loading...
راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف
CafeSeo بازدید : 35 چهارشنبه 16 شهریور 1401 نظرات (0)

تفاوت آفت کش با سمپاش چیست؟

عموما به آن دسته موادی که برای از بین بردن آفات گیاهان استفاده می شود، آفت کش یا سم می گویند که ممکن است در حالت های جامد، مایع یا گاز باشد. اما این آفت کش های مایع را باید با وسیله ای به نقاط دوردست رساند. این وسیله سمپاش بوده که انواع مختلفی دارد و در ادامه به توضیحات کاملی درباره انواع سمپاش خواهیم پرداخت.
سمپاش چیست ؟

به طور کلی هر دستگاه و تجهیزی که وظیفه تزریق یا پاشش سم ( اعم از پودری یا مایع ) را برای محصولات باغبانی و کشاورزی بر عهده داشته باشد، سمپاش نام دارد. این سمپاش ها به گونه های مختلفی دسته بندی می شوند:
انواع سمپاش کدام است ؟
1-سمپاش دستی

سمپاش های دستی یا سمپاش های گلخانه ای، ساده ترین نوع سم پاش هستند که عموما بین 2 تا 25 لیتر ظرفیت مخزن دارند. از این سم‌پاش ها برای سطوح کوچک با حجم کم مانند چند درخت و درختچه یا گلها و گیاهان با تعداد کم استفاده می شود. این سمپاش ها دارای حجم های مختلف ( 2 لیتری، 5 لیتری، 8 لیتری، 10 لیتری، 16 لیتری و 20 لیتری ) می باشند. جنس این نوع سمپاش ها هم استیل یا پلاستیکی است که مدل تلمبه ای آن از محبوبیت بیشتری برخوردار است. برای معرفی بهترین مارک سمپاش دستی شاید نتوان دقیق اظهار نظر کرد، چرا که آنچنان تفاوتی با هم ندارند و حتی خیلی استفاده نمی شوند.
2-سمپاش شارژی

سمپاش های شارژی، انرژی لازم برای کار خود را از باتری بدست می آورند. این سمپاش ها برای استفاده در وسعت نسبتا بیشتری به کار گرفته می شوند تا چند ردیف از درختان و گیاهان در گلخانه ها یا باغ ها را سمپاشی کنند. سمپاش های شارژی اکثرا به صورت دوشی و کولی مورد استفاده قرار می گیرند تا حجم بالای سمپاشی، کاربر را خسته نکند. این نوع سمپاش ها دارای ظرفیت های مختلف مثل 10 و 20 لیتری یا بیشتر هستند اما مهم ترین دسته بندی این مدل سمپاش ها به صورت تک کاره و دو کاره می باشد.

    آن دسته از سمپاش های شارژی که فقط می توان آن ها را به صورت شارژی استفاده کرد و در صورت اتمام شارژ آن، توانایی کار با آن از بین می رود را سمپاش های شارژی تک کاره می نامند.

اما دسته دیگری وجود دارند که پس از اتمام قدرت منبع تغذیه و باتری آنها، می توان به روش دستی از سموم داخل مخزن آنها استفاده کرد. این دسته را سمپاش شارژی دوکاره می نامند. نوع دیگری از این دسته بندی وجود دارد که به غلط صورت گرفته و به دستگاه هایی که هم سم و هم کود می پاشند، سمپاش دوکاره می گویند.
3-سمپاش موتوری

نوعی از سمپاش ها که در آن، مایع سم تحت فشار نباشد و قطرات سم در برخورد با جریان شدید هوا تبدیل به ذره های بسیار کوچک می شوند را اتومایزر می نامند. از طرفی سمپاش هایی که منبع تغذیه آنها موتور بنزینی یا گازوییلی و یا حتی برقی است، سمپاش موتوری نام دارند که میتوانید بهترین سم پاش موتوری را در همین صفحه مشاهده کنید.

اهمیت سمپاش ها ( چه سم پاش موتوری، چه سمپاش شارژی و … ) در صنعت کشاورزی نیازی به توضیح ندارد. کشت محصول با کیفیت و بالا بردن راندمان تولید محصول سالم از نتایج استفاده از سم های صحیح در کشاورزی است. اما برای استفاده از سموم مختلف در کشاورزی و باغداری های صنعتی به دستگاه های صنعتی نیز نیاز داریم. دستگاه هایی قدرتمند و کارآمد که به کمک ما می‌آیند.

انواع مختلفی از این سمپاش ها روانه‌ی بازار شده که یکی از مهم ترین آنها سمپاش های لانسی هستند. این سمپاش ها دارای مخزنی برای تجمع سم، موتور و دسته‌ی افشانه هستند. طرز استفاده از این سمپاش به صورت دوشی است. به عبارتی آن را میپوشید و از پاشش قوی سم آن استفاده میکنید.

این سمپاش ها به دو دسته تقسیم میشوند. سمپاش های لانسی دو زمانه و سمپاش های لانسی چهار زمانه.

پمپی که بر روی این محصولات تعبیه شده میتواند سم را بالا ترین شاخه های درختان برساند و برای محل هایی که دسترسی افقی به آنها کم است با پاشش افقی سم، امر سمپاشی را بسیار راحت میکند.

پمپ این سمپاش ها به واسطه‌ی جنس خود که از آلیاژ برنج ساخته شده است کیفیتی بالا دارد. استهلاک کمی که این پمپ ایجاد میکند باعث میشود تا عمر بالایی داشته باشد و به کاربر اجازه میدهد تا با اطمینان خاطر به استفاده از این سمپاش ها بپردازد.

سمپاش موتوری

سمپاش برند  آ اس(As) ساخت کشور چین می باشد. از مهمترین مزیت های این سمپاش می توان به حمل و نقل آسان به همراه استارت سریع و آرام  آن  اشاره کرد. جنس مخزن سمپاش از پلی اتیلن مقاوم است که  در برابرسموم شیمیایی و نور آفتاب مقاومت بالایی دارد. نازل  مدل 768 – AS  به شکل سوزنی و افشانی است  که دارای قابلیت تنظیم میزان پاشش آفت کش  می باشد. موتور  سمپاش لانسی مدل 768 – AS از  نوع کاربراتور با سوخت بنزین و  تک سیلندر می باشد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 473
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 47
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 126
  • باردید دیروز : 20
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 295
  • بازدید ماه : 609
  • بازدید سال : 7,633
  • بازدید کلی : 31,077