیاتی در ساختمان نصب می شوند. این مجموعه وظیفه پایش مداوم قسمت های مختلف ساختمان و اعمال دستور به آن ها را دارد. به صورتی که عملکرد اجزاء مختلف ساختمان متعادل با یکدیگر و در شرایط بهینه با هدف کاستن از مصارف اضافه و اختصاص منابع انرژی صرفا به فضاهای در حین بهره برداری باشد.

 

شرکت هوش سازه همواره سعی نموده تا در ساختمان ها ، راه کارهایی خاص و متفاوت را در اختیار کاربران قرار دهد. در همین راستا این شرکت با استفاده از محصولات شرکت های بزرگی چون ABB ، Berker ، Schneider و سایر شرکتهای از این دست خدمات و کارآیی های خاصی را ارائه می نماید.

CafeSeo بازدید : 42 چهارشنبه 06 اسفند 1399 نظرات (0)

به طور کل صندلی‌های اداری به چند دسته زیر تقسیم می‌شوند :
• صندلی مدیریتی
• صندلی کارمندی
• صندلی کنفرانسی
• صندلی چهارپایه
• صندلی انتظار 

 

صندلی اداری به چه نوع از صندلی گفته می‌شود؟

 

به خاطر داشته باشید که برای استفاده روزانه کارمندان اداره یا شرکت هر نوع صندلی ای را به چشم صندلی اداری نبینید، چرا که صندلی اداری همانطور که از نامش پیداست مناسب با فضای محیط کار طراحی و ساخته شده است و قاعدتا یک سری المان‌ و استاندارد مربوط به استفاده در محیط کار را به خود اختصاص داده است.

اگر قصد دارید تا برای محل کارتان صندلی اداری بخرید باید با پارچه صندلی اداری، ویژگی‌های صندلی اداری گردان و نکات مهم در تست صندلی آشنا باشید. با توجه به این که در سال‌های اخیر صندلی‌های اداری در مدل‌های مختلف طراحی و تولید می‌شوند، در این مطلب به معرفی بهترین مارک‌های صندلی اداری و خصوصیات آن‌ها می‌پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید. 

 

آیا هر نوع صندلی چرخ داری را می‌توان صندلی اداری دانست؟

 

پاسخ این سوال مشخص است، خیر! تعدادی از صندلی‌های چرخ دار وجود دارند که فقط برای میز مخصوص کامپیوتر طراحی شده اند و یا حتی مدل‌هایی در بازار به چشم می‌خورند که مخصوص محیط‌های آزمایشگاهی هستند. بنابراین هر صندلی که چرخ داشته باشد را نمی‌توان مناسب محیط اداره و شرکت دانست.
هر روز از زندگی یک کارمند در یک اداره یا شرکت، ساعات زیادی به نشستن روی صندلی اداری خود صرف می‌شود. اگر این صندلی راحت نباشد و کیفیت ساخت خوبی نیز نداشته باشد بدون اغراق ساعات کاری را تبدیل به بدترین و عذاب آور ترین ساعات زندگی می‌کند.

 

ویژگی‌های یک صندلی اداری خوب

 

راحتی و کیفیت ساخت دو عامل مهم در خرید یک صندلی اداری مناسب است. بزرگ‌ترین و مهم‌ترین ویژگی یک صندلی خوب، جدا از فرم، مدل، جنس مواد به کار رفته در ساخت آن و ...، راحت بودن آن است. هر چه‌قدر هم که یک صندلی از لحاظ زیبایی شناسی زیبا طراحی شود و از لحاظ کیفیت ساخت نیز از کیفیت ساخت بالایی برخوردار باشد اما با نشستن بر روی آن نتوان احساس راحتی کرد؛ انتخاب آن عقلانی به نظر نمی‌رسد!
احساس راحتی در هنگام نشستن روی صندلی بسیار فاکتور مهمی است، این ویژگی در انتخاب یک صندلی مناسب برای اداره و شرکت از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
اگر صاحب اداره یا شرکت هستید، برای خرید صندلی اداری در درجه نخست، میزان راحتی و حالت ارگونومیک بودن آن را بررسی نمایید و سپس به کیفیت ساخت صندلی اداری که این عامل هم عامل مهمی در خرید صندلی به شمار می‌رود دقت نمایید.
عامل دیگری که باید کمی ریزبینانه در آن عمل کنید و وسواس به خرج دهید، نوع کارایی صندلی اداری است، طبیعتا نوع کاری که کارمندان گوناگون اداره و شرکت شما انجام می‌دهند با یکدیگیر متفاوت است و با توجه به نوع کار آن‌ها می بایست نوع صندلی اداری آن‌ها را انتخاب کنید.

 

مواردی که باید هنگام تست صندلی اداری توجه کرد

 

  • راحتی صندلی اداری: یکی از موارد بسیار مهمی که هنگام تست صندلی اداری باید به آن دقت کرد، میزان راحتی صندلی است. با توجه به این که کارمندان ساعت‌های طولانی روی صندلی می‌نشینند در صورتی که صندلی از راحتی کافی برخوردار نباشد باعث ایجاد احساس خستگی خواهد شد.
  • دوام صندلی اداری: با توجه به این که صندلی‌ها یکی از لوازم بسیار پر کاربرد هستند و در طول روز از آن‌ها به دفعات استفاده می‌شود باید از استحکام و دوام بالایی برخوردار باشند. به همین دلیل باید جنس صندلی اداری مرغوب باشد. از طرف دیگر توجه به اجزا صندلی اداری مانند میله نگهدارنده نیز بسیار ضروری است. زیرا باید این میله توانایی نگهداری وزن افراد را داشته باشد و نشکند.
  • ابعاد صندلی اداری: یکی دیگر از نکاتی که باید هنگام تست صندلی اداری به آن توجه کرد اندازه صندلی است. با توجه به این که وزن و قد تمام افراد یکسان نیست، بهترین گزینه، انتخاب صندلی با قابلیت تنظیم ارتفاع است. از طرف دیگر ابعاد صندلی باید متناسب با فضای اداره باشد. به عنوان مثال انتخاب صندلی‌هایی با ابعاد بزرگ برای یک دفتر کار کوچک اصلا انتخاب درستی نیست.


در یک صندلی گردان دنبال چه ویژگی‌هایی باشیم؟

 

  • برای تمام بخش‌های بدن که نیاز به تکیه کردن دارند، محل تعیین شده باشد. تنها در این صورت است که امکان چندین ساعت کار برای کارمندان فراهم خواهد شد.
  • عمق نشیمنگاه صندلی باید طوری باشد که فرد بیش از اندازه داخل آن فرو نرود. از طرف دیگر نباید بیش از اندازه هم سفت باشد.
  • پشتی صندلی گردان سبب تقسیم وزن بدن می‌شود و در نتیجه فشار وارد شده بر بر لگن را کم می‌کند. بنابراین پشتی صندلی گردان باید استاندارد باشد.


بهترین مارک صندلی اداری


برندهای ایرانی و خارجی بسیار زیادی هستند که اقدام به تولید صندلی اداری می‌کنند. برخی از بهترین مارک‌های تولید کننده صندلی اداری عبارتند از: نیلپر، لیو، آرکانو، راد سیستم، داتیس و ...
آیا صندلی اداری ارزان مناسب است؟
صندلی اداری ارزان به طور قابل ملاحظه‌ای کارایی کارمندان را کاهش می‌دهد و باعث به وجود آمدن آسیب‌های جدی می‌شود. بنابراین خرید صندلی ارزان که کیفیت مناسبی ندارد اصلا توصیه نمی‌شود.

.برای دیدن انواع صندلی انتظار کلیک کنید 


پارچه صندلی اداری


جنس پارچه و نوع دوخت صندلی اداری باید به گونه‌ای باشد که برای مدت طولانی بتوان از آن‌ها استفاده کرد. پارچه‌های چرمی به دلیل اینکه باعث تعریق می‌شوند گزینه مناسبی برای استفاده در صندلی ادارات نیستند. از طرف دیگر نوع دوخت پارچه نیز بسیار مهم است. در صورتی که دوخت به گونه‌ای باشد که امکان جدا شدن در آن وجود داشته باشد، احتمال پارگی در قسمت دوخت صندلی وجود دارد. بنابراین بهتر است به سراغ صندلی‌هایی بروید که دوبار دوخت هستند.

 

نکاتی که پیش از خرید صندلی اداری باید دانست

 

به پشتی (تکیه گاه) صندلی اداری توجه کنید. پس از نشستن روی صندلی و سنجیدن میزان راحتی آن، تکیه گاه صندلی را حتما تست کنید. هرچه صندلی بیشتر بتواند پشت و کمر فرد را پوشش دهد بهتر است. قابلیت تنظیم کردن تکیه گاه صندلی و حالت‌هایی که به خود می‌گیرد نیز حتما بررسی شود.
جنس چرخ‌های ساخته شده در صندلی چرخ دار اداری بسیار مهم است و روان بودن حرکت دادن آن نیز از نکاتی است که باید به آن توجه شود.
دسته‌های صندلی باید به گونه‌ای باشند که حتما قابل تنظیم ارتفاع باشند و سایز آن‌ها نیز نه آن‌قدر بزرگ باشد که در هنگام کار با میز برخورد کند و نه آن قدر کوچک که فرد در طول استفاده از آن دچار خستگی و کلافگی شود.
صندلی را از نظر استحکام نیز مورد بررسی قرار دهید، همچنین به میانگین وزنی که یک صندلی اداری در طول روز می‌تواند تحمل کند نیز باید دقت شود.
با توجه به فضای مورد استفاده دفتر کار، می‌توانید در هنگام خرید به دنبال صندلی اداری باشید که پایه های آن با ضربه گیر پلاستیکی پوشش داده شده باشد.

 

مشکلاتی که یک صندلی اداری غیر استاندارد ایجاد می‌کند چیست؟

 

صندلی اداری غیراستاندارد منجر به پایین آوردن راندمان کاری در کارمندان شرکت می‌شود و در طولانی مدت می‌تواند آسیب‌های جدی و حتی جبران ناپذیری به گردن، کمر و مهره‌های ستون فقرات فرد استفاده کننده وارد آورد.
حس خستگی مداوم در طول روز، نداشتن حس راحتی، موذب بودن در هنگام نشستن و حتی در مواردی که کیفیت ساخت صندلی پایین است، به صدا درآمدن اجزای صندلی از مشکلات دیگر یک صندلی اداری غیر استاندارد به شمار می‌رود.

 

نکات مهم در هنگام خرید صندلی اداری

 

به دنبال گزینه‌هایی چون صندلی اداری ارزان قیمت نباشید! چرا که همان طور که در ابتدا نیز اشاره شد در هنگام انتخاب راحتی و کیفیت را باید سرلوحه کار قرار داد و به فاکتور قیمت تمام شده صندلی در مراحل بعدی توجه کرد.
از نکات بسیار مهم که نباید از یاد ببرید، شرایط گارانتی و خدمات پس از فروش صندلی اداری است چرا که طبیعتا با توجه به میزان ساعت بالای استفاده از این نوع از صندلی ها در طول روز مباحثی چون سرویس اولیه صندلی و تعمیرات بعدی آن ممکن است شما را با چالش همراه سازد. در نتیجه در هنگام خرید یک صندلی اداری، به گارانتی و خدمات پس از فروش شرکت سازنده دقت فرمایید.
به جنس پارچه و روکش صندلی در قسمت نشیمن گاه دقت کنید، این جنس نباید به گونه‌ای باشد که در شرایط دمایی گرم باعث تعریق بدن کارمند شود و یا در شرایط دمایی سرد، سبب ایجاد حس سرمای بیش از حد در بدن وی گردد. نیاز به اضافه است که جنس نشیمن گاه صندلی باید به گونه ای باشد که بتوان به راحتی از روی آن لکه ها و کثیفی که ممکن است در جریان کار بر روی صندلی ایجاد شود را به آسانی تمیز کرد.
با توجه به سبک و سیاق دکوراسیون و طراحی دفتر کار خود، رنگ بندی و مدل صندلی اداری را انتخاب کنید که حس هارمونی در فضای دفتر به چشم بخورد.
نیاورون مفتخر است این نوید را بدهد که در سریع‌ترین زمان ممکن صندلی  را برایتان ارسال کرده و تا 7 روز پس از خرید امکان بازگشت وجه وجود دارد.

CafeSeo بازدید : 28 چهارشنبه 06 اسفند 1399 نظرات (0)

آینه کنسول چیست؟

 

کنسول آینه یا آینه کنسول، محصولی است که به تازگی در دکوراسیون داخلی منازل نقش پر رنگی را ایفا می‌کند و توانسته است جایگاه جدیدی در سالن پذیرایی منازل برای خود دست و پا کند. شما با انتخاب و خرید یک آینه کنسول مناسب می‌توانید علاوه بر زیبایی بخشی به محیط و دکوراسیون منزل خود، محلی برای قرار دادن اشیا مورد نیاز و به اصطلاح دم دستی در اختیار داشته باشید و با یک تیر، دو نشان بزنید.
شما در وب سایت نیاورون قادر خواهید بود تا علاوه بر آشنایی و بررسی قیمت‌ آینه کنسول های گوناگون، مدل‌های متنوع آینه ایستاده، آینه دیواری و ست آینه کنسول را نیز مشاهده و بررسی نمایید.

 

آینه کنسول را کجا قرار دهیم؟

 

این جمله را در گوشه ذهن خود جای دهید، از آینه کنسول در هر مکانی از خانه نمی توان استفاده کرد! بهترین مکان قرار گیری آینه کنسول شما قسمت لابی یا ورودی خانه است و در مرحله بعدی فضایی که اتاق های منزل شما را یه هم مرتبط می سازد نیز می تواند مکان مناسبی برای قرارگیری آینه کنسول باشد تا به دکوراسیون و اشیا قرار گرفته در کنار خود جلوه دهد.
لازم به ذکر است که اگر اتاق خواب‌های منزل شما از ابعاد مناسبی برخوردار باشند، می توانید به فکر خرید یک آینه کنسول کوچک متناسب با فضایی که در اختیار دارید نیز باشید. یکی از اشتباهات رایج و فاحش در انتخاب و خرید آینه کنسول مناسب برای منزل، عدم هارمونی آن با مبلمان و سایر وسایل موجود در سالن پذیرایی شما است. حتما در انتخاب خود دقت فرمایید که هارمونی و ست بودن آینه کنسول با سایر اشیای موجود در سالن خانه حفظ و رعایت شود.

 

آیا میز کنسول چیزی اضافه است؟

 

پاسخ این سوال خیر است. علاوه بر ست بودن میز کنسول با آینه و زیبایی بخشی به دکوراسیون خانه، از آن می توان جهت قرار دادن وسایل مورد نیاز یا حتی گلدان، قاب عکس و اکسسوری های تزئینی و فانتزی گوناگون استفاده کرد.
به یاد داشته باشید که خرید یک آینه کنسول مناسب می تواند فضای داخلی خانه را دلنشین، آرام بخش و یا لوکس و زیبا کند.

 

خرید آینه کنسول ارزان

 

امروزه با استقبال فراوانی که برای خرید آینه‌کنسول وجود دارد، شرکت‌های تولیدی به صرافت طراحی‌های گوناگون با رنگ‌ها، جنس‌ها و اندازه‌های متنوع افتاده‌اند. جنس این محصول ممکن است از چوب، ام‌دی‌اف، سنگ مرمر و فلزی، فایبرگلس و ... باشد. آینه کنسول فایبرگلس سبک بوده و دارای طرح های متفاوت می باشد. آینه کنسول های چوبی سنگین تر و معمولا کلاسیک هستند. آینه کنسول های اسپرت، کلاسیک با منبت کاری زیاد و یا ساده تر وجود دارند.
یکی از المان های موثر در قیمت آینه کنسول جنس این محصول است که در چندین سطر فوقانی مطرح شد. جنس فایبرگلس قیمت ارزان‌تری در قیاس با آینه کنسول چوبی داشته و در عین حال سبک تر نیز می‌باشد. مدل های متنوعی داشته و می تواند روی دیوار نصب گردد. مورد دوم که در قیمت این محصول تاثیر گذار است میزان منبت کاری آینه کنسول چوبی است، هرچه کنده کاری و منبت کاری بیشتری داشته باشد به طبع از قیمت بالاتری برخوردار است.
قاب آینه در قیمت آینه کنسول موثر بوده اما آینه، به تنهایی تاثیر خاصی روی قیمت نخواهد گذاشت.

 

نحوه نصب آینه کنسول

 

برخی از کنسول ها دارای سایز بزرگتر و جنس های سنگین ترهستند مانند چوب، که پایه دار بوده و روی زمین قرار می گیرند و نیازی به نصب ندارد ولی برخی از کنسول های سبک تر با سایز کمتر توسط بست هایی که پشت کنسول قرار می گیرد به دیوار متصل شده و جلوه ای زیبا دارد، نصب آن نیز ساده است. درباره آینه نیز برخی روی کنسول قرار گرفته و به دیوار تکیه می کند و نصبی نیاز ندارد و برخی به دیوار با بست متصل شده و با فاصله بالای کنسول قرار می گیرد.

 

آینه کنسول مدرن یا آینه کنسول چوبی کلاسیک ؟

 

شاید یکی از اصلی ترین سوالات ذهن شما در هنگام خرید آینه کنسول، چالش میان خرید یک آینه کنسول مدرن به زبان طراحی روز و خرید یک آینه کنسول چوبی کلاسیک باشد. پیش از این که به دنبال مزایا و معایب هر کدام از آن ها باشید، به دکوراسیون و تم اصلی منزل خود فکر کنید. همان طور که در چندین سطر ابتدایی در رابطه با تطابق و هارمونی هر چه بیش‌تر میان انتخاب شما و دکوراسیون فعلی منزل صحبت کردیم، ملاک و معیار اصلی خود را در زمان انتخاب، دکوراسیون قرار دهید.
تصور آینه و کنسول مدرن در یک فضای رسمی و کلاسیک و حتی بالعکس آن اصلا ایده خوبی نیست و از اشتباهات بزرگ در چیدمان دکوراسیون به حساب می آید.

 

آینه کنسول بزرگ و حجیم؟ یا آینه کنسول کوچک و نقلی

 

با توجه به این که بازار خرید و فروش آپارتمان های متراژ کم، داغ است و امروزه شاهد فراگیر شدن آپارتمان نشینی هستیم، شرکت های تولید کننده آینه و کنسول علاوه بر طراحی و تولید محصولات خود در ابعاد بزرگ و حجیم و با ظاهری سلطنتی، به فکر طراحی و تولید آینه کنسول مینیمال، کوچک و نقلی نیز افتاده اند.

 

آینه ایستاده

 

آینه ایستاده بخشی از دسته بندی فروش کنسول آینه است که در آن آینه نسبت به میز کنسول حجم بزرگ تری دارد، در ساخت آینه و قاب دور آن از فایبر گلاس و رزین نیز استفاده می‌شود. یکی از قابلیت‌هایی که شاید برای خانم های خانه دار از اهمیت بالایی برخوردار باشد، قابل شست و شو بودن کنسول آینه است که در هنگام خرید می توان به وجود این ویژگی نیم نگاهی داشت.

 

آینه دیواری

 

آینه دیواری که آینه دکوراتیو را نیز شامل می شود در طرح ها و جنس های متنوعی تولید شده و روانه بازار گشته است. با توجه به دکوراسیون منزل خود می توانید از این مدل آینه نیز در منزل خود بهره ببرید.

 

بهترین مارک آینه کنسول


آینه کنسول‌ها دارای مارک‌های مختلفی هستند. برندهای ایرانی و برندهای خارجی در حال رقابت با یکدیگر هستند. در سال‌های اخیر برندهای ایرانی تولید کننده کنسول توانسته‌اند، محصولات بسیار زیبایی را به بازار عرضه کنند. یکی از مزیت‌های خرید از برندهای ایرانی علاوه بر حمایت از تولید کنندگان داخلی، صرفه جویی در هزینه است. زیرا قیمت برندهای ایرانی نسبت به برندهای خارجی پایین‌تر است.

 

نکاتی که قبل از خرید آینه کنسول به آن‌ها باید توجه کرد؟


کنسول یکی از مهم‌ترین عناصر دکوری در اتاق پذیرایی به شمار می‌رود. البته آینه کنسول علاوه بر بخشیدن جلوه زیبا به فضا، کاربردهای دیگری هم دارد. به عنوان مثال از کنسول می‌توان در اتاق خواب هم استفاده کرد. توجه به برخی از نکات باعث خواهد شد تا شما بهترین کنسول را با توجه به نیاز و فضای منزل خود انتخاب کنید. این نکات عبارتند از:
جنس: برای ساخت کنسول از مواد مختلفی مانند چوب، سنگ مرمر، برخی آلیاژها و فلزات، فایبرگلاس و ... استفاده می‌شود. سنگ مرمر و فلزات دارای وزن بالایی هستند، اگر جزو افرادی هستید که به تغییر دکوراسیون علاقه دارید، بهتر است به سراغ کنسول با جنس چوبی و یا فایبر گلاس بروید.
کنسول باید متناسب با متراژ منزل شما باشد. به عنوان مثال خرید یک کنسول بزرگ برای یک خانه کم متراژ اصلا انتخاب مناسبی نیست.
طراحی: کنسول‌ها امروزه در طراحی مدرن و کلاسیک تولید می‌شوند. هنگام خرید حتما به این نکته توجه داشته باشید که سبک غالب منزل شما چیست؟ اگر اغلب وسایل شما مدرن هستند، نباید به سراغ کنسول‌های فاخر معرق بروید. بهترین گزینه برای شما یک کنسول مدرن است که با سایر عناصر دکوراسیون داخلی منزل شما هم هماهنگی داشته باشد.
رنگ: یکی دیگر از موارد مهمی که باید در خرید کنسول به آن توجه کرد، رنگ است. کنسول‌های سفید رنگ اگر چه امروز بسیار پرطرفدار هستند، اما رنگ کنسول باید با رنگ‌ لوازم دیگر هارمونی داشته باشد. تنها در این صورت است که کنسول باعث افزایش جذابیت فضا خواهد شد. در صورتی که رنگ کنسول ناهماهنگ با سایر لوازم باشد، مانند وصله ناجوری به چشم خواهد آمد.

قیمت آینه کنسول

قیمت آینه کنسول به فاکتورهای زیادی بستگی دارد. جنس، اندازه، کیفیت ساخت و مارک آینه از مهم‌تری موارد تعیین کننده قیمت کنسول هستند. با توجه به این که انواع مختلفی از کنسول‌ها در بازار موجود است تمام افراد می‌توانند متناسب با بودجه خود، کنسول مورد علاقه خود را خرید کنند. البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که خرید کنسول ارزان که دارای کیفیت پایینی باشد اصلا توصیه نمی‌شود، زیرا پس از مدت کوتاهی خراب خواهد شد.

CafeSeo بازدید : 30 چهارشنبه 06 اسفند 1399 نظرات (0)

با شنیدن نام صندلی انتظار در ذهن افراد فضایی تداعی می­شود که مجبور هستند برای دیدار یک فرد یا فرا رسیدن یک زمان مشخص بر روی صندلی بنشینند و انتظار بکشند. به صورت معمول این فضاها عمومی هستند. از جمله آن­ها می­توان به فرودگاه، ایستگاه اتوبوس، راه­آهن، بیمارستان، مطب پزشک و یا سالن انتظار سازمان­های دولتی و خصوصی اشاره کرد.

در این مکان­ها از صندلی­های ردیفی یا تکی انتظار استفاده می­شود تا بدین وسیله انتظار کشیدن برای افراد راحت­تر شود. این صندلی­ها از تنوع بالایی در جنس، طرح و رنگ برخوردار هستند و افراد می­توانند آن­ها را متناسب با دکوراسیون فضای کاری خود انتخاب کنند.

این مدل صندلی ها برای یک شرکت، اداره و برای نشستن طولانی مدت کارمندان و یا مراجعه کنندگان طراحی و تولید می شود.

دسته ای از صندلی های اداری، صندلی انتظار هستند که برای نشستن و منتظر ماندن مراجعه کنندگان به ادارات و .... استفاده می شوند. صندلی انتظار مانند صندلی کنفرانسی باید برای نشستن ارباب رجوع مناسب بوده با این تفاوت که برای ساعات کمتر نشستن یک فرد روی آن طراحی میشود.

 

کاربرد صندلی انتظار

 

صندلی انتظارنوعی از صندلی اداری بوده که در ادارات، بانک، بیمارستان، کلینیک، شرکت ها، دانشگاه، داروخانه، فرودگاه و ترمینال، آرایشگاه، مراکز دولتی و خصوصی برای سالن های انتظار در مکان هایی با ارباب رجوع زیاد استفاده می شود. این صندلی ها دارای انواع متفاوتی هستند و بسته به اینکه کجا و برای چه تعداد مراجعه کننده و چه مدت زمانی برای هر نفر مورد استفاده قرار میگیرد نوع خاصی از آن مناسب تر می باشد.

این صندلی ها برای هر مکان اداری مورد نیاز هست ولی حتی در بوتیک ها و مغازه ها و مراکز تفریحی وو تجاری نیز کاربرد دارد.

 

انواع صندلی انتظار

 

این مدل صندلی ها دارای تنوع مدل، رنگ، متریال، طراحی و تعداد می باشد که با توجه به المان های مختلف طراحی می شود. برای ادارات و شرکت های کم تردد با مراجعه کنندگان کم صندلی انتظار تک نفره به تعداد مورد نیاز تهیه می شود که معمولا دسته دار هستند و پایه ثابت دارند.

اما برای مراکزی مانند بانک ها و بیمارستان ها با مراجعین زیاد از صندلی انتظار چند تایی استفاده می شود که معمولا توسط پایه و دسته های مشترک کنار هم قرار گرفته و فضای کمتری را اشغال میکند و یا تعدادی صندلی روی یک میله فلزی قرار گرفته و تعداد نفرات بیشتری را جای می دهد.

همچنین برای مراکزی خصوصی با مراجعه کنندگان خیلی کم که بحث دکوراسیون مطرح است از صندلی های انتظار مجلل تر با روکش های پارچه ای استفاده می شود.

 

خرید صندلی انتظار ارزان

 

برای خرید صندلی انتظار ابتدا مدل و جنس صندلی را متناسب با میزان فضایی که در اختیار دارید و تعداد مراجعین و میانگین زمانی که هر مراجعه کننده از آن استفاده میکند تعیین کنید. صندلی را از فروشگاه هایی که محصول باکیفیت را با قیمت مناسب د راختیار مشتریان قرار می دهد خریداری کنید و محصول را با گارانتی دریافت کنید.

 

ویژگی هایی صندلی انتظار

 

این محصول باید دارای راحتی در هنگام نشستن برای افراد بوده و پشتی صندلی گودی کمر را پر کند. همچنین کفی صندلی نباید ازمتریال بی کیفیت و خشک باشد و در مدت زمان زیاد استفاده موجب ناراحتی افراد شود. صندلی انتظار دسته دار راحتی بیشتر دارد، اگر فضای کافی وجود داشته و مراجعه کنندگان زیادی وجود ندارند بهتر است این صندلی با دسته بوده و دسته آن ها نرم باشد زیرا دسته نرم بسیار راحت تر می باشد.

این صندلی ها می توانند ترمز دار باشند و این یک آپشن برای صندلی انتظار محسوب می شود. این محصول می تواند با کفی از جنس فوم سرد و روکش چرم مصنوعی درجه یک و یا پاچه ای  باشد و برای مکان هایی که لوکس تر هستند مورد استفاده قرار میگیرد.

و مسلما برای مکان های پر تردد ومانند بیمارستان ها و بانک ها و ... این جنس صندلی انتظار دوامی نخواهد داشت.

از مهترین ویژگی­های این صندلی می­توان به تنوع جنس روکش­، رنگ و حتی جنس اسکلت آن اشاره کرد. برخی از این محصولات از یک سبد در زیر صندلی برخوردار هستند که این امکان را در اختیار افراد قرار می­دهد تا وسایل خود را درون آن قرار بدهند و با دست خالی و راحت­تر بر روی صندلی بنشینند.

 برخی دیگر نیز از یک میز کوچک که به آن­ها متصل شده است برخوردار هستند و افراد می­توانند وسایل خود را بر آن قرار بدهند. یا حتی از میز کوچک صندلی خود برای قرار دادن ظرف غذا و نوشیدنی مورد استفاده در طول زمان انتظار استفاده کنند.

این دو نوع صندلی انتظار را می­توان در مکان­های مختلف مورد استفاده قرار داد. اما نوع دارای میز متصل این صندلی­ها بیشتر در مکان­هایی استفاده می­شود که افراد مجبور هستند مدت زمان زیادی را در آن­جا منتظر بمانند و در ساعات انتظار خود نیاز به صرف غذا و نوشیدنی دارند. از جمله این مکان­ها می­توان به ترمینال و فرودگاه ­ها اشاره کرد.

روکش این نوع صندلی­ها بیشتر از جنس چرم، پارچه و پلاستیک ساخته می­شود و اسکلت آن­ها نیز به صورت معمول از جنس استیل است. برای ساخت و تولید پایه­های آن­ها نیز از پایه­های ثابت و دارای اصطکاک مناسب استفاده می­شود تا مانع از سر خوردن صندلی­ ها شود.

 

نکاتی که هنگام خرید صندلی انتظار باید بدانیم

 

این نوع صندلی­ها از تنوع بالایی در طرح و رنگ برخوردار هستند. به همین دلیل برای خرید آن­ها بهتر است ابتدا با راهنمای خرید این محصولات و تجهیزات آشنا شد تا در هنگام خرید، در میان انبوهی از طرح­ها و مدل­های این نوع صندلی بتوان نوع مناسبی از آن­ها را تهیه و خریداری کرد.

برای خرید یک نوع باکیفیت و مناسب از این نوع صندلی­ها به نکات زیر توجه کنید:

  1. طراحی و ساخت صندلی باید متناسب با استاندارهای موجود و ارگونومیک باشد.
  2. مراجعه­کنندگان در هنگام نشستن بر روی صندلی باید احساس راحتی کنند.
  3. صندلی­هایی با روکش منفذدار می­تواند بهترین گزینه برای خرید و تهیه این نوع صندلی است.
  4. باکیفیت و مرغوب بودن متریال­های مورد استفاده در صندلی از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

قیمت صندلی انتظار

 

قیمت این نوع صندلی­ها با توجه به استاندارد­های ارگونومی، جنس و میزان کیفیت مصالح و متریال­های مورد استفاده در ساخت آن­ها تعیین می­شود. به همین دلیل هر چه متریال­های مورد استفاده در ساخت صندلی، باکیفیت­تر و مرغوب­تر باشد و طراحی و ساخت آن بر اساس استانداردهای روز دنیا صورت گرفته باشد، قیمت آن نیز افزایش می­یابد.

CafeSeo بازدید : 22 چهارشنبه 06 اسفند 1399 نظرات (0)

اهمیت خرید صندلی کنفرانس

 

برای هر شرکت و نهادی ساعاتی که در اتاق کنفرانس سپری می‌شود، ساعات مهمی است. در اتاق کنفرانس جلسات مهم کاری، سمینارهای متعدد و ارائه‌های گوناگون صورت می‌پذیرد. به منظور فراهم کردن راحتی و آرامش افراد حاضر در اتاق کنفرانس در طول برگزاری جلسه باید به فکر تهیه صندلی کنفرانسی راحت و استاندارد بود.

 

صندلی کنفرانس مناسب شما

 

یکی از اصلی‌ترین المان‌هایی که به زیبایی دکوراسیون اتاق کنفرانس شرکت شما می‌افزاید انتخاب مناسب صندلی‌های کنفرانس است، فضای اتاق کنفرانس شما رسمی و سنتی است؟ یا به دنبال خلق اتاق کنفرانسی مدرن و خلاقانه هستید؟ قصد دارید از صندلی کنفرانس لوکس استفاده کنید؟ یا فکر خرید صندلی‌هایی با ظاهر ساده و صمیمی‌تر را در گوشه ذهن دارید؟

پیش از هر گونه انتخاب و سفارش صندلی و میز کنفرانس حتما تم اصلی اتاق کنفرانس شرکت خود را متناسب با فضای کاری خود مشخص کنید، چرا که با مشخص شدن تم اصلی، فرآیند انتخاب صندلی کنفرانس برای شما هدفمندتر و ساده‌تر می‌شود و دچار سردرگمی نمی‌شوید.  صندلی‌های متناسب با میز و اتاق کنفرانس می‌تواند به زیبایی و شیک بودن اتاق کنفرانس شما کمک شایانی کند و ظاهر بهتری را برای معرفی وضعیت شرکت شما در جلسات پدید آورد.

 

حس آرامش و راحتی در جلسات با صندلی کنفرانسی

 

از بحث زیبایی شناسی که عبور کنیم، به بحث راحتی و آسایش می‌رسیم. طبیعتا جلساتی که در اتاق کنفرانس انجام می‌شود با صرف ساعاتی بر روی صندلی خواهد بود. در طول برگزاری جلسه تحرک افراد کم‌تر است، افراد کم‌تر پیش می‌آید که از جای خود بلند شوند و افراد حاضر در جلسه بیشتر زمان خود را بر روی صندلی نشسته‌اند.

یک صندلی کنفرانس استاندارد و راحت می‌تواند ساعات طولانی جلسات خسته کننده کاری را به ساعاتی پر آرامش تبدیل کرده و سبب شود افراد حاضر در جلسه این ساعات را بدون خستگی و کلافگی پشت سر بگذرانند.

بی‌شک اگر از صندلی کنفرانسی غیر استاندارد یا هر صندلی دیگری برای این جلسات استفاده شود، در جلساتی که به طول خواهد انجامید، حس خستگی و کلافگی را در افراد شرکت کننده ایجاد خواهد کرد 

 

صندلی کنفرانس و اجزای مهم آن

 

قسمت‌های نشیمن گاه و نکیه گاه صندلی کنفرانس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. نشیمن گاه صندلی کنفرانس باید به گونه‌ای باشد که حس آرامش و راحتی را برای افراد شرکت کننده در جلسه فراهم کند و از لحاظ نرمی یا سفتی در وضعیت متعادل و مطلوب قرار داشته باشند.

این جمله بدان معناست که قسمت نشیمن گاه صندلی کنفرانس نه خیلی نرم باشد که با نشستن بر روی آن به داخل صندلی فرو رویم و تسلط خود به میز کنفرانس را از دست دهیم و نه خیلی سفت و خشک باشد که نشستن در ساعات طولانی بر روی آن را با سختی و کلافگی همراه سازد.

در بازار تولید صندلی کنفرانس، اغلب جنس روکش صندلی از فوم سرد، چرم مصنوعی و یا ترکیبی از این دو مورد است.

یکی از عواملی که شاید در هنگام خرید و سفارش صندلی کنفرانسی به آن کم‌تر بها داده شود، وزن صندلی است. به وزن صندلی کنفرانس حتما توجه فرمایید، چرا که این صندلی‌ها باید وزن مناسبی برای جا به جایی داشته باشند، از خرید صندلی کنفرانس با وزن سنگین اجتناب کنید چرا که کار جا به جا کردن صندلی‌ها را در طول جلسه برای افراد حاضر با سختی رو به رو می‌کند.

دیگر عاملی که توجه به آن خالی از لطف نیست، ابعاد صندلی کنفرانس است که متناسب با فضای اتاق کنفرانس و میز کنفرانس شرکت خود باید آن را انتخاب کنید.

 

تناسب میز،اتاق و صندلی کنفرانس

 

اگر فضای اتاق کنفرانس شما کوچک است، سعی کنید از انتخاب صندلی کنفرانسی بزرگ و حجیم خودداری نمایید و گزینه‌های جمع و جورتر را بررسی کنید، چرا که هرچه اندازه و ابعاد صندلی‌های یک دست و  متحد الشکل کنفرانس با ابعاد میز و اتاق کنفرانس هماهنگ باشد جلوه ظاهری آن منظم‌تر، استانداردتر و شیک‌تر است.

حتما با میز کنفرانسی که خریداری کردید هماهنگ باشید و ابعاد آن را از پیش یادداشت کنید تا در هنگام انتخاب و خرید صندلی‌های آن بدانید که چه تعداد صندلی کنفرانس نیاز دارید. البته اگر سالن کنفرانس شما بزرگ است، می‌توانید برای خالی نبودن سالن، تعدادی صندلی کنفرانس نیز اضافه‌تر سفارش دهید و در گوشه‌ای از سالن کنفرانس قرار دهید. 

 

تنوع مدل صندلی کنفرانس

 

صندلی کنفرانس مدل‌های گوناگونی دارد، در برخی از مدل‌ها دسته صندلی ثابت است و در مدل‌هایی دسته‌های صندلی قابلیت تنظیم ارتفاع را دارا هستند، هر چند که مدل‌هایی نیز وجود دارد که به طور کل دسته از آن حذف شده است. صندلی‌های بدون دسته به راحتی داخل میز کنفرانس جای می‌گیرند و گزینه بسیار مناسبی برای اتاق کنفراس‌هایی که فضای کوچک و محدودی دارند به شما می‌آیند.

شما می‌توانید بسته به بودجه در نظر گرفته شده و فضایی که اتاق کنفرانس در اختیار شما قرار می‌دهد برای پایه ثابت بودن صندلی یا پایه چرخ دار آن تصمیم گیری کنید.

مدل‌هایی از صندلی کنفرانس وجود دارد که قابلیت تنظیم ارتقاع و زاویه نشستن را نیز در اختیار مصرف کننده قرار می‌دهد که طبیعنا قیمت بالاتری را در قیاس با سایر صندلی‌های دیگر دارد، اگر قصد ندارید از این مدل صندلی کنفرانس استفاده نمایید، حتی الامکان زاویه نشستن صندلی کنفرانس را چک کنید تا نسبت به میز کنفرانس شما، در هنگام نشستن افراد روی آن تسلط کافی به میز وجود داشته باشد.

توصیه ما به شما این است که صندلی کنفرانس انتخابی شما، دارای دسته‌هایی با قابلیت تنظیم ارتفاع باشند تا افراد حاضر در جلسه با موقعیت بدنی خود قادر به تنظیم ارتفاع دسته صندلی خود باشند، به طبع وجود صندلی کنفرانس با دسته‌های قابل تنظیم ارتفاع نسبت به صندلی‌هایی که از دسته‌های ثابت بهره می‌برند بهتر است.

پیش از خرید به تعهدات شرکت تولید کننده صندلی دقت فرمایید، مدت زمان گارانتی محصول، تعهدات و خدمات پس از فروش و مسائل مربوط به تعمیر و سرویس‌های دوره‌ای صندلی نیز از جمله مواردی است که باید به آن توجه نمود.

در انتها شایان ذکر است که به لطف طراحی‌های جدید و مدرن، امروزه صندلی‌های کنفرانس با مدل‌های جدید در طرح‌ها و رنگ‌های گوناگون روانه بازار شده‌اند که شما با توجه به نیاز خود و صد البته با توجه به نکاتی که در این مقاله برای شما شرح داده شد انتخاب مناسبی در خرید خواهید داشت.

 

ویژگی­های صندلی کنفرانس 

از جمله مبلمان­های مهم اتاق کنفرانس که جلوه­ای خاص به آن می­بخشد می­توان به صندلی کنفرانس اشاره کرد که در زمان ورود افراد خیلی جلب توجه می­کند. به همین دلیل انتخاب درست این نوع صندلی متناسب با دکوراسیون اتاق و ظاهر آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به عنوان مثال در صورتی که اتاق کنفرانس از دکوراسیونی سنتی برخوردار است، نمی­توان صندلی­هایی مدرن را مورد استفاده قرار داد.

علاوه بر جنبه ظاهری، راحتی و کیفیت این نوع صندلی­ها نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به همین دلیل بر آن شدیم تا در ادامه مطلب این نوع صندلی­ها را مورد بررسی قرار بدهیم و شما را در انتخاب و خرید آن­ها راهنمایی کنیم.

 

ویژگی های صندلی کنفرانس استاندارد 

 

به صورت معمول این نوع صندلی­ها در اتاق­های کنفرانس مورد استفاده قرار می­گیرند که در آن­ها جلسه­های طولانی برگزار می­شود. لذا افراد مدت زمان زیادی بر روی این صندلی می­نشینند. به همین دلیل بهتر است این نوع صندلی­ها مطابق با اصول استاندارد و ارگونومیک ساخته شده باشند و از ویژگی زیر نیز برخوردار باشند که عبارت­اند از:

  1. صندلی مناسب کنفرانس نباید خشک باشد زیرا باعث کمر درد افراد می­شود.
  2. صندلی باید دارای دسته­ای مناسب باشد تا افراد با قرار دادن آرنج خود بر روی آن احساس راحتی کنند.
  3. جنس چرم صندلی باید از کیفیت مناسبی برخوردار باشد و باعث تعریق افراد نشود.
  4. صندلیباید قابل تنظیم باشد تا افراد بتوانند آن را متناسب با نیاز خود تنظیم کنند.
  5. صندلی باید از وزن مناسبی برخوردار باشد تا جابه­جایی آن راحت باشد.

 

نکاتی قبل از خرید صندلی کنفرانس

 

اتاق کنفرانس قلب یک سازمان محسوب می­شود به همین دلیل در هنگام انتخاب صندلی­های مورد استفاده در آن بهتر است به موارد زیر توجه کنید:

 

  • ارگونومی

 

 زمان جلسات یک کنفرانس ممکن است ساعت­ها طول بکشد. به همین دلیل بهتر است در هنگام انتخاب صندلی برای اتاق کنفرانس، صندلی­های ارگونومیک را انتخاب کنید. صندلی­های ارگونومیک می­تواند با پوشش دادن ستون فقرات افراد و کارمندان، شرایطی مطلوب و راحتی را برای آن­ها ایجاد کنند و بدین شیوه بهره­وری در افراد را افزایش دهند.

 

  • جنس

 

 این نوع صندلی­ها از جنس­های متنوعی نظیر چرم، پلاستیک، مش، پارچه، چوب و ... ساخته می­شوند که بهتر است متناسب با نیاز شما انتخاب شوند. در این بین جنس چرم به دلیل جنس مرغوب و ظاهر جذاب خود از محبوبیت بالایی برخوردار است اما برای استفاده در فصل تابستان گرم است. مش نیز به دلیل وجود رطوبت و گردش هوا در آن می­تواند گزینه مناسبی برای انتخاب باشد.

 

  • زیباشناسی

 

دکوراسیون اتاق خواب نقش مهمی در افزایش سطح انرژی افراد حاضر در کنفرانس و کاهش استرس آن­ها دارد و می­تواند تمرکز آن­ها را بر روی کارها بالا ببرد. به همین دلیل بهتر است ظاهر و شکل صندلی مورد استفاده در اتاق کنفرانس متناسب با روانشناسی رنگ­ها و دکوراسیون اتاق کنفرانس انتخاب شود.   

CafeSeo بازدید : 26 چهارشنبه 06 اسفند 1399 نظرات (0)

تشک یکی از قسمت‌های اصلی تخت خواب به حساب می‌آید، تخت خواب‌ها برای همیشه دوام ندارند، حتی اگر خوب به نظر برسند، ممکن است پشتیبانی و راحتی شما را برای داشتن یک خواب راحت از بین ببرند. طول عمر یک تشک تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله کیفیت، مراقبت و میزان استفاده شما از آن خواهد بود. تشک نقش بسیار مهمی در آرامش فرد دارد، زیرا اگر تشک شما از نظر کیفیت عالی نباشد مضرات و پیامدهای ناگوار و بدی را با خود به همراه خواهد داشت. شما برای راحتی خودتان در هنگام خواب و وارد نشدن خللی به آسایش و راحتی‌تان نیاز دارید تا همیشه بهترین‌ها را برای خود فراهم کنید. پس در هنگام خرید تشک، عواملی که نشان از یک تشک استاندارد و راحت دارد را باید بدانید. این‌که یک تشک عالی و استاندارد چه جنسی باشد؟ چه کیفیتی داشته باشد؟ و یا چگونه و از چه موادی ساخته شده است.

قبل از خرید تشک برای تخت خواب جدید، به آنچه انتظارش را دارید بیندیشید. موارد مهمی وجود دارد که در انتخاب خرید یک تشک بسیار مهم و تأثیر گذار است. مواردی مانند:
• در خرید تشک چه نوع سبکی را ترجیح می‌دهید. سفت و یا نرم؟ تشک برای فردی کهن سال یا بیمار و یا افرادی با مشکلات کمر درد می‌باشد؟
• برای چه اندازه‌ای می‌خواهید؟
• تشک‌های بیمارستان، منازل، هتل‌ها و... با یکدیگر متفاوت هستند و هر کدام دارای استاندارد و کیفیت خاص خود هستند. پس در خرید تشک به مکان مورد نظر توجه کنید.
و بسیار موارد مهم دیگر که در ادامه مطلب بیشتر به آن‌ها پرداخته شده است.

 

مهم‌ترین ویژگی‌های تشک

 

امروزه تولید کنندگان تشک نیز به طور فزاینده‌ای از ویژگی‌های خاص برای طراحی تشک استفاده می‌کنند. برخی از گزینه‌ها عبارت‌اند از:
• ضد گرد و غبار
• ضد حساسیت
• ضد باکتریایی
• ضد میکروبی
• ضد استاتیک
• تنفس آزاد
• ضد آب
• مقاوم در برابر لکه
• در انواع مختلف نرم و سفت مطابق خواسته شما
به طور طبیعی ضد حریق و... هستند. امروزه تولید کنندگان در ساخت تشک موارد بسیاری را حائز اهمیت قرار می‌دهند تا با پیشرفته ترین متود دنیا فناوری‌های به‌روزتری را برای خریداران عرضه کنند؛ اما یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها در طراحی تشک، مدل‌های جدیدی هستند که از طریق فناوری رطوبت و تبخیر رطوبت، تنظیم حرارتی مؤثر را ارائه می‌دهند. در حال حاضر شرکت‌های معدودی وجود دارند که پارچه‌هایی با این عملکرد دارند که عرق بدن را از طریق پارچه جابه‌جا می‌کنند که می‌توانند به سرعت تبخیر شوند و به شما امکان می‌دهد تا احساس خنک‌تر و راحتی بیشتری را حس کنید.

 

انواع تشک‌ها

 

• تشک‌های داخلی بهاره
• تشک‌های بدون اسپرین
• تشک‌های چرمی
• تشک‌های بهاری با دوام
از انواع تشک‌های با دوام داخلی و خارجی هستند که کیفیت عالی به شما ارائه خواهند داد. ساخت تشک‌های با کیفیت توسط طراحان داخلی با استقبال خوبی مواجه شده است و از نظر کارشناسی مورد تأیید خواهد بود. برای داشتن خوابی راحت و لذت بیشتر، بهترین‌ها را برای خود تهیه کنید.

 

تشک‌های داخلی بهاره

 

بیشتر تشک‌ها دارای فضای داخلی بهاره هستند که پشتیبانی اصلی را ارائه می‌دهند. طراحی ساخت و ساز فنر، ضخامت (سنج) سیم، تعداد سیم پیچ، ارتفاع هر فنر و کمیت، باعث تغییر تنش، توزیع وزن هر تشک خواهد شد. تشک‌های داخلی بهاره را می‌توان طبقه بندی کرد. قسمت بالا برای راحتی گردن، در وسط برای حمایت بیشتر از باسن و شانه‌های افراد سنگین وزن و قسمت‌های پایین‌تر برای جلوگیری از ایجاد تنش‌های مختلف در هر طرف تخت خواب یا دور لبه تشک برای استحکام در برابر وزن‌های سنگین طراحی خواهند کرد.

 

تشک‌های بدون اسپرین

 

تشک کف یا بدون اسپرین بیشتر از لایه‌هایی با چگالی مختلف کف ساخته خواهند شد. با تغییر چگالی می‌توان به سطوح مختلف و راحتی و پشتیبانی تشک دسترسی پیدا کرد. این تشک‌ها مناسب تختخواب‌هایی با ارتفاع کم و قابل تنظیم بسیار مناسب و کارایی دارند. اگر در منزل از بیمار نگهداری می‌کنید، این تخت‌ها بسیار مناسب خواهند بود و شما مجبور به تقلا برای جا به جایی و نشستن نخواهید کرد.
تشک‌های چرمی
تشک‌های چرمی در قالب تشک باز یا سیم پیچ باز طراحی خواهند شد. سیم‌ها تو در داخل تشک‌های چرمی با یک سیم مار پیچ و میله بیرونی به یکدیگر از بالا و پایین متصل خواهند شد. معمولاً به طور تقریبی 325 سیم پیچ در اندازه‌های یکسان وجود دارد. تشک‌های چرمی به راحتی قابل جا یه جایی و سبک هستند. این تشک‌های مدرن و شیک که شکل و شمایل تخت را زیباتر خواهد کرد جلوه فوق‌العاده‌ای را به تخت خواب خواهد داد.

 

تشک بهاری با دوام

 

این تشک‌ها از یک سیم به صورت طولی به یک سری از فنرها گره زده خواهد شد؛ که معمولاً از بالا و پایین در داخل تشک به یکدیگر متصل خواهند شد؛ و به جای افقی عمودی به یکدیگر وصل خواهند شد تا راحتی بیشتر و انعطاف‌پذیری بیشتر خواهد شد. سنج سیم‌های مورد استفاده در این تشک‌ها نرم‌تر بوده و اندازه کویل‌ها کوچک‌تر از سیم پیچ باز است و تعداد فنر بالاتر و احساس بهتری را به شما خواهد داد. قیمت این تشک‌ها در بازار کاملاً نسبت با امکاناتی که دارد مقرون به صرفه تر خواهد بود.

 

انواع تشک‌های بدون اسپرین

 

• تشک کف لاتکس از ماده‌ای با کیفیت عالی از شیره درخت تهیه خواهد شد. دارای یک خاصیت خاص و انعطاف پذیر و بسیار با دوام است و دارای خواص ضد میکروبی است که مزایا بسیاری دارد یکی از مهم‌ترین مزایا آن‌ها برای افرادی است که مبتلا به آلرژی هستند. خاصیت ارتجاعی طبیعی آن به این معنی است که بلافاصله پس از رفع فشار، به حالت اول خود باز خواهند گشت و تشک در خود جم نخواهد شد.
• تشک فوم کشسان به شکل و فشار فردی پاسخ می‌دهد، یعنی در برابر یک وزن سنگین به خوبی عمل خواهد کرد و بسیار مقاوم است. این تشک‌ها دارای خواص تسکین دهنده فشار هستند و در کیفیت و تراکم‌ها متنوع هستند.
• تشک کف فوم پلی اورتان، این تشک‌ها با کف فوم مصنوعی و عملکرد و قیمت مناسب طراحی شده است و با توجه به تراکم و کیفیت متفاوت خواهد بود.
• تشک ژل این تشک‌ها در ساخت می‌توانند با مواد دیگر مانند فوم ترکیب شوند. فناوری‌های جدید در ساخت این تشک‌ها بسیار پیشرفته و مفید است. به دلیل خنک کننده بودن و خواص تنظیم گرما بسیار مورد پسند همگان است. مزایای دیگر این تخت‌ها مانند تنفس، کاهش فشار و حمایت از بدن را به شما ارائه خواهد داد.

 

مراقبت از تخت خواب باعث طولانی‌تر شدن طول عمرتشک شما خواهد شد

 

با این حال مانند اکثر محصولات ، طول عمر تشک بستگی به میزان مراقبت از تخت خواب در طول زندگی دارد. تشک خود را در هنگام تمیز کردن خم نکنید و نچرخانید. یک ویژگی مهم تشک‌های با کیفیت این است که مطابق با شکل بدن شما شکل خواهند گرفت. بگذارید تشک نفس بکشد، هر از چند گاهی تشک خود را در هوای آزاد قرار دهید اجازه دهید هوای آزاد بیرون در داخل تشک‌هایتان جریان داشته باشد. تشک خود را مرتباً بچرخانید. بسیار مهم است که تشک خود را در هر هفته و یا هر ماه سر و ته کنید بچرخانید. این کار باعث طول عمر تشک شما خواهد شد؛ و علائم ظاهری را به حداقل خواهد رساند.

 

ویژگی‌های تشک استاندارد


انسان به طورتقریبی یک سوم عمر خود را در رختخواب به سرمی‌برد. به همین دلیل داشتن تشک مناسب اهمیت زیادی دارد. ویژگی اصلی محصول خواب استاندار این است که از مواد اولیه مناسب و با کیفیت ساخته ‌شود.از ویژگی‌های تشک استاندارد می‌توان به موارد زیراشاره کرد:

  • محصولی که انتخاب می‌شود باید سطحی صاف ویک دست داشته باشد و هیچگونه برجستگی و فرورفتگی در آن وجود نداشته باشد .
  • هنگام خوابیدن و تکان خوردن، نباید صدایی ایجاد شود.
  • باعث بدن درد و کوفتگی بدن نمی‌شوند.
  • در هنگام خرید و تهیه خوشخواب‌ها حتما به وضعیت قرارگیری باسن، کمر و شانه توجه شود. زیرا در هنگام خواب بیشترین وزن بدن روی این نقاط قرار می‌گیرد. خوشخواب باید حالت راحت داشته باشد.
  • بادوام باشد.
  • از دیگر ویژگی‌هایدیگر خوشخواب استاندارد می‌توان به اندازه مناسب، وزن و تراکم ، ارتفاع، نوع فنر استفاده شده در آن اشاره کرد.

 

مزایای تشک استاندارد


یکی از مزایای اصلی محصول خواب استاندارد، هدیه یک خوابی راحت بعد از گذشت چند ساعت فعالیت روزانه است. اگر خوشخواب مورد استفاده استاندارد باشد، فرد احساس راحتی و سبکی بعد از بیدار شدن از خواب را خواهید داشت. معمولا این محصولات، ماندگاری و طول عمر بالایی خواهند داشت. در صورت نگهداری مناسب حتی می‌توان تا 10 سال از آن استفاده کرد.
یک محصول استاندارد، حالت ارتجاعی را به افراد خوابیده بر روی تشک انتقال نمی‌دهد. این عامل باعث حفظ تعادل می‌شود. از مزیت‌های دیگر خوشخواب‌های استاندارد، می‌توان به داشتن جریان هوا در آن اشاره کرد. این عامل، وجود تعرق و بوی بد را کاهش می‌دهد.


نکاتی قبل از خرید تشک


با توجه به این که تشک‌ها در انواع مختلفی در بازار موجود هستند، انتخاب تشک خواب کار چندان آسانی نیست. توجه به نکات زیر قبل از خرید تشک خوشخواب از اهمیت بالایی برخوردار است: 

  • سایز تشک خوشخواب مناسب با ابعاد اتاق انتخاب شود.(برای مثال انتخاب یک تشک بسیار بزرگ برای یک اتاق کوچک انتخاب درستی نیست)
  • به میزان نرمی و سفتی تشک دقت شود.
  • در زمان خرید تشک به ضمانت‌نامه تشک توجه شود.
  • پارچه تشک از استحکام و مقاومت کافی برخوردار باشد.
  • تشک استاندارد باید فنر مناسبی داشته باشد.

 

بهترین مارک تشک‌


علاوه بر برندهای خارجی با کیفیت، شرکت‌های ایرانی بسیاری وجود دارد که سال‌های طولانی محصولات با کیفیت و مرغوب به مشتری عرضه می‌کنند. بعضی از بهترین مارک خوشخواب‌‌ها عبارتند از:
رویال، شرکت تولید کننده ی رویال از سال 1372 افتتاح شده است. این شرکت برای هر محصول شماره سریال جداگانه ای دارد. این کار باعث تشخیص درست محصول اصل از تقلبی می‌شود.
داتیس، این محصول ایرانی دارای کیفیت خیلی بالایی است. همچنین این برند دارای تیم پشتیبانی و مشاوره قوی است.
خوش خواب، این شرکت از سال 1338 کار خود را شروع کرده و در بیشتر شهرهای بزرگ نمایندگی دارد.
رویا، این شرکت خط تولید کاملی دارد. این برند دارای ضمانت 8 ساله پس از فروش است.

 

قیمت تشک

 

قیمت خوشخواب با توجه به نوع ایرانی یا خارجی بودن آن متفاوت است.همچنین نوع برند خریداری شده تاثیر بسزایی بر روی قیمت آن خواهد داشت. یکی از فاکتورهای موثر دیگر در قیمت تشک، اندازه آن است. 

 

نوع پارچه تشک

 

اولین چیزی که در مورد تشک متوجه خواهید شد، پوشش آن است که در تجارت با عنوان تیک زدن شناخته می‌شود. تولید کنندگان زمان زیادی را صرف انتخاب رنگ‌ها و طرح‌های جذاب می‌کنند تا تشک آن‌ها خوب به نظر برسد، اما به یاد داشته باشید که 99 درصد مواقع توسط یک لباس تخت (ملافه) پوشیده خواهد شد. تیک زدن فقط به خاطر ظاهر خوبش موجود نیست، بلکه باید مقاومت خوبی در برابر پارگی داشته باشد. پارچه‌های با کیفیت بهتر در نخ‌های ویسکوز یاز یا پنبه با کیفیت بالا یافته خواهند شد. پارچه‌های ارزان قیمت در پلی استر یا پلر پروپیلین اغلب چاپ و دوخت خواهند شد. در صورت نداشتن بودجه، در بازار پارچه‌های تشک بخیه‌ای، چسبانده شده و... هستند.

 

پایه و تشک را با هم بخرید

پایه و تشک تخت را با هم بخرید. در هنگام خرید تخت خواب، حتماً تشک را روی تخت خواب (پایه) امتحان کنید. این دو برای همکاری با یکدیگر طراحی شده‌اند و تغییر پایه بر احساس عملکرد و تشک تأثیر به سزایی می‌گذارد. اگر فقط پایه را بخرید و تشک را جداگانه بخرید، این می‌تواند یک اقتصاد نادرست باشد. تخت اندازه‌های متفاوتی دارد، یک پایه قدیمی می‌تواند باعث کاهش عمر مفید تشک جدید و پشتیبانی راحتی شود. هر تشک برای پایه مخصوص خود طراحی شده است. اغلب توصیه خواهد شد که در هنگام خرید هر دو با هم خریداری شود بهتر است تا این‌که به طور مجزا بخواهید بخرید. شما در هنگام خرید تخت خواب می‌توانید جایی که پایه تخت را انتخاب می‌کنید، تشک را نیز از همان‌جا خریداری کنید و ببینید که فروشنده هر دو را چگونه بر روی هم قرار خواهد داد.

پرهیز از خرید تشک‌های دست دوم

 

همیشه به دنبال یک جنس مرغوب و قیمت پایین نباشید. البته تشک‌هایی با قیمت کاملاً مقرون به صرفه و جنس خوب وجود دارد. از خرید تشک جنس دوم جدا خودداری کنید. شاید به دلیل قیمت پایین و ارزان تشک‌های دسته دوم،مجبور به خرید تشک‌های دسته دوم باشید. تشک‌های دست دومی که در بازار عرضه خواهد شد و مردم را ترغیب به خرید آن می‌کنند کاملاً غیر بهداشتی است که توسط بدن شخص دیگر شکل گرفته است. برای خرید تشک توجه داشته باشید که هرچه هزینه بالاتری در قبال آن بخواهید پرداخت کنید از جنس مرغوب‌تر و عالی‌تری برخوردار خواهید بود. هر چه ساخت بهتر باشد، پشتیبانی و راحتی بهتر تشک طولانی‌تر خواهد بود.

CafeSeo بازدید : 34 چهارشنبه 06 اسفند 1399 نظرات (0)

اختراع بزرگ توماس ادیسون در زمینه کشف برق یک تحول عظیم در جهان امروز به وجود آورد. روشنایی یکی از مهم ترین و جزو اصلی ترین ساختار یک خانه، هتل، رستوران، خیابان، و... است. درخشندگی هر محیطی بهزیباتر شدن آن بسیار کمک خواهد کرد. یک چراغ دیواری، روشنایی فضای خانه را ایجاد می کند. چراغ های دیواری را می توان در اتاق خواب، در راه رو ها و یا سالن پذیرایی و... نصب کرد، تا از آن برای جلوگیری از تاریکی بیش از حد، جلوگیری از ترس در هنگام شب و خواب، برای مطالعه، دیزاین، طراحی خانه و... استفاده کرد. شما می توانید از یک چراغ دیواری در فضای منزل خود استفاده کنید و یا چند چراغ دیواری در قسمت های مختلف خانه، برای روشن کردن محیط روی دیوار نصب کنید. چراغ دیواری با توجه به سبک هر فضایی طراحی خاصی دارد، حمام، سرویس بهداشتی، اتاق خواب، سالن غذاخوری و... با توجه به محیط، به شکل های بسیار متنوع توسط طراحان و متخصصین داخلی و خارجی طراحی خواهد شد. اهمیت نورپردازی در زیبایی دکوراسیون داخلی و خارجی بر کسی پوشیده نیست. نورپردازی به کمک عناصر مختلف اصلی و کمکی انجام می­شود. چراغ دیواری یکی از مهم­ترین المان­هایی است که به عنوان منبع نور کمکی کاربرد دارد. البته کاربرد چراغ­های دیوارکوب تنها تامین بخشی از کمبود نور در فضا نیست. بلکه برای زیباسازی هرچه بیشتر فضای داخلی نیز مورد استفاده قرار می­گیرد.  

  

انواع چراغ دیواری

  

چراغ دیواری برای بسیاری از افراد که علاقه فراوانی به دیزاین و طراحی دکور در منزل، تالار، هتل و... دارند بسیار حائز اهمیت است. انتخاب یک چراغ دیواری مناسب بستگی به نور محیط و تزیینات فضای شما دارد. چراغ دیواری ها می توانند سقفی، دیواری و... باشند. چراغ دیواری اتاق خواب و یا پذیرایی از المان هایی است، که در طراحی دکوراسیون هم از نظر روشنایی و هم از نظر طراحی بسیار چشمگیر و زیبا است. چراغ ها مدل های گسترده ای دارند مانند، مینیمال، مدرن، چراغ دکوراتیو، چراغ کلاسیک، چراغ آرانگارد و...

  

چراغ دیواری در شکل های متنوع

  

• چراغ دیواری مربعی
• چراغ دیواری مستطیلی
• چراغ دیواری بیضی
• چراغ دیواری دایره ای
• چراغ دیواری لوزیکه با توجه به شکل ظاهری در مکان های مختلف کاربرد دارند. دیوارکوب ها یا همان چراغ دیواری از ترکیب و جنس شیشه های محکم یا نشکن، چوبی، فلزی، استیل و... ساخته و طراحی خواهند شد. 

  

پیشرفت صنعت در تحول چراغ دیواری

  

چراغ دیوارکوب (چراغ دیواری) همانطور که از اسمش پیداست، بر روی دیوار نصب خواهند شد. چراغ دیواری آن دسته از روشنایی های مدرنی است، که در دنیای امروز با پیشرفت تکنولوژی تاثیر به سزایی در محیط های تجاری، اداری، سازمان ها، منازل و... دارد. در گذشته از لامپ های رشته ای استفاده می شد، اما امروزه با پیشرفت چشمگیر در صنعت، از رشته ای به ال ای دی تغییر کرده است و طراحان داخلی و خارجی خلاقیت بیشتری در ساخت چراغ دیواری به خرج خواهند داد. با افزایش سطح تولیدات با انبوه فراوانی از چراغ دیواری در طرح ها و شکل های گوناگون مواجه خواهید شد، که از ویژگی ها و استاندارد هایی برخوردار هستند. 

  

موارد مهم در انتخاب و نصب چراغ دیواری

  

• انتخاب طراحی در شکل ظاهری: برای هر فضای خاصی طراحی های بسیار متنوعی در بازار وجود دارد، که می توان از مدل های چراغ دیواری، که با توجه به محیط ساخته شده است برای محیط خود خریداری و نصب کنید.
• انتخاب رنگ های روشنایی با توجه به محیط و اماکن: مانند،(اتاق خواب، اتاق کودک، سرویس حمام، اتاق مطالعه و...) برای مثال رنگ صورتی و یا بنفش که اکثرا برای اتاق کودک استفاده خواهد شد، مناسب سرویس بهداشتی و یا اتاق مطالعه نخواهد بود.
• متناسب با محیط مورد نظر: برای مثال دیوار کوب یا چراغ دیواری که در سالن پذیرایی یک خانه نصب شده است در محیط اداری و یا تجاری مناسب و قابل استفاده نیست.
• زاویه مناسب: یکی از ویژگی های مهمی که در نصب چراغ دیواری مهم است زاویه مناسب خواهد بود. در اتاق خواب ها فضای مناسب و زاویه درست برای نصب چراغ دیواری در بالای تخت خواهد بود. ویا در سرویس های بهداشتی زاویه مناسب در بالای آیینه است.
و بسیاری از موارد دیگر، که در انتخاب چراغ دیواری بسیار مهم و تاثیر گذار است و توجه ویژه ای به آن ها باید شود.

  

اندازه نور چراغ دیواری

  

استفاده و انتخاب در تعیین نور های ملایم و یا زیاد در مکان های مختلف، برای مثال استفاده از نور ملایم چراغ دیواری در داخل راهرو، اتاق خواب و یا روشنایی بیشتر در فضای سالن و... باید توجه کرد. استفاده نادرست در انتخاب چراغ دیواری علاوه بر سلب آرامش در اندازه نور ممکن است افزایش هزینه هایی را نیز با خود به همراه داشته باشد. پس در هنگام خرید نصب یک چراغ دیواری تمامی زوایا را مورد نقد و بررسی قرار دهید و تمام جنبه های مثبت و منفی آن را در نظر داشته باشید.

  

چراغ دیواری سنسور دار و بدون سنسور

  

با توجه به قابلیت های استفاده چراغ دیواری در فضاهای مناسب ویژگی هایی به آن ها اضافه شده، که این ویژگی ها باعث متمایز شدن آن ها از سایر چراغ های دیواری شده است. چراغ دیواری سنسور دار که برای راهرو ها، راه پله ساختمان های بزرگ، مجتمعات، برج ها و مکان های مختلفی که دارای راه پله و راهرو های بسیار عریضی هستند کاربرد دارد. چراغ دیواری سنسور دار مناسب محیط منزل و... نخواهد بود و اکثر بر روی سقف راه پله و راهرو ها نصب خواهد شد. که از نظر صرفه جویی در هزینه بسیار تاثیر گذار است. چراغ دیواری بدون سنسور که با استفاده از یک کلید برق و یا دکمه، off و on خواهد شد در زمان قدیم و یا حتی امروزه در بسیاری از مکان ها وجود دارد اما ساختمان ها و مکان های امروزی تماما از سنسور دار در محیط راه پله نصب خواهند کرد.

  

نصب چراغ دیواری در اندازه های مناسب

 

یکی دیگر از مواردی که باید در نصب چراغ دیواری به آن توجه بسیار کرد اندازه و ارتفاع چراغ دیواری از سطح زمین است. زاویه درست در پخش روشنایی بسیار مهم است و آن را شکیل تر نشان خواهد داد، در حمام و سرویس بهداشتی چراغ دیواری اغلب خیلی نباید در قسمت مرتفع نصب شود و یا در اتاق خواب کودک دیوارکوب ها نباید خیلی به تخت کودک نزدیک باشد و همچنین چراغ دیواری در راه پله های مکان های عمومی و یا ساختمان های بزرگ اغلب به سقف نصب و طراحی شده اند. 

 

نقاط کاربردی چراغ دیواری

 

استفاده از چراغ­های دیواری با دو هدف کاربردی و زیبایی (عنصر دکوراتیو) انجام می­شود. طراحان دکوراسیون برای اماکن مختلف مسکونی، اداری، تجاری و ... از مدل­های مختلف این چراغ­ها بهره می­گیرند. اتاق نشمین، اتاق کار، راهروهای طویل، بخش ورودی، بالکن، درب خروجی از جمله مکان­های رایج استفاده از چراغ دیوارکوب به شمار می­رود.

 

جنس چراغ دیواری

  

انواع مختلفی از چراغ­های دیواری به لحاظ قیمت در دسترس خریداران قرار دارد. دلیل اختلاف قیمت این چراغ­ها جنس و مدل آنها است. گچ، چوب، فلز، پلاستیک و شیشه نشکن رایج­ترین مواد مورد استفاده در ساخت این محصولات هستند.

 

انواع زاویه تابش نور در چراغ­های دیواری

 

چراغ­های دیواری در محدوده نصب شده نورپرازی ظریفی ایجاد می­کنند. البته تمامی جوانب به طور یکسان روشن نمی­شود. چراغ­های دیواری به لحاظ زاویه تابش نور با یکدیگر تفاوت دارند. رایج­ترین زاویه تابش برای این چراغ­ها شامل:

  •      تابش به سمت بالا
  •      تابش به سمت بالا و پایین
  •     تابش مستقیم و به سمت بالا
  •     تابش مستقیم و به سمت پایین

انتخاب طرح و شکل مناسب چراغ دیواری

 

چراغ­های دیواری به لحاظ شکل ظاهری تنوع زیادی دارند. به همین منظور انواع چراغ دایره­ای، نیم­دایره، مستطیلی، استوانه­ای، مربعی، تخت، شاخه­دار، بدون شاخه، سنسوردار، بدون سنسور و ... در دسترس خریداران قرار دارد. به لحاظ سبک نیز این چراغ­ها در انواع مختلف مدرن و کلاسیک تولید می­شوند. به همین دلیل امکان هماهنگی آن با سبک فضای داخلی یا خارجی فراهم است.

 

استفاده از چراغ دیواری چه مزیت­ هایی دارد؟

 

علاوه بر جنبه کاربردی این المان در برطرف­سازی بخشی از کمبود نور در فضا و زیباسازی محیط مزایای دیگری برای این چراغ­ها عنوان شده است که عبارتند از:

  •     صرفه­جویی در مصرف انرژی به دلیل استفاده از لامپ­های LED کم مصرف
  •      هماهنگی با انواع دکوراسیون به دلیل تنوع رنگی فوق­العاده
  •      قابل استفاده برای انواع فضای داخلی و خارجی
  •      امکان تغییر در زاویه تابش نور 

 

چند نکته کاربردی برای استفاده بهتر از چراغ­های دیواری

 

توجه به بعضی نکات برای استفاده بهتر از چراغ­های دیواری ضرورت دارد:

  •     استفاده از نور سفید در چراغ موجب افزایش تمرکز می­شود.
  •      چراغ دارای نور زرد بیشتر برای آرام ساختن فضا کاربرد دارد.  
  •     با استفاده از این چراغ­ها می­توان لوازم خاص (تابلوهای هنری، وسایل قدیمی و ...)، بافت یا رنگ دیوار را مورد توجه بیشتری قرار داد.
  •      در صورت نبود مدل و طرح مورد نظر، امکان استفاده از چراغ­های گچی و رنگ­آمیزی آنها وجود دارد.

  

ظریف­کاری­ هایی که برای چراغ­های دیواری باید به آن توجه کرد:

 

نکات زیر در رابطه با خرید انواع چراغ­های دیواری حائز اهمیت است:  

  •     نور سرد با مکان­های مسکونی تناسب چندانی ندارد.
  •     بالا و پایین چراغ­های دیواری نور بالا و پایین تا حد امکان باید خالی باشد.
  •      چراغ­های دیواری با تابش به سمت بالا برای روشن کردن سقف کاربرد دارد.
  •      استفاده از چراغ نور بالا و پایین برای نشان دادن سقف­های مرتفع مفید است.
  •      چراغ­های دارای نور مستقیم و رو به پایین (یا بالا) برای نمایش آثار هنر کاربردی­تر هستند.
  •      چراغ دارای نور بالا و پایین برای اتاق کار و مهمان اغلب مورد استفاده قرار می­گیرد.
  •      برای کادربندی اطراف یک فضا می­توان از دو چراغ مشابه و هم­اندازه استفاده کرد.

  

قیمت چراغ دیواری

 

چراغ دیواری در قیمت های مختلف با توجه به اندازه، محیط مورد نظر، در بازار عرضه و به فروش خواهند رسید و هر کدام از نظر ویژگی ها دارای قیمت های متنوعی هستند. مدل های سنتی و چند شاخه که در گذشته بسیار کاربردی بوده است، امروزه نسبت به مدل های پیشرفته و خصوصیات برتر ارزان تر هستند همچنین مدل های سنسور دار و به روز تر را نیز با قیمت های کاملا مقرون به صرفه در بازار و یا اینترنتی می توانید سفارش داده و خریداری کنید.

 

نتیجه ­گیری

چراغ دیواری به عنوان یکی از منابع کمکی روشنایی در طراحی دکوراسیون انواع فضای داخلی و خارجی کاربرد دارد. البته هدف بسیاری از افراد از خرید این المان­ها تاکید بر بافت، رنگ یا آثار هنری موجود در بخشی از فضا است. تنوع فوق­العاده در طرح، رنگ، سبک، صرفه جویی در مصرف انرژی و امکان تغییر زاویه تابش نور موجب استفاده روزافزون از این چراغ­ها را به همراه داشته است.  

تعداد صفحات : 48

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 473
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 29
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 38
  • باردید دیروز : 20
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 207
  • بازدید ماه : 521
  • بازدید سال : 7,545
  • بازدید کلی : 30,989