loading...
راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف
CafeSeo بازدید : 40 یکشنبه 19 بهمن 1399 نظرات (0)

انواع کفی طبی ژله ای

با توجه به اینکه کفی طبی ژله ای برای بیماری ها و شرایط مختلف تجویز می شود، انواع مختلفی از آن نیز توسط مهندسان پزشکی طراحی شده و توسط دستگاه های مدرن تولید می شود. آشنایی با انواع مختلف کفی طبی ژله ای، می تواند به شما در انتخاب صحیح نوع کفی مورد نیاز، کمک کند و از گرفتار شدن به انواع مختلف مشکلات اسکلتی و حرکتی جلوگیری کند و به بهبود بیماریتان کمک نماید.

کفی طبی ژله ای ضد استرس برای محافظت از قوس کف پا طراحی شده است و مناسب افرادی است که می خواهند، ساعت های طولانی از صبح تا شب سر پا باشند و کفش پایشان باشد.

کفی طبی ژله ای دیابتی استرس های وارد به پا را جذب می کند و از ایجاد زخم پای دیابتی جلوگیری می کند. دیابت یکی از بیماری هایی است که قاتل پا محسوب می شود و پیشگیری از عوارضی که برای پا دارد، مهم است.

کفی طبی ژله ای تکیه گاه قوس پا درد های زانو، مچ پا و پشت را تسکین می دهد و باعث راحتی پا می شود. این نوع کفی همچنین برای افرادی مناسب است که کف پای صاف دارند.

محافظ ژله ای متا تارسال برای افرادی است که به دنبال راحتی زیاد هستند، مخصوص بانوان می باشد و باعث تسکین پا پس از پیاده روی های طولانی مدت و با کفش های پاشنه بلند می شود.

قیمت کفی طبی ژله ای

کفی طبی کفش نسبت به کفش طبی قیمت کمتری دارد بنابراین اگر ناراحتی های مربوط به پا، کمر درد، زانو درد و دیابت دارید میتوانید با هزینه کمتر کفی طبی ژله ای را خریداری و استفاده کنید. بهتر است قبل از خرید کفی با پزشکتان مشورت کنید و کفی مناسب بیماری یا پای خودتان را خریداری کنید، تا متحمل هزینه اضافه نشوید. برای اطلاع از قیمت انواع مختلف کفی طبی کفش می توانید، در فروشگاه های مختلف اینترنتی جستجو کنید و قیمت برند های مختلف این کفی ها را با هم مقایسه کنید و متناسب با درامدتان خریداری کنید.

بازار کفی طبی ژله ای - انواع کفی

فروش عمده کفی طبی ژله ای

کفی طبی ژله ای از لیز خوردگی کف پا در داخل کفش، به خصوص نوع پاشنه دار آن در پیاده روی های بلند مدت جلوگیری می کند و از ارتعاشات و فشارهای وارد بر پا می کاهد و این فشار را به نسبت مساوی در کل پا پخش می کند تا پا راحت باشد و آسیب نبیند. همه ی ویژگی مثبت این کفی ها باعث شده است تا عمده فروشی های وسایل پزشکی در کنار سایر لوازم به فروش کفی طبی ژله ای به فروشندگان خرد اقدام کنند و سود خوبی را به دست بیاورند.

فواید کفی طبی ژله ای در مقالات معتبر بین المللی

کفی طبی ژله ای برای جذب شوک های پا مناسب هستند و ضد خستگی می باشند. کفی طبی ژله ای تشکیل شده از پلاستیک و مایع دو جزئی ای است که ترکیبی از مواد همزن جامد-مایع و جامد می باشد. برای ساخت آن از سیلیکاژل با کیفیت بالا استفاده می شود. ظاهر ان بی رنگ و شفاف است. شبه ژله ای بوده و برای تولید آن از فناوری های حرفه ای استفاده می شود. نرم و راحت است و اثر جذب شوک آن کاملا آشکار است. می تواند درد پاشنه را به طور موثری از بین ببرد یا کم کند.

CafeSeo بازدید : 25 یکشنبه 19 بهمن 1399 نظرات (0)

پرمصرف ترین وسیله ای که در مراکز ارتوپدی فنی ارائه می گردد کفی طبی (ارتوپدی) می باشد زیرا برای درمان طیف گسترده ای از عارضه ها کاربرد دارد. کفی طبی دارای جزئیات مختلفی است که این آبشن ها، عامل ایجاد تغییر بیومکانیکی و در ادامه باعث درمان می شود. کفی طبی دارای برآمدگی های مختلفی در قسمت های مختلف می باشد که قرار گرفتن دقیق این برآمدگی ها مطابق با آناتومی زیرپای هر فرد، باعث شیف دادن (جابجا کردن) و متعادل کردن وزن در نقاط مختلف کف پا می شود و این مسئله باعث کاهش فشارها در مفاصل فوقانی می گردد.

همان طور که گفته شد انطباق پدها و برآمدگی های هر کفی با آناتومی پا نکته کلیدی در تعیین کیفیت کفی می باشد. اگر کفی دقیقا مطابق با پای هر فردی ساخته شود راحتی بسیار زیادی ایجاد کرده و باعث تغییرات بیومکانیکی (منظور تغییرات بیومکانیکی مدنظر درمانگر) بسیار زیادی می شود .

برای ساخت کفی طبی منطبق با پا از روش های مختلفی استفاده می شود. قدیمی ترین روش ساخت کفی طبی اختصاصی، ساخت کفی از طریق قالبگیری از پای بیمار هست. به این صورت که با استفاده از پانداژ گچی، نمونه گچی از کف پای بیمار ساخته می شود و تغییرات لازم بر روی قالب اعمال شده و کفی طبی ساخته می شود. همچنین استفاده از فوم باکس ها روش دیگری برای ساخت کفی های اختصاصی است.

 

ادونس کلینیک - کفی طبی

جدیدترین روش ساخت کفی طبی اختصاصی، کفی های اسکنی است که به وسیله روش CAD/CAM ساخته می شود. به وسیله دستگاه اسکن کف پا، اسکن سه بعدی از پای بیمار گرفته می شود و به وسیله نرم افزار اختصاصی، دقیق ترین کفی برای پای بیمار طراحی شده و با دستگاه CNC  تراشیده می شود.

ادونس کلینیک - کفی طبی

موسسه ارتوپدی فنی سلیمانی با داشتن جدیدترین وکامل ترین  تجهیزات و همچنین دارا بودن نیروهای متخصص در تمامی عرصه های ارائه ساپورت های کف پایی و همچنین کفش و صندل ارتوپدی، آماده ارائه بهترین خدمات در این حوزه می باشد و تمامی انواع مختلف کفی های ارتوپدی (توضیح داده شده در بالا) در این مرکز ارائه می گردد.

کفی طبی پیش ساخته (prefabricated):

محل ارائه این کفی ها اصولا داروخانه ها و فروشگاه های تجهیزات ارتوپدی می باشد.

اصولا از دو دسته دیگر ارزان تر هستند.

ارزش درمانی خاصی ندارند زیرا توسط افراد غیرمتخصص ارائه می شوند. به تعداد زیاد تولید می شوند و از آنجایی که هدف، ارائه تعداد زیاد به مصرف کننده است طبیعتا باید ارزان قیمت باشد بنابراین از مواد مرغوبی استفاده نمی شود.

تاثیر بیومکانیکی بسیار کمی دارند.

این دسته از کفی ها اصولا به وسیله متخصصین ارتوز و پروتز ارائه می گردد.

بعد از اینکه بیمار معاینه می شود تغییرات لازم بر روی بیس کفی اعمال می شود سپس ارائه می گردد.

پرمصرف ترین نوع کفی طبی می باشند زیرا هم نسبت به کفی های اختصاصی ارزان قیمت تر هستند و هم اینکه به ابزار های اختصاصی نیاز ندارد.

کفی طبی cumtom made:

این دسته از کفی ها به لحاظ درمانی درواقع با کیفیت ترین کفی طبی هستند.

کفی طبی که به صورت CAD/CAM ساخته میشوند و همچنین کفی هایی که با قالب گیری ساخته می شوند در این گروه قرار می گیرند.

 

ادونس کلینیک - کفی طبی

برای ساخت کفی طبی ارتوپدی از چه جنسی استفاده می شود؟

برای ساخت کفی طبی عمدتا از فوم یا مواد پیو استفاده می شود.

در انواع خاصی از کفی ها از مواد ترموپلاستیکی مانند پلی پروپیلن نیز استفاده می شود.

در بعضی موارد برای ساخت کفی های اختصاصی با ماندگاری بالا از مواد فیبرکربن استفاده می شود.

کفی برای افرادی با زخم دیابتی:

افرادی که از بیمار دیابت رنج می برند بخاطرنبود حس و نازک بودن پوست ناحیه کف پا و همچنین ایمبالانس بودن عضلات کف پا در معرض زخم کف پا می باشند.

زخم دیابتی در تمام نقاط کف پا می تواند ایجاد شود ولی اصولا زخم در ناحیه تنار کف پا و انگشت شست ایجاد می شود.

ادونس کلینیک - کفی طبی 

کفی طبی اختصاصی برای درمان خارپاشنه:

یکی از پرتکرارترین مراجعین برای دریافت کفی، افراد مبتلا به خارپاشنه و پلنتارفاشیاتیس می باشد.

کشش دائمی نیام کف پایی(فاشیای کف پا ) در اثر فعالیت ها و پیاده روی های روزانه باعث التهاب نیام کف پا شده و در نتیجه باعث رسوب کلسیم در محل اتصال آن به استخوان پاشنه شده و در ادامه باعث ایجاد استئوفیت و این به مرور باعث درد می شود که اصطلاحا خارپاشنه (heel spur)   اطلاق می شود .

 

ادونس کلینیک - کفی طبیادونس کلینیک - کفی طبی

تزریق مسکن های کاهنده درد، مدالیته های فیزیوتراپی،... انواع روش های درمانی برای خارپاشنه است.

ولی بهترین و اساسی ترین راه درمان خارپاشنه استفاده از ساپورتیوهای کف پا هست زیرا فرآیند راه رفتن یک فرآیند دائمی است و تا زمانی که نیروها تعدیل و برداشته نشوند، کشش و التهاب نیام کف پا برطرف نخواهد شد.

در ساخت کفی مخصوص خارپاشنه از تکنیک و مواد ویژه ای استفاده می شود.

 

ادونس کلینیک - کفی طبی

کفی طبی مخصوص بدشکلی های کف پا کودکان (کفی مخصوص کف پا صاف برای کودکان ):

نبود قوس طولی کف پا که به آن کف پای صاف گفته می شود یکی از فراوان ترین بدشکلی ها در کف پای کودکان می باشد.

در صورتی که چرخش و انحرافاتی در پاشنه و کل ساختار پا وجود نداشته باشد کفی طبی اختصاصی بهترین گزینه برای درمان این مشکل می باشد.

CafeSeo بازدید : 36 شنبه 03 آبان 1399 نظرات (0)

کلین روم‌ها در صنایع مختلف و به خصوص داروسازی کاربرد دارند. اصول طراحی کلین روم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. علاوه بر تولید کنندگان، کاربران کلین روم نیز باید از این اصول اطلاعاتی داشته باشند. در این مقاله به صورت کامل به این مبحث می‌پردازیم.

 

کلین روم

اصول طراحی کلین روم چیست؟

به طور کلی می‌توان گقت اصول طراحی کلین روم در ۸ مرحله تعریف می‌شوند. در ادامه این هشت مرحله را بیان کرده‌ایم.

فلودیاگرام پرسنل

 پرسنل شاغل در کلین روم اصلی‌ترین منبع آلودگی به شمار می‌روند. به همین دلیل لازم است کلیه‌ی فرایندهای حساس اتاق تمیز از طریق ورودی‌های جداگانه و قابل کنترل ایزوله شوند. همچنین پرسنل باید پیش از ورود از تجهیزات مخصوص به اتاق تمیز استفاده کنند.

کلاس بندی اتاق تمیز

 کلاس ‌بندی کلین روم بر اساس استاندارد‌های تدوین شده در این باره و با معیار میزان ذرات مجاز در کلین روم انجام می‌شود. منظور از کلاس بندی کلین روم بر اساس حجم ذرات و آلودگی‌های معلق در هوا انجام می‌شود. مهم‌ترین استانداردهای تعریف شده برای طبقه بندی کلین روم‌ها سه استاندارد ISO، BS و سیستم آمریکایی است.

دیاگرام اختلاف فشار

 برای ممانعت از انتقال آلودگی‌ها به اتاق تمیز، باید میان فضای درونی و بیرونی اتاق تمیز اختلاف فشار وجود داشته باشد. این اختلاف فشار باعث می‌شود هوای آلوده از منطقه‌ی کثیف وارد اتاق تمیز نشود. این اختلاف فشار اغلب در حدود  ۱۰ تا ۱۵ پاسکال است. اختلاف فشار بیشتر از این میزان مناسب نیست و باعث اتلاف انرژی می‌شود.

مقدار هوای ورودی

 در اتاق تمیز میزان هوای ورودی بر اساس کاربری، فرایند تولید و کلاس کلین روم تعیین می‌‌شود. این هوا همچنین باید از طریق فیلترهای هوا وارد شود تا آلودگی اضافه‌ای در محیط ایجاد نکند.

علاوه بر کنترل هوای ورودی، برای تعادل اتاق تمیز باید میزان جریان هوای خروجی نیز تنظیم شود.

کلین روم

سایر عوامل

علاوه بر مواردی که پیش از این گفته شد، فاکتورهای دیگری نیز وجود دارند که باید در اصول طراحی کلین روم مورد توجه قرار گیرند. این فاکتورها عبارتند از :

  • دما
  • رطوبت
  • جریان لامینار
  • تخلیه الکتروستاتیک و نویز و ارتعاش.

تهیه روم بوک

 در اتاق‌های تمیز لازم است برای کلیه‌ی بخش‌ها روم بوک مخصوص وجود داشته باشد. روم بوک اتاق تمیز اطلاعاتی هم چون نام کاربری، ارتفاع،  مساحت، رطوبت، دما و کلاس اتاق تمیز را نشان می‌دهد. این اطلاعات بسیار مهم و حیاتی هستند.

هواساز‌ها و تاسیسات مکانیکی

در طراحی هواساز‌های اتاق تمیز باید موارد زیر در نظر گرفته شود:

  • کانال‌های هوارسانی
  • دمپرهای کنترل هوا
  • دریچه‌های جریان هوا
  • انتخاب و جایگذاری فیلترها
  • انتخاب اجزای هواساز
  • انتخاب سیستم کنترل و بررسی هوارسانی اتاق تمیز

کاربرد اصول طراحی کلین روم

رعایت اصول طراحی کلین روم و اعتبارسنجی آن در ساخت کلین روم اهمیت اساسی دارند.

اصول طراحی کلین روم یا اصول طراحی اتاق تمیز، شامل اصول و قواعد تولید و چیدمان تجهیزات است. در این اصول طراحی توجه به عوامل محیطی در دستور کار قرار می‌گیرد. رعایت اصول طراحی اتاق تمیز باعث می‌شود تا کلین روم در شرایط کاملاً کنترل شده و تمیز قرار گیرد. در طراحی کلین روم‌ها فاکتور‌هایی چون رطوبت نسبی، دما، ذرات معلق، فشار جریان هوا، میکروب‌ها و... در نظر گرفته می‌شوند.

اصول طراحی کلین روم به این منظور طراحی شده‌اند که تولید کنندگان کلین روم از رعایت کلیه‌ی الزامات این طراحی‌ها اطمینان حاصل کنند. زیرا برای طراحی کلین روم‌ها رعایت برخی موارد قانونی و زیست محیطی ضرورت دارد. اعتبار سنجی کلین روم‌ها نیز بر اساس استانداردهای تهویه و مطابق با استاندارد ایزو انجام می‌شود.

کلین روم

هزینه‌ی اصول طراحی کلین روم

هزینه ساخت کلین روم با رعایت اصول طراحی کلین روم به عوامل مختلفی وابسته است. برخی از این عوامل عبارتند از:

  • جنس پنل‌های کنترل استفاده شده در آن‌ها: این پنل‌های کنترل باید به اندازه‌ی کافی ضخیم باشند تا هیچ گونه آلودگی و گرد و غباری به اتاق تمیز وارد نشود.
  • متراژ: دومین عاملی که هزینه‌ی ساخت با رعایت اصول طراحی کلین روم به آن بستگی دارد، بحث مساحت و متراژ اتاق تمیز است.
  • تجهیزات: همانطور که می‌دانید برای طراحی و ساخت کلین روم از تجهیزات و مصالح اولیه‌ی زیادی استفاده می‌شود. نوع مصالح و تجهیزات به کار رفته شده در کلین روم دیگر عامل موثر بر هزینه‌ی طراحی و احداث کلین روم است.

در واقع باید گفت هزینه‌ی طراحی و ساخت اتاق‌های تمیز بسته در پروژه‌های مختلف متغیر است. برای برآورد هزینه‌ی ساخت کلین روم می‌توان با کارشناسان مجرب این رشته مشورت کرد.

دلایل استفاده از اصول طراحی کلین روم

رعایت کیفیت در اصول طراحی کلین روم و هم‌چنین کیفیت ساخت آن تحت عنوان مبحثی به نام کیفیت طراحی یا Design Qualification بررسی می‌شود. هدف از فاز کنترل کیفیت اصول طراحی کلین روم اجرای صحیح و کامل استانداردهایی است که در این زمینه ارائه وجود دارد. اهداف طراحی و اجرای اصول طراحی کلین روم عبارتند از:

  • رعایت ویژگی‌های تجهیزات کلین روم طبق سفارش و نیاز کاربر.
  • تهیه‌ی سند ویژگی‌های کلین روم برای فروشندگان بر اساس استاندارد‌های رعایت شده.
  • امکان سفارشی سازی کلین روم‌ها در کارخانه

اصول طراحی کلین روم در صنایعی هم چون صنعت داروسازی، صنایع غذایی، کارخانجات سرنگ سازی، مراکز کشت سلول، مراکز تحقیقاتی، کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها، صنعت خودرو سازی، صنایع اپتیک و …نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. لزوم رعایت استانداردها و اصول طراحی  برای صنایع و مراکز خدمات درمانی بسیار واضح است. زیرا تامین یک محیط استریل و عاری از میکروب در این محیط‌ها از اهمیت فراوانی برخوردار است.

کلین روم

مزایای اصول طراحی کلین روم

رعایت اصول طراحی کلین روم، مزیت‌های بسیاری دارد که باعث می‌شود تمام شرکت‌های تولید کننده و ارائه دهنده اتاق‌های تمیز از آن استفاده کنند. مهم‌ترین مزیت‌ها را در ادامه بیان کرده‌ایم.

  • رعایت اصول طراحی کلین روم باعث می‌شود کلیه‌ی الزامات و مقررات قانونی و زیست محیطی در کلین روم به کار برده شوند.
  • رعایت این اصول کیفیت اتاق تمیز را تا حد چشمگیری افزایش می‌دهد و اتاق تمیز در مرحله‌ی کنترل کیفیت با مشکل مواجه نخواهد شد.
  • رعایت اصول طراحی کلین روم هم‌چنین از اتلاف انرژی و هزینه‌های بی‌مورد جلوگیری می‌کند.
  • رعایت اصول طراحی باعث می‌شود تا تعمیرات و نگهداری کلین روم در مراحل بعدی آسان‌تر شود.
  • به علاوه طراحی صحیح و اصولی باعث بهبود عملکرد موثر و افزایش بهره‌وری و راندمان کلین روم می‌شود.
  • دیگر مزیت رعایت اصول طراحی کلین روم کاهش زمان لازم برای نصب و راه‌اندازی اتاق تمیز است.

جمع‌بندی

شرکت شیمی داروی میخک یکی از بهترین و باتجربه‌ترین شرکت‌های سازنده‌ی اتاق تمیز در کشور است. برای اطلاعات بیشتر در مورد کلین روم‌ها می‌توانید به مقالات موجود در سایت این شرکت مراجعه کنید. هم‌چنین با تماس با متخصصان و کارشناسان این شرکت از طریق راه‌های ارتباطی موجود در سایت می‌توانید سوالات خود در موضوعات مرتبط را از آن‌ها بپرسید.

CafeSeo بازدید : 25 پنجشنبه 17 مهر 1399 نظرات (0)

فوم بتن یک پوشش جدید برای مصارف مختلفی است که امروزه بیشترین کاربرد را در ساختمان ها بر عهده دارد که از عایق حرارتی مناسبی همراه است و همچنین از مقاومت و کیفیت بهتری نسبت به بتن معمولی برخوردار است.در حین مخلوط شدن با آب در دستگاه مخصوص با سرعت بالا، عامل کف ساز حباب های هوا را تولید می کند و می توان از مزایای فوم بتن در ساختمان خود استفاده کرد. مزایای اقتصادی فوم بتن وزن ساختمانی که از بتن فوم استفاده می کند در مقایسه با وزن ساختمانی که از بتن معمولی ساخته شده است می تواند حدود 35 درصد کاهش یابد که با استفاده از تجربه و دقت بیشتر در طراحی و استفاده بهینه از فوم بتن می توان وزن آن را تا 50٪ کاهش داد. در نتیجه با کاهش وزن ساختمان، نصف بار کاهش می یابد که از این طریق با کاهش بار ساختمان، کاهش ساختار سازه، ابعاد پایه و کاهش آرماتور مورد استفاده برای فنداسیون را خواهیم داشت و در نتیجه زمان اجرای پروژه کوتاه تر خواهد شد. وزن سبک بتن امکان پمپاژ این بتن را به راحتی در طبقات بالاتر امکان پذیر می کند و در نتیجه موجب صرفه جویی در هزینه ها می شود، در حین استفاده از ساختمان و بهره برداری به دلیل عایق بندی حرارتی مناسب از بتن، پس انداز قابل توجهی در هزینه های مصرف انرژی (خنک کننده و گرمایش ساختمان) حاصل می شود و کاهش قابل توجهی در مصرف منابع ملی خواهیم داشت. بررسی مزایا و معایب در انواع مختلف فوم بتن ایمنی سازه: این شامل توانایی کف بتن در مقاومت در برابر آسیب و محافظت ساکنان در برابر آتش، باد، زلزله و سیل است در میان این ها، مقاومت ذاتی فوم بتن در برابر باد های شدید، از جمله طوفان و گردباد از اهمیت بیشتری برخوردار است. آسایش: اگرچه تا حدودی غیر معمول است، راحتی با موارد مهمی از جمله عایق در مقابل انتقال حرارت از دیوارها و سقف در خانه و راحتی یا ویژگی های صدا در خانه همراه است اما ساخت فوم بتن باعث کاهش صدا در مقایسه با روش های معمول ساخت خانه می شود و همچنین در مقابل انتقال دما عایق بندی می شود. بهره وری انرژی: بهره وری انرژی به معنای حفظ توانایی زندگی در یک محیط داخلی مناسب (به عنوان مثال تهویه هوا یا گرمایش) با هزینه انرژی ماهانه کمتر است که در ساخت فوم بتن به طور کلی باعث افزایش راندمان انرژی در مقایسه با روش های استاندارد ساخت خانه می شود. دوام: این عامل با توانایی ساخت و ساز یا مواد در مقابل مقاومت در برابر فرسایش، پوسیدگی، خوردگی، آلودگی به آفات و سایر اشکال تخریب همراه است که با گذشت زمان ممکن است رخ دهد. در حالی که بتن به دلیل مقاومت در برابر تخریب شناخته شده است، فوم بتن به اندازه کافی قوی و با دوام برای ساخت استاندارد ساختمان ها به همراه است. برخی از مزایای فوم بتن مربوط به کاهش هزینه های ماهانه خانه با کاهش قبوض برق و انرژی است و با توجه به هزینه ماهانه داشتن یک خانه معمولی که در بالا توضیح داده شد ساختن خانه با فوم بتن باعث کاهش چشمگیر هزینه در ماه (به دلیل پایین آمدن هزینه های ماهانه انرژی) در مقایسه با خانه معمولی می شود. کف بتنی در برابر نفوذ آب ، یخ زدگی و فرسایش بسیار مقاوم است. فوم بتن دارای تخلخل زیادی است که باعث ایجاد شکاف مو در سطح می شود و اگر از این ماده با ضخامت کافی استفاده شود، مقاومت آن بسیار زیاد خواهد بود. این فوم بسیار سبک وزن است و وزن سقف و ساختار ساختمان را کاهش می دهد و هزینه های مربوط به پایه ساختمان را کاهش می دهد بنابراین علاوه بر آن وزن سبک فوم بتن آسیب های ناشی از زلزله را کاهش می دهد. کف بتنی نوعی عایق در برابر گرما و سرما است که در استفاده از این عایق باعث کاهش هزینه های مرتبط با مصرف انرژی در ساختمان می شود و استفاده از وسایل گرمایشی و سرمایشی را کاهش می دهد بنابراین به دلیل جذب صدا نوعی عایق صوتی است که از ورود صدای اظافی در ساختمان جلوگیری می کند. این کف از مقاومت در برابر حریق بالایی برخوردار بوده و غیر قابل احتراق است. اما با وجود مزایای فوم بتن ذکر شده برای کف بتن ساختمان طبیعتا به دلیل روش ساخت آن و همچنین مصالح به کار رفته در تولید بتن، می توان گفت مهمترین معایب این نوع بتن، مقاومت مکانیکی آن است که با توجه به اینکه در ساختار بتن معمولی رابطه مستقیمی بین دانه های ماسه سنگ و سیمان وجود دارد توانایی تحمل فشارهای محیطی و فشار بیشتر است اما در بتن فوم به دلیل این که این تماس غیرمستقیم و با وجود حباب هوا طول می کشد؛ مقاومت مکانیکی و کششی آن کاهش می یابد. مزایای فوم پروتئینه در برابر فوم شیمیایی بسیاری از فوم های مبتنی بر مواد شیمیایی به دلیل استفاده از مواد اولیه نامناسب، مقاومت نهایی بتن را کاهش می دهند .به طور کلی فوم پروتئینی به دلیل سازگاری بهتر با بتن و ایجاد حباب های ریز و جمع و جور از استحکام نهایی بهتر و همچنین تنظیم سریعتر و سرعت خشک شدن بیشتر برخوردار است.بر این اساس، تولید کنندگان برجسته اروپایی هنوز علاقه مند به ارائه فوم های پروتئینی هستند. فوم های پروتئین رنگ قهوه ای تیره دارند و با هیدرولیز ترکیبات پروتئین تولید می شوند متاسفانه مشاهده می شود که برخی از فروشندگان با اظافه کردن رنگ به کف های شیمیایی آن را به عنوان فوم پروتئینی معرفی کرده یا فوم هایی به نام کف شیمیایی و فوم پروتئین را معرفی می کنند که عملا در بازار عرضه می شوند. این کف های شیمیایی معمول هستند که با کمی دقت می توان آنها را متوجه شد. کف های شیمیایی معمولا بی رنگ و یا واضح هستند و اگر مقداری کف مواد شیمیایی را روی دستان خود بمالید صابون و کف لغزنده دقیقا مانند مایع صابون شکل می گیرد اما کف های پروتئینی لغزنده نیستند و بعد از شستن با آب تمیز نمی شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت همافوم بتن مراجعه فرمایید.

CafeSeo بازدید : 26 پنجشنبه 17 مهر 1399 نظرات (0)

واکسن‌ها جزو داروهای بوده‌اند که تا کنون بشر را از بیماری‌های بسیاری نجات داده‌اند. خط تولید واکسن یکی از مهم‌ترین خطوط تولید کارخانه‌های داروسازی است. اهمیت این خطوط زمانی بیشتر می‌شود که فرمولاسیون واکسن ویروس کرونا کشف و روانه بازار شود. همانطور که می‌دانید ویروس‌هایی چون آنفولانزا و کرونا، بعد از مدتی تضعیف می‌شوند و دیگر مانند سابق وجود ندارند. اما همچنان در میان انسان‌ها هستند و باید در برابر آن‌ها واکسینه بود. در این مقاله قصد داریم در مورد خط تولید واکسن و فرآیند تولید آن صحبت کنیم.

خط تولید واکسن

خط تولید واکسن چیست؟

به طور کلی برای تولید یک واکسن شش مرحله باید طی شود. تولید انبوه و استفاده از خط تولید این نوع دارو جزو مراحل آخر این کار است. تا پیش از آن باید آزمایش‌ها و تحقیقات روی نمونه‌های کافی برای سنجش عوارض و تأثیر آن روی بیماری مورد نظر صورت گیرد. به همین دلیل است که هر واکسن برای دریافت مجوز و رسیدن به بازار، زمان نسبتا زیادی نیاز دارد.

فرآیند تولید هر نوع واکسنی منحصر به فرد است. به همین دلیل ممکن است در دستگاه‌های مورد نیاز برای تولید آن‌ها تفاوت‌هایی وجود داشته باشد.

مراحل تولید انبوه واکسن

همانطور که گفته شد، وابسته به نوع واکسن، ممکن است به تجهیزات مختلفی نیاز داشته باشیم. به همین دلیل دستگاه‌های خطوط تولید واکسن به صورت تکی به فروش می‌رسند. اما اگر قصد دارید برای اولین بار خط تولید را در مجموعه خود راه‌اندازی کنید، توصیه می‌شود تمام دستگاه‌ها را به صورت یکجا و به عنوان یک پکیج خریداری کنید. در خط تولید واکسن مراحل زیر طی می‌شود.

  • جداسازی به صورت مکانیکی.
  • تخمیر.
  • همگن یا جداسازی تحت فشار.
  • فریز کردن خشک.
  • ضدعفونی با اسپری درایر.

هر کدام از دستگاه‌های موجود در خط تولید یکی از کارهای بالا را انجام می‌دهند و مدیریت آن‌ها از طریق سیستم‌های کنترل مرکزی میسر است.

خط تولید واکسن

کاربرد خط تولید واکسن

واکسن‌ها در دو نوع انسانی و دامی ساخته می‌شوند. به همین دلیل گسترده‌ترین کاربرد خطوط تولید واکسن در صنعت پزشکی و دامپزشکی است. بیماری‌های مختلفی در بین انسان‌ها و حیوانات وجود دارند که پیشگیری از آن‌ها تنها با واکسن امکان پذیر است. اهمیت واکسن‌های دامی از زمان گسترش نگهداری حیوانات خانگی دوچندان شده است. در ادامه به مهم‌ترین کاربردهای تولید واکسن اشاره کرده‌ایم.

  • واکسن‌ها جزو کاربردی‌ترین داروها برای پیشگیری از چند بیماری همه گیر در قرن‌های ۲۰ و ۲۱ بوده‌اند.
  • وجود خطوط تولید واکسن به اندازه ظرفیت مورد نیاز در هر کشور باعث آمادگی آن‌ها برای شرایط بحرانی مانند شیوع ویروس کرونا می‌شود.
  • بهره‌مندی از خطوط تولید واکسن باعث ایمنی جامعه در برابر بیماری‌ها می‌شود. تقویت سیستم ایمنی افراد و حیوانات ساده‌ترین و کم هزینه‌ترین راهکار برای پیشگیری از شیوع یک بیماری است.
  • خطوط تولید واکسن امکان تولید انواع مختلف واکسن‌ها را فراهم می‌کنند.

هزینه خط تولید واکسن

هزینه این خط تولید ثابت نیست. شرایط تحریم و نوسان‌های بازار در ایران، به تغییرات قیمت‌ها دامن می‌زنند. از طرف دیگر دستگاه‌های مورد استفاده برای خطوط تولید واکسن متنوع هستند. آن‌ها علاوه بر اینکه توسط کارخانه‌ها و برندهای مختلفی طراحی و تولید می‌شوند، ظرفیت‌های متفاوتی نیز دارند. بنابراین برای تعیین بودجه مورد نیاز برای هر خط تولید، لازم است بررسی‌های دقیقی انجام شود. بنابراین شما به راهنمایی مشاوران و کارشناسان در این زمینه نیاز خواهید داشت.

البته نباید فراموش کرد که مشاوره تنها برای تعیین قیمت نیاز نیست. شما باید برای راه‌اندازی یک خط تولید دارویی به فاکتورهای مختلفی توجه داشته باشید و آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید. یک کارشناس با تجربه در این زمینه می‌تواند بهترین راهنما برای راه‌اندازی یک خط تولید با کم‌ترین هزینه و بیشترین سوددهی باشد.

خط تولید واکسن

دلایل استفاده از خط تولید واکسن

نیاز جامعه به واکسن یک نیاز همیشگی است. اگر چه بسیاری از بیماری‌ها به کمک واکسن ریشه‌کن شده‌اند، اما بسیاری از آن‌ها همچنان پابرجا هستند. بنابراین بدن انسان باید همیشه در برابر آن‌ها ایمن باقی بماند و این کار جز با تکرار واکسیناسیون امکانپذیر نیست. بنابراین خطوط تولید واکسن یکی از نیازهای همیشگی هر جامعه‌ای هستند که باید در کارخانه‌های داروسازی وجود داشته باشد.

بسیاری از بیماری‌ها مانند آنفولانزا در فصل‌های خاصی از سال شیوع پیدا می‌کنند. در این مواقع خطوط تولید واکسن باید داروی کافی تولید کنند تا دست کم افرادی که بیشتر در معرض خطر هستید، واکسینه شوند. به طور کلی وجود خط تولید واکسن در یک مجموعه هم سود بسیاری برای مجموعه دارد و هم به نفع جامعه و مردم آن است. پیشگیری بهترین راهکار برای مقابله با بیماری‌ها شناخته می‌شود و به همین دلیل واکسن‌ها همیشه مورد توجه قرار می‌گیرند.

مزایای خط تولید واکسن

اگر دستگاه‌هایی که برای خطوط تولید واکسن، تهیه می‌کنید بهترین کیفیت را داشته باشند، مزایای متعددی خواهند داشت که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • بهره‌مندی از تکنولوژی روز دنیا.
  • هزینه تعمیرات پایین.
  • انعطاف پذیری بالا برای کاربردهای مختلف و تولید انواع واکسن.
  • پروسه تمام اتوماتیک.
  • فعالیت مطابق با استانداردهای بهداشتی روز دنیا.
  • قابلیت تمیز کردن.

خط تولید واکسن

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات کلی و کاربردی در مورد خطوط تولید واکسن ارائه دهیم. وجود امکانات مورد نیاز برای تولید واکسن در کارخانه‌های داروسازی کشور به نفع جامعه است. در کشور ایران که صنعت دامپروری نیز رواج دارد، واکسن‌های دامی نیز به اندازه واکسن‌های انسانی اهمیت دارند.

شرکت شیمی داروی میخک به صورت حرفه‌ای در زمینه ارائه خدمات مربوط به خطوط تولید دارو و دستگاه‌های داروسازی فعالیت می‌کند. در این مجموعه خدمات متنوعی چون راه‌اندازی، نصب، تعمیرات، احراز کیفیت و... ارائه می‌شود.

CafeSeo بازدید : 29 پنجشنبه 17 مهر 1399 نظرات (0)

خط تولید داروهای تزریقی یکی از قسمت‌های کارخانه‌های تولید داروهای انسانی و دامی است. البته در برخی صنایع دیگر مانند صنعت محصولات آرایشی و بهداشتی نیز از این خط تولید استفاده می‌شود. این خط تولید شامل قسمت‌های مختلفی چون دستگاه پرکن و سیل کن آمپول است. در ادامه مهم‌ترین ویژگی‌ها و اطلاعات مورد نیاز درمورد خط تولید داروی تزریقی را خواهید خواند. 

خط تولید داروهای تزریقی چیست؟

فرآیند تولید داروهای تزریقی به دستگاه‌های مختلفی نیاز دارد که ممکن است همزمان یا جدا از هم کار کنند. قسمت‌های مختلف خط تولید داروهای تزریقی عبارتند از؛

  • ماشین شوینده اولتراسونیک.
  • تونل خشک کن و استریلیزاسیون.
  • ماشین بخار.
  • دستگاه پرکن و سیل کن آمپول.

لازم به ذکر است که تمام دستگاه‌ها با استفاده از بهترین متریال تولید می‌شوند. آن‌ها زنگ نمی‌زنند، طول عمر مطلوبی دارند و دیر به تعمیر نیاز پیدا می‌کنند. البته اینکه دستگاه‌ها را از چه مرکزی خریداری می‌کنید و نصب آن به چه صورت انجام می‌شود نیز اهمیت دارد.

خط تولید داروهای تزریقی 

مراحل تولید داروهای تزریقی

به طور کلی در فرآیند تولید داروهای تزریقی ۲۰ مرحله طی می‌شود. مهم‌ترین مراحل این فرآیند را در ادامه بیان کرده‌ایم.

  1. اسپری آب.
  2. شستشوی اولتراسونیک.
  3. بسته‌بندی.
  4. نگهداری با بازوهای مکانیکی.
  5. چرخش در جهات مختلف.
  6. وارد کردن فشار هوا (از داخل و خارج).
  7. پیش- گرمایش.
  8. خشک کردن.
  9. استریل کردن.
  10. خنک کردن.
  11. پر کردن.
  12. فشار نیتروژن.
  13. سیل کردن.

مراحل بالا کلیتی از روند کار خط و دستگاه‌های تولید داروهای تزریقی بودند. توضیح روند کار دستگاه به صورت کامل پیچیده و زمانبر است. به همین دلیل به نام بردن مهم‌ترین مراحل کارکرد آن بسنده می‌کنیم.

کاربرد خط تولید داروهای تزریقی

خط تولید داروی تزریقی هم برای تولید آمپول‌ها کاربرد دارد و هم برای داروهایی که داخل ویال‌های شیشه‌ای عرضه می‌شوند. دستگاه‌هایی که برای این نوع خط تولید مورد استفاده قرار می‌گیرند، روز به روز بیشتر پیشرفت می‌کنند. به همین دلیل می‌توانند در تولید انواع مختلف داروهای تزریقی کاربردی باشند. داروهای تزریقی انواع مختلفی دارند و جزو کاربردی‌ترین محصولات در صنعت داروسازی به شمار می‌روند. به همین دلیل وجود چنین خط تولیدی در هر کارخانه داروسازی کاملا الزامی است.

خط تولید داروهای تزریقی

هزینه خط تولید داروهای تزریقی

هزینه این خط تولید بسیار متفاوت است. این خط تولید می‌تواند با ظرفیت‌های مختلف راه‌اندازی شود. حتی کارخانه‌های بزرگ به چند خط تولید داروی تزریقی نیاز دارند. بنابراین برآورد هزینه تا پیش از بررسی کلی توسط کارشناسان ممکن نخواهد بود. برخی از دستگاه‌های مورد نیاز برای تولید داروهای تزریقی وارداتی هستند. این موضوع باعث افزایش هزینه‌های راه‌اندازی این خط تولید می‌شود.

دستگاه‌های مورد نیاز برای راه‌اندازی خط تولید داروهای تزریقی انواع مختلفی دارند. آن‌ها توسط برندهای متعددی تولید می‌شوند و می‌توانند از کشورهای مختلف جهان وارد شوند. البته شرایط تحریم تا حدودی امر واردات را سخت‌تر کرده است. به یاد داشته باشید که راه‌اندازی خطوط تولید داروهای تزریقی در کشور ما یک شغل ایده‌آل است و می‌تواند در زمان مناسب هزینه‌هایی که برای آن صرف کرده‌اید را جبران کند. برای اطلاع از هزینه‌های حدودی می‌توانید با کارشناسان مجموعه‌ای معتبر مشورت کنید که در قسمت آخر در مورد آن توضیح خواهیم داد.

دلایل استفاده از خط تولید داروهای تزریقی

تولید داروهای تزریقی بدون استفاده از خط تولید مناسب برای این کار مشکلات بسیاری دارد. حتی اگر یکی از دستگاه‌ها در خط تولید وجود نداشته باشد، ممکن است مشکلات بسیاری برای کارخانه به وجود بیاید. مهم‌ترین دلایلی که خط تولید داروی تزریقی بر تولید این نوع دارو توسط نیروی انسانی ارجحیت دارد را در ادامه بیان کرده‌ایم.

  • دستگاه‌ها فرآیند کار مشخصی دارند. بنابراین تمام داروها به یک روش استاندارد تولید می‌شوند.
  • احتمال خطای دستگاه‌های اتوماتیک نسبت به دست انسان کم‌تر است.
  • دستگاه‌ها استانداردهای لازم را رعایت می‌کنند.
  • استریلازیسیون دستگاه‌ها نسبت به نیروی انسانی بسیار ساده‌تر است.
  • هزینه کار با دستگاه نسبت به نیروی انسانی می‌تواند کم‌تر باشد.
  • نیروی انسانی ظرفیت محدودی دارد و اگر بخواهید برای افزایش محصول نیروی کار اضافه کنید، به فضای بزرگ‌تری نیاز خواهید داشت. اما دستگاه‌ها فضای کمی اشغال می‌کنند و ظرفیت‌های متنوعی برای تولید دارند.

علاوه بر موارد بالا می‌توان دلایل بسیار دیگری نیز برای استفاده از خط تولید داروهای تزریقی ارائه کرد.

مزایای خط تولید داروهای تزریقی

مزایای این خطوط تولید باعث شده‌اند که به عنوان روش استاندارد برای تولید داروهای تزریقی انتخاب شوند. به همین دلیل دیگر کارخانه‌ای وجود ندارد که از روش‌های دیگر برای تولید داروهای تزریقی استفاده کند. البته مکانیزه شدن منحصر به تولید داروهای تزریقی نیست. خطوط تولید دارو برای تمام انواع داروهای خوراکی، تزریقی و... وجود دارند. مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از دستگاه‌ها عبارت را در ادامه بیان کرده‌ایم.

  • افزایش سرعت کار.
  • افزایش ظرفیت تولید کارخانه.
  • سهولت کار.
  • رعایت تمام نکات بهداشتی و استانداردهای لازم.
  • امکان کار شبانه‌روزی.
  • امکان تولید انواع مختلف داروهای تزریقی.
  • دستگاه‌ها محصولات را از تمام آلودگی‌های محیطی محافظت می‌کنند.

خط تولید داروهای تزریقی

جمع بندی

اگر در زمینه خطوط تولید داروها و کارخانه‌های داروسازی اطلاعات کافی دارید، راحت‌تر می‌توانید خط تولید مورد نظر خود را راه‌اندازی کنید. اما در هر صورت شما به مشورت با افراد حرفه‌ای در این زمینه نیاز خواهید داشت. تیم شیمی داروی میخک یکی از مجموعه‌های فعال در صنعت داروسازی کشور است که تجربه فراوانی در زمینه راه‌اندازی کارخانه‌های داروسازی دارد.

CafeSeo بازدید : 30 جمعه 04 مهر 1399 نظرات (0)

ژنوواروم یا پای پرانتزی چیست؟

ژنوواروم یا پای پرانتزی به عنوان یک دفرمیته پیش‌رونده در زانوها می‌باشد و به حالتی گفته می‌شود که بدن در حالت ایستاده وقتی که قوزک‌ها با هم در تماس باشند فاصله بین کنگر‌ه‌های داخلی فمور بیشتر از ده سانتی‌متر باشد.

عوامل زیادی میتواند باعث ایجاد ژنوواروم یا پای پرانتزی شود از جمله:

عوامل ژنتیکی

تروما

ضعف عضلات

 بدشکلی‌های استخوانی

ژنوواروم یا زانو پرانتزی-ادونس کلینیک

اهمیت ژنوواروم یا پای پرانتزی از این نظر می‌باشد که بدلیل اینکه زانو ها از مفاصل اصلی تحمّل‌کننده وزن بدن هستند،بنابراین اگر دچار بدشکلی بشوند، این بدشکلی می‌تواند پیش‌رونده باشد و به مرور بیشتر شود و روی بقیه مفاصل نیز تأثیر بگذارد. این بدشکلی، علاوه‌ بر ظاهر نازیبا می‌تواند باعث ایجاد تخریب در مفصل گردد.

به طور کلی قسمت داخلی زانوها از توانایی تحمل وزن بیشتری نسبت به قسمت خارجی زانو برخوردار می‌باشد.

بنابراین زمانی که فردی مبتلا به ژنوواروم یا پای پرانتزی می‌باشد، فشار وزن بر قسمت داخلی زانو بیشتر شده که این باعث ایجاد گشتاور حداکثری می‌شود؛ نتیجتا این عارضه پیش‌رونده می‌شود و این فرایند باعث افزایش تخریب در قسمت داخلی زانو می‌شود.

زمانی که فرد به ژنوواروم یا پای پرانتزی دچار می‌باشد، نیروی عکس‌العمل زمین از قسمت داخلی زانو عبور می‌کند و باعث ایجاد گشتاور حداکثری می‌شود. گشتاور حداکثری مثل یک نیروی خارجی می‌باشد که  دائما باعث تشدید دفرمیتی می‌شود.یعنی فردی که به پای پرانتزی مبتلا می‌باشد، وزن بدن وی به طور دائم باعث تشدید این حالت می‌شود و این تشدید، زمینه تخریب زانو را فراهم می‌کند و زمانی که مفصل دچار تخریب می‌شود دیگر قابلیت تحمل وزن را نخواهد داشت.

ژنوواروم به طور کلی به دو نوع تقسیم می‌‌شود؛ معمولا کودکان تا سن یک و نیم سالگی دارای پای پرانتزی فیزیولوژیک می باشند. که اکثرا به مرور زمان و با رشد کودک، خود به خود برطرف می‌شود. اما نوع دیگری از پای پرانتزی یا ژنوواروم وجود دارد که همراه با انحرافات ساق می‌باشد که این نوع پای پرانتزی از نوع فیزیولوژیک نمی‌باشد و حتما نیاز به درمان دارد.

ژنوواروم یا زانو پرانتزی-ادونس کلینیک

به طور کلی برای درمان پای پرانتزی دو راه وجود دارد؛ همراه با جراحی یا بدون جراحی.

این که برای درمان کدام راه را باید انتخاب کرد، بستگی به شدت دفرمیتی دارد.

برای بررسی شدت دفرمیتی معمولا ارزیابی بالینی و عکس‌برداری رادیولوژی صورت می‌گیرد.اما در درمان، درمان بدون جراحی شامل بریسینگ می‌باشد. که بریسینگ یک نوع درمان اورتوزی می‌باشد و درمان های فیزیوتراپی که معمولا این نوع درمان برای گریدهای بسیار پایین می‌باشد. (زمانی که میزان پای پرانتزی خیلی کم می‌باشد.) که در این موارد تقویت عضلات ساق و ران صورت می‌گیرد که باعث می‌شود فشار بر روی زانوها کاسته شود و سرعت پیش‌روی دفرمیتی گرفته می‌شود و به حداقل می‌رسد.

روش درمان بدون جراحی دیگری که مرسوم می‌باشد، درمان‌های اورتوزی‌ست.یعنی درمان‌هایی که از طریق بریسینگ و مداخلات کفش و کفی‌ست.

زمانی که شدت پای پرانتزی در فرد مقداری از حالت قبلی که در درمان با فیزیوتراپی گفته شد، بیشتر باشد با استفاده از بریس زانو را در راستای درست قرار می‌دهند.اما در صورتی که شدت دفرمیتی زیاد باشد و با فرسایش، التهاب و تخریب همراه باشد؛ بهترین روش برای درمان، جراحی می‌باشد.

که جراحی شامل دو بخش می‌باشد یا استخوان را می‌تراشند که به آن استئوتومی گفته می‌شود یا در صورتی که مفصل کاملا از بین رفته باشد، آرتروپلاستی انجام می‌شود یعنی مفصل زانو را عوض می‌کنند.

ژنوواروم یا زانو پرانتزی-ادونس کلینیک

درمان پای پرانتزی از راه‌های غیر جراحی(بریسینگ)

شدت دفرمیتی حتی در موارد شدید و نسبتا شدید و متوسط در حیطه درمان در حوزه بریسینگ قرار می‌گیرد. معمولا در درمان پای پرانتزی دو ایده وجود دارد: یا از زانوبندهای سه نقطه فشار استفاده می‌شود که روش بسیار مؤثری‌ست که می‌تواند زانو را کاملا در راستای صحیح و مناسب قرار داده و نگاه دارد.

راه دیگر زمانی‌ست که می‌خواهیم از راه‌های غیرمستقیم برای درمان استفاده کنیم که در این صورت از ساپورتیوهای کف پایی استفاده می‌کنیم. یعنی کفش، کفی و صندل که درون آنها مداخلاتی صورت می‌گیرد که باعث می‌شود زانو در راستای صحیح قرار بگیرد.

در درمان پای پرانتزی به وسیله کفش و کفی یا ساپورتیوهای کف پایی از لترال وج استفاده می‌شود؟

اما لترال وج چیست؟ و چطور کار می‌کند؟

زمانی که فردی دچار پای پرانتزی می‌باشد این بیماری به مرور روی راه رفتن وی تأثیر می‌گذارد، این اثر بدین‌گونه می‌باشد که وزن به مرور روی لبه خارجی پا قرار می‌گیرد؛ یعنی زمانی که فرد راه می‌رود، اگر کف پا را به دو قسمت تقسیم کنیم، قسمت خارجی پا متحمّل وزن بیشتری خواهد بود و این رویه به مرور خود باعث تشدید پای پرانتزی می‌شود.

در لترال وج، قسمت لبه خارجی کف پا، با میزان شیبی که در معاینه مشخص شده پر می‌شود و وج بر روی کفش، کفی یا صندل اعمال می‌شود.

زمانی که فرد دائما، با استفاده از آنها راه می‌رود وزن از قسمت داخلی پا برداشته می‌شود و زمانی که این اتفاق حاصل می‌شود نتیجتا سرعت تخریب کاهش می‌یابد و درد زانو از بین می‌رود و حتی راستای زانو نیز تا حدّی بهبود می‌یابد.

اما روش دیگر درمان غیر جراحیِ پای پرانتزی؛ یعنی استفاده از زانوبندهای سه نقطه فشار(three point pressure ).

زانوبندهای سه نقطه فشار می‌تواند هم در حین راه رفتن مورد استفاده قرار گیرد که در این صورت فشار خوبی وارد می‌کند و باعث می‌شود تا زانو در راستای درست خود قرار گرفته و روند درمان را به ‌خوبی و با سرعت مناسبی پیش ببرد و هم می‌تواند به صورت شبانه و به هنگام خواب مورد استفاده قرار گیرد.

استفاده شب هنگام زانوبندهای سه نقظه فشار به این صورت می‌باشد که فرد زمانی که برای خواب آماده می‌شود این زانوبند را باید ببندد تا زانو در راستای درست خود قرار گیرد. این اتفاق به برور باعث ایجاد توازن در عضلات شده و باعث می‌شود تا شکل و فرم زانو بهبود یابد.

زانوبندهایی که برای استفاده روزانه و راه رفتن طراحی شده‌اند، ساختار راحت‌تری دارند و به این دلیل که فرد با آنها راه می‌رود تأثیر بسیار بیشتری دارند و همچین سرعت تأثیرگذاری و بهبودی در این مدل بسیار بیشتر است.

اما زانوبندهایی که به صورت شبانه و به هنگام خوابیدن مورد استفاده قرار می‌گیرند، ساختار سفت و سخت‌تری دارند و فشار بیشتری هم اعمال می‌کنند اما معمولا تأثیر کمتری دارند!

ژنوواروم یا زانو پرانتزی-ادونس کلینیک

شدت پای پرانتزی

روش تشخیص این عارضه و همین‌طور شدّت آن، بسیار ساده می‌باشد.

برای این کار کافی‌ست فرد در حالت عادی و آناتومیک خود بایستد و دو قوزک پای خود را کنار یکدیگر و در تماس یکدیگر قرار دهد. سپس فاصله بین دو زانو(فمور) اندازه‌گیری شده و مورد بررسی قرار می‌گیرد.اگر این فاصله بیش از 10 سانتی‌متر باشد، گرید بیماری شدید تلقی می‌شود.

اما چرا از فردی که دچار پای‌ پرانتزی می‌باشد اسکن کف پا گرفته می‌شود؟

عارضه پای پرانتزی اصولا بر روی راستا و جایگیری دیگر مفاصل نیز اثر می‌گذارد، یعنی معمولا مچ پای فرد دچار ورم می‌شود، روی کف پای فرد تاثیر گذاشته و باعث می‌گردد وزن بر روی قسمت خارجی کف پا اعمال شود. زمانی که اسکن روی کف پا انجام می‌گیرد در واقع میزان فشار وارد بر لبه خارج پا اندازه‌گیری می‌شود و بر اساس این میزان فشار، وج اعمال می‌شود.

وج بر روی قسمتی که نیروی عکس‌العمل زمین به آن وارد می‌شود اثر می‌گذارد و از فشار وارد بر زانو کاسته می‌شود؛ که اصطلاحا به آن آفلود کردن لبه داخل زانو گفته می‌شود.به همین دلیل است که در درمان پای پرانتزی از کفش و کفی و صندل استفاده می‌شود.

زمانی که فرد پای خود را بر زمین می‌گذارد، فرم قرار گیری کف پا بر روی زمین، روی مفاصل فوقانی کف پا تاثیر‌ می‌گذارد. به همین دلیل فرد دچار پای پرانتزی بعد از مدتی دچار درد و فرسایش می‌شود.

تقویت عضلات می‌تواند سرعت فرسایش بین مفاصل فوقانی را کاهش دهد و از تخریب مفصل جلوگیری کند. از این نظر ورزش بسیار مؤثر خواهد بود. (ورزش‌های مناسب برای تقویت عضلات نگه‌دارنده اندام تحتانی)

در روند درمان همیشه با هر میزان شدت می‌توان مداخلات کفش و کفی را اعمال کرد؛ زیرا مداخلات کفش و کفی هم نسبت به روش‌های درمانی دیگر، ارزان‌تر است و هم مریض خیلی راحت‌تر با آن کنار می‌آید و روزمره می‌باشد. به همین دلیل درمان پای پرانتزی از طریق مداخلات کفش و کفی درمان جذاب‌تری‌ست که در دنیا هم طرفدار بیشتری دارد و بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و معمولا بیمارانی که از آن استفاده می‌کنند نیز رضایت بیشتری دارند.

اصلاح و درمان کامل پای پرانتزی

معمولا پروسه اصلاحی در سن‌های پایین و زیر 15 سال است که به خوبی جواب می‌دهد.

زمانی که کودکی دچار ژنوواروم یا پای پرانتزی شدید می‌باشد، برای درمان آن بریس تجویز می‌شود.بریس‌هایی که برای درمان کودکان ارائه می‌شود و معمولا برای اصلاح، از بریس‌های بلند استفاده می‌شود که  Long leg brace نام دارد.

معمولا زانوبندهای سه نقطه فشار برای کودکان تجویز نمی‌شود و برای بزرگسالان می‌باشد.

در درمان پای پرانتزی شدید کودکان که از لانگ لگ بریس (بریس‌های بلند) استفاده می‌شود؛ سیستم سه نقطه فشار به کفش آنها متصل می‌گردد و تمام پا را در بر می‌گیرد و کجی را خیلی بیشتر و بهتر کنترل می‌کند.

این روش درمان کاملا اصلاحی‌ست و این بدین معنی‌ست که این روش بهترین راه برای درمان پای پرانتزی در سنین پایین و کودکان می‌باشد.اما در سنین بالاتر استفاده از بریس‌های بلند بسیار دشوار خواهد بود و توصیه نمی‌شود و روش‌های راحت‌تری برای درمان پیشنهاد می‌شود.

علاوه بر آن در سنین بالاتر پروسه اصلاحی وجود دارد اما اصلاح کامل آن سخت خواهد بود و بیشتر هدف کنترلی خواهد بود یعنی برای جلوگیری از افزایش تخریب و شدت بیماری.

بنابراین در کودکانی که دچار پای پرانتزی شدید می‌باشند هدف اصلاح دفرمیتی می‌باشد اما در سنین بالاتر هدف بیشتر کنترل دفرمیتی است.زیرا که ژنوواروم یا پای پرانتزی زمینه ساز تخریب‌های شدید در مفصل است.

به طور کلی در درمان کودکان، تجویز کفش ارتوپدی و کفی قطعی خواهد بود که به صورت روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای شب و به هنگام خواب نیز بریس سه نقطه فشار به آنها داده خواهد شد.

درصورت رضایت خانواده و برای اصلاح قطعی پای پرانتزی شدید در کودکان، از بریس‌های بلند هم استفاده می‌شود. که بریس‌های بلند برای کودک طراحی شده و به کفش وصل می‌شود تا به صورت شبانه روز از آن استفاده کند. که نتیجه نهایی در این درمان بسیار ایده‌آل خواهد بود.

 

پای پرانتزی یا زانوی پرانتزی از مشکلات بسیار رایج در بدن می باشد که ریشه شکل گرفتن آن در بسیاری از مواقع شرایط رشد جنین در رحم مادر است. عدم توجه به درمان این مشکل نه تنها می تواند بر نحوه راه رفتن افراد اثرگذار باشد، بلکه شکل و ساختار کلی بدن را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد، به طوریکه در بسیاری از مواقع می تواند منجر به معافیت از سربازی می گردد. در ادامه به چند مورد از حرکات اصلاحی زانو پرانتزی و همچنین شرایط معافیت با این بیماری اشاره خواهیم داشت.

حرکات اصلاحی پای پرانتزی

به منظور درمان فاصله زیاد بین پاها و مشکل پرانتزی بودن آنها روش های مختلفی وجود دارد که با توجه به شرایط سنی فرد و همچنین درجه بیماری انتخاب میشود. یکی از اصلی ترین راهکارها برای بهبود این مشکل از دوران کودکی، انجام حرکات ورزشی و کششی می باشد. از جمله حرکات اصلاحی پای پرانتزی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

حرکت اصلاحی زانو پرانتزی 1

یکی از بهترین و البته آسان ترین حرکات کششی و اصلاحی برای بهبود زانو پرانتزی نشستن بر روی زمین و باز کردن پاها در دو طرف تا حد امکان می باشد. پس از قرار گرفتن در این حالت، لازم است انگشتان دست را به انگشتان پا برسانید. پس از رساندن انگشتان دست به پا حدود 30 ثانیه در این حالت قرار گیرید. این فعالیت بهتر است 3 مرتبه در روز انجام شود. انجام این تمرین در روزهای ابتدایی کمی سخت بوده و به مرور اسان تر خواهد شد.

حرکت اصلاحی زانوپرانتزی 2

در این تمرین نیاز به یک میز با ارتفاع متوسط دارید که بتوانید ساق پا را روی آن قرار دهید و کف پای دیگر را به صورت کاملا صاف روی زمین قرار داده و زانوی آن نیز بدون خمیدگی باشد. ارتفاع این میز باید به اندازه ای باشد که در ناحیه داخل ران کشش را احساس کنید. حدود 30 ثانیه در این حالت قرار گیرید و سه مرتبه در روز آن را تکرار کنید تا به مرور روند درمان و اصلاح مشکل پاها بهبود پیدا کند.

حرکت اصلاحی 3

برای انجام این تمرین لازم است فوم استوانه ای یا بالشت را بین پاها در ناحیه زانو قرار دهید و ابتدا به صورت کاملا صاف ایستاده و به مرور به طرف زمین خم شوید. تلاش کنید تا نوک انگشتان دست را به پاها برسانید. این تمرین حدود 10 مرتبه در روز لازم است تکرار شود.

شرایط معافیت پای پرانتزی

با توجه به مشکلات و محدودیت هایی که پاهای پرانتزی برای فرد ایجاد می کنند، به همین دلیل یکی از روش های رایج برای معافیت از سربازی به شمار می رود. البته شرایط معافیت با پای پرانتزی به درجه این اختلال و میزان فاصله دو قوزک پا از هم بستگی دارد. شرط اصلی برای معافیت دائم در این شرایط این است که بین دو کوندیل فمور یا قوزک پا 12 سانتی متر فاصله باشد. این فاصله اگر کمتر از این مقدار باشد، ممکن است منجر به معافیت از رزم گردد. البته لازم به ذکر است که برای افرادی که دارای تحصیلات بالاتر از کاردانی هستند، میزان فاصله بین دو قوزک پا باید بیشتر از 14 سانتیمتر باشد. تست و بررسی این موارد همگی باید زیر نظر پزشک نظام وظیفه صورت گیرد و با توجه به درجه اختلال و پرانتزی بودن زانوها شرایط معافیت تغییر خواهد کرد.

گروه تخصصی آرتوز و پروتز دکتر سلیمانی یکی از پیشرفته ترین مراکز برای درمان اختلالاتی مانند پاهای پرانتزی با فیزویتراپی و جراحی و دستگاه می باشد. این مجموعه انواع کفش های طبی و زانوبندهای مخصوص را با کیفیت و قیمت مناسب ارائه داده و مشاوره های لازم برای انتخاب بهترین درمان را ارائه می دهد.

CafeSeo بازدید : 33 سه شنبه 11 شهریور 1399 نظرات (0)

خط تولید جامدات جزو مهم‌ترین بخش‌های خطوط تولید دارو به شمار می‌رود. در این بخش از تجهیزات مختلفی استفاده می‌شود که به روز بودن آن‌ها اهمیت بسیاری دارد. به طور کلی وضعیت خطوط دارو تأثیر مستقیمی بر تولید محصولات استاندارد دارد. در این مقاله شرکت میخک فارما اطلاعاتی در مورد خط تولید جامدات ارائه خواهد داد.

خط تولید جامدات

خط تولید جامدات چیست؟

شرکت‌های تولید دارو به طور کلی دارای چندین بخش هستند که هرکدام از این بخش‌ها برای هدف به خصوصی ایجاد شد‌اند. یکی از این بخش‌ها خط تولید جامدات است که خود شامل سه قسمت گرانول سازی، پرس و روکش قرص می‌شود.

 در خطوط تولید جامدات فعال در کشور ما سالانه تعداد بسیار زیادی قرص و کپسول و داروهای مختلف تولید می‌شود. این داروها بیشتر مربوط به حوزه اعصاب، گوارش و دیابت هستند. البته با توجه به شرایط تحریم‌های دارویی و محدودیت بسیاری از داروها، خطوط تولید شرکت‌ها ایرانی در عرصه تولید داروهای دیگری نیز گام‌هایی برداشته‌اند. آن‌ها توانسته‌اند نمونه‌های بسیاری از محصولات خارجی را در کشور تولید و عرضه کنند.

تحریم‌ها باعث شده است که شرکت‌های وارد کننده و تولید کننده دارو به خطوط تولیدی و دستگاه‌های بیشتری نیاز داشته باشند. این موضوع اهمیت و کاربرد این تجهیزات را مشخص می‌کند.

کاربرد خط تولید جامدات چیست؟

همانطور که گفته شد خط تولید جامدات شرکتهای دارویی یکی از اصلی ترین بخش‌های شرکت‌های تولید دارو است. از دلایل مهم ایجاد این بخش در شرکتهای دارویی تولید محصولات قرص و کپسول است. در این بخش پرس، روکش، گرانولاسیون ، فیلینگ کپسول و بسته بندی انجام می‌شود.

  • در بخش تولید گرانول با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته و مطابق با استانداردهای بین المللی مواد دارویی به گرانول تبدیل می‌شوند. استفاده از گرانول‌ها ساده‌ترین روش برای تولید قرص و کپسول است
  • بعد از گرانولاسیون، داروهایی که باید به قرص تبدیل شوند، وارد دستگاه پرس قرص می‌شوند
  • عملیات روکش کردن قرص‌ها نیز در همین مرحله انجام می‌شود
  • پرکردن کپسول‌ها توسط دستگاه فیلینگ در قسمت فیلینگ خط تولید جامدات انجام می‌شود
  • مرحله پایانی نیز بسته‌بندی قرص‌ها و کپسول‌ها با توجه به استانداردهای بین المللی است

هزینه خط تولید جامدات

ظرفیت تولید خط تولید جامدات متفاوت است. به طور کلی نمی‌توان در مورد هزینه دقیق این خط تولید صحبتی کرد. اما مشورت به کارشناسان این حوزه در برآورد هزینه‌ تقریبی امکان پذیر است. در سال‌های اخیر خطوط تولید در بخش‌های مختلف صنایع دارویی ایران آغاز به کار کرده است. به عنوان مثال یکی از سریع‌ترین خط تولید جامدات در کشور با ظرفیت سالانه۶ میلیارد قرص، هزینه بالغ بر ۲۵ میلیون یورو به دنبال داشته است. این یکی از گسترده‌ترین پروژه‌های داروسازی ایران به شمار می‌رود.

دلایل استفاده از خط تولید جامدات

خط تولید جامدات برای تولید داروهای مهم ‌برای درمان بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان، دیابت و ام اس ایجاد شده است. به طور کلی این بخش در صنعت داروسازی به تولید قرص‌ها و کپسول‌ها اختصاص می‌یابد. دستگاه‌های مختلفی در این خط تولید کاربرد دارند. به عنوان مثال دستگاه پرس قرص یکی از مهم‌ترین بخش‌های این خط تولید است. در کنار دستگاه‌های پرس قرص، دستگاه‌های فیلینگ نیز برای تولید کپسول‌ها کاربرد دارند. صنایع دارویی مختلف برای عرضه داروهای خود به چنین خط تولیدی نیاز دارند. شرایط تحریم نیز ورود برخی از داروها به ایران را با مشکل مواجه کرده است. به همین دلیل شرکت‌های داخلی، برای تولید داروهای بیشتری اقدام کرده‌اند.

مزایای خط تولید جامدات

وجود خط تولید جامدات در شرکت‌های داروسازی در شرایط تحریم اهمیت بسیار زیادی دارد. از مزایای ایجاد خطوط تولید جامدات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • گام برداشتن در جهت تولید داروهای خاص
  • تأمین نیاز داروها در داخل کشور
  • مبارزه با شرایط تحریم دارو
  • ایجاد شرایط کارآفرینی و استخدام نیروهای متخصص
  • صرفه جویی ارزی

جمع‌بندی

خط تولید جامدات در صنایع دیگر نیز کاربرد دارد. در این مقاله سعی کردیم اطلاعاتی در مورد خطوطی که برای تولید قرص‌ها و کپسول‌ها به کار می‌روند، اطلاعاتی ارائه دهیم. شرکت شیمی داروی میخک در زمینه عرضه تجهیزات مورد نیاز برای تولیدکنندگان دارو فعالیت می‌کند.

خط تولید جامدات

CafeSeo بازدید : 23 سه شنبه 11 شهریور 1399 نظرات (0)

در ماه‌های اخیر و با شیوع بیماری کرونا استفاده از ماسک در کشور ایران و کلیه‌ی کشور‌های جهان افزایش چشمگیری یافته است. به همین دلیل اهمیت تولید سریع‌تر و با استاندار بالاتر ماسک دو چندان شده است. تولید ماسک می‌تواند به روش تماما دستی صورت بگیرد.  تولید ماسک با این روش علاوه بر کند بودن از استاندارد و کیفیت کافی نیز برخوردار نخواهد بود‌. تولید ماسک روش دیگری نیز دارد. استفاده از دستگاه تولید ماسک برای تولید انبوه مناسب است. دستگاه تولید ماسک در زمان بسیار کم قادر به تولید تعداد زیاد و باکیفیت انواع ماسک است. امروزه مراحل صفر تا صد تولید ماسک با استفاده از دستگاه‌های نیمه اتومات و تمام اتوماتیک در سراسر دنیا انجام می‌شود. در این مقاله به توضیح درباره‌ی انواع دستگاه تولید ماسک، کاربرد و مزایا و هزینه‌ی استفاده از آن‌ها می‌پردازیم.                                       

 

کاربرد دستگاه تولید ماسک

دستگاه تولید ماسک برای سرمایه‌گذران و افرادی که قصد دارند ماسک را در تعداد انبوه تولید و به بازار عرضه کنند، کاربرد دارد. با استفاده از این دستگاه‌ها می‌توان انواع ماسک را بر اساس استاندارد‌های جهانی و در کمترین زمان ممکن تولید کرد. ماسک‌های فیلتر دار یا N95 و ماسک‌های پزشکی را نیز می‌توان با کمک این دستگاه‌ها تولید کرد. دستگاه تولید ماسک به فضا و سرمایه‌ی زیادی احتیاج ندارد. به ویژه در شرایط شیوع کرونا و به علت نیاز فزاینده به ماسک، اخذ مجوز‌های لازم برای راه‌اندازی کارگاه تولیدی ماسک به سادگی انجام می‌شود.

انواع دستگاه تولید ماسک

دستگاه تولید ماسک در انواع گوناگونی ساخته می‌شوند. این دستگاه‌ها را می‌توان بر اساس نوع کاربرد به دو دسته‌ی کلی تقسیم کرد:

  1. دستگاه نیمه اتوماتیک
  2. دستگاه تمام اتوماتیک

 

دستگاه تمام اتوماتیک

 با استفاده از دستگاه تمام اتوماتیک همه‌ی مراحل تولید ماسک، اعم از برش و دوخت ماسک پزشکی به صورت تمام اتوماتیک و بدون دخالت دست انجام می‌شود. دستگاه تولید ماسک تمام اتوماتیک، دوخت ماسک‌ها را با استفاده از دوخت آلتراسونیک انجام می‌دهد. این دستگاه‌ها در انواع مدل‌ها با بدنه‌ی آلومینیومی در بازار موجود هستند. دیگر ویژگی‌های دستگاه تولید ماسک تمام اتوماتیک عبارتند از؛ 

  • بهره‌مندی از پنل لمسی به زبان‌های فارسی و انگلیسی
  • بهره‌مندی از موتور کم صدا و با تغذیه‌ی اتوماتیک

برای تکمیل فرایند بسته ‌بندی ماسک‌ها به صورت اتوماتیک از دستگاه جت پرینتر استفاده می‌شود. دستگاه‌های جت پرینتر قابلیت چاپ تاریخ تولید، انقضا، قیمت و دیگر اطلاعات لازم روی بسته بندی را دارند.

         

دستگاه نیمه اتوماتیک

در خط تولید ماسک نیمه اتوماتیک از دستگاه‌های کش زن و دستگاه بدنه زن استفاده می‌شود.  در خط تولید تمام اتوماتیک، از دستگاه تولید ماسک تمام اتوماتیک به همراه بخش بسته بندی و کارتنینگ و همچنین دستگاه تولید ماسک فیلتردار دارای سوپاپ تمام اتوماتیک استفاده می‌گردد.

قابلیت تولید دستگاه های تولید ماسک سه لایه و دارای فیلتر N95 تمام اتوماتیک در حدود ۷۰۰۰ عدد ماسک در ساعت است. در حالی ظرفیت تولید دستگاه تولید ماسک نیمه اتوماتیک ۳۰۰۰ عدد در ساعت است. لازم به ذکر است که منظور از تولید ماسک، طی شدن مراحل کامل تولید، یعنی دوخت و کش گذاری و برش ماسک‌ها است.

دلایل استفاده از دستگاه تولید ماسک

تولید ماسک را به روش دستی نیز می‌توان انجام داد. اما برش و دوخت ماسک به روش دستی از دقت کافی برخوردار نیست. هم‌چنین به دلیل دخالت زیاد دست در این روش، تولید ماسک دستی چندان بهداشتی نخواهد بود. تولید ماسک به روش دستی بسیار زمان‌بر است. این روش به نیروی کار آموزش دیده و متخصص در برش و دوخت نیاز دارد. تولید ماسک به روش دستی هم‌چنین هزینه‌ی زیادی دارد. زیرا در این روش علاوه بر نیروی کار ماهر به چرخ‌های دوخت حرفه‌ای نیز احتیاج است.

به دلایل فوق استفاده از دستگاه تولید ماسک رواج فراوانی یافته است. زیرا تولید ماسک با دستگاه به نیروی کار ماهر و چرخ‌های دوخت حرفه‌ای کمیاب احتیاج ندارد. هم‌چنین تولید ماسک با دستگاه کیفیت و استاندارد ماسک‌ها را افزایش می‌دهد و به خاطر عدم دخالت دست بهداشتی است. دستگاه تولید ماسک هم‌چنین سرعت تولید را تا حد چشمگیری افزایش خواهد داد.

هزینه‌ی دستگاه تولید ماسک

قیمت دستگاه تولید ماسک نسبت به بازدهی و سودآوری بالای آن بسیار به صرفه است. قیمت این دستگاه‌ها بسته به نوع و مدل‌ آن‌ها متفاوت است. دستگاه‌های تولید ماسک داخلی علاوه بر کیفیت بالا و قیمت مناسب، از گارانتی و خدمات پس از فروش بسیار مناسبی نیز برخوردارند.

دستگاه‌های تولید ماسک  با استفاده از فلز  ضد زنگ تولید شده‌اند و به همین دلیل در تماس با رطوبت و هوا، از مقاومت خوبی برخوردار هستند. با استفاده از دستگاه های تولید ماسکو کش زن اتوماتیک، فرآیند نصب کش به ماسک‌ها به سرعت و به صورت خودکار انجام می‌شود. 

لازم به ذکر است که هزینه‌ی راه اندازی خط تولید ماسک سه لایه پزشکی از خط تولید ماسک فیلتر دار کمتر است.   با این وجود خرید دستگاه تولید ماسک پزشکی و راه اندازی خط تولید این کالای بهداشتی سود دهی بسیار زیادی دارد.

مزایای دستگاه تولید ماسک

         دستگاه تولید ماسک

مزایای استفاده از دستگاه تولید ماسک عبارتند از:

  • سرعت تولید ماسک بالا: دستگاه تولید ماسک در هر دقیقه حدود ۵۰ عدد ماسک تولید می‌کند. حتی می‌توان سرعت تولید این دستگاه‌ها را تنظیم کرده و به ۱۲۰ عدد در دقیقه رساند.
  • مصرف انرژی کم: دستگاه‌های تولید ماسک برق کمی مصرف می‌کنند و با محیط زیست سازگاری دارند.
  • تولید ماسک با استاندارد و کیفیت بالا: این دستگاه‌ها قادر به تولید ماسک با استاندارد‌های جهانی و کیفیت بالا هستند. دستگاه تولید ماسک از قابلیت دوخت آلتراسونیک برخوردار است‌.
  • مزایای صنعتی: دستگاه‌های تولید ماسک تمام و نیمه اتوماتیک هستند و ظرفیت تولید بالایی دارند.
  • سود‌دهی بالا: دستگاه تولید ماسک سوددهی بالایی را برای صنعتگران به ارمغان می‌آورد. همچنین این دستگاه‌ها اغلب دارای گارانتی یک ساله و خدمات پس از فروش از جمله تامین قطعات هستند.
  • کاربرد آسان: کار کردن با دستگاه تولید ماسک راحت است و هر دستگاه تنها به یک متصدی احتیاج دارد‌. کار کردن با این دستگاه معمولا در زمان نصب دستگاه به متصدیان آموزش داده می‌شود.

جمع‌بندی

در این مقاله اطلاعاتی در مورد دستگاه تولید ماسک ارائه شد. شرکت شیمی داروی میخک، مجموعه‌ای است که در آن تیم حرفه‌ای از متخصصان در صنعت داروسازی و تجهیزات وابسته به آن فعالیت می‌کنند. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر در این زمینه می‌توانید سوالات خود را مطرح کنید.

CafeSeo بازدید : 55 سه شنبه 11 شهریور 1399 نظرات (0)

 اتاق تمیز داروسازی (کلین روم) فضایی است که به صورت کاملا محافظت شده طراحی می‌شود. چنین اتاقی برای جلوگیری از ورود آلودگی‌ها طراحی می‌شود. در اتاق تمیز داروسازی (کلین روم) مقدار آلوده کننده‌های زیست محیطی بسیار پایین‌تر از سایر فضاهای بسته است. در این اتاق میزان آلودگی و دما و رطوبت کنترل می‌شود و در مسیری که هوا وارد می‌شود، فیلترهای مخصوصی تعبیه می‌شود که از ورود آلودگی‌ها به فضای اتاق پیشگیری می‌کند. صنعت داروسازی یکی از صنایعی است که در آن استریل بودن و عدم وجود آلودگی، اهمیت بسیار زیادی دارد.

 

اتاق تمیز داروسازی

کاربرد اتاق تمیز داروسازی (کلین روم)

اتاق تمیز داروسازی (کلین روم) برای صنایع حساسی مانند داروسازی، پزشکی و حتی مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اتاق‌ها با توجه به کاربردی که دارند، در انواع مختلفی طراحی و تولید می‌شوند. در واقع برای ارزیابی میزان آلودگی در این اتاق‌ها استانداردهای متفاوتی تعریف می‌شود. این استانداردها نیز کاملا به کاربرد اتاق و موادی که در آن تولید می‌شود وابسته است.

اتاق تمیز داروسازی در صنعت داروسازی برای تولید مواد دارویی سترون و محلول‌های سترون مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به این نکته که تولید دارو از حساسیت بالایی برخوردار است، وجود اتاق تمیز داروسازی در بخش‌های مختلف ضروری است. وجود کوچکترین آلودگی‌ها در دارو باعث ایجاد خطرات جدی برای مصرف کننده می‌شود. همچنین ویروس‌ها، باکتری‌ها و... در محیط‌های مختلف وجود دارند. در صورتی که از تجهیزات اتاق تمیز داروسازی استفاده نشود، احتمال ابتلای بیماران به سایر بیماری‌ها نیز وجود خواهد داشت.

کاربرد اتاق تمیز داروسازی (کلین روم) در صنعت داروسازی شامل موارد مختلفی است که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

  • تولید آنتی بیوتیک‌ها.
  • میکروب شناسی حیوانی.
  • قسمت آمپول پرکنی.
  • تولید داروهای طبیعی و معمولی.

اتاق تمیز داروسازی

هزینه اتاق تمیز داروسازی(کلین روم)

اتاق تمیز داروسازی (کلین روم) باید حتما در همه‌ی شرکت‌های داروسازی و شرکت‌های وابسته به آن‌ها، وجود داشته باشد. با بالا بردن فناوری‌های مربوط به سلامتی می‌توان عوامل بیماری‌زا را کاهش داد. که این موضوع خود نقش مهمی در کنترل مصرف دارو و کاهش حجم بیماران دارد. هزینه‌ی اتاق تمیز داروسازی با توجه به قطعاتی که در آن به کار می‌رود متفاوت است.

هزینه اتاق‌های تمیز با ابعاد بزرگتر نسبت به هزینه اتاق‌های تمیز با ابعاد کوچکتر بیشتر است. نصب اگزاست فن‌ها که برای تهویه محیط مورد استفاده قرار می‌گیرند، نقش مهمی در تعیین قیمت کلین روم‌ها دارند. همچنین نصب کابینت‌های مخصوص که برای ایجاد یک محیط عاری از میکروب و کاملا استریل شده هستند نیز در تعیین قیمت اتاق تمیز داروسازی (کلین روم) تعیین کننده است.

اگر از درب‌های هوشمند با قابلیت عدم نفوذ هوای آلوده استفاده شود، اتاق تمیز گران‌تر خواهد بود. با توجه به این موارد می‌توان فهمید که تجهیزات منحصر به فرد هر اتاق تمیز داروسازی متفاوت است. بنابراین نمی‌توان هزینه ثابت و قطعی را برای آنها در نظر گرفت. در ادامه به مهم‌ترین تجهیزات مورد استفاده در اتاق تمیز داروسازی (کلین روم) که در قیمت آن نیز تأثیر گذار است، اشاره کرده‌ایم.

  • اگزاست فن
  • هواساز‌هایژنیک
  • پس باکس
  • دوش هوا
  • درب اتاق تمیز هم باد و غیر هم باد
  • کف پوش
  • پنجره
  • روشنایی اتاق
  • میز و صندلی
  • اتصالات کف، دیوارها و سقف
  • پانل دیواری و سقفی

اتاق تمیز داروسازی

مزایای اتاق تمیز داروسازی(کلین روم)

صنعت داروسازی یکی از بزرگترین صنایعی است که به اتاق تمیز نیاز دارد. چرا که آلودگی‌ها و میکروارگانیسم‌ها نباید از طریق محصولات دارویی به بدن انسان بیمار راه پیدا کنند. تنها فضایی که می‌تواند باعث اطمینان از وجود شرایط کاملا عاری از آلودگی شود، اتاق تمیز داروسازی است. این موضوع مهم‌ترین مزیت‌ اتاق‌هاست. در ادامه به دیگر مزیت‌های این فضا اشاره می‌کنیم.

  • اتاق تمیز داروسازی دارای سطح پایینی از آلوده کننده‌هایی مانند گرد و غبار و ذرات معلق در هوا، آلودگی‌های شیمیایی و... است. این اتاق همچنین از ورود باکتری‌هایی که از طریق هوا منتقل می‌شوند، پیشگیری می‌کند.
  • هوای ورودی به اتاق تمیز کاملا فیلتر می‌شود. این موضوع مهم‌ترین عامل برای تمیز ماندن محیط کلین روم است.
  • کارکنان اتاق تمیز داروسازی (کلین روم) از طریق هوابندها که مجهز به دوش هوا هستند، به این اتاق‌ها رفت و آمد می‌کنند. آن‌ها همچنین باید از لباس‌های محافظتی و سرتاسری استفاده کنند.
  • تجهیزات داخل اتاق حداقل آلودگی را ایجاد می‌کند.
  • اتاق تمیز زیرساختی مناسب برای تولید فرآورده‌های بیولوژیک دارد.
  • اتاق تمیز محل مناسبی برای تحقیقات و تولیدات دارویی محسوب می‌شود.
  • شرایط این اتاق به گونه‌ای است که می‌توان داروها را بدون تأثیر شرایط محیطی آزمایش کرد و نتیجه‌ای از تأثیر قطعی آن‌ها به دست آورد.
  • به طور کلی در کلین روم می‌توان کلیه شرایط خاصی که برای داروسازی نیاز است را تأمین کرد.

مجموع همه ویژگی‌های بالا باعث شده است که اتاق تمیز داروسازی (کلین روم) در این صنعت کاربرد بسیاری داشته باشد.

اتاق تمیز داروسازی

سخن آخر

در این مقاله هدف از ساختن اتاق تمیز داروسازی (کلین روم) و مزایای آن را بیان کردیم. اکنون می‌دانید که به دست آوردن محصولات ایمن و استریل برای بیماران در این اتاق‌ها میسر است. در واقع چنین فضایی یک بستر مناسب برای تولید و انجام آزمایش‌های مرتبط با داروهاست. البته کاربرد کلین روم به داروسازی محدود نمی‌شود و در صنایع دیگر نیز کاربرد دارد.

شرکت شیمی‌داروی میخک یکی از بزرگترین شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی است که در زمینه ارائه اتاق تمیز، هواساز و سیستم هوارسانی خدماتی ارائه می‌دهد. این شرکت همچنین کلیه تست‌های احراز کیفیت را بر اساس استانداردهای جهانی انجام می‌دهد و ارائه دهنده پروتکل‌های معتبر بین المللی است. شرکت شیمی ‌داروی میخک به کمک کارشناسان حرفه‌ای اتاق‌های تمیز را طراحی تولید می‌کند. می‌توان گفت دانش و تجربه این افراد نقش مهمی در ارائه داروهای باکیفیت و کاملا سالم به بیماران دارد. شرکت فارما میخک آماده ارائه مشاوره و راهنمایی تخصصی در زمینه اتاق تمیز داروسازی (کلین روم) به شماست.

CafeSeo بازدید : 33 سه شنبه 11 شهریور 1399 نظرات (0)

شربت‌هایی که خاصیت دارویی دارند، از گذشته‌های دور در زندگی انسان‌ها حضور داشتند. انسان‌ها برای درمان با استفاده از عصاره‌ها و تبدیل مواد مختلف به مایعات، شربت‌هایی با خواص گوناگون می‌ساختند. امروزه دیگر ساخت سنتی شربت‌ها کافی نیست و خط تولید شربت به کار می‌رود. صنعت دارویی یکی از صنایع بسیار باارزش جهان است که تولید شربت، نقش بزرگی در این زمینه دارد.

خطوط تولید شربت شامل دستگاه‌های مختلفی است که مکمل هم هستند. هر کدام از دستگاه‌ها وظیفه خاصی را بر عهده دارند و نبود یا خرابی یکی از آن‌ها، روند تولید را متوقف می‌کند. البته برای تولید شربت‌های مناسب، علاوه بر خط تولید خوب باید فرمول دارویی مناسب نیز نیاز است.

 

 خط تولید شربت

کاربرد خط تولید شربت

شربت‌هایی که روزانه در سرتاسر جهان و توسط شرکت‌های مختلف تولید می‌شوند، هرکدام کاربرد‌هایی خاص دارند. خط تولید شربت برای تولید محصولاتی با کاربردهای دارویی و بهداشتی ایجاد می‌شوند. فرمول آن‌ها نیز به شرکت سازنده بستگی دارد. فرمول شربت شرکت‌ها معمولا سری است. در واقع برزگ‌ترین برگ برنده آن‌ها، فرمول شیمیایی شربت‌هایی است که تولید می‌کنند. این فرمول در آزمایشگاه به دست می‌آید. پس از آن نیز به کمک خط تولید شربت، ساخته و به بازار عرضه می‌شود. شربت‌های دارویی فروش بسیار زیادی در جهان دارند.

خط تولید شربت در صنایع مختلفی کاربرد دارند و فقط مربوط به صنعت دارو نیست. در ادامه به مهم‌ترین کاربردهای این خط تولید اشاره کرده‌ایم.

  • صنعت غذایی: شربت در این صنعت به تولید شربت‌هایی با اسانس و طعم‌های مختلف می‌پردازد. این اسانس‌ها نیز در تولید مواد غذایی مختلف مثل شیرینی، کیک، نوشیدنی و... کاربرد دارند.
  • صنعت بهداشت: در خط تولید شربت و با کمک دستگاه‌های آن،‌ می‌توان موادی بهداشتی مثل ضدعفونی کننده برای دست و صورت تولید کرد. چنین موادی در جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیر دار، بسیار مؤثر هستند.
  • صنعت دارو: شما ممکن است تولید شربت را بیشتر به خاطر این صنعت بشناسید. چرا که امروزه در هر خانه‌ای انواع شربت‌های دارویی پیدا می‌ شود.خط تولید شربت

هزینه خط تولید شربت

برای راه‌اندازی یک خط تولید، در مرحله اول بهتر است هزینه آن را بررسی کنید. خط تولید شربت از چند دستگاه تشکیل می‌شود. همانطور که گفته شد این دستگاه‌ها مکمل یکدیگر هستند. هزینه راه‌اندازی به عوامل مختلفی بستگی دارد. کارفرماها می‌توانند برخی از تجهیزات را به گونه‌ای انتخاب کنند که در هزینه صرفه جویی شود. اما برخی از تجهیزات باید وجود داشته باشند. به همین دلیل هزینه خط شربت، متغیر است. همچنین هزینه‌‌ها به دلیل نوسانات قیمت‌، در بازه‌های زمانی متفاوت ممکن است اختلاف داشته باشد. برخی از عوامل مختلف تأثیرگذار در هزینه‌های خط تولید شربت عبارتند از؛

  • هزینه دستگاه‌ها: تعدادی دستگاه مانند دستگاه پرکن، مخلوط کننده محلول،‌ خط تولید شربت را تشکیل می‌دهند. این ماشین‌آلات در مدل‌ها و قیمت‌های متفاوتی هستند. بنابراین می‌توانید باتوجه به توان مالی خود، دستگاه‌ها را خریداری کنید.
  • هزینه محل راه‌اندازی: برای راه‌اندازی خط تولید به یک محل مناسب نیاز دارید. هزینه‌های محل راه‌اندازی نیز برای راه‌اندازی خط تولید باید در نظر قرار گیرد.

دلایل استفاده از خط تولید شربت

بسیاری از کارفرمایان به دنبال علتی هستند که تولید شربت را به مجموعه خود اضافه کنند. همانطور که در بخش‌های قبلی بیان کردیم، چنین خط تولیدی در صنایع مختلف کاربرد دارد و فقط به صنعت داروسازی مربوط نمی‌شود. امروزه داروهای گیاهی نیز رونق بسیاری پیاده کرده‌اند. از خط تولید شربت در این صنعت نیز استفاده می‌شود.

از طرفی جمعیت جهانی نیز رو به افزایش است. نیاز به شربت‌ها‌ی دارویی نیز بیشتر می‌شود. بنابراین بازار شربت‌های درمانی رو به توسعه است و ایجاب می‌کند که خط تولید شربت بیشتری راه‌اندازی شوند.

یک دلیل استفاده از خطوط تولید شربت، می‌تواند سود سرشار این بازار باشد. شرکت‌ها با تولید شربت‌های مختلفی که برای مصارف دارویی،‌ غذایی و... کاربرد دارند، می‌توانند سود خوبی به دست آورند. همچنین برندهای معتبر تولید دارو باید قابلیت تولید انواع مختلف داروها اعم از شربت، قرص، کپسول و... را داشته باشند. بنابراین وجود خط تولید شربت در چنین مجموعه‌هایی یک الزام است.

 خط تولید شربت

مزایای خط تولید شربت

راه‌اندازی چنین خط تولیدی که بیشتر در بخش درمانی فعالیت دارد، مزایای نیز به همراه دارد. مهم‌ترین مزایای استفاده از خط تولید شربت را در ادامه بیان کرده‌ایم.

  • نقش در سلامت انسان‌ها و حیوانات: شربت‌ها برای انسان‌ها و حتی جانوران نیز کاربرد دارند. بنابراین تقاضای زیادی در بازار شربت وجود خواهد داشت.
  • تولید داروهای مورد نیاز: بسیاری از شربت‌های دارویی وارداتی هستند. با راه‌اندازی خطوط جدید در زمینه تولید شربت می‌توان نیازهای داخلی را تأمین کرد.
  • ایجاد اشتغال: کارآفرینی علاوه بر سود بالایی که دارد، در اشتغال‌زایی برای متخصصین حوزه دارو نیز موثر است.
  • سود سرشار خط تولید برای شربت: همانطور که در قسمت‌های قبلی گفتیم، با بازار بزرگی که صنعت شربت دارد، سود خوبی به شما می‌رسد.

  خط تولید شربت

جمع بندی

هدف از نگارش این مقاله ارائه اطلاعات در مورد خط تولید شربت بود. مسلما افرادی که برای راه‌اندازی خطوط تولید دارو اقدام می‌کنند، به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارند. در گروه شیمی داروی میخک افراد حرفه‌ای و متخصص در این زمینه فعالیت می‌کنند. شما می‌توانید از طریق بخش تماس با ما، با کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید.

CafeSeo بازدید : 32 سه شنبه 11 شهریور 1399 نظرات (0)

آزمایشگاه‌ها یکی از جذاب‌ترین و عجیب‌ترین فضاهای کاری محسوب می‌شوند. مهم‌ترین دلیل این موضوع نیز وجود تجهیزات آزمایشگاهی در آن‌هاست. شناخت این ابزار و نحوه کار با آن‌ها به زمان و تجربه بسیاری نیاز دارد. وسایل مورد نیاز در آزمایشگاه با توجه به نوع کاربری آن انتخاب می‌شوند. در این مقاله قصد داریم به طور کلی توضیحاتی در مورد این تجهیزات ارائه دهیم و محصولات شرکت میخک فارما، ارائه دهنده پیشرفته‌ترین و باکیفیت‌ترین تجهیزات مورد نیاز برای آزمایشگاه‌ها را معرفی نماییم.

تجهیزات آزمایشگاهی چیست؟

آزمایشگاه پزشکی جزو مجهزترین مراکز آزمایشی محسوب می‌شود. آزمایشگاه‌ها مکان‌هایی برای جمع‌آوری اطلاعاتی دقیق از یک نمونه هستند. به همین دلیل نیز پزشکان برای اطمینان از تشخیص خود، از بیماران می‌خواهند تا به آزمایشگاه مراجعه کنند. آزمایشگاه‌ها انواع مختلفی دارند.

اینکه چگونه یک آزمایشگاه چنین اطلاعات دقیق را ارائه می‌دهد، سوالی است که ذهن بسیاری از افراد را مشغول کرده است. آزمایشگاه این کار را به کمک تجهیزات آزمایشگاهی انجام می‌دهد. این ابزار برای اندازه‌گیری‌های دقیق ساخته شده‌اند. بنابراین با تجهیزات آزمایشگاهی می‌توان به مشاهده و اندازه‌گیری دقیق پرداخت. این حد از محاسبات، با چشم غیر مسلح انسان و بدون تجهیزات، غیرممکن است.در آزمایشگاه‌ها، واکنش‌های شیمیایی مختلفی انجام می‌شود. به همین دلیل کیفیت تجهیزات موجود در آزمایشگاه بسیار مهم است. این وسیله‌ها باید توان مقاومت در برابر واکنش‌های انجام شده را داشته باشند.

شناخت تجهیزات موجود در آزمایشگاه

شناخت تجهیزات آزمایشگاهی چیزی است که تکنسین یک مجموعه باید بر آن مسلط باشند. وسایل آزمایشگاه بسیار زیاد هستند. در یک آزمایشگاه از وسایل ساده‌ای مانند شیشه نمونه، ترازوی آزمایشگاهی، هود و دماسنج گرفته تا وسایل پیشرفته‌ای مثل میکروسکوپ و سانتریفیوژ، وجود دارد. البته باید در نظر داشت که نوع کاربری آزمایشگاه نیز مهم است. برای مثال برخی از وسیله‌ها مخصوص آزمایشگاه‌های پزشکی است و لزومی ندارد در آزمایشگاه دیگر وجود داشته باشد.

کاربرد تجهیزات آزمایشگاهی

هرکدام از وسایلی که در آزمایشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، کاربرد خاصی دارند. تعدادی از تجهیزات آزمایشگاهی هستند که وجود آن‌ها در هر آزمایشگاهی، ضروری است. برخی از آن‌ها،‌ وسایلی ساده و برخی نیز پیشرفته هستند. در این بخش تعدادی از مهم‌ترین تجهیزات موجود در آزمایشگاه را نام می‌بریم و توضیحاتی در مورد کاربرد آن‌ها ارائه می‌دهیم.

                                                                  

سانتریفیوژ

بسیاری از ما با سانتریفیوژهایی که در نیروگاه‌های هسته‌ای وجود دارند، آشنایی داریم. اما سانتریفیوژ کاربرد زیادی در آزمایشگاه‌ها دارد. این دستگاه با بهره‌گیری از نیروی گریز از مرکز، مواد را از یکدیگر جدا می‌کند. یکی از مهم‌ترین کاربردهای این وسیله در جدا کردن اجزای مختلف نمونه خون است.

       

رفراکتومتر

این وسیله یکی از تجهیزات آزمایشگاهی ساده اما بسیار پرکاربرد است. اندازه‌گیری غلظت محلول‌ها، کاری رایج در آزمایشگاه‌های شیمیایی، کشاورزی،‌ تولیدی و صنایع غذایی است. این اندازه‌گیری به کمک رفراکتومترها ام می‌شود.

   

آون یا فور

این وسیله از تجهیزات آزمایشگاهی ضروری به حساب می‌آید. در هر آزمایشگاهی، استریل و ضدعفونی کردن ابزار،‌ کاری بسیار مهم است. فور دستگاهی است که با بالابردن تدریجی دما،‌ تجهیزات شیشه‌ای و فلزی را استریل می‌کند.

 

هات پلیت

کار این دستگاه گرم کردن آهسته مایعات و دیگر مواد آزمایشگاهی است. البته امروزه نوع جدیدی از این دستگاه به نام هات پلیت مگنت تولید می‌شود که در کنار حرارت دادن به مواد، آن‌ها را هم می‌زند.

هزینه تجهیزات آزمایشگاهی

هزینه ساخت یک آزمایشگاه به عوامل مختلفی بستگی دارد. هرکدام از تجهیزات آزمایشگاهی نیز قیمت‌های مختلفی دارند. برخی از این تجهیزات، پیچیده هستند و به همین دلیل قیمت بالاتری دارند. انتخاب وسایل مورد نیاز در آزمایشگاه نقش مهمی در برآورد هزینه‌ها ایفا می‌کند. در ادامه به مهم‌ترین فاکتورهایی که در تعیین قیمت تأثیر دارند، اشاره کرده‌ایم.

نوع کاربری آزمایشگاه

 همانطور در قسمت‌های قبل گفته شد،‌ آزمایشگاه‌ها کاربردهای مختلفی دارند. آزمایشگاه‌های کشاورزی،‌ فیزیک،‌ پزشکی،‌ صنایع غذایی و... هر کدام به یک موضوع خاص می‌پردازند. بنابراین هر کدام از آن‌ها به ابزار منحصر به فردی نیاز دارند.

میزان مجهز بودن آزمایشگاه

اگر قصد راه‌اندازی یک آزمایشگاه کامل را دارید، تجهیزات بیشتری می‌خرید که در نتیجه هزینه تجهیزات بالا می‌رود. برخی از آزمایشگاه‌ها تنها با خرید تجهیزات ضروری راه‌اندازی می‌شوند که این موضوع در هزینه‌هایشان صرفه جویی می‌کند.  البته باید توجه داشت که حذف ابزار ضروری باعث بروز خطا در نتیجه آزمایش می‌شود.

تجهیزات آزمایشگاهی مدرن یا قدیمی

 ابزار آزمایشگاهی در طول سال‌ها تغییرات و پیشرفت‌های بسیاری داشته‌اند. هر روز تجهیزات مدرن با دقت و قیمت بالاتری به بازار عرضه می‌شود. با این حال اگر قصد هزینه زیاد را ندارید،‌ می‌توانید از تجهیزات آزمایشگاهی قدیمی نیز استفاده کنید.

برند ابزار مختلف

 بازار ابزار آزمایشگاهی بسیار پررونق است. به همین دلیل برندهای بسیاری در این حوزه فعال هستند. بنابراین با توجه به برند هرکدام از تجهیزات،‌ قیمت‌ها نیز متفاوت است.

 

دلایل استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی

انسان‌ها در طول زمان یاد گرفته‌اند که برای اثبات چیزی، باید آزمایش‌هایی انجام دهند. در طول تاریخ نیز برای آزمایش مواد، از تجهیزات آزمایشگاهی مختلفی استفاده کرده‌اند. امروزه نیز ابزار آزمایشگاهی به ابزار محاسبات دقیق تبدیل شده‌اند. ابزار گوناگون در انجام یک آزمایش، مکمل یکدیگر هستند. کارشناسان برای هر مرحله از آزمایش، به تجهیزات مخصوصی نیاز دارند.

در قسمت‌های قبلی به کاربرد برخی از ابزار آزمایشگاه پرداختیم. عدم وجود هرکدام از آن‌ها، روند آزمایش را مختل می‌کند. همچنین اگر یکی از دستگاه‌ها ایرادی داشته باشد، آزمایش با مشکل مواجه می‌شود. بنابراین هرکدام باید به درستی عمل کنند. شاید تا به حال به یک آزمایشگاه پزشکی مراجعه کرده باشید که نتیجه غلطی را به شما ارائه دهد. این کار می‌تواند دو دلیل داشته باشد. اولی خطای انسانی است که امکان رخ دادن آن در هرکاری وجود دارد. دومی ایراد تجهیزات موجود در آزمایشگاه است.

 

مزایای تجهیزات آزمایشگاهی

ما هر روز شاهد کشفیات و اختراعات جدیدی هستیم. انسان به کمک آزمایش‌های متعدد قادر به کشف یا اختراع است. برای آزمایش‌های دقیق و معتبر نیز باید از تجهیزات آزمایشگاهی دقیقی استفاده کرد. بنابراین در طول تاریخ ابزار مختلفی برای اندازه‌گیری‌های دقیق ساخته شده است. امروزه این تجهیزات فواید بسیاری در زندگی ما دارند. در ادامه به برخی از این مزایا در آزمایشگاه‌های مختلف اشاره کرده‌ایم.

  • آزمایشگاه پزشکی: این آزمایشگاه‌ها از شرایط جسمانی بیماران اطلاعات دقیقی به دست می‌آورند.
  • آزمایشگاه کشاورزی:‌ ابزار آزمایشگاهی در این مراکز، کمک می‌کنند تا مواد غذایی سالم‌تری تولید شود.
  • آزمایشگاه‌های صنایع غذایی: شرکت‌های صنایع غذایی در چنین آزمایشگاه‌هایی با تجهیزات پیشرفته از سلامت و کیفیت محصولات خود اطمینان حاصل می‌کنند.
  • آزمایشگاه‌های دارویی:‌ با کمک تجهیزات آزمایشگاهی داروهای جدید برای مقابله و درمان بیماری‌ها تولید می‌شود.
  • آزمایشگاه زیست ‌شناسی:‌ ابزارهای آزمایش کمک می‌کنند تا موجودات مختلف طبیعت شناسایی شوند. این آزمایشگاه‌ها می‌توانند نتایج شگفت آوری از ساختارهای طبیعی، ژنتیک و... به دست آورند.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم تا اطلاعات مفیدی در مورد تجهیزات آزمایشگاهی در اختیار شما قرار دهیم. این ابزارها در پیشرفت انسان‌ها کمک‌های بسیاری کرده‌اند. شرکت شیمی داروی میخک متشکل از تیم حرفه‌ای، در زمینه طراحی و تولید تجهیزات مورد نیاز برای آزمایشگاه‌ها فعالیت می‌کند. این مجموعه ارائه دهنده پیشرفته‌ترین و باکیفیت‌ترین تجهیزات مورد نیاز برای آزمایشگاه‌هاست. 

CafeSeo بازدید : 43 سه شنبه 11 شهریور 1399 نظرات (0)

 امروزه استفاده از انواع داروها و قرص‌های گیاهی به عنوان یک نیاز اصلی در بازار شناخته شده است. دغدغه بسیاری از افراد متخصص این است که چگونه می‌توان داروها و مکمل‌های گیاهی را به صورت یک قرص طرح دار و مستحکم درآورد. آن‌ها می‌خواهند داروها را در بسته‌های براق و شیک و کاملا استاندارد و بهداشتی قرار دهند و به بازار عرضه کنند. این موضوع نیاز به خدمات پرس قرص را مشخص می‌کند. مصرف داروهای گیاهی بدون تبدیل شدن به قرص دو مشکل مهم دارد. اول اینکه معمولا اکثر آن‌ها باید دم شوند و افراد باید زمانی را برای آماده شدن صبر کنند. به همین دلیل ممکن است بعد از مدتی به علت‌های مختلف این کار را انجام ندهند و داروها را مصرف نکنند. از طرف دیگر داروهای گیاهی نیز باید در دوز مشخص مصرف شوند. که مخاطبان معمولا از دوز آن اطلاعی ندارند.

 

پرس قرص چیست؟

پرس قرص یک ماشین مکانیکی است که برای فشرده کردن پودر به شکل قرص‌های هم اندازه، هم شکل و هم وزن استفاده می‌شود. دستگاه پرس قرص برای تولید کردن قرص‌های متنوع با کاربردهای گوناگون کاربرد دارد.

خدمات پرس قرص در صنایع دارویی، شیمیایی، غذایی و آزمایشگاهی و بیمارستانی نیز به کار می‌رود. این دستگاه عملکرد سریعی را ارائه می‌دهد. به همین دلیل توجه افراد بسیاری را جلب کرده است.

این دستگاه دقت بالایی تولید قرص‌ها دارد. همچنین قابلیت استفاده از دوز مشخص پودر برای هر قرص را دارد. سرعت زیاد در پرکردن و عملکرد سریع و آسان از دیگر ویژگی‌های این دستگاه است. نکته قابل ذکر این است که سرعت ماشین، ضخامت قرص و عمق پرکردن تنظیم پذیر است و شما می‌توانید آن را تغییر دهید. دستگاه پرس قرص  در شکل‌ها، مدل‌ها و با کاربردهای متفاوت تولید می‌شوند.

کاربرد پرس قرص

برای تولید یک قرص استاندارد که دارای خاصیت جذب سریع و آسان، محکم و براق باشد لازم است که مواد مورد نظر با یکدیگر ترکیب و سپس یکدست شوند. برای تولید چنین قرصی لازم است دستگاه مراحل مختلفی را طی کند. برای گرانوله کردن انواع مواد گیاهی باید از دستگاه‌هایی مانند میکسر، گرانول ساز و خشک کن استفاده کرد. خدمات پرس قرص بعد از انجام فرایند گرانوله کردن، کاربرد دارد. در ادامه به فرایندی که باید برای تولید قرص طی شود، شاره کرده‌ایم.

  • میکس مواد مورد نظر توسط دستگاه میکسر اولین گام برای تولید قرص‌هاست.
  • گرانوله کردن مواد میکس شده برای دستیابی به ماده‌ای ذرات آن شبیه به ذرات جوش شیرین یا شکر باشد، مرحله دوم کار است.
  • عملیات پرس قرص با استفاده از دستگاه قرص ساز در مرحله سوم انجام می‌شود.
  • رنگ قرص و بسته بندی در خشاب‌های مخصوص با استفاده از دستگاه کوتینگ و بلیستر انجام می‌شود و مرحله نهایی فرایند است.

هزینه پرس قرص

همان طور که در قسمت بالا گفته شد دستگاه‌های پرس قرص از نظر مدل و شکل و کاربرد با یکدیگر متفاوت هستند. برای بهره‌مندی از خدمات پرس قرص لازم است ابتدا کاربرد مورد نظر خود را مشخص کنید. سپس با راهنمایی افراد متخصص در این حوزه دستگاه مناسبی را خریداری کنید. تعیین قیمت نیز با توجه به دستگاه مورد نیاز شما انجام می‌شود.

جالب است بدانید که در ایران نیز دستگاه پرس قرص تولید می‌شود. این دستگاه‌ها در صنایع مختلف کاربرد دارند و برای تولید محصولات متنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از طرف دیگر تحریم‌ها باعث افزایش چشمگیر قیمت نمونه‌های خارجی شده است. به طور کلی دستگاه‌های ایرانی هزینه کم‌تری نسبت به نمونه‌های خارجی دارند. اما هم تعمیرات آن‌ها ساده‌تر است و هم به همان اندازه کیفیت دارند.

دلایل استفاده از پرس

در قسمت اول به دو دلیل مهم برای استفاده از خدمات پرس قرص برای داروهای گیاهی اشاره کردیم. استفاده آسان و دوز مشخص دارو دو دلیلی است که لزوم تبدیل این داروها به قرص را مشخص می‌کند.

خدمات پرس قرص به این منظور انجام می‌شود که این مواد مختلف دارویی و خوراکی به صورت بهداشتی و استاندارد قابل استفاده باشند. همانطور که گفته شد در پرس قرص، قرص‌ها با فشرده شدن پودر در داخل یک قالب تولید می‌شوند. همچنین در صورتی که بخواهید فرمولاسیون خاصی را در ترکیبات قرص استفاده کنید، باید ترکیبات مورد نظر را به صورت پودر گرانوله درآورد. سپس با استفاده از دستگاه پرس قرص، آن را به شکل حلقه‌های قرص ایجاد کرد.

مزایای پرس قرص

برای خدمات پرس قرص دستگاههای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند که هرکدام از این دستگاه‌ها به منظور خاصی استفاده می‌شوند. به طور کلی موارد زیر مهم‌ترین مزایای این دستگاه هستند.

  • پرس قرص برای پرس کردن انواع مختلفی از گرانول و پودر طراحی شده است.
  • برای تولید قرص‌ها با کاربردهای متفاوت مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • امکان تولید قرص با استحکام بالا را دارد.

سخن آخر

عملکرد شرکت‌های دانش بنیان برای سازماندهی به پرس قرص بسیار تحسین برانگیز است. این شرکت‌ها با دانش بالا توانسته‌اند که در تولید و عرضه این دستگاه مهم برای تولید قرص از داروها و مکمل‌های گیاهی استفاده می‌شود، اقدامات مفیدی انجام دهند.

 شرکت فارما میخک در این زمینه فعالیت گسترده‌ای دارد. اعضای گروه میخک فارما با دانش و مهارت بسیار در زمینه تولید تجهیزات مختلف مرتبط با این حوزه فعالیت می‌کنند.

CafeSeo بازدید : 41 سه شنبه 11 شهریور 1399 نظرات (0)

امروزه گرانول‌ها در صنایع مختلف کاربرد دارند. در برخی موارد صنایع مختلف نیاز دارند که مواد مایع را به پودر تبدیل کنند. انجام این کار از طریق انجماد سخت است و در برخی موارد حتی ممکن نیست. پیشرفت تکنولوژی باعث تولید اسپری درایر برای گرانوله کردن محصولات مختلف شده است. در این مقاله قصد داریم توضیحات جامعی در مورد این محصول ارائه دهیم.

 

اسپری درایر چیست؟

اسپری درایر نوعی خشک کن برای مواد است که با هدف ایجاد گرانول از آن استفاده می‌شود. در واقع برای تهیه گرانول، مواد مورد نظر را به این نوع اسپری آغشته می‌کنند. سپس آن را در معرض یک عامل گازی شکل با دمای بسیار زیاد قرار می‌دهند. این کار باعث برای تبدیل مایعات به پودر انجام می‌شود.  

خشک کن یا درایر با هدف خشک کردن مواد محلول، مواد حساس به دما، مواد دارویی، سوسپانسیون و... مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این دستگاه تماس مواد با هوای گرم فقط در حد چند ثانیه است. به همین دلیل هم طعم و رنگ و خواص فیزیکی مواد حفظ می‌شود. به طور کلی استفاده از این روش جزو بهترین راهکارهایی است که برای خشک کردن و گرانوله کردن محصولات وجود دارد.

کاربرد اسپری درایر

اسپری درایر

کاربرد این خشک کن بسیار گسترده است. به طور کلی می‌توان گفت این نوع اسپری خشک کن دو کاربرد کلی دارد. کاربرد اول آن برای خشک کردن و گرانوله کردن پودر مواد پلیمری، کامپوزیتی و سرامیکی است. کاربرد دوم آن خشک کردن و گرانوله کردن انواع مواد شیمیایی و محلول ها محسوب می‌شود.

صنایع مختلفی وجود دارند که از اسپری درایر استفاده می‌کنند. در ادامه به مهم‌ترین صنایعی که به این محصول نیاز خواهند داشت، اشاره کرده‌ایم.

  • صنایع غذایی
  • عصاره‌های گیاهی
  • فراورده‌های خونی
  • صنایع شیمیایی
  • فرآورده‌های شیر
  • دندانپزشکی
  • سرامیک و مواد پیشرفته
  • صنعت پلیمر و رزین
  • رنگدانه‌ها
  • صنعت تولید پارچه

اگر تجربه‌ای در این صنایع داشته باشید، می‌توانید متوجه شوید که پودرها و گرانول‌ها در کدام قسمت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

هزینه اسپری درایر

قیمت این دستگاه خشک کن با توجه به میزان تبخیر آب و میزان تولیدی که دارد متغیر است. ویژگی‌های منحصر به فردی که در این محصول خشک کن وجود دارد، در تعیین قیمت آن تأثیر بسزایی دارد. سرعت خشک کردن با استفاده از درایرها سریع است. آن‌ها می‌توانند به صورت آنی مواد خام حساس به حرارت را با حفظ رنگ، عطر و بوی آن‌ها خشک کنند.

کاربرد اسپری‌ها نیز از دیگر فاکتورهایی محسوب می‌شود که در قیمت آن تأثیرگذار است. هر صنعت به نوع خاصی از این اسپری نیاز دارد. به همین دلیل این محصولات متنوع هستند. اگر قصد خرید اسپری درایر را دارید، پیش از خرید لازم است کاربرد مورد نظر خود را مشخص کنید و سپس در مورد قیمت آن پرس و جو کنید.

برخی از شرکت‌ها دستگاه‌های دست دوم خشک کن نیز عرضه می‌کنند. در صورتی که قصد خرید این دستگاه‌ها را دارید، حتما باید به کارایی قطعات و عدم فرسایش آن‌ها توجه داشته باشید. توصیه می‌شود خرید خود را از برندها و شرکت‌های معتبر انجام دهید. برآورد هزینه نیز توسط یک شرکت معتبر با دقت بیشتری انجام خواهد شد.

دلایل استفاده از اسپری درایر

اسپری درایر 3

اسپری درایر نوعی تکنولوژی است که در فرآیند خشک کردن محصولات مختلف کاربرد دارد. این اسپری کیفیت اصلی محصولات را حفظ می‌کند و حتی می‌تواند ماندگاری آن‌ها را نیز افزایش دهد. این امر امروزه در صنایع مختلفی مورد نیاز است. با فرایند خشک کردن چه در صنایع دارویی و چه در صنایع غیر دارویی، طیف گسترده‌ای از محصولات مختلف با ویژگی‌های مورد نیاز، قابل تولید خواهد بود.

همانطور که در قسمت‌های قبلی اشاره کردیم، این روش خشک کردن در دمای پایین انجام می‌شود و به حرارت زیادی نیاز ندارد. به همین دلیل محصولاتی که از آن به دست می‌آید، قابلیت پراکندگی و محلولیت بسیار خوبی دارند. بسیاری از محصولات و مواد اولیه در صنایع گوناگون باید از این دو ویژگی‌ برخوردار باشند.

مزایای اسپری درایر

شناخت مزیت‌های این محصول خشک کن تعیین می‌کند که آیا برای کاربرد مورد نظر شما مناسب است یا خیر. در طول مقاله به صورت پراکنده به مزیت‌های این دستگاه اشاره کردیم. اما در این بخش به صورت یکپارچه در مورد آن‌ها توضیح خواهیم داد.

  • گرانول ها در معرض حرارت بیش از اندازه قرار نمی‌گیرند. بنابراین مواد خواص خود را از دست نمی‌دهند.
  • ذرات پودر حاصل از این خشک کن کروی شکل است. همین امر باعث می‌شود که این ذرات به راحتی روی هم حرکت کنند و شکل گرفتن آن‌ها در قالب بهتر انجام شود.
  • ذرات گرانول تقریبا هم اندازه و یکدست هستند.
  • میزان رطوبت به صورت یکنواخت توزیع می‌شود.
  • از نظر اقتصادی این روش خشک کردن بسیار به صرفه است.

جمع‌بندی

اسپری درایر

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات کاربردی در مورد اسپری درایر و ویژگی‌های آن ارائه دهیم. در بخشی از مقاله به اهمیت خرید این اسپری از یک شرکت معتبر اشاره کردیم. شرکت فارما میخک جزو حرفه‌ای‌ترین مجموعه‌هایی است که در زمینه طراحی و تولید دستگاه‌ها و محصولات مورد نیاز صنایع مختلف فعالیت می‌کند. در صورتی که سوالی در مورد اسپری خشک کن دارید، می‌توانید با کارشناسان میخک فارما در ارتباط باشید.

CafeSeo بازدید : 32 سه شنبه 11 شهریور 1399 نظرات (0)

خط تولید پماد در صنایع مختلف کاربرد دارد. البته در برخی از حوزه‌ها کاربرد بیشتری دارند. تیوب‌های پماد کاربرد فراوانی دارند. در خط تولید این محصول دستگاه‌های مختلفی وجود دارد.

 

           

خط تولید پماد چیست؟

 پمادها یکی از موادی هستند که از سال‌های دور ‌در زندگی انسان‌ها، وجود داشتند. موادی خمیری شکل که از ترکیب عناصر مختلف ساخته می‌شوند. پمادها کاربردهای مختلفی از جمله کاربرد درمانی و زیبایی دارند. در خط تولیدی، کاربرد پماد تولید شده چندان اهمیتی ندارد. چرا که همه دستگاه‌هایی که در خط تولید پماد مورد استفاده قرار می‌گیرند یکسان هستند. البته شرکت سازنده و مدل آن‌ها می‌تواند با یکدیگر متفاوت باشد. ولی نقشی که در تولید این محصول ایفا می‌کنند، شبیه به یکدیگر است.

امروزه خطوط تولید بسیاری در جهان مشغول تولید هستند. شرکت‌های بزرگ و کوچکی در این زمینه فعالیت می‌کنند. برخی از آن‌ها نیز برندهای معتبری هستند که محصولاتشان در تمام جهان از اعتبار خوبی برخوردار است. بیشتر پمادهای تولید شده نقش درمانی، آرایش و بهداشتی دارند. در هر فروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی یا داروخانه‌ها شاهد پمادهای مختلف از برندهای متفاوت هستیم.

کاربرد خط تولید پماد

 همانطور که گفته شد پمادها در انواع مختلفی هستند. ولی می‌توان گفت که بیشترین کاربرد آن‌ها، در بخش درمانی است. شرکت‌های دارویی بسیاری نیز خط تولید پماد دارند و محصولات دارویی مختلف را به بازار عرضه می‌کنند. اگر قصد راه‌اندازی خط تولید این محصول را دارید، باید با کاربردهای مختلف آن آشنا باشید. همچنین باید توجه داشته باشید که این دستگاه برای تولید محصول مورد نظر شما کاربرد دارد یا خیر. به همین دلیل در ادامه به برخی از کاربردهای دستگاه‌های تولید پماد اشاره کرده‌ایم.

خط تولید پمادهای درمانی

 می‌توان گفت گسترده‌ترین کاربرد دستگاه‌‌های تولید و پرکننده تیوب پاد در صنعت پزشکی فعالیت می‌کنند. پماد‌ها کاربردهای فراوانی برای بیماری‌های مختلف و به خصوص بیماری‌های و عارضه‌های پوستی دارند. آن‌ها از طریق منافذ پوست جذب می‌شوند.

صنعت آرایشی و بهداشتی

 بسیاری از محصولات آرایشی و به خصوص کرم‌ها در تیوب قرار می‌گیرند. تیوب استفاده از آن‌ها را ساده‌تر می‌کند. بنابراین بسیاری از برندهای محصولات خود را به شکل پماد عرضه می‌کنند. 

              

سایر صنایع

خط تولید پماد حتی در برخی از صنایع غذایی نیز کاربرد دارد. بسیاری از شما با کرم کاکائوهایی که در تیوب ارائه می‌شوند، آشنا هستید. بنابراین می‌توان دریافت که تولید پماد در این صنعت نیز کاربرد دارد. کارخانه‌های تولید چسب نیز از دیگر صنایعی هستند که به دستگاه‌‌های تیوب پر کن نیاز دارند.

اجزای خط تولید پماد

شناخت دستگاه‌های مختلف برای تولید پماد نیز در ساخت خط تولید آن اهمیت دارد. برخی از دستگاه‌ها برای بعضی از کاربردهایی که در قسمت قبل به آن‌ها اشاره کردیم، مورد نیاز نیستند. اما برخی از آن‌ها بین تمام صنایع مشترکند.

  • میکسر تولید کرم: این دستگاه مواد لازم برای تهیه کرم را با یکدیگر مخلوط می‌کند. میکسر باید دو موتوره باشد تا کار خود را به خوبی انجام دهد. هنگام خرید باید این نکته را در نظر بگیرید. معمولا یک پمپ هموژنایزر برای ترکیب بهتر مواد در داخل میکسر وجود دارد.
  • مخزن آرامش: در این دستگاه کرم تولید شده، بدون حرکت باقی می‌ماند تا حباب‌های درون آن خارج شود. بهتر است مخزنی مجهز به پمپ خلاء تهیه کنید. این مخزن‌ها نسبت به نمونه‌های معمولی گران‌تر هستند اما در تولید کرم بهتر نقش دارند.
  • پرکن برای کرم‌های تیوبی: این پرکن‌ها در مدل‌های تک نازله و چند نازله به بازار عرضه می‌شوند. دستگاه‌های چندنازله قیمت 

         

هزینه خط تولید پماد

هزینه راه‌اندازی یک خط تولید پماد متفاوت است. پیش از تعیین تمام جزئیات نمی‌توان هزینه دقیقی برای این کار برآورد کرد. به طور کلی خطوط تولید و دستگاه‌های به کار رفته در آن هزینه‌های متفاوتی دارند. برای راه‌اندازی خط تولید پماد به تعدادی دستگاه نیاز است. این دستگاه در مدل‌های مختلف و توسط شرکت‌های مختلف عرضه می‌شوند. بنابراین قیمت‌های متفاوتی دارند. انتخاب آن‌ها نیز به خود مشتری بستگی دارد. همکاری با شرکت‌های معتبر به شما کمک می‌کند که با تعیین جزئیات، هزینه‌های مورد نیاز برای کار را برآورد کنید. همچنین همکاری با چنین شرکت‌هایی باعث آسایش خاطر شما از تهیه دستگاه‌های باکیفیت می‌شود.

دلایل استفاده از خط تولید پماد

همانطور که در قسمت‌های قبل بیان کردیم،‌ پمادها اغلب کاربرد درمانی و بهداشتی دارند. صنایع دارویی و بهداشتی نیز جزو بزرگ‌ترین صنایع جهان هستند. استفاده از پماد به دلایل مختلف در جهان رایج شده است. همانطور که گفته شد، این محصول از زمان‌های گذشته مورد استفاده قرار می‌گرفت و اکنون نیز به دلیل کاربرد مطلوب همچنان استفاده می‌شود.

مقاومت بالا یکی از مهم‌ترین دلایل تولید پماد است. پمادها معمولا ساختاری خمیری شکل دارند. آن‌ها باید در بسته‌بندی قرار گیرند که مانع از خارج شدنشان می‌شود. همچنین بسته بندی آن‌ها باید در برابر عواملی چون رطوبت و گرد و غبار مقاوم باشد.

کاربرد ساده دلیل دیگری است که خط تولید پماد همچنان پابرجاست. به عنوان مثال زمانی که یک زخم عمیق روی پوست وجود دارد، پزشک پمادهای آنتی بیوتیک را تجویز می‌کند. امکان مالیدن پماد با دست یا دستمال یا هر وسیله دیگری روی زخم وجود ندارد. اما سر باریک تیوب به گونه‌ای است که به راحتی می‌توان پماد را مستقیم روی زخم ریخت. محصول موجود در تیوب‌ها نیز تا آخر قابل استفاده هستند و معمولا مقدار کمی از آن‌ها به هدر می‌رود.

        

مزایای خط تولید پماد

سالانه کرم‌ها و پمادهای بسیاری به فروش می‌رسد. مردم برای درمان برخی بیماری‌ها، برای تسکین درد و حتی برای زیبایی از این محصولات استفاده می‌کنند. مزیت‌های استفاده از این خط تولید عبارتند از؛

  • استفاده آسان از محتویات تیوب.
  • قابلیت استفاده برای محصولات مختلف در صنایع گوناگون.
  • بسته بندی مناسب برای محصولات خمیری شکل و پیشگیری از آسیب‌های حین حمل و نقل.
  • هزینه مناسب بسته بندی.

البته وابسته به نوع کاربرد، خط تولید پماد می‌تواند مزایای دیگری نیز داشته باشد. توصیه می‌شود نقاط قوت این روش تولید را نسبت به محصولی مورد نظر خود بسنجید.

         

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات کلی در مورد خط تولید پماد ارائه دهیم. دستگاه‌های مورد نیاز برای این خط تولید باید کیفیت بالایی داشته باشند. این موضوع هم در تولید و بسته‌بندی و هم در کاهش هزینه‌های مربوط به تعمیرات نقش مهمی دارد.

شرکت شیمی داروی میخک فعالیت گسترده‌ای در زمینه تولید و عرضه تجهیزات مورد نیاز برای صنایع مختلف دارد. شما با خرید از این مجموعه از کیفیت محصول اطمینان خواهید داشت.

CafeSeo بازدید : 32 دوشنبه 10 شهریور 1399 نظرات (0)

ارتوپدی فنی چیست؟

ارتوپدی فنی یکی از رشته های زیر مجموعه پزشکی است که هدف از آن تولید انواع پروتز و ارتوز است که در کنار تولید این محصولات به آموزش بیماران در این زمینه نیز می پردازد. همانگونه که می دانید تولید و آموزش نیاز به تجربه و تخصص بالایی دارد که ادونس کلینیک در این زمینه توانسته است در طی سالیان متمادی رضایت مشتریان را همواره کسب نماید.

ارتوپدی فنی برای اکثر مردم ناشناخته و مبهم می باشد، مگر کسانی که بنابر اقتضای شرایط جسمیشان نیاز به مراجعه به مراکز ارتوپدی فنی پیدا می کنند و باید بیشتر در مورد ارتوپدی فنی بدانند. امروزه بیماران بسیاری از مشکلات ارتوپدی رنج می برند، مشکلاتی همچون درد یا ناهنجاری های مفصلی نمونه ای از این مشکلات است. اما نقص عضو یکی از بدترین مشکلات ارتوپدی است که علاوه بر از بین رفتن زیبایی ظاهری شخص، در کارکرد او و از دست دادن اعتماد بنفسش بسیار تاثیر گذار است. بنابراین رشته ارتوپدی فنی که زیر مجموعه ای از رشته پزشکی است به این دسته از بیماران و کسانی که از مشکلاتی همچون ناهنجاری های مفصلی، درد در مفاصل و سایر بیماری های ارتوپدی رنج می بردند، کمک می کند تا مشکل این دسته از بیماران حل شود.

ادونس کلینیک - ارتوپدی فنی

 افرادی که در زمینه ارتوپدی فنی مشغول به کار هستند به دو دسته تقسیم می شوند.

دسته اول:

ارتزیست ها هستند که کار آن ها تولید و طراحی ارتوزها است.

دسته دوم:

پروتزیست ها هستند که به ساخت و طراحی انواع پروتزها مشغول هستند. افرادی که در حوزه ارتوپدی فنی مشغول به فعالیت هستند دارای مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری ارتوپدی فنی هستند اما برخی از آن ها نیز تکنسین فنی بوده که به صورت تجربی ارتوپدی فنی را یاد گرفته اند. این افراد دانش فنی و مکانیکی استفاده از مواد را دارند. همچنین این دسته از افراد باید با آناتومی بدن انسان آشنایی کامل داشته باشند و انواع بیماری های حرکتی را نیز بشناسند.

 

انجام ارتوپدی فنی در ادونس کلینیک

تاریخچه ارتوپدی فنی

از آن جایی که هدف اصلی ارتوپدی فنی کمک به بشریت و خدمت رسانی به معلولین می باشد پس قدمت آن به 2000 سال قبل از میلاد بازمی‌ گردد.

این علم از گذشته تاکنون در حال پیشرفت بوده است و تغییرات چشمگیری داشته است، تاریخچه ارتوپدی فنی در ایران به دوران شاهنشاهی بر می گردد. آغازگر دوران ارتوپدی فنی نوین، پزشک و جراح فرانسوی به نام «آمبرواز پاره» بود، او در قرن 16، ارتوپدی فنی را به دو قسمت پروتز ثروتمندان و فقرا تقسیم کرد تا ثروتمندان از امکانات و تجهیزات مدرن‌ تری برای اندام مصنوعی خود برخوردار باشند. این دانش در سال 29-30 شمسی در ایران فعالیت خود را آغاز کرد و شهر مشهد مقدس نیز به عنوان اولین منطقه شروع خدمات ارتوپدی فنی نام گرفته است.

منظور از ارتوز در ارتوپدی فنی چیست؟

ارتوزها وسایلی هستند که به منظور اصلاح وضعیت یا کنترل حرکت بدن در یک قسمت استفاده می شوند. بیماران مختلفی ممکن است از این ارتوزها استفاده نمایند. مثلا افرادی که در سانحه یا تصادف به قسمتی از بدنشان ضربه وارد شده، بعد از بهبود باید به مراکز ارتوپدی فنی مراجعه کنند و از ارتوزهای خاصی برای مراقبت و بهبود حرکت آن قسمت استفاده نمایند.

همچنین افرادی که دچار اختلال در کنترل حرکات مفاصل بوده و یا به دلیل بیماری های عصبی دچار عدم کنترل حرکات در اندام های بدن هستند، باید از ارتوزهای استاندارد سازی شده با علم ارتوپدی فنی، استفاده نمایند.

برخی از ارتوزها در ارتوپدی فنی به صورت سفارشی و با توجه به نیاز بیمار ساخته می شوند اما برخی از ارتوزها نیز به صورت آماده وجود دارند که در ارتوپدی فنی ارتوزیست ها نحوه استفاده از این وسایل را باید به بیمار آموزش دهند.

 

ادونس کلینیک-ارتوپدی فنی-تاریخچه ارتوپدی فنی

محل قرارگیری آرتوزها

ارتوزها در قسمت های تحتانی، فوقانی و ستون فقرات نصب می شوند. ارتوزهایی که در قسمت ستون فقرات به کار برده می شوند به سه دسته کمربندها، کرستها و گردنبدها تقسیم می شوند.متخصص ارتوپدی فنی بهترین مشاوره را برای استفاده از انواع ارتوزها و مناسب با شرایط بیمار معرفی و تجویز می نماید.در این بین، کرستها برای محدود کردن و ثابت کردن حرکات ستون مهره های پایین کمر و کاهش فشار و ایجاد یک وضعیت صحیح برای ستون مهره ها به کار برده می شوند. کفش های طبی نیز یکی از ارتوزهای مورد استفاده برای کوتاهی پاها، اصلاح حالت پاها، اصلاح کوچکی پاها، کاهش درد و درمان بیماری های پا می باشد. ارتوزها از جنس های مختلفی همچون چرم، فلز، پلاستیک و ترکیبی از این مواد و طبق استانداردهای ارتوپدی فنی ساخته می شوند. عملکرد ارتوزها عبارتند از:

  • درمان بدشکلی و دفورمیتی و جلوگیری از پیشرفت آن در یکی از قسمت های بدن
  • اصلاح بدشکلی و دفورمیتی
  • کنترل و ثبات حرکات اندام بدن
  • راحت نمودن تحمل فشار بدن و توزیع این فشار به صورت یکنواخت بر روی قسمت های مختلف بدن
  • کاهش درد و فشار بر روی اندام بدن
  • کمک به تسهیل حرکات بدن
  • کمک به توانبخشی
  • افزایش تحرک

ادونس کلینیک با انجام ارتوپدی فنی کمک به تسهیل حرکات بدن می شود

حیطه فعالیت یک ارتزیست

یک ارتزیست با تجربه و دانشی که در زمینه مهندسی و پزشکی دارد، به تشخیص و ارزیابی اختلالات فیزیکی پرداخته و برای این اختلالات فیزیکی ارتوز مناسب را متناسب با نوع بیماری و طبق علم ارتوپدی فنی تجویز نموده و نسبت به طراحی و ساخت آن اقدام می نماید. یک ارتزیست همانگونه که گفته شد باید آموزش های لازم در مورد نحوه کارکرد وسیله مورد نظر را نیز به بیمار بدهد و به صورت ماهیانه وسیله مورد نظر را در حین استفاده بررسی نماید. حیطه فعالیت یک ارتزیست، ستون فقرات، جمجمه، اندام فوقاتی (بازو، دست، مچ، ساعد، آرنج)، اندام تحتانی (زانو، ران، پا، ساق پا، مچ پا)، ارتوز کودکان، کفش و کفی است.

 

منظور از پروتز در ارتوپدی فنی چیست؟

پروتزها اندام های مصنوعی هستند که به جای یک عضو از دست رفته بدن در مرکز ارتوپدی فنی به کار گذاشته می شوند. هر شخص در طول عمر خود ممکن است به دلیل حادثه ای مانند سوختگی یا ضربه به قسمتی از اندام، دچار نقص عضو شود.

همچنین برخی از کودکان که در بدو تولد دچار نقص عضو هستند، نیز جز این دسته از افراد هستند که باعث استفاده از پروتزها می شود.علم روز ارتوپدی فنی بسیاری از ناهنجاری های اندامی را بررسی کرده و راه حلی کارگشا برای انها ارائه می دهد. کسی که در حوزه ارتوپدی فنی فعالیت می کند، باید سطح دانش خود را با علم پزشکی و دانش روز فناوری های تخصصی پزشکی تنظیم کرده و طبق آخرین دستاوردهای روز دنیا پیش برود.

 

 

فیلم ساخت کفش مخصوص کوتاهی پا

پروتزها جایگزین عضو از دست رفته می شوند تا فرد بتواند با اعتماد بنفس بیشتر در جامعه حضور یابد.

یک پروتزیست باید پروتز را مطابق با سایر اندام های بدن طراحی و تولید نماید. برای ساخت پروتز، ابتدا قالب گیری انجام شده و پروتز پس از ساخت به اندام مورد نظر وصل می شود. پروتزها در قسمت های فوقانی و تحتانی استفاده می شوند. همچنین پروتزها می توانند جنبه زیبایی یا عملکردی داشته باشند. پروتزهایی که در قسمت های فوقانی بکار برده می شوند کاربردی هستند و پروتزهایی که در قسمت تحتانی استفاده می شوند بیشتر حالت زیبایی دارند.

 

ادونس کلینیک با انجام ارتوپدی فنی کمک به توانبخشی بدن می شود

حیطه فعالیت یک پروتزیست

پروتزیست پس از بررسی ناحیه عضو قطع شده، نسبت به طراحی و ساخت پروتز موردنظر اقدام می نماید. حیطه فعالیت یک پروتزیست اندام تحتانی بالای زانو، اندام تحتانی پایین زانو، اندام فوقانی (آرنج، ساعد، مچ ، دست، بازو) است.

 

چرخه درمان بیماران با ارتوپدی فنی

چرخه فرآیند درمانی که پروتزیست و ارتوتیست ها طبق دستورالعمل متخصص ارتوپدی فنی، برای درمان بیماران از آن استفاده می کنند، به شرح ذیل می باشد.

  • در مرحله اول مشکل، سوابق بیماری و معلولیت های فرد بیمار بررسی می شود.
  • در مرحله دوم، ارتوز یا پروتز برای درمان بیماری تجویز می شود. اما بهتر است قبل از تجویز، روش های جایگزینی مانند عمل جراحی، گچ گیری و کلا درمان های جایگزین برای بیمار بررسی و انجام شود و پس از بهبود اساسی، روند تجویز از سر گرفته شود. پس از ساخت وسیله مورد نیاز بیمار، باید آموزش های لازم درباره استفاده از وسیله به بیمار داده شود.
  • مرحله سوم شامل پیگیری های بلند مدت است، بهبود وضعیت بیمار، بازگشت بیمار به جامعه و بهبود هر چه بیشتر کیفیت زندگی بیمار، در این مرحله انجام می شود.

 

چرخه فرآیند درمان بیماران با ارتوپدی فنی در ادونس کلینیک

 

مراحل انجام کار در کلینیک ارتوپدی ادونس

برای بهره مندی از خدمات تخصصی ادونس کافیست به موسسه مراجعه کنید و وقت معاینه دریافت نمایید. پس از معاینه توسط متخصصین ارتز و پروتز کلینیک ادونس، شما می توانید از کلیه خدمات بالا، بخصوص کفش‌ های اختصاصی که پس از اندازه‌گیری و اسکن کف پا که برای قالب گیری انجام می شود توسط متخصصین و تعیین رنگ توسط شما با قیمت مناسب ارائه می‌ شوند، استفاده نمایید.

 

فیلم ساخت کفش ارتوپدی توسط گروه ادونس کلینیک

 

لازم به ذکر است، قبل از استفاده از ارتز و پروتز و ارائه مراحل درمانی و آموزشی، کلیه راه‌ حل‌ های دیگر نظیر، جراحی و گچ گیری بررسی و در صورت لزوم انجام خواهد شد. همچنین می توانید برای پیگیری مراجعه خود از سایت ما، از طریق ورود به لینک دریافت نتایج و وارد کردن کد مراجعه اقدام نمایید یا با شماره تماس داده شده در بخش تماس با ما با متخصصین ما در تماس باشید.

شما می توانید پس از معاینه و بررسی سوابق پزشکی خود توسط متخصصین کلینیک و در صورت لزوم، تجویز ارتوز یا پروتز و فراگیری آموزش‌های لازم برای استفاده از آن ها، از طریق این راه‌ های ارتباطی با پیگیری‌ های بلند مدت، وضعیت خود را بهبود بخشیده و آماده بازگشت به جامعه و ارتقاء سطح کیفی زندگی خود باشید.

 

ادونس کلینیک-ارتوپدی فنی-مراحل درمان و خدمات ارتوپدی فنی

 

ارتوپدی فنی ادونس کلینیک

ادونس کلینیک تحت نام گروه دکتر بهنام سلیمانی یکی از بهترین مراکز ارتوپدی فنی در تهران است که با سال ها سابقه طولانی در زمینه ساخت و تولید انواع ارتوز و پروتز، توانسته است نقش بزرگی در بهبود بیماران ارتوپدی ایفا کند و رضایت مشتریان را طی سالیان مختلف کسب نماید. بهترین متخصصان ارتوپدی فنی در زمینه ارتوز و پروتز در ادونس کلینیک گرد هم آمده اند تا بتوانند به جامعه هر چه بیشتر خدمت نمایند و بهترین خدمات را با بهترین کیفیت به بیماران ارائه دهند.

CafeSeo بازدید : 37 دوشنبه 10 شهریور 1399 نظرات (0)

کفش طبی چیست؟

کفش طبی که در یکی دو دهه اخیر رواج زیادی پیدا کرده است، مناسب‌ترین نوع کفش است زیرا نسبت به سایر انواع کفش ها بیشترین میزان راحتی را برای پاها هنگام راه رفتن به ارمغان می‌آورد. علاوه بر آن، کفش طبی از بروز آسیب به کمر و زانو جلوگیری می‌کند.

کفش یکی از پوشاک مهم زندگی ما به شمار می‌رود چراکه از پاهای ما محافظت می‌کند بنابراین در انتخاب آن می‌بایست دقت زیادی صورت گیرد.

عده­ ای متأسفانه هنگام خرید کفش بیشتر از همه به شکل یا قیمت آن توجه می‌کنند و چندان به راحتی یا سازگاری آن با شکل و نحوه حرکت پاها اهمیت نمی‌دهند که این مسئله می‌تواند موجب بروز مشکلات و آسیب‌های جدی در پا و دیگر نقاط بدن گردد.

 

ادونس کلینیک-کفش طبی-ساخت کفش طبی

 

فوائد کفش طبی

 

پوشیدن کفش طبی فوائد بسیاری دارد که در ذیل به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • کفش طبی از قوس کف پا بیشترین میزان حمایت را به عمل می‌آورد و به پاشنه پا احساس راحتی می‌بخشد. همچنین به تثبیت شکل پا کمک می‌کند.
  • کفش طبی دردهای ناشی از راه­ رفتن را کاهش می‌دهد. یک شخص عادی روزانه به صورت میانگین پنج هزار تا ده هزارقدم راه می‌رود و چنانچه کفش­ اش راحت نباشد، دچار پادرد می‌شود. همچنین انگشتان پا در کفش طبی راحت ­اند چراکه در این نوع کفش فضای کافی برای حرکت انگشتان پا وجود دارد، برخلاف کفش‌های تنگ و پاشنه­ بلند که در آن‌ها فضای کافی برای حرکت انگشتان پا وجود ندارد.
  • کفش طبی به جریان مناسب خون کمک می‌کند.
  • کفش طبی از بسیاری از دردهای ناشی از بیماری‌های مربوط به پا جلوگیری می‌کند.
  • کفش طبی به‌واسطه برخورداری از پارچه ­های طبی مانع از تعرق پا در کفش می‌گردد.
  • از آنجا که رویه داخلی کفش طبی از لایه­ های سیلیکونی قابل انعطاف ساخته شده است، از خشکی زانو جلوگیری می‌کند.
  • کفش طبی مناسب‌ترین کفش برای بیماران دیابتی است چراکه خون به پاهای این دسته از بیماران به میزان مناسب نمی‌رسد، در حالی که پوشیدن کفش طبی باعث می‌شود خون بیشتری به پاهای این افراد برسد.
  • کفش طبی برای افرادی که شغل­ شان ایجاب می‌کند ساعات طولانی سر پا بایستند- مانند آرایشگران و فروشنده ­ها- بسیار مناسب است چراکه در زیر کفش‌های طبی تعدادی بالشتک‌های هوا وجود دارد که موجب راحتی پا برای مدت طولانی می‌شود.
  • از آنجا که کفش طبی از بسیاری از آسیب‌ها و بیماری‌های مرتبط با پا، زانو و کمر جلوگیری می‌کند، ضرورت انجام بسیاری از عمل‌های جراحی را منتفی می‌سازد و از این طریق موجب صرفه­ جویی در وقت و هزینه افراد می‌گردد.

ادونس کلینیک-کفش طبی

 

عوارض منفی کفش‌های نامناسب

طی تحقیقی که از پنجاه و شش مرد و صد و بیست زن در خصوص رابطه میان بروز مشکلات مربوط به پا و نوع کفش صورت گرفت، مشخص شد کفش‌های تنگ معمولاً موجب بروز زگیل روی انگشتان پا، درد در پاها و از ریخت افتادگی انگشتان و کف پا می‌گردد. همچنین مطابق تحقیق یادشده مشخص شد کفش‌هایی که پاشنه­ های آن‌ها بیش از بیست و پنج میلی‌متر از زمین ارتفاع دارند، باعث افزایش درد در شست و پنجه پا می‌شوند.

 

پوشیدن کفش‌های نامناسب و غیر طبی موجب وارد آمدن فشار بیش از اندازه بر پا و بروز مشکلات در مفاصل می‌گردد. همچنین پوشیدن این کفش‌ها درصد احتمال آسیب دیدگی را افزایش می‌دهد چراکه این کفش‌ها با نحوه حرکت پا سازگار نیستند.

در عین حال، پوشیدن کفش‌های یادشده ممکن است موجب خستگی پا و احساس درد در آن گردد. تأثیر نامناسب بر نحوه راه رفتن و از ریخت افتادگی قوس کف پا نیز از دیگر عوارض پوشیدن کفش‌های نامناسب و غیر طبی به شمار می‌رود.

 

ادونس کلینیک-کفشطبی-نحوه تشخیص کفش طبی

 

نحوه تشخیص کفش طبی

  1. نوک و ته کفش را به هم نزدیک کنید (کفش را تا کنید)؛ اگر کفش به سرعت به حالت اولیه خود برگشت، معلوم می‌شود طبی است چراکه کفش طبی به علت برخوردار بودن از لایه ­های داخلی سیلیکونی بسیار منعطف است.
  2. رویه داخلی کفش را به آرامی بردارید و از وجود بالشتک‌های هوا در داخل کفش مطمئن شوید. (کفش‌های طبی دارای بالشتک‌های هوا هستند). اگر چشمتان به حفره ­های کوچکی که با رویه نازکی از چرم پوشیده شده­ اند، افتاد، بدانید که آن‌ها بالشتک‌های هوا هستند و کفش، طبی است.
  3. وزن سبک از مهم‌ترین ویژگی‌های کفش طبی است چراکه چرم و مواد به کار رفته در کفش طبی، سبک است. کفش‌هایی که وزن سنگینی دارند، در بیشتر موارد غیر طبی ­اند.

 

ادونس کلینیک-کفش طبی-مراحل ساخت کفش طبی

 

کفش طبی زنانه

کلینیک دکتر بهنام سلیمانی ارائه دهنده ی کفش طبی زنانه، برای حل مسئله ی علت درد کف پا  کفش طبی زنانه با ظاهری بسیار زیبا و بسیار راحت عرضه می کند، همه ی خانم های ایرانی لایق بهترین ها هستند و باید کفش طبی مناسب و برازنده تهیه و استفاده کنند.

کفش طبی زنانه مناسب ترین کفش برای خانم ها است که، حدود  3 سانتی متر پاشنه دارد و پنجه ی پهن دارد.

کفش طبی ، از سن 40 سالگی به بعد برای اکثر افراد و مراجعین به پزشک، تجویز می شود. ولی برای پیشگیری از عوارض پا ، برای تمامی رده های سنی توصیه می شود..

 

 

دمپایی طبی ساخت ادونس کلینیک

 

کلام آخر

ساخت کفش طبی ، از هنگامی که انسان به اهمیت پا به عنوان رکن و ستون نگهدارنده بدن پی برد، اهمیت فراوانی پیدا کرد.

ساخت کفش طبی، طراحی و فن آوری ساخت آن، اگرچه برای کودکان، مردان و زنان متفاوت است ولی به طور کلی مراحل ساخت کفش طبی در تمام آن ها از قاعده و قانون یکسانی تبعیت می کند.

ساخت کفش طبی ، ابتدا با تهیه ی یک اسکن از کف پا که توسط پزشکان ارتوپد فنی ، گرفته می شود، آغاز می شود که در آن تصاویر بسیار دقیقی از نقاط قرار گیری قوس ها و برآمدگی ها تهیه می شود.

 

مدل کفش با مشورت پزشک و شخص مراجعه کننده طراحی و سپس با استفاده از دستگاه های برش لیزری با دقت بسیار بالایی بر روی چوب یا مواد فایبر گلاس حکاکی شده و قطعه سازی می شود.

پس از برش رویه ی کفش، بر اساس طول وعرض دقیق پا، رویه ی کفش بر روی قالب کف کفش چسبانده یا دوخته می شود و برای مدتی معین و مسافتی مشخص که سازنده ی کفش مشخص می کند، مورد استفاده قرار می گیرد

CafeSeo بازدید : 32 دوشنبه 10 شهریور 1399 نظرات (0)

علت درد کف پا چیست؟

برای کشف علت درد کف پا، می توان موارد بسیاری را حدس زد. به محض این که در ناحیه پا احساس ناراحتی کنید، به دنبال پیدا کردن علت درد کف پا باشید و قبل از این که این مسئله جدی تر شود، علت درد کف پا را شناسایی کنید. در واقع درد در ناحیه کف پا دلایل زیادی دارد و البته نکته ای که به آن باید توجه کرد این است که درد کف پا می تواند نشان دهنده بیماری های مختلفی باشد که در صورت تدام، باید به پزشک مراجعه کرد.

اگر در صبحگاه در کف پا احساس ناراحتی کنید، ممکن است علت درد کف پا ، بیماری روماتیسم باشد. اما اگر زمانی که راه می روید، درد را در ناحیه پا احساس کنید، ممکن است به دلیل مبتلا شدن به بیماری خار پاشنه باشد. البته علت درد کف پا را می توان پدیده التهابی در غلاف عضلات و نیام تاندون ها نیز دانست.

علت درد کف پا می تواند مواردی دیگری نیز باشد. ضربه، فعالیت زیاد، در رفتگی، شکستگی و یا حوادثی مانند تصادف نیز، از جمله مواردی هستند که جزء علت درد کف پا دسته بندی می شوند.

پا به عنوان قلب دوم بدن انسان شناخته می شود. سلامتی پا همچون سایر اعضای بدن مسئله بسیار مهمی است. در واقع پا عملکردی مشابه با قلب دارد و همانند قلب خون را پمپاژ می کند. گاهی ممکن است در این عضو احساس ناراحتی کنیم. علت درد کف پا و احساس ناراحتی در این ناحیه، حتما دلایل مختلفی دارد. درد کف پا، در واقع یکی از رایج ترین دردهایی است که هر فرد ممکن است تجربه نماید. اما علت درد کف پا چه می تواند باشد؟ آیا بیماری های مختلف علت درد کف پا هستند؟ در این محتوا به بررسی علت درد کف پا و روش های درمان آن خواهیم پرداخت.

10 دلیل برای درد کف پا (از علت تا درمان)

درد کف پا از جمله ناراحتی هایی است که می تواند زندگی و فعالیت های روزمره را دچار اختلال کند. این عارضه علل گوناگونی دارد بنابراین نمی توان بی دانستن علت درد کف پا برای درمان آن کوشید. در ادامه عمده ترین عواملی که می توانند علت درد کف پا باشند همراه با راهکارها و درمان ها شرح خواهیم داد.

1-التهاب فاسئیت پلانتار (فاشیای پلانتار یا کف پایی)

فاشیای پلانتار رباطی در کف پاست که هم از قوس پا محافظت می کند و هم راه اتصال انگشتان به پاشنه است. این رباط که شوک ضرباتی را که کف پا متحمل می شود، جذب می نماید، در حالت عادی جمع شده و منقبض است اما حین حرکت که وزن بدن را تحمل می کند، کشیده می شود. در حقیقت کشیدگی و جمع شدگی مداوم آن حین حرکت رخ می دهد.

التهاب و آسیب دیدگی این رباط می تواند علت درد کف پا باشد. وقتی در اثر کشش بیش از حد و حرکات و ضربات غیر استاندارد، پارگی هایی ریز در سراسر این رباط ایجاد شود، کف پا دچار درد می شود و هنگام راه رفتن یا دویدن، فرد را ناراحت می کند. این اتفاق ممکن است به دلیل ضعف عضلات، برخی ورزش های سنگین، دویدن های طولانی و نیز سر پا ایستادن یا پیاه روی های بسیار طولانی رخ دهد. البته کم تحرکی و اضافه وزن هم به نوبه خود در بروز این عارضه موثر است.

 

2-شکستگی تنشی استخوان های کف پا

کف پا دارای استخوان هایی متعددی است. برخی مانند استخوان پاشنه بزرگ تر و برخی دیگر از جمله استخوان ناوی و استخوان میانی پا کوچک تر هستند. گاهی اوقات استخوان های ناوی یا میانی پا  به دلیل فشاری زیاد و دائمی دچار شکستگی می شوند. این آسیب بسته به درجاتی که دارد، می تواند علت درد کف پا از ملایم تا شدید شود.

 

3-رگ به رگ شدن یا پیچ خوردگی رباط ها

پیش تر درباره نقش رباط ها توضیح دادیم. ساختار رباط ها در کف پا به گونه ای است که ممکن است حین فشار یا به دلیل استاندارد نبودن حرکات، دچار پیچ خوردگی و به اصطلاح رگ به رگ شوند. تداوم این فشار یا حرکات غیر استاندارد ممکن است به پارگی رباط نیز منجر شود.

این رگ به رگ شدن به عنوان علت درد کف پا می تواند درجاتی داشته باشد. گاه خفیف، گاه متوسط و گاه ضعیف است اما در هر صورت باید آن را جدی گرفت زیرا پا عضوی مهم، حساس و دائما در کار است؛ در نتیجه تحت فشار مداومی قرار دارد که ممکن است حالت خفیف را به شدید تبدیل کند.

 

ادونس کلینیک-علت درد کف پا

 

5 نکته مهم در مورد علت درد کف پا در صبح

 

اگر صبح با درد کف پا از خواب بیدار می­شوید و یا ممکن است زمانی که  از رختخواب بیرون می آیید و اولین قدم های خود را برمی­دارید احساس درد کنید این اصلا خوشایند نیست. علت درد کف پا در صبح  ممکن است به دلیل بیماری مانند فاسیلیت پلانتار یا تاندونیت آشیل باشد. همچنین ممکن است به دلایل دیگری مانند  آسیب دیدگی، شکستگی و یا  استرس بیش از اندازه  باشد.

درد کف پا  گاهی اوقات با داروهای خانگی مانند ماساژ با یخ  و استراحت قابل درمان است. اما در صورتی که درد شما به اندازه­ای بود که قادر به انجا فعالیت­های روزمره خود نبودید باید به پزشک متخصص مراجعه کنید. پزشک  با بررسی  علائم شما علت درد کف پا در صبح را  تشخیص داده و درمان مناسب برای شما را شروع خواهد کرد. برای آشنایی بیشتر در مورد برخی از دلایل احتمالی علت درد کف پا در صبح، علائم و درمان آن  با ما همراه باشید.

 

تجربه درد کف پا در صبح

 

اگر  صبح از خواب بیدار شدید و پای خود را بر روی زمین گذاشتید و  درد شدیدی در کف پای خود احساس کردید، سعی کنید به فعالیت­های روز قبل خود توجه کنید. آیا بیش از اندازه پیاده روی کرده­ اید؟ آیا برای مدت طولانی با کفش پاشنه بلند سر پا ایستاده­اید؟ آیا فعالیت­های سنگین ورزشی انجام داده اید؟ آیا روز پر از استرس و تنشی را گذرانده بودید؟

در صورتی که جواب شما به هریک از این سوالات مثبت است علت درد کف پا در صبح را خودتان یافته­اید و برای درمان نیاز به انجام مداخله دارویی نیست. زیرا در اغلب موارد درد با گذشت زمان کاهش می­یابد. اما در صورتی که برای مدت زمان طولانی است که صبح با احساس درد از خواب بیدار می­شوید و  هنگام راه رفتن احساس درد شدیدی می­کنید باید برای پیدا کردن علت درد کف پا در صبح حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید.

 

کدام بیماری­ ها احتمالا علت درد کف پا در صبح است؟

 

برخی از بیماری­هایی که می­توانند منجر به احساس درد در کف پا در هنگام صبح شوند عبارتند از:

1-التهاب پلانتار و یا 

مهم­ترین علت درد کف پا در صبح ابتلا به بیماری التهاب پلانتار می­باشد. استخوان پاشنه توسط بافتی به نام فاسیای کف پا به انگشتان پا متصل می­شود. تحریک این بافت منجر به  التهاب پلانتار می­شود. بارزترین نشانه این بیماری احساس درد بسیار تیز در کف پا و نزدیک به پاشنه می­باشد. این التهاب هر چند ممکن است در ابتدا خفیف باشد اما ممکن است در اثر گذشت شدت بیشتری پیدا کند. از این رو باید برای آغاز درمان سریعا به پزشک مراجعه کنید.

2- تاندونیت آشیل یا Achilles tendinitis

بافت­هایی که عضله را به استخوان پاشنه وصل می کنند، می توانند در اثر کف پای صاف، دویدن با کفش نامناسب، پرش­های زیاد از ارتفاع بلند و گرفتگی عضلات ساق پا  ملتهب شوند.  این التهاب می­تواند منجر به تاندونیت آشیل یا سفتی و درد در ناحیه کف پا شود.  علائم این بیماری هنگام صبح بدتر و شدید­تر می­شود البته بر خلاف فاسیت پلانتار،  اگر تاندونیت آشیل دارید، در طول روز  نیز احساس درد یا ناراحتی خواهید کرد. در اغلب موارد علت درد کف پا در صبح به دلیل تاندونیت آشیل بدون جراحی قابل درمان است.

3-آرتریت روماتوئید یا Rheumatoid arthritis (RA)

از نظر علمی،فعالیت زیاد موجب التهاب پا میگردد، آرتریت یکی از علتهای درد کف پا است در برخی بیماران که اعصاب پا دچار آسیب دیدگی میشود و در پا حس سوزش و سوزن سوزن شدن پا به گونه ای بی حس شدن پا میشود، با رعایت چند نکته وانجام این موارد که به اختصار توضیح داده میشود میتوان التهاب پا را تا زمان تشخیص علت درد کف پا را تسکین دهید

قرار دادن یخ روی پا،  مسکن OTC مصرف کنید، از لنت پا به منظور جلوگیری از ساییده شدن استفاده کنید، پاهایتان را استراحت دهید.

 

یا آرتریت روماتوئید موجب درد کف پا میشود ؟

آرتریت روماتوئید می­تواند علت درد کف پا در صبح باشد که باید آن را جدی بگیرید. مبتلایان به آرتریت روماتوئید (RA) در معرض خطر ابتلا به التهاب پلانتار مزمن هستند. این بیماری می­تواند  منجر به درد کف پا در صبح شود. اگر علائم شما با درمان های خانگی بهبود نیافته است  برای بهبود و کنترل بیماری حتما به پزشک مراجعه کنید.

4-شکستگی تنشی استخوان یا Stress fracture

انجام فعالیت های شدید ورزشی و یا انجام حرکات ورزشی به صورت غلط می­تواند به مرور زمان سبب شکستگی تنشی استخوان شود. در صورتی که  یک شکستگی تنشی در کف پای خود داشته باشید، ممکن است متوجه دردی شوید که طی روزها یا هفته ها به همراه تورم  ایجاد می شود. اگر دچار شکستگی تنشی هستید ، به احتمال زیاد در طول روز  نیز احساس درد خواهید کرد. تشخیص دقیق این بیماری باید توسط پزشک و به کمک روش­های تشخیصی مانند پرتونگاری انجام شود. اگر مشکوک به شکستگی استرس هستید ، در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

5-کم کاری تیروئید یا Hypothyroidism

کم کاری تیروئید می تواند علت درد کف پا در صبح باشد. اختلال در هورمون های بدن می تواند منجر به التهاب و تورم در مچ و کف پا شود. این بیماری همچنین می تواند باعث سندرم تونل تارسال شود. اگر در صبح دچار احساس درد و یا گزگز در کف پا به همراه علائم کم کاری تیروئید هستید ، پزشک ممکن است آزمایش خون را برای بررسی تیروئید شما توصیه کند.

 

علت درد کف پا در صبح و پس از بیداری چیست؟

همان طور که اشاره کردیم ممکن است علت درد کف پا در صبح به خاطر برخی بیماری­ها باشد. البته در بعضی موارد نیز علت درد کف پا در صبح می­تواند به دلیل انجام حرکات ناصحیح ورزشی و یا پیاده روی طولانی مدت باشد. در صورتی که تنها برای یکبار هنگام بیدار شدن از خواب در کف پای خود احساس درد کردید جای نگرانی نیست. برای کاهش شدت درد می­­توانید از درمان­های خانگی کمک بگیرید. اما در نظر داشته باشید در صورت استمرار درد برای تشخیص و درمان صحیح مراجعه به پزشک بسیار ضروری است.

 

علت درد کف پا در صبح و هنگام پیاده روی

 

گاهی اوقات ممکن است علت درد کف پا در صبح  و هنگام پیاده روی عواملی مانند استفاده از کفش نامناسب و یا استفاده بیش از اندازه از پا باشد. در صورت مشاهده درد و خستگی در پای خود در حین راه رفتن طولانی از ادامه پیاده روی اجتناب کنید و کمی استراحت کنید.

 

بیماری ها و علت درد کف پا

در کف پا، مفاصل مختلفی وجود دارد که بروز بیماری های مختلف، ممکن است علت درد کف پا و درد این مفاصل باشد. به عنوان مثال بیماری پارکینسون، کنترل عضلات را سخت می کند و تاثیر بسیار زیادی بر کف پا دارد و می تواند علت درد کف پا محسوب شود.

  • فشار خون: فشار خون از بیماری هایی است که می تواند علت درد کف پا باشد، چرا که در فشار خون بالا به دلیل تراکم بالای مایعات در بدن، پاها دچار تورم و درد می شوند.

  • افزایش وزن و بالا رفتن سن: علاوه بر این ها، افزایش وزن نیز علت درد کف پا است. با افزایش وزن، فشار بر روی پاها بیشتر می شود و به همین دلیل در این ناحیه احساس درد زیادی خواهید داشت. افزایش سن نیز می تواند علت درد کف پا باشد و افراد بالای 40 سال معمولا از درد کف پا شکایت دارند.

 

ادونس کلینیک-علت درد کف پا-بارداری و علت درد کف پادر خانم ها

 

علت درد پا در دوران بارداری

 

در دوران بارداری بانوان شاهد تغییراتی در بدن خود هستند که بعضی از این تغییرات نا خوشایند است و باعث ناراحتی در آنها می شود. همانطور که می دانید در دروان بارداری فرد دچار اضافه وزن خواهد شد و همین اضافه وزن فشار زیادی بر روی پا وارد می کند. این فشار ایجاد شده منجر به درد، سوزش و ناراحتی های دیگری در پا می شود.

به همین علت است که بیشتر بانوان در دوران بارداری خود از احساس درد در پای خود احساس ناراحتی و شکایت می کنند. متاسفانه این درد قسمتی از بارداری نیست و باید از روش های درمانی مناسب برای برطرف کردن آن استفاده کرد. از علت های دیگر درد در کف پا در دوران بارداری صافی کف پا، آرتروز و نقرس نیز می باشد.

 

بارداری و علت درد کف پا در خانم ها

 

بارداری نیز می تواند علت درد کف پا در خانم ها باشد. علاوه بر این که مشکلات مختلفی از قبیل کمر درد، حالت تهوع و استفراغ در بارداری وجود دارد، خانم های بسیاری هستند که در دوران بارداری خود دچار درد کف پا، سوزش کف پا و یا درد پاشنه پا می شوند. برخی از آن ها تصور دارند که این درد در ناحیه کف می تواند عادی باشد، در صورتی که چنین نیست و افزایش وزن می تواند منجر به درد کف پا شود.

البته پوشیدن کفش های نامناسب نیز می تواند علت درد کف پا در خانم ها باشد. برای برطرف کردن درد کف پا می توان از فیزیوتراپی، کفی طبی، کفش طبی زنانه، ماساژ پا و ورزش های مناسب استفاده کرد. همچنین مصرف آب زیاد و مکمل منزیم به درمان درد کف پا نیز کمک می کند.

 

ادونس کلینیک، عوامل درد کف پا در بارداری

 

بیماری هایی که باعث علت درد کف پا در سالمندان می شوند

 

درد در نواحی پنجه پا، شست پا و پاشنه پا بیماری های متفاوتی دارد. درد در ناحیه پنجه پا را می توان درد متاتارسالژدی خواند. متاتارسالژی دردی است محل اتصال استخوان های متاتارس به استخوان های انگشتان پا به وجود می آید ، متاتارسالژی بیماری نیست ولی نشانگر وجود بیماری های دیگر است و مانند یه هشدار دهنده عمل می کند و از کارهایی که دردش را تا حدودی کاهش می دهد موارد زیر هستند:

 

  • دراز کشیدن و بالانگه داشتن پا
  • از بین بردن اضافه وزن
  • داروهای ضد التهاب و درد
  • استفاده از پد های زیرسر متاتارس
  • نرمش های کششی تا مچ پا و تاندون آشیل انعطاف پزیر شوند
  • پوشیدن کفش پاشنه کوتاه و پهن

همچنین درد در قسمت شست پا ممکن است از بیماری هالوکس ریجیدوس یا انحراف شست پا باشد. و در ناحیه پا می تواند از بیماری های رماتیسم و فاشیا منجر گردد. اگر بیمار صبح ها پس از خواب هنگام راه رفتن درد شدیدی را حس کرد ولی تداوم نداشت احتمال رماتسیم وجود دارد ولی اگر این درد مداوم بود آن از بیماری فاشیای کف پا یا خار پاشنه است.

تشخیص علت درد کف پا

 

برای تشخیص علت درد کف پا، راه های مختلفی وجود دارد و با بررسی علت درد کف پا می توان از بروز صدمات بیشتر به پا جلوگیری کرد. روش بالینی و معاینه، معمول ترین روش برای تشخیص علت درد کف پا است. البته در مواردی نیز پزشک توصیه می کند تا بیمار رادیوگرافی، آزمایش خون و آزمایشات هدایت عصبی انجام دهند. در صورتی که 3 ماه پس از شروع درمان، درد کف پا رفع نشود، سونوگرافی و یا ام آر آی انجام خواهد شد.

بهتر است زمانی که دچار درد کف پا شدید، لیستی را با توجه به وضعیت خود تهیه کنید تا بتوان به درستی علت درد کف پا را تشخیص داد. اطلاعاتی از قبیل فعالیت ها، زمان شروع درد، علائم و داروهای استفاده شده  به همراه دز آن ها، می تواند در تشخیص علت درد کف پا موثر باشد.

 

ادونس کلینیک-علت درد کف پا-تشخیص علت درد کف پا

 

علت درد کف پا در کودکان

 

درد در ناحیه مچ و کف پا به دلیل زیاد بودن فعالیت بدنی در کودکان بسیار شایع است.  از کودک خود بخواهید تا پای خود را در شرایط مختلف تکان دهد در صورتی که متوجه هرگونه حالت غیر عادی در وضعیت فرزند خود شدید با پزشک متخصص صحبت کنید.

 

عمده ترین علت درد کف پا در کودکان

 

هر چند به معرفی شایع ترین علت درد کف پا در کودکان پرداختیم  اما در اغلب موارد علت درد کف پا در کودکان می­تواند به دلیل  عدم استفاده از کفش مناسب برای دویدن و یا پوشیدن کفش­های خیلی تنگ  باشد. کفش­های تنگ یا نامناسب ممکن است باعث ایجاد تاول پوستی نیز روی پای کودک شما شود که ممکن است منجر به درد بیش از حد شود. به همین علت هنگام انتخاب کفش برای کودکان خود بسیار دقت کنید.

 

درمان درد کف پا:

 برای درمان درد کف پا راه های مختلفی وجود دارد. پس از آن که علت درد کف پا بررسی و مشخص شد، بسته به نوع و میزان درد، روش درمانی مختلفی به بیماران پیشنهاد می شود. به طور کلی درد کف پا از طریق دارو، فیزیوتراپی، استفاده از اسپلینت در شب، ارتوپدی فنی، تزریق، امواج شوک خارج بدنی، عمل جراحی خار پاشنه و جراحی درمان می شود. نوع درمان بستگی به میزان درد دارد.

 در صورتی که درد خفیف باشد، از روش هایی مانند کاهش وزن، ماساژ پا، گذاشتن یخ، استفاده از گرما، تمرینات کششی و یا مسکن استفاده می شود.

اگر درد کف پا نه چندان خفیف باشد و بیمار درد نسبتا متوسطی را تجربه نماید، می بایست، از فیزیوتراپی، تزریق داروهای بی حس کننده و ضد التهاب، آتل شبانه از جنس سخت و آتل غیر ثابت به هنگام راه رفتن استفاده شود.

زمانی که درد شدید باشد و یا درمان های انجام شده موثر نباشد، برای تشخیص علت درد کف پا، بیمار باید مجددا بررسی شود و در صورت لزوم جراحی شود تا درد کف پا به طور کامل درمان شود.

اسکن کف پا:

علت درد کف پا در اکثر موارد به دلیل پوشیدن کفش های نامناسب می باشد. استفاده از کفی طبی می تواند در رفع درد کف پا موثر باشد. با توجه به پیشرفت تکنولوژی برای بررسی دقیق پا می توان آن را اسکن نمود. اسکن کف پا در واقع جزئیات دقیق تری از پا را به ما می دهد. اسکن کف پا می تواند ضمن دادن اطلاعات بسیار مهم، در ساخت کفی طبی مناسب برای پا نیز موثر باشد. برای اسکن پا از دو نوع اسکنر فشاری و یا اسکنر نوری استفاده می شود.

این کار معمولا در مراکز ارتوپدی فنی ( پروتز) انجام می شود. هزینه اسکن کف پا بستگی به موارد مختلفی دارد و کسانی که تمایل دارند تا اسکن پا را انجام دهند می توانند به یکی از مراکز اسکن کف پا در تهران مراجعه نمایند و از قیمت ها مطلع شوند.

 

ادونس کلینیک-علت درد کف پا-اسکن کف پا

دیگر دلایل تاثیر گذار علت درد کف پا

نقرس، پوکی استخوان،آرتروز،بالا رفتن سن، ساییدگی مفاصل  ( ممکن است مفاصل دچار مشکل شده باشد.)

 

بهبود روش زندگی:

با توجه به این که موارد مختلفی علت درد کف پا محسوب می شود و این درد می تواند بسیار آزار دهنده باشد، راه هایی برای پیشگیری از ابتلا به درد کف پا وجود دارد:

  • همواره وزن متعادلی داشته باشید و در صورت داشتن اضافه وزن، وزن خود را کاهش دهید.
    قطعا یکی از مهمترین موارد درد کف پا همین مورد است که وزن فرد بالا رفته است و عظلات پا بیش از توان خود وزن تحمل میکنند
  • کفش های مناسب و با پاشنه های متوسط بپوشید. کفش هایی که دارای پاشنه متوسط هستند قوس کف پا را به درستی حفظ می نمایند.
    از کفش های پاشنه نامناسب از جمله، پاشنه تخت و پاشنه های خیلی بلند استفاده نکنید.
  • از پیاده روی های طولانی مدت بر روی سطوح سخت بپرهیزید.
  • در صورت کهنه شدن کفش ورزشی، یک کفش ورزشی جدید تهیه کنید.
  • سعی کنید ورزش هایی را انتخاب نمایید که فشار کمتری بر بدن وارد می کنند.
    هنگام ورزش کردن به سلامت خود اهمیت دهید و از ورزش های پرخطر بپرهیزید.

 

علت درد کف پا و انگشتان

 

درد کف پا که در اصطلاح پزشکی Metatarsalgia نامیده می شود، شرایطی است که در اثر عواملی موجب ایجاد درد و التهاب در ناحیه کف پا می شود. فعالیت هایی همچون پیاده روی زیاد، دویدن یا پریدن می تواند شدت درد این ناحیه را بیشتر کند. هر چند درد کف پا، عمدتا به عنوان بیماری خاصی تلقی نمی شود و چندان جدی نیست، اما ممکن است در مواردی شدت یافته و شرایط را برای فرد بغرنج نماید.

دلایل بسیاری برای ایجاد درد در ناحیه کف پا وجود دارد که پیاده روی زیاد و دویدن های طولانی مدت، می تواند از آن جمله باشد. البته دلایل دیگری نیز برای ایجاد این ناهنجاری وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

 

علائم و علت درد کف پا و انگشتان

 

علت درد کف پا و انگشتان ( یا همان علائم metatarsalgia )می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • احساس درد، تیر کشیدگی یا سوزش در ناحیه کف پا یا پاشنه پا. ممکن است این درد تا انگشتان پا نیز گسترش یابد.
  • ایجاد درد در کف پا به هنگام ایستادن، دویدن یا خم کردن پا. همچنین ممکن است این درد در زمان هایی که با پای برهنه بر روی سطوح سخت راه می روید، شدت بیشتری یابد.
  • احساس درد شدید در کف پا
  • ایجاد التهاب یا بی حسی در کف پا. این موارد ممکن است با سوزن شدن کف پا تا انگشتان پا همراه باشد.
  • احساس وجود سنگیریزه یا شن در کف پا به هنگام پوشیدن کفش

ادونس کلینیک- علت درد کف پا و انگشتان

 

عوامل و علت درد کف پا و انگشتان

 

در برخی موارد تنها یک دلیل موجب ایجاد درد در کف پا و انگشتان پا می شود؛ اما در بیشتر موارد چندین عامل مختلف در به وجود آوردن این درد دخیل هستند. مهمترین عوامل ایجاد درد در ناحیه کف پا، عبارتند از:

  • پیاده روی و دویدن های شدید باعث ایجاد و علت درد کف پا و انگشتان

 پیاده روی شدید یا طولانی مدت به خصوص برای افرادی که به این کار عادت ندارند ممکن است سبب ایجاد درد در چنین نواحی گردد. در دویدن های شدید و گاه طولانی مدت نیز، قسمت جلوی پا هنگام حرکت فرد، نیروی قابل توجهی را تحمل می کند. تحمل این نیروی بیش از حد، موجب ایجاد درد در کف پا و انگشتان می شود. البته پوشیدن کفش نا مناسب که تنگ یا گشاد باشد نیز از دلایل تشدید کننده این عامل هستند.

  • ناهنجاری در ساختار استخوان بندی پا، یک علت درد در کف پا و انگشتان

 به صورت طبیعی شکل و ساختار استخوان بندی پا فرم خاصی دارد که از یک قوس با انحنای مناسب در کف پا و بلندی متناسب انگشتان پا نسبت به یکدیگر و نسبت به طول استخوان کف پا؛ تشکیل شده است.  هر گونه تغییر در این ساختار استخوان بندی می تواند موجب بروز مشکلاتی برای فرد شود.

به عنوان مثال افرادی که قوسی با انحنای زیاد در کف پای خود دارند، فشار بیشتری را تحمل کرده و بیشتر در معرض ابتلا به درد0 کف پا هستند.  همچنین ناهنجاری در کوتاهی و بلندی انگشتان پا نیز موجب بروز درد می شود. به عنوان در صورتی که انگشت دوم پا از انگشت بزرگ پا، بلندتر باشد، موجب می شود فشار بیشتری نسبت به حالت طبیعی به سمت کف پا روانه شود و در نتیجه کف پا دچار درد می شود.  

  • ایجاد ناهنجاری در پا و به وجود آمدن درد در کف پا و انگشتان

 ساختار پا در بسیاری از افراد به صورت نرمال و طبیعی است اما به دلایلی ممکن است در ساختار پا ناهنجاری ایجاد شود. به عنوان مثال پوشیدن کفش های خیلی کوچک یا کفش های پاشنه بلند، به صورت طولانی مدت و مداوم می تواند موجب ایجاد ناهنجاری پا شود. در چنین شرایطی یک انگشتان پا به سمت عقب برگشته و برآمدگی های دردناکی در پایه انگشتان و به ویژه در پایه انگشت بزرگ ایجاد می شود.

به مرور زمان، ممکن است این درد از ناحیه انگشتان تا کف پا ادامه یابد. همچنین خانم هایی که کفش هایی با قسمت جلویی باریک می پوشند، بیشتر در معرض بروز این درد قرار دارند. علاوه بر این پوشیدن کفش های ورزشی که فاقد کفی و بالشتک مناسب هستند نیز می تواند در بروز این مشکل نقش بسزایی داشته باشند.

  • اضافه وزن، یک علت درد کف پا و انگشتان

 از آنجا که بیشتر وزن بدن هنگام حرکت به قسمت جلو پا منتقل می شود، داشتن اضافه وزن به معنای تحمل فشار بیشتر در ناحیه کف پا است. افرادی که چاق هستند و با مشکل اضافه وزن دارند دچار این مسئله هستند و این یک علت درد کف پا و انگشتان دست و پنجه نرم می کنند، می توانند با کاهش وزن، علائم این بیماری را کاهش داده و یا حتی از بین ببرند.

رشد غیر سرطانی بافت فیبری در اطراف یک عصب و ایجاد درد در کف پا و انگشتان

 رشد این بافت در اطراف عصب پا که در اصطلاح پزشکی نوروم مورتون نامیده می شود، معمولا در ناحیه خاصی اتفاق می افتد؛ می تواند موجب بروز درد در کف پا و انگشتان شود.

 

ادونس کلینیک- علت درد کف پا و انگشتان پا

 

چگونه آسیب دیدگی یک علت درد کف پا می شود؟

  • به وجود آمدن نیروی کششی و فشاری به قوس کف پا به صورت مکرر
  • به وجود آمدن دوره هایی از آسیب دیدگی در کف پا که پس از بهبود این ناحیه ممکن است در اثر آسیب واسطه های شیمیایی، التهابات به وجود آمده آزاد شده و درد در کف پا ایجاد شود.
  • بر خورداری از برخی اختلالات آناتومی مانند کف پای صاف که نیروی زیادی را به این ناحیه وارد می نمایند.

 

علت درد کف پا در ناحیه پاشنه

 

از جمله قسمت های شایع درد در کف پا پاشنه می باشد. درد زیر پاشنه معمولا به علت التهاب در محل اتصال فاشیای پلانتار در کف پا به زیر استخوان پاشنه ایجاد می شود .همچنین درد در ناحیه پاشنه پا مشکل شایعی است که معمولا به علت التهاب تاندون آشیل و یا بورسیت به وجود می آید. بورسیت به معنای ملتهب شدن کیسه ای است که حاوی کمی مایع است و بین تاندون و استخوان قرار می گیرد.

 

علت درد کف پا در ناحیه انگشت شست

 

درد شست پا هم نیز می تواند یکی از علت های ابتلا به درد در ناحیه کف پا باشد. از جمله بیماری های این ناحیه هالوکس ریجیدوس است که موجب درد و محدودیت حرکتی در مفصل شست پا و سپس کف پا می گردد .در این بیماری شست پا به یک سمت منحرف شده و سپس یک بر جستگی در کنار آن ایجاد می شود.  این عارضه ممکن است به همراه درد در کنار شست پا باشد .

 

دیگر موارد علت درد کف پا

بجز مطالب گفته شده ، این موارد نیز در به وجود آمدن علت درد کف پا دخیل هستند:

  • درد در ناحیه پنجه پا به دلایل مختلف
  • بیماری هایی همچون آرتروز، نقرس و استئوآرتریت
  • دوران بارداری به خصوص اگر مادر باردار دچار اضافه وزن گردد
  • وجود استخوان ناویکولر فرعی در ناحیه کف پا و التهاب آن
  • بر خوردار بودن از فشار خون و تراکم مایعات در کف پا
  • انواع مختلف شکستگی ها، پیچ خوردگی ها و عفونت های کف پا
  • ابتلا به بیماری پارکینسون که ممکن است کنترل عضلات را سخت کند.
  • ابتلا به پوکی استخوان و به دنبال آن از بین رفتن استخوان های کف پا

 

 ادونس کلینیک در زمینه مراقبت و درمان بدشکلی های پا فعالیت می کند. در واقع مرکز تخصصی ارتوز و پروتز دکتر بهنام سلیمانی به کمک بیمارانی آمده است که دچار درد کف پا و مشکلاتی از این قبیل هستند. این کلینیک با خدماتی که در حوزه ارتوز ، پروتز و اسکن پا ارائه می دهد، کمک شایانی به درمان بیماران و بهبودی آن ها کرده است.

CafeSeo بازدید : 26 دوشنبه 10 شهریور 1399 نظرات (0)

کفش طبی زنانه چیست؟

کفش طبی زنانه نیاز همه بانوان امروز است چرا که عوامل بسیار زیادی در زندگی یک خانم خانه دار و یا شاغل وجود دارد که به مرور زمان می تواند بر سلامت پاهای او تاثیر گذار باشد.  از جمله این عوامل می توان به پیاده روی های طولانی برای خرید و یا رسیدن به محل کار، سر زدن به مهد کودک یا مدرسه فرزندان خود، دوران بارداری و غیره اشاره نمود.

 بنابراین ، نحوه بر خورد او با پاهای خود از جمله پوشیدن کفش مناسب، مانند یک کفش طبی زنانه می تواند تأثیر چشمگیری بر سلامت کلی وی داشته باشد.  هرگز با انتخاب، خرید و استفاده از یک کفش نا مناسب با سلامتی پاهای خود قمار نکنید. بلکه با استفاده از یک کفش طبی زنانه مناسب از سلامت خود مراقبت نمایید. پوشیدن کفش طبی زنانه یا ارتوپدی دارای مزایای سلامتی غیر قابل انکاری است که سال ها است پزشکان متخصص بر آن تاکید بسیار زیادی دارند.

کفش طبی زنانه یکی از محصولات ویژه فروشگاه کفش طبی زنانه تهران کلینیک دکتر بهنام سلیمانی می باشد، تا با استفاده از این محصولات بانوان عزیز مشکلات مربوط به پا یا درد کف پا را نداشته باشند.استفاده از کفش های طبی مناسب و استاندارد باعث می شود تا پا که به عبارتی قلب دوم انسان یاد شده است در امان باشد، تصور کنید یک کفش نامناسب با ساختاری غیراستاندارد تهیه کنید چه قیمت ارزان چه گران قیمت، موجب ایجاد مشکلاتی در پای شما عزیزان می شود، گاها افراد تصور میکنند اگر کفش گران قیمت از فلان مارک و برند استفاده کنیم پای آنها آسیب نمی بیند، ولی ملاک کفش خوب استاندارد بودن آن است، که در ساخت کفش طبی عموما استاندارد را رعایت می کنند.

هرگز با انتخاب، خرید و استفاده از یک کفش نا مناسب با سلامتی پاهای خود قمار نکنید. بلکه با استفاده از یک کفش طبی زنانه مناسب از سلامت خود مراقبت نمایید. پوشیدن کفش طبی زنانه یا ارتوپدی دارای مزایای سلامتی غیر قابل انکاری است که سال ها است پزشکان متخصص بر آن تاکید بسیار زیادی دارند.

 

 

معرفی 4 نوع کفش طبی زنانه (پرتقاضاترین کفش ها)

 

با افزایش آمار بانوان شاغل و حضور هرچه بیشتر ایشان در صحنه های اجتماعی، کفش طبی زنانه تبدیل به  یکی از پر تقاضاترین محصولات در عرصه تولید و عرضه کفش شده است. اما برای هر شخص چه نوع کفش طبی زنانه مناسب است؟نظر متخصصان مراقبت و سلامت پا (podiatrists) در این رابطه می تواند ما را بیشتر راهنمایی کند.

 

تولید کفش طبی زنانه در انواع گوناگون

 

بسته به شخصی که کفش طبی زنانه را می پوشد، شغل یا فعالیتی که دارد و نیز هدف او از چنین کفشی، می توان انواع گوناگون و متنوعی را در بازار یافت و یا به کلینیک های تخصصی تولید کفش طبی سفارش داد. این که کفش طبی زنانه تنها به منظور یک پیاده روی یک ساعته ی روزانه یا مسافرت تهیه می شود، یا برای صاحبان مشاغلی است که چندین ساعت در روز را با سر پا بودن و راه رفتن می گذرانند، نوع کفش و ویژگی های آن نیز متفاوت است. این یک نسخه ی عمومی است که برای همه ی افراد استفاده کننده از کفش طبی و نه فقط کفش طبی زنانه کاربرد دارد.

 

 

کفش طبی زنانه برای پیاده روی

 

پیاده روی به دلیل ملایم و متعادل بودن و نیز سودمندی های فراوانی که برای بدن دارد، محبوب ترین نوع ورزش به ویژه برای بانوان است از جمله ی این سودمندی ها می توان به تعادل وزن و تناسب اندام، کاهش فشار خون، تقویت استخوان ها و عضلات و بهبود بیماری های قلبی و عروقی اشاره کرد.

اما نباید فراموش کرد که این سودمندی به شرطی حاصل خواهد شد که از کفش طبی مناسب برای پیاده روی استفاده شود در غیر این صورت حتی می بایست منتظر عوارض و ناراحتی هایی نیز باشیم.

 

کفش طبی زنانه

 

 

اهمیت انتخاب کفش طبی زنانه شکیل و زیبا

 

در گذشته نه چندان دور اغلب کفش‌ طبی زنانه ظاهر چندان  شیک و زیبایی نداشت.  و اغلب افراد به خصوص خانم های مشکل پسند با وجود نیاز شدید به کفش های طبی، به دلیل ظاهر نا مناسب این نوع کفش ها از پوشیدن آنها اجتناب می نمودند.  اما امروزه مدل های به روز و زیباتری از کفش طبی زنانه و کفش طبی مردانه در بازار وجود دارد. چرا که مسلم است علاوه بر حفظ سلامت پاها شکیل بودن یک کفش فاکتور بسیار مهمی برای انتخاب آن محسوب می گردد. 

بنابراین تمامی کسانی که به دلیل مشکلات و بیماری ها و یا تمایل به حفظ سلامت پاها دارند می توانند مدل دلخواه خود را از میان کفش طبی زنانه و مردانه را انتخاب کرده و استفاده نمایند. کفش طبی و ارتوپدی شیک باعث می شود تا نه تنها پا های شما در برابر شرایط نا سالم محافظت گردد ، بلکه با به وجود آمدن یک احساس خوب از ابتدای روز تا پایان عالی به نظر بیایید.

 

دلایل خرید کفش طبی زنانه 

 

 افراد بسیار زیادی وجود دارد که از مشکلاتی در نواحی  مختلف پا برخوردار هستند. این مشکلات اغلب در زنان بیشتر مشاهده می‌شود. در موارد بسیار زیادی تنها با پوشیدن کفش طبی زنانه می توان درد موجود در ناحیه کف پا و یا ساق پا به هنگام پیاده روی را درمان نمود.  همچنین گاهی وجود مشکلات لگنی و یا کمر نیز  به پوشیدن کفش نا مناسب مربوط می شود.  پوشیدن کفش طبی زنانه مزایای بسیار زیادی دارد

 

کفش های طبی

 

کفش طبی زنانه و مبارزه با مشکلات دیابتی

 

اگر به دیابت مبتلا هستید و درباره زخم شدن پاها و به دنبال آن عفونت در ناحیه انگشتان و یا کف پای خود نگران هستید، پس شما گزینه مناسبی برای انتخاب کفش طبی زنانه هستید. یک کفش طبی زنانه مناسب می ‌تواند باعث جلوگیری از تاول زدن پا ها و به دنبال آن زخم و عفونت گردد. با انتخاب و خرید یک کفش طبی زنانه مناسب به راحتی می توانید کارهای روزانه خود را از جمله رفتن به محل کار، پیاده روی، خرید و یا حتی ورزش انجام دهید.

 

 آیا کفش طبی زنانه فقط مختص به افراد خاصی است؟

اگرچه کفش طبی زنانه برای افرادی که دارای بیماری ها و مشکلات خاص از جمله درد مفاصل، مشکلات در ناحیه کف پا، درد ساق پا، وجود خار پاشنه،  نداشتن قوس کف پا، مبتلایان به دیابت و غیره هستند، جنبه حیاتی دارد؛ اما پوشیدن کفش طبی زنانه به تمامی افراد توصیه می گردد.

چرا که این نوع از کفش ‌ها جنبه پیشگیرانه از بسیاری از مشکلات و بیماری های موجود در پا و کمر را نیز در خود دارند. همچنین افرادی که دارای الگوهای غلط راه رفتن یا دویدن هستند  و نیز کسانی که از انواع ناهنجاری های مادرزادی در بدن خود برخوردار هستند نیز پوشیدن کفش طبی زنانه توصیه می گردد. افراد چاق و دارای اضافه وزن نیز با پوشیدن کفش طبی می توانند از به وجود امدن فشار در پا های خود به هنگام راه رفتن، تا حد زیادی پیشگیری به عمل آورند.

 

کفش طبی زنانه برای دوران بارداری

 

کفش طبی زنانه و اهمیت استفاده از آن در دوران بارداری

 

از دیگر افرادی که پوشیدن کفش طبی زنانه برای آنها امری واجب و ضروری است می‌توان به زنان باردار و دارای و اضافه وزن اشاره کرد. پس از به پایان رسیدن سه ماهه اول بارداری و شروع عوارض این دوران و نیز با به وجود آمدن افزایش وزن و دیگر  مشکلات مانند ورم پاها پوشیدن کفش طبی مناسب امری لازم به شمار می آید.

پوشیدن کفش طبی زنانه در دوران بارداری علاوه بر حفظ سلامت مادر باردار از به وجود آمدن درد های اضافه در ناحیه پا و کمر نیز جلوگیری به عمل می آورد. همچنین این نوع از کفش ها به حفظ تعادل و ایمنی مادر باردار در این دوران حساس کمک شایانی خواهد نمود. باید توجه شود که در هنگام خرید کفش طبی مناسب برای دوران بارداری علاوه بر توجه به اندازه و نوع پاشنه کفش می بایست به جنس رویه و کفی آن نیز توجه کافی گردد.

جنس به کار رفته در یک کفش طبی زنانه مناسب باید دارای انعطاف پذیری مناسب بوده و مانع تعرق شدید پا ها در هنگام پیاده روی گردد. همچنین کفی موجود در این نوع کفش ها می بایست سلامت قوس و انحنای کف پا را در حالت طبیعی حفظ نمایند. وجود پهنای مناسب در جلوی کفش نیز از دیگر نکات مهم در هنگام انتخاب کفش طبی زنانه به شمار می آید.

 

6 دلیل که شما را مجاب به خرید کفش طبی زنانه می‌نمایند

 

افراد بسیار زیادی وجود دارد که از مشکلاتی در نواحی  مختلف پا برخوردار هستند. این مشکلات اغلب در زنان بیشتر مشاهده می‌شود. در موارد بسیار زیادی تنها با پوشیدن کفش طبی زنانه می توان درد موجود در ناحیه کف پا و یا ساق پا به هنگام پیاده روی را درمان نمود.  همچنین گاهی وجود مشکلات لگنی و یا کمر نیز  به پوشیدن کفش نا مناسب مربوط می شود.  پوشیدن کفش طبی زنانه مزایای بسیار زیادی دارد که برخی از مهمترین آنها شامل موارد ذیل است:

  1. باعث کاهش درد در نواحی مختلف پا و همچنین کمر می شود.
  2. کفش طبی زنانه باعث کاهش تورم پا به هنگام پیاده روی، دویدن و یا حتی پریدن خواهد شد.
  3. یک کفش طبی زنانه مناسب احساس راحتی بسیار زیادی را برای شما به دنبال خواهد داشت.
  4. کفش طبی زنانه از قوس کف پا محافظت می نماید.
  5. استفاده از این نوع کفش ها از سلامت ساختار کلی پا ها محافظت به عمل می آورد.
  6. همچنین کفش طبی زنانه به سلامت مچ پا و مفاصل موجود در این ناحیه کمک شایانی می نماید.

 

چرا کف پا درد می گیرد؟


حدود 9 نفر از هر 10 خانم، کفش های خیلی کوچک می پوشند و حدود 9 مورد از 10 مورد مشکل پا در زنان به علت کفش تنگ است. حدود 8 نفر از هر 10 خانم کفش هایی که دردناک اند می پوشند. زنان 9 برابر بیشتر از مردان به علت نامناسب بودن کفش، احتمال مبتلا شدن به مشکلات پا را دارند.

پا یکی از پیچیده ترین اعضای بدن می باشد و نقش حائز اهمیتی در سلامت کل بدن دارد و پا را قلب دوم بدن می خوانند.

شکل پا نقش مهمی در سلامتی آن ایفا می کند، ساختار نامناسب پا، موجب لنگش و اعمال فشار زیاد روی مفاصل مچ پا، زانو، لگن و ستون فقرات می شود.

علت درد کف پا را می توان در موارد زیر تشریح کرد
بسیاری از عوارض در سنین کودکی قابل پیشگیری اند و با استفاده از کفش طبی قابل درمان اند. از جمله این بیماری ها Club foot یا پای چنبری خفیف ، Flexible flat food یا صافی کف پای انعطاف پذیر  و متاتاروسوس اداکتوس می باشد.

تعداد دیگری از عوارض پا در اثر بیماری یا حادثه و بعنوان یک دفورمیتی شکل ثابت به خود می گیرد و باعث تغییر شکل ثابت پا ، کوتاهی یا بد فرمی آن می شود. در این موارد متخصصین مرکز کفش طبی در تهران اقدام به طراحی و ساخت کفش طبی خاص بیمار می کنند.

این کفش ها عملکرد اصلاحی ندارند و  به فرد کمک می نمایند که با شرایط سازش کند.

این مدل کفش طبی زنانه نیازمند قالب گیری و ساخت کاملا سفارشی می باشند و کفش طبی سازگار کننده Accommaodactive shoes نامیده می شوند و شامل پای طاقدیسی، اختلاف سایز در پا ، سوختگی شدید پا، اختلاف طول اندام ، قطع انگشتان یا تعدادی از استخوان های کف پایی و یا اختلالات مادر زادی است.

دسته سوم عوارض در معرض آسیب و تخریب قرار گرفتن مفاصل و ساختار مچ پا و پای شخص به علت بیماری یا شرایط فیزیکی خاص است و علت آن عوامل عصبی، عروقی و یا روماتیسمی است. از جمله بیماری های آن می توان به مفصل شارکوت ، پاهای دیابتیک ، پای نورپاتیک و هلوکس ریجیدوس را نام برد. به کفش های اینگونه عوارض ، کفش پیشگیری کننده Pro phylactic shoes می گویند.

چه کسانی از کفش و کفی طبی استفاده می کنند؟

کسانی که دارای ناهنجاری های متحرک مانند صافی کف پا هستند ، افرادی که دچار ناهنجاری های ثابت مانند خار پاشنه و التهاب کیسه زلالی زیر پاشنه ، زنان بارداری که به خاطر اضافه وزن ناگهانی در طی این دوران از کفش طبی زنانه استفاده می کنند.

 

ادونس کلینیک- کفش طبی زنانه پا درد

ویژگی کفش طبی زنانه


مناسب ترین کفش برای خانم ها ، کفشی با 2 الی 3 سانتی متر پاشنه و پنجه پهن یا به اصطلاحی کفش طبی زنانه پاشنه دار می باشد. هرچه پاشنه بلندتر باشد به پنجه فشار بیشتری وارد می شود و در برخی از کفش ها که پنجه نیز باریک است این فشار چند برابر می شود.

پوشیدن کفش طبی زنانه ، بعد از 40 سالگی برای اکثر بیماران توسط پزشک تجویز می شود. البته برای پیشگیری از عوارض پا ، برای تمامی گروه های سنی توصیه می شود.

 

کفش طبی زنانه

خصوصیات کلی کفش طبی زنانه

 

  • پنجه پهن و با ارتفاع:  Toe box یا پنجه کفش از مهمترین قسمت های کفش طبی زنانه است زیرا زمانی که عرض یا ارتفاع کم باشد عوارض زیادی از جمله انگشت چکشی ، میخچه ، هالوکس والگوس را ایجاد می کند.
  • کفی قابل تعویض: زمانی که اقدام به خرید کفش طبی زنانه می نمایید، کفشی بخرید که کفی قابل تعویض Insole داشته باشد. مزیت این امر این است که می توان حجم کفش را کم و زیاد کرد و وقتی پا ورم کند بتوان با تعویض کفی کفش طبی زنانه جا را برای پا باز نمود یا کفی ساده را با کفی های درمانی تعویض کرد. کفی قابل تعویض در کفش طبی زنانه زمانی که پا عرق کند و کفش نمناک شود در کم کردن رطوبت که باعث بیماری های قارچی در پا می شود نقش موثری دارد.
  • پشتی محکم : پشتی کفش یا Heel counter بخشی از کفش طبی زنانه است که پشت پاشنه قرار می گیرد. این قسمت باید محکم و سفت باشد تا تکیه گاه خوبی برای پاشنه باشد. برای سنجش این قسمت از کفش طبی زنانه شست خود را روی آن قرار دهید و فشار دهید اگر فرو نرود ، محکم و مناسب است.
  • کفی داخلی با شکل استاندارد: کف کفش طبی زنانه از داخل Food toed باید قوس هایی هماهنگ با قوس های کف پا داشته باشد. وزن بدن در سطح کفی کفش طبی زنانه توزیع شده و پا احساس راحتی می نماید. مهمترین بخش قوس کف پا، قوس طولی آن می باشد و کفی کفش طبی زنانه در قسمت میانی و داخلی کمی برجسته تر است.
  • اندازه پاشنه: پاشنه Heel کفش طبی زنانه به طور متعادل باید حدود 1.5 تا 4 سانتی متر باشد و کفش بدون پاشنه یا پاشنه بلند هر دو مضر هستند.
  • کف قوسی شکل کفش: کف بیرونی Out sole کفش طبی زنانه باید مقداری گوژ باشد تا وسط کفش پایین تر قرار گیرد. در این صورت موقع اصابت پاشنه به زمین فشار زیادی به کف و مچ پا وارد نمی شود.
  • سطح داخلی یکنواخت: سطح یکنواخت و قوس های نرم در کفش طبی زنانه در هنگام پیاده روی فشار کمتری را به پوست وارد می نمایند.
  • کفش نفس کش: جنس رویی کفش طبی زنانه به گونه ای است که تهویه داخل کفش انجام می شود و این امر موجب جلوگیری از عرق کردن پا می شود.
  • یقه و زبانی نرم: یقه کفش Shoes collae در کفش طبی زنانه جایی است که اطراف مچ پا را می گیرد و زبانی کفش Shoes tongue برگه ای است که در زیر بند کفش می باشد. این قسمت ها در کفش طبی زنانه حاوی پدها و بالشتک های نرمی است تا فشار کمتری به پوست وارد شود.

 

ساخت کفش طبی زنانه چگونه است؟

 

با بررسی مراحل تولید کفش طبی زنانه می توان ایده هایی در این مورد داشت. در مرحله اول اندازه گیری انجام می شود که بیمار دقیق مشکلات پای خود را حین معاینه به ارتوپد فنی می گوید و با دستگاه های پیشرفته و اسکنر های دقیق ابعاد پا را می گیرند.

سپس در مرحله قالب گیری کفش طبی زنانه با عکس، گچ و دیگر مواد از پا قالب گیری می شود. سپس مرحله لست است که از اطلاعات بدست آمده یک لست شبیه سازی شده از پای شما ایجاد می شود که در واقع نسخه ای از پای شما می باشد. سپس مرحله فویل که رد این مرحله یک لایه پلاستیکی روی لست کشیده می شود تا یک کفش شفاف ایجاد شود. هنگام پوشیدن آن هر نقطه که تحت فشار باشد کاملا مشخص می شود و تغییرات مورد نیاز روی لست اعمال می شود.

در مرحله آخر کفش طبی زنانه آزمایشی را مورد امتحان بیمار قرار می دهند و اگر مشکلی باشد توسط ارتوپد مرتفع می شود و در آخر کفش طبی زنانه ساخته می شود. امروزه در کلینیک های ارتوپدی فنی ، با معاینه بالینی و لمس کف پا ، بررسی الگو های راه رفتن ، قالبگیری و نظارت متخصص کار ساخت کفش طبی زنانه انجام می شود.

 

خدمات گروه ارتوز و پروتز دکتر بهنام سلیمانی

 

دکتر بهنام سلیمانی با ارایه خدمات ارتوزی، پروتزی و انواع ارزیابی ها و اندازه گیری ها برای مراجعان عزیز طی قریب به یک دهه سابقه  با استفاده از دستگاه های پیشرفته و به روز و اسکنر های دقیق پا ، با افتخار مشغول خدمت رسانی به هم وطنان می باشد.

 

ادونس کلینیک - کفش طبی زنانه مخصوص درد کف پا

 

قیمت کفش طبی زنانه

 

ابتدایی ترین سوالی که برای بسیاری از افراد در زمینه قیمت کفش طبی زنانه به وجود می‌ آید، این است که چرا قیمت کفش های طبی زنانه در مقایسه با سایر کفش هایی که دیگران می پوشند بالا می باشد. در این مورد می توان گفت افرادی که نسبت به استفاده از این کفش ها اقدام می نمایند، خوب می دانند که در ساخت کفش های طبی زنانه چه دقتی به کار رفته و مواد خوبی برای ساخت آن استفاده شده است. لذا همین موضوع باعث می ‌شود تا افراد در زمان خرید قیمت آن را بالا پنداشت نمایند.

البته قیمت آن بالا است اما کیفیتی که دارد و مزایایی که در مورد سلامتی افراد دارد باعث شده تا افراد سعی کنند تا با توجه به بالا بودن قیمت کفش طبی زنانه آن را برای خود خریداری نمایند. پارامترهای مختلفی بر روی قیمت کفش طبی زنانه تاثیرگذار می باشد که از آن ها می توان به کیفیت نمونه های مختلف و جنسی که در آن استفاده شده اشاره کرد. در ادامه متن به نکات مختلفی که در مورد انواع کفش های طبی زنانه وجود دارد، اشاره خواهیم کرد تا بفهمید که قیمت کفش های طبی به چه صورتی بالا می رود.

 

بررسی قیمت کفش طبی زنانه در نمونه های مختلف

ادونس کلینیک -کفش های طبی زنانه و مردانه

 

قیمت کفش طبی زنانه در مقایسه با نمونه های مختلف متفاوت می باشد. بعضی از افراد سعی می ‌کنند تا با خرید کفش هایی که نمونه های ارزانتر می باشند خود را گول بزنند. لذا مطمئناً کفش‌هایی که ارزان قیمت هستند و با نام طبی فروخته می ‌شوند، نه تنها مشکلات را برای افراد کم نمی ‌کنند، بلکه ممکن است آن ها را بیشتر نمایند. اما نمونه های مختلف کفش طبی زنانه به مانند نمونه های زیر می باشند.

نمونه‌ هایی چون کفش های دیابتی، کفش هایی که مخصوص خار پاشنه می باشند، کفش هایی که برای کمر درد، درمان دردهای ارتوپدی، آرتروز، پرتز، هالوکس والگوس که مورد استفاده قرار می گیرند. هر کدام از این کفش ها دارای قیمت های متفاوتی می باشند که افراد باید با توجه به این قیمت ها نسبت به استفاده از آن ها اقدام نمایند. اما چنانچه به سایت ادونس کلینیک مراجعه کنید، می توانید قیمت آن ها را دریافت کرده و با توجه به مشکلی که دارید و هزینه ‌ای که در دست دارید یکی از آن ها را برای خود و یا آشنایانتان خریداری نمایید.

 

نکات مهم در مورد قیمت کفش طبی زنانه

 

در پایان باید به این نکته اشاره کرد که قیمت کفش طبی زنانه همانطور که در متون بالا مورد بررسی قرار گرفت، بسیار متغیر است. لذا هیچ پارامتر درستی، برای تعیین قیمت کفش طبی زنانه به وجود ندارد. سایت ما به عنوان یکی از ارائه دهنده های کفش طبی زنانه ، سعی کرده تا با فروش بهترین کفش های طبی از قبیل پاشنه دار و یا بی پاشنه، بهترین قیمت را به افراد ارائه دهد. همین موضوع باعث شده تا بسیاری از افراد با توجه به پایین بودن قیمت کفش های ما نسبت به خرید از آن اقدام نمایند.

کفی طبی برای کفش طبی زنانه 

یک کفی طبی تکمیل کننده کفش طبی است و باعث هرچه بهتر شدن عملکرد اعضای مرتبط از جمله ،ساق پا، ستون فقرات، عضلات دیگر میشود.و برای درمان بیماری هایی از جمله خارپاشنه وکمر درد و ... مناسب است و باعث استفاده دو چندان از مزایای کفش طبی و کفی طبی می گردد.

آیا تا به حال به تفاوت کفش طبی زنانه با کفش معمولی دقت نموده اید؟ چرا و چه کسانی باید از کفش طبی زنانه استفاده نمایند؟ چگونه میتوان یک کفش طبی زنانه مناسب تهیه نمود؟و یا آیا تا به حال از کفی ارتوپدی استفاده کردید!؟ از مزایای کفی طبی ارتوپدی تا چه اندازه اگاه هستید؟

افرادی که آسیب پذیری بالایی دارند مانند کودکان و سالخوردگان باید برای جلوگیری از آسیب از کفش طبی کودکان و کفش ارتوپدی مخصوص به بزرگسالان استفاده نمایند. طبق آمار 88% افراد بین 20 تا 60 سال از کفش غیر استاندارد استفاده می نمایند.

CafeSeo بازدید : 31 یکشنبه 22 تیر 1399 نظرات (0)

بسیاری از افرادی که به بیماری هموروئید مبتلا می شوند ترس زیادی از دردی که به واسطه جراحی هموروئید باید متحمل شوند خواهند داشت اما در عصر حاضر با روی کار آمدن روش های نوین پزشکی و لیزر هموروئید دیگر بیماران از مداوای این عارضه به واسطه لیزر درمانی واهمه ای ندارند. تمام بیمارانی که هموروئید را چه از طریق عمل جراحی و چه با متد لیزر درمانی، معالجه می کنند باید به نکاتی که نیاز است پس از آن انجام شود تا روند بهبودی سریع تر حاصل شود، اهمیت ویژه ای دهند. مراقبت های بعد از لیزر هموروئید از اصلی ترین دلایلی می باشد که موجب عدم بازگشت هموروئید و علاج کامل آن خواهد شد.از همین روی بر آن شدیم تا برای اینکه اطلاعات کاملی از هموروئید، عوامل ایجاد کننده هموروئید ، روشهای رایج و انتخاب بهترین روش که بر اساس نظر متخصصان لیزر هموروئید را میتوان نام برد، در باب مقاله ای اختصاصی در خدمتتان باشیم.

لیزر هموروئید دکتر دانش پژوه شماره04

لیزر هموروئید


به واریس سیاهرگ های مخرج، هموروئید یا بواسیر می گویند. خون توسط سرخرگ ها به مخرج رسیده و توسط وریدها ( سیاهرگ ها) به سمت قلب باز می گردد. چنانچه به هر علتی در مسیر بازگشت خون مانعی ایجاد گردد، کم کم فشار داخلی سیاهرگ ها بالا رفته و این امر باعث پیچ در پیچ شدن و گشاد شدن آن ها (واریس سیاهرگهای مخرج) می گردد.

معمولا درمان جراحی با لیزر هموروئید برای هموروئیدهای درجه ی 3 و 4 انجام می شود. ما در مقاله ی زیر به بررسی درمان جراحی با لیزر هموروئید می پردازیم.

عوامل ایجاد کننده ی هموروئید

برخی از عوامل ایجاد کننده هموروئید عبارتند از:

  • یبوست: یبوست می تواند باعث هموروئید گردد. چرا که این گونه بیماران برای اجابت مزاج باید زور زیادی بزنند.
  • بارداری: با توجه به فشاری که توسط جنین به وریدهای لگن می آید، رگ های مقعدی مادر، پراکنده شده و وی را مستعد پرولاپس می کند.
  • افزایش سن: از سوی دیگر، افزایش سن نیز باعث ایجاد هموروئید می شود. چرا که با افزایش سن، رباط ها و همچنین بافت های لایه ی مقعدی بیمار شل شده و هموروئید بروز کرده و این عارضه به تدریج به پرولاپس تبدیل شده و به قسمت پایین کانال مقعد کشیده می شود.

لیزر هموروئید دکتر دانش پژوه شماره08

فرآیند عمل با لیزر هموروئید

معمولا طبق پیشرفت بیماری، لیزر هموروئید انجام می شود. در هموروئید درجه یک از درمان های دارویی استفاده می شود که به صورت مصرف ملین و پمادهایی مانند آنتی هموروئید برای برطرف شدن یبوست است.

اما در هموروئید درجه ی 2 و حتی بالاتر، درمان به شکل جراحی با لیزر صورت می گیرد. هر چه اندازه ی هموروئید بزرگتر بوده باشد، نتیجه ی لیزر بهتر است.

لیزر هموروئید به دو صورت زیر قابل انجام است:

  • اشعه درمانی RC : لیزر RC برای درمان هموروئید درجه ی یک و دو استفاده می گردد. با کمک این اشعه، بالشتک های متورم برطرف شده و نتیجه سریع و بدون خونریزی و درد خواهد بود.
  • لیزر CO2 : لیزر CO2 برای درمان هموروئید درجه 3 و 4 استفاده می شود. در هموروئید های درجه سه و چهار، رگ ها بزرگ تر بوده و کاملا به سمت بیرون آمده است.

در درمان این گونه هموروئیدها بایستی این رگ ها بریده شود. ولی چون این عمل با لیزر انجام می شود، بافت های اطراف بالشتک های هموروئید صدمه ندیده و خونریزی ایجاد نمی شود.

در لیزر هموروئید پزشکان گاهی اوقات، هموروئید خارجی و داخلی را با زدن پلی از مقعد جدا می کنند. در این روش، هموروئید خارجی را به وسیله ی لیزر برش می دهند و هموروئید داخلی را نیز به کمک پرتو لیزر تبخیر می نمایند. گفتنی است که این روش انعطاف پذیری زیادی را به جراح می دهد؛ این در حالی است که روش جراحی سنتی این گونه نیست.

لیزر هموروئید به صورت سرپایی و با بی حسی موضعی انجام می گیرد. در لیزر هموروئید پزشکان به  داخل ورید بیماران خود داروی آرام بخش تزریق می کنند تا وی راحت خوابیده و دردی را احساس ننماید.

به همین علت پزشکان می توانند پیچیده ترین عوامل خطر آفرین را به سادگی با این روش درمان نمایند. در این حالت بیمار به پشت خوابیده و می تواند به راحتی نفس بکشد.

در این روش، بیماران تنفس خوبی داشته و همچنین با تزریق ماده ای موضعی به راحتی از ناحیه ی مقعد بی حس می گردند. سپس با استفاده از لیزر، هموروئید بزرگ را برش می زنند و خارج می کنند. در این حالت بیمار به ندرت بخیه ای می خورد

مزایا و معایب درمان با لیزر هموروئید


برخی از مزایای لیزر هموروئید عبارتند از:

  • انتقال عفونت های خطرناکی مانند هپاتیت که در عمل جراحی سنتی وجود دارد، در عمل لیزر هموروئید وجود ندارد.
  • لیزر هموروئید در نیم ساعت انجام می شود.
  • در جراحی سنتی نیاز به توپی یا تامپون بوده که خارج کردنش بسیار دردناک است. در حالی که در لیزر هموروئید نیازی به تامپون یا توپی نیست.
  • در لیزر هموروئید نیازی به بی حسی نخاعی یا بیهوشی عمومی نیست و این یکی از مزایای اصلی لیزر هموروئید است. چرا که یکی از دلایل اصلی ترس بیماران همین موضوع است.
  • لیزر هموروئید نیاز به استراحتی چند روزه در خانه نداشته و بیمار می تواند روز پس از عمل به سر کارش برگردد. چرا که بیمار بیهوشی نداشته و درد زیادی نیز ندارد.
  • لیزر هموروئید در کلینیک انجام شده و بیمار پس از عمل می تواند مرخص گردد.
  • در لیزر هموروئید بیمار می تواند هم یک تغذیه ی معمولی و هم دفع مدفوع داشته باشد.
  • در لیزر هموروئید بهبودی سریعتر از جراحی سنتی است.

 

برخی از معایب لیزر هموروئید عبارتند از:

  • تنگی مقعد: باریک شدن کانال مقعدی همان تنگی مقعد است که عمل دفع را دشوار می سازد. در لیزر هموروئید زمانی که جراح پوست زیادی را از اطراف مقعد بیمار بر می دارد بوجود می آید. یکی دیگر از علل تنگی مقعد، وجود زخم است. در صورت افزایش هموروئیدهای برداشتی توسط جراح، این عارضه هم افزایش می یابد. ممکن است که بیماران برای رفع مشکل تنگی مقعد به چند جراحی نیاز پیدا نمایند.
  • خونریزی: انجام هر عملی ممکن است با خونریزی همراه باشد. اما از جایی که در لیزر هموروئید تعدادی از رگ های خونی حذف می شود، خطر خونریزی بالا می رود.
  • بی اختیاری: برخی از هموروئیدهای عادی می توانند باعث بی اختیاری شوند. به خصوص زمانی که فشار وارد شده بر شکم افزایش یابد. مثلا در زمان سرفه یا عطسه این بی اختیاری مشاهده می شود. همچنین در زمانی که ماهیچه ی مقعدی در اثر لیزر هموروئید آسیب ببیند بی اختیاری ایجاد می شود.

در لیزر هموروئید، ماهیچه ها منقبض شده و همین امر دلیل پارگی ماهیچه های مقعدی است. معمولا بی اختیاری خود به خود برطرف می شود ولی گاهی اوقات به جراحی نیاز پیدا می کند.

بایدها و نبایدهای بعد از عمل لیزر هموئید


برخی از باید ها و نباید ها که باید بعد از لیزر هموروئید رعایت گردد عبارتند از:

  • بیمار پس از لیزر هموروئید بایستی به مدت یک روز به صورت کامل استراحت نموده و هیچگونه فعالیت نداشته باشد. وی باید به حالت دراز کش باشد تا فشار کمتری به مقعد وی وارد شود.
  • بیمار بعد از لیزر هموروئید بایستی از مواد غذایی ملین استفاده نماید. البته باید مصرف این مواد در حد اعتدال باشد تا فرد به اسهال دچار نگردد. بهتر است از مواد خوراکی سالم و تازه به حالت بخار پز استفاده کرد. مصرف غذاهای سرخ شده برای این افراد مناسب نیست.
  • پزشک متخصص با توجه به این که هموروئید تا چه حد پیشرفت کرده تصمیم می گیرد تا چند روز شخص به مصرف ملین ها ادامه بدهد. فرد نباید در هنگام دفع زور بزند یا فشاری به روده هایش وارد نماید.
  • توصیه ی تمامی پزشکان بعد از لیزر هموروئید استفاده از قیصی و انجیر خشک و میوه های فصلی به عنوان میان وعده، مصرف آب کافی، اجتناب از مصرف چای های پر رنگ و غلیظ و نوشیدنی های حاوی کافئین است. چرا که بعد از لیزر هموروئید رعایت این موارد می تواند باعث بهبود دستگاه گوارش و کارکرد شکم شود.
  • پس از لیزر هموروئید نشستن طولانی مدت از پرعارضه ترین حرکاتی است که به مقعد و لگن آسیب وارد می کند. بهترین راهکار، برای نشستن استفاده از بالشتک طبی و تغییر وضعیت دادن بعد از هر نیم ساعت است.
  • بعد از لیزر هموروئید روزه گرفتن تنها با تجویز پزشک است. معمولا توصیه ی پزشکان این است که تا چند ماه بعد از لیزر، روزه نگیرند.
  • بعد از لیزر هموروئید به منظور پیشگیری از عفونت بیمار بایستی روزی چند دفعه در آب گرم نشسته و با دست خویش ناحیه ی هموروئیدی را بسته و باز نماید.
  • معمولا نظر پزشک متخصص این است که بعد از لیزر هموروئید احتیاجی به پانسمان کردن درون مقعدی نیست.ولی سطح بیرونی مقعد پانسمان شده، اما نیازی به تعویض آن نیست. اگر برای جدا کردن این پانسمان با چسبیدگی آن روبه رو شدید بهتر است که آن را کمی خیس کرده و سپس آن را به آرامی جدا کنید تا محل لیزر آسیب نبیند.
  • داشتن کمی درد بعد از لیزر هموروئید طبیعی است. جراح عمومی با دادن مسکن، به بیمارش کمک خواهد نمود تا بر درد خویش غلبه نماید.
  • برای این اشخاص پس از لیزر هموروئید بهترین نوع شستشو به جای استفاده از مواد صابونی و سایر شوینده ها، استفاده از شامپوی بچه است. همچنین در صورتی که فرد نیاز به خشک کردن بدنش داشت می تواند از دستمال مرطوب به جای دستمال های زبر و خشن استفاده نماید.
  • باید گفت که ادامه دار بودن خونریزی تا چند روز بعد از لیزر هموروئید یک موضوع غیر طبیعی نبوده و جای هیچ گونه نگرانی نیست.چنانچه این خونریزی تا 3 الی 4 هفته بعد از عمل ادامه داشت بایستی که به پزشک مراجعه کرده و با انجام کولونوسکوپی علت های آن ریشه یابی گردد.

انجام چه مراقبت هایی پس از لیزر هموروئید ضروری است؟

به طور معمول افرادی که از شیوه لیزر درمانی هموروئید بهره مند می شوند دوران نقاهت طولانی مدتی را سپری نخواهند کرد و پس از اتمام عمل نیازی نیست که در بیمارستان بستری شوند. آن ها می توانند با توجه به نکاتی که جراح متخصص دستگاه گوارش بعد از لیزر درمانی توصیه می کند به منزل رفته و مراقبت های مورد نیاز را به عمل آورند.

  • روز اول بعد از لیزر هموروئید فرد باید به طور کامل استراحت کند و هیچگونه فعالیتی نداشته باشد و در حالت دراز کشیده باشد تا کمترین فشار ممکن به ناحیه مقعد وارد شود.

لیزر هموروئید دکتر دانش پژوه شماره 01

  • مصرف نمودن مواد غذایی ملین از واجبات است. البته باید توجه کرد که استفاده از آن ها باید در حد اعتدال و به میزان کافی باشد تا فرد دچار اسهال نشود. استفاده از مواد خوراکی تازه و سالم به صورت بخارپز شده نه سرخ شده برای این افراد بسیار عالیست. با در نظر گرفتن اینکه هموروئید در ناحیه مقعد چقدر پیشرفت کرده و عمل سنگین بوده است یا خیر پزشک معالج تصمیم می گیرد که تا چند روز نیاز است فرد به مصرف ملین ها ادامه دهد تا هنگام اجابت مزاج دچار مشکل نشود. هرگز فرد نباید هنگام دفع روده ها، فشاری وارد کند یا زور بزند.
  • نوشیدن آب به میزان کافی، استفاده از میان وعده هایی مانند انجیر خشک، قیصی و میوه های فصلی ارگانیک، اجتناب از مصرف نوشیدنی های حاوی کافئین و چای های پررنگ و غلیظ همگی به داشتن یک رژیم غذایی مناسب و سالم کمک می کند و سبب بهبود کارکرد شکم و دستگاه گوارش وی خواهد شد. داشتن برنامه ورزشی مناسب پس از بهبودی کمک شایانی به فرد می کند تا در طول روز تحرک کافی داشته باشد.
  • نشستن به  مدت طولانی یکی از پرعارضه ترین حرکاتیست که می تواند آسیب و فشار های زیادی به ناحیه لگن و مقعد وارد نماید. استفاده از نشیمنگاه یا بالشتک طبی برای نشستن بهترین راهکار برای کم نمودن فشار وارده بر این ناحیه از بدن است. هر نیم ساعت فرد باید تغییر پوزیشن دهد و با برخاستن و راه رفتن تحرکات خود را بیشتر کند.

مراقبت بعد از لیزر هموروئید دکتر دانش پژوه

  • احساس کمی درد و تورم در ناحیه پس از لیزر درمانی هموروئید امری طبیعیست که جراح عمومی با تجویز مسکن، به بیمار کمک خواهد کرد تا بر درد آن غلبه کند.
  • بهترین نوع شستشو برای این افراد به جای سایر شوینده ها و مواد صابونی، استفاده از شامپو بچه و آب ولرم است که پس از آن و هر زمانی که فرد نیاز به تمیز و خشک نمودن بدن خود داشت پیشنهاد می شود از دستمال مرطوب به جای دستمال های خشک و خشن استفاده نماید.

لیزر هموروئید دکتر دانش پژوه شماره 02

  • به منظور جلوگیری از بروز هرگونه عفونت بیمار باید روزی چند مرتبه در آب گرم نشسته و با کمک دست خود ناحیه مربوط به عمل هموروئید را باز و بسته نماید. اگر نشستن در وان یا لگن آب گرم برای او دشوار است می تواند با قرار دادن یک لگن کوچک روی صندلی یا درون توالت فرنگی و ثابت نمودن مکان آن به آرامی درونش نشسته و روند درمان ناحیه را تکمیل کند.
  • عموما نظر پزشک جراح متخصص دستگاه گوارش اینست که پس از لیزر هموروئید نیازی به پانسمان درون مقعدی نمی باشد اما سطح مقعد پانسمان شده ولی مجددا نیاز به تعویض های مکرر آن نمی باشد. در صورتیکه برای جدا نمودن پانسمان سطحی با چسبیدگی آن به محل مورد نظر مواجه شدید بهتر است ابتدا کمی آن را خیس کرده و سپس به آهستگی آن را جدا نمایید تا آسیبی وارد نشود.
  • ادامه خونریزی پس از عمل و در هنگام خشک نمودن بدن، یک موضوع غیرطبیعی نیست و نباید ازین بابت هیچگونه نگرانی داشت. هنگامی که خونریزی پس از سه الی چهار هفته همچنان مشاهده شود نیاز است که بیمار به پزشک خود مراجعه کرده تا با انجام کولونوسکوپی دلایل آن ریشه یابی شود.
  • بیمار ازین پس باید تنها با تجویز پزشک روزه بگیرد و قاعدتا تا چند ماه پس از لیزر هموروئید روزه گرفتن به وی توصیه نخواهد شد.


دوره نقاهت بعد از عمل لیزر هموروئید


در دوره نقاهت که معمولا 2 الی 3 هفته به طول می انجامد، رعایت موارد زیر الزامی است:

  • داروهایی را که پزشکتان برای شما تجویز کرده است را به صورت دقیق و مرتب مصرف نمایید.
  • ممکن است تا چند ماه بعد از لیزر هموروئید با یبوست در هنگام اجابت مزاج، کمی سوزش و خونریزی داشته باشید. در این گونه مواقع بایستی مراتب را به پزشک خود اطلاع دهید.
  • بعد از لیزر هموروئید مصرف چربی ها را کاهش دهید.
  • بایستی بعد از لیزر هموروئید فعالیت روزانه ی کافی داشته و ورزش نمایید.
  • سعی نمایید غذاهای پر ادویه را کمتر مصرف نمایید. چرا که موجب تشدید هموروئید می گردد.
  • پس از لیزر هموروئید میوه جات و سبزیجات بیشتری را مصرف نمایید.
  • درهنگام اجابت مزاج از زور زدن خودداری نمایید.
  • بعد از لیزر هموروئید از ایستادن و نشستن های طولانی اجتناب نمایید.

هزینه لیزر هموروئید


هزینه ی لیزر هموروئید بیشتر از جراحی سنتی نمی باشد. این مسئله را می توان در صورت حساب های موجود در بیمارستان به خوبی مشاهده نمود. این صورتحساب ها آیتم های مختلفی داشته و هزینه ی آیتمها ترکیبی از آزاد و بیمه است.

در نهایت با وجود مبالغ قابل توجهی که بیمه به بیمارستان پرداخت می کند، خود بیمار نیز مبلغ زیادی را باید به عنوان مابه تفاوت آزاد و بیمه بپردازد.

برای لیزر هموروئید نمی توان قیمت مشخصی اعلام نمود. چرا که پزشک باید هموروئید را معاینه و بررسی کرده و طبق وضعیت بیماری و میزان رشد آن اعلام قیمت نماید.

 
دکتر دانش پژوه به عنوان  متخصص  درمان انواع بیماری مانند کیست مویی ، هموروئید و بواسیر می باشد. برای درمان بواسیر از آخرین متد های جراحی و لیزر کمک گرفته می شود. درمان هموروئید به کمک لیزر هموروئید بدون عوارض جانبی و در کمترین زمان نقاهت پس از عمل صورت می گیرد.

CafeSeo بازدید : 31 یکشنبه 22 تیر 1399 نظرات (0)

بواسیر چیست؟

بواسیر یا به اصطلاح علمی " HEM-uh-roids" که هموروئید نیز گفته می شود ، رگهایی است که به صورت متورم در مقعد میباشد ، مشابه رگهای واریسی. بواسیر می تواند در داخل رکتوم (بواسیر داخلی) یا زیر پوست اطراف مقعد (بواسیر خارجی) ایجاد شود.طبق آمار اعلام شده در بزرگسالی و حدود سن 45 الی 60 سال از هر سه نفر 4 نفر با دلایل گوناگون که اکثر این دلایل ناشناخته است دچار بواسیر می شوند. و در آماری دیگر تقریبا از هر 2 نفر بزرگسال بالای 50 سال، 1 نفر دچار بواسیر است. در واقع بواسیر متورم شدن رگها در پایین ترین قسمت راست روده و مقعد انسان است. گاهی اوقات در این رگ ها دیواره ها چنان نازک می شوند که باعث برآمدگی رگ ها می شود.
برای درمان بواسیر انواع روش خانگی و پزشکی ذکر شده است.هر کسی بنا بر میزان رشد و پیشرفت بیماری بواسیر و طبق مشاوره با پزشکان طب سنتی و تخصصی بهترین روش درمان بواسیر با توجه به وضعیت خود را پیگیری و عمل می کند.

برای درمان همورویید (نام دیگر بواسیر) ابتدا باید توسط پزشک تشخیص انجام گردد. بیماری بواسیر شامل دو نوع خارجی و داخلی می باشد. پزشک شما ممکن است بواسیر خارجی را ببیند. تشخیص بواسیر داخلی ممکن است به وسیله معاینه کانال مقعد و روده شما انجام گیرد. در این معاینه پزشک شما پس از پوشیدن دستکش، یک انگشت را از راه مقعد به داخل روده شما وارد می کند.
در صورت وجود بواسیر داخلی ممکن است که هر چیز غیر عادی، مانند یک توده را احساس کند. از آنجا که بواسیر داخلی اغلب بسیار نرم است در طی معاینه رکتوم احساس می شود. اما پزشک شما ممکن است قسمتی از آن را از طریق روده بزرگ و روده بزرگ و به وسیله دستگاه های آنوسکوپ، پروکتوسکوپ یا سیگموئیدوسکوپ معاینه کند.

در مراحل بعد، پزشک ممکن است بخواهد کل روده شما را با استفاده از کولونوسکوپی معاینه کند. این در حالی است که علائم و نشانه ها نشان می دهد که شما ممکن است بیماری دستگاه گوارش دیگری داشته باشید. مانند اینکه شما عوامل خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ دارید و یا اینکه شما میانسال هستید و کولونوسکوپی اخیر نداشته اید.

 

روش درمان بواسیر با روش های خانگی

قبلا نیز بیان کردیم که در واقع بواسیر یا هموروئید نوعی بیماری است که در آن به دلایل مختلف، رگ های ناحیه ی مقعد متورم می شوند و ایجاد ناراحتی می کنند. برای آشنایی بیشتر با درمان بواسیر، در این مقاله توضیحاتی داده شده است.
    در این بیماری مویرگ ها و رگ های اطراف مقعد پس از فشار های بیش از حد متورم یا پاره می شوند و به بیماری بواسیر می انجامند. عموما رگ های این ناحیه برای تحمل فشار در هنگام بارداری یا برای تحمل فشار ناشی از بلند کردن اجسام سنگین مقاوم تر از سایر رگ ها و مویرگ های بدن هستند اما در صورت رعایت نکردن رژیم مناسب یا عدم احتیاط ممکن است این بیماری خود را نشان دهد.

ضرورت درمان بواسیر

    از میان دلایل ایجاد این بیماری می توان به ژنتیک، چاقی، یبوست، اسهال یا حتی نشستن به مدت طولانی اشاره کرد. درمان بواسیر روش های متنوع و گوناگونی دارد که با مشاوره ی پزشک متخصص می توان بهترین آن ها را مورد استفاده قرار داد.
این بیماری عوارض بسیاری در پی دارد. از جمله می توان به درد، خارش، احساس ناراحتی و خونریزی اشاره کرد. همچنین در برخی از مراحل بواسیر، بیمار ممکن است به بی اختیاری دفع دچار شود. البته بعضی از مدل های بواسیر به گونه ای است که هیچ بیرون زدگی وجود ندارد و بیمار فقط به علت خونریزی به پزشک مراجعه می کند که در این مواقع انجام یک کولونوسکوپی پیشنهاد می شود تا از سلامت بدنه ی روده ی بزرگ اطمینان حاصل گردد و سپس به سراغ درمان بواسیر برود.
    همچنین بواسیر باعث محدود شدن انسان می شود. در صورت داشتن این بیماری، نشستن یا ایستادن به مدت طولانی ممنوع است و باید از بلند کردن اجسام سنگین خودداری نمود.
   جالب است بدانید از نظر برخی پزشکان و محققان، همه ی انسان ها به بواسیر مبتلا هستند اما این بیماری فقط برای برخی از آن ها عود می کند و خطرناک می شود و از میان این افراد تنها ده درصد نیازمند جراحی هستند.
    همچنین اگر بواسیر عود کند و درمان نشود، ممکن است با کوچک ترین چیزی مثل استفراغ، سرفه یا عطسه بدتر شود. با این اوصاف، درمان بواسیر در اسرع وقت و هرچه سریع تر به نفع خود بیمار است.

شما اغلب با روش درمان بواسیر با راهکارهای خانگی می توانید درد بواسیر را خفیف کرده و تورم و التهاب را تسکین دهید.
 
    برخی این تصور اشتباه را دارند که بواسیر به سرطان ختم خواهد شد. اما محققان و پزشکان این فرضیه را به کلی رد می کنند. ممکن است که بواسیر در برخی از موارد به شدت عود کند و شرایط بدی برای بیمار ایجاد کند، اما هرگز نمی توان میان بواسیر و سرطان ارتباطی قائل شد. در بسیاری از مواقع، برخی سرطان ها ویژگی هایی دارند که ممکن است به بواسیر شباهت داشته باشند اما این دلیلی بر ارتباط بواسیر و سرطان نیست و با درمان بواسیر این نگرانی به کلی از بین خواهد رفت.

 

روش های درمان بواسیر

    این بیماری درجات مختلفی دارد که به ترتیب از نوع یک تا چهار از کم خطر ترین تا پرخطر ترین ادامه می یابد. شناخت این درجات برای درمان بواسیر و انتخاب نوع درمان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
    برای درمان بواسیر روش های متفاوتی وجود دارد که به طبع، به تناسب میزان پیشروی و وخامت بیماری انتخاب می شوند. در این مقاله به معرفی انواع روش های درمان بواسیر پرداخته می شود.

 

 

روش های زیر از جمله موثرترین روش درمان بواسیر در منزل است:

• غذا های پر فیبر بخورید. همچنین سعی کنید که بیشتر میوه، سبزیجات و غلات کامل بخورید. انجام این کار باعث می شود مدفوع نرم شود و حجم آن افزایش یابد. این به شما کمک می کند تا از تنگ شدن مقعد که می تواند علائم بواسیر موجود را بدتر کند جلوگیری کنید. فیبر را به آرامی به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا از بروز مشکل نفخ شکم نیز جلوگیری کنید.
• از روش درمان بواسیر به صورت موضعی استفاده کنید. از کرم های مخصوص هموروئید بدون نسخه و یا شیاف حاوی هیدروکورتیزون استفاده کنید و یا از پدهای ماده بی حس کننده استفاده کنید.
• مرتباً از حمام آب گرم یا وان استفاده برای نرم کردن ناحیه مقعد خود استفاده کنید. بدین ترتیب که ناحیه مقعد خود را به مدت 10 تا 15 دقیقه دو تا سه بار در روز در آب گرم گرم خیس کنید.
• از دارو های تسکین دهنده درد استفاده کنید. می توانید از استامینوفن (تیلنول ، دیگران) ، آسپیرین یا ایبوپروفن به طور موقت استفاده کنید تا به رفع ناراحتی خود کمک کنید.

با این روش های درمانی ، علائم بواسیر اغلب طی یک هفته از بین می روند. در صورت عدم تسکین درد شدید یا ایجاد خونریزی ، در طی یک هفته به پزشک خود مراجعه کنید.

چه کسانی بیشتر در معرض بواسیر هستند؟

  1. افرادی که یکی از خیشاوندان نزدیکشان مبتلا شده است؛
  2. زنان باردار؛
  3. زنانی که زایمان واژینال داشته اند؛
  4. مبتلایان به سیروز کبدی.

عوامل خطر و یا فاکتورهای ریسک بواسیر کدامند؟

  1. افرادی که به طور مرتب یبوست یا اسهال داشته باشند؛
  2. افرادی که از چاقی رنج می برند؛
  3. افرادی که برای مدت طولانی روی صندلی توالت می نشینند؛
  4. افرادی که مرتبا اجسام سنگین را بلند می کنید.
  5. افرادی که مقاربت مقعدی دارند؛

 

روش درمان بواسیر با دارو ها

 

اگر بیماری بواسیر شما فقط ناراحتی خفیف ایجاد می کند، پزشک ممکن است کرم های بدون نسخه، پماد ها، شیاف ها یا لنت ها را به شما پیشنهاد دهد. این محصولات حاوی موادی مانند بی حس کننده یا هیدروکورتیزون و لیدوکائین هستند که می توانند به طور موقت درد و خارش را تسکین دهند.

توجه شود که بیش از یک هفته از کرم ضد استروئیدی بدون نسخه استفاده نکنید مگر اینکه توسط پزشکتان توصیه شده باشد زیرا این امر می تواند پوست شما را نازک و حساس کند.
در صورتی که بواسیر تشدید نشده باشد، می توان با درمان های مختلف خانگی علائم آن را تسکین داد. با این حال، گاهی اوقات بواسیر باعث درد مداوم یا ناراحتی تقریباً دائمی می شود که در این صورت  لازم است به پزشک مراجعه شود. به ویژه توصیه می گردد اگر بیمار دچارخونریزی مقعد شود حتی اگر خفیف باشد، سریعاً با پزشک مشورت کند؛ چراکه اینگونه علائم ممکن است نشانه نوع دیگری از بیماری ناحیه مقعد یا یک مشکل جدی تر باشد که نباید نادیده گرفته شود.
 
اگر بواسیر خارج از مقعد باشد، کمپرس سرد می تواند التهاب را کاهش دهد. برای تسکین دردهای ناشی از بواسیر، حمام های سیتز یا استحمام نشیمن با آب گرم (حدود دمای 40 درجه سانتیگراد) طی 10 تا 15 دقیقه به مدت سه یا چهار بار در روز تاثیر گذار خواهد بود.

روش درمان بواسیر در هنگام بروز ترومبکتومی بواسیر خارجی

 

اگر لخته خون دردناک یا همان ترومبوز در بواسیر خارجی ایجاد شده باشد ، پزشک شما می تواند به سرعت خونریزی بواسیر را برطرف کند. این روش که تحت بی حسی موضعی انجام می شود ، اگر در طی 72 ساعت پس از ایجاد لخته انجام شود ، مؤثر است.

روش های حداقل تهاجمی برای روش درمان بواسیر

 

برای روش درمان بواسیر در هنگام بروز خونریزی مداوم و یا بواسیر دردناک ، پزشک ممکن است یکی از روش های حداقل تهاجمی را به کار گیرد. این معالجه می تواند در مطب پزشک به صورت سرپایی انجام شود و معمولاً نیازی به بستری شدن و بیهوشی نیست.

سه روش زیر از جمله روش های حداقل تهاجمی برای درمان بواسیر است:

 

  1. روش درمان بواسیر به کمک بستن باند لاستیکی: در روش بستن باند لاستیکی، پزشک شما یک یا دو باند لاستیکی کوچک را در اطراف زخم بواسیر داخلی قرار می دهد تا گردش خون را قطع کند. در این روش بواسیر در مدت یک هفته درمان و افت می کند. بانداژ بواسیر می تواند ناراحت کننده باشد و باعث خونریزی شود ، که ممکن است دو تا چهار روز بعد از عمل جراجی شروع شود. اما این خونریزی به ندرت شدید است. گاهی اوقات ، عوارض جدی تر نیز می تواند رخ دهد.
  2.  روش درمان بواسیر با تزریق یا اسکلروتراپی: یکی دیگر از انواع روش درمان بواسیر ، تزریق است. پزشک شما برای کوچک کردن محل بواسیر ، محلول شیمیایی را در بافت بواسیر تزریق می کند. این در حالی است که تزریق ممکن است باعث ایجاد درد نا چیز شده و یا بدون درد باشد. این روش ممکن است از بستن باند لاستیکی تاثیر کمتری داشته باشد.
  3. روش درمان بواسیر با انعقاد به کمک اشعه های مادون قرمز ، لیزر یا دو قطبی: در تکنیک های انعقادی از لیزر یا نور مادون قرمز یا گرما استفاده می شود. این اشعه ها باعث سفت شدن و کوچک شدن بواسیر داخلی و قطع خونریزی داخلی می شوند. روش درمان بواسیر با روش انعقادی عوارض جانبی کمی دارد و معمولاً ناراحتی کمی ایجاد می کند.

روش درمان بواسیر با جراحی

 

فقط درصد کمی از مبتلایان به بواسیر نیاز به عمل جراحی دارند. اما اگر روش های دیگر موفقیت آمیز نبوده یا بواسیر بزرگ شده باشد ، پزشک ممکن است یکی از موارد زیر را توصیه کند:

  • برداشتن بواسیر: با انتخاب یکی از تکنیک های مختلف در عمل جراحی ، جراح شما برای درمان بواسیر، بافت اضافی که باعث خونریزی می شود را از بین می برد. این عمل جراحی را می توان با بی حسی موضعی همراه با آرام بخش ، بی حسی نخاعی یا بیهوشی عمومی انجام داد. این روش مؤثرترین و کاملترین روش درمان بواسیر شدید یا عود کننده است. عوارض آن می تواند شامل مشکل موقتی در تخلیه مثانه باشد که می تواند منجر به عفونت ادراری شود. این عارضه عمدتاً پس از استفاده از بی حسی نخاعی رخ می دهد. همچنین اکثر افراد بعد از عمل درد دارند که دارو های مسکن می توانند در از بین رفتن درد کمک کننده باشند. نرم کردن مقعد در حمام گرم نیز ممکن است کمک کننده باشد.
  • انسداد ناحیه بواسیر: این روش که به آن هموروئیدوپسی گفته می شود، جریان خون به بافت بواسیر را مسدود می کنند. از این روش معمولاً فقط برای روش درمان بواسیر داخلی استفاده می شود. این روش به طور کلی عوارض و درد کمتری نسبت به هموروئیدکتومی یا جراحی برداشتن بواسیر دارد. پس از آن امکان بازگشت زود هنگام به فعالیت های روزمره وجود دارد. با این حال ، در مقایسه با هموروئیدکتومی ، این روش با خطر بیشتری از عود مجدد رکتوم همراه است. و ممکن است در آن بخشی از روده از طریق مقعد بیرون زند. از جمله عوارض آن می تواند شامل خونریزی ، احتباس ادرار و درد و همچنین به ندرت یک عفونت خونی خطرناک برای شخص باشد. در صورت ایجاد چنین عوارضی بهترین گزینه برای شما مشورت با پزشک معالجتان است.

 

دلایل بروز بواسیر چیست؟

بواسیر، فشار مداوم یا مکرر و طولانی مدت روی رگهای مقعد است. در واقع یبوست، بارداری و تحلیل بافت عظلات با افزایش سن، علل اصلی بواسیر هستند. همچنین مشکلات کبدی و برخی از حساسیت های غذایی نیز می تواند فشار روی رگ های مقعد را افزایش دهد. معمولاً علائم بواسیر در زنان باردار، بعد از زایمان از بین می رود.
در اکثر موارد علائم بواسیر به راحتی قابل تشخیص است و علایمی چون خارش در نزدیکی مقعد، ناراحتی هنگام نشستن و خونریزی هنگام اجابت مجاز را به همراه دارد. معمولاً حمله بواسیر چند روز ادامه می یابد و سپس علائم آن فروکش می کند.

سایت  دکتر دانش پژوه به عنوان یک مرجع تخصصی و علمی برای مطالعه در مورد انواع بیمهاری ها از جمله هموروئید ، کیست مویی و بواسیر و ... در اختیارتان می باشد. در ادامه برای درمان بیماری های فوق با موثرترین روش ها از جمله لیزر هموروئید ، درمان بواسیر خارجی و داخلی به روش تخصصی جراحی یا روش های طب سنتی می توان اشاره کرد.

CafeSeo بازدید : 55 یکشنبه 22 تیر 1399 نظرات (0)

کیست مویی چیست

کیست مویی یا سینوس پیلونیدال در واقع یک سوراخ و حفره کوچک ایجاد شده در پوست است که ممکن است با  مایعات و چرک پر شده باشد و در نهایت موجب ایجاد کیست و یا آبسه شود.این اتفاق معمولا در شکاف بالای باسن رخ میدهد.
شاید برای شما سوال پیش بیاید که چه چیزی باعث ایجاد این کیست های مویی میشود باید توضیح دهیم که فولیکول های مو بهمراه گرد و خاک یا یک عامل آلوده پوست را شکافته و وارد لایه های زیرین پوست شده و در نهایت درون کیست های زیر پوست محصور میشود.

 

بیماری پیلونیدال یک بیماری نسبتا فراوانی است که علت ایجاد آنرا فرو رفتن مو در عمق پوست می دانند. این بیماری بیشتر در ناحیه ساکروم دیده می شود ولی در قسمت های دیگر بدن مثل زیر بغلناف و یا ناحیه پیوبیک نیز ممکن است ایجاد شود.

این کیست الوده شده و باعث ایجاد آبسه پیلونیدال میگردد،در گذر زمان عفونت میکنند و این عفونت عود کرده و و مجاری سینوسی به سمت بالا در پشت کمر شما گسترش میابد.  
کیست پیلونیدال معمولا حاوی مو و چرک است که باعث ایجاد درد شده و اغلب هم این کیست ها آلوده هستند و بوی بدی دارند.
این یک نوع بیماری شایع در بین مردان وبزرگسالانی است که کار های روزانه آنها مستلزم نشستن طولانی مدت است.

دکتر دانش پژوه - کیست مویی - 2
 
 کیست پیلونیدال کاملاً دردناک است.این حس درد به قدری بد است که شما میخواهید استخوان ناحیه مربوط را به گوشه تیز یک میز تکیه داده وبه شدت آن نقطه را فشار دهید تا شاید کمی از درد شما تسکین یابد.این بیماری اگر در زمان مناسب تشخیص و یا درمان نشود با گذر زمان شدید تر شده و عفونت های آن دردناک تر خواهد شد.
 
 علائم بیماری پیلونیدال معمولاً با شدیدتر و دردناکتر شدن عفونتها عود می کنند. علاوه بر این ، در موارد شدید که کیستهای پیلونیدال برای مدت زمان طولانی باقی می مانند ،بهترین راه رهایی ودرمان این بیماری جراحی خواهد بود.
 
یک کیست پیلونیدال در سطح شکاف بین لاله ای (شکاف بین باسن) در ناحیه خط میانی گوشتی که بر روی ساکروم(استخوان خاجی)است ایجاد میشود. اگرچه زنان هم ممکن است به این بیماری مبتلا شوند، اما کیست های پیلونیدال به طور معمول پس از بلوغ در مردان جوان شایع تر است.
از چند عامل و خطر بالقوه در ایجاد این مشکل میتوان اشاره کرد به :
مو های بسیار بلند در ناحیه مذکور
نشستن طولانی مدت
چاقی
استفاده از لباس های تنگ
بهداشت نا مناسب

 
از علائم این بیماری هم میتوان اشاره داشت به :
درد،قرمزی،تورم در پایین ستون فقرات
چرک و یا خون که از آن نقطه خارج شود
بوی بد چرک ایجاد شده در شکاف
حساسیت به لمس کردن آن نقطه

معمولا کیست های مویی اطراف فولیکول مو تجمع می کنند. فولیکول به مجموعه سلولهایی گفته میشود که یک لوله را در اطراف موهایی که با فاصله از سایر موها است را تشکیل می دهند. از آنجا که بیشتر موهای بدن روی سر قرار دارد ، 90 درصد کیست های پیلاک روی پوست سر رشد می کنند. معمولاً هیچ مویی روی توده های ایجاد شده از کیست رشد نمی کند و این امر باعث می شود تا لکه بینی راحت تر شود..
این کیست ها عموما اطراف فولیکول مو به وحود می آید،کیست مویی معمولا در افرادی دیده می شود که برای اصلاح و شیو کردن موها، از موم کردن یا روش های دیگری به کار می برند، در ظاهر ما آراسته می شویم ولی در بطن کار، ما از شر این عفونت خلاص نشده ایم، بعد از اصلاح ممکن است ما گمان کنیم یک تجمع از موهای زائد روی جوش است، ولی در واقع این کیست مویی است که عموما به رنگ قرمز است و به همین علت با جوش اشتباه گرفته می شود،گاها رنگ کیست سفید یا زرد نیز می باشد، در ادامه بیشتر به این موضوع کیست مویی و درمان آن می پردازیم،

یکی از معضلاتی که امروزه برای بسیاری از افراد چه بانوان و آقایان بروز می کند، انواع کیست مویی است. لذا کیست مویی یکی از دردناک ترین کیست ها می باشد که معمولاً در پشت افراد نزدیکی های مقعد بروز می نماید.سوالی که برای خیلی از کاربران ممکن است پیش بیاید ، در مورد میزان خطرناک بودن کیست مویی است. یا به عبارتی اولین پرسش در ذهن ایجاد میشود این است که آیا کیست مویی خطرناک است !؟ و برای این مقوله نیاز است تا آناتومی کیست مویی ساده و پیشرفته را بشناسد و اطلاعاتی بر نحوه درمان و عوارض این پدیده بداند.

کیست مویی نمونه ها و روش های مختلفی برای درمان را دارد. ما در این مطلب قصد داریم تا کیست مویی را برای افراد مورد بررسی قرار داده و چگونگی ایجاد آن بر روی بدن بانوان و آقایان را برای افراد معرفی کنیم و همچنین راه ‌های درمانی که برای درمان کیست مویی وجود دارد را مورد بررسی قرار داده و بهترین روش با مزایا و معایب مختلفی که دارد را برای افراد مورد بررسی قرار دهیم.

چنانچه شما نیز به عنوان یکی از افراد مبتلا به کیست مویی، قصد دارید نسبت به درمان این نوع از کیست ها اقدام نمایید، ما را تا پایان متن همراهی کرده تا با مشکلات کیست مویی و چگونگی از بین بردن آن ها آشنا شوید.

 

 

دکتر دانش پژوه - کیست مویی علل ایجاد

چه کسانی به کیست مویی مبتلا می شوند؟


به طور کل، کیست مویی در دسته بیماری های نادر قرار دارد. اما اینطور به نظر می رسد که در ایران حدودا از هر 10 نفر 4 نفر به این سینوس مبتلا می شوند. همچنین در کشوری چون فرانسه سالانه 20000 عمل جراحی به درمان این سینوس اختصاص داده شده است و در انگلستان از هر صد هزار نفر حدود 26 نفر دچار کیست مویی می‌شوند.
طبق بررسی های صورت گرفته در منابع مختلف، اکثرا گروه های سنی بین 20 تا 30 سال، و بیشتر مردان هستند که به این بیماری مبتلا می شوند.
همچنین از جمله مهمترین فاکتورهای خطر این بیماری، چاقی یا وضعیت نشسته زیاد است. این بیماری در افراد پرمو و کسانی که به سبب شغلشان، ساعات زیادی از روز را در حالت نشسته می مانند، بیشتر دیده می‌شود.



افراد مستعد و گروه هایی که احتمال ابتلا به کیست مویی را دارند:

 

  • گروه های سنی بین 20 تا 30 سال
  • مردان
  • افراد پر مو
  • افرادی که ساعات طولانی را به نشستن می گذرانند
  • افراد چاق

 
دکتر دانش پژوه - کیست مویی - دلایل ایجاد در مردان

 

دلایل بروز کیست مویی؟


کیست پیلونیدال در نتیجه اصطکاک های  ناشی از تحرکات موضعی بیمار ایجاد می شود. ناهنجاری این قسمت پوست بخاطر این است که مو به جای بیرون آمدن به درون پوست رشد  می کند.

بدین ترتیب موها شکسته، پوست را تحریک و به تدریج آبسه ایجاد می کنند که آلوده می شود. کیست مویی یا پیلونیدال می تواند سالها بدون ایجاد درد ایجاد شده و حتی هیچ علایمی از خود نشان ندهد؛ اما وقتی در نتیجه آلودگی مزمن شد، احتمال دارد ظرف چند روز بسیار دردناک شود.

روش درمان کیست مویی


معمولا در 40 تا 60 درصد موارد، بیماری عود می کند. در این صورت وقتی کیست مویی یا پیلونیدال آلوده و مزمن می شود، نیاز به عمل جراحی دارد. پزشکان ابتدا از طریق تزریق، چرک را خارج  و سپس در اتاق عمل، کل کیست آلوده را جدا می کنند. باید توجه داشته باشید که قبل از عمل تخمین اندازه و عمق کیست غیرممکن است و فقط با باز کردن آن است که جراحان به اصطلاح قسمت غرق شده کوه یخ را کشف می کنند. یک کیست کوچک می تواند آبسه بسیار بزرگتری را پنهان داشته باشد.
در صورت عفونت و درد باید داروهای آنتی بیوتیک و مسکن تحت نظر پزشک مصرف شود. در ایران برای درمان این کیست اگر مزمن نباشد جراحی با لیزر در مطب به صورت سرپایی بدون درد وخونریزی انجام، توده چرکین شکاف خورده و تخلیه می‌شود. درمان کیست مویی از طریق دارو و به روش خانگی به هیچ عنوان قطعی نیست و در اکثر مواقع فقط برای کاهش عفونت و التهاب مورد استفاده قرار می‌گیرد.
اگرچه جراحی و درمان کیست مویی معمولا کوتاه و عموما بی خطر است با این حال، روند بهبودی آن پس از عمل نیاز به توجه ویژه ای دارد تا از تکرار عفونت جلوگیری شود.

 

دکتر دانش پژوه - کیست مویی - هزینه درمان

 


تاکید می شود که مراقبت بعد از جراحی باید طبق دستور پزشک و با توجه به سطح وخامت و نوع جراحی انجام شود تا از عود مجدد بیماری و یا بروز عفونت جلوگیری گردد. معمولا جراحان برای جلوگیری از ابتلا به عفونت جدید، زخم را نمی بندند تا به خودی خود بهبود یابد. باید زمان لازم برای بهبودی اپیدرم وجود داشته باشد. محل زخم باید عاری از مو نگه داشته شود و حتی طبق توصیه پزشکان جراح، باید زخم را حتی پس از التیام عاری از مو نگه داشت و هر چند هفته یک بار موها را از بین برد که در این صورت احتمال برگشت بیماری بسیار کاهش خواهد یافت.
پس از عمل جراحی، بیمار به طور متوسط به دو ماه بی حرکتی و مراقبت روزانه پرستار در خانه نیاز دارد. همچنین رعایت بهداشت فردی، استفاده از توالت فرنگی تا چند روز بعد از جراحی و نشستن صحیح از موارد مهم دیگری است که لازم است توسط  بیمار رعایت شود.
نتیجه اینکه، روش های درمان کیست مویی با توجه به نوع و سطح وخامت آن متفاوت است و نهایتا این پزشک  است که تصمیم می گیرد چه درمانی را آغاز کند. به هر حال در بیماری کیست مویی یا سینوس پیلونیدال بهترین روش درمانی روشی است که کمترین میزان عود را به دنبال داشته باشد، عوارض بعد از عمل به حداقل برسد، در سریعتری زمان ممکن زخم بهبود یابد و بیمار هر چه سریعتر بتواند به حالت عادی باز گردد.

 

 

دکتر دانش پژوه - کیست مویی - جدیدترین روش درمان 2019



    درمان کیست مویی 1 دکتر دانش پژوه 

    •  




    روش های جدید درمان کیست مویی به صورت پزشکی (2020)

     

    • درمان کیست مویی با لیزر


    اگر مایل به درمان دارویی یا جراحی برای درمان کیست مویی نباشید، لیزر موهای زائد ممکن است گزینه ای باشد که باید در نظر بگیرید. لیزر موهای زائد یکی از متداول ترین روش های درمان کیست مویی می باشد. در این روش، لیزر، این نور بسیار قوی و متراکم، به فولیکول های مو تابانده می شود. رنگدانه در فولیکول ها نور لیزر را جذب می کنند، که این فرایند کیست مویی را از بین می برد.

    لیزر برای از بین بردن موهای زائد و کیست های مویی موجود در صورت، پا، چانه، پشت، بازو، زیر بغل، کشاله ران و مناطق دیگر بدن مفید است.

    مزایای لیزر موهای زائد شامل موارد زیر است:

    دقت: لیزرها می تواند موهای تیره و درشت را طوری هدف قرار دهند که پوست اطراف آسیب نبیند.

    سرعت: هر پالس لیزر کسری از ثانیه طول می کشد و می تواند زدودن کیست های مویی زیادی را همزمان انجام دهد. لیزر می تواند هر ثانیه تقریباً یک چهارم اندازه کیست مویی را از بین برده و درمان کند. نواحی کوچک مانند چانه در کمتر از یک دقیقه قابل درمان هستند و مناطق بزرگ مانند پشت یا پاها ممکن است تا یک ساعت طول بکشد.

     

    • درمان کیست مویی با جراحی


    جراحی یک روش معمول و موثر برای درمان کیست مویی می باشد. جراحی برای برخی از انواع کیست ها مانند گانگلیون، بیکر و کیست پوستی گزینه ای مناسب است. از بی حسی موضعی نیز می توان برای بی حس کردن ناحیه جراحی استفاده کرد. در این روش، پزشک پس از بیهوشی بیمار و انجام یک برش کوچک، کیست مویی را بیرون می آورد.

    برداشتن جراحی کیست منجر به زخم خواهد شد. اندازه زخم بستگی به عوامل مختلفی از جمله اندازه کیست دارد. کیست های گانگلیون و کیست بیکر گاهی بعد از عمل عود می کنند.

    جراحی کیست مویی 1 دکتر دانش پژوه




    •  


      عمل سرپایی کیست مویی با لیزر


    با وجود پیشرفت فناوری های نوین، امروزه دیگر لزومی به انجام عمل سرپایی کیست مویی منحصرا از طریق جراحی نیست! این موضوع کمک شایانی نیز به کوتاه شدن دوره نقاهت بیمار نموده و از بروز درد های شدید و ناگهانی نیز جلوگیری به عمل می آورد. از طریق درمان سرپایی کیست مویی با لیزر می توان با سرعت بسیار بیشتری به جواب رسید و درد کمتری را نیز برای درمان کیست مویی تحمل نمود. همانطور که پیشتر اشاره شد، اولین و مهم ترین مزیت درمان سرپایی کیست مویی با لیزر کاهش چشمگیر دوره نقاهت بیمار با این روش می باشد.

    از مزایای دیگر آن می توان به این اشاره نمود که در عمل سرپایی کیست مویی با لیزر محل زخم شکافته و تراشیده نمی شود و بالطبع نیاز به پانسمانی هم وجود ندارد. از طرف دیگر، درد بیمار در این روش بسیار خفیف تر از جراحی بوده و سرپایی بودن آن نیز باعث سرعت در روند درمان می گردد. در عمل سرپایی کیست مویی با لیزر در واقع تنها ریشه های مو سوزانده می شوند و هیچ شکافی که نیاز به بهبود تدریجی داشته باشد ایجاد نمی گردد.

     

    کیست مویی 9 دکتر دانش پژوه

    هزینه عمل سرپایی کیست مویی


    هزینه درمان سرپایی کیست مویی یکی از مواردی است که همواره ذهن بیماران را به خود مشغول می سازد. یکی از سوالات متداولی که بیماران در این باره می پرسند این است که آیا عمل سرپایی کیست مویی تحت پوشش بیمه های درمانی در ایران قرار می گیرد یا خیر؟

    در پاسخ باید بگوییم که هزینه عمل سرپایی کیست مویی به علت ماهیت سرپایی بودن آن در حال حاضر توسط هیچ بیمه ای در ایران پشتیبانی نمی شود. البته تنها در حالتی که فرد تحت حمایت بیمه های تکمیلی باشد امکان پشتیبانی بیمه نیز وجود خواهد داشت.

    دکتر دانش پژوه به عنوان  متخصص  درمان انواع بیماری مانند کیست مویی ، هموروئید و بواسیر می باشد. برای درمان بواسیر از آخرین متد های جراحی و لیزر کمک گرفته می شود. درمان هموروئید به کمک لیزر هموروئید بدون عوارض جانبی و در کمترین زمان نقاهت پس از عمل صورت می گیرد.

    CafeSeo بازدید : 30 شنبه 07 تیر 1399 نظرات (0)

    بریس میلواکی چیست

    بریس میلواکی Brace Milwaukee یکی از مهم ترین و کاربردی ترین تجهیزات در ارتوپدی می باشد که به منظور پیشگیری از رشد انحناهای غیر طبیعی در ستون فقرات و اسکولیز مورد استفاده قرار می گیرد. بریس میلواکی دارای بخش های مختلفی از قبیل کمربند پلی اتیلن، میله های عمودی و صاف، یقه مقاوم با قابلیت ثابت نگهداشتن چانه و گردن می باشد. با توجه به تاثیر بریس میلواکی در درمان اسکولیز و جلوگیری از انحنای بیشتر ستون فقرات در سن رشد کودکان و نوجوان، ادونس کلینیک در ادامه راهنمای جامعی را درباره این نوع بریس ارائه خواهد داد.

    اسکولیز چیست

    یکی از رایج ترین مشکلات در ساختار ستون فقرات انسان، انحنای غیر طبیعی آن به راست یا چپ به شکل C یا S می باشد. این بیماری و اختلال در ساختار ستون فقرات اسکولیز نامیده میشود که عدم توجه به درمان آن در سنین کودکی می تواند مشکلات متعددی را در بزرگسالی از قبیل کمردرد برای فرد بوجود آورد. درمان اسکولیز با توجه به سن بیمار و درجه انحنا و شکل کلی آن به شیوه های مختلفی صورت می گیرد که یکی از کاربردی ترین آنها استفاده از بریس میلواکی Brace Milwaukee می باشد. اسکولیز به نام های متعددی شناخته شده می باشد که یکی از معمول ترین آنها گوژ پشتی است که از از سنین کودکی و رشد فرد آغاز شده و عدم توجه به درمان آن باعث افزایش درجه انحنا در ستون فقرات بیشتر خواهد شد.

    بریس میلواکی ، تاثیر بریس میلواکی در درمان اسکولیوز

    تاثیر بریس میلواکی در درمان اسکولیز

    روش های درمان اسکولیز با توجه به درجه و شدت و نوع انحنا و سن بیمار متفاوت می باشد به طوریکه در سنین بزرگسالی درمانی جز جراحی وجود ندارد. یکی از بهترین راه های جلوگیری از رشد بیشتر انحنا، آغاز درمان در سنین کودکی می باشد که در اغلب مواقع بدون جراحی و با تجهیزات ارتوپدی می توان به این هدف دست پیدا نمود. کمربندهای طبی یا بریس های کمر با توجه به درجه انحراف ستون فقرات دارای انواع مختلفی می باشند که از رایج ترین آنها می توان به بریس ریگو چینی آو، بریس چارلستون، بوستون و میلواکی اشاره نمود.

    انحراف ایجاد شده در ستون فقرات که به مرور در حال افزایش می باشد، در صورتیکه به 20 تا 40 درجه برسد و به مرور در حال افزایش باشد، با راهکارهای مختلف از قبیل بریس میلواکی قابل پیشگیری خواهد بود. استفاده از بریس میلواکی برای مدت زمان طولانی یکی از راهکارهای ارائه شده برای درمان اسکولیز در سنین کودکی و نوجوانی می باشد. تاثیر بریس میلواکی در درمان اسکولیز در واقع جلوگیری از رشد بیشتر انحنا ستون فقرات بوده و قادر به اصلاح کامل ساختار و شکل ستون فقرات نیست.

    با توجه به ساختار در نظر گرفته شده برای بریس میلواکی و تاثیر آن بر گردن، ستون فقرات و چانه بیشتر برای درمان اختلالاتی کاربرد دارد که در آنها مهره های صدری دچار انحراف شده اند.

    درمان بریس میلواکی-کمربند بریس میلواکی

    فواید بریس میلواکی کمر

    این نوع از بریس که برای بالاتنه فرد کاربرد دارد، از گردن تا لگن را تحت تاثیر قرار می دهد. با توجه به اینکه حلقه بسته شده به دور گردن بیمار توسط میله های فلزی صاف و بسیار مقاوم به پشت متصل هستند، از انحراف بیشتر ستون فقرات جلوگیری می کنند. اسکولیز یا انحرافات ستون فقرات در سن کودکی شروع شده و به مرور افزایش پیدا خواهد کرد. رشد این انحرافات تا سن بلوغ ادامه داشته و بعد از آن متوقف خواهد شد. با توجه به اهمیت بسیار زیاد جلوگیری از رشد بیشتر انحراف تا سن بلوغ فرد، اغلب پزشکان استفاده از بریس میلواکی را یکی از بهترین راهکارها ارائه می دهند. لازم به ذکر است که این نوع بریس قابلیت درمان گوژپشتی را ندارد اما از مهم ترین فواید بریس میلواکی کمر می توان به جلوگیری از رشد انحرافات ستون فقرات اشاره نمود.

    از دیگر مزایای این نوع بریس می توان به استفاده آسان تر آن نسبت به سایر بریس ها اشاره نمود. لازم به ذکر است که بریس میلواکی را می توان در زمان شنا و یا فعالیت های ورزشی در آورد و استفاده از آن به مدت 23 ساعت در شبانه روز در فرآیند درمان مفید خواهد بود.

    عکس بریس میلواکی

    با توجه به سوالات و ابهاماتی که در نحوه استفاده از این نوع بریس و ویژگی های آنها و شکل و ساختار کلی هر یک وجود دارد، در ادامه چند عکس بریس میلواکی Brace Milwaukee را نمایش خواهیم داد. همان طور که در هر عکس بریس میلواکی مشخص است، این ارتز دارای میله های فلزی بسیار مقاوم می باشند که طول و ارتفاع آنها توسط پیچ های قرار گرفته در بخش های مختلف قابل تنظیم می باشد. علاوه براین، به منظور جلوگیری از فشار وارد شدن به گردن و سایر اندام ها از چندین پد در قسمت گردن و پدهای L شکل در بخش قفسه سینه استفاده می گردد. لازم به ذکر است که جنس میله های قرار گرفته در پشت و جلو بریس فلزی یا پلاستیکی می باشد که همگی بسیار مقاوم هستند. علاوه بر این، اگر در عکس بریس میلواکی دقت کنید، در این نوع بریس برای ثابت نگه داشتن ستون فقرات از کمربندهای محکم برای لگن نیز استفاده میشود که تاثیر زیادی بر عدم جا به جایی بریس در زمان حرکت فرد خواهد داشت.

    بریس میلواکی ، کمربند بریس میلواکی ،خرید بریس میلواکی

    قیمت بریس میلواکی

    قیمت بریس میلواکی مانند سایر تجهیزات ارتوپدی تنوع زیادی داشته و بر اساس فاکتورهای مختلف نرخ گذاری ها صورت می گیرد. قیمت بریس میلواکی با توجه به اندازه آن، جنس به کار رفته در تولید قطعات مختلف آن از قبیل میله ها و کمربند و بخش یقه و برند تولیدکننده آن تعیین می گردد.

    ادونس کلینیک یکی از با سابقه ترین کلینیک های تخصصی تولید و عرضه انواع کفی طبی، پروتز مصنوعی پا و اصلاح پای پرانتزی انواع بریس و تجهیزات ارتوپدی از قبیل بریس میلواکی می باشد که در تمام مراحل تجویز، قالب گیری و تولید محصولات خود از تخصص پزشکان با سابقه در این حوزه استفاده می نماید. لازم به ذکر است که مجموعه محصولات قابل ارائه توسط این کلینیک همگی بر اساس استانداردهای روز دنیا و با جدیدترین دستگاه ها طراحی و تولید میشوند.

    CafeSeo بازدید : 19 شنبه 07 تیر 1399 نظرات (0)

    پای مصنوعی هوشمند چیست؟

    پای مصنوعی هوشمند یا پاهای میکروپروسسور دار یکی از بهترین و دقیق ترین انواع پای مصنوعی می باشد که در چند سال اخیر با تغییر و تحول زیادی مواجه شده است. این نوع پا که برای قطع عضور از زانو یا بالای زانو کاربرد دارد، شرایطی را فراهم می کند تا بر اساس سیگنال های ارسال شده درباره شرایط محیط از سنسور به پا حرکت پا را کنترل کند. با توجه به قدرت بالای این نوع پا در عکس العمل نشان دادن به شرایط محیط و داشتن حرکت طبیعی، پای مصنوعی هوشمند در تمام دنیا با استقبال زیادی مواجه شده است. ادونس کلینیک در ادامه نگاه جامعی به پای هوشمند مصنوعی، نحوه عملکرد آن و جدیدترین انواع پاهای مصنوعی هوشمند خواهد داشت.

    پای مصنوعی هوشمند چگونه عمل می کند

    • همان طور که از نام این نوع پروتز پا مشخص است، نحوه فعالیت آن تا حد زیادی به صورت هوشمند و بر اساس سیگنال های دریافت شده در محیط و مغز فعالیت خود را انجام می دهد. به عبارت دیگر، نحوه عملکرد پای هوشمند مصنوعی را می توان به این صورت شرح داد:
    • به منظور جمع آوری اطلاعات از محیط و ارسال آن به بخش مرکزی پا و سیستم کنترلی آن، سنسور یا حسگرهایی نصب استفاده میشود. این سنسورها قادر به جمع آوری اطلاعات از محیط و سایر اندام ها می باشد.
    • اطلاعات و سیگنال های بدست آمده توسط سنسور با الگوریتم ها و قوانین از قبل تعریف شده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و در نهایت تصمیم گیری های لازم برای نحوه حرکت پا گرفته میشود.
    • با توجه به تصمیم گیری های انجام شده توسط ریزپردازنده، دستورات لازم به سایر بخش های پا ارسال می گردد. اطلاعات ارسال شده توسط سنسور و الگوریتم های اعمال شده نحوه حرکت مچ پا، شتاب سنج و ژیروسکوپ و سنسورهای گشتاور را تعیین می کنند.

    لازم به ذکر است که پای مصنوعی هوشمند نسبت به سایر انواع پا و اندام مصنوعی تعادل بهتری داشته و انجام حرکات در آنها طبیعی تر به نظر میرسد. با توجه به نوع پاهای مصنوعی هوشمند میزان واکنشی که آنها نسبت به شرایط محیط نشان می دهند کاملا متفاوت می باشد. اما در حالت کلی این نوع پا در سطوح صاف عملکرد بهتری نسبت به سطوح ناهموار دارند.

    علاوه بر پاهای مصنوعی که برای اندام قطع شده از زانو یا بالاتر از آن مورد استفاده قرار میگیرد، پنجه های هوشمند نیز طراحی و تولید شده اند. از معروف ترین نوع پنجه های هوشمند می توان به پنجه هوشمند BIOM اشاره کرد که با تماس پاشنه پا با زمین، نحوه حرکت ساق پا شبیه سازی می گردد. این نوع پنجه پا تاثیر زیادی بر افزایش سرعت راه رفتن شخص داشته و می تواند در گروه بهترین نوع پا مصنوعی هوشمند قرار گیرد.

    آیا پای مصنوعی هوشمند همانند پای واقعی عمل می کند

    در پاسخ به این سوال که آیا پای مصنوعی هوشمند همانند پای واقعی عمل میکند یا خیر، می توان اینطور گفت که بستگی به نوع پا دارد. همان طور که در ابتدای متن اشاره شد تغییر و تحول زیادی در طراحی این نوع پا صورت گرفته است. به طوریکه برخی ساختار و عملکردی بسیار مشابه با پای طبیعی دارند. در رایج ترین نوع پاهای هوشمند مصنوعی، سنسور و ریزپردازنده های استفاده شده در آن می تواند عملکردی مشابه با پای واقعی را برای حرکت روی سطوح هموار فراهم کند. این نوع پا برای سطوح ناهموار گزینه مناسبی نبوده و تعادل و نوع حرکت آنها طبیعی نمی باشد. البته در نوع جدیدی از پاهای مصنوعی هوشمند که ارتباط مغز و پا و سنسورها با هم برقرار می گردد، حرکت و نحوه تعادل بدن در سطوح هموار و ناهموار کاملا طبیعی می باشد.

    پای مصنوعی هوشمند برای سطوح مختلف

    علاوه بر مزایای بسیار زیاد پاهای مصنوعی میکروپرسسور یا هوشمند که برای فرد به همراه دارد، این نوع پا برای حرکت روی سطوح مختلف از کارایی مناسبی برخوردار نمی باشد. به عبارت دیگر، اغلب پاهای مصنوعی که نحوه حرکت پا بر اساس اطلاعات جمع آوری شده از محیط و سایر اندام ها تعیین می گردد، این توانایی را دارند تا تنها بر روی سطوح صاف مانند پای واقعی عمل کنند. به تازگی متخصصان دانشگاه وندربیلت آمریکا یکی از بهترین انواع پای مصنوعی را طراحی نموده اند که با کمک سنسور و ریزپردازنده ها نحوه فعالیت و حرکت پا واقعی را شبیه سازی می کند. این نوع پای مصنوعی هوشمند با قابلیت حرکت روی سطوح مختلف در حال حاضر در بازار ایران وجود نداشته و به طور عمده تولید نشده است.

    جدیدترین پای مصنوعی هوشمند

    یکی از بهترین نوع پاهای مصنوعی هوشمند که عملکرد آن شبیه به پاهای واقعی می باشد، پروتز پای میکروپرسسور گنیوم است که گزینه ای مناسب برای افرادیست که قصد دارند فعالیت هایی با سرعت بالا را انجام دهند. پای مصنوعی گنیوم که در صورت قطع پا از بالای زانو استفاده می گردد، شرایطی را فراهم می کند تا فرد با نیروی بدن خود و به صورت کاملا طبیعی بر روی سطوح مختلف حرکت کند. این پا دارای ریموت کنترل بوده و در برابر رطوبت و گرد و غبار کاملا مقاوم است. پای مصنوعی هوشمند گنیوم تا 150 کیلوگرم وزن را تحمل نموده و الگوی راه رفتن در آن کاملا طبیعی می باشد. از دیگر مزایای این نوع پا مدت زمان کوتاه برای آشنایی فرد با این اندام بوده که در اغلب مواقع با تمرین بین چند روز تا چند هفته فرد امکان راه رفتن طبیعی فراهم می گردد. در ساختار این نوع پا اجزایی از قبیل آداپتور پیرامید، سیلندر هیدرولیک، بلوتوث، سنسور حرکت زانو، شارژ القایی، باتری و اجزای الکترونیک، فریم فیبر کربن، لوله آداپتور AXON و ژیروسکوپ و سنسور شتاب دهنده به کار رفته است.

    یکی از مهم ترین نکات در خرید پای مصنوعی هوشمند، انتخاب آن با توجه به ساختار اندام و محل قطع شدگی عضو می باشد. گروه آرتوز و پروتز سلیمانی در کلینیک ادونس، تولیدکننده و ارائه دهنده انواع کفش های طبی و پروتز پای مصنوعی با بهترین جنس و قیمت مناسب می باشند

    CafeSeo بازدید : 38 شنبه 07 تیر 1399 نظرات (0)

    قیمت پای مصنوعی

    قیمت پای مصنوعی یکی از مهم ترین فاکتورهایی می باشد که ذهن بسیاری از افرادی که با مشکل نقص یا از دست دادن بخشی از اندام و یک عضو بدن مواجه شده اند را به خود مشغول می کند. تنوع بسیار بالا در قیمت پای مصنوعی این ابهامات را در ذهن بوجود می آورد که چرا برخی از پروتزهای پا دارای قیمت ارزان و برخی به شدت گران می باشند. ادونس کلینیک سازنده انواع پروتز پای مصنوعی ، اصلاح پای پرانتزی ، برییس میلواکی ، دمپایی هالوکس والگوس ، اسکن کف پا در ادامه به هزینه طراحی و ساخت انواع پای مصنوعی و هر آنچه که باید در این باره بدانید اشاره خواهد کرد

    قیمت پای مصنوعی

    قیمت ساخت پای مصنوعی

    قابلیت ها و ویژگی های موجود در هر یک از انواع پروتز پا تاثیر مستقیم بر قیمت و هزینه نهایی این گروه از اندام های مصنوعی دارند. برای درک بهتر هزینه ساخت پای مصنوعی لازم است به فاکتورهای اثرگذار بر تعیین قیمت اشاره شود که عبارتند از:

    هزینه قالب گیری

    در فرآیند ساخت پروتز پای مصنوعی اولین مرحله پس از آماده شدن بدن و شخص برای پذیرش اندام مصنوعی، قالب گیری می باشد. بخش باقی مانده از اندام قطع شده که اصطلاحا استامپ نامیده میشود، توسط پزشک مربوطه قالبگیری میشود تا متناسب با ویژگی ها و شرایط و اندازه استامپ نسبت به طراحی و ساخت سوکت اقدام گردد. سوکت بخشی از پروتز پای مصنوعی می باشد که وظیفه آن اتصال بدن فرد به پروتز پا است. بخشی از هزینه پای مصنوعی به فرآیند قالبگیری از استامپ مرتبط می باشد.

     

    قیمت پای مصنوعی با توجه به نوع پروتز (مچ پا، زانو، بالای زانو و روی زانو)

    با توجه به اینکه پا از کدام قسمت از بدن قطع شده است انواع مختلفی از پروتز طراحی و تولید شده اند. از مهم ترین فاکتورها در تعیین هزینه ساخت پای مصنوعی، نوع پا و پروتز می باشد. به عبارت دیگر با توجه به اینکه فرد نیاز به پروتز مچ پا یا زانو داشته یا پا از بالای زانو قطع شده باشد قیمت های متفاوتی باید پرداخت گردد. بدون شک هر اندازه بخش بیشتری از پا قطع شده باشد، قیمت پروتز آن بیشتر خواهد بود.

    اجزا و قطعات داخلی پروتز

    هر یک از انواع پاهای طراحی شده با توجه به قابلیت های در نظر گرفته شده برای آنها دارای قیمت های متفاوتی هستند. به عنوان مثال در پاهای هوشمند که از سنسور و میکروپروسسورها برای حرکت پا استفاده میشود، قیمت ها بیشتر از پروتزهای ساده تر می باشد. علاوه بر نوع هر یک از اجزا، برند تولید کننده آنها نیز می تواند بر قیمت نهایی پروتز اثرگذار باشد.

    هزینه پای مصنوعی-قیمت پای مصنوعی

    آموزش استفاده از پای مصنوعی

    پس از به اتمام رسیدن طراحی و ساخت پروتز پا لازم است بر روی بدن نصب شده و فرد برای برقراری ارتباط با پای مصنوعی آماده گردد. فرآیند آماده سازی جسمی فرد با پروتز پا توسط پروتزیست صورت میگیرد که در هزینه طراحی و ساخت پای مصنوعی نقش خواهد داشت.

    قابلیت های جانبی پروتز

    علاوه بر شیوه راه رفتن و قابلیت های در نظر گرفته شده برای برقراری ارتباط فرد با پروتز و میزان تعادل بر روی سطوح مختلف، پروتزهای پا دارای ویژگی های منحصر به فرد دیگری نیز می باشند. به عنوان مثال خاصیت ضد آب بودن و مقاومت بالای آنها در برابر ضربه از جمله این موارد هستند که می توانند در لیست عوامل مهم در تعیین هزینه ساخت پای مصنوعی قرار گیرند.

    به طور خلاصه می توان گفت، هزینه طراحی و ساخت انواع پای مصنوعی به نوع پا، قابلیت های آن، جنس و نوع اجزای موجود در پروتز، وزن و هزینه قالب گیری و نصب و آموزش نحوه راه رفتن با پا بستگی دارد.

    بهترین پای مصنوعی

    پروتز پای مصنوعی یکی از بهترین دستاوردهای علم پزشکی می باشد که باعث شد فرد پس از قطع و از دست دادن بخشی از پا دوباره بتواند حرکت کند و مانند سایر افراد به کارهای روزمره بپردازد. علیرغم تاثیر بسیار زیاد این اندام های مصنوعی، در بسیاری از مواقع گران بودن قیمت پای مصنوعی ممکن است این تردید را بوجود آورد که کدام گزینه را انتخاب کنیم. به عبارت دیگر، بهترین پای مصنوعی کدام است و چطور با پرداخت هزینه انتخاب مناسبی داشته باشیم. از مهم ترین ویژگی ها برای انتخاب بهترین پای مصنوعی لازم است چند نکته مهم را مد نظر قرار دهید که عبارتند از:

    • ساخت پروتز پای مصنوعی به صورت اختصاصی و متناسب با شرایط بدن و بخش باقی مانده از پا
    • کیفیت بالا پروتز و اجزای مختلف پا از قبیل فیلر، سوکت و سایر قطعات داخلی
    • استفاده از سنسور در پروتز به منظور هوشمندسازی پا
    • مقاومت بالای تمام بخش های پروتز در برابر رطوبت و ضربه
    • وزن سبک و قابلیت حرکت آسان آنها بر روی سطوح مختلف

    فیلم ساخت پروتز دست مصنوعی توسط دکتر بهرام سلیمانی

     

    پروتز پای پنجه کربنی و پاهای هوشمند یکی از بهترین نمونه های پای مصنوعی می باشند که از نظر وزن و شیوه راه رفتن شرایط ایده آلی را برای فرد بوجود می آورد. هزینه پای مصنوعی هوشمند و پنجه کربنی با توجه به قابلیت های موجود در آنها نسبت به سایر انواع پروتز بیشتر می باشد که با توجه به ارتباط آسان فرد با پروتز با استقبال زیادی مواجه شده اند.

     

    هزینه پای مصنوعی-قیمت پای مصنوعی

    ساخت و هزینه انواع پروتز پای مصنوعی (مچ پا، زانو، بالای پا و روی زانو)

    ساخت انواع پروتز پای مصنوعی فرآیندی کاملا تخصصی و پیچیده می باشد که عدم توجه به کوچکترین جزئیات در آن در نهایت نه تنها باعث میشود فرد به خوبی با پروتز ارتباط برقرار نکند، بلکه ضرر مالی زیادی را به همراه خواهد داشت. ادونس کلینیک با توجه به حساسیت بسیار بالای تمام گام ها در ساخت انواع پروتز پا از قبیل پروتز مچ پا، زانو، بالای زانو و روی زانو را زیر نظر متخصصین باتجربه در این حوزه و به کمک دستگاه ها و تجهیزات کاملا بروز ارائه می دهد. مراحل ساخت پروتز پای مصنوعی در این مجموعه به شرح زیر می باشد:

    • قالب گیری و ساخت سوکت
    • طراحی و تهیه و ساخت فیلر (فیلر به پرکننده فاصله سوکت تا زمین گویند) با فوم و متریال کاملا سبک و مقاوم در برابر ضربه و رطوبت

    • نصب پروتز و آماده سازی فرد برای استفاده از پای مصنوعی

     

    ساخت پای مصنوعی

    هر ساله تعداد بسیاری از افراد ممکن است بر اثر اتفاق یا حادثه ای عضوی از بدن خود را از دست بدهند و در اثر این اتفاق زندگی و انجام کارهای روزمره برایشان مختل می­شود. به همین دلیل به فکر این می­افتند که با استفاده از اعضای کمکی کمی راحت تر حرکت کنند. یکی از اعضای کمکی پر کاربرد در زمینه توانبخشی، پای مصنوعی است از همین رو ساخت پای مصنوعی در مراکز توانبخشی از پر اهمیت ترین ابداعات انسانی است. در ادامه بیشتر در رابطه با ساخت ای مصنوعی سخن خواهیم گفت.

     

     

    ساخت پای مصنوعی برای مجروحان قطع عضو

     در کشور ما به دلیل وجود هشت سال جنگ ناعادلانه بین ایران و عراق، مجروحین و جانبازان بسیاری وجود دارند که به دلیل نقص عضو نیازمند استفاده از پا یا دیگر اعضای کمک کننده و مصنوعی هستند. به همین دلیل ساخت پای مصنوعی در دستور کار مراکز توانبخشی قرار گرفت. همچنین خارج از این ماجرا همانگونه که کمی پیش تر گفتیم حوادث غیر قابل پیشبینی نیز در افزایش این آمار و تعداد بی ثمر نیست.

    پروتز موقت و دائم

    پروتز و نصب و ساخت پای مصنوعی به دو صورت قابل انجام است. یکی به صورت موقت و دیگری به صورت دائمی.

    نصب و ساخت پروتز به صورت موقت به این شکل است که فرد استفاده کننده از پروتز این اختیار را دارد که در صورتی که می­خواست پروتز را از بدن خود جدا کند و در صورتی که دوباره به آن نیاز داشت به نصب مجدد آن بپردازد. ولی در قسمت دوم که نصب و ساخت پای مصنوعی دائمی مورد توجه است، فرد استفاده کننده نمی­تواند در هر زمانی که می­خواهد اقدام به خارج کردن پروتز کند چرا که پروتز به بدن او نصب شده و دراوردن و خارج ساختن آن با سختی و مشکل روبه رو است.

    هر کدام از این روش ها دارای نکات مثبت و منفی است. مثلا یک نکته منفی در نصب و ساخت پای مصنوعی موقت این است که این امکان برای فرد وجود دارد که به صورت ناگهانی پای مصنوعی از بدن او جدا شود و همچنین این نکته مثبت نیز وجود دارد که فرد در صورتی که خواست آن را از بدنش خارج کند، بتواند این کار را انجام دهد.

    و در نصب و ساخت پای مصنوعی به صورت دائمی نیز چنین نکات مثبت و منفی وجود دارد. ولی در هنگام تهیه حتما از پزشک متخصصی که زیر نظر او هستید مشورت بگیرید. چرا که ایشان بهتر از هر کسی دیگری می­دانند که چه نوع پروتزی برای شما مناسب است.

     

    متریال پروتز پای مصنوعی

    متریال یا همان مواد تشکیل دهنده برای ساخت پای مصنوعی به چند نوع خاص اختصاص می­یابد.

    در قدیم برای ساخت پای مصنوعی بیشتر از چوب های سخت نظیر افرا، بید، صنوبر و... استفاده می­کردند اما با پیشرفت تکنولوژی و نیاز انسان به لوازم سخت تر و محکم تر بشر تصمیم گرفت که از ابزار دیگری بهره بگیرد. امروزه در ساخت پای مصنوعی از متریال هایی نظیر پلاستیک استفاده می­شود که خود تقسیم شده به زیر مجموعه هایی است مثل پلی اتیلن، پلی پروپیلن، اکریلیک و پلی اورتان همچنین فلز ( با وزن کم ) نیز در دستور کار ساخت پای مصنوعی قرار دارد.

    در قسمت های دیگر ساخت پای مصنوعی مثل قسمت جوراب، قبلا از پشم و نظایر آن استفاده می­کردند ولی به دلیل مشکلاتی که بعد ها ایجاد شد، امروزه به جای پشم از پارچه های نرم استفاده می­کنند. در ساخت پای مصنوعی این پارچه های نرم را متناسب با پوست افراد طراحی تولید می­کنند و سپس به پای مصنوعی ساخته شده وصل می­کنند.

     این پیشرفت ها در ساخت پای مصنوعی به جایی رسیده که امروزه تشخیص اینکه کسی از پای مصنوعی استفاده می­کند و یا پای طبیعی خودش را دارد سخت است و همچنین این عامل با عث سهل شدن زندگی افراد استفاده کننده از پای مصنوعی شده. علم پیشرفته امروز در زمینه توانبخشی باعث شده که حتی جانبازان با استفاده از پای مصنوعی بتوانند به خوبی راه بروند و حتی بدوند و این پیشرفت خوبی در این عرصه است.

    لازم به ذکر است که هزینه پای مصنوعی تولید شده در گروه ادونس کلینیک کاملا با قابلیت ها و مقاومت پروتز تناسب داشته و به منظور انتخاب بهتر، پزشکان این مجموعه مشاوره های لازم را برای انتخاب بهترین پای مصنوعی ارائه می دهند.

    پای مصنوعی زیر زانو

    زندگی پر از پیچ و خم است و در مراحل متفاوت طی کردن یک زندگی ممکن است اتفاقاتی بیافتد که باعث رنجش جسم و خاطر افراد شود. اما نوع مواجه افراد با این حوادث به گونه های متفاوتی است. حوادث متفاوتی نظیر: تصادف، دعوا، جنگ و نیز اتفاقات بی شمار دیگر سبب می­شود که یک فرد عضوی از بدن خود را از دست بدهد یا در کارکرد آن دچار مشکل شود. این مقاله سعی داریم که به شما کمک کنیم در صورتی که دچار این اتفاق شدید با یک انتخاب درست و عاقلانه، پر قدرت تر از قبل به زندگی تان ادامه دهید. پس با ما همراه باشید.

    پروتز زیر زانو

    قطعی دست و پا از جمله مشکلات رایج در حوادث و سوانح غیرمترقبه و گوناگون است به همین دلیل متخصصان به این فکر فکر افتادند که با ایجاد اعضای مصنوعی کمک کننده، زندگی را برای گرفتاران به این مشکل، سهل تر کنند.

    شاید شما در اطرافیان و یا به طور اتفاقی در کوچه و خیابان کسانی را دیده باشید که با اینکه نقص عضو دارند و به اصطلاح پایشان را از دست داده اند ولی به صورت طبیعی و بدون مشکل حرکت می­کنند و یا بالعکس افرادی را دیده باشید که با اینکه از پای مصنوعی زیر زانو بهره گرفته اند ولی با عصا حرکت می­کنند و با مشکلات دیگر مواجه هستند. این مشکلات و تفاوت ها همه ناشی از نوع عضو مصنوعی است که انتخاب کرده اند. یک پای مصنوعی زیر زانو برای نصب و قرار داده شدن در بدن یک فرد به یک سری از مولفه ها نیازمند است که در ادامه و در قسمت های بعدی به صورت جزئی تر به آن خواهیم پرداخت.

    پروتز مچ پا

     پروتز مچ پا اتفاقی است که در طی آن با گذاشتن ابزار و ایمپلنت ها و پلاتین ها در ناحیه مچ، اتصال قطع شده در این ناحیه با نواحی دیگر دوباره برقرار می­شود و سبب کارکرد دوباره این ناحیه می­شود. مچ از مهمترین نواحی بدن است و اتصال دهنده نواحی به یکدیگر است و در صورت رخداد مشکل، با این پروتز امکان احیای آن فراهم می­شود.

     

    متخصصین گروه ادونس کلینیک با توجه به سن، وزن، میزان فعالیت فرد و بودجه مورد نظر گزینه های مناسب را پیشنهاد می دهند.

    CafeSeo بازدید : 38 شنبه 07 تیر 1399 نظرات (0)

    پروتز پای مصنوعی یکی از ارزشمندترین ساخته های علم پزشکی می باشد که می تواند به عنوان جایگزینی مناسب برای عضو و اندام قطع شده مورد استفاده قرار گیرد. انسان به دلایل مختلف از قبیل بیماری دیابت، تصادف و آسیب وارد شدن به اندام های مختلف ممکن است با مشکل قطع عضو مواجه شود که فشارهای روحی زیادی را به همراه خواهد داشت. با طراحی پروتز پای مصنوعی و انجام تمرین های متعدد به منظور آشنایی فرد با نحوه استفاده از آن به مرور می توان تا حد زیادی با این قبیل محدودیت ها مقابله کرد. با توجه به تنوع بسیار زیاد در این نوع پروتز، ادونس کلینیک، سازنده انواع پروتز پای مصنوعی در ادامه نگاهی جامع به این گروه از اندام مصنوعی خواهد داشت. ویژگی های پای مصنوعی پنجه کربنی و پاهای مصنوعی سبک و ویژگی های هر یک را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

    پای مصنوعی،پا مصنوعی،پای مصنوعی در ایران،پا مصنوعی در ایران،بهترین پای مصنوعی،بهترین پا مصنوعی

    پای مصنوعی سبک

    یکی از مهم ترین مواردی که در طراحی و تولید پروتز پای مصنوعی باید به آن توجه داشت، شباهت آن به اندام واقعی از نظر شکل ظاهری، وزن و نحوه حرکت آن می باشد. سنگین بودن وزن پروتزها در گذشته مشکلات و محدودیت های زیادی را برای افراد به همراه داشت که باعث ایجاد خستگی در فرد و همچنین آسیب وارد شدن به قسمت قطع نشده اندام میشد. یکی از اصلی ترین دلایل در وزن سنگین پروتز پای مصنوعی استفاده از چوب و فلز در فرآیند ساخت بود. برخلاف گذشته، امروزه اغلب افراد ترجیح می دهند تا پای مصنوعی سبک را استفاده کنند تا براحتی حرکت نموده و در فرد احساس رضایت ایجاد کند و شباهت بیشتری به عضو واقعی آن داشته باشد. استفاده از پلیمرهای متعدد و پرینت سه بعدی زمینه را برای تولید و ساخت پروتز پای سبک فراهم نموده است.

    کارکرد انواع پروتز پای مصنوعی

    پروتز پای مصنوعی را بر اساس ویژگی های مختلف موجود در آنها می توان گروه بندی کرد. به عنوان مثال، با توجه به محل قرار گیری این پروتز و محل قطع شدگی پا می توان آنها را به دو گروه کلی پروتز بالای زانو و پروتز پای مصنوعی پایین زانو تقسیم کرد. اجزا و قطعات موجود در این دو گروه پروتز پا کاملا با هم متفاوت بوده و ساختار آنها منحصر به فرد می باشد.از زمان قطع عضو تا طراحی و ساخت پروتز برای آن دو نوع کلی پروتز پا برای فرد استفاده میشود که عبارتند از:

    پای مصنوعی،پا مصنوعی،پای مصنوعی در ایران،پا مصنوعی در ایران،بهترین پای مصنوعی،بهترین پا مصنوعی

    پروتز موقت

    پس از قطع عضو باید زمانی حدودی 3 تا 6 ماه به بدن فرصت داد تا محل زخم ها کاملا بهبود پیدا نموده و تغییر شکل صورت گیرد. پس از این مدت فرد باید برای دوره های توان بخشی آماده شده و در این مدت از پروتز موقت استفاده می کند. استفاده از این پروتزها در واقع برای آماده سازی فرد و بدن وی به منظور عادت کردن و یادگیری راه رفتن با پروتز دائمی می باشد. یکی از اصلی ترین تفاوت های پروتزهای موقت با دائمی، استفاده از مواد ارزان برای ساخت آنها می باشد.

    پروتز دائمی

    پس از طی کردن مدت زمان 3 تا 6 ماه مقدماتی و آماده شدن فرد برای استفاده از پروتز پا دائمی، پروتزهای دائمی با مواد گران تر و مقاوم ساخته میشوند. پروتزهای دائمی با توجه به عملکرد آنها در ناحیه مچ تنوع زیادی دارند و تا حد امکان تلاش میشود تا ساختاری مشابه با عضو اصلی قطع شده داشته باشند. در پروتزهای دائمی، سوکت وجود دارد که عمل اتصال پروتز به بخش باقیمانده از اندام اصلی فرد را بر عهده دارد. پروتز با مچ پای ثابت و پاشنه نرم (scach)، پای الاستیک، پای تک محوره و چند محروه و پاهای پاسخ پویا و میکروپروسسور از جمله پاهای مصنوعی دائمی هستند که با توجه به شرایط بدن فرد استفاده میشوند.

    پای تک محوری و چند محوری

    در طراحی پاشنه پا برای پاهای مصنوعی می توان آنها را به صورت چند محوری و تک محوری در نظر گرفت. به طوریکه در نوع تک محوری پا توانایی حرکت روی سطوح هموار و در جهت بالا و پایین را دارا می باشد. در مقابل، نوع چند محوری آن در جهت راست و چپ نیز حرکت کرده و عملکرد و کارکرد آن روی سطوح ناهموار بهتر است. پای پروتز تک محور نسبت به چند محور ارزان تر و در برابر پاهای scach گران تر هستند.

    پای پاسخ پویا

    پای پاسخ پویا از بهترین نمونه های پروتز تولید شده برای پروتز پا می باشد که انرژی را در حین فعالیت ذخیره و سپس آزاد می کند. نوع حرکت و سرعت پاسخگویی ساق پا و مچ به نحوه حرکت در این نوع پروتز بالا بوده و از مهم ترین نقاط مثبت آن به شمار می رود. این نوع پروتز پای مصنوعی برای افرادی مناسب است که قصد دارند با سرعت عمل بالاتر مسافت های طولانی را طی کنند.

    پای میکروپروسسور

    پای مصنوعی میکروپروسسور یا ریزپردازنده یا MPC یکی از بهترین انواع پروتز پا می باشد که با کمک سنسورهای قرار گرفته در مچ پا و دریافت اطلاعات از سایر اندام ها بر اساس الگوریتم های مختلف می تواند واکنش نشان دهد. استفاده از این نوع پروتز پا باعث میشود فرد در حین راه رفتن تعادل بهتری داشته و بر روی سطوح مختلف به صورت کاملا طبیعی قدم بردارد

    پای مصنوعی پنجه کربنی

    توجه به کاهش وزن و سبک بودن پروتزهای تولید شده برای پا و همچنین افزایش استحکام آنها باعث شد تا فیبرهای کربنی به دنیای تولید پروتز قدم بگذارند. فیبرکربنی زنجیره ای از اتم های کربن می باشد که با قدرت و استحکام بسیار بالا به هم متصل بوده و از وزن پایینی برخوردار هستند. تلفیق اتم های کربن و مایع و گازهای ویژه در نهایت باعث شد تا از سال 1966 به مرور در صنایع مختلف و مخصوصا علم پزشکی مورد توجه قرار گیرند. در حال حاضر، پروتز پای مصنوعی پنجه کربنی یکی از بهترین و سبک ترین نوع پروتز تولید شده در دنیا می باشد که از انعطاف پذیری بالایی نیز برخوردار می باشد. قدرت پای مصنوعی پنجه کربنی به اندازه ایست که اغلب دونده های مشهور دنیا که با مشکل قطع پا مواجه هستند از این نوع پروتز استفاده می کنند.

    پای مصنوعی،پا مصنوعی،پای مصنوعی در ایران،پا مصنوعی در ایران،بهترین پای مصنوعی،بهترین پا مصنوعی

    قوی ترین و سبک ترین پای مصنوعی جهان

    علم پزشکی و تولید پروتزهای مصنوعی مانند تمام علوم دیگر دنیا هر روز در حال تغییر و تحول می باشد و نمونه بارز آن را می توان در طراحی قوی ترین و سبک ترین پای مصنوعی جهان مشاهده کرد. این پای مصنوعی که با مدلسازی پای بیمار و پرینت سه بعدی تولید شده است Exo-Prosthetic نام دارد. در طراحی و ساخت این پای مصنوعی از تیتانیوم متخلخل استفاده شده است.

    تنوع در پروتزهای پای مصنوعی بسیار زیاد بوده و مهم این است که پروتزی را انتخاب کنید که با شرایط بدن بیمار تناسب داشته باشد. طراحی، قالب گیری و ساخت پروتز پا مطابق با ساختار بدن فرد از مهم ترین گام هایی می باشد که باید به آن توجه ویژه داشت. گروه آرتوز و پروتز سلیمانی در کلینیک ادونس، تولیدکننده و ارائه دهنده انواع کفش های طبی و پروتز پای مصنوعی با بهترین جنس و قیمت مناسب می باشند.

    CafeSeo بازدید : 28 شنبه 07 تیر 1399 نظرات (0)

    پای پرانتزی در کودکان یکی از رایج ترین بیماری ها و اختلالات در رشد استخوان ها می باشد که علل و عوامل مختلفی در بروز آن نقش دارند. بسیاری از والدین در سالهای ابتدایی زندگی کودکان خود متوجه نوعی اختلال در قسمت زانوی آنها میشوند که ممکن است راه رفتن و تعادل کودک را با مشکلاتی مواجه کند. در این مطلب قصد داریم تمام آنچه که باید درباره پای پرانتزی کودکان، علل بروز این مشکل، راه های پیشگیری و درمان و بهترین زمان برای درمان پای پرانتزی در کودکان را شرح دهیم.

    آیا کودک شما پای پرانتزی دارد؟

    برای پاسخ دادن به این سوال که آیا کودک شما پای پرانتزی دارد یا خیر، لازم است در مرحله اول علائم و نشانه های وجود این اختلال در پا را معرفی کنیم. در حالت کلی، پای پرانتزی در کودکان به شرایطی گفته میشود که در صورت تماس دو قوزک پا به هم، زانوها از هم فاصله داشته باشند. به عبارت دیگر، در صورت جفت شدن پاها، بین زانوها فاصله و نوعی قوس مشاهده گردد. با توجه به میزان قوس و انحنا در بین زانوها می توان پای پرانتزی را درجه بندی کرد که عبارتند از:

    • پای پرانتزی خفیف: فاصله بین دو کندیل داخلی ران حدود 2.5 سانتی متر

    • پای پرانتزی متوسط: فاصله بین دو کندیل داخلی ران بین 2.5 تا 5 سانتی متر

    • پای پرانتزی شدید: فاصله دو کندیل داخلی ران بیش از 5سانتی متر

     

    مسئله بسیار مهمی که درباره پای پرانتزی کودکان وجود دارد این است که این اختلال در رشد استخوان ها در سالهای ابتدایی زندگی کاملا طبیعی می باشد. به طوریکه در اغلب نوزادان زیر 2 سال وجود انحراف و قوس در قسمت زانوها به مرور برطرف می گردد. در برخی از مواقع نیز ممکن است این مشکلات تا بزرگسالی وجود داشته باشد.

    پا پرانتزی-پای پراتزی در کودکان-درمان پای پرانتزی

    شایع ترین علت پای پرانتزی در کودکان

    نحوه قرار گرفتن نوزاد در رحم مادر و نبود فضای کافی برای چرخش صحیح زانوها یکی از اصلی ترین دلایل ایجاد پای پرانتزی در کودکان می باشد. البته دلایل دیگری نیز در بروز چنین مشکلاتی نقش دارند که از مهم ترین آنها می توان به کمبود ویتامین D و بیماری راشیتسم، بیماری بلانت، جوش خوردن نادرست استخوان ران پس از شکستگی، وجود تومور و در برخی از مواقع نیز عوامل ژنتیکی اشاره نمود. با توجه به اینکه در اغلب مواقع وجود این اختلال در زانو و پای کودکان بخاطر شرایط موجود در رحم مادر می باشد، در نتیجه بدون نیاز به پزشک و با رشد آنها خود به خود زانو حالت طبیعی پیدا خواهد کرد.

    برای درمان پای پرانتزی در کودکان چه باید کرد؟

    برای درمان پای پرانتزی در کودکان با توجه به درجه آن و گروه سنی کودک راهکارهای مختلفی وجود دارد که برخی از آنها عبارتند از:

    کنترل وزن نوزاد در رحم مادر

    با توجه به نوع و درجه پرانتزی بودن پا در کودکان راه حل ها و روش های مختلفی برای حل این مسئله وجود دارد. از آنجا که پیشگیری همیشه بهتر از درمان می باشد، در نتیجه باید در دوران بارداری مادر به این مشکلات بیشتر توجه شود. وزن زیاد نوزاد در دوران جنینی که بیشتر بخاطر بیماری هایی از قبیل دیابت دوران بارداری می باشد، باعث میشود فضای کافی برای چرخش و حرکت جنین در رحم وجود نداشته باشد. مادران در این دوران باید به صورت مرتب تحت مراقبت قرار گیرند تا از رشد بیش از حد نوزاد و چاق شدن آنها جلوگیری کنند.

    مصرف ویتامین D

    علاوه براین، لازم ست بدانید که کمبود ویتامین D از دیگر عوامل بروز پای پرانتزی در کودکان می باشد. از دوران نوزادی باید به تغذیه آنها توجه ویژه شود و مکمل های غذایی (در صورت تجویز پزشک) مصرف گردد. از دیگر دلایلی که باعث میشود روند رشد پا پرانتزی در کودکان سرعت بیشتری پیدا کند، وزن زیاد کودکان و چاق شدن آنها می باشد که والدین باید به این موضوع توجه زیادی داشته باشند.

    انجام تمرین اصلاح پا پرانتزی در کودکان

    پس از تشخیص پرانتزی بودن پا در کودکان می توان زیر نظر افراد حرفه ای تمرین های ورزشی متعددی را انجام داد. البته میزان اثربخشی این تمرین ها به درجه پرانتزی بودن پاها بستگی داشته و برای نوع متوسط و شدید ممکن است نتیجه مطلوبی دریافت نشود. البته ماساژ درمانی زیر نظر فیزیوتراپ می تواند تاثیر بهتری بر روند درمان داشته باشد.

    استفاده از کفش طبی

    پس از مراجعه به پزشک برای درمان پرانتزی بودن پا کودکان و نوجوانان، ممکن است استفاده از کفش هایی با کفی طبی تجویز گردد. نوع کفش و کفی با توجه به گروه سنی فرد و میزان پرانتزی بودن پا تعیین می گردد که کاملا باید زیر نظر پزشک انجام شود

    در مرکز ادونس کلینیک خدمات دیگری هم برای کودکان شما ارایه می گردد که از جمله آن میتوان به اسکن کف پا ، کفی طبی برای کف پای صاف کودکان اشاره کرد.

    جراحی زانو

    علیرغم اینکه در اغلب مواقع انحراف و قوس در زانو نوزادان و کودکان با رشد آنها برطرف می گردد، در برخی از مواقع ممکن است کاملا عکس این قضیه وجود داشته باشد. به عبارت دیگر، ممکن است میزان فاصله بین زانوها با سرعت بیشتری رو به افزایش باشد که به مرور منجر به درد در کف پا، عدم تعادل در کودک و زمین خوردن های پیاپی و ایجاد ظاهر نامناسب در پاها می گردد. در این شرایط به تشخیص پزشک ممکن است جراحی زانو صورت گیرد.

    استفاده از زانو بند مخصوص (بریس)

    از دیگر روش های درمان پا پرانتزی در کودکان می توان به استفاده از زانو بندهای مخصوص به نام بریس اشاره نمود. این نوع زانو بند در سنین پایین کودکان تجویز می گردد و تاثیر مناسبی بر روند درمان ایجاد خواهد کرد. این نوع زانوبند برای سنین نوجوانی و بزرگسالی تاثیر زیادی بر روند درمان نخواهند داشت.

    علاوه بر موارد فوق، اگر وجود بیماری بلانت و ریکت علت اصلی رخ دادن پا پرانتزی در نوزادان و کودکان باشد، پزشک مراحل خاصی را برای درمان تجویز خواهد کرد.

     

    بهترین سن برای درمان پای پرانتزی در کودکان

    با توجه به اینکه میزان انحراف و قوس در زانو نوزادان چقدر می باشد، می توان زمان مراجعه به پزشک را مشخص کرد. در حالت کلی اگر نوزاد زیر 2 سال با این مشکل مواجه بوده و میزان قوس بین زانوها زیاد نمیشود، جای نگرانی وجود نداشته و به مرور برطرف خواهد شد. در غیر این صورت، اگر احساس کردید که میزان پرانتزی بودن پاها در حال افزایش است، بدون توجه به سن نوزاد باید به پزشک مراجعه کنید.

    پای پرانتزی درکودکان،درمان پای رانتزی در کودکان،پای پرانتزی

    پای پرانتزی در کودکان زیر یک سال

    پای پرانتزی در کودکان زیر یک سال در اغلب مواقع بخاطر بخاطر شرایط قرار گرفتن نوزاد در رحم مادر می باشد و بعد از تولد به مرور پا حالت طبیعی به خود میگیرد و جای نگرانی وجود ندارد. البته اگر میزان قوس بین زانوها زیاد می باشد، بهتر است به پزشک مراجعه کنید در غیر این صورت، تا سه سالگی تا حد زیادی این قبیل مشکلات برطرف می گردد. استفاده از زانو بندهای مخصوص و کفش های طبی و ویتامین d از جمله راهکارهایی می باشد که در اغلب مواقع برای درمان این مشکل تجویز می گردد.

     

    پیشنهاد می کنیم برای درمان پای پرانتزی کودکان و نوزادان در گروه های سنی مختلف، از انجام اقدامات خودسرانه خودداری کنید و حتما به پزشک مراجعه نمایید. گروه متخصصین ارتوز و پروتز سلیمانی با کادری مجرب و تجهیزاتی کاملا بروز و حرفه ای آماده ارائه خدمات مختلف برای درمان پای پرانتزی در نوزادان و کودکان از قبیل اسکن کف پا، ارتوپدی فنی و ساخت کفش طبی درکودکان و دمپایی هالوکس والگوس می باشند که همگی زیر نظر متخصصین این حوزه ارائه می گردند.

    CafeSeo بازدید : 27 شنبه 07 تیر 1399 نظرات (0)

    پای پرانتزی و ایجاد قوس در زانوها از بدو تولد در بسیاری از افراد مشاهده شده و عدم توجه به رفع این مشکل در نهایت می تواند باعث ایجاد ساختار نامناسب در بدن فرد گردد. گذر زمان و نداشتن توجه کافی برای اصلاح پای پرانتزی عدم اعتماد به نفس، بروز آرتروز و حتی نداشتن تعادل مناسب و اثرات جانبی بر سایر بخش های بدن را به همراه خواهد داشت. ادونس کلینیک؛ تولید کننده انواع کفش طبی و پروتز برای درمان پای پرانتزی در این مطلب نکات مهمی در رابطه با این اختلال در ساختار زانو و پاها را ارائه خواهد داد.

    درمان پای پرانتزی-پای پرانتزی-ادونس کلینیک

    6 علت شکل گرفتن پای پرانتزی 

    با توجه به اینکه اغلب نوزادان در بدو تولد با مشکل پرانتزی بودن پاها مواجه می باشند و حتی در سنین بزرگسالی نیز این مشکل در افراد زیادی مشاهده می شود، این سوال وجود دارد که علت شکل گرفتن پای پرانتزی چیست؟ بدون شک اطلاع از علت شکل گرفتن پای پرانتزی در کودکان و بزرگسالان می تواند باعث شود تا از بروز چنین اشکالاتی در پاها جلوگیری گردد. اصلی ترین دلایل در بروز و شکل گیری پاهای پرانتزی در نوزادان و بزرگسالان شامل موارد زیر می باشد:

    وزن زیاد جنین در رحم مادر

    اصلی ترین و مهم ترین علت پرانتزی شدن پا نوزادان، کمبود فضای مناسب در رحم مادر برای چرخش و حرکت جنین می باشد. با توجه به اینکه ساختار بدن و استخوان ها در دوران جنینی شکل می گیرد، کمبود فضا برای قرار گرفتن صحیح پاها در نهایت می تواند باعث بروز چنین اشکالاتی گردد. این مساله مخصوصا در مادرانی که با دیابت در دوران بارداری مواجه هستند اهمیت بیشتری پیدا می کند. چون دیابت بارداری اثر مستقیم بر افزایش وزن جنین داشته که باعث میشود فضای رحم مادر برای نوزاد کوچک شود. کنترل وزن مادر و جنین به صورت مرتب و دوره ای مهم ترین راهکار برای جلوگیری از رخ دادن چنین مشکلاتی می باشد.

    آرتروز در بزرگسالان

    با گذر زمان و افزایش سن افراد بخاطر وزن زیاد و غیره آرتروز در بخش های مختلف بدن، مخصوصا زانوها مشاهده می گردد. عدم توجه به رفع این مشکل و درمان آرتروز می تواند منجر به تغییر حالت زانوها و شکل گیری قوس در آنها گردد. یکی از اصلی ترین دلایل ایجاد پای پرانتزی بزرگسالان، آرتروز می باشد که به شیوه های مختلف قابل درمان است.

    درمان پای پرانتزی-پای پرانتزی-ادونس کلینیک

    ساییدگی غضروف

    از دیگر دلایل بوجود آمدن پای پرانتزی بزرگسالان، ساییدگی غضروف ها می باشد که به مرور باعث میشود فرد تعادل و توانایی کافی برای حرکت نداشته باشد. این مشکل همچنین باعث پرانتزی شدن پاها می گردد. درمان این قبیل مشکلات اغلب با تجویز دارو و در برخی مواقع باجراحی انجام میشود.

    کمبود ویتامین D

    وجود پاهای پرانتزی در نوزادان زیر سه سال کاملا طبیعی می باشد و به مرور این مشکل برطرف میشود و جای نگرانی وجود ندارد. اما در برخی از مواقع روند اصلاح پاها ممکن است بسیار کند بوده یا مشکل برطرف نگردد. اصلی ترین علت بروز این مشکل کمبود ویتامین d در فرد می باشد که با مصرف مکمل های غذایی لازم است به جبران ویتامین D کمک شود. توجه به نوع تغذیه، قرار گرفتن فرد در مقابل نور خورشید و استفاده از مکمل های غذایی بهترین راهکار برای بهبود روند درمان و اصلاح پای پرانتزی در کودکان می باشد.

    جوش خوردن نادرست استخوان پس از شکستگی

    پس از شکستگی پا و گچ گرفتن نادرست آن، این احتمال وجود دارد که پا به صورت پرانتزی شکل بگیرید. در صورت رخ دادن این مشکل با توجه به تشخیص پزشک ممکن است با ورزش یا جراحی زانوها اصلاح شوند.

    بیماری بلانت یا نرمی استخوان

    بلانت یا نرمی استخوان از دیگر علت های پرانتزی شدن پا در نوزادان می باشد که علت بروز این بیماری مشخص نیست. نوزادانی که با نرمی استخوان مواجه هستند، در صورتیکه زودتر از موعد راه بروند یا وزن آنها زیاد باشد، با پرانتزی شدن پاها روبرو خواهند شد. برای تشخیص این بیماری در نوزادان و کودکان نیاز به اسکن می باشد که به تشخیص پزشک انجام خواهد شد.

    البته لازم به ذکر است که در برخی از مواقع ژنتیک نیز می تواند بر بروز این اختلالات رشدی در ساق و زانوی پا اثرگذار باشد که با طی کردن فرآیند تشخیص و درمان زیر نظر متخصص علت اصلی آن تعیین می گردد.

    درمان پای پرانتزی-پای پرانتزی-ادونس کلینیک

    درجات پای پرانتزی

    با توجه به میزان فاصله ای که بین زانوها وجود دارد می توان این اختلال رشدی را درجه بندی کرد. برای تشخیص درست درجات پای پرانتزی لازم است فرد بر روی سطح صاف به صورت طاق باز دراز کشیده و قوزک پاها را به هم متصل کند. با وسایلی مانند کولیس میزان فاصله بین کندیل داخلی ران اندازه گیری میشود. درجه خفیف یا نوع اول فاصله ای کمتر از 2.5 سانتی متر، درجه متوسط بین 2.5 تا 5 سانتی متر و بیشتر از این مقدار در درجه سوم یا شدید قرار میگیرد. با توجه به درجات پای پرانتزی نوزادان و بزرگسالان روش های مختلفی برای درمان ارائه می شود.

    ورزش برای پای پرانتزی

    برای درمان و اصلاح پرانتزی بودن پاها روش های مختلفی وجود دارد مانند استفاده از کفش طبی، زانو بند یا بریس، ورزش، ماساژ درمانی، جراحی، تجویز دارو. یکی از بهترین راهکارها مخصوصا در سنین کودکی انجام حرکات ورزشی زیر نظر افراد حرفه ای در این زمینه می باشد. حرکات متعدد پیلاتس، انجام حرکات کششی، یوگا و ماساژ زیر نظر فیزیوتراپ برای این منظور وجود دارند که روند اصلاح پاها را تا حد زیادی بهبود می بخشند. نکته بسیار مهم این است که هیچگونه ورزش و حرکت کششی را نباید خودسرانه انجام داد.

     

    آیا پای پرانتزی با افزایش سن بدتر میشود؟

    همان طور که قبلا اشاره شد، پای پرانتزی نوزادان زیر سه سال طبیعی می باشد و با رشد آنها به مرور این مشکل خود به خود برطرف می گردد. در برخی از مواقع ممکن است عکس این مسئله وجود داشته باشد و نه تنها پاها اصلاح نشوند، بلکه اندازه فاصله بین زانوها نیز بیشتر شود. در این شرایط بهتر است به پزشک مراجعه شود تا مانع از رشد بیشتر اختلال گردد. در سنین بزرگسالی نیز ممکن است بخاطر آرتروز و ساییده شدن غضروف ها پاها تغییر شکل دهند که با جراحی، تجویز دارو و کفش های طبی می توان این مشکل را رفع نمود.

    آیا آرتروز باعث ایجاد پای پرانتزی میشود؟

    آرتروز که با افزایش سن شایع می گردد، بر مفصل داخلی زانو اثر دارد و ادامه پیدا کردن این مشکل در فرد باعث پرانتزی شدن پا خواهد شد. لذا پیشنهاد می کنیم، در صورت مشاهده هرگونه علایم آرتروز در پاها بلافاصله به پزشک مراجعه نموده تا اقدامات لازم صورت گیرند.

    ادونس کلینیک با بهره مندی از تجهیزات کاملا بروز و متخصصین با تجربه یکی از بهترین مراکز ارتز و پروتز در تهران می باشد. این مجموعه خدمات متنوعی از قبیل درمان و اصلاح کف پای صاف در کودکان و بزرگسالان، ارائه انواع کفش های طبی و پروتز پا و غیره را ارائه می دهد.

    CafeSeo بازدید : 26 شنبه 07 تیر 1399 نظرات (0)

    درمان پای پرانتزی

    درمان پای پرانتزی با توجه به تاثیرات منفی که ساختار نامناسب زانوها بر سلامت سایر بخش های بدن ایجاد می کند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین خاطر اغلب افراد به دنبال راه و روش هایی برای درمان پای پرانتزی در کودکان و بزرگسالان می باشند تا از برزو مشکلات جانبی پیشگیری شود. در این مطلب قصد داریم تمام آنچه که باید درباره درمان پای پرانتزی در بزرگسالان و کودکان بدانید را ارائه دهیم. با گروه تخصصی آرتوز و پروتز ادونس کلینیک همراه باشید.

    درمان پای پرانتزی، درمان پا پرانتزی،پا پانتزی،پای رانتزی

    آیا میشود بدون جراحی پای پرانتزی را اصلاح کرد

    جراحی یکی از روش های درمان قوس و انحنا در زانو می باشد که در سنین مختلف و با توجه به درجه و نوع این بیماری و همچنین علت بروز آن و به تشخیص پزشک انجام میشود. یکی از رایج ترین سوالات و نگرانی هایی که برای درمان این مشکلات وجود دارد این است که آیا میشود بدون جراحی پای پرانتزی را اصلاح کرد. برای پاسخ دادن به این سوال لازم است ابتدا چند مساله بیان شود تا در نهایت جواب مناسبی ارائه گردد.

     

    روش درمان پای پرانتزی در افراد مختلف بر اساس چند ویژگی تعیین می گردد که از مهم ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

    نوع و درجه پرانتزی بودن پا

    میزان قوس و انحنا و فاصله بین زانوها در حالتی که فرد پاهای خود را جفت کرده است، اصلی ترین فاکتور برای دسته بندی این بیماری می باشد. در صورتیکه فرد به حالت طاق باز دراز کشیده و دو قوزک پا به هم چسبیده باشند، میزان فاصله بین دو کندیل داخلی ران اندازه گیری می شود. اگر این فاصله کمتر از 2.5 سانتی متر باشد، پای پرانتزی درجه یک، بین 2.5 تا 5 سانتی متر درجه دوم و بیشتر از آن در درجه سوم قرار دارد. درمان پای پرانتزی خفیف یا درجه اول در اغلب مواقع با پوشیدن کفش طبی و انجام حرکات ورزشی قابل درمان می باشد. برای درمان نوع دو و سوم پرانتزی بودن پا روش های دیگری تجویز می گردد.

    سن بیمار

    اگر نوزاد در رحم مادر فضای کافی برای چرخش و حرکت نداشته باشد، بعد از تولد با مشکل پرانتزی بودن پا مواجه می گردد. اغلب این مشکلات با رشد نوزاد تا 3 سالگی برطرف می گردد. در سنین بزرگسالی با توجه به اینکه بدن و استخوان ها شکل گرفته اند، روش های درمان با نوزادی کاملا متفاوت می باشد. در نتیجه می توان گفت یکی از اصلی ترین فاکتورها برای درمان پرانتزی بودن پا سن بیمار می باشد.

    گاهی در برخی سنین افراد با درد کف پا مواجه میشوند که آن نیز میتواند علل و درمان خاص خود را داشته باشد . برای مشاوره و تشخیص آن میتوانید به کلینیک ادونس مراجعه و از تمامی خدمات و محصولات آن نظیر اسکن کف پا،کفش مخصوص خار پاشنه،دمپایی هالوکس والگوس وکفش طبی برای کف پای صاف کودکان بهره مند شوید.

    علت بروز پای پرانتزی

    از دیگر فاکتورهایی که در تشخیص روش درمان پرانتزی بودن پا کودکان و بزرگسالان اثرگذار است، علت بروز این بیماری می باشد. کمبود ویتامین D، وزن زیاد نوزاد و نداشتن فضای کافی برای حرکت در رحم مادر، نرمی استخوان یا بلانت، شکستگی پا و جوش خوردن استخوان به شکل نادرست، آرتروز در سنین بزرگسالی، ساییدگی غضروف ها از جمله دلایلی هستند که باعث بوجود آمدن این مشکلات هستند. روش درمان برای هر یک از این دلایل کاملا متفاوت است.

    با توجه به موارد فوق می توان به این نتیجه رسید که درمان پای پرانتزی بدون جراحی امکان پذیر است، مخصوصا در نوزادان و کودکان که با پوشیدن کفش های طبی و زانو بندهای بریس و استفاده از مکمل های غذایی می توان تا حد زیادی مشکلات را برطرف نمود.

    درمان پای پرانتزی در بزرگسالان

    برخلاف نوزادان و کودکان که با رشد آنها ساختار و شکل کلی زانوها به مرور اصلاح می گردد و در اغلب مواقع بدون حرکات ورزشی قوس زانو برطرف می شود، در بزرگسالان این چنین نیست. با توجه به اینکه بدن بزرگسالان رشد کرده و استخوان ها شکل گرفته اند، در نتیجه روش های درمان کمی متفاوت است. علاوه براین، در سنین بزرگسالی بروز آرتروز و ساییدگی غضروف از دلایل رایج برای بروز این مشکلات می باشد که درمان آن نیاز به استفاده از مکمل های غذایی، دارو و جراحی دارد.

    برای درمان پای پرانتزی در بزرگسالان با توجه به علت و نوع بیماری روش هایی از قبیل انجام حرکات ورزشی، استفاده از دارو، جراحی و پوشیدن کفش های طبی تجویز می گردد. لازم به ذکر است که استفاده از زانو بندهای بریس در سنین بزرگسالی کاربرد زیادی نداشته و تاثیر مناسبی بر روند درمان نخواهند داشت.

     

    حرکات ورزشی مناسب برای درمان پای پرانتزی

    یکی از بهترین روش های درمان پای پرانتزی انجام حرکات ورزشی استاندارد می باشد که می تواند روند درمان را بهتر کند. البته دقت داشته باشید که تمرین و حرکات ورزشی برای تقویت زانو و عضلات پا باید زیر نظر افراد حرفه ای و متخصص در این زمینه صورت گیرد. در نتیجه پیشنهاد می کنیم از انجام تمرین های خودسرانه خودداری کنید چون ممکن است نتیجه عکس در روند درمان ایجاد کنند. از بهترین حرکات ورزشی مناسب برای درمان پای پرانتزی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

    • انجام حرکات کششی

    • استفاده از غلتک

    • اسکات

    • پیلاتس

    • یوگا

    به عنوان مثال از بهترین تمرین ها و حرکات ورزشی برای درمان پرانتزی بودن پا می توان به مورد زیر اشاره کرد:

    • روی زمین بنشینید و پاها را دراز کنید. پای چپ را جمع کنید و در پشت ران پای راست به صورت ضربدری قرار دهید. برای تسهیل این حرکت بهتر است زانوی پای چپ را با دست خود بگیرید. این حرکت را به مدت 20 تا 60 ثانیه انجام دهید و سپس جای دو پا را با هم عوض کنید.
    • به پهلو دراز بکشید و یکی از پاها را جمع و دیگری را دراز کنید. پایی که در حالت دراز کشیده قرار دارد را به بالا حرکت دهید تا کشش را در عضلات ران احساس کنید. 20 تا 60 ثانیه در این حالت قرار بگیرید و پس از استراحت کوتاه جای دو پا را با هم عوض کنید.

     

    درمان پای پرانتزی با دستگاه

    کلینیک آرتوز و پروتز سلیمانی با بهره مندی از متخصصین با تجربه در زمینه درمان بیماری هایی از قبیل آرتروز و پرانتزی بودن پا آماده ارائه خدمات مختلف در این حوزه می باشد. این مجموعه بعد از بررسی علت بروز پای پرانتزی و سن بیمار و انجام آزمایشات متعدد، درمان پای پرانتزی با دستگاه، استفاده از کفش طبی، زانوبند و جراحی را انجام می دهد.

    اطلاعات کاربری
  1. فراموشی رمز عبور؟
  2. آمار سایت
  3. کل مطالب : 473
  4. کل نظرات : 0
  5. افراد آنلاین : 1
  6. تعداد اعضا : 0
  7. آی پی امروز : 30
  8. آی پی دیروز : 16
  9. بازدید امروز : 50
  10. باردید دیروز : 20
  11. گوگل امروز : 0
  12. گوگل دیروز : 0
  13. بازدید هفته : 219
  14. بازدید ماه : 533
  15. بازدید سال : 7,557
  16. بازدید کلی : 31,001