loading...
راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف
CafeSeo بازدید : 50 سه شنبه 11 شهریور 1399 نظرات (0)

طراحی سوله  چیست؟ 

سازه های فلزی با سقف شیب دار که مطابق با محاسبات فنی ویژه به اشکال مختلف تولید می شوند، طراحی سوله  نامیده می شود و سایبان ها بسته به نوع کاربرد ابعاد مختلفی از خود دارند و این سازه ها برای پوشاندن دهانه های بزرگ و در ساختمان های صنعتی و کشاورزی مانند کارخانه ها، انبارها، آشیانه های هواپیما، تعمیرگاه ها، سالن های بدنسازی، پارکینگ ها، مرغداری ها، مزارع دامداری، مغازه ها و موارد دیگر استفاده می شود. نکته مهم برای مقرون به صرفه بودن و قیمت طراحی سوله در ساخت و ساز سوله است که شما باید در مورد نوع کاربرد و ابعاد محل کارخود آگاهی قبلی را داشته باشید تا بتوانید نسبت به طراحی سوله برای محل مشخص شده خود اقدام کنید.

طراحی سوله-آرمان سوله

اغلب برای ساخت ستون های صنعتی و سالن های صنعتی از قطعات با ابعاد متغیر استفاده می شود، وزن و ابعاد این قطعات با توجه به نوع استفاده هر واحد صنعتی تغییر می کند و مهم ترین عوامل موثر بر وزن سالن های صنعتی عبارتند از: برای ساخت و ساز سوله از نظر سرعت باد و حداکثر بارش برف، ارتفاع ستون ها، باز شدن سالن و در صورت لزوم ساخت جرثقیل های سقفی مورد استفاده قرار می گیرد.

سایبان یک ساختمان فولادی پیش ساخته است که بیشترین کاربرد را در سرتاسر جهان دارد و در بیش از 90٪ انبارها، استادیوم ها، صنایع، سالن های تولید دام و طیور و … مورد استفاده قرار می گیرد و بر اساس ابعاد بازشو، ارتفاع، طول، ظرفیت تحمل بارندگی و بارش برف، ابعاد منطقه در طول طراحی به روش های مختلف تغییر می کند. مهم ترین اصل برای صرفه جویی در هر سفارش، دانستن میزان واقعی ابعاد ذکر شده و پیش بینی موارد لازم است بنابراین کاملا واضح است که حتی بهترین محاسبات بدون نیاز به رعایت کیفیت جوش، زنگ زدگی و نقاشی علمی یا قرار دادن صحیح قطعات، استفاده از پیچ و مهره و سایر اتصالات استاندارد فاقد راندمان و قدرت لازم است.

لازم به ذکر است کلیه قطعات ساخته شده توسط این شرکت با استفاده از تجربه چندین ساله خود و نظارت مداوم، جوشکاری قوس زیر آب اتوماتیک و استفاده از مواد کاملا استاندارد تهیه شده است که در هر زمان توسط کارفرما قابل مشاهده است و مورد تایید قرار گرفته است.

طراحی سوله-آرمان سوله

سوله به لحاظ قرارگیری دهانه از انواع مختلفی در سطح بازار وجود دارند که در این قسمت به چند نمونه از آن ها می پردازیم عبارتند از:

  • سوله تک دهانه به صورت ۸۸
  • سوله دو یا چند دهنه با ستونه مشترک به صورت ۸۸ یا ۸۸۸ یا ۸۸۸۸
  • سوله دو دهانه به صورت ۸
  • سوله قوسی
  • سوله چند ضلعی

کاربرد طراحی سوله

کلیه قطعات قاب فولادی در داخل کارخانه تولید و مونتاژ می شود و معمولا ساخت و ساز طراحی سوله شامل : برش، مونتاژ اولیه، جوشکاری اولیه، مونتاژ نهایی، جوشکاری نهایی، تمیز کردن و رنگ، نصب ریخته گری و نصب قاب فلزی در محل مورد نظر موجود هستند و باید همه این موارد گفته شده در کنار هم باشند تا بتوانید کار ساخت و ساز طراحی سوله خود را به انجام برسانید، علاوه بر قطعات اصلی ساخته شده برخی از قسمت های دیگر مانند پیچ و مهره باید به سایت منتقل شوند و سپس با کمک جرثقیل ها، تیرها و ابزارها می توان نصب و تنظیم نهایی را انجام داد.

سوله به دلیل کاربرد خود عمدتا صنعتی از لحاظ ساختاری با سایر سازه ها تفاوت دارد از این رو به خصوص که قاب های موجود در این نوع سازه ها کاملا متفاوت و دارای شیب هستند و دهانه ها نسبت به سایر سازه ها بزرگ تر هستند و با توجه به ابعاد بزرگ تیرها و ستون ها، برای اجرای این سازه نمی توان از پروفیل های موجود در بازار استفاده کرد و آن ها باید توسط کارخانه ساخته شوند که به آن تیرهای ورق گفته می شود.

توجه به نکات طراحی سوله صنعتی نه تنها منجر به ساختاری با کیفیت و قوی خواهد شد بلکه قیمت نهایی سازه را نیز کاهش می دهد و به طوری که تیم مهندسی و طراحی مجتمع بهترین استفاده را از شرایط انجام داده و از بین می برند و هزینه های اضافی قیمت نهایی آن ها سوله را تا حد زیادی کاهش می دهند.

طراحی سوله-آرمان سوله

نکات مهم درهنگام طراحی سوله :

علاوه بر مهندسین و طراحان نوع نرم افزار و تجهیزات مورد استفاده برای طراحی سوله نیز از اهمیت زیادی برخوردار است و هرچه این نرم افزارها به روز و جدیدتر باشند ساختار آن با دقت بیشتری طراحی می شود، بنابراین ساختار نهایی از کیفیت و استحکام بسیار بالایی برخوردار خواهد بود و امروزه از بهترین نرم افزار های موجود در سطح بازار برای طراحی سوله از آن ها استفاده می کنند تا کار انجام شده از نوع بهترین کیفیت و ظرافت به همراه باشد.

نکات مربوط به طراحی سوله صنعتی به سازندگان این کار کمک می کند تا با دقت بیشتری طرح های سوله را طراحی کنند زیرا کوچک ترین ضعف در مرحله طراحی سوله باعث ایجاد خسارت بزرگی در مرحله ساخت و ساز و حتی نصب می شود.

طراحی سوله-آرمان سوله

مراحل طراحی سوله

در مرحله طراحی سوله که معمولا با اشکال مختلفی همراه است در بین آن ها طراحی ساندویچ کاملا براساس درخواست مشتری انجام می شود و کلیه اطلاعات مهم در مرحله سفارش سازه از مشتری دریافت می شود و سازنده نیز بر این اساس طراحی می کند.

این مرحله نیز نسبت نوع ساخت سازه سوله  به وزن نهایی آن متفاوت است و از آنجا که ساخت طراحی سوله در وزن های مختلف به دلایل مختلف ساخته شده است بنابراین با در نظر گرفتن مواردی که به آن ها اشاره خواهیم کرد می توان دلایل اختلاف وزن ساخت سازه سوله از جمله محل قرار گرفتن آن را در نظر داشت. به دلیل محاسبه بارندگی برف، زلزله، میزان باد و مکان ریخته گری در سراسر جهان متفاوت است به عنوان مثال : در مناطقی با بارش برف، به دلیل وزن بارش برف در پشت بام سازه ، معمولا ریختن سنگین تر ساخته می شود و در مناطق گرمسیری نیز که بیشتر بارش برف وجود ندارد می توان سوله های با وزن بسیار سبک تر استفاده کرد.

آرمان سوله با هدف ساخت انواع اسکلت های فلزی و سوله در کاربری های مختلف وبا سابقه کاری درخشان بالای 40 سال سعی در جهت خدمت به سرمایه گذاران و هموطنان محترم داشته است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 473
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 13
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 138
  • آی پی دیروز : 36
  • بازدید امروز : 169
  • باردید دیروز : 44
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 606
  • بازدید ماه : 606
  • بازدید سال : 11,197
  • بازدید کلی : 34,641