loading...
راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف
CafeSeo بازدید : 26 چهارشنبه 15 بهمن 1399 نظرات (0)

قطعات اصلی آسانسور 

آسانسورها یکی از مهمترین و اصلی ترین تجهیزات مورد استفاده در بسیاری از ساختمان ها می باشد که امروزه شما می توانید تنوع بسیار بالایی از این محصولات را به راحتی در بازار مورد مشاهده قرار دهید. همچنین در نظر بگیرید که در حال حاضر برندهای بسیار مختلفی به دنبال طراحی و ساخت بهترین و مدرن ترین این محصولات هستند. شرکت های سازنده این تجهیزات سعی بر آن دارند تا از قطعات و لوازم بسیار بادوام و باکیفیت برای ساخت آسانسورهای خود استفاده کنند که البته این امر می تواند در قیمت نهایی آسانسورها نیز تاثیرگذار باشد.

 شما نیز می توانید قبل از خرید و استفاده از این تجهیزات، در خصوص مهمترین و اصلی ترین قطعات آسانسور اطلاعات مورد نظر خود را به دست آورده و سپس اقدامات مربوط به خرید و استفاده را انجام دهید. همچنین آشنایی شما با هر یک از قطعات اصلی آسانسور ها، می تواند شما را در استفاده بهتر و صحیح از این تجهیزات راهنمایی کند. شما می توانید از همین وب سایت پیش روی خود، اقدام به بررسی هر یک از بهترین انواع این قطعات و لوازم پرداخته و با توجه به قطعه معیوب آسانسور خود، اقدامات مربوط به خرید را طی کنید.

توصیه می شود که همیشه از باکیفیت ترین و مرغوب ترین قطعات برای آسانسورهای خود استفاده کنید تا بهترین کارایی را از این محصول برای خود به ارمغان آورید. البته ناگفته نماند که آسانسورها با توجه به مدل و نوعی که دارند، از قطعات و لوازم یدکی بسیار متفاوت تری تشکیل شده اند ولی همه این تجهیزات در برخی از قطعات، وجه مشترک دارند. در ادامه مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد راهنمای خرید اینترنتی قطعات آسانسور را با قیمت های بسیار ارزان، توضیحات بیشتری را به حضورتان ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

همچنان که در شکل مشخص است، اجزا و قطعات اصلی در آسانسور هیدرولیک عبارت اند از:

(1) کابین، (2) ریل، (3) درب، (4) جک، (5) پاوریونیت شامل تانک و روغن هیدرولیک، گروه شیرها، موتور و پمپ، (6) ضربه گیر، (7) تجهیزات و لوازم جانبی

اجزا و قطعات آسانسور هیدرولیک

            اجزای اصلی آسانسور هیدرولیک

اجزای اصلی آسانسور هیدرولیک

1- کابین آسانسور (اتاقک) هیدرولیک

همانند آسانسور کششی، کابین بخشی از آسانسور هیدرولیک است که شبیه اتاقک بـوده و مسافـران یا بارها (یا هر دوی آنها) را جابجا می کند. برای جلوگیری از سوار شدن بیش از اندازه ی مسافرین (اضافه بار)  در آسانسور هیدرولیک هم بایستی مساحت مفید کابین باید محدود گردد. مقاومت مکانیکی چهار چوب اصلی (یوک) یا مجموعه ی نگه دارنده کفشکهای ریل راهنما، دیواره ها، کف و سقف کابین باید به مقداری باشد که بتواند در برابر نیروهای وارده در زمان حرکت عادی آسانسور یا در موقع عمل ترمز ایمنی ( پاراشوت)، شیر ترکیدگی آسانسور هیدرولیک و یا در هنگام برخورد به ضربه گیرها پایداری نماید.

کابین آسانسور هیدرولیک

    کابین آسانسور هیدرولیک

2- کاراسلینگ (CAR SLINC) آسانسور هیدرولیک

یکی از وسائلی است که عمدتا در آسانسور هیدرولیک و در موارد بسیار معدود در آسانسور کششی کاربرد دارد. کاراسلینک می باشد.
این مهم نقش فریم کابین(یوک) آسانسور کششی در آسانسور هیدرولیک direct side (مستقیم بغل) و indirect (غیر مستقیم) را بعهده دارد. بطوریکه کفشکها و رولرها و پاراشوت روی آن مونتاژ شده و لذا کابین فاقد یوک میباشد. در سیستمهای غیر مستقیم آسانسور هیدرولیک یک فلکه (پولی) با کفشکهای مربوطه و قاب روی جک مونتاژ و توسط سیم بکسل و زنجیر به کاراسلینگ متصل میگردد. ضمن اینکه در آسانسورهیدرولیک direct  کاراسلینگ فاقد پولی و پاراشوت میباشد. در آسانسور هیدرولیک  که از کاراسلینگ استفاده میگردد میتوان فقط از یک جفت ریل استفاده کرد که این ریلها هم هدایت جک و پولی متصل به آن و هم کاراسلینگ را به عهده دارد. فضای مورد نیاز برای اجرای ریلها و جکها تا ابتدای کابین معمولا 30 تا 25 سانتی متر (متناسب با ظرفیت کابین و ابعاد کاراسلینگ) از تمام شده آهن کشی میباشد.

انواع مختلف کاراسلینگ

                                             انواع مختلف کاراسلینگ

3- ریلهای راهنما آسانسور هیدرولیک

در آسانسور هیدرولیک هم بسان سایر سیستم های آسانسور، ریلهای راهنما، اتصالات و متعلقات آنها باید در مقابل نیروهایی که به آنها وارد میاید به اندازه ی کافی مقاوم باشند تا از کارکرد ایمن آسانسور اطمینان حاصل شود. کارکرد ایمن آسانسور هیدرولیک در ارتباط با ریلهای راهنما شامل موارد زیر است:

  • ریلهای راهنمای باید قابل اطمینان باشند؛

خیزهای ریل باید تا حدی باشند که در اثر آنها:

  • (1) قفل درها ناخواسته نباید باز شود.
  • (2) عملکرد وسایل ایمنی تحت تاثیر قرار نگیرد.
  • (3) برخورد قسمتهای متحرک با سایر قسمتها ممکن نباشد.

ریلهای راهنما

نمونه از ریلهای راهنما

اجزا و قطعات آسانسور هیدرولیک

اجزا و قطعات آسانسور هیدرولیک

ابعاد مختلف ریلهای راهنما

4- درب آسانسور هیدرولیک

نواحی باز چاه که دسترسی به کابین آسانسور هیدرولیک را فراهم میکنند باید مجهز به درهای بدون روزنه باشند. درهای طبقات باید با مقررات مربوط به محافظت در برابر آتش ساختمان، مطابق باشند. همچنین ورودیهای کابین باید مجهز به درب باشند.

درها و متعلقات آن باید طوری طراحی شوند که صدمات ناشی از فشرده شدن بخشی از بدن شخص، لباس یا اشیاء دیگری که ممکن است در بین آنها گیر کنند، را به حداقل کاهش دهند. به منظور جلوگیری از بریدگی در حین حرکت درهای کشویی خودکار، سطح سمت کابین درها نباید سوراخ یا یرآمدگی بیش از 3 میلیمتر داشته باشد. لبهی این سوراخها یا برآمدگیها باید در جهت بازشو درب پخ شده باشند. درهای کابین در حالت بسته باید مقاومت مکانیکی کافی داشته باشند، به طوری که وقتی نیرویی معادل 300 نیوتن به طور عمود از درون کابین به بیرون آن روی مقطع گرد یامربعی به مساحت 5 سانتیمترمربع اعمال شود:

  • بدون تغییر شکل دائمی مقاوم باشند؛
  • تغییر شکل کشسان بیش از 15 میلیمتر نداشته باشند؛
  • در حین انجام این آزمون و پس از آن، عملکرد ایمن درب نباید تحت تأثیر قرار گیرد.

انواع درب آسانسور

این نوع درها باید طوری طراحی شوند که آسیب دیدگی شخص ناشی از ضربه لنگه درب به حداقل کاهش یابد. از جمله این دربها، درهای کشویی افقی و عمودی میباشد.

اجزا و قطعات آسانسور هیدرولیک

قسمت بالای یک در اتوماتیک

الف) درهای کشویی افقی: 

  1. درهای خودکار با نیروی محرکه؛ نیروی لازم جهت جلوگیری از بسته شدن درب نباید ار 150 نیوتن بیشتر باشد. این نیرو نباید در یک سوم اول مسیر حرکت درب اندازه گیری شود.
  2. درهای غیر خودکار بانیروی محرکه؛ درهایی که بسته شدن آنها تحت کنترل دائم استفاده کنندگان صورت میگیرد، مثلاً با فشار پیوسته روی دگمه.

ب) درهای کشویی عمودی (گیوتینی ) 

درهای کشویی عمودی فقط در آسانسورهیدرولیک  باری – مسافری باید مورد استفاده قرار گیرد. بسته شدن این گونه درها با نیروی محرکه مجاز است، مشروط به اینکه تمام شروط زیر به طور همزمان برقرار باشند:

  • بسته شدن درها تحت دید وکنترل دائمی استفاده کنندهگان باشد؛
  • حداکثر سرعت متوسط بسته شدن لته درها محدود به 0. 3 متر بر ثانیه باشد؛
  • ساختار درب کابین باید مطابق استاندارد باشد؛
  • درب کابین حداقل باید تا حدود دو سوم بسته شده باشد قبل از آنکه درب طبقه شروع به بسته شدن کند.

ج) سایر انواع درهادر آسانسور هیدرولیک

در مورد درهای نوع دیگر، از قبیل درب لولادار مجهز به نیروی محرکه، که در هنگام باز و بسته شدن درب احتمال ضربه به افراد وجود دارد، تمهیدات مربوط به درهای کشویی مجهز به نیروی محرکه، باید انجام گیرد.

5- جک آسانسور هدرولیک

در آسانسور هیدرولیک مجموعه ای از یک سیلندر و یک پیستون، تشکیل یک وسیله ی حرکت هیدرولیکی به نام جک را میدهند.

سیلندر از لوله فولادی ساخته میشود و سطح داخلی آن بسیار صاف و صیقلی است و باید در برابر فشارهای وارده و همچنین خوردگی ناشی از رطوبت محیط بسیار مقاوم باشد.

پیستون استوانه ای است که داخل سیلندر قرار گرفته است و قسمت انتهائی آن به کابین متصل میگردد و بر اثر فشار روغن جابجا میگردد و موجب حرکت کابین میشود. پیستون نیز میبایست ساختمان بسیار دقیق و صیقلی داشته و در برابر فشارهای ناشی از بارهای استاتیکی و دینامیکی مقاومت کافی داشته باشد.

جک آسانسور هیدرولیک

جک آسانسور هیدرولیک ( 1- جک مستقیم، 2- جک غیر مستقیم 3- جک تلسکوپی)

6- پاور یونیت آسانسور هیدرولیک

آسانسور هیدرولیک به وسیله یک پاوریونیت به کار انداخته میشود که معمولاً در موتورخانه یا زیرزمین ساختمان و یا برخی مواقع در خود چاه آسانسور قرار دارد. با تمام تفاوتهای ظاهری که پاوریونیتها میتوانند با یکدیگر داشته باشند، همه آنها در ساده ترین حالت دارای یک تانک ذخیره روغن، شیر کنترل جریان، شیر SHUTT OFF، پمپ، موتور و شیرهای اطمینان هستند.

پاور یونیت

نمونه ای از یک پاور یونیت

 

سیستم هیدورلیک MRL

سیستم هیدورلیک MRL

7- ضربه گیر آسانسور هیدرولیک

وسیله ای است برای جلوگیری از توقف ناگهانی کابین و یا وزنه ی تعادل در انتهای مسیر حرکت با استفاده از فنر یا سیال (یا موارد دیگر).

آسانسورهدرولیک هم باید در پایینترین حد از مسیرحرکت کابین دارای ضربه گیر باشند. وقتی ضربه گیرها کاملاً فشرده شده اند، پیستون جک نباید به کف سیلندر برخورد کند.

ضربه گیر هیدرولیکی

ضربه گیر هیدرولیکی

 

ضربه گیر فنری

ضربه گیر فنری

 

ضربه گیر پلی اورن آسانسور

ضربه گیر پلی اورن آسانسور

 

شرکت آسانسور هیرو

قطعات مصرفی آسانسور

قطعات آسانسور تنها به قطعات مکانیکی تقسیم بندی نمی شود، بلکه شما می توانید شاهد استفاده یک سری از مهمترین و اصلی ترین قطعات مصرفی نیز در این دستگاه ها باشید که بایستی به شکل دوره ای تهیه و آن را مورد استفاده قرار دهید. برای خرید قطعات مصرفی این تجهیزات، می توانید آنها را مانند قطعات اصلی آسانسور ها، از همین وب سایت ما تهیه و در سبد خرید خود قرار دهید. از مهمترین و اصلی ترین قطعات آسانسور که در لیست قطعات مصرفی واقع شده اند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– روغن: روغن یکی از پرکاربردترین قطعات مصرفی در آسانسور می باشد که سبب روانکاوی سایر قطعات شده و از این طریق دیگر قطعات می توانند به بهترین شکل عملکرد خود را به نمایش بگذارند. همچنین استفاده از روغن در آسانسور می تواند از میزان گرما ایجاد شده در موتور آسانسور کاسته و مواد آلاینده را نیز جمع آوری نماید. توصیه می شود که همیشه از باکیفیت ترین انواع روغن ها در آسانسورهای خود استفاده کنید.

 

-بافر: بافرهای یکی از دیگر مهمترین و اصلی ترین قطعات مورد استفاده در آسانسورها می باشد که در مدل های فنری، هیدرولیکی و لاستیکی تهیه طراحی شده و از نقش بسیار بالایی نیز در عملکرد این تجهیزات برخوردار است. شما نیز می توانید بهترین این محصولات را از همین وب سایت پیش روی خود تهیه و خریداری کنید.

-چراغ های مورد استفاده در آسانسور: از مهمترین این چراغ ها می توان به چراغ تونلی اشاره کرد که در چاهک آسانسور مورد استفاده می گیرد و می تواند فضای چاهک را روشن نماید. در نظر داشته باشید که چراغ ها از عمر مفید مشخصی برخوردار هستند و در صورتی که این عمر مفید به اتمام برسد، بایستی اقدام به تعویض چراغ چاهک آسانسور خود داشته باشید.

خرید قطعات آسانسور 

اگر شما هم قصد خرید و استفاده از بهترین و باکیفیت ترین انواع قطعات آسانسور را دارید، می توانید فرصت استثنایی و طلایی پیش روی خود را از دست ندهید و هم اکنون اقدامات مورد نیاز برای خرید اینترنتی هر یک از انواع قطعات اصلی آسانسور ها را انجام دهید. توصیه می شود که در انتخاب قطعه مورد نیاز خود نهایت دقت و توجه را داشته باشید تا از دوباره مجبور به پرداخت هزینه های بیشتر نداشته و سریعا تعمیرات مربوط به آسانسور خود را انجام دهید.

برای اخذ مشاوره در خصوص انتخاب مناسب ترین قطعات آسانسور نیز می توانید با دوستان ما در ارتباط باشید و راهنمایی های مورد نیاز خود را به دست آورید. همچنین توصیه می شود که قبل از خرید و استفاده از قطعات آسانسور، در مورد مشخصات فنی این محصولات اطلاعات مورد نیاز را به دست آورده و با آگاهی بیشتری اقدام به خرید داشته باشید. آدرس و نشانی محل تحویل قطعات مربوط به آسانسور را نیز با نهایت دقت وارد کنید تا همکاران ما بتوانند در کم ترین زمان ممکن سفارش شما را تحویل دهند.

قیمت قطعات آسانسور 

یکی از مهمترین و اصلی ترین سوال هایی که ذهن بسیاری از خریداران قطعات آسانسور را به سوی خود جذب کرده است، قیمت مربوط به این تجهیزات می باشد. شما می توانید از فروشگاه پیش روی خود، اطلاعات موثقی را در خصوص قیمت قطعات اصلی آسانسور ها به دست آورده و با توجه به قطعه مورد نیاز خود، مناسب ترین و بهترین آن را تهیه و خریداری کنید.

همچنین در نظر داشته باشید که قیمت های عرضه شده در وب سایت ما بسیار مناسب تر از قیمت های موجود در دیگر فروشگاه ها می باشد و شما می توانید مقایسه های لازم را انجام دهید تا به ارزان تر بودن قطعات و لوازم یدکی موجود در وب سایت ما پی ببرید. همچنین تمام قطعات آسانسور موجود در این وب سایت از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و بسیاری از این محصولات از ضمانت نامه های بالایی برخوردار هستند که شما می توانید با خیال راحت، قطعه مورد نظر خود را تهیه کرده و آن را مورد استفاده قرار دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت لیست کامل قطعات آسانسور نیز می توانید با همکاران با از همین وب سایت در تماس بوده و راهنمایی های مورد نظر خود را به دست آورید.

معرفی شرکت آسانسور هیرو

شرکت هیرو آسانسور، یکی از شرکتهای باسابقه و توانمند صنعت آسانسور کشور می باشد که دارای کارخانه تولیدات قطعات آسانسور هیدرولیک با بهترین کیفیت و 18 ماه گارانتی بی قید و شرط می باشد.

CafeSeo بازدید : 35 چهارشنبه 15 بهمن 1399 نظرات (0)

آیا شما نیز به دنبال راهنمای خرید و استفاده از باکیفیت ترین و بهترین انواع پله برقی هستید؟ آیا می دانید که برای سرویس و نگهداری از پله های برقی بایستی از کجا اقدام کرد؟ از شما می خواهیم که مقاله و مطلب پیش روی خود را تا آخر مورد مطالعه قرار دهید و از این طریق اطلاعات بسیار مفیدی را به دست آورید. 

یکی از مهمترین و اصلی ترین تجهیزات مورد استفاده در بسیاری از اماکن عمومی را پله های برقی شکل داده اند و این محصول به منظور حمل و نقل مسافران به سمت بالا و پایین در یک ارتفاع مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه شما می توانید شاهد استفاده ی بسیار گسترده ای از پله های برقی در سراسر کشورهای جهان باشید. از مهمترین مکان هایی که شاهد استفاده از پله برقی هستیم، می توان به مواردی اعم از مراکز حمل و نقل، مراکز تجاری، فرودگاه ها، هتلها، مراکز خرید و ساختمان های عمومی اشاره کرد. پله برقی استفاده شده در این مکان ها از اهمیت استفاده و مزیت های بسیار بالایی برخوردار است و همچنین می توانند حجم بالایی از افراد را به راحتی تا ارتفاع یک طبقه جا به جا نماید. شما نیز می توانید بهترین و مناسب ترین این تجهیزات را تهیه کرده و آن را در مکان مد نظر خود، مورد استفاده قرار دهید.

 

مشخصات فنی پله برقی

پله برقی یکی از پرکاربردترین و بی نظیرترین تجهیزات مورد نیاز در بسیاری از مکان های عمومی می باشد؛ که برای سخت و طراحی این محصولات از سه گیربکس جداگانه استفاده می شود که از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چرخ دنده ساده: در این حالت پله برقی، دستگیره ها و محور پله ها به کمک زنجیر به حرکت در می آیند.
  • چرخ دنده حلزون: عملکرد این مدل از گیربکس ها در مقایسه با حالت قبلی بسیار بالاتر بوده و ساختار حلزونی مانند چرخ دنده های در این تجهیزات می تواند راندمان موتور را به شکل باورنکردنی افزایش دهد.
  • چرخ دنده سیاره ای یا خورشیدی: در این مدل از گیربکس ها شاهد انتقال نیرو توسط یک سری از چرخ دنده ها صورت می گیرد که در این صورت شما می توانید به بالاترین راندمان مورد نظر خود در این تجهیزات دست پیدا کنید.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مشخصات فنی پله برقی به کاتالوگ آنه مراجعه کرده و از این طریق به اطلاعاتی که مورد نیاز شما هست، دست پیدا نمایید.

 

پله برقی ایرانی

 

امروزه شرکت ها و برندهای بسیار زیادی را می توانید مشاهده کنید که هر یک از آنها به دنبال طراحی و ساخت بهترین و باکیفیت ترین نوع این وسیله هستند که شما می توانید در میان این برندها، شاهد محصولات ایرانی نیز باشید. برای آشنایی نزدیک با پله های برقی ایرانی می توانید از همین وب سایت اینترنتی پیش روی خود اقدام کرده و از این طریق به بررسی هر یک از این تجهیزات بپردازید و با توجه به علاقه مندی خود، مناسب ترین آن را تهیه کنید. جالب است بدانید که برند های خارجی معمولا از ارائه خدمات پس از فروش بالایی برخوردار نیست و برخی از آنها حتی هیچ گونه خدمات پس از فروشی را در کشور ما ارائه نمی دهند. برای همین منظور نیز توصیه می شود که از محصولات ایرانی استفاده کنید تا بتوانید با خیال راحت اقدام به استفاده از این محصولات داشته و از قطعات و خدمات پس از فروش بسیار خوبی نیز بهره مند شوید.

 

انواع 

 

پله برقی ها را با توجه به آیتم های بسیار متعددی به انواع مختلفی تقسیم بندی می کنند که از مهمترین و اصلی ترین این آیتم ها می توان به نوع شیب پله های برقی اشاره کرد. شما نیز می توانید با توجه به ارتفاع محل نصب پله برقی مورد نظر خود، یکی از مناسب ترین و بهترین این تجهیزات را تهیه کرده و آن را مورد نصب قرار دهید. از مهمترین و پرفروش ترین انواع پله های برقی بر اساس شیب آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سی درجه: زاویه ای که با زمین دارند در این حالت سی درجه بوده و کاربران می توانند امنیت بسیار بالایی را در این حالت احساس کنند. افرادی که ترس از ارتفاع دارند، به راحتی می توانند از این وسیله استفاده نمایند.
  • سی و پنج درجه: پله های برقی سی و پنج درجه از دیگر انواع این تجهیزات می باشد که امنیت این تجهیزات نیز بالا بوده و ترس استفاده از پله های برقی را به حداقل ترین میزان می رساند.
  • متحرک شیب دار: این مدل از کمترین شیب ممکن برخوردار هستند که می توانند افراد را از نقطه ای به نقطه ی دیگر انتقال دهند.

 

پله برقی خانگی

 

پله های برقی خانگی بر اساس استفاده در ساختمان های مسکونی طراحی شده اند و افراد نیز می توانند با توجه به بودجه ی در اختیار خود، بهترین و مناسب ترین این تجهیزات را تهیه و آن را مورد استفاده قرار دهند. همیشه برای خرید بهترین انواع پله های برقی به سه فاکتور اصلی توجه داشته باشید که عبارتند از:

  • ایمنی
  • کیفیت
  • قیمت مناسب

 

سرویس و نگهداری 

 

پله برقی ها نیز مانند دیگر تجهیزات نیازمند نگهداری و سرویس های ادواری هستند تا بتوانند به بهترین و مناسب ترین شکل ممکن اقدام به عملکرد خود داشته باشند. شما نیز بهتر است این امر را جدی گرفته و حتما به شکل متناوب اقدامات مربوط به سرویس و نگهداری را انجام داده و از این طریق از عملکرد بسیار باکیفیت آن اطمینان لازم را به دست آورید.

 

پله برقی-هیرو آسانسور

 

قطعات پله های برقی

 

اگر شما نیز به دنبال تهیه و استفاده از بهترین و بی نظیرترین انواع پله برقی هستید، می توانید در خصوص قطعات این تجهیزات یک سری از مهمترین اطلاعات را به دست آورده و سپس با خیال راحت اقدام به استفاده از این محصولات داشته باشید. از اصلی ترین تجهیزات مربوطه می توان به مواردی از جمله زیر اشاره کرد:

  • درب محافظ ایستگاه های پایین و بالا
  • دک خارجی
  • دک داخلی
  • اسکورت
  • نرده 
  • دستگیره یا هندریل
  • شنه و کامپلیت
  • پالت
  • استپ

هر یک از این اجزا و قطعات از کارایی و وظیفه ی جداگانه ای برخوردار هستند و کوچکترین آسیب به هر یک از این قطعات، می تواند عملکرد پله های برقی را با مشکل اساسی رو به رو سازد.

 

ویژگی های یک پله برقی مناسب چیست؟

 

  1. حرکت روان و مصرف بهینه انرژی
  2. عدم ایجاد سر و صدای در هنگام حرکت
  3. رعایت استانداردهای لازم در کیفیت ساخت و میزان امنیت
  4. استفاده از آلیاژهای مناسب و مواد ضد خوردگی در ساخت قطعات
  5. عملکرد اتوماتیک قابل اعتماد و ایمن
  6. اندازه‌ استاندارد در اندازه‌‌ی پله‌ها، ارتفاع هر پله، عرض پله و محافظ پله
  7. ریل های متحرک محافظ پله به گونه‌ای طراحی شوند که از انگشتان مراقبت کند
  8. توقف اتوماتیک بلافاصله بعد از بروز کوچک‌ترین اختلال

 

استاندارد پله برقی

 

پله برقی برای طراحی و نصب خود، نیازمند یک سری از استانداردها می باشد که شرکت های تولید کننده می تواند با توجه به این استانداردها، چیدمان مناسبی را به ارمغان آورند. از مهمترین این استانداردها می توان به طول افقی، طول مفید، عرض پله، ارتفاع، تعداد پله، ظرفیت آن و غیره اشاره کرد.

 

پله برقی-هیرو آسانسور

چیدمان 

 

یکی دیگر از مهمترین و اصلی ترین آیتم هایی که در استفاده از این نوع پله ها باید به آن توجه کرد، چیدمان این محصولات می باشد که این امر نیازمند تخصص بسیار بالایی بوده و شما می توانید برای چیدمان آن از نیروی متخصص حاضر در شرکت ما کمک بخواهید. منظور از چیدمان ، همان نحوه جوشکاری و اتصال قطعات مختلف آن می باشد.

 

نصب 

 

نصب پله برقی یکی از دیگر مهمترین مواردی می باشد که بایستی به آن توجه کرد. برای نصب این تجهیزات می توانید از متخصصان حرفه ای در این زمینه استفاده کنید. استفاده از این وسیله نیازی به انتظار نداشته و شما می توانید بدون معطلی به راحتی از این تجهیزات استفاده کنید. طی یک گزارش ارائه شده از سوی کشور آمریکا، در حال حاضر بیش از سی هزار از متفاوت ترین انواع پله های برقی در این کشور نصب و مورد استفاده قرار گرفته است که این تجهیزات می توانند در حدود نود میلیارد مسافر را به راحتی جا به جا کند.

 

هزینه نصب 

 

همچنین هزینه نصب را نیز می توانید به راحتی از همین وب سایت پیش روی خود به دست آورید. هزینه های مربوط به نصب و راه اندازی هزینه نصب با توجه به کیفیت نصب این تجهیزات متغیر می باشد. شرکت ما برای نصب این تجهیزات، گارانتی نصب ارائه می دهد که شما می توانید از این خدمت بهره مند شوید.

 

 

پله برقی مدرن

 

پله برقی مدرن از بهترین مدل های این تجهیزات می باشد که از طراحی بسیار شیک و سرعت بسیار بالایی برخوردار است. این مدل از هزینه نصب پله برقی دارای چشمک هایی هستند که در صورت عدم مسافر، پله به شکل خودکار از کارکردن باز ایستاده و از این طریق در مصرف انرژی صرفه جویی لازم را برای شما به ارمغان می آورد.

 

پله برقی-هیرو آسانسور

 

فاکتورهای مناسب در خرید و انتخاب پله برقی

  • امنیت 

همیشه ایمنی و آسایش مصرف کنندگان اولویت اول می باشد و تمام فاکتورها تاثیر این عامل مهم قرار می گیرد. خاطر داشته باشید پله برقی شما باید از ایمنی مطلوبی برای جابه‌جایی افراد برخوردار باشد. باتوجه به اینکه موتورهای مورد استفاده در این وسیله از قدرت بالایی برخوردارند لذا یکی از نگرانی های همیشگی سازندگان آن است.

رعایت نکات ایمنی از بسیاری از حوادث جلوگیری می کند.

پس در موقع خرید از اعتبار شرکت سازنده و رعایت کامل استانداردها مطمئن شوید.

  • مکان نصب 

یکی دیگر از عوامل موثر بر انتخاب، مکان مناسب در ساختمان برای کنترل ترافیک استفاده از پله برقی می باشد. باید توجه کنید که ساختمان مورد نظرتان چه کاربردی دارد و افراد در رفت و آمد در ساختمان شما چه کسانی هستند و با چه هدفی وارد ساختمان می‌شوند.

در ساختمان‌های پر رفت‌وآمد می‌توان از پله های برقی‌ دو طرفه برای بالا رفتن و پایین آمدن از طبقات استفاده کرد. پله برقی‌های یک طرفه اگرچه ممکن است برای صاحبان ساختمان‌ها بصرفه باشند، اما قطعا برای کاربران قانع کننده نخواهند بود.

  • طراحی 

بعد از بررسی ایمنی و تحلیل ترافیک سومین عامل نوع طراحی و زیبایی آن می باشد. ظاهر یک پله برقی نیز باید به سبک ساختمان شما نزدیک باشد و چگونگی قرار گیری آن بین طبقات با معماری ساختمان همخوانی ایجاد کند. در این مرحله پس از تعیین ظرفیت و ترکیب مورد نظر، شما باید درباره‌ی ظاهر محصول مورد نظرتان تصمیم بگیرید. برخی قسمتها بایستی به سلیقه مشتری انتخاب و شاخته شود لذا از سازنده درخواست نمایید که صفحه پله، چراغ‌های راهنما، نوع و رنگ روکش بدنه را خودتان انتخاب کنید.

 

هیرو آسانسور به عنوان یکی از شرکتهای پیشرو فعال در صنعت آسانسور و پله برقی، رضایت مشتریان را در اولویت اول قرارداده و همواره در محصولات تولیدی خویش، ایمنی، کیفیت و زیبایی را باهم تلفیق می کند و محصولی منحصربفرد ارائه می کند.

CafeSeo بازدید : 34 چهارشنبه 15 بهمن 1399 نظرات (0)

ایزوگام پوششی برای عایق است که برای جلوگیری از نفوذ آب به ‌کار می‌رود. این محصول از فرآورده‌های نفتی به ‌دست می‌آید. امروزه در بیش‌تر ساختمان‌ها چه در مرحله پی و فونداسیون و چه در ایزولاسیون دیوارها، سرویس‌ها و پشت بام، ایزولاسیون با لایه عایق رطوبتی انجام می‌شود. قیمت ایزوگام یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که برای مشتریان اهمیت دارد.

عوامل موثر بر قیمت ایزوگام

برآورد هزینه تمام شده ایزوگام به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. به همین دلیل است که تا پیش از تعیین تمام جزئیات در مورد یک ساختمان نمی‌توان قیمت دقیق را تعیین کرد. در ادامه توضیحاتی در مورد فاکتورهای موثر بر هزینه مورد نیاز شما برای ایزوگام ارائه داده‌ایم.

ابعاد و متراژ ایزوگام

متراژ یا به عبارتی مساحت فضای ایزوگام اولین و مهم‌ترین عامل در برآورد قیمت نصب ایزوگام محسوب می‌شود. مساحت فضای مورد نظر شما تعیین می‌کند که به چه مقدار ایزوگام نیاز دارید. همچنین هزینه نصب نیز به ازای هر متر مربع تعیین می‌شود. در صورتی که مساحت سطح مورد نظر شما برای عایق بندی زیاد باشد، هزینه کم‌تری به ازای نصب ایزوگام برای هر متر مربع پرداخت خواهید کرد.

قیمت ایزوگام - تهران ایزوگام

 

برند ایزوگام

قیمت تمام محصولات موجود در بازار به برند آن‌ها بستگی دارد. ایزوگام نیز از این قائده مستثنی نیست. از این رو قیمت ایزوگام شرق، دلیجان و تبریز با هم فرق می‌کنند. البته تمام این برندها معتبر و قابل اطمینان هستند. انتخاب برند ایزوگام بر عهده مشتری است. شما می‌توانید با مشاوره کارشناسان فعال در این حوزه بهترین برند را انتخاب کنید.

 

زیرسازی , شیب بندی و کف سازی ساختمان

همان طور که گفته شد هدف از نصب ایزوگام بالا بردن مقاومت در برابر نفوذ رطوبت است. پیش از نصب سطح باید برای ایزوگام کاری آماده شود. لایه‌های اضافی باید حذف شوند، شیب سطح باید متناسب باشد و سایر اقدامات لازم باید انجام شود. معمولا مهم‌ترین مرحله قبل از نصب ایزوگام آماده‌سازی و شیب دهی مناسب کف به سوی چاه‌ها یا ناودان‌های خروج آب است. هزینه اقدامات انجام شده برای آماده سازی نیز جزو قیمت ایزوگام محسوب می‌شود.

بنابراین بهتر است از فروشنده ایزوگام بخواهید در برآورد قیمت ایزوگام مراحل اجرا و هزینه آماده سازی را هم برآورد کند. زیرسازی ممکن است به مصالح ساختمانی مثلا چسب نیاز داشته باشد. در این صورت قیمت چسب ایزوگام نیز باید مورد توجه قرار بگیرد. پس بهتر است قبل از حضور نصاب ایزوگام اقدام به خریداری مصالح مورد نیاز کنید و در نظر داشته ‌باشید که مصالح بر قیمت روز ایزوگام تاثیرگذار است.

 

نوع ایزوگام

عایق‌ها انواع مختلفی دارند و هر کدام از آن‌ها دارای کاربرد منحصر به فردی هستند. ایزوگام‌هایی که بیشتر در عایق‌بندی مورد استفاده قرار می‎گیرند، یکی از دو نوع پلیمری و یا دمیده (قیر دمیده) است. برخی از عایق‌ها به نمای ظاهری نیز نیاز دارند. به همین دلیل قیمتشان نسبت به ایزوگام‌های معمولی بیشتر است.

به طور کلی قیمت عایق‌هایی که با مواد اولیه پلیمری تولید می‌شوند، گران‌تر از سایر ایزوگام‌ها است. به طور مثال ایزوگامی که با قیر ۶۰-۷۰ تولید شده ‌است، قیمت بالاتری نسبت به ایزوگام با قیر دمیده دارد. همچنین ایزوگام دو لایه قیمت بالاتری نسبت به ایزوگام یک لایه دارد.

 

نصب ایزوگام

معمولا فروشندگان ایزوگام شرایط و نیروی مورد نیاز برای نصب ایزوگام را هم فراهم می‌کنند و رقم معقولی را برای قیمت ایزوگام با نصب پیشنهاد می‌کنند. اگرچه ممکن است قیمت ایزوگام بدون نصب کمی پایین‌تر باشد، اما این کار به گونه‌ای نیست که افراد غیر حرفه‌ای بتوانند آن را انجام دهند. نصب این وسیله به ابزار، تخصص و مهارت نیاز دارد. در صورتی که بخواهید بخاطر کاهش قیمت از هزینه نصب صرف نظر کنید و خودتان این کار را انجام دهید، باید توجه داشته باشید که ممکن است سال بعد مجبور به پرداخت هزینه دوباره شوید! بنابراین بهتر است تمام پروژه عایق سازی را به یک گروه حرفه‌ای بسپارید.

 

حمل و نقل

هزینه عمده دیگر اجرا و نصب ایزوگام قیمت حمل و نقل ایزوگام‌ها، کپسول‌‌ها و سایر لوازم مورد نیاز برای نصب به محل است. این هزینه بستگی به حجم وسایل و مسیر دارد. در داخل ساختمان هم هر چه رساندن مصالح و لوازم ایزوگام به محل زحمت بیشتری ببرد، هزینه حمل و نقل نیز افزایش پیدا می‌کند. هزینه حمل و نقل برای سطوح گسترده بیشتر است، چرا که احتمالا به چند ماشین برای حمل ایزوگام‌ها نیاز است. برخی از افراد به دلیل داشتن ماشین‌های مناسب مانند وانت، نیسان و خاور خودشان برای جابجایی اقدام می‌کنند. در این صورت هزینه حمل و نقل از قیمت ایزوگام کم می‌شود.

 

قیمت ایزوگام چگونه محاسبه می شود ؟

قیمت نصب ایزوگام به عواملی مثل مساحت و متراژ کار، نوع مصالح مورد نیاز، حمل و نقل و ایاب و ذهاب و همچنین وجود نیاز به زیرسازی و آماده سازی، بستگی دارد. هر کدام از انواع مختلف ایزوگام مثل تک لایه و دو لایه شامل تیشو و پلی استر و یا ایزوگام با روکش آلومینیوم از نظر قیمت خرید با هم تفاوت دارند، اما اجرت نصبشان تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد. همچنین عواملی چون نوع و کیفیت قیر استفاده شده، مرغوبیت پلی استر استفاده شده، ضخامت و وزن هر رول، کیفیت فویل آلومنیومی، ضمانتنامه و بیمه نامه معتبر کارخانه، علامت استاندارد ملی، بسته‌‎بندی، تعداد لایه مورد استفاده و نرخ ارز در تغییر قیمت ها موثر است. کارشناسان در نهایت با برآورد تمام هزینه‌های گفته شده، قیمت نهایی پروژه عایق کردن را به شما ارائه می‌دهند.

قیمت ایزوگام - تهران ایزوگام

 

قیمت ایزوگام چگونه تغییر میکند ؟

قیمت ایزوگام برای مکان‌هایی مانند پشت بام، پارکینگ‌ها، سرویس‌های بهداشتی و شیروانی یا ایرانیت با مولفه متراژ حساب نمی‌شود. در این اماکن بررسی می‌شود که در عایق سازی چند رول ایزوگام ۱۰ متری استفاده شده است. البته این موضوع نیز تابعی از متراژ سطح است. اما در برخی موارد ممکن است تفاوت‌هایی وجود داشته باشد. چرا که مقدار جنس مصرفی از متراژ سطح موجود بیشتر خواهد شد. دلیل این است که هنگام  نصب ایزوگام طبق استانداردهای تعیین شده، به صورت تقریبی بین ۸ تا ۱۰ سانتی متر از ایزوگام به صورت اورلب یا هم پوشانی در نظر گرفته می‌شود که باید هنگام عایق کاری توسط نصاب ایزوگام اعمال شود. به غیر از هم پوشانی لایه‌ها، تکه‌ کاری دور کانال‌های کولر و بالا رفتگی کناره دیواره‌های اطراف ساختمان به اندازه ۳۰ سانتی متر نیز به آن اضافه می‌کند.

 

محاسبه میزان ایزوگام مورد نیاز

برای محاسبه‌ میزان مورد نیاز ایزوگام مصرفی برای عایق‌بندی، متراژ کل بنای ساختمان را در ۱.۲ ضرب می‌شود. برای مثال اگر متراژ بنای ساختمان ۱۰۰ متر باشد، میزان ایزوگام مورد نیاز ۱۲۰ متر خواهد بود. قیمت ایزوگام بدون نصب بر همین اساس و بدون هیچ‌گونه هزینه‌ پنهان و جانبی دیگر قابل محاسبه است. میزان قیمت عایق مورد استفاده به برند ایزوگام نیز بستگی دارد. بعد از آن که مقدار مورد نیاز ایزوگام محاسبه و برند مورد نظر را انتخاب کردید، مقدار مصرفی در قیمت واحد آن ضرب می‌شود. با این کار هزینه‌ای که برای ایزوگام صرف می‌کنید، تعیین خواهد شد. هزینه نصب، حمل و نقل و… نیز باید از سوی شرکت نصب کننده ایزوگام شفاف سازی شود.

 

قیمت ایزوگام ۹۹

تفاوت قیمت ایزوگام همانطور که قبلا اشاره شد بستگی به نوع ایزوگام و کیفیت آن دارد. این قیمت با توجه به نرخ ارز متفاوت است. اما آخرین قیمت شهریور ۹۹ در تهران و کرج به صورت زیر محاسبه شده است.

  • ایزوگام شرق دلیجان: هر متر مربع از ۱۸ هزار تومان.
  • ایزوگام بام گستر دلیجان از هر متر مربع ۲۲ هزار تومان
  • ایزوگام ستاره طلایی از هر متر مربع ۲۲ هزار تومان
  • ایزوگام جنت دلیجان هر متر مربع ۲۰ هزار تومان
  • سایر برندهای متفرقه زیر ۱۸ هزار تومان.

نرخ ها بر اساس بیشتر از ۵۰ متر بودند. متوسط قیمت هزینه اجرای هر متر مربع ایزوگام با مصالح درجه ۱، ۲۵ هزار تومان بوده ‌است. لازم به ذکر است که قیمت ایزوگام در بازه‌های زمانی مختلف متفاوت است. آنچه در این قسمت بیان شد، هزینه حدودی بود. توصیه می‌شود برای اطلاعات دقیق‌تر در مورد قیمت به ازای هر متر مربع با کارشناسان و عرضه کنندگان محصول تماس بگیرید.

جمع بندی

در این مقاله اطلاعات جامعی در مورد قیمت ایزوگام ارائه دادیم. بعضی از کارخانه‌های غیر معتبر برای کاهش هزینه‌ها، کیفیت محصول را کاهش می‌دهند تا توان رقابت در بازار را داشته باشند. یعنی اینکه رقابت با قیمت را سر لوحه کار خود قرار داده‌اند. البته ممکن است برخی از ایزوگام‌ها از برندهای نامعتبر علیرغم کیفیت پایین، قیمت بالایی نیز داشته باشند. به طور کلی نمی‌توان قیمت را ملاکی برای سنجش کیفیت این محصول قرار داد. بهترین راه برای خرید مرغوب‌ترین نوع ایزوگام با بهترین قیمت، خرید از یک مجموعه معتبر است. گروه تهران ایزوگام، کلیه خدمات مربوط به عایق کردن ساختمان‌ها را ارائه می‌دهد.

CafeSeo بازدید : 29 چهارشنبه 15 بهمن 1399 نظرات (0)

ایزوگام چیست ؟

یکی از مهم‌ترین مواردی که با نزدیک شدن فصل زمستان و پاییز باید به آن توجه کرد، رسیدگی به سقف خانه و خرید ایزوگام است. ایزوگام نوعی پوشش مقاوم است که از قیر و الیاف مختلف مصنوعی ساخته شده است. ایزوگام را به وسیله گرما‌ می‌چسبانند تا مانع نفوذ رطوبت و آب به محیط زیر گردد. با خرید ایزوگام با کیفیت و خوب‌ می‌توان تا ۱۵ سال از آن استفاده کرد۰ تا ۴۰ سال پیش برای عایق بندی ساختمان‌ها از قیر و آسفالت استفاده‌ می‌شد اما به دلیل مقاومت پایینی که داشتند جای خود را به عایق‌های مقاوم و با دوام به نام ایزوگام دادند و در نتیجه میزان خرید ایزوگام زیاد شد. امروز خرید ایزوگام، بیش‌تر برای استفاده در سرویس‌ها و پشت بام‌ها، در ایزولاسیون دیوارها و ایزولاسیون یک لایه عایق رطوبتی انجام‌ می‌شود.

مواد تشکیل دهنده ایزوگام شامل موارد زیر است:

  • فویل آلومینیوم: در ماندگاری و دوام ایزوگام تاثیر بسیار زیادی دارد از فویل آلومنیوم به عنوان سپر دفاعی ایزوگام در برابر عوامل مختلف جوی استفاده‌ می‌شود.
  • پشم شیشه نسوز یا تیشو: الیافی مصنوعی است که ۱۰۰ درصد در برابر شعله مستقیم آتش و شرایط مختلف جوی مقاومت دارد
  • قیر: عایق رطوبتی است که با ویژگی خاص خود، خاصیت چسبندگی را به ایزوگام‌ می‌دهد.

 

انواع ایزوگام

تقسیم بندی و خرید ایزوگام بر اساس ماده اصلی به کار رفته در ایزوگام، روکش ایزوگام و لایه‌های به کار رفته در ایزوگام صورت‌ می‌گیرد. ایزوگام بر اساس ماده اصلی به دو نوع ایزوگام پلیمری و ایزوگام دمیده، بر اساس روکش به دو نوع روکش آلومینیومی و بدون روکش آلومینیومی، و بر اساس لایه‌های به کار رفته به دو نوع تک لایه و دو لایه تقیسم‌ می‌شود. در زیر به توضیح هر یک پرداخته شده است که با کمک این توضیحات در هنگام خرید ایزوگام‌ می‌توان انتخاب درستی کرد

ایزوگام تک لایه: این نوع ایزوگام شامل پلی استر دوخته شده با انعطاف بسیار زیاد است.

ایزوگام دو لایه: ایزوگام دو لایه شامل پلی استر با استحکام بالا و تیشو است.

ایزوگام با روکش آلومینیومی: خرید ایزوگام با روکش آلومینیومی بیشتر برای پشت بام صورت‌ می‌گیرد. از آنجا که این نوع ایزوگام از استحکام بسیار بالایی برخوردار است‌ می‌توان از آن در سقف‌های شیب دار و تخت استفاده کرد. این نوع ایزوگام به دلیل داشتن روکش آلومینیومی باعث منعکس شدن ۸۵ درصد نور خورشید‌ می‌شود همچنین این روکش آلومینیومی، عایق مناسبی برای گرمای تابستان و سرمای زمستان است و باعث سریع‌تر ذوب شدن برف و یخ نشسته بر روی عایق‌ می‌شود.  بنابراین برای طولانی شدن عمر این نوع ایزوگام باید از تماس عایق با عوامل جوی جلوگیری کرد

ایزوگام بدون روکش آلومینیومی: این نوع ایزوگام همانطور که از نام آن پیداست از پوشش آلومینیومی برخوردار نیست و یک نوع عایق رطوبتی است. خرید ایزوگام بدون روکش، بیش‌تر برای عایق کاری پی‌ها و سرویس‌های بهداشتی و غیره صورت‌ می‌گیرد.

ایزوگام پلیمری: ماده اصلی و اساسی ایزوگام پلیمری، قیر خالص است که از تقطیر نفت خانم در پالایشگاه به دست‌ می‌آید. مواد مورد نیاز برای ساخت ایزوگام پلیمری شامل قیر خالص ۶۰ – ۷۰ درصد، تیشو، لایه آلومینیوم، فیلم پلی اتیلن، مواد APP، پوشال گونی پلاستیکی و پلی آستر است. تمام این مواد‌ها در دستگاه ساخت پلیمر میکس‌ می‌شود و مایع پلیمر از میکس این مواد حاصل‌ می‌شود۰

ایزوگام دمیده: این نوع ایزوگام نسبت به ایزوگام پلیمری از کیفیت و عمر کم‌تری برخوردار است. ماده اصلی آن، قیر دمیده شده است که از دمیدن هوا به یک نفت کوره ای حاصل‌ می‌شود. قیر دمیده شده در مقایسه با قیر خالص از حساسیت کمتر و درجه نفوذ کمتری به تغییرات دما برخوردار است. خرید ایزوگام دمیده، بیش‌تر برای ساخت ورق‌های پوشش بام، اندود کاری و باتری اتومبیل صورت‌ می‌گیرد.

 

مقایسه ایزوگام یک لایه و دو لایه

  • ایزوگام یک لایه، انعطاف پذیری بیشتری نسبت به ایزوگام دو لایه دارد.
  • ایزوگام دو لایه با دوام تر و مستحکم تر از ایزوگام یک لایه است.
  • ایزوگام یک لایه قیمت پایین تری نسبت به ایزوگام دو لایه دارد و ارزان تر است درنتیجه خرید ایزوگام یک لایه بهتر است.
  • ضخامت ایزوگام یک لایه ۳.۲ میلی متر است و ضخامت ایزوگام دو لایه در دو نوع ضخامت ۵.۳ میلی‌متر و ۴ میلی‌متر تولید‌ می‌شود.
  • بستر ایزوگام یک لایه از یک لایه پلی استر ساخته شده است اما بستر ایزوگام دو لایه از دو لایه پلی استر ساخته شده است.
  • ایزوگام تک لایه اقتصادی‌تر و ارزان‌تر از ایزوگام دو لایه است و با خرید ایزوگام تک لایه‌ می‌توان در هزینه‌ها هم صرفه جویی کرد.

خرید ایزوگام - تهران ایزوگام

 

کاربرد ایزوگام

ایزوگام‌ها دارای ویژگی‌ها و کاربرد‌های متفاوتی هستند. کاربرد ایزوگام با توجه به نوع محل مصرف ایزوگام متنوع است و خرید ایزوگام نیز برای مکان‌های متفاوت صورت‌ می‌گیرد.

امروزه فروش و خرید ایزوگام بخاطر داشتن مزایایی مانند مقاومت بالا، تحمل شرایط محیطی و انعطاف پذیری و سبکی زیاد از استقبال خوبی برخوردار است. مقاومت بالای ایزوگام به تنهایی یک عایق رطوبتی کامل، جهت آبندی تمام سطوح به حساب‌ می‌آید. از ایزوگام در بسیاری از سطوح استفاده‌ می‌شود که در ادامه، موارد کاربرد ایزوگام در سطح‌های مختلف گفته شده است:

  • دامداری‌ها
  • مرغداری‌ها
  • پارکینگ‌های طبقاتی
  • سد‌ها و سازه‌های آبی
  • سرویس‌های بهداشتی
  • تونل‌ها
  • مخازن آب و مخازن غیر نفتی
  • مراکز آبی تفریحی
  • کانال‌های آبیاری و توزیع آب
  • سردخانه‌ها و مراکز بهداشتی
  • باند فرودگاه‌ها
  • سازه‌ها و تاسیسات دریایی
  • دیوار‌ها
  • استخر‌ها
  • انواع پوشش‌های کاذب
  • پشت بام ساختمان‌های مسکونی و غیر مسکونی
  • سقف کانکس‌ها و ساختمان‌های پیش ساخته
  • پی ساختمان‌ها و فونداسیون‌های در تماس با رطوبت استخرهای شنا و استخرهای پرورش ماهی و کشاورزی

خرید ایزوگام یک لایه برای مواردی که در در معرض فشار آب هستند بهتر است.

 

مزایای خرید ایزوگام

در گذشته از ایزوگام بیش تر در پشت بام‌ها استفاده‌ می‌شد که امروزه کاربرد بیش تری دارد. اقتصادی بودن ایزوگام نسبت به قیرگونی و آسفالت باعث شده که از ایزوگام به جای آسفالت و قیرگونی استفاده شود و در نتیجه خرید ایزوگام بیشتر شود. از مزایای خرید ایزوگام‌ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اجرای سریع: از مزایای دیگر خرید ایزوگام، اجرا و نصب سریع ایزوگام نسبت به روش‌های دیگر است.
  • سبک بودن: سبک بودن ایزوگام از مزایای خرید ایزوگام و کاربرد دیگر ایزوگام است. وزن ایزوگام در هر متر مربع حدود ۴٫۲ کیلو گرم است. وزن ایزوگام بسیار سبک تر از قیرگونی و آسفالت است و خطری برای سازه ایجاد نمی کند.
  • کاربرد ایزوگام در تمامی سطوح: از ایزوگام در تمام موارد عایق بندی بدون هیچ محدودیتی‌ می‌توان استفاده کرد
  • مقرون به صرفه بودن: از آنجا که قیمت ایزوگام نسبت به قیرگونی و آسفالت کم‌تر است با خرید ایزوگام در هزینه‌ها صرفه جویی‌ می‌شود.

خرید ایزوگام - تهران ایزوگام

 

نکات مهم در هنگام خرید ایزوگام

در زمان خرید ایزوگام باید ایزوگام را در چند مرحله مورد بررسی قرار داد و قبل از همه چیز باید به جنس ایزوگام دقت کرد چون که جنس ایزوگام نقش مهمی در کارکرد ایزوگام دارد. خرید ایزوگام مرغوب در افزایش عمر ایزوگام بسیار تاثیر دارد. از آنجا که شرکت‌های زیادی، ایزوگام‌های نامرغوب تولید‌ می‌کنند باید در هنگام خرید ایزوگام به نکاتی توجه کرد که در زیر به بررسی این نکات پرداخته شده است.

  • مشتری‌ می‌تواند با روش‌های چشمی و حسی یک سری اطلاعات مفید را هنگام خرید ایزوگام به دست بیاورد مانند احساس بوی روغن، گازوئیل و یا بوی نامطبوع سوختگی در عایق چه در زمان خرید ایزوگام و چه در زمان نصب ایزوگام، نشان از افزودنی‌های غیر مجاز در عایق و در نتیجه نامرغوب بودن ایزوگام است.
  • سیاه شدن یا چرب شدن دست در زمان لمس عایق، نشان از افزودنی‌های غیر مجاز در عایق و بی‌کیفیت بودن ایزوگام است و باید از خرید ایزوگام این مدلی خودداری کرد.
  • سطح زبر و نامنظم بعد از جدا کردن لایه نایلون روکش عایق، نشان از نامرغوب بودن ایزوگام است
  • قبل از خرید ایزوگام باید دقت کرد ایزوگام هیچ گونه بریدگی نداشته باشد.
  • هنگام تهیه ایزوگام باید به شرکت تولید ایزوگام دقت کرد و انتخاب درستی داشت.
  • انتخاب و تهیه ایزوگام باید بر اساس منطقه ی جغرافیایی و آب و هوای خاص منطقه صورت گیرد.

نتیجه گیری

برای خرید ایزوگام، اول از همه باید به کیفیت ایزوگام و بعد به قیمت ایزوگام  توجه کرد هر چقدر ایزوگام از کیفیت بالاتری برخوردار باشد به همان میزان قیمت بیش‌تری خواهد داشت. همچنین قبل از خرید ایزوگام باید درباره ضمانت نامه و بیمه پوشش و تمام جزئیات ایزوگام اطلاعاتی کسب کنید. با رعایت این نکات‌ می‌توان اقدام به خرید ایزوگام مرغوب و با کیفیت کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در باره خرید ایزوگام به سایت تهران ایزوگام مراجعه نمایید .

CafeSeo بازدید : 24 چهارشنبه 15 بهمن 1399 نظرات (0)

قیرگونی در کرج برای عایق‌ کاری کف و سقف و دیوارهای ساختمان‌ها‌‌ استفاده‌‌ می‌شود تا از ورود رطوبت هنگام برف و باران به داخل آن‌ها جلوگیری کند‌‌‌‌.‌‌ اجرای ایزوگام در کرج به صورت یک لایه‌‌،‌‌ دو لایه و سه لایه برای پشت‌بام‌‌،‌‌ سرویس‌های بهداشتی‌‌،‌‌ پی ساختمان‌‌،‌‌ دیوار‌‌،‌‌ استخر مخازن آب و سایر سازه‌ها انجام می‌شود و تعمیرات قیرگونی‌‌،‌‌ رفع نم‌‌‌‌،‌‌ نشتی ‌یابی و رطوبت سقف‌‌‌‌، دیوار‌‌‌‌،‌‌ سرویس بهداشتی و غیره هم بخش مهمی از خدمات عایق‌ کاری در شهر کرج به حساب می‌آید‌‌‌‌.‌‌ قیرگونی‌ کاری در کرج و سایر مناطق نزدیک کرج به بهترین مجری‌های قیرگونی سپرده می‌شود تا حتی یک متر آب بندی درزها نیز با بهترین کیفیت انجام گیرد‌‌.

نحوه اجرای قیرگونی در کرج

اجرای قیرگونی به صورت سه روش زیر انجام می‌شود:

اجرای قیرگونی به صورت تک لایه : در این روش قیر را روی سطح مورد نظر کشیده می‌شود سپس یک لایه گونی چندتایی و بعد یک لایه قیر دیگر روی آن کشیده می‌شود‌‌‌‌.‌‌ که جمعا دو لایه قیر و یک لایه گونی است.

اجرای قیرگونی به صورت دو لایه: در این روش ابتدا یک لایه قیر و بعد یک لایه گونی و سپس یک لایه گونی چنتایی و در آخر یک لایه قیر کشیده می‌شود. که جمعا‌‌ سه لایه قیر و دو لایه گونی خواهد بود.

اجرای قیرگونی به صورت سه لایه: در این روش ابتدا یک لایه قیر بعد یک لایه گونی‌‌ و بعد دوباره قیر و یک لایه گونی و باز هم قیر و چن لایه گونی می‌کشند‌‌‌‌. که جمعا ۳ لایه گونی و ۴ لایه قیر می‌شود.

قیمت قیر در کرج

  • قیر خالص بشکه‌ای ۲۲۰ لیتری با وزن خالص ۱۸۵ کیلوگرم حدود ۵۷۰۰۰۰
  • قیر مخلوط بشکه‌ای ۲۲۰ لیتری با وزن خالص ۱۸۵ کیلوگرم حدود ۵۸۰۰۰۰
  • قیر سفت کارتنی ۱۱ کیلو گرمی حدود ۴۰۰۰۰ تومان
  • قیر حلب ۱۷ کیلویی حدود ۴۵۰۰۰ تومان
  • قیر مخلوط ۱۷ کیلویی حدود ۴۵۰۰۰ تومان

 

قیرگونی در کرج

قیمت اجرای قیرگونی در کرج

هزینه اجرا قیرگونی در کرج برای متراژهای بیش‌تر از یکصد متر مربع به صورت زیر می‌باشد.

  • قیرگونی به روش یک لایه هر متر مربع ۳۰ هزار تومان
  • قیرگونی در کرج‌‌ به روش دولایه هر متر مربع ۴۵ هزار تومان
  • قیرگونی در کرج به روش سه لایه هر متر مربع ۶۰ هزار تومان
  • قیمت اجرای قیرگونی در کرج به روش دو لایه برای تعمیرات سرویس‌های بهداشتی برای هر متر مربع حدود یکصد هزارتومان می‌باشد
  • هزینه اجرا قیرگونی در کرج برای متراژهای بیش‌تر از یکصد متر مربع تخفیف داده می‌شود

مزایا و معایب قیرگونی در کرج

معایب

  • قیرگونی کردن دارای معایبی مانند خطرناک بودن کار با قیر داغ
  • امکان پوسیدگی بعد از چن سال
  • دارای آلودگی زیاد در هنگام نصب است و با نشست ساختمان ممکن است قیرگونی پاره شود

مزایا

از مزایای استفاده از قیرگونی در کرج می‌توان به اجرای راحت آن‌‌‌‌،‌‌ رفع شکستگی‌ها و بریدگی‌ها اشاره کرد.

مقایسه قیرگونی و ایزوگام

روش نصب ایزوگام راح‌تر و ساده‌‌تر از نصب قیرگونی است. هنگام نصب ایزوگام‌‌‌‌،‌‌ سطح مورد نظر کثیف نمی‌شود اما در قیرگونی اینطور نیست. همین نکته مثبت ایزوگام باعث افزایش فروش و مصرف ایزوگام شده است. از طرفی قیمت اجرای ایزوگام ارزان‌‌تر از قیرگونی در کرج است.

استاندارد اجرایی قیرگونی

رعایت نکات زیر در زمان قیرگونی الزامی است:

  • شروع قیرگونی همیشه باید از پایین‌‌ترین محل صورت گیرد.
  • دمای قیر در هنگام مصرف نباید بیشتر از ۱۵۰ درجه سانتی‌گراد باشد‌‌.‌‌
  • قبل از اینکه قیر سفت شود‌‌‌‌،‌‌ باید لایه گونی روی آن پهن شود تا چسبندگی به خوبی انجام گیرد‌‌.‌‌
  • از گونی مناسب و استانداردی استفاده شود که وزن آن حداقل ۳۷۰ گرم باشد‌‌.
  • تعداد لایه‌های قیرگونی باید مناسب باشد‌‌.‌‌
  • قیرگونی باید حداقل تا ۳۰ سانتی متر روی دیوارهای اطراف امتداد یابد‌‌.
  • هنگام اجرای قیرگونی باید سطح کار‌‌،‌‌ کاملاً خشک باشد به همین دلیل باید از اجرای کار در شرایط برف و رطوبت خودداری کرد‌‌‌‌.‌‌
  • اجرای قیرگونی نباید در دمای کمتر از ۵ درجه سانتی‌گراد صورت گیرد زیرا هوای سرد باعث سفت شدن سریع لایه قیر و عدم آمیختگی آن با گونی می‌شود‌‌.
  • در هنگام اجرا‌‌،‌‌ پرسنل اجراکننده باید از کفش‌هایی که دارای کف چوبی یا نرم‌‌ هستند جهت رفت و آمد روی قیرگونی استفاده کنند تا باعث آسیب دیدن لایه قیرگونی نشود‌‌‌‌.
  • از خراشیدن و ضربه‌ زدن‌‌،‌‌ و کندن سطح قیرگونی پس از اجرا قیرگونی باید اجتناب کرد‌‌‌‌.

 

قیرگونی در کرج

روش صحیح قیرگونی در کرج‌‌

روش صحیح و ترتیب اجرا قیرگونی در دوام آن بسیار مهم است‌‌‌‌.‌‌ قیرگونی باید با ترتیب زیر اجرا شود .در سطح زیرین قیرگونی حتما باید سیمان استفاده شود‌‌‌‌.‌‌ درجه سیمان باید در حدی باشد که با حرکت روی سیمان سایش ایجاد نشود‌‌‌‌.‌‌ اگر سیمان ترک خورد باید با مخلوط سیمان سفید و دوغاب پر شود و بعد از خشک شدن عمل قیرگونی صورت گیرد‌‌‌‌. ‌در شرایط آب و هوایی نامناسب مانند بارندگی نباید عمل قیرگونی صورت گیرد‌‌‌‌. زیرا در این صورت ممکن است لایه‌های قیرگونی دچار صدمه و پارگی شوند.

قیر نرم نباید حرارت داده شود زیرا با حرارت دادن، مواد مطلوب قیر از بین می‌رود‌‌‌‌.‌‌ باید قیر داغ شده با ماله مخصوص به طور یکنواخت و یک لایه روی سطوح افقی پخش شود. یک لایه از گونی درجه یک را روی سطح قیر پهن کرده و بعد از رفع چین خوردگی‌‌ گونی محل‌هایی مانند کف شور‌ها را برش زده و سپس محل آب‌روها را با قیر‌‌‌‌ اندود می‌کنند.‌‌ همچنین استاندار هم پوشانی یا همان روی هم رفتگی گونی، به اندازه ۱۰ سانتی متر باید رعایت شود. در این مرحله باید قیر نرم را با قیر سفت مخلوط کرده و با دمای ۷۰ درجه به آن‌ها حرارت داد تا کاملا مخلوط شوند‌‌‌‌.‌‌ سپس مخلوط قیر را روی گونی پهن کرده و می‌کشند. در این مرحله برای انجام دولایی سرویس گونی را در جهت معکوس اجرای اولی پهن می‌کنند تا ضربدری شود با این کار راه نفوذ آب کاملا بسته می‌شود‌‌‌‌. در مرحله آخر اقدام به کشیدن دوباره قیر بر روی گونی پهن شده می‌کنند و برای اطمینان از مقاوم و محکم شدن کار یک لایه دیگر روی قیر قبلی کشیده می ‌شود و اگر هیچ گونه نشتی دیده نشود باید سطح قیر گونی شده را با یک لایه سیمان پوشاند تا از آسیب زدن به عایق جلوگیری شود.

قیرگونی در تمام مناطق کرج

قیرگونی در تمام مناطق کرج برای تمام سطح‌های صاف و شیب دار انجام می‌شود. ترمیم و لکه‌گیری قیرگونی در کرج با شرط آب‌بندی و با ضمانت‎نامه توسط شرکت عایق نوین ارائه می‌گردد‌‌‌‌.‌‌ قیرگونی به دلیل داشتن قیر خالص و گونی درجه یک، پایداری‌‌‌‌ بالایی در برابر ورود آب از خود نشان می‌دهد‌‌‌‌.‌‌ قیرگونی برای آب و هوایی کوهپایه‌ای شهر کرج در زمستان و پاییز و بهار بخاطر بارش باران و برف زیاد‌‌‌‌،‌‌ بسیار مناسب می‌باشد‌‌‌‌.

CafeSeo بازدید : 25 شنبه 03 آبان 1399 نظرات (0)

معمولا در ساختمان ها پس از تمام شدن کار اسکلت و دیواره چینی ، نصب کفپوش به روش های مختلفی انجام می شود که یکی از این روش ها استفاده از فوم بتن در تهران است .از جمله مهم ترین اهداف کف سازی ایجاد فضای مناسب برای نصب وسایل برای عبور از کف ساختمان است.

همچنین در ایجاد سطحی صاف و مناسب برای کف سازی باعث ایجاد لایه ای از عایق صدا و گرما و در آخر شیب است که معمولا از کف صنعتی یا معدنی در کف سازی ساختمان ها به بهترین حالت ممکن استفاده می شود.در برخی پروژه ها این مواد جای خود را به بقایای ساخت و ساز، خاک یا هر نوع ماده بی ارزش ممکن می دهند.

کف سازی

ابزارهای مورد استفاده برای اجرای فوم بتن در تهران

در فوم بتن که در بیشتر اوقات از کف پایدار به عنوان جایگزین سنگدانه استفاده می شود و به دلیل خصوصیات کف روانی این بتن در حد زیاد است که به مایع نیز تلقی می شود و همچنین از آنجا که بتنی که برای کف سازی مورد استفاده قرار می گیرد مایع بسیار روان است و برای جلوگیری از هدر رفتن بتن باید تمام سوراخ های کف را با ملات پر کنید.

برای تولید کف از مخلوطی از مواد مخصوص کف (کف مایع) و آب استفاده می شود. این دو ماده در یک ژنراتور کف تشکیل شده از همزن با هم مخلوط می شوند و چندین کپسول هوا و کف با دمیدن هوا به داخل این مخلوط تشکیل می شوند. کف به دلیل هوای فشرده، حباب های کوچک و محکم می شود، در میکسر فوم بتن مقدار دیگری آب و سیمان با هم مخلوط می شوند و کف حاصل به مخلوط آب و سیمان اضافه می شود و خوب مخلوط می شود.

در این فرایند ساده به راحتی می توان تشخیص داد که مهم ترین مشکل پایداری کف و جداسازی آن از مخلوط آبی سیمان است. این فناوری ازچندین سال پیش مورد توجه قرار گرفته است و کیفیت مواد کف سازی همیشه در حال پیشرفت بوده است، مواد کف سازی کنونی توانایی اطمینان از پایداری و جدا نشدن کف تولید شده از مخلوط سیمان آبی را دارند.

کف مایع با فوم زیادی که در محیط آب و سیمان تولید می شود باعث می شود تا حجم ملات سیمان را افزایش یابد و محلول موسوم به بتن فوم را تولید می کند که خاصیت خاصی دارد و در کف ها و شیب ها قابل استفاده است.

کف سازی

مشخصات فوم بتن خشک شده

فوم بتن باید از یک سری معیار های مشخص شده به همراه باشد و از جمله این معیار ها خشک شدن فوم بتن می باشد که در این خصوص فوم بتن مورد نظر با توجه به کمترین زمان ممکن عمل خشک شدن را در پیش رو داشته باشد و برای مثال می توان اینگونه بیان کرد که مدت زمان برای خشک کردن فوم بتن در هوای خشک 1 روز می باشد و همچنین خشک کردن در هوای سرد زمستانی بازه 2 الی 3 روز طول می کشد تا مرحله خشک شدن فوم بتن ایجاد شود.

باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که صرفه جویی زمان در ساخت و ساز ساختمان ها از امری مهم به همراه است و در این خصوص برای پیشرفت کار در ساختمان ها می توان از خشک کردن فوم بتن  استفاده کرد و همچنین باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که مدت زمانی که برای خشک کردن بتن در نظر گرفته اید اگر بیشتر باشد باعث خشک شدن فوم بتن مورد نظر می شود.

چگونگی تشخیص فوم بتن استاندارد و مرغوب از فوم بتن نامرغوب

اگر ما یک دستگاه بتن فوم با حجم 1.2 متر مکعب داشته باشیم و یک تمخزنی 1.2 متر مکعب را در یکی از طبقات نصب کنیم تا آزمایش شود ، فوم بتن  ایجاد شده با فوم عادی تقریبا نیم متر مکعب مخزن را که در یک ارتفاع قرار دارد پر می کند. بنابراین یک متر مکعب فوم بتن معمولی به طور محسوسی دو برابر سیمان مصرف می کند و همچنین تعداد مخازنی که پیمانکار در حال کار با فوم غیر استاندارد می باشد دو برابر می شود.

حباب های موجود در بتن فوم با کیفیت ضعیف از ثبات کمی برخوردار هستند و هنگامی که در داخل شلنگ بالا می روند حباب ها می شکنند و حجم بتن فوم کاهش می یابد پس به این نتیجه می رسیم که فوم بتن استاندارد باید ویژگی های گفته شده را داشته باشد تا بتنی از نوع مرغوب به همراه باشد، در صورت استفاده از فوم بتن غیر استاندارد، مصرف مواد دو برابر می شود و هزینه انجام کار برای کارفرما نیز دو برابر می شود.

فوم بتن

انتخاب نوع مناسب سیمان

فوم بتن در تهران به دلیل خاصیت بدنی منحصر به فرد، به بتن سبک، با کیفیت و عایق با مقاومت (فشرده سازی و مقاومت کششی) نیاز دارد. همچنین این نکته مهم را در نظر داشته باشید که از فوم پایدار به جای سنگدانه ها در بتن فوم استفاده می شود و با توجه به ماهیت کف، که هیچ مقاومت برشی ندارد مورد استفاده قرار می گیرد بنابراین در این مقاومت نمی تواند در برابر بتن سخت نقش مقاومت دانه ای را ایفا کند و مقاومت فشاری بتن فوم فقط  توسط ماتریس سیمانی ایجاد شده بین حفره کف تامین می شود.

البته این میزان بسیار کمتر از بتن معمولی است مقاومت فشاری بتن فوم تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله تراکم بتن، سن بتن، رطوبت بتن، خصوصیات شیمیایی، مکانیکی اجزای بتن و نسبت اختلاط آنها قرار دارد بنابراین فوم بتن را نمی توان به عنوان یک ماده سازه ای (باربری) در نظر گرفت.

باید اکثر خواص پرکننده آن که در کف سازی ها و ساختمان های شیب دار مورد توجه و استفاده قرار گرفته است، مصرف سیمانی که در فوم بتن تهران در نظر گرفته شده است، باید از نوع کمترین میزان باشد و بخاطر هزینه سیمان مورد نظر نیست بلکه  اگر مصرف زیادی از سیمان را به همراه داشته باشید در این صورت فوم بتن خراب می شود و خاصیتی از جمله نگهدارنده و ماندگاری فوم بتن سخت می شود.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت همافوم بتن مراجعه فرمایید.

CafeSeo بازدید : 30 شنبه 03 آبان 1399 نظرات (0)

درب اتوماتیک شیشه ای یکی از مدرن ترین تجهیزات به کار رفته در ساختمان سازی می باشد که زیبایی منحصر به فردی را در بنا ایجاد نموده و علاوه براین از نظر امنیت و کارایی نیز در سطح بالایی قرار دارد. تنوع در این نوع درب بسیار زیاد بوده و با توجه به شرایط ورودی ساختمان می توان گزینه های متعددی را انتخاب نمود.

درب اتوماتیک شیشه ای امروزه به یکی از پرمصرف ترین و پرکاربرد ترین محصولاتی تبدیل شده است که توانسته است بر اساس نوع کاربرد و همچنین زیبایی های ظاهری علاقه مندان بسیار زیادی را به سوی خود جذب کند اما تعاریف درب اتوماتیک شیشه ای به همین جملات ختم نمی شود و این محصول در دسته های مختلفی به بازار معرفی شده است .

در ادامه به معرفی و بررسی آن ها خواهیم پرداخت اما پیش از شروع بحث بهتر است بدانید که در گذشته درب ها به عنوان یک پل ارتباطی میان فضای درون و فضای برون کار در نظر گرفته می شدند و به طور معمول از چند لولا برای باز و بسته کردن آن ها استفاده می شود، خب این مزیت به مرور زمان و بنا به افزایش عبور و مرور افراد می توانست تاثیر نامطلوبی را بر روی محیط بگذارد و این گونه بود که درب های سنتی جای خود را به درب های شیک و زیبای اتوماتیک دادند.

درب اتوماتیک شیشه ای چیست؟

درب های به کار رفته در ساختمان های مسکونی و تجاری و اداری را می توان بر اساس فاکتورهای مختلفی تقسیم بندی نمود که از مهم ترین آنها جنس و متریال به کار رفته در بدنه و سایر بخش های آن می باشد. یکی از رایج ترین و پرکاربردترین انواع درب می توان به درب اتوماتیک شیشه ای اشاره نمود.

همان طور که از نام آن مشخص است، به درب هایی گفته میشود که دارای قاب فلزی مقاوم و بدنه شیشه ای بوده و با کمک جک و تجهیزات مخصوص باز و بسته شدن آن به صورت خودکار انجام میشود. با توجه به نوع درب قابلیت باز و بسته شدن درب ممکن است به صورت خودکار یا توسط ریموت انجام شده و در برخی از مدل ها می توان آنها را به سیستم های کنترل تردد متصل نمود.

یکی از مهم ترین ویژگی های موجود در این درب ها، جنس شیشه ای می باشد که برای آن به کار می رود که ارتباط مستقیم با استحکام و طول عمر بالای آن دارد. در حالت کلی درب های سکوریت، لمینت و رفلکس و رنگی می باشند که نوع سکوریت بیشترین کاربرد را دارد دارای ضخامت های متفاوتی بوده و بر همین اساس نیز قیمت آنها تغییر خواهد کرد.

انواع درب اتوماتیک شیشه ای

علاوه بر جنس شیشه ای که برای بدنه درب ها به کار می رود، شکل ظاهری آنها و همچنین مکانیزم باز و بسته شدن آنها از دیگر فاکتورهایی می باشد که می توان بر آن اساس درب ها را تقسیم بندی نمود. انواع درب اتوماتیک شیشه ای با توجه به شکل ظاهری آنها عبارتند از:

  • درب اتوماتیک شیشه ای لولایی (Swwing Automatic Doors)
  • درب اتوماتیک تاشو یا اتوبوسی (Folding Automatic Doors)
  • درب اتوماتیک منحنی یا قوسی (Curved Automatic Doors)
  • درب اتوماتیک تلسکوپی (Telescopic Automatic Doors)
  • درب اتوماتیک کشویی (Sliding Automatic Doors)
  • درب اتوماتیک دوار (Revolving Automatic Doors)
  • درب اتوماتیک شیشه ای مثلثی ( زاویه دار)

مکانیزم کار کردن و نحوه باز و بسته شدن این درب ها تقیربا مشابه بوده و تنها تفاوتشان در شکل ظاهری هر یک از لنگه ها یا لت های درب می باشد. به عنوان مثال، درب لولایی مانند درب های معمولی بوده و اغلب از یک یا دو لت تشکیل شده و به داخل یا خارج باز و بسته میشوند. درب های اتوماتیک شیشه ای منحنی یا قوسی یکی از نمونه های بسیار زیبا و لوکس می باشد که شیشه به کار رفته در آنها دارای قوس و انحنا بوده به صورت کشویی باز و بسته میشود.

درب تلسکوپی از دیگر انواع درب های پرکاربرد برای محیط هایی می باشد که با مشکل و محدودیت در فضا مواجه هستند. این درب ها مانند درب های کشویی بوده و از تنها تفاوت آنها در تعداد لت های درب می باشد. درب های تلسکوپی از 4 لت تشکیل شده و به صورت کشویی از چپ به راست باز و بسته میشوند. درب تاشو یا اتوبوسی همان طور که از نامشان مشخص است مانند درب های اتوبوس باز و بسته میشوند از نمونه های قدیمی و بسیار پرکاربردی می باشند که در حال حاضر نیز از آنها در محیط های تجاری و اداری و فروشگاه ها استفاده زیادی میشود.

کاربرد درب های شیشه ای

با توجه به میزان مقاومت درب های شیشه ای و استحکام بالای آنها در برابر ضربه و همچنین شریط محیطی و دمایی مختلف، کاربرد آنها از گذشته تا امروز و حتی در آینده بسیار زیاد می باشد. به عنوان مثال از جمله کاربردهای این درب ها می توان به گزینه های زیر اشاره نمود:

  • ورودی فروشگاه ها و مراکز خرید
  • درب ووردی بیمارستان و بخش های داخلی به منظور کنترل بهتر تردد و جلوگیری از شیوه و انتقال ویروس
  • کنترل تردد و جلوگیری از هدر رفتن مصرف انرژی در ورودی ساختمان های اداری و تجاری
  • ورودی ساختمان های مسکونی

چگونگی نصب درب های اتوماتیک شیشه ای

نصب درب شیشه ای اتوماتیک بسیار تخصصی بوده و با توجه به تعداد زیاد تجهیزات مورد استفاده برای این درب ها و دقت بالایی که در تراز و بالانس کردن لت های درب وجود دارد، لذا لازم است این کار به افراد حرفه ای اختصاص داده شود.

از مهم ترین بخش ها در نصب درب شناخت اجزای داخلی آن می باشد که عبارتند از: پانل درب کشویی و درب ثابت، ریل برای حرکت درب، قفل، سنسور تشخیص مانع، موتور، باتری پشتیبان، فریم یا قاب اصلی، بدنه و لت های درب. پس از شناخت هر یک از این قطعات و اشنایی با نحوه کار آنها لازم است چند نکته مهم در نصب مد نظر قرار گیرد که عبارتند از:

  • انجام محاسبات اولیه از قبیل اندازه دهانه ورودی درب، شرایط دیوارهای اطراف، میزان فضای موجود برای باز شدن کامل لت و ارتفاع هر یک از لت ها
  • ریل را به اندازه استاندارد بر اساس نوع درب و اندازه دهانه ورودی برش بزنید
  • بالانس بودن قسمت های متحرک و ثابت درب را به طور کامل بررسی نمایید
  • برق کشی را با رعایت استانداردها انجام دهید
  • موتور و سایر بخش های جک را با توجه به دفترچه راهنمای آن بررسی نموده و اتصالات را به درستی و بر اساس نقشه ارائه شده انجام دهید.

قیمت درب های اتوماتیک شیشه ای

قیمت درب اتوماتیک شیشه ای با توجه به نوع و شکل ظاهری درب و لت های آن، جنس شیشه، برند و نوع جک مورد استفاده برای اتوماتیک شدن درب و همچنین اندازه و ابعاد آن و میزان ضخامت شیشه متغییر می باشد.

نکات مهم در هنگام خرید این درب ها

از مهم ترین مواردی که در خرید درب اتوماتیک شیشه ای باید به آن توجه داشت عبارتند از:

  • جنس شیشه و میزان ضخامت آن
  • نوع و برند جک و موتور و سایر تجهیزات کنترل باز و بسته شدن اتوماتیک درب
  • تناسب نوع درب با شرایط ورودی و نمای کلی ساختمان و کاربرد آن

 

 

انواع درب های اتوماتیک بر اساس نوع کاربرد:

این محصولات نیز بسته به نوع طراحی و شکل ظاهری دارای انواع گوناگون و متفاوتی می باشند که این دسته بندی ها به ما کمک می کند تا بتوانیم انواع در های اتوماتیک را در مکان خاص خود و در طراحی منحصر به فرد خود تهیه کنیم. این محصولات به دسته بندی های زیر تقسیم بندی می شوند:

۱- درب اتوماتیک کشویی

۲- درب اتوماتیک قوسی

۳- درب اتوماتیک گردان

۴- درب اتوماتیک مثلثی

۵- درب اتوماتیک لولایی

۶- درب اتوماتیک خروج اضطراری

۷- درب اتوماتیک تلسکوپی

۸- درب اتوماتیک تاشو

 

چرا باید از درب اتوماتیک شیشه ای استفاده کنیم؟

مورد اول، استفاده از درب های هم خانواده درب اتوماتیک شیشه ای می تواند مزیت های بسیار متفاوت و متنوعی داشته باشد، یکی از مزایای بسیار موثر و کلیدی استفاده از این قبیل محصولات عدم اتلاف انرژی های گرمایشی و سرمایشی است و در کنار این موارد نصب آن می تواند احساس بسیار خوش آمد و دلچسبی را به محیط افراد بدهد.زیرا درب اتوماتیک شیشه ای در فریم های متفاوت و مختلفی تهیه می شود و هر کدام از فریم ها به نوبه خود زیبایی های خاص و خیره کننده ای را دارند.

اما مورد دوم، اگر بخاطر داشته باشید در گذشته از درب های لولایی فلزی  یا چوبی استفاده می شد که به مرور زمان جای خود را به درب های شیشه ای لولایی دادند، با پیشرفت تکنولوژی و افزایش تنش، استرس و سرعت در زندگی مردم، تقاضاهای بسیار متفاوتی به سوی بازار روانه گشت، زیرا این مورد می خواست پاسخی مناسب در جهت ورود و خروج افراد در ساعات اوج ترافیک را پاسخ دهد .

به همین دلیل یکی از نگرانی های غیرقابل چشم پوشی در استفاده از درب های لولایی این مورد است که به مرور زمان و در صورت استفاده بیش از حد درب های لولایی و همچنین رفت و آمد افراد امکان فرسودگی و خرابی لولاها به شدت افزایش خواهد یافت.به همین دلیل درب شیشه ای اتوماتیک وارد بازار شد و به خوبی توانست نظرات بسیار مثبت و سازنده ای را به سوی خود جذب کند، همچنین این محصول به خوبی توانست این معذل را به خوبی رفع کند..

این نوع درب ضمن اینکه باعث می شود تا از انرژی بهترین استفاده را داشته باشید، زیبای ظاهری ورودی، رفت و آمد راحت افراد معلول و کنترل ترافیک ورودی و خروجی را در پی خواهد داشت.

 

 

درب اتوماتیک

 

چطور می توانیم انواع درب اتوماتیک شیشه ای را تهیه کنیم؟

برای تهیه و خرید انواع درب اتوماتیک شیشه ای می توانید به مجموعه نوین دُر مراجعه کرده و با استفاده از شماره تماس های موجود در وب سایت نسبت به تماس با متخصصین مجموعه اقدام کرده و با استفاده از راهنمایی های کاملا رایگان بتوانید خرید خوب و منحصر به فردی را در این مجموعه به سر ببرید.

CafeSeo بازدید : 26 شنبه 03 آبان 1399 نظرات (0)

درب پارکینگ یکی از مهم ترین اجزای مورد استفاده در هر ساختمان می باشد که به دلیل تاثیر بسیار زیاد آن بر امنیت و همچنین زیبایی ظاهری بنا اهمیت بالایی دارد. اشتباه در انتخاب و خرید این نوع درب به دلیل قیمت نسبتا بالای آن نسبت به سایر درب های مورد استفاده از ساختمان، نه تنها می تواند شرایط را برای سرقت آسان فراهم نماید، بلکه ضرر مالی زیادی را به دلیل خرابی زود هنگام آن برای شما به بار خواهد آورد.

با نگاهی گذرا به بخش های مختلف ساختمان ها با تنوع زیادی از انواع درب به کاربرده شده در آنها برخورد خواهید داشت که هر یک دارای شکل ظاهری و ویژگی های فنی متفاوتی می باشد. درب پارکینگ تقریبا عریض ترین درب مورد استفاده در هر ساختمان می باشد که از نظر وزن نیز بسیار سنگین بوده و سیستم قفل گذاری و همچنین باز و بسته شدن آن پیشرفته تر از سایر درب ها می باشد. با توجه به وزن سنگین این درب ها، نوع مدرن آنها به صورت اتوماتیک قابل کنترل بوده و با کمک ریموت باز و بسته میشود.

انواع درب های پارکینگ

درب های مورد استفاده در پارکینگ ها را می توان بر اساس فاکتورهای مختلف دسته بندی نمود. از جمله این موارد می توان به جنس و متریال به کار رفته برای ساخت بدنه و سایر بخش های درب اشاره نمود. بر همین اساس چند نوع درب رایج در ساختمان های مسکونی و اداری مورد استفاده قرار میگیرند که عبارتند از:

درب فلزی پارکینگ

معتبرترین و مقاوم ترین جنسی که می توان برای ساخت درب از آن استفاده نمود، فلزات مختلف از قبیل آهن می باشد. درب های آهنی از گذشته تا امروز در صنعت ساخت درب پارکینگ کاربرد زیادی داشته و به دلیل تحمل بالا در برابر ضربه، از طول عمر بالایی برخوردار هستند. به منظور جلوگیری از زنگ زدگی این نوع درب از ضد زنگ و رنگ های مخصوص استفاده میشود.

درب چوبی

از مهم ترین دلایلی که باعث میشود تا درب پارکینگ چوبی در برخی از ساختمان ها استفاده شود، زیبایی ظاهری و حفظ اصالت بنا می باشد. درب های چوبی به دلیل مقاومت نسبتا کم بدنه آنها در برابر نم و رطوبت و ضربه زودتر از سایر انواع درب شکل و زیبایی ظاهری و دوام خود را از دست می دهند. علاوه براین، درب های چوبی براحتی دچار خراش میشوند و به مرور پوسته پوسته شدن سطح آنها آزاردهنده بوده و نه تنها باعث زیباتر شدن محیط نخواهند شد، بلکه نتیجه کاملا عکس خواهند داشت.

درب های آلومینیومی پارکینگ

در شرایطی که ارزان بودن قیمت درب پارکینگ اهمیت زیادی دارد، خرید درب های آلومینیومی می تواند یکی از گزینه های مناسب به شمار رود. این نوع درب از ورق های آلومینیوم ساخته شده و وزن بسیار سبکی دارند و به دلیل ضد زنگ بودن آنها می توان از این درب ها در محیط هایی با بارش باران و نم و رطوبت زیاد استفاده نمود.

درب فایبرگلاس

ترکیب آلومینیوم و فایبرگلاس از دیگر گزینه هایی می باشد که برای درب پارکینگ می توان در نظر داشت. به عبارت دیگر، این نوع درب در واقع همان درب های آلومینیوم می باشند که تنها در برخی از قسمت های آن از فایبرگلاس استفاده شده است. ورق های فایبرگلاس به کار رفته در این نوع درب بسیار شفاف و سبک وزن بوده و تاثیر مطلوبی بر زیبایی درب ایجاد خواهد کرد.

در تقسیم بندی دیگر می توان درب های مورد استفاده برای پارکینگ را بر اساس شکل ظاهری و نحوه باز و بسته شدن آنها گروه بندی نمود. بر همین اساس می توان به چند گزینه بسیار پرکاربرد اشاره نمود که عبارتند از:

درب کرکره ای 

همان طور که از نام این نوع درب مشخص است، بدنه اصلی به صورت کرکره بوده و با ریموت یا به دست به سمت بالا جمع میشوند. این نوع درب در اغلب مواقع به صورت اتوماتیک و برقی کنترل میشوند و فضای بسیار کمی را نسبت به سایر درب ها اشغال می کنند.

درب تاشو پارکینگ

درب های تاشو از قدیمی ترین و رایج ترین انواع درب می باشند که به صورت افقی یا عمودی باز و بسته میشوند. نوع افقی این درب ها از سمت چپ به راست تا میشوند که این کار ممکن است توسط اپراتور انسانی یا ریموت انجام شود.

درب ریلی یا کشویی

درب های ریلی از دیگر انواع درب های مورد استفاده برای پارکینگ منازل مسکونی و ویلایی و حتی تجاری و صنعتی می باشند که به صورت کشویی باز و بسته میشوند. این نوع درب ها اغلب عرض زیادی داشته و به صورت نرده ای می باشند.

مقایسه درب اتوماتیک اتوماتیک و درب پارکینگ آهنی

درب پارکینگ آهنی همان طور که در ابتدای متن نیز اشاره شد، مقاومت بسیار بالایی نسبت به سایر درب ها دارند، اما وزن سنگین آنها یک محدودیت در آنها به شمار می رود. به همین دلیل از درب پارکینگ اتوماتیک در این شرایط استفاده میشود. درب های اتوماتیک در واقع همان درب های آهنی معمولی می باشند که جک های مخصوص بر روی آنها نصب شده و کنترل درب با ریموت انجام میشود.

علاوه براین، درب های آهنی به مرور به دلیل برخورد شدید لنگه های آن در لحظه بسته شدن و یا برخورد با مانع ممکن است دچار آسیب شوند. در مقابل، درب های اتوماتیک دارای قابلیت تشخیص مانع و سرعت دو زمانه می باشند و با این محدودیت مواجه نخواهند بود.

ویژگی مثبت درب های پارکینگ مدرن در مقایسه با درب های ساده

به چند دلیل مهم می توان درب پارکینگ مدرن را به درب های ساده ارجحیت داد که برخی از آنها عبارتند از:

  • شکل ظاهری مدرن و زیبای درب
  • کنترل آسان و سریع درب بدون نیاز به تحمل وزن سنگین درب های فلزی
  • امنیت بالا و امکان نصب قفل برقی به منظور افزایش ایمنی درب
  • طول عمر بالا به دلیل جلوگیری از برخورد درب به مانع در لحظه بسته شدن با سیستم تشخیص مانع درب های مدرن و اتوماتیک

قیمت درب پارکینگ

قیمت درب اتوماتیک تنوع بسیار بالایی داشته و بر اساس جنس درب، نوع آن و همچنین اتوماتیک بودن یا نبودن آن و همچنین برند جک مورد استفاده در درب تعیین می گردد. برای استعلام قیمت درب های پارکینگ می توانید با گروه نوین در در ارتباط باشید. این مجموعه علاوه بر ارائه درب های با کیفیت و متنوع، مشاوره رایگان قبل از خرید ارائه داده و هر آنچه که باید درباره هر یک از انواع درب بدانید را با جزئیات کامل به شما ارائه خواهند داد.

CafeSeo بازدید : 25 چهارشنبه 23 مهر 1399 نظرات (0)

همه چیز در مورد سبک سازی سوله

سازه های فلزی با سطوح شیب دار که مطابق با محاسبات فنی ویژه در اشکال مختلف تولید می شوند و همچنین در انبارها بسته به نوع کاربرد ابعاد مختلفی دارند که از این سازه ها برای پوشش دهانه های بزرگ، ساختمان های صنعتی و کشاورزی مانند کارخانه ها، انبارها، آشیانه ها، تعمیرگاه ها، سالن های بدنسازی، پارکینگ ها، مرغداری ها، مزارع دامداری، مغازه ها و … استفاده می شود نکته مهم مقرون به صرفه بودن و قیمت سبک سازی سوله در ساخت یک سوله است که شما باید در مورد نوع کاربرد و ابعاد آن بسیار مراقب باشید.

انواع سوله از نظر طرح :

اغلب برای ساخت آشیانه های صنعتی و سالن های صنعتی از قسمت هایی با ابعاد متغیر استفاده می شود که وزن و ابعاد این قطعات با توجه به نوع استفاده هر واحد صنعتی تغییر می کند و مهم ترین فاکتورهای تاثیرگذار بر وزن سالن های صنعتی عبارتند از: ساخت ریخته از نظر سرعت باد و حداکثر بارش برف، ارتفاع ستون ها و باز شدن سالن  در صورت لزوم ساخت جرثقیل های سقفی کارایی از خود نشان می دهند.

سبک سازی سوله-آرمان سوله

سایبان یک ساختمان فولادی پیش ساخته است که بیشترین کاربرد را در سرتاسر جهان دارد و در بیش از 90٪ انبارها، استادیوم ها، صنایع، سالن های تولید دام و طیور و … مورد استفاده قرار می گیرد که بر اساس ابعاد افتتاح و ارتفاع، طول و ظرفیت تحمل استفاده می شود که باران های برفی و باد در منطقه در طی طراحی به طرق مختلف تغییر می کنند که در این خصوص مهم ترین اصل برای انجام هرگونه دستورالعمل اقتصادی، شناخت واقعی از ابعاد ذکر شده و پیش بینی عناصر موردنیاز است. کاملا بدیهی است که حتی بهترین محاسبات بدون نیاز به کنترل کیفی جوش، زنگ زدگی، روکش علمی یا موقعیت یابی صحیح قطعات و استفاده از پیچ و اتصالات استاندارد دیگر، از راندمان و قدرت لازم برخوردار نخواهند بود.

لازم به ذکر است که کلیه قطعات تولید شده توسط این شرکت با استفاده از سال ها تجربه و نظارت مداوم، جوشکاری قوس زیر آب اتوماتیک و استفاده از مواد کاملا استاندارد تهیه شده است که صاحب مشاغل در هر زمان می تواند از آن دیدن کند و تاکنون توسط ده ها نفر مورد تایید قرار گرفته است.

مراحل سبک سازی یک سوله

سایبان سبک سازی سوله می تواند در همه موارد استفاده شود و یکی از کاربردهای سایبان های صنعتی سبک، سوله مرغ داری ها است که ساخت مرغداری سبک به دلیل ضرب ارگانیسم های موجود در آن با ساختمان های دیگر سوله های صنعتی متفاوت است زیرا این ارگانیسم به هوای تازه و سلامتی احتیاج دارد.

این سازه ها در کارخانه ساخته شده و سپس به محل پروژه منتقل شده و در آنجا نصب می شوند و همچنین این کار باعث تسریع در کار ها خواهد شد و شما با مشکلات ساخت و ساز در سایت پروژه روبرو نخواهید شد.

سبک سازی سوله-آرمان سوله

بهترین زمان برای انجام سبک سازی سوله

سایبان های سبک وزن کمی دارند و این تفاوت وزن به دلیل استفاده کمتر از آهن در این سازه است که ضمن صرفه جویی در قیمت سوله خواهید دید که سوله سازی در کمترین زمان ممکن نصب می شود و قطعات نورپرداخت کارخانه سبک سازی سوله می کنند و سپس آن را به محل پروژه منتقل می کنند و با استفاده از پیچ و مهره برای رفع سریع این قسمت ها را به هم وصل می کنند.

با استفاده از فن اوری های مدرن در تعیین و استاندارد کردن وزن سازه ها، BADIES تلاش می کند بهترین خدمات را در زمینه روشنایی ساخت و ساز به شما ارائه دهد واین روش برای کاهش وزن نهایی سازه، با استفاده از تکنیک های جدید ساخت و ساز، مواد جدید و بهبود روش های اجرایی است.

علاوه بر صرفه جویی در هزینه، زمان و انرژی، کاهش وزن سازه باعث کاهش خسارت های ناشی از بلایای طبیعی مانند زلزله می شود و خسارات ناشی از وزن زیاد ساختمان را کاهش می دهد.

برای سبک تر شدن سازه های ساختمان، از مواد سبک باید در ساخت و اجرای ساختمان استفاده شود. حال سوال اینجاست که مواد سبک چیست؟ مواد سبک وزن موادی هستند که وزن کمتری نسبت به سایر مواد مشابه دارند و استفاده از آنها در ساختمان باعث کاهش وزن ساختمان می شود و روشنایی ساختمان مقاومت آن را در برابر بلایای طبیعی مانند زلزله افزایش می دهد.

سایبان های نوری دارای ساختارهای لوله ایی هستند که وزن کمتری نسبت به سایر سازه های مشابه دارند، بنابراین اصطلاح نور ریخته شده برای این سازه ها استفاده می شود و سقف این نوع سازه فلزی با توجه به محاسبات ویژه با شیب طراحی شده است.

ساختارهای لوله ‌ای از پیش ساخته، فوق سبک، در محل، کار را بسیار سریع انجام دادند و همچنین این ویژگی باعث شده است که سازنده سبک سازی سوله بتواند سازه ساختمان را در کارگاه خود آماده کند و درگیر مشکلات ساخت و ساز کارفرما نشود.

سبک سازی سوله-آرمان سوله

 مشخصات ظاهری سوله های سبک :

همانطور که می دانید امروز با افزایش هزینه های ساخت و ساز سایر ساختمان های بزرگ بتنی توسط سازه های فلزی سبک جایگزین شده اند که در گذشته از انبارهای سنگین استفاده می شد اما این انبارها علاوه بر گران بودن و سنگین بودن برای ساخت و نصب نیز زمان زیادی را صرف کردند و با پیشرفت تکنیک های سبک سوله سازی ها امروزه برای بسیاری از اهداف مورد استفاده قرار می گیرند و این انبارها به دلیل مزایای فراوان جایگزین انبارهای سنگین شده اند به علاوه، زمان کمتری در ساخت و نصب آن صرف شده و مقرون به صرفه خواهد بود و کارگاه های مختلف در این زمینه با باتجربه و تیم مجرب خود قادر به ساخت و نصب انواع سبک سازی سوله ها خواهند بود.

سوله های سبک از وزن کم و امکانات بیشتری به همراه دارند،  بنابراین در هر شرایطی می توان به راحتی از آن ها استفاده کرد و سایبان های نور بر اساس فن اوری های رعد و برق ساخته شده اند که در واقع به جای تولید سوله سنگین از سازندگان سوله اکنون به دنبال فناوری هایی برای ساختن سوله از نوع سبک هستند.

سبک سازی سوله-آرمان سوله

آرمان سوله با هدف ساخت انواع اسکلت های فلزی و سوله در کاربری های مختلف وبا سابقه کاری درخشان بالای 40 سال سعی در جهت خدمت به سرمایه گذاران و هموطنان محترم داشته است.

CafeSeo بازدید : 24 پنجشنبه 17 مهر 1399 نظرات (0)

افزودنی های فوم بتن امروزه از جمله مصالحی هستند که وجود آن ها در ساختمان از امری مهم و ضروری همراه می باشد و در این خصوص بتن یکی از مواد بسیار پرکاربرد در صنعت ساخت و ساز است که در اشکال و روش های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد .

باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که بتن از مقاومت فشاری بالایی برخوردار است و این مقاومت در اثر عوامل مختلفی از قبیل دوام، مقاومت و اندازه سنگدانه ها مورد استفاده واقع می شود و همچنین نسبت آب به سیمان تحت تاثیر قرار می گیرد.

بنابراین هر دو سازه بتنی و فولادی تحت تاثیر نیروی مهمی به نام زلزله قرار گرفته و این نیرو نیز تابعی از وزن موثر سازه است که می توان نتیجه گرفت که هرچه سازه سنگین تر باشد، آسیب بیشتری به سازه وارد می کند زلزله بیشتر خواهد بود پس برای حل این مشکل و کاهش خطرات ناشی از نیروهایی مانند زلزله، یکسری روش ها وجود دارد که می توان از آن ها برای تبدیل بتن به کار رفته در قسمت های غیر سازه مانند سقف بتنی و کف استفاده کرد بتن سبک تر از نوع بتن معمولی در اختیار دارد.

فوم بتن

دستگاه مورد استفاده برای اجرای فوم بتن

معمولا اجرای فوم بتن به وسیله یکی از دو دستگاه زیر صورت می گیرد.

دستگاه پرتابل منوپمپ : که این دستگاه خود دارای ۳ قسمت است.

فوم ساز : کار تبدیل مایع فوم به کف را انجام می دهد.

میکسر : وظیفه یکنواخت کردن مخلوط فوم بتن را برعهده دارد.

منو پمپ : انتقال فوم بتن ساخته شده در میکسر به طبقات مختلف توسط منوپمپ.

دستگاه پرتابل تحت فشار : در این دستگاه انتقال مواد به طبقات توسط باد صورت می‌گیرد و اتلاف انرژی در این روش کمتر است.

افزودنی های فوم بتن شامل چه چیز هایی است؟

کاربرد های اصلی بتن سبک شامل بلوک های پشت بام، دیوار سبک و همچنین کف سازی بتنی شیب دار است که بتن به عنوان یکی از مصالح ساختمانی اصلی در طیف گسترده ای از کاربردهای ساختاری و غیر سازه در ساختمان استفاده می شود .

بتن سبک به عنوان ماده ای که تراکم بتن فوم آن به میزان قابل توجهی پایین تر از بتن معمولی است می تواند نقش موثری در کاهش وزن ساختمان ها به ویژه در سایر قسمت های ساختاری داشته باشد و کاربرد های اصلی بتن سبک که امروزه در ایران مشاهده می کنیم شامل سقف و بلوک های دیواری سبک و همچنین کف سازی بتنی و شیب دار است و یکی از مهم ترین و گسترده ترین کاربردهای فوم بتن، کف سازی ساختمان است.

اجرای فوم بتن با استفاده از دستگاه بتن فوم با سرعت بالا انجام می شود و پس از اتمام کار نصب، می توان کف تمام طبقات ساختمان را با آن پوشش داد و به جای پف کردن روی کف، استفاده از ترکیبات بتنی  کف را سبک می کند و عایق حرارتی و صوتی کف را فراهم می کند.

فوم بتن

شرایط نگهداری پس از اجرا

پردازش بتن فوم برای ادامه روند هیدراتاسیون و آسیب رساندن به بتن از امری ضروری برخوردار است، مجموعه اقدامات انجام شده برای جلوگیری از آسیب رساندن به بتن فوم تازه، جوان و نابالغ، محافظت شناخته می شود.

برای جلوگیری از صدمه به تگرگ و رعد و برق در سطح بتن کف، جریان آب و شیارهای روی سطح ، ترک های زودرس انقباض جلوگیری از لرزش یا ضربه که باعث ترک خوردگی یا خرد شدن آن می شود و جلوگیری از انجماد سریع و زود هنگام ،افزودنی های فوم بتن یکی از مواد نگه دارنده است.

عوامل پف زا در افزودنی های فوم بتن

به منظور کاهش تحرک سیال و چگالی مواد و همچنین استحکام بهتر، با وارد کردن فاز گاز در آن ها، کف ایجاد می شود که در صنایع مختلف برای اهداف مختلف استفاده می شود و پلیمرهای مورد استفاده در ساخت فوم معمولا به دو دسته تقسیم می شوند: گرمای نرم و گرمای سخت.

برای این منظور بستگی به نوع پلیمر مورد استفاده در کف، نحوه تولید آن ها متفاوت است که  پلی استایرن، پلی اورتان، فنولیک، فرمالدئید اوره، پلی وینیل کلراید و وینیل فرمالدئید موادی هستند که با توجه به محل قرار گرفتن در سطح های مختلفی از ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

فوم بتن

 

افزودنی فوم بتن از مقادیری تشکیل شده است که از دو فاز مختلف گاز و جامد ایجاد شده است و در مورد فوم های پلیمری، فاز جامد از پلیمر ساخته شده است و همچنین در یک توده فوم، می توانید دو نوع حفره در قسمت پلیمری وجود داشته باشد که سلول نامیده می شوند .

بنابراین دو نوع سلول از جمله باز و بسته در کف وجود دارد در مورد فوم های سلول باز فاز گاز نیز بطور مداوم است در حالی که در فوم های سلول بسته فاز گاز ناپیوسته است و نوع سلول خواص مکانیکی و حرارتی کف های پلیمری را به شدت تغییر می دهد.

فوم های پلی اورتان سخت شامل برنامه هایی ماافزودنی های فوم بتن امروزه از جمله مصالحی هستند که وجود آن ها در ساختمان از امری مهم و ضروری همراه می باشد و در این خصوص بتن یکی از مواد بسیار پرکاربرد در صنعت ساخت و ساز است که در اشکال و روش های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد .

باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که بتن از مقاومت فشاری بالایی برخوردار است و این مقاومت در اثر عوامل مختلفی از قبیل دوام، مقاومت و اندازه سنگدانه ها مورد استفاده واقع می شود و همچنین نسبت آب به سیمان تحت تاثیر قرار می گیرد.

بنابراین هر دو سازه بتنی و فولادی تحت تاثیر نیروی مهمی به نام زلزله قرار گرفته و این نیرو نیز تابعی از وزن موثر سازه است که می توان نتیجه گرفت که هرچه سازه سنگین تر باشد، آسیب بیشتری به سازه وارد می کند زلزله بیشتر خواهد بود پس برای حل این مشکل و کاهش خطرات ناشی از نیروهایی مانند زلزله، یکسری روش ها وجود دارد که می توان از آن ها برای تبدیل بتن به کار رفته در قسمت های غیر سازه مانند سقف بتنی و کف استفاده کرد بتن سبک تر از نوع بتن معمولی در اختیار دارد.

فوم بتن

دستگاه مورد استفاده برای اجرای فوم بتن

معمولا اجرای فوم بتن به وسیله یکی از دو دستگاه زیر صورت می گیرد.

دستگاه پرتابل منوپمپ : که این دستگاه خود دارای ۳ قسمت است.

فوم ساز : کار تبدیل مایع فوم به کف را انجام می دهد.

میکسر : وظیفه یکنواخت کردن مخلوط فوم بتن را برعهده دارد.

منو پمپ : انتقال فوم بتن ساخته شده در میکسر به طبقات مختلف توسط منوپمپ.

دستگاه پرتابل تحت فشار : در این دستگاه انتقال مواد به طبقات توسط باد صورت می‌گیرد و اتلاف انرژی در این روش کمتر است.

افزودنی های فوم بتن شامل چه چیز هایی است؟

کاربرد های اصلی بتن سبک شامل بلوک های پشت بام، دیوار سبک و همچنین کف سازی بتنی شیب دار است که بتن به عنوان یکی از مصالح ساختمانی اصلی در طیف گسترده ای از کاربردهای ساختاری و غیر سازه در ساختمان استفاده می شود .

بتن سبک به عنوان ماده ای که تراکم بتن فوم آن به میزان قابل توجهی پایین تر از بتن معمولی است می تواند نقش موثری در کاهش وزن ساختمان ها به ویژه در سایر قسمت های ساختاری داشته باشد و کاربرد های اصلی بتن سبک که امروزه در ایران مشاهده می کنیم شامل سقف و بلوک های دیواری سبک و همچنین کف سازی بتنی و شیب دار است و یکی از مهم ترین و گسترده ترین کاربردهای فوم بتن، کف سازی ساختمان است.

اجرای فوم بتن با استفاده از دستگاه بتن فوم با سرعت بالا انجام می شود و پس از اتمام کار نصب، می توان کف تمام طبقات ساختمان را با آن پوشش داد و به جای پف کردن روی کف، استفاده از ترکیبات بتنی  کف را سبک می کند و عایق حرارتی و صوتی کف را فراهم می کند.

فوم بتن

شرایط نگهداری پس از اجرا

پردازش بتن فوم برای ادامه روند هیدراتاسیون و آسیب رساندن به بتن از امری ضروری برخوردار است، مجموعه اقدامات انجام شده برای جلوگیری از آسیب رساندن به بتن فوم تازه، جوان و نابالغ، محافظت شناخته می شود.

برای جلوگیری از صدمه به تگرگ و رعد و برق در سطح بتن کف، جریان آب و شیارهای روی سطح ، ترک های زودرس انقباض جلوگیری از لرزش یا ضربه که باعث ترک خوردگی یا خرد شدن آن می شود و جلوگیری از انجماد سریع و زود هنگام ،افزودنی های فوم بتن یکی از مواد نگه دارنده است.

عوامل پف زا در افزودنی های فوم بتن

به منظور کاهش تحرک سیال و چگالی مواد و همچنین استحکام بهتر، با وارد کردن فاز گاز در آن ها، کف ایجاد می شود که در صنایع مختلف برای اهداف مختلف استفاده می شود و پلیمرهای مورد استفاده در ساخت فوم معمولا به دو دسته تقسیم می شوند: گرمای نرم و گرمای سخت.

برای این منظور بستگی به نوع پلیمر مورد استفاده در کف، نحوه تولید آن ها متفاوت است که  پلی استایرن، پلی اورتان، فنولیک، فرمالدئید اوره، پلی وینیل کلراید و وینیل فرمالدئید موادی هستند که با توجه به محل قرار گرفتن در سطح های مختلفی از ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

فوم بتن

 

افزودنی فوم بتن از مقادیری تشکیل شده است که از دو فاز مختلف گاز و جامد ایجاد شده است و در مورد فوم های پلیمری، فاز جامد از پلیمر ساخته شده است و همچنین در یک توده فوم، می توانید دو نوع حفره در قسمت پلیمری وجود داشته باشد که سلول نامیده می شوند .

بنابراین دو نوع سلول از جمله باز و بسته در کف وجود دارد در مورد فوم های سلول باز فاز گاز نیز بطور مداوم است در حالی که در فوم های سلول بسته فاز گاز ناپیوسته است و نوع سلول خواص مکانیکی و حرارتی کف های پلیمری را به شدت تغییر می دهد.

فوم های پلی اورتان سخت شامل برنامه هایی مانند فوم های عایق بندی لوازم خانگی از قبیل یخچال، ورق های انعطاف پذیر، پانل های ساندویچ ، کامپوزیت ها، فوم های با جرم سخت، فوم هایی مانند کف های اسپری است که در محل مورد نظر تزریق و سرد می شوند.

به پلی اورتان یا انعطاف پذیر توجه می کند و مواد طبیعی مانند CO2 یا پنتان می تواند در انواع محصولات فوم مورد استفاده قرار گیرد و سال هاست که تولید کنندگان بزرگ کف از این فناوری با موفقیت استفاده می کنند تا محصولات با کیفیت بالا تولید کنند.

مواد عایق حرارتی مورد استفاده در صنعت ساخت و ساز را می توان به دو بخش تقسیم کرد: مواد عایق آلی مانند الیاف سلولز، کتان و کنف و مواد عایق معدنی مانند پشم شیشه و … در دسترس هستند بنابراین فوم های پلاستیکی نوع خاصی از فوم های آلی هستند .

فوم توده ای متشکل از یک ساختار سلول باز یا بسته است که چگالی اولیه آن از چگالی اولیه حالت شبکه بدون حجیم کمتر است و شبکه سلولی فوم می تواند شامل پلیمرهای آلی مانند بتن و فوم های شیشه ای باشد.نند فوم های عایق بندی لوازم خانگی از قبیل یخچال، ورق های انعطاف پذیر، پانل های ساندویچ ، کامپوزیت ها، فوم های با جرم سخت، فوم هایی مانند کف های اسپری است که در محل مورد نظر تزریق و سرد می شوند.

به پلی اورتان یا انعطاف پذیر توجه می کند و مواد طبیعی مانند CO2 یا پنتان می تواند در انواع محصولات فوم مورد استفاده قرار گیرد و سال هاست که تولید کنندگان بزرگ کف از این فناوری با موفقیت استفاده می کنند تا محصولات با کیفیت بالا تولید کنند.

مواد عایق حرارتی مورد استفاده در صنعت ساخت و ساز را می توان به دو بخش تقسیم کرد: مواد عایق آلی مانند الیاف سلولز، کتان و کنف و مواد عایق معدنی مانند پشم شیشه و … در دسترس هستند بنابراین فوم های پلاستیکی نوع خاصی از فوم های آلی هستند .

فوم توده ای متشکل از یک ساختار سلول باز یا بسته است که چگالی اولیه آن از چگالی اولیه حالت شبکه بدون حجیم کمتر است و شبکه سلولی فوم می تواند شامل پلیمرهای آلی مانند بتن و فوم های شیشه ای باشد.

CafeSeo بازدید : 33 پنجشنبه 17 مهر 1399 نظرات (0)

معمولا در ساختمان ها پس از پایان اجرای اسکلت و دیواره چینی و همچنین تاسیسات، اجرای کف سازی از طریق روش های مختلفی صورت می گیرد.از مهم ترین اهداف کف سازی ایجاد فضای مناسب برای نصب تسهیلات برای عبور از کف، ایجاد یک سطح صاف و مناسب برای کف سازی، ایجاد لایه ای از عایق صوتی و گرما و در آخر شیب است.

از کف صنعتی یا معدنی در کف سازی ساختمان ها به بهترین حالت استفاده می شود و در بعضی از پروژه ها این مواد با نخاله های ساختمانی، خاک یا هر نوع ماده دیگر ممکن جایگزین می شوند که هیچ کدام از موارد گفته شده جایگزین مناسبی برای مقاومت فوم بتن نیست و این ماده بهترین شکل ممکن را در کف سازی ساختمان ها ایجاد می کند.

مقاومت فوم بتن

میزان مقاومت فوم بتن

بطور کلی محصولات بتنی از سه نوع مختلف سنگدانه، آب و سیمان تشکیل شده است و میزان استفاده هر یک از این مواد با توجه به نوع بتن مورد نیاز تعیین می شود و همچنین سیمان در بتن مرطوب نقش اتصال دارد و در بتن سخت حدود نیمی از مقاومت فشاری بتن را با نگه داشتن سنگدانه ها در کنار هم فراهم می سازد.

این مصالح همچنین در بتن مرطوب نقش عمده ای دارند و در بتن های سخت وظیفه فراهم سازی نیمی از مقاومت فشاری را نقش ایفا می کنند، آب وظیفه ایجاد سیال در فرآیند ساخت بتن را بر عهده دارد و در طی فرآیند هیدراتاسیون بتن با یک واکنش شیمیایی، سیمان به ماده سخت تبدیل می شود به طوری که سنگدانه ها توسط یک ماتریس سیمان در کنار هم قرار می گیرند. بنابراین مقاومت بتن فوم، همانطور که در قسمت اول نیز توضیح داده شد نوعی از بتن است که در آن از یک کف پایدار به جای سنگدانه ها برای دادن حجم به بتن مورد استفاده قرار می گیرد.

ویژگی های فوم بتن خوب

آب : آب آشامیدنی باید عاری از هرگونه آلودگی با مواد آلی، روغن و خاک باشد و در بهترین حالت می توان از آب آشامیدنی استفاده کرد و این آب را می توان با استفاده از لوله کشی شهری یا تانکرهای آب تأمین کرد، فقط باید بسیار مراقب باشید که آب تا زمان رسیدن به مرحله اختلاط از آلودگی همراه نباشد.

سیمان: برای تولید بتن فوم می توان از انواع سیمان استفاده کرد، اما بهترین راه برای تهیه بتن فوم سیمان پرتلند  نوع 2 و است که در ذخیره سازی سیمان باید تمام اقدامات احتیاطی لازم صورت استفاده شود تا در معرض رطوبت قرار نگیرد و بسته های سیمانی در حین حمل پاره نشوند که علاوه بر این اگر سیمان فله ای استفاده می شود آن ها باید از طریق سیلوهای مشخص شده نگهداری کنید.

فوم: از ماده ای به نام فوم معمولا برای تولید فوم استفاده می شود و مایع ابتدا با آب رقیق می شود و سپس با استفاده از فشار تراکم هوا یا با همزن سریع در یک محفظه کف می شود، که در آن حباب هایی با قطر کمتر از میلی متر تولید می شوند.

این حباب ها برای تولید فوم پایدار در ساختار داخلی مواد کف کف یا به طور مستقل از مواد تثبیت کننده کف استفاده می شود تا حباب های تولید شده پایداری خود را حفظ کنند تا اینکه تنظیم اولیه بتن به شکلی باشد که  به اصطلاح کف مورد نظر دچار ریزش نشود کف پایدار معمولا کف پایداری که در این صورت به وجود می آید در نتیجه به شکل خامه ای ایجاد می شود و از این طریق مواد فوم را می توان از لحاظ ساختاری به دو دسته طبقه بندی کرد که در این قسمت به آن ها می پردازیم :

مقاومت فوم بتن

-مواد بر پایه پروتئین حیوانی (فوم پروتئینه)

-مواد کف‌زای شیمیایی

معمولا مقاومت فوم بتن حاوی پروتئین است که از نظر حجمی کوچکتر هستند اما نسبت به کف های شیمیایی پایدارتر هستند و مواد شیمیایی دارای پایداری کف کمتر از دو ساعت و افزایش حجم کف حدود 25 برابر حجم اصلی هستند که در این حالت در مواد فوم پروتئین دو برابر پایدار و حجم فوم تولید شده تقریبا نیمی از مواد شیمیایی است البته برخی از شرکت ها از ترکیبی از مواد شیمیایی و پروتئین استفاده می کنند که در هر صورت  پایداری کف باید به گونه ای باشد که پس از فرآیند مخلوط کردن کف با ملات سیمانی و تا زمان تنظیم اولیه مخلوط کف  پایداری خود را حفظ کند.

مقایسه فوم شیمیایی با فوم پروتئینه از نظر مقاومت

در بررسی اینکه تفاوت های موجود را در بین فوم شیمیایی با فوم پروتئینه را در نظر داشته باشیم باید به این نکته مهم توجه داشته باشیم که هر دونوع از مقاومت فوم بتن تفاوت زیادی از هم ندارند و در بررسی آن ها خواهید دید که کف هایی که از طریق فوم شیمیایی ساخته می شوند در مقابل کف هایی که از طریق مقاومت فوم بتن پروتئینه ساخته شده اند از این خاصیت خشک و سبکی را به همراه ندارند.

در حقیقت اثری منفی بر روی آن ها جای نمی گذارند زیرا باعث پایداری بیشتر مقاومت فوم بتن نیز می شوند و با بیانی دیگر می توان این موارد گفته شده را نیز در نظر گرفت که با توجه به این امر که هر دوی آن ها از مشخصات مختلف فزیکی و شیمیایی که در اختیار دارند تفاوت هایی از جمله میزان شکست فوم، رسوب مصالح، شناوری کف، افت یا ارتقاء مقاومت فشاری و … را به خواهد داشت.

مقاومت فوم بتن

بررسی مقاومت در انواع مختلف فوم بتن

مقاومت بتن فوق سبک وزن ماده ای است با ترکیبات جدید و فوق العاده ای که این سبک در اختیار دارد به دلیل مصالح به کار رفته در آن مقاومت خوبی از خود نشان می دهد و در واقع نوعی بتن است که در آن به جای سنگدانه های کف پایدار برای دادن حجم به بتن استفاده می شود و ساختار این بتن متخلخل است و باعث می شود بتن سبک تر شده و بار مرده حاصل از آن را در ساختمان کاهش دهد و از طرف دیگر حباب های به دام افتاده در بتن باعث عایق بیشتری در برابر صدا، گرما و سرما از خود جای بگذارد.

برای اکسب اطلاعات بیشتر به سایت همافوم بتن مراجعه فرمایید.

CafeSeo بازدید : 24 پنجشنبه 17 مهر 1399 نظرات (0)

چگونگی مراحل ساخت مایع فوم بتن

در مرحله اول می خواهیم نحوه ساخت مایع فوم بتن را مورد بررسی قرار دهیم و در این خصوص  لورامید یکی از واسطه های صنایع شوینده است که در ضخامت کف مایع نقش ضخیم کننده و تثبیت کننده ایفا می کند.

برای سنتز ماده از “ککونات فنی دی اتانول آمید اسید” در حضور کاتالیزور استفاده شد در این طرح بهترین شرایط واکنش به دست می آید و اسید چرب دی اتانول آمید با استفاده از اسید چرب دی هانول آمید در اثر وجود کاتالیزور سدیم متیوکسی تولید می شود و همچنین لورامید که با نام تجاری اسید فسفریک اسید فتالیک دیو اتانول آمید است، نوعی ماده شوینده نانو است و خاصیت نرم کننده و امولسیون کننده ای دارد.

این یک سورفاکتانت غیر یونی با کف و مقاومت ویسکوزیته حتی در غلظت الکترولیت پایین است، یکی از ویژگی های منحصر به فرد، رنگ پایین آن ، بوی متیل استر و متانول نیست و در شیمی ، بتائین به هر ترکیب شیمیایی خنثی اطلاق می شود که شامل دو گروه کاربردی است:

یک گروه کاتیونی دارای بار مثبت و فاقد اتم هیدروژن و یک گروه کارکردی با بار منفی که ممکن است در مجاورت گروه کاتیونی نباشد.

مایع فوم بتن

موارد استفاده از مایع فوم بتن

مایع زرد شفاف عنصری از سورفاکتانتهای آمفیوتریک (خفیف ترین کلاس سورفاکتانت) است که حاوی حداقل 28٪ ماده فعال کوکامیدوپروپیل بتائین است واین یک سورفاکتانت آمفوتریک خفیف است که به عنوان یک سورفاکتانت ثانویه مورد استفاده قرار می گیرد مایع فوم بتن را  تقویت می کند و ویسکوزیته را در کف مایع تنظیم می کند و می تواند با سورفاکتانت های آنیونی، کاتیونی و غیر یونی مخلوط شود.

این ماده شیمیایی شتاب دهنده تسریع کننده، پف کردن، حل کردن و کف کردن است که در مواد شوینده، صنایع غذایی و سورفاکتانت های آنیونی در تولید شامپو مورد استفاده قرار می گیرد، این ماده در بیشتر شوینده های تجاری مانند مواد پاک کننده مایع ظرفشویی و صنعتی (کف نمکی ، مواد شستشوی خودرو ، پاک کننده روغن) و در بیش از 90٪ بهداشت بدن و پاک کننده هایی مانند خمیر دندان، صابون، شامپو، خامه و لوسیون به عنوان کف استفاده می شود.

همچنین پاک کردن مایع یکی از مواد اولیه آرایشی و دارویی است در همین ارتباط خواص شیمیایی که برای آن در نظر گرفته شده است این است که ماده با pH کاملا خنثی می تواند به راحتی در فرمول های رنگ مورد استفاده قرار گیرد و هیچ گونه تاثیری در گرانروی و سایر خصوصیات فرمول رنگ ساخته شده ندارد.

مایع فوم بتن

روش مصرف مایع فوم بتن

در تولید بتن سبک، یکی از مهم ترین پارامترها استفاده از بتن کف مناسب با کیفیت بودن آن است، بعد از رقیق کردن با مقدار مشخصی از آب، فوم بتن با هوا مخلوط می شود و کف بسیار محکمی ایجاد می کند.

حباب های کف تولید شده باید از مقاومت مناسبی برخوردار بوده و در برابر نیروهای فیزیکی و شیمیایی ناشی از اختلاط با بتن و تخلیه در قالب، پایدار بمانند و سپس تا تنظیم اولیه بتن باقی بمانند.

نکته مهم در انتخاب کف مناسب، سازگاری مایع کف بتن با سیمان و بتن است و به طور کلی فوم ها به دو دسته کلی تقسیم می شوند: فوم پروتئینی و فوم شیمیایی. البته اسامی دیگر آن ها مانند فوم نباتی، نانو فوم، پلیمر فوم و … تنها عناوین تجاری برای بازاریابی هستند و بیشتر این مواد شامل کف های معمولی شیمیایی هستند.

مایع فوم بتن

فوم های پروتئینی رنگ قهوه ای تیره دارند و با هیدرولیز ترکیبات پروتئین تولید می شوند ولی متاسفانه مشاهده می شود که برخی از فروشندگان با اضافه کردن رنگ به فوم های شیمیایی، آن را به عنوان فوم پروتئینی معرفی می کنند یا کف هایی با نام فوم شیمیایی و فوم پروتئین را معرفی می کنند که عملا در بازار عرضه می شوند.

این کف های شیمیایی معمول هستند که با کمی دقت می توان آنها را متوجه شد و کف های شیمیایی معمولا بی رنگ و یا واضح هستند و اگر مقداری کف شیمیایی را روی دستان خود بمالید، صابون و کف لغزنده دقیقا مانند مایع صابون تشکیل می شود اما کف های پروتئینی لغزنده نیستند و بعد از شستن با آب تمیز نمی شوند.

انواع مایع فوم بتن

فوم پروتئینه

این یک سورفاکتانت طبیعی است که بر اساس پروتئین حیوانات ساخته شده است، این ماده کم حجم تر و کف دار است ولی پایدارتر از مواد دیگر است.

از آنجا که این مواد از پایداری طبیعی بسیار بالایی برخوردار هست بیشتر آن ها در تولید بلوک های clc مورد استفاده قرار می گیرند و به دلیل اینکه خاصیت کف آنها کمتر است از نظر اقتصادی مناسب نیستند و استفاده آن ها در تولید بتن کف تقریبا منسوخ است، پایداری طبیعی آن ها بسیار زیاد است اما بیشتر در تولید بلوک های clc استفاده می شود و از آنجا که خواص کف آن کمتر است مقرون به صرفه نیست و کاربرد آن در تولید بتن کف تقریبا منسوخ است.

فوم پروتئینه

مهم ترین مزیت فوم های پروتئینی، پایداری حباب های ایجاد شده است. این مزیت به فوم کمک می کند تا حباب را تا زمانی که تنظیم سیمان ادامه داشته باشد حفظ نکند (در بعضی از فوم ها مدت زمان تنظیم سیمان طولانی تر است و باعث می شود حباب شکسته شود). این خاصیت باعث شده است تا از این مایع فوم بتن بیشتر در تولید بلوک های سیمانی سبک استفاده شود.

فوم شیمیایی

این فوم برخلاف فوم پروتئین سورفکتانت مصنوعی، مبتنی بر مواد شیمیایی است، این ماده از نظر حجم و کف بسیار بیشتر است اما از نظر پایداری کمتر است زیرا این مواد از قدرت کف بالایی و مصرف کم برخوردار هستند و از نظر اقتصادی بیشتر توسط افرادی که در این صنعت فعال هستند ترجیح داده می شود.

فوم شیمیایی که انواع زیادی با فرمول های متنوعی دارد، می تواند به عنوان پرکاربرد ترین مایع تولید بتن فوم در نظر گرفته شود و با توجه به تنوع فراوان محصولات شیمیایی و امکان ایجاد ترکیبات مختلف، شرکت های تولید کننده مایع بتن فوم نیز مدل های مختلفی از مایع فوم بتن را به بازار عرضه کرده اند که هرکدام از آن ها نیز دارای نقاط قوت و ضعف هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت همافوم بتن مراجعه فرمایید.

CafeSeo بازدید : 28 پنجشنبه 17 مهر 1399 نظرات (0)

شیشه سکوریت چیست ؟

شیشه سکوریت نوعی جدید از شیشه است که با شیشه های معمولی متفاوت می باشد. تفاوت اصلی شیشه های سکوریت با شیشه های معمولی در نحوه ساخت آن ها است، به این ترتیب که شیشه سکوریت را بعد از گرما دادن به سرعت خنک میکنند که در نتیجه باعث ایجاد تفاوت در ساختار آن با شیشه معمولی میشود . یکی از مهم ترین ویژگی های شیشه های سکوریت در این است که وقتی ضربه شدیدی به این شیشه ها وارد میشود مانند شیشه های معمولی به تکه های بزرگ و ناهموار با لبه های تیز تبدیل نمیشوند ، درواقع این شیشه ها خرد  میشوند و به تکه های ریز با لبه های صاف تبدیل میشوند ، به همین دلیل این شیشه ها در دنیا به شیشه های امن معروف هستند.    شیشه های سکوریت چهار برابر شیشه های معمولی مقاومت دارد (شیشه های معمولی در فشار۶۰۰۰ پاسکال بر اینچ می شکنند که این رقم برای شیشه سکوریت چیزی حدود ۲۴۰۰۰ پاسکال بر اینچ است ) و به دلیل امنیت بیشتر در زمان برخورد ضربه در هنگام شکستن در مکان هایی مثل پنجره های جانبی و عقب در وسایل نقلیه ، درب های ورودی ، محوطه های دوش و وان و …. که درآن امنیت اهمیت بالایی دارد کاربرد دارند.

معرفی و تاریخچه شیشه سکوریت

شیشه های سکوریت امروزه نقش بسیار مهم و جدایی ناپذیر در صنعت ساختمان سازی شده است . همانطور که از اسمش معلومه این مدل شیشه  با شیشه معمولی مصرف شده در ساختمان سازی های قدیمی کاملا متفاوت میباشد

شیشه سکوریت

فرآیند سکوریت سازی شیشه

در ابتدا باید شیشه را به اندازه دلخواه برش زد ، سپس شیشه را بررسی میکنند که اگر نقصی در شیشه هست که ممکن است در مرحله خنک کردن شیشه باعث ایجاد شکستگی شود این لبه های و ترک های ریز بوسیله ماسه سایش داده میشوند تا شیشه کاملا صاف باشد و فرایند سکوریت سازی بدون نقص انجام شود. پس از این مرحله شیشه در کوره ای مخصوص قرار میگیرد که دمای آن بین ۶۰۰ تا ۶۲۰ درجه سانتیگراد است ، پس از اینکه شیشه کاملا گرم شد مرحله بعدی که خنک کردن شیشه است انجام میشود . در این مرحله شیشه را با فشار بالا سرد میکنند ، که آن را با نام خاموش کردن میشناسند ، این مرحله چند ثانیه بیشتر طول نمیکشد ، در زمان خنک کردن شیشه سطح بیرونی بسیار سریعتر از سطح میانی آن خنک میشود . پس از سرد شدن مرکز ، شیشه را از محفظه خنک سازی بیرون می آورند ، این عمل باعث میشود فشار در مرکز شیشه باقی بماند و سطح بیرونی شیشه سخت تر شود که این عامل باعث استحکام بیشتر شیشه های سکوریت میشود .    یکی دیگر از روش های ساخت این نوع شیشه ، خنثی سازی شیمیایی است که در آن مواد شیمیایی مختلف برای ایجاد فشرده سازی ، یون ها را روی سطح شیشه تبادل میکنند . اما از آنجا که این روش در مقایسه با روش معمول که ذکر شد از هزینه بسیار بالاتری برخوردار است ، در تولید شیشه سکوریت از آن استفاده نمیشود .  به طور کلی فرایند تولید شیشه های سکوریت به شرح زیر می باشد: عملیات حرارت دادن: عملیاتی که برای خمیر شدن شیشه لازم است گرمای بالای ۷۰۰ درجه سانتی گراد می‌باشد. شیشه به صورت جام بع از وارد شدن به کارخانه و بعد از برش در ابعاد مختلف وارد آماده حمل به کوره شده و دمای  ۷۰۰ درجه سانتی گراد را به تمامی سطوح شیشه به صورت یکسان وارد شده و شیشه را به صورت نرم و خمیر شکل در میاد . عملیات سرد سازی شیشه : شیشه بعد از مرحله حرارت دادن یا همان کوره رفتن به سرعت بعد از دمیدن هوا به هر دو طرف شیشه سرد میشود و حالت محکم و سفت به خود میگیرد.بعد از این مرحله استحکام شیشه به بیش از ۵ برابر شیشه خام یا همان (شیشه معمولی قبل از وارد شده به کوره) خواهد رسید. نکته قابل توجه : تمامی عملیات اعم از برش ها و سوراخ کاری ها و جاسازی ها روی شیشه باید قبل از مراحل سکوریت سازی باشد .

مزایای استفاده از شیشه سکوریت (شیشه نشکن)

۱-بعد از عملیات سکوریت سازی شیشه ، شیشه سکوریت نسبت به شیشه خام ۵ برابر مقاوم بوده و به راحتی شکسته نمیشود . ۲-بعد از شکسته شدن شیشه ، شیشه های سکوریت به تیکه های کوچک تقسیم شود و این امر باعث شده تا آسیب های ناشی از شکست شیشه به حداقل برسد . نکته : در صنعت ساختمان سازی در مکانهایی که امکان شکست شیشه بسیار بالا وجود دارد حتما باید از شیشه سکوریت استفاده کنند .

شیشه سکوریت

تفاوت شیشه معمولی با شیشه سکوریت چیست ؟

شیشه های سکوریت نسبت به شیشه معمولی از استحکام و امنیت بیشتری برخوردار می باشند؛ بخاطر همین در شیشه اتومبیل ها از آن استفاده می کنند . این نوع شیشه، استحکامی بیش از چهار برابر نسبت به شیشه معمولی دارد  و در هنگام خورد شدن به ذرات ریز غیر برنده تبدیل می شوند ولی شیشه معمولی اگر در اثر حادثه ای بشکند به تکه های بزرگ و بسیار برنده و خطرناکی تبدیل میشود. در صفحه مونیتور کامپیوتر و موبایل و در بعضی دربها مثل درب گاز آشپزخانه و درب مایکروفر و شیشه آکواریوم ها از شیشه های سکوریت استفاده می شود . شیشه های سکوریت بیش از سه برابر شیشه معمولی در مقابل گرما و شوک مقاوم تر می باشند. در این نوع شیشه، بعد از آماده شدن قابلیت برش و سوراخ کردن در آن وجود ندارد ولی شیشه معمولی این قابلیت را دارا میباشد . قیمت این شیشه بالاتر از شیشه معمولی است .شیشه های سکوریت بخاطر مستحکم بودنشان در برابر اشعه  یو وی ( خورشید ) مقاوم هستند .در کل باید گفت شیشه های سکوریت نسبت به شیشه معمولی در برابر ضربه و حرارت و رطوبت و فشار بسیار مقاوم تر است و و دوام بیشتر و عمر طولانی تری دارند. وزن شیشه سکوریت :  اولا اینکه وزن شیشه به ابعاد شیشه و دوما، به چند جداره بودن و ضخامت آن بستگی دارد . روش محاسبه وزن آن به این شکل است که مساحت شیشه را در ضخامت ( به میلی متر ) در وزن کل شیشه ( به کیلو گرم ) ضرب میکنند .   

ایمنی شیشه سکوریت 

امروزه استفاده از شیشه در بیشتر مکانها بسیار باب شده است پس بنابرخرید این برای اینکه مشکلی برای کسی پیش نیاید در اثر شکسته شدن ناگهانی شیشه باید تدابیر امنیتی بیشتری برای ساخت شیشه در نظر گرفته شود  شیشه های سکوریت جز معدود شیشه هایی است که از امنیت و ایمنی بالایی برخوردار است . امنیت و ایمنی شیشه های سکوریت پنج برابر بیشتر از شیشه های معمولی است .شیشه های سکوریت اگر در اثر حادثه ای شکسته شوند به قطعه های کوچکی تبدیل می شوند که این قطعات کوچک بخاطر فرایند در ساختشان اصلا برنده و تیز نیستند و حالتی صیقلی و  غیر برنده دارند . بخاطر همین در صنایع خودرو سازی بخاطر بوجود آوردن ایمنی در اتومبیل ها در قسمت شیشه های جلو و عقب  شیشه سکوریت کار گذاشته  می شود  همچنین در صنعت ساختمان سازی نیز برای قسمت دربهای ورودی پله ها و راه پله ها یی که برای زیبایی و مدرنیته بودن می خواهند از  شیشه استفاده کنند از شیشه های سکوریت بخاطر امنیت بالای آن استفاده می شود .

شیشه سکوریت

 مقاومت شیشه سکوریت

مقاومت مکانیکی شیشه های سکوریت پنج برابر بیشتر از شیشه های معمولی است و جلوی ضربه های شدید و ناگهانی را می گیرد و علت مقاومت این مدل شیشه ها بخاطر شوک دمایی است که در کوره به آنها داده می شود .منظور از مقاوت شیشه این است که باید توانایی تحمل وزن زیادی را داشته باشند چون از این شیشه ها ممکن است برای ساخت پله و دیواره راه پله به جای نرده های فلزی استفاده شود همچنین به عنوان در و پنجره ممکن است استفاده شود و یا در صنایع منزل برای ساخت ظروف آشپزخانه و هود اجاق گازیا طبقات یخچال و شیشه جلو گاز و مایکروفراستفاده میشود پس به همین منظور باید بسیار مقاوم ساخته شوند تا در برابر ضربه و وزن سنگین و همچنین تحمل سرما و گرما تحمل بالایی را داشته باشدو نشکند.

شیشه سکوریت چگونه برش داده می شود؟

اگر ابزار ها و دستگاه های لازم  برای برش را داشته باشید می توانید به راحتی شیشه را برش بدهید  نام دستگاه برش شیشه سکوریت سی ان سی  می باشد  که این دستگاه با ظرافت خاصی  کار برش را انجام می دهند  با این دستگاه می توان شیشه را با هر ابعاد و به  هر اندازه ای که بخواهید برش دهید و همچنین می توانید به اشکال مختلف ان را برش بزنید البته باید دقت داشته باشید هر گونه عملیات برش و مدل دادن و سوراخ کردن وهر اقدام دیگری که می خواهید روی شیشه انجام دهید باید قبل از سکوریت کردن وحرارت دادن به شیشه باشد  چون بعد از سکوریت شدن شیشه هیچ گونه برشی نمیتوان به آنها داد.در برش شیشه های سکوریت از نقشه هایی استفاده میشود که از قبل با کامپیوتر طراحی شده اند.    از ابزار اصلی برای برش شیشه های سکوریت می توان به الماس اشاره  کرد البته ابزارهای بزرگ و اتوماتیک دیگری نیز وجود دارد ولی باز هم ابزار اصلی آنها هم همان الماس است این شی ظریف و حساس بدون اینکه به خودش آسیبی برساند  براحتی شیشه را برش می دهد  دستگاه برش این شیشه دارای یک میز برش تمام اتوماتیک و دستگاه سی ان سی  یا دستگاه  برش با آب می باشد .مرحله اول ابتدا سطح شیشه را باید تمیز کرد تا برش به بهترین نحو انجام شود،مرحله دوم گرم کردن شیشه است گرم کردن باعث میشود شیشه کمی  منعطف شود تا هنگام برش دادن خرد نشود مرحله بعد قرار دادن شیشه روی یک سطح صاف است تا از آسیب به آن جلوگیری شود.حالا در این قسمت شیشه برش داده میشود بعد از برش نیاز است تا لبه های آن صاف و صیقلی شود .این آخرین مرحله بود و شیشه آماده استفاده است.

موارد استفاده 

شیشه سکوریت بخاطر ایمنی و استحکامی که دارد در موارد زیر کاربرد زیادی دارد . استفاده آن در لوازم منزل  در ساخت ظروف پیرکس – شیشه درب مایکروفر – شیشه های داخل یخچال استفاده آن در صنعت خودرو سازی ، شیشه های اتومبیل ها تماما ازاین جنس شیشه است استفاده آن در صنایع ساختمانی به عنوان درب – پنجره – پله و راه پله و نمای بیرون ساختمان  

شیشه سکوریت 

شیشه دودبند

  شیشه دودبند هملنطور که از اسمش پیداست در ساختمان های مسکونی و یا اداری برای جلوگیری از ورود دود در زمان وقوع حریق به طبقات میشود . مصرف این شیشه امروزه در صنعت ساختمان بیشتر دیده میشود .

شیشه لمینت (ضد گلوله) :

از این محصول برای مکانهای که از نظر امنیتی از حساسیت های بالایی برخوردار هستند مورد استفاده قرار میگیرند . مانند: شیشه های صرافی ها یا نرده های شیشه ای

شیشه دوجداره :

این نوع شیشه ها بیشتر در صنعت درب و پنجره دوجداره استفاده میشود .

شیشه بالکن :

این نوع محصول برای مکانهای که میخواهند در مواقعی  فضایی را جدا کنند بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند . به این نوع محصول شیشه متحرک یا شیشه بالکن نیز گفته میشود .

شیشه پارتیشن 

این محصول بیشتر برای جدا سازی فضاهای اداری در ادارات یا سازمانها یا بانکها مورد استفاده میگیرد برای استفاده از این شیشه ها نیاز به یراق آلات شیشه میباشد.

شیشه سکوریت

ابعاد شیشه های سکوریت

کارخانه های تولید شیشه با بهره گیری از تکنولوژی های روز دنیا قادر به تولید انواع شیشه های سکوریت تخت به ابعاد حداکثر ۴۱۰۰*۲۴۴۰ میلیمتر در ضخامتهای ۴ تا ۲۰ میل می باشد .بیشترین سایز واحد ۴۸۰۰ * ۲۴۰۰ mm کمترین سایز واحد ۲۵۰ * ۲۵۰ mm بیشترین ضخامت واحد ۲۰ mm کمترین ضخامت واحد ۴

نحوه محاسبه قیمت شیشه 

قیمت شیشه ها بر اساس شرکت تولید کننده مشخص و وارد بازار میشود اما شاید این سوال مطرح باشد که نحوه محاسبه قیمت بر چه اساسی است؟ محاسبه قیمت شیشه ها بر اساس اندازه و وزن کار صورت میگیرد.

عوامل موثر در قیمت 

چند نکته در محاسبه قیمت شیشه های سکوریت وجود دارد که در این قسمت آن ها را بررسی میکنیم . نکته اول نوع شیشه است که قرار است استفاده شود :

  • شیشه سکوریت فلوت
  • شیشه مشجر
  • شیشه رفلکس
  • شیشه مات

با توجه به تفاوت قیمت در انواع شیشه های سکوریت ، قیمت تمام شده برای کاربر بر اساس نوع انتخاب تغییر خواهد کرد.    نکته دوم ضخامت شیشه ای است که باید نصب شود ، هرچه ضخامت شیشه بیشتر باشد قیمت تمام شده بیشتر خواهد شد . انتخاب ضخامت شیشه پس از بررسی محل مورد نظر توسط کارشناسان این امر به شما پیشنهاد خواهد شد . نکته سوم محلی است که باید شیشه در آن نصب شود ، توجه به این نکته که چه میزانی از فشار باید توسط شیشه تحمل شود تا ضخامت شیشه انتخاب شود ، مساحت محل مورد نظر ، نوع کاربری محل مورد نظر ، برای مثال نوع و ضخامت شیشه مورد استفاده در درب منزل مسکونی با ویترین مغازه تفاوت خواهد داشت که در نتیجه موجب تفاوت قیمت خواهد شد . نکته بعدی یراق آلاتی است که در برای نصب شیشه مورد استفاده قرار میگیرد که با توجه به مساحت محل نصب و کیفیت یراق آلات قیمت تمام شده شیشه تغییر خواهد کرد. لازم به ذکر است که تفاوت در رنگ شیشه ممکن است در قیمت تمام شده آن تاثیر گذار باشد . با توجه به نکاتی که ذکر شد ، شیشه های سکوریت با توجه به استحکام و امنیت بیشتر ، برای محل هایی مانند مغازه ها ، درب های ورودی منزل ، محل هایی که تردد در آن ها زیاد است و یا احتمال ضربه خوردن به شیشه در آن بیشتر است بسیار مناسب میباشد . زیرا در این مکان ها احتمال شکستن شیشه معمولی بسیار زیاد است و در صورت شکستن شیشه ، هم هزینه خرید مجدد شیشه و هم هزینه نصب به کاربر تحمیل خواهد شد.  

گروه صنعتی یاشیل با تولید و فروش و پیشرفت روز افزون خود در صنعت شیشه توانسته به یکی از شرکتهای معتبر در این صنعت تبدیل شود .

CafeSeo بازدید : 22 پنجشنبه 10 مهر 1399 نظرات (0)

امروزه با پیشرفت تکنولوژی استفاده از سیستم های اتوماتیک بسیار مرسوم شده است و استفاده هر چه بیشتر از وسایل الکترونیک و اتوماتیک باری را از دوش انسان ها بر می دارد.

در گذشته برای باز و بسته کردن درب های بزرگ مخصوصا درب مکان های عمومی یا پارکینگ های بزرگ به کمک نیروی انسانی انجام می شد که کاری بسیار طاقت فرسا و پر زحمت بود. اما امروزه با استفاده از جک های پارکینگی درب ها به راحتی باز و بسته میشوند و برای این کار نیز احتیاجی به نیروی انسانی نیست. در این مطلب میخواهیم بدانیم جک پارکینگی چیست و چه کاربردی دارند؟

جک پارکینگی-http://sanatino.com/

جک پارکینگی چیست؟

به بازو هایی که برای باز و بسته کردن درب ها به صورت اتوماتیک به کار گرفته میشوند جک پارکینگی گفته میشود. جک پارکینگی قابلیت نصب بر روی انواع درب ها، درب های تک لنگه، درب های دو لنگه، درب های سنگین و بزرگ دارد.

با تعبیه ی جک پارکینگی روی انواع درب دیگر نیازی نیست برای هر بار ورود و خروج از ماشین پیاده شوید یا کسی دیگری این کار را برای شما انجام دهد، بلکه درب ها به صورت خودکار باز و بسته میشوند و در وقت و هزینه ی شما صرفه جویی میکنند.

جک پارکینگی-http://sanatino.com/

انواع جک پارکینگی

جک های پارکینگی را به دو دسته تقسیم میکنند که هر کدام خصوصیت متفاوتی دارند که در ادامه آن ها را بررسی میکنیم:

جک الکترومکانیکی: جک پارکینگی الکترومکانیک برای باز و بسته کردن درب هایی که چندان سنگین نیستند و عبور و مرور زیادی در آن جا صورت نمی گیرد، مورد استفاده قرار میگیرند به طور مثال درب های مجتمع های مسکونی.

بازو های این جک ها نسبت به نوع الکتروهیدرولیکی عمر کمتری دارند و به تبع قیمت مناسب تری نیز دارند و مناسب برای مکان هایی کک تردد است. این جک ها ۸ تا ۱۰ سال به طور مفید برای شما کار میکنند. به خاطر قیمت پایین، این جک پارکینگی بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است. از این جک ها میتوان در ورودی و پارکینگ منازل مسکونی یا آپارتمان ها که رفت و آمد چندانی ندارند استفاده کرد.

جک پارکینگی-http://sanatino.com/

جک پارکینگی هیدرولیکی: برعکس جک الکترومکانیکی، میتوان جک های هیدرولیکی را روی درب های سنگین و بزرگ نصب کرد، بازو های این جک ها محدودیتی برای باز و بسته شدن ندارند و در مکان های شلوغ و پر تردد بسیار مفید و کاربردی هستند.

با استفاده از قفل برقی که برای بستن این درب ها و به خاطر اینکه لنگه های درب درست چفت میشوند امنیت درب های مجهز به جک پارکینگی هیدرولیک بالاتر است. جک های هیدرولیکی نسبت به نوع الکترومکانیکی قوی تر هستند.

بدیهی است که قیمت این جک ها بالاتر از نوع مکانیکی است زیرا هم طول عمر بیشتری دارند هم نیاز به نگهداری و رسیدگی زیادی ندارند. این جک ها به کمک فشار هوا و روغن درب ها را باز و بسته میکنند. عمر مفید جک پارکینگی هیدرولیکی بین ۱۰ تا ۱۵ سال است و خیلی دیر فرسوده و مستهلک میشوند پس خرید این جک ها نیز به خاطر طول عمر آن ها صرفه اقتصادی دارد.

جک پارکینگی-http://sanatino.com/

مزایای استفاده از جک پارکینگی

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم تعبیه ی جک پارکینگی روی درب های سبک و سنگین، درب های مجتمع های مسکونی یا مکان های پر تردد مثل ادارات و مکان های دولتی مثل بیمارستان و … با حذف نیروی انسانی هم در هزینه ها صرفه جویی میکند و دیگر نیازی نیست در شرایط آب و هوایی نامطلوب برای باز و بسته کردن درب از ماشین پیاده شوید. تنها با فشردن یک دکمه درب به صورت خودکار باز و بسته میشود.

جک پارکینگی در کنترل رفت و آمد ها نیز موثر است، زیرا تنها در صورت لزوم باز و بسته میشوند و افراد یا ماشین های غریبه اجازه ی ورود به مسکن یا ادارات دولتی را ندارند و امنیت این مکان ها نیز به خوبی حفظ میشود. در گذشته باز و بسته کردن درب های سنگین مکان های شلوغ به عهده ی نیروی انسانی بود.

قیمت جک پارکینگی

قیمت جک پارکینگی بر اساس تجهیزات و امکاناتی که دارد تعیین میشود، هرچه جک پارکینگی مجهز تر و قدرتمند تر باشد مسلما قیمت آن نیز بالا می رود.

امکانات و تجهیزاتی که جک پارکینگی دارند عبارتند از:

ریموت کنترل، چشمی، سنسور های ضد مانع، چراغ های هشدار دهنده

درب های مجهز به جک پارکینگی به کمک حسگر ها و چشمی باز و بسته میشوند و موانع را تشخیص میدهد و از برخورد درب و مانع جلوگیری می کنند. این ویژگی هم از بروز خسارت جلوگیری میکند هم باعث در امان ماندن درب از ضربه های فیزیکی میشود.

چراغ های هشدار دهنده نیز نقش مهمی در مطلع کردن رانندگان از وضعیت درب ایفا میکنند.

جک پارکینگی به وسیله نیروی برق کار میکنند اما در صورتی که برق قطع شد نگران نباشید، زیرا میتوان به صورت دستی نیز این درب ها را باز و بسته کرد.

با در نظر گرفتن همه ی این امکانات و تجهیزات میتوان قیمت جک پارکینگی را تخمین زد.

در گذشته جک های پارکینگی فقط به صورت وارداتی بودند اما چندین سال است که جک پارکینگی ایرانی وارد بازار خرید و فروش شده اند که از کیفیت بالایی برخوردار هستند و قابل رقابت با نمونه های خارجی هستند.

شرکت های تولید کننده ی ایرانی مثل صنعتینو سال هاست در زمینه ی طراحی، ساخت و عرضه ی جک پارکنیگی مرغوب با بهترین متریال تلاش میکنند و در این زمینه نیز بسیار موفق عمل کرده اند.

CafeSeo بازدید : 29 پنجشنبه 10 مهر 1399 نظرات (0)

همه چیز درباره پنجره دو جداره

پنجره دو جداره با توجه به اهمیت بسیار زیاد کاهش مصرف انرژی و رهایی از آلودگی صوتی آزاردهنده در زندگی مدرن امروز کاربرد بسیار بالایی داشته و مانع از نفوذ سرما و گرما و سر و صدا به محیط می گردد. تنوع بالا در مدل های مختلف این پنجره ها و همچنین ایجاد زیبایی بهتر به نمای ساختمان ها و کاهش مصرف انرژی تنها بخش کوچکی از مزایای پنجره های UPVC دوجداره می باشد.

 

 

پنجره دو جداره چیست؟

پنجره دو جداره یکی از بزرگترین و بهترین اختراعات کشورهای اروپایی می باشد که توسط آلمانی ها به مرور توسعه داده شده است و در حال حاضر در تمام دنیا با استقبال زیادی مواجه شده اند. این پنجره ها از Unplas PolyVinyl Chloride ساخته شده اند که به اختصار به آنها UPVC گفته میشود. این ماده شیمیایی از مشتقات نفت خام می باشد و از مهم ترین ویژگی های آن می توان به عایق بودن آنها در برابر دما و صدا اشاره نمود. پنجره های دوجداره نوعی پنجره می باشد که از ورق های UPVC تشکیل شده و بین دو لایه شیشه آنها از گازهای مختلف از قبیل آرگون استفاده میشود.

وجود گاز آرگون در بین دو لایه پنجره در نهایت باعث شده است تا امکان انتقال و جا به جایی دما و همچنین صدا تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا کند. البته لازم به ذکر است که کیفیت و درجه مرغوبیت پنجره های دو جداره تا حد زیادی به میزان گاز موجود در آنها بستگی دارد. به طوریکه هر چه فضای بین دو لایه از گاز بیشتری پر شود، میزان مرغوبیت و عایق بوده پنجره بیشتر خواهد بود. به عنوان یک استاندارد در ساخت این پنجره ها میزان گاز آرگون بین آنها باید 75 تا 90 درصد از فضای بین دو لایه را پر کند.

انواع پنجره دو جداره

پنجره دو جداره را می توان بر اساس فاکتورهای مختلفی تقسیم بندی نمود که از مهم ترین آنها می توان به نحوه باز و بسته شدن پنجره و حالت پنجره ها اشاره نمود. به عبارت دیگر، این پنجره ها ممکن است به صورت کشویی باز و بسته شوند یا لولایی باشند. علاوه براین، پنجره های دوجداره به دلیل جنس آنها به راحتی قابل فرم گیری بوده و به همین دلیل می توان متناسب با نمای ساختمان و محل نصب آنها به شکل های منحنی و قوسی، مسطح و حتی شکل های کاملا مدرن و پیچیده طراحی و تولید شوند. دو مدل از رایج ترین و پرکاربردترین انواع پنجره دوجداره عبارتند از:

  • پنجره دوجداره طرح فرانسوی: این مدل از پنجره ها شباهت زیادی با پنجره های قدیمی و معمولی آلومینیومی و آهنی دارد و به صورت لولایی به صورت تک لنگه و دولنگه باز و بسته میشوند.
  • پنجره دوجداره فولکس واگنی: مهم ترین ویژگی این پنجره ها کشویی بودن آنها می باشد که در ساختمان های مدرن کاربرد زیادی داشته و به صورت مکانیکی، اتوماتیک و فول اتوماتیک می توان آنها را باز و بسته نمود.

 

پنجره دو جداره

ویژگی های پنجره دو جداره

از مهم ترین ویژگی های پنجره دو جداره که باعث برتری آنها نسبت به پنجره های قدیمی شود می توان به گزینه های زیر اشاره نمود:

  • میزان مصرف انرژی در این پنجره ها حداقل تا 47 درجه کاهش پیدا می کند
  • سطح پنجره براحتی تمیز شده و از رشد باکتری و آلودگی در آنها جلوگیری می گردد
  • به دلیل نوع مواد به کار رفته در سطح و سایر بخش های پنجره، بارش باران های اسیدی تاثیر منفی بر آنها ایجاد نخواهد کرد
  • دمای اشتعال پنجره های UPVC حدود 260 درجه سانتی گراد و ذوب آنها 385 درجه می باشد. به همین دلیل این پنجره ها غیر قابل اشتعال هستند.
  • وزن بسیار کمی نسبت به پنجره های قدیمی داشته و وزن ساختمان را کاهش داده و مقاومت بالایی در برابر زلزله خواهند داشت
  • دارای تنوع بالا از نظر شکل، رنگ و نحوه باز و بسته شدن دارند
  • مقاومت بسیار بالا در برابر اشعه ماورا خورشید و انرژی الکتریکی
  • نصب آسان و در زمان کوتاه
  • قابلیت نصب توری و حفاظ و کرکره در صورت نیاز

 

کاربرد پنجره های دوجداره

با توجه به مقاومت بسیار بالا و عایق بودن پنجره های دوجداره در برابر دما و صدا و ضربه، کاربرد آنها بسیار زیاد می باشد که برخی از آنها عبارتند از:

  • استفاده از پنجره دو جداره برای محیط های مسکونی
  • نصب پنجره دو جداره در محیط های بیمارستانی و ایجاد محیط بدون صدا
  • استفاده از پنجره دو جداره در محیط های آموزشی و کتابخانه های عمومی
  • نصب پنجره UPVC در سازمان ها و ادارات

 

پنجره دو جداره

 

نکته مهم در خرید پنجره دوجداره

در خرید پنجره دو جداره لازم است به چند نکته بسیار مهم توجه شود که عبارتند از:

  • میزان گاز موجود در پنجره های UPVC ارتباط مستقیم بر میزان کیفیت آنها دارد. لذا به میزان فضای اشغال شده توسط گاز در پنجره ها دقت کنید. این مقدار نباید کمتر از 75 درصد باشد.
  • با توجه به نمای ساختمان و محل نصب پنجره، مدل مناسب و متناسب با محیط را خریداری کنید
  • ملاک و معیار انتخاب و خرید پنجره UPVC را قیمت ارزان قرار ندهید. سعی کنید گزینه هایی را انتخاب کنید که پروفیل های مرغوبی در آنها استفاده شده باشد.
  • به میزان مرغوبیت و کیفیت نوار درزبندی توجه داشته باشید. این نوارها از جنس EPDM می باشند و تاثیر بسیار زیادی بر میزان مقاومت و عایق بودن پنجره خواهد داشت.
  • یراق آلات و اتصالات استفاده شده برای پنجره باید از کیفیت مطلوبی برخوردار باشند تا طول عمر و کیفیت تضمین شود.

 

قیمت پنجره دو جداره کشویی

قیمت پنجره دو جداره کشویی و لولایی با هم متفاوت بوده و بر اساس نوع پروفیل و نوار درزبندی و اتصالات به کار رفته در آنها متغییر خواهد بود. علاوه براین، قیمت پنجره UPVC کشویی بر اساس اندازه و ابعاد پنجره به شدت تغییر خواهد کرد، به طوریکه هر چه پنجره بزرگتر باشد، به همان اندازه نیز قیمت آن افزایش پیدا خواهد کرد.

مجموعه یاشیل درب یکی از بزرگترین ارائه دهندگان انواع پنجره های دوجداره با کیفیت بالا می باشد که متناسب با نوع نمای ساختمان و شرایط محیطی مختلف گزینه های مناسبی را به شما پیشنهاد خواهد داد.

CafeSeo بازدید : 20 پنجشنبه 10 مهر 1399 نظرات (0)

جهان روز به روز در حال توسعه است و تکنولوژی باعث پیشرفت زندگی بشر شده است. دیگر به ندرت میتوان ابزارهایی را پیدا کرد که با دست کار میکنند و معمولا دستگاه ها به صورت اتوماتیک کار میکنند.جک پارکینگی نیز از جمله ابزار هایی است ک با نصب روی درب های تک لنگه و دو لنگه به صورت اتوماتیک درب ها را باز و بسته میکنند و برای این کار هیچ نیازی به نیروی انسانی ندارد و تنها با فشار دادن یک دکمه از ریموت کنترل درب ها را در طول شبانه روز بارها  باز و بسته میشوند.در این مطلب میخواهیم با قیمت جک پارکینگی آشنا شویم و انواع جک پارکینگی را از نظر قیمت بررسی کنیم.

جک پارکینگی-http://sanatino.com/

کاربرد جک پارکینگی

همانطور که در ابتدا اشاره ی کوتاهی به نحوه ی عملکرد این جک ها داشتیم، باید گفت این جک ها با تعبیه شدن روی درب های لولایی لنگه های درب آن ها را به راحتی و به طور اتوماتیک باز و بسته میکنند بدون اینکه به انسان ها احتیاجی داشته باشند.

جک پارکینگی قابلیت نصب روی انواع درب مجتمع مسکونی کم رفت و آمد یا درب های مجتمع های تجاری و دولتی شلوغ و پر تردد، با وزن و ابعاد مختلف را دارند.

جک پارکینگی-http://sanatino.com/

باز و بسته کردن درب مکان های شلوغ و پر رفت و آمد که وزن آن ها زیاد است و طول لنگه های درب ها زیاد است اگر به صورت دستی و توسط انسان ها صورت گیرد سخت و طاقت فرسا خواهد بود، همچنین باید مدت زمای را پشت در معطل شد زیرا باز و به بسته شدن درب توسط انسان ها به کندی صورت میگیرد.

استفاده از جک های پارکینگی با چفت کردن دقیق لنگه ها زمانی که درب بسته است باعث حفظ امنیت مکان مورد نظر میشود. برای نصب جک هیدرولیکی روی درب باید میزان رفت و آمد مکان مورد نظر، طول لنگه و وزن درب را مورد بررسی قرار داد و سپس برای خرید آن ها اقدام کرد.

انواع جک پارکینگی

جک پارکینگی مکانیکی: برای درب های سبک و کم عرض در مکان هایی خیلی شلوغ و پر رفت و آمد نیستند از این نوع جک استفاده میشود. این جک همانطور که از اسمش پیداست برای باز و بسته کردن درب به نیروی مکانیکی و گیربکس احتیاج دارد.

موتور کوچکی که در این جک قرار داده شده است با جمع کردن و باز کردن ماردون به وسیله ی گیر بکس درب را جابجا میکند.

جهت ارتقا سطح ایمنی درب های مجهز شده به جک مکانیکی، میتوان از قفل برقی برای آن ها استفاده کرد تا بتوان با اطمینان خاطر بیشتری این جک را روی درب لولایی نصب کرد. البته استفاده از این جک در مجتمع ها و ادارات شلوغ توصیه نمی شود زیرا با باز و بسته شدن زیاد جک ها طول عمر آن ها کم میشود.

جک پارکینگی-http://sanatino.com/

جک پارکینگی هیدرولیکی: مناسب ترین جک برای نصب شدن روی درب مکان های شلوغ و پر تردد است. جک هیدرولیکی را میتوان روی درب های عریض و خیلی سنگین نصب کرد. عملکرد جک ها به کمک فشار هوا و روغن است.

از تفاوت هایی که این جک با جک مکانیکی دارد این است که این جک توانایی بازو بسته کردن درب به صورت نا محدود را دارد. همچنین وزن زیاد و عرض زیاد لنگه ها نیز اختلالی در عملکرد آن ها ایجاد نمی کند.

این جک ها طول عمر بیشتری دارند و طی گذشت چندین سال به سادگی مستهلک و فرسوده نمی شوند. اما قیمت جک پارکینگی هیدرولیکی به خاطر برتری هایی که بر نوع مکانیکی دارد، بالاتر است.

مقایسه قیمت جک پارکینگی

جک پارکینگی در چندین نوع تولید میشود که کاربرد همه ی آن ها یکی است ولی تفاوت هایی با هم دارند. در ادامه انواع آن ها را معرفی میکنیم.

جک های پارکینگ مکانیکی: این جک ها به خاطر محدودیتی که در تعداد و باز و بسته شدن در طول شبانه روز دارند مناسب برای نصب روی درب مجتمع های مسکونی کم تردد هستند. جک مکانیکی را معمولاروی درب هایی که از لحاظ وزنی سبک هستند تعبیه میکنند. قیمت جک پارکینگی مکانیکی نسبت به سایر جک ها مقرون به صرفه تر است.

جک پارکینگ هیدرولیکی یا پنوماتیکی: این جک بر خلاف جک مکانیکی میتواند درب های سنگین و عریض را به راحتی باز و بسته کند بدون اینکه برای تعداد باز و بسته شدن محدودیت داشته باشد. البته قیمت جک پارکینگی هیدرولیکی نسبت به جک مکانیکی بیشتر است.

جک پارکینگی-http://sanatino.com/

نکاتی برای خرید جک پارکینگی

در هنگام خرید، نباید تنها به قیمت جک پارکینگی توجه داشت، بلکه باید کیفیت را مد نظر قرار داد. با این که ممکن است فکر کنید قیمت جک پارکینگی بالا است اما به این نکته نیز توجه کنید که این جک ها سالیان سال برای شما کار میکنند و قیمت جک پارکینگی نسبت به کاری که انجام میدهند معقول به نظر می آید. هنگام خرید علاوه بر توجه به قیمت جک پارکینگی که فاکتور مهمی نیز هست، باید به:

زاویه ای که جک میتواند درب را باز و بسته کند،

دو سرعته بودن جک

قابلیت استفاده از باتری

امکان نصب قفل برقی

جنس چرخ دنده های گیر بکس

ولتاژ برق مصرفی

برد جک باید قابلیت هماهنگی با سیستم های RF Ideas را داشته باشد.

داشتن میکرو سوییچ این خصوصیت باعث میشود در صورتی که چشمی کار نکند و خودرو به درب برخورد کرد، جک بتواند درب را باز کند.

وجود خلاص کن نیز در جک های هیدرولیکی که با برق کار میکنند بسیار مهم است. زیرا در صورت قطع برق میتوان با استفاده از خلاص کن درب را باز و بسته کرد.

اگر جک تایمر نیز داشته باشد عملکرد بهتری ارائه خواهد داد.

اگر میخواهید با مناسب ترین قیمت جک های پارکینگی خریداری کنید که بهترین عملکرد را داشته باشد توصیه میکنیم به شرکت صنعتینو مراجعه کنید. قیمت جک پارکینگی این شرکت مناسب است، کیفیت و عملکرد جک عالی است، متریال مورد استفاده با کیفیت هستند.

CafeSeo بازدید : 24 پنجشنبه 10 مهر 1399 نظرات (0)

با پیشرفت تکنولوژی استفاده از ابزار و وسایل اتوماتیک مرسوم شده است و دیگر مانند گذشته انجام همه ی کار ها بر دوش انسان ها نیست. امروزه استفاده از وسایل غیر اتوماتیک توجیه منطقی ندارد زیرا سرعت پیشرفت تکنولوژی بالا رفته است و اگر همسو با آن حرکت نکنیم در انجام کارها باز می مانیم و مجبور به صرف وقت و هزینه های زیادی میشویم. جک پارکینگی از وسایلی است که پس از تولید بسیار مورد استقبال قرار گرفت. در این مطلب میخواهیم بدانیم جک پارکینگی یال چیست و چه کاربردی دارد؟ و به این پرسش نیز پاسخ خواهیم داد جک پارکینگی مناسب برای چه دربی است؟

جک پارکینگی یال-http://sanatino.com/

جک پارکینگی یال چیست؟

شاید بعضی از افراد با جک پارکینگی یال آشنایی نداشته باشند، ما در این مطلب ویژگی ها و قیمت جک پارکینگی یال و انواع آن را بررسی میکنیم.

جک پارکینگی یال نوعی جک پارکینگی ساخت ایران می باشد که از لحاظ کیفیت و طراحی ساخت طبق استاندارد های جهانی است و قابل رقابت با محصولات خارجی است. در ضمن قیمت جک پارکینگی یال نسبت به نمونه های خارجی بسیار مناسب تر و مقرون به صرفه تر است. علاوه بر آن، این جک ساخته ی دست هموطنان خودمان است و داخل کشور خودمان طراحی و ساخته میشود و همین عامل است که بر قیمت این جک پارکینگی اثر گذاشته است.

جک پارکینگی یال-http://sanatino.com/

انواع جک پارکینگی یال

این جک ها موتور های بسیار قوی دارند و در دو نوع x1  و  x2 تولید شده است و مطابق با آب و هوای کشور خودمان تولید شده است. این جک ها تفاوت هایی در کورس شفت با  هم دارند که در ادامه آن ها را بررسی میکنیم:

X1: این نوع جک الکترومکانیکی است و توانایی باز کردن دو لنگه درب با عرض ۴ متر را دارد. شفت این جک ۴۵ سانتی متری است و قدرت موتور آن ۲۲۰ ولتاژ است.

X2: این جک با موتوری قدرتمند تولید و عرضه میشود، قدرت موتور این جک ۲۲۰ ولتاژ است. این نوع جک الکتروموتور بوده و از خصوصیات این جک ضد آب، ضد زنگ و ضد گرد و غبار بودن آن است. این جک ها با گذشت مدت زمان ۱۷ ثانیه درب را باز و بسته میکند ولی اشکال این جک ها این است که در طول یک ساعت فقط ۱۰ بار میتواندد باز و بسته شوند و در باز و بسته شدن محدودیت دارند. به طور کلی از این جک ها معمولا در ساختمان های مسکونی کم تردد استفاده میشود. این جک ها برای درب های دو لنگه بسیار مناسب هستند و طول شفت آن ها ۳۰ سانتی متر می باشد.

این جک های ایرانی قادر هستند که هر کدام از آن ها یک لنگه درب به وزن ۳۵۰ کیلوگرم را جابجا میکند.

جک پارکینگی یال-http://sanatino.com/

قیمت جک پارکینگی یال

قیمت این جک نسبت به سایر جک ها خیلی مناسب تر است و عرصه را برای حضور سایر جک ها تنگ کرده است. جک ها این تجهیزات دوست داشتنی به کمک بشر آمدند ونیاز به نیروی انسانی را حذف کرده اند. قبل از تولید جک ها باز و بسته کردن درب های طویل و سنگین کاری بسیار طاقت فرسا و سخت بود اما امروزه با وجود این جک ها درب ها به صورت خودکار باز و بسته میشوند.

قیمت این جک پارکینگی بستگی به تجهیزاتی مثل سنسور ها، چراغ های هشدار دهنده و ریموت کنترل، مدار فرمان و باکس و ترانس و قدرت موتور تعیین میشود.

هرچه مجهز تر باشد به تبع قیمت آن نیز بالاتر می رود. اما به طور کلی قیمت جک پارکینگی یال که به دست هموطنان خودمان تولید میشود نسبت به نمونه های وارداتی خارجی بسیار مناسب تر است. شاید همین قیمت جک پارکینگی یال است که باعث استقبال از این محصول شده است زیرا قیمت جک پارکینگی در مقابل جک های خارجی با همین ویژگی ها کمتر است.

جک پارکینگی یال-http://sanatino.com/

مزایای استفاده از این جک پارکینگی

این جک با داشتن بازوی قفل شونده در مقابل فشاری که در جهت مخالف به آن وارد میشود مقاومت میکند و برای این کار نیازی به قفل برقی ندارد.

میتواند تردد های بالا را به خوبی مدیریت کند.

زیبا، مطمئن و مقرون به صرفه است.

قیمت این جک ها نسبت به نمونه خارجی کمتر و بسیار با کیفیت است و طراحان این جک به خاطر اطمینان از کیفیت این محصول را با

۲۴ ماه ضمانت و ۱۰ سال خدمات پس از فروش ارائه میدهند.

جک پارکینگی یال برای درب های دو لنگه با طول بین ۳ تا ۴ متر و درب های سنگین بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلوگرم مناسب است.

با استفاده از جک پارکینگی یال در هنگام قطع برق، پشت در نمی مانید و با استفاده از خلاص کن میتوانید به صورت دستی درب را باز و بسته کرد.

دارای بازو محرکه ای است که بدون وقفه میتواند کار کند.

از جنس آلومینیوم و با پوشش رنگ پلی استر است.

موقع باز و بسته شدن از دو سرعت اولیه و ثانویه استفاده میکند.

علاوه بر همه ی مزایایی که برای این جک پارکینگی گفتیم، باید بگوییم این محصول با افتخار توسط تولید کنندگان ایرانی طراحی و عرضه میشود. علاوه بر صرفه اقتصادی که خرید این جک ها دارد، حمایت از تولید ملی باعث جرخش چرخ تولید و صنعت، عدم وابستگی به محصولات وارداتی و خود کفایی، اشتغال زایی برای جوانان هموطنمان میشود.

صنعتینو یکی از شرکت های تولید کننده ی ایرانی است که برای تهیه ی جک پارکینگی یال میتوانید به آن ها مراجعه کنید.

صنعتینو علاوه بر تولید جک پارکینگی در زمینه ی تولید انواع تگ های ضد سرقت، گیت های ضد سرقت فروشگاهی و دستگاه های حضور غیاب نیز فعالیت میکند. این شرکت با سابقه نهایت تلاش خود را برای تولید محصولات با کیفیت با طول عمر زیاد به کار گرفته است.

اگر قصد خرید این جک پارکینگی دارید میتوانید با مراجعه به این شرکت با همه ی محصولات را مشاهده کنید و با هم مقایسه کنید سپس برای انتخاب بهترین نمونه تصمیم بگیرید.

میتوانید برای انتخاب مناسب ترین جک پارکینگی با کارشناسان فروش این شرکت در ارتباط باشید و از راهنمایی های ایشان نیز استفاده کنید. نصب جک پارکینگی کار بسیار تخصصی است که بهتر است آن را به افراد خبره در این زمینه بسپارید. نصاب های شرکت صنعتینو برای نصب انواع جک پارکینگی مناسب ترین گزینه هستند و با دقت این کار را انجام میدهند.

CafeSeo بازدید : 24 چهارشنبه 02 مهر 1399 نظرات (0)

راهبند پارکینگ یا ( Parking Barrier ) یکی از ابزار هایی شده که امروزه افزایش تعداد زیادی دارد . با افزایش بسیار زیاد تعداد وسایل نقلیه اهمیت وجود پارکینگ های عمومی بیشتر احساس می شود .

هر پارکینگی نیاز یه یک کنترل کننده عبور و مرور دارد . یکی از ابزار های مهم کنترل عبور مرور راه بند های پارکینگی است . همه پارکینگ ها نیاز به یک راه بند پارکینگی دارد ، این راه بند ها عموما از راه بند های میله ای می باشد .

انواع راهبند پارکینگ

راهبند میله ای

راه بند های میله ای یکی از پر کاربرد ترین راه بند های پارکینگی می باشد .

این راه بند از دو بخش ستونی و و میله متحرک ساخته شده است که میله متحرک مانع عبور وسایل نقلیه می شود .

ویژگی های راهبند میله ای

  • قابلیت سفارش میله ای متحرک از ۲ متر تا ۸ متر
  • سرعت مناسب در باز شدن
  • زمان کمتر از ۳ ثانیه برای بسته شدن راه بند
  • امکان نصب دوربین کنترل و ثبت پلاک وسایل نقلیه
  • امکان نصب ریموت کنترل از راه دور
  • قابلیت استفاده از سنسور های هوشمند و اثر انگشت
  • ثبت زمان ورود و خروج و ثبت مدت زمان توقف
  • دارای ال ای دی های هشدار دهند
  • امکان نصب چراغ های سبز قرمز برای کنترل وسایل نقلیه 

راهبند ستونی

این راهبند ستونی بر خلاف راه بند میل های از کاربرد کمتری بهره می برند اما راهبند ستونی از مقاوت بیشتری در برابر ضربه برخوردار است به صورتی که اگر یه ماشینی 5 تنی با سرعت 100 کلیو متر بر ساعت با راه بند ستونی برخورد کند به ضورت کامل متوقف می شود .

این راه بند از یک ستون تشکیل شده است که می تواند مانع عبور وسایل نقلیه شود از ویژگی های راه بند ستونی می توان به شرح زیر گفت :

  • مقاومت بسیار بالا در برابر ضربه خوردگی
  • زمان 3 ثانیه برای بستن راه
  • زمان کمتر از 3 ثانیه برای جمع شدن راه بند و اجازه عبور دادن به وسایل نقلیه
  • دارای سیستم خلاص کن در زمان قطع برق
  • دارای دوربین ثبت کنترل پلاک وسایل نقلیه
  • دارای سنسور هوشمند و سیستم کنترل از راه دور
  • دارای جک های هیدرولیکی

راهبند پارکینگ تاشو

این راه بند نوعی از راه بند میله ای است . تیرک متحرک این راه بند در زمان جمع شدن به حالت 90 در جه در آمده و فضای کمتری را برای باز شد اشغال می کند . از بهترین مدل این راهبند تاشو می توان به برند فک اشاره کرد . این راه بند در مکان هایی استفاده می شود که سقف کوتاهی دارند و امکان استفاده از راه بند میله ای وجود ندارد

ویژگی های راه بند پارکینگ تاشو

  • نیاز به ارتفاع کم برای باز کرد تیرک متحرک
  • دارای LED های هشدار دهنده
  • امکان سفارش از 1 متر تا 6 متر
  • به دلیل داشتن متصل کننده بین دو بازو در صورت ضربه آسیب کمتری به راه بند وارد می شود
  • دارای چشمی های قطع کن در صورت اصابت به موانع
  • دارای سیتسم خلاص کن و کنترل دستی در زمان قطع برق
  • امکان نصب باطری برای برق اضطراری

راهبند پارکینگ هیدرولیکی

امروزه با زیاد شدن حجم تردد ماشین ها به پارکینگ ها امکان استفاده از راه بند های دستی به صفر می رسد زمان مهمترین فاکتور برای انسان ها است و اگر مدت زمان طولانی پشت صف پارکینگ بمونن برای آنها بسیار آزار دهنده است .

به همین دلیل بهترین راه برای کنترل زمان و وسایل نقلیه استفاده از راه بند های هیدرولیکی است . این راهبند ها به صورت کاملا اتوماتیک کار  می کند و زمان باز بسته شدن بسیار کمتری نسبت به نمونه راه بند دستی دارند

از ویژگی های راه بند های هیدرولیکی می توان اینگونه گفت

  • کنترل دقیق به ورود و خروج وسایل نقلیه
  • امکان نصب دوربین برای ثبت پلاک وسایل نقلیه
  • امکان محاسبه زمان توقف وسایل نقلیه
  • ثبت زمان ورود و خروج وسایل نقلیه
  • سرعت باز و بسته شدن راه بند در زمان کوتاه
  • سیستم قطع کن در زمان بر خورد به موانع
  • دارای سیستم خلاص کن در زمان نبود برق برای کنترل دستی
  • استفاده از موتور های هیدرولیکی قوی ( حداقل 2800 دور در دقیقه )
  • استفاده از موتور با قدرت بالا برای نگه داشتن ثابت راه بند در حالت باز

امکانات و تجهیزات راهبند مخصوص پارکینگ

راهبند پارکینگ - ایران راهبند

 

راهبند ها بر اساس اسمشان، مسدود کننده ی مسیر هایی هستند که تردد بالایی دارد و تجهیزاتی هستند که مانع از ورود و خروج ماشین آلات و عابرین پیاده به مکان مورد نظر میشود و تا اجازه ورود و خروج توسط ریموت، نگهبان یا تجهیزاتی که روی راهبند قرار دارد صادر نشود همچنان سد راه ماشین ها و عابرین میشوند.

این ابزار های کارآمد در مکان هایی شلوغی که رفت و آمد به آنجا زیاد است بسیار کاربردی هستند زیرا کنترل این تردد ها اهمیت زیادی دارد و مدیریت همه ی این رفت و آمد ها از عهده ی انسان خارج است و بهتر است یک ابزار الکترونیکی این وظیفه را بر عهده بگیرد تا درصد خطای کمتری را شاهد باشیم.

مکان هایی که به راهبند نیاز دارند پاساژها و مجتمع های تجاری، ورودی ادارات و ارگان های دولتی، ایستگاه های راه آن و فرودگاه ها، مدارس، عوارضی جاده ها، کارنجات، پارکینگ های چند طبقه مجتمع ها و …هستند. 

نمایندگی راهبند پارکینگ

با توجه به زیاد شدن تعداد شرکت های فرعی و سود در حوضه فروش و نصب راه بند اعتماد مشتریان نسبت به خرید راه بند از سایت ها بسیار کم شده است ، اما سایت ایران راهبند با داشتن نمایندگی های اصلی از چندین برند معتبر باعث می شود تا شما مشتریان عزیز با اطمینان خاطر اقدام به خرید ونصب راه بند های پارکینگی کنید.

سوالات متداول

راهبند پارکینگ چیست ؟

هر پارکینگی نیاز یه یک کنترل کننده عبور و مرور دارد . یکی از ابزار های مهم کنترل عبور مرور راه بند های پارکینگی است . همه پارکینگ ها نیاز به یک راه بند پارکینگی دارد ، این راه بند ها عموما از راه بند های میله ای می باشد .

راهبند ستونی چیست؟

این راه بند از یک ستون تشکیل شده است که می تواند مانع عبور وسایل نقلیه شود و از مقاومت بالایی برخوردار است.

هفت ویژگی های راه بند پارکینگ تاشو :

  • نیاز به ارتفاع کم برای باز کرد تیرک متحرک
  • دارای LED های هشدار دهنده…
CafeSeo بازدید : 30 چهارشنبه 02 مهر 1399 نظرات (0)

انواع راهبند مدل های مختلفی دارند که می توان اینگونه نام برد:

  • راهبند اهرمی: این نوع از راهبند دارای اهرم افقی می باشد. در واقع راهبند اهرمی یک تیرک افقی است که به یک پایه با زاویه 90 درجه ای نسبت به خود متصل شده است. خود راهبند اهرمی دارای دو نوع الکترومکانیک و الکتروهیدرولیک می باشد.
  • راهبند آکاردئونی: این نوع راهبند عمدتا دارای چرخ می باشد که این نوع راهبند را قابل حمل می کند. راهبند آکاردئونی برای مکان های با نیاز مسدود سازی موقت بسیار مناسب است ، میتوان راهبند آکاردئونی را یکی از انواع راهبند پر کاربرد حتی در خیابان ها نام برد.
  • راهبند ستونی: این راهبند دارای بدنه استیل که عموما در بالای آن چراغ هایی جهت شناسایی در ب نصب می شود، می باشد. سیستم راهبند ستونی هیدرولیک می باشد.

 

راهبند میله ای

این راهبند دارای کارکردی فوق العاده و کارایی بسیار بالا در نوع خود یک راهبند بی نقص محسوب می شود. راهبند میله ای با ولتاژ 24 ولت برای کارکرد مطمئن در همه ی محیط ها مناسب است. جنس راهبند میله ای از آلومینیومی است و دارای بدنه محکم و محافظت فوق العاده ای در مقابل عناصر فیزیکی و صدمات احتمالی دارد.

یکی از کارآمدترین راهبندها برای کنترل عبور و مرور وسایل نقلیه راهبند میله ای می باشد، این راهبند دارای دو مدل راهبند اتوماتیک و دستی است. از راهبند میله ای بیشتر در مکان های عمومی استفاده می شود و یکی از پرکاربرد ترین و پر استفاده ترین راهبندها محسوب می شود.

راهبند میله ای دارای طول میله در اندازه های مختلف دو تا هشت متری وجود دارد و برای برای ورود و خروج خودروها محدودیت ایجاد می کند.

انواع راهبند میله ای در بخش های زیر قابل مشاهده می باشد ، از انواع راهبند میله ای می توان به مدل های بوم تاشو ، تلسکوپی ، اهرمی اشاره کرد.

راهبند اهرمی

راهبند اهرمی برای کنترل رفت و آمد افراد و یا وسایل نقلیه برای ورود و خروج به درون مکان خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. این راهبند از ورود افراد متفرقه و یا خودروهای غیر مجاز برای ورود به داخل مکان مورد نظر جلوگیری می شود.

این راهبند به صورت یک تیرک افقی است که به یک پایه لولا شده است و حول مفصل می چرخد که برای مسدود کردن عبور و مرور و کنترل گذرگاه عبور خودروها به کار گرفته می شود. عملکرد راهبند اهرمی بدین صورت است که نوک آزاد بوم را در راستای قوس عمودی به سمت بالا حرکت می کند.

بوم ها اغلب داری یک فنر تعادلی هستند که سبب آسان شدن حرکت راهبند به سمت بالا می شود و نیروی وارده روی موتور را کاهش می دهد و موجب افزایش طول عمر راهبند می گردد. راهبند اهرمی در ورودی پارکینگ ها، عوارضی، انبار کالا، ریل های راه آهن، مکان های بازرگانی و تجاری،  مجتمع های اداری و اماکن اختصاصی، مجتمع های مسکونی و بیمارستان ها کاربرد دارد.

یکی از انواع راهبند که بسیار کار آمد است در بین انواع راهبند ها راهبند میله است که در تمام مکان ها قابل استفاده می باشد

راهبند با بوم تاشو

راهبند با بوم تاشو در مکان هایی استفاده می شود که دارای محدودیت ارتفاع هستند، و از نظر قیمت و کیفیت دارای جایگاه مناسبی هستند. راهبند با بوم تاشو دارای تنوع کالا بالایی هستند که می توان به راهبند با بوم تاشو 90 درجه و 180 درجه اشاره نمود.

اگر ورودی ساختمان شما دارای ارتفاع کوتاهی باشد بوم 5 متری راهبند، توانایی حرکت به بالا و باز کردن مسیر را نخواهد داشت، به همین دلیل راهبند با بوم تاشو با استفاده از قدرت موتور الکترومکانیکی که دارد، در لحظه دریافت فرمان بوم آن 90 درجه زاویه می گیرد و روی خود تا می شود که زمان بازشوی این راهبند نزدیک به 6 ثانیه طول می کشد. این راهبند ضد آب است و در محیط های مختلف می توان آن را مورد استفاده قرار داد.

 راهبند با بوم تاشو را می توان از طریق  سیستم کنترل تردد وسایل نقلیه نیز سازگار نمود تا بیشترین امنیت رفت و آمد وسایل نقلیه را از این مجموعه کنترل کند. این راهبند دارای عملکردی بسیار مناسب که می تواند به شکل پلاک خوان و یا تگ خوان باشد، به طوری که یک تگ برچسبی نازک بر روی شیشه خودرو قرار می گیرد و برای دستگاه کنترلر تعریف می گردد.

در این صورت با نزدیک شدن وسایل نقلیه به ورودی ساختمان، توسط کنترل پنل تگ خوانده می شود و راهبند پارکینگی یا جک درب اتوماتیک به شکل خودکار باز می شود و یکی از راهبند هایی است که ارتفاع کمی برای باز شدن نسبت به انواع راهبند میله ای نیاز دارد

راهبند تلسکوپی

راهبند تلسکوپی برای کنترل رفت و آمد و ورود و خروج وسایل نقلیه مورد استفاده قرار می گیرد. این راهبند در مکان هایی از جمله پارکینگ ها، پاسگاه ها و ورودی مناطق محدود کاربرد دارد.  همچنین از این راهبند برای برای کنترل عبور از غرفه های عوارض استفاده می شود. راهبند تلسکوپی قابلیت نصب آسان و سریع دارد و برای تامین امنیت پارکینگ، بسیار سبک وزن و پایدار برای مکان های داخلی و خارجی استفاده می گردد.

این راهبند برای بستن راه های دسترسی، خروجی ها و ورودی ها مناسب است و از یک یا چند مولفه برای ایجاد یک راه حل خودکار بررسی ترافیک مورد استفاده قرار می گیرد. این اطمینان را می دهد که تنها وسایل نقلیه مجاز می توانند به منطقه ورود کنند که راه حل دسترسی را کنترل می کند.

این راهبند از جنس آلومینیوم ساخته شده است که روی آن را پوشش ضد گرد و غبار و رطوبت استفاده شده است و این نوع راهبند از انواع راهبند هایی است که میتواند تغییر اندازه میله دهد .

راهبند ستونی

دو نوع راهبند ستونی از انواع راهبند وجود دارد؛ راهبند ستونی یا بولارد معمولی، راهبند ستونی یا بولارد ضد تروریستی. راهبند ستونی معمولی  بیشتر برای مکان های اداری و تجاری، مسکونی که از نظر امنیتی دارای اهمیتی بسیاری نمی باشند کاربرد دارند.

راهنبد ستونی یا ضد تروریستی برای مکان های نظامی و محیط هایی که از نظر امنیت دارای اهمیت بسیاری می باشند کاربرد دارند و به راحتی شکسته نمی شوند و در برابر وسایل نقلیه مقاوم هستند. این راهبند از تعداد محدودی از راهبند ها می باشد که  در بیشتر مکان ها استفاده می شود و دارای ظاهری به شکل ستون هایی است که در پیاده روها برای مانع از عبور وسایل نقلیه جایگذاری شدن شبیه است.

 کاربران این راهبندها را براساس نیاز خود خریداری می کنند به عنوان مثال برای مکان هایی که دارای ورودی بلند هستند راهبندهایی با بوم بزرگ خریداری می کنند و یا در مکان هایی که ورودی کوچکی دارند از راهبندهای با بوم کوتاه استفاده می کنند.

راهبند ستونی از انواع راهنبد هایی است که می توان در هرجایی استفاده کرد 

راهبند کشویی

این راهبند همانند کشویی عمل می کند و برای فضاهایی مناسب است که امکان استفاده از راهبند اهرمی به سبب محدودیت فضا وجود نداشته باشد. راهبند کشویی این امکان را دارد که به صورت دو طرف باز  و بسته شود و می تواند مساحتی را به طول 30 متر پوشش دهد.

این راهبند یکی از انواع راهبند پر کاربرد است

این راهبند نسبت به دیگر راهبندها فضای کمتری را اشغال می کند و از حمل راحت تری برخوردار است. راهبند کشویی را می توان به یکی از رایج ترین و پرمصرف ترین راهبندهای موجود در بازار اشاره کرد. از مزیت های راهبند کشوی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

ضد آب و دارای ایستایی بالا

دارای حرکت آرام و بدون لرزش

دارای سنسور تشخیص مانع

به هر نوع کنترل تردد امکان نصب وجود دارد.

نکات مهم در خرید انواع راهبند

انواع راهبند - ایران راهبند

 

امروزه کنترل رفت و آمد و عبور و مرور وسیله های نقلیه بسیار اهمیت یافته است. ابزار های زیادی برای کمک کردن در این زمینه به وجود آمده اند.

راهبند ها یکی از این وسیله هاست که برای مسدود کردن یا کنترل رفت و آمد های ساختمان های مسکونی، تجاری، ادارات دولتی، مراکز نظامی، کلانتری، سفارت خانه ها، هتل ها و … به کمک انسان ها آمده اند.

اگر قصد دارید برای حفظ امنیت و کنترل بیشتر راهبند خریداری کنید بهتر است از مجموعه ای، کاردان و با تجربه که در زمینه ی ساخت انواع راهبند فعالیت میکند خرید خود را انجام دهید.

نمایندگی انواع راهبند

یکی از نمایندگی های مورد اطمینان برای خرید انواع راهبند سایت ایران راهبند است ، شما می توانید با ورود به این سایت اقدام به خرید انواع راهبند مورد نیاز کنید . 

سوالات متداول

معرفی شش نوع راهبند:

راهبند میله ای ، راهبند کشویی، راهبند ستونی، راهبند تلسکوپی، راهبند با بوم تاشو و راهبند میله

راهبند با بوم تاشو چیست؟

راهبند با بوم تاشو در مکان هایی استفاده می شود که دارای محدودیت ارتفاع هستند، و از نظر قیمت و کیفیت دارای جایگاه مناسبی هستند. راهبند با بوم تاشو دارای تنوع کالا بالایی هستند که می توان به راهبند با بوم تاشو 90 درجه و 180 درجه اشاره نمود.

راهبند تلسکوپی چیست؟

راهبند تلسکوپی برای کنترل رفت و آمد و ورود و خروج وسایل نقلیه مورد استفاده قرار می گیرد. این راهبند در مکان هایی از جمله پارکینگ ها، پاسگاه ها و ورودی مناطق محدود کاربرد دارد.  همچنین از این راهبند برای برای کنترل عبور از غرفه های عوارض استفاده می شود. راهبند تلسکوپی قابلیت نصب آسان و سریع دارد و برای تامین امنیت پارکینگ، بسیار سبک وزن و پایدار برای مکان های داخلی و خارجی استفاده می گردد.

CafeSeo بازدید : 32 جمعه 28 شهریور 1399 نظرات (0)

درب اتوماتیک انواع و اقسام مختلفی دارد که توسط شرکت های متفاوتی ساخته و ارائه بازار می شود امروزه این درب ها به خاطر سهولت و راحتی و همچنین لوکس بودن آنها به عنوان یکی از ضروریات  در ساختمان ها استفاده و بکار گرفته می شود .

درب های اتوماتیک از لحاظ ساختاری به ۶ گروه تقسیم می شود :

درب  تاشو:

مناسب برای ورودی هایی با دهانه کم عرض می باشد  نوع رایج آن درب اتوبوسها است.

 

درب اتوماتیک تاشو

درب  تلسکوپی :

در این مدل درب اتوماتیک به مانند تلسکوپ بالهایش در حالت کشویی روی هم قرار می گیرد در مکانهایی با عرض کلی پایین مناسب است.

درب گردان و چرخشی :

این مدل درب به صورت گردان و چرخشی می باشند  و در مکانهایی که عبور و مرور عابر پیاده زیاد باشد عبور و مرور را تسهیل و کنترل میکند  و سه یا چهار بال در اندازه های مختلف دارد .

 

درب اتوماتیک گردان

درب  کشویی یا ریلی :

درب های بزرگ به صورت کشویی به سمت چپ و یا راست حرکت می کنند و برای مکانهایی مناسب است که بخواهید بیشتر از فضای محیط استفاده کنید چون در زمان باز و بسته شدن فضایی  را اشغال نمیکند به دو گروه ریلی پارکینگی و ریلی شیشه ای تقسیم میشود دربهای ریلی پارکینگی مناسب برای حیاط هایی است که فضای کوچکی دارند و نصب این درب کمک میکند تا فضای بیشتری داشته باشید همچنین درب اتوماتیک ریلی شیشه ای برای محلهایی مناسب است که ورودی های کوچکی دارند که با نصب درب اتوماتیک ریلی یا کشویی میتوانید از فضای کوچک به بهترین نحو استفاده شود.

درب اتوماتیک

 

درب قوسی یا محدب :

ظاهری مدرن و زیبا دارد این نوع دربها به فضای بیشتری برای نصب نسبت به دربهای دیگر دارد شکل دایره ای و نیم دایره ای دارد ، دایره ای دارای ۸ لت و نیم دایره ای دارای ۴ لت  میباشد.

درب کرکره ای :

امنیت بالایی دارد ،ظاهر زیبایی دارد ،از طریق ریموت کنترل باز و بسته میشود و مناسب درب پارکینگ ، سوله ها ، مراکز صنعتی می باشد  حتی  ممکن است برای حفاظت از پنجره ها از این نوع دربها استفاده شود .دربهای کرکره ای همانند درب های کرکره ای قدیمی میباشد فقط آنها دستی بالا و پائین میشدند و در قسمت پائین درب یک قفل به آن زده میشد ولی کرکره برقی توسط ریموت کنترل بالا و پائین میشود و دیگر نیاز به قفل و کلید نیست البته در صورت قطع برق قابلیت باز و بسته شدن دستی را دارا میباشد.

قطعات دربهای اتوماتیک :

موتور الکتریکی،گیربکس(جعبه دنده)، برد الکترونیکی ، تیغه، یاتاقان بلبیرینگ، چشمی، چراغ فلاشر، تجهیزات امنیتی شامل سنسورهای مادون قرمز ، کلیدهای کنترل دستی ، ریموت کنترل البته قابل ذکر است که هر کدام از درها تعدادی لوازم و قطعات مخصوص خود دارند ما در اینجا به چند مورد اشاره کردیم.
استفاده از درب های اتوماتیک بسیار رایج شده است مزایای بسیار زیادی برای استفاده از این درها وجود دارد.مزایای گفته شده با توجه به فضاهای مختلف زندگی دارای ویزگیهای مختلفی است.

مزایا درب های اتوماتیک و صرفه جویی در مصرف انرژی

درب اتوماتیک با یک سیستم خاص کار می کنند فقط در صورت نیاز باز می شود و در نتیجه از هدر رفتن انرژی گرمایش  استفاده شده در ساختمان جلوگیری می شود همچنین این امکان وجود دارد که این دربها از طریق برق از انرژی بالائی برای کارکرد خود استفاده نکنند. به عبارت دیگر استفاده از این محصولات در ورودی های ساختمان نتایج بسیار موفقی را برای صرفه جوئی در مصرف انرژی از بسیاری جهات ارائه میدهد.همچنین جلوگیری میکند از ورود گرد و غبار و آلودگی به داخل ساختمان.

فراهم آوردن راحتی برای شهروندان معلول

این یک واقعیت مهم است که شهروندان دارای معلولیت می توانند با وجود درب اتوماتیک راحت تر رفت و آمد و تردد کنند به خصوص در ورودی ساختمانها ، این درها به آنها اجازه ورود آسان می دهد .بطور خودکار باز شدن درب یک مزیت بزرگ است .

محافظت از محیط های بهداشتی

در محیط هایی که  بهداشت حرف اول را می زند این نوع درب ها  برای قطع ارتباط با بیرون و محیط الوده بسیار مناسب است . دربهای اتوماتیک بکار رفته در بیمارستان ها ، آزمایشگاه ها و مطب پزشکان  محیط بهداشتی را در داخل این مکان ها حفظ می کند . همچنین استفاده از این درب ها در رستوران ها و کافی نت ها و نهار خوری ها بخاطر سریع باز و بسته شدن انها مناسب است ، و باعث جلوگیری از گرد و غبار به داخل این اماکن می شود .

 

درب اتوماتیک

دربهای اتوماتیک بدون استفاده از دست

این نوع درب این ویژگی را دارد که شما بدون اینکه بخواهید از دستتان برای باز کردن آنها استفاده کنید خودش به طور خودکار باز می شود  و این خود کمک کننده است برای بچه ها از نظر بهداشتی و هم از نظر اینکه اگر شخصی چمدان و ساکی در دست داشت یا کودکی در بغل داشت براحتی میتواند از آن عبور کند.
این مدل دربها زیبایی و جلوه خاصی به ورودی ساختمان میدهد.

میتوان ساعت تنظیم عملکرد آن را با توجه به ساعات شبانه روز و فصل های سال تغییر داد.

  •  نسبت به دربهای قدیمی از امنیت بالاتری برخوردارند.
  • درب اتوماتیک بدن سر و صدا باز و بسته میشوند و نسبت به دربهای قدیمی و غیر اتوماتیک مزیت دارند.

قیمت درب اتوماتیک :

قیمت درب اتوماتیک نسبت به نوع آنها متفاوت است کسانی که این دربها را نصب می کنند خیلی راحت می توانند این نوع درب را جایگزین دربهای قدیمی کنند بسته به نوع کاری که قرار است انجام دهند قیمت گذاری می کنند بعضی از درب پارکینگ ها را میتوان با اضافه کردن یک جک برقی ان را اتوماتیک کرد یا کلا آن را تعویض کرد  در ضمن قیمت دربهای اتوماتیک نسبت به کشور سازنده متفاوت است  قیمت های ذکر شده مجموع هزینه های درب اتوماتیک شامل اپراتور – شیشه – فرم – حمل و نصب – قفل – باطری – مالیات بر ارزش افزوده  میباشد  این قیمت ها در حال حاضر در بازار ایران از شش میلیون تا ده میلیون متغیر است .
درب اتوماتیک چه انواعی دارد؟

درب اتوماتیک دارای انواعی مانند تاشو، تلسکوپی، چرخشی، گردان، کشویی، ریلی، قوسی و کرکره ای است.

قیمت درب اتوماتیک به چه عواملی مرتبط است؟

قیمت درب اتوماتیک نسبت به نوع آن و نصب کلی و یا ایجاد تغییرات در آن متفاوت است.

استفاده از درب اتوماتیک چه مزایایی دارد؟

درب اتوماتیک با یک سیستم خاص باعث جلوگیری از هدر رفت انرژی و ورود گرد و غبار و آلودگی می شود که مزیت اصلی آن به حساب می آید.

 

مجموعه گروه صنعتی یاشیل با بهره گیری از تکنولوژی روز اروپا و همکاری با کمپانی های بزرگ اروپائی توانسته گامی بلند در شکوفائی این صنعت در کشور برداشته و مفتخر است آمادگی خود را جهت هرگونه همکاری ،مشاوره ، طراحی، نصب و تامین قطعات در زمینه این نوع دربها اعلام نماید.

CafeSeo بازدید : 28 جمعه 28 شهریور 1399 نظرات (0)

عوامل موثر بر قیمت درب اتوماتیک :

در بحث تعیین قیمت درب اتوماتیک مسائل مختلفی تاثیرگذار هستند که در اینجا مهمترین آنها برای شما ذکر شده است :

  • داخلی و یا خارجی بودن درب اتوماتیک
  • نوع موتوری که در درب اتوماتیک استفاده میشود . سنترال ، ساید و یا توبلار ، در تعیین قیمت تاثیرگذار است .
  • ابعاد و اندازه درب اتوماتیک
  • نوع درب اتوماتیکی که کاربر علاقه به استفاده از آن را دارد . درب شیشه‌ای ، ریلی ، گردان و ….
  • نوع سنسوری که در درب اتوماتیک استفاده میشود.
  • میزان امنیت مسئله دیگری است که در تعیین قیمت تاثیر به سزایی دارد ، هرچقدر میزان امنیت مورد نیاز کاربر بیشتر باشد ، هزینه بالاتر خواهد رفت .
  • نوع تیغه مورد استفاده در درب اتوماتیک . تیغه فولادی ، آلومینیومی ، پلی‌کربنات ، گالوانیزه و ….
  • هزینه نصب و خدمات پس از فروش

قیمت درب اتوماتیک

 

قیمت درب اتوماتیک بر اساس نوع قطعات :

یکی از مسائل تاثیرگذار در تعیین قیمت درب اتوماتیک ، نوع قطعات و کیفیت آنها و برندی است که این قطعات را ارائه می دهد ، استفاده از انواع مختلف قطعات با کیفیت بیشتر باعث افزایش قیمت می شود . در اینجا چند نمونه را برای شما ذکر میکنیم :

  • نوع موتوری که در درب اتوماتیک استفاده میشود .
  • نوع سنسوری که استفاده میشود .
  • نوع دربی که قرار است نصب شود ، شیشه‌ای سکوریت ، شیشه‌ای ساده ، گردان ، ریلی و …
  • نوع تیغه مورد استفاده
  • قیمت درب اتوماتیک بر اساس نوع درب برقی :

نوع موتور برقی که در دربهای اتوماتیک استفاده میشود از عواملی است که در قیمت درب‌های برقی تاثیرگذار است. انواع درب‌های اتوماتیک بر اساس موتور برقی به شرح زیر است : موتورهای سنترال : این موتورها در مرکز شفت درب قرار دارد . موتورهای ساید : این موتورها در کنار درب قرار دارند و از لحاظ قدرت و توان بهترین نوع موتور میباشد . موتورهای توبلار : از این نوع موتور بیشتر در کرکره‌های برقی استفاده میشود.

درب اتوماتیک

 قیمت درب اتوماتیک با شیشه سکوریت :

با توجه به نوع شیشه سکوریتی که در این درب‌ها استفاده میشود قیمت این درب‌ها تغییر میکند :

  • درب اتوماتیک با شیشه سکوریت فلوت
  • درب اتوماتیک با شیشه سکوریت مشجر
  • درب اتوماتیک با شیشه سکوریت رفلکس

تمامی این شیشه‌های سکوریت در رنگ‌های مختلف تولید میشوند که ممکن است تفاوت در رنگ شیشه‌ها نیز باعث تفاوت در قیمت تمام شده درب های اتوماتیک شود .

قیمت درب اتوماتیک با شیشه ساده

برای بررسی قیمت درب های اتوماتیک با شیشه ساده باید ابتدا بدانیم چند نوع شیشه داریم که در این درب ها استفاده میشوند ، با توجه به تفاوت قیمت که در انواع مختلف شیشه وجود دارد ، نوع شیشه ای که در این درب ها استفاده میشود در قیمت آن تفاوت ایجاد میکند .

انواع درب های اتوماتیک با شیشه ساده :

  • درب های اتوماتیک با شیشه ساده فلوت
  • درب های اتوماتیک با شیشه ساده مشجر
  • درب های اتوماتیک با شیشه ساده رفلکس
  • درب های اتوماتیک با شیشه مات شونده برقی
  • درب های اتوماتیک با شیشه ضد آتش ( پیرکس )
  • درب های اتوماتیک با شیشه دو جداره

لازم به ذکر است که ممکن است تفاوت در رنگ شیشه هایی که در این درب ها استفاده میشود در قیمت تمام شده درب اتوماتیک تاثیر گذار باشد .

قیمت درب های اتوماتیک گردان

درب های گردان معمولا از سه یا چهار قسمت تشکیل شده که در یک محفظه استوانه ای قرار دارد ، هر کدام از این قسمت ها به یک میله که در مرکز قرار دارد و به موتور وصل است چسبیده اند ، این درب یکی از زیباترین مدل های درب اتوماتیک است و در صرفه جویی در مصرف انرژی بسیار مناسب است ، درب های اتوماتیک گردان در محیط هایی که اختلاف دما و یا فشار هوا در داخل و خارج ساختمان زیاد است کارایی دارد . عواملی که در قیمت درب های اتوماتیک گردان تاثیرگذارند عبارت است از :

  • نوع شیشه ای که در پارتیشن ها استفاده میشود
  • نوع تیغه ای که در جداسازی پارتیشن ها استفاده میشود
  • نوع موتور الکتریکی که در آن استفاده میشود
  • میزان امنیتی که در این درب ها به کار گرفته میشود

درب اتوماتیک

درواقع مهمترین عاملی که در تعیین قیمت درب های اتوماتیک گردان تاثیر گذار است به کیفیت قطعه هایی که در آن به کار میرود ربط دارد ، هرچه کیفیت قطعات به کار رفته بیشتر باشد ، قیمت نهایی این درب ها افزایش پیدا میکند .

قیمت درب ریلی پارکینگ

مهمترین عامل در تعیین قیمت درب های ریلی پارکینگ این است که بدانیم این درب ها در چه مکانی باید نصب شوند ، در پارکینگ های مسکونی به علت کوچکتر و سبک بودن درب ها اندازه شانه ریلی که موجب حرکت درب میشود کوچک است و موتور خیلی قوی نیاز نیست به همین دلیل قیمت دربی که برای پارکینگ های مسکونی استفاده میشود خیلی بالا نیست . اما در شرکت های بزرگ ، سازمان ها و ادارات بزرگ به دلیل بزرگ بودن پارکینگ ، تردد زیاد و بزرگ وسنگین بودن درب ، باید از موتورهای بزرگ و قوی استفاده کرد ، به دلیل بزرگ بودن درب از تعداد شانه های بیشتری استفاده میشود و به دلیل تردد زیاد و برای فرسوده نشدن این درب ها باید از قطعات با کیفیت تری استفاده نمود که باعث بالا رفتن قیمت این درب ها خواهد شد . با توجه به مطالبی که در این قسمت ذکر شد مهمترین عامل در تعیین قیمت درب های ریلی ، وزن ، اندازه ومیزان تردد در مکانی است که درب های ریلی پارکینگ قرار است نصب شود.

 

مجموعه گروه صنعتی یاشیل با بهره گیری از تکنولوژی روز اروپا و همکاری با کمپانی های بزرگ اروپائی توانسته گامی بلند در شکوفائی این صنعت در کشور برداشته و مفتخر است آمادگی خود را جهت هرگونه همکاری ،مشاوره ، طراحی، نصب و تامین قطعات در زمینه این نوع دربها اعلام نماید.

CafeSeo بازدید : 27 جمعه 28 شهریور 1399 نظرات (0)

مزایا و موارد استفاده از درب شیشه ای

مزایای استفاده از درب شیشه ای باعث شده است که بسیاری از افراد این نوع درب را در خانه یا محل کار خود ترجیح دهند. این نوع درب نه تنها از نظر ظرافت بلکه در عملکرد نیز مزایای بسیاری را به همراه دارد.

اولین مزیتی که به ذهن ما می آید ،استفاده بیشتر از نور خورشید است. درهای شیشه ای باعث ایجاد محیطی روشن برای فضا های ما میشوند زیرا نور خورشید را منتقل می کند. با این حال ، به عنوان فرا دیزاین ، ما از شیشه ها برای زیبایی در درب های خود وهمچنین از درهای مقاوم در برابر ضربه های خارجی استفاده میکنیم. درهای با نور بیشتر زمینه دید وسیع تری نیز ایجاد می کنند. همچنین باز کردن درب های شیشه ای از باز کردن فیزیکی درب چوبی یا استیل نیز راحت تر خواهد بود. از لحاظ زیبایی درمقایسه با درهای مدل قدیمی بسیار جذاب تر است، همچنین نصب آن بسیار آسان است.

از این نوع  درب در اغلب جاها میتوان استفاده کرد مثلا در مناطقی مانند ، کافه تریا ها ، مغازه ها و دفاتر،ورودی ساختمانها و…مورد استفاده قرار میگیرد از نظر زیبایی بسیار چشمگیر هستند و یکی از مناسب ترین راه حل های تزئینی برای مشتریان و تجارت است.

درب شیشه ای سکوریت

درب های شیشه ای سکوریت نوعی از دربهای شیشه ای است که از استحکام ، مقاومت و امنیت بالایی برخوردار هستند.استحکام  آنها ۴ برابر شیشه های معمولی است.این شیشه ها در دمای حرارت بالا در کوره زیر فشار قرار میگیرد و بعد با دمای حرارت پائین سرد میشوند به این دلیل است که مقاوم هستند زمانی که در اثر حادثه ای شکسته شوند به قطعات ریز غیره برنده تبدیل میشوند از این نوع شیشه در صنعت خودرو سازی (شیشه اتومبیل ها) در صنعت ساختمان سازی (راه پله ، درب ، پنجره ، شیشه هود آشپزخانه و…) استفاده میشود.

 

درب شیشه ای

 

درب سرویس بهداشتی و حمام

استفاده از دربهای شیشه ای در سرویس بهداشتی و حمام بسیار جذاب و متفاوت است .بسیار سازگار با محیط هستند برای مدت طولانی کارائی دارند،تغییر شکل نمی دهند،بالاترین میزان محافظت در برابر رطوبت و عایق حرارتی را دارند،دربهای شیشه ای استفاده شده در حمام و سرویس بهداشتی باید مقاومت در برابر ضربه را داشته باشد،این نوع دربها به صورت مات و شفاف ساخته میشوند،امروزه بیشتر از دربهای شیشه ای در حمام ها و سرویسهای بهداشتی استفاده میشود زیرا نسبت به درهای چوبی و فلزی یا آلمینیوم بهداشتی تر هستند وچون همیشه در معرض آب و خیس شدن هستند زود فرسوده و خراب نمیشوند.مدل کشوئی بسیار مناسب برای این مکانهاست.

درب شیشه ای راه پله

از درب های شیشه ای راه پله امروزه در دنیای مدرنیته بسیار مورد استفاده قرار میگیرد .این دربها برای ورود به راه پله ها یا جداسازی هر طبقه از یکدیگر در ساختمانهای مسکونی و اداری و تجاری مورد استفاده قرار میگیرد.نه تنها باعث زیبائی به راه پله و ساختمان می شود بلکه باعث محدود کردن سر و صدا به داخل آپارتمان و از داخل آپارتمان به بیرون و راه پله ها هم میشود.همچنین از ورود آلودگی و گرد و خاک جلوگیری میکند.محافظ خوبی در مقابل سرما و گرما ی خارج از ساختمان می باشد .

اگر از شیشه سکوریت برای این منظور استفاده شود بسیار کمک کننده هستند که حتی اگر در ساختمان آتش سوزی صورت گیرد این دربهای شیشه ای از اشتعال بیشتر آتش جلوگیری میکند.

انواع درب شیشه ای

  • مدل ریلی

  • مدل کشویی

  • مدل لولایی

  • مدل تلسکوپی

  • مدل قوسی

  • مدل گردان

  • مدل کشویی

 

درب شیشه ای

 

سیستم شیشه ای کشوئی از ابزار ضد زنگ ساخته میشود میتوانید با استفاده از این نوع درب از نور روز تا حد امکان بهره مند شوید همچنین در مکانهای کم جا بسیار مناسب است.

سیستم های درب کشویی ، مدرن یا کلاسیک ، متناسب با هر نوع طراحی داخلی ، برای فضاهای راحت تر و روشن تر در ساختمانهای شرکتی ، دفاتر یا فضاهای زندگی معاصر ترجیح داده می شوند ، زیرا به دلیل شفافیت ، قابلیت سیستم های درب ضد زنگ لوازم جانبی انتقال نور را با توجه به حل مشکلات مربوط به روشنائی در پروزه ها دارا هستند درهای جانبی استاندارد گاهی اوقات متناسب با دکوراسیون اتاق شما نیستند یا ممکن است فضای کافی برای باز کردن سمت آن نداشته باشید؛ این نوع درب می تواند در این مرحله به درخواست شما پاسخ دهد.

بزرگترین مزیت درهای کشویی شیشه ای تولید شده توسط لوازم جانبی ضد زنگ این است که دربهای کشویی در هنگام باز وبسته شدن فضای زیادی را به خود اختصاص نمی دهند از نظر ظاهری بسیار تزئینی هستند. از درب کشویی می توانید در مناطقی مانند حمام ، اتاق رختکن ، اتاق نشیمن ، بالکن داخلی استفاده کنید. درهای شیشه ای کشویی گزینه ای جایگزین برای کسانی است که می خواهند تفاوت زیاد و زیبائی در دکوراسیون به جای درب های کلاسیک با طرح های مدرن و شیک خود داشته باشند. در این حالت ، طراحی درب های شیشه ای کشویی ارجح است. درهای کشویی فضای زیادی را به خود اختصاص نمی دهند زیرا به دلیل کشیدن باز می شوند و به لطف مکانیسم های باز و بسته شدن راحت تر می شوند. اگراستفاده از درهای کشویی برای دکوراسیون منزل را ترجیح میدهید، می توانید از مدل های درب شیشه ای کشویی استفاده کنید که خانه را مدرن تر می کند.

 

درب شیشه ای

 

درب لولایی

از مدلهای دیگر درب شیشه ای مدل لولایی هستند .این درب ها می توانند ظاهری بسیار کاربردی و شیک را نشان دهند. تفاوت مدل لولائی از مدل کشویی را می توان از نام آن به راحتی درک کرد. در این مدل از بالاترین کیفیت و شیشه داخلی استفاده شده است. اما درب در سیستم ریلی نمی لغزد ، با یک سیستم لولا، مانند درهای کلاسیک قدیمی باز و بسته می شود و ظاهری بسیار شیک به خانه شما می دهد. اگر به تیم کاملاً حرفه ای ، متخصصی اطمینان دارید به ایده های آنها گوش فرا دهید ،به این شکل  می توانید در خانه یا محل کار خود یک درب  لولائی شیک و کاربردی داشته باشید.

درب اتوماتیک

درب اتوماتیک انواع مختلفی دارند ،از جمله درهای پارکینگی و درب مغازه ها و پاساژها و درب گاراژ ، ولی در اینجا بحث ما درباره درب اتوماتیک شیشه ای است که در حال حاضر در بسیاری از ساختمانها از آنها استفاده می شود. مثلا ورودی لآبی ساختمانها ،ورودی راه پله ها ، ورودی پاساژها که به شکلهای مختلفی تعبیه میشود . دربهای اتوماتیک شیشه ای نمائی شیک به ساختمان میدهد و عبور و مرور را برای عابران راحتتر و سریعتر می کند، بدون دخالت دست شما میتوانید وارد و خارج شوید.

 

مجموعه گروه صنعتی یاشیل با بهره گیری از تکنولوژی روز اروپا و همکاری با کمپانی های بزرگ اروپائی توانسته گامی بلند در شکوفائی این صنعت در کشور برداشته و مفتخر است آمادگی خود را جهت هرگونه همکاری ،مشاوره ، طراحی، نصب و تامین قطعات در زمینه این نوع دربها اعلام نماید.

CafeSeo بازدید : 44 سه شنبه 11 شهریور 1399 نظرات (0)

دغدغه بسیاری از افرادی که قصد ساخت سوله دارند اطلاع از قیمت آن است. به دلیل رقابت زیاد بین شرکت های سازنده ممکن است برخی از سازندگان یک قیمت غیر واقعی به شما اعلام کنند اما در مراحل بعدی هزینه های اضافی را از شما بگیرند . در نهایت بیشتر از مبلغ واقعی را پرداخت کنید. بنابراین خواندن این مطلب می تواند به شما کمک کند تا برآوردی از هزینه های ساخت سوله را به دست آوردید. موارد زیادی وجود دارند که در قیمت سوله موثر هستند.

شاید برخی از مشتریان به اشتباه فکر کنند فاکتور مهم برای تخمین قیمت متراژ و اندازه آن است اما باید بگوییم که به عوامل دیگری نیز وابسته است. نکته مهم دیگری در زمینه تفکر اشتباه مشتریان این است که می خواهند قیمت دقیقی از از ساخت سوله به دست آورند . همه شرکت های سازنده از تعیین قیمت به صورت دقیق امتناع می کنند زیرا به دلیل عوامل موثر بسیار در ساخت سوله فقط می توان برآورد قیمت را به صورت تخمین شده به دست آورد. یکی از دلایل این مسئله نوسان قیمت متریال ساخت سوله است که به قیمت های جهانی وابسته است.

فونداسیون سوله - آرمان سوله

در نظر داشته باشید که اگر قصد ساخت یک سوله با کیفیت ، استاندارد و همچنین کاربردی بودن آن را دارید ، نباید فاکتور قیمت را فقط ملاک قرار دهید زیرا اگر به کیفیت توجه نشود ممکن است در آینده ای نه چندان دور متحمل هزینه های چندبرابری شوید.

امروزه مشاهده می شود که با استفاده از سازه های فلزی در موارد مختلف از جمله فروشگاه ها و سالن های ورزشی که نیاز به قاب های با دهانه بزرگ است ساختمان های مختلفی درست می شود.

انواع سازه های بتنی و اسکلت فلزی

امروزه مشاهده می شود که به طور کلی ساخت و ساز در دو صورت سازه هایی با استفاده از اسکلت بتنی و سازه هایی با استفاده از اسکلت فلزی ساخته می شود. در اینجا با وجود اینکه اسکلت فلزی معمولاً مزایای بیشتری نسبت به سازه های بتنی دارد طبیعتاً استفاده از آن در سراسر جهان رونق چشمگیری پیدا کرده است. به طور کلی می ‌توان گفت اسکلت فلزی شامل فولاد، تیر و ستون شده که ستون های این سازه ها به دو صورت عمودی و افقی قرار می گیرد.

با اینحال بنیادی ترین مصالح به کار رفته در این نوع اسکلت، فولاد بوده که در حال حاضر از پر اهمیت ترین مصالح در صنایع ساخت و ساز به شمار می‌ رود. دقت داشته باشید که یکی از مهمترین مزیت های فولاد که موجب شده است اسکلت فلزی مقاومت بالایی داشته باشد جوش پذیری، شکل پذیری، همگن بودن و خم پذیری آن محسوب می‌شود. از طرفی سازه ها و ساختمان های اسکلت فلزی به دلیل اینکه در برابر هرگونه ضربه، فشار و عوامل بیرونی از نظیر زلزله مقاوم است و استحکام بیشتری نسبت به بتن داشته و همچنین وزن کمتری دارد مشاهده می شود افراد زیادی از آن بهره برده اند.

فونداسیون سوله - آرمان سوله

چند نکته مهم اثر گذار در قیمت سوله

موارد بسیاری وجود دارد که قیمت به آنها وابسته است و برای تعیین قیمت باید به این فاکتورها دقت کنید. از موارد مهم اثر گذار در قیمت ابعاد دهانه ، شدت نیرویی که به سوله وارد می شود، نوع و کیفیت متریالی که در ساخت سوله استفاده می شود، وزن آن که به وابسته به وزن فلز مصرفی در سوله و کیفیت فلز می باشد، مهارت تیم اجرا کننده ساخت ، ابعاد آن ، طراحی ، نوسان قیمت فولاد، بتن، اجرا و نصب ، عایق کاری آن، محل احداث پروژه را می توان نام برد.

طراحی نیز یکی از موارد مهم تاثیر گذار در قیمت سوله است. بسیاری از ساختمان سوله بر اساس طرح از پیش مشخص شده و پیش ساخته ساخته می شوند و اگر مشتری درخواست برای ساخت سوله مطابق نیاز و سلیقه خود ممکن است قیمت افزایش پیدا کند.

ویژگی های مختلفی نظیر جرثقیل ثابت ، سیستم های تهویه، ساخت نیم طبقه در سوله، نازک کاری و نمای بیرونی و داخلی سوله، تغییر عایق کاری سوله و همچنین افزایش ارتفاع سوله می توانند به طرح های اولیه ساخت سوله اضافه شوند که هم زمان ساخت و هم قیمت سوله را افزایش می دهد.

فونداسیون سوله - آرمان سولهسازه فلزی سوله چیست؟

یکی از پرکاربردترین انواع سازه های فلزی سوله می باشد که در اسکلت ساختمان کارخانه ها، مرغداری ها، آشیانه‌های هواپیما، انبار ها، فروشگاه ها، تعمیرگاه ها و سالن های ورزشی و به طور کلی تمامی مکان هایی که نیاز به دهانه بزرگ می‌باشد استفاده می شود.

با این حال به طور کلی می‌توان گفت سوله سازه فلزی با سقف شیب دار بوده که در ساخت آن باید از محاسبات فنی خاصی استفاده شود. دقت داشته باشید این سازه ها با وجود کارایی و کاربردی که دارند دارای ابعاد متفاوتی بوده و در این بین جهت مقرون به صرفه بودن قیمت در ساخت، باید نسبت به نوع کاربرد و ابعاد آن ها بسیار دقت نمود که این امر می‌تواند توسط افراد خبره صورت پذیرد. در این سازه ها به دلیل بزرگ بودن ابعاد تیرها و ستون ها باید از تیر ورق در پروفیل ها استفاده نمود.

خصوصیات مهم در مورد سوله

به طور کلی با وجود استفاده هایی که از این سازه می‌شود می‌توان گفت این سازه، ساختمان فولادی پیش ساخته ای بوده که در سراسر جهان بیشترین کاربرد را دارد. با توجه به اینکه این سازه های فلزی دارای سایز های متفاوت بوده و معمولاً دارای دهانه‌های بسیار بزرگتر از سازه های معمولی هستند می توان گفت جهت اجرای آن نمی‌توان از پروفیل های موجود در بازار استفاده کرد بلکه باید اقدام به ساخت آنها نمود که اصطلاحاً به آن تیر ورق گفته می شود.

حال دقت داشته باشید که لازم است در اندازه گیری دقیق ابعاد این سازه های فلزی دقت زیادی به عمل آید و طبیعتا بهتر است این کار را به افراد خبره و با تجربه در این زمینه سپرد.

لازم به ذکر است که مهمترین نکات حائز اهمیت در ساخت این سازه شامل بررسی و اندازه گیری میزان مقاومت خاک، پوشش سقف در نظر گرفته هنگام ساخت، جهت و سرعت وزش باد، میزان بارش برف، نیروی زلزله و نحوه رنگ آمیزی می باشد به طوری که رنگ آمیزی با قلم مو مناسب این قطعات نبوده و بهتر است با پیستوله رنگ آمیزی استفاده شود.

قیمت سوله برای هر متر مربع

همانطور که گفته شد عوامل بسیاری در تعیین قیمت  تاثیر می گذارند. برای اینکه بتوانیم قیمت سوله برای هر متر مربع را به دست آوریم باید به اندازه و ابعاد آن دقت بیشتری کنیم. بخصوص ارتفاع و وزن آن و همچنین دهانه سوله بیشترین تاثیر را دارند. به طور مثال مقدار فولادی که برای ساخت یک سوله با ارتفاع 6 متر و دهانه 20 متر، 25 کیلوگرم فولاد به ازای هر متر مربع نیاز است.

اگر برای همین ارتفاع 6 متری دهانه سوله 30 متر در نظر گرفته شود نیاز به سه کیلوگرم فولاد اضافه به ازای هر متر مربع مورد نیاز می باشد. بنابراین می توان گفت ابعاد در قیمت سوله برای هرمتر مربع تاثیر مستقیم دارد. اگر ارتفاع نیز تغییر کند قیمت نیز افزایش پیدا می کند. ارتفاع و ابعاد نیز طبق کاربری سوله تغییر می کنند به طور مثال قیمت سوله ورزشی بیشتر ازهزینه ساخت سوله ای است که به عنوان انبار استفاده می شود.

سوله ورزشی

سوله ورزشی دارای ارتفاع بیشتری است. اگر بخواهیم به صورت تقریبی و تخمین زده قیمت ها را در نظر بگیریم ساخت سوله با دهانه 15 متری قیمت برای هر متر مربع حدود 180 هزار تومان می باشد. قیمت سوله با دهانه 25 متری تقریبا برای هر متر 220 هزار تومان می باشد و دهانه 100 متری به ازای هر متر مربع 470 هزار تومان می باشد.

قیمت های اعلام شده در این مطلب حدودی و تقریبی هستند و با توجه بازار جهانی متریال و نرخ ارز قیمت سوله ممکن است در فاصله های زمانی کوتاه تغییر کنند. شما می توانید برای استعلام دقیق قیمت از سایت آرمان سوله کمک بگیرید.

مهندسین با تجربه آرمان سوله بعد از بررسی دقیق پروژه شما قیمت تقریبی با درصد خطای پایینی به شما اعلام می کنند و شما می توانید به درستی برای ساخت سوله تصمیم بگیرید.

قیمت سوله برای انواع مختلف آن

سوله ها به طور کلی در دو دسته سنگین و سبک قرار می گیرند که روش های متفاوتی برای ساخت نوع سبک آن وجود دارد.

فضایی فولادی، خرپایی، UBM سه نوع ساخت سوله سبک هستند. سوله UBM را می توان از نوع سوله های مقاوم دانست که زمان نصب آن از انواع دیگر کمتر است. بنابراین قیمت سوله در این نوع می تواند بسیار مقرون به صرفه باشد. این نوع سوله برای مکان هایی که طراحی آن اسکلت وجود نداشته مناسب است و در آن هیچ گونه ستون و جوشکاری و یا بتونه کاری وجود ندارد. قیمت سوله ارزان و مقرون به صرفه و در عین حال بسیار مقاوم می باشد.

خرپایی نوع دیگری از آن است که با پیشرفت تکنولوژی پدید آمده اند که در ساخت آن از مقاطع خرپایی استفاده شده است و به دلیل سبک خاص طراحی اش می تواند بار بیشتری را با توزیع بین خرپا تحمل کند. یک نمونه با قیمت مناسب و مقاومت بسیار بالاتر نسبت به سایر سوله ها است. از ویژگی های منحصربه فرد آن سبک تر بودن وزن آن است. قیمت سوله خرپایی نیز با توجه به مواردی که پیش تر بیان شد، به موارد بسیاری بستگی دارد. از جمله این موارد وزن هر متر مربع و ارتفاع و نوع سقف سوله هستند.

سازه های فضایی فولادی در واقع می توان گفت نوع خاصی از سوله خرپایی است که برای سوله هایی که ارتفاع بیشتر و دهانه بزرگتری دارند استفاده می شود. این سوله ها بدون ستون هستند. قیمت سوله در این انواع خاص به نسبت سوله های دیگر مقرون به صرفه تر است.

به صورت تقریبی می توان گفت قیمت سوله برای انواع مختلف برای هر متر مربع برای دهانه 60 متری 350 هزار تومان و برای دهانه 90 متری 440 هزار تومان است.

فونداسیون سوله - آرمان سوله

سوله UBM یا قوسی

 UBM از جدیدترین و کاربردی ترین انواع ساخت سوله می باشد . سوله UBM را به حالت قوسی یا U شکل میسازند، از این رو به آن سوله قوسی نیز گفته میشود. سوله های قوسی را میتوان زیر مجموعه سوله های سبک دانست. سوله های UBM علاوه بر سبک بودن بسیار مقاوم هستند.

این نوع سوله را بدون اسکلت و ستون میسازند و میتوانند در موارد گوناگونی مورد استفاده قرار گیرند. برای ساخت سوله های UBM از ورق های گالوانیزه که با دستگاهsimer بهم دوخته شده اند، استفاده میکنند. سوله های قوسی به جهت تونل شکل بودنشان در برابر برف و باد بسیار مقاوم هستند . این نوع سوله به دلیل عدم استفاده از جوشکاری، پروفیل و میلگرد در مراحل ساخت ، با قیمت پایین تری به اتمام میرسد. وزارت بهداشت استفاده از این نوع سوله را در دام داری و مرغداری ممنوع کرده است چراکه سقف آن، از پلی آرتان ساخته شده و میکروب ها و باکتری ها را به خود جذب میکند که به هیچ وجه قابل ضدعفونی نیست.

 

نحوه طراحی انواع سوله

در طراحی این سازه باید از تخصص و تبحر استفاده شود و فاکتورهای مهمی که در طراحی این سازه ها دخیل هستند را مورد بررسی قرار داد تا بتوان با صرفه ی اقتصادی و به دور از هزینه های گزاف اقدام به ساخت این سازه نمود. از طرفی دقت داشته باشید اگر استحکام و پایداری سازه ضعیف باشد موجب ایجاد حوادث جبران ناپذیر خواهد شد. با این وجود قبل از طراحی این سوله باید اطلاعاتی در مورد بارگذاری بار مرده، بار برف و تقارن، بارگذاری جانبی سوله، ضریب منطقه ای، ارتفاع جانبی سوله، ارتفاع دیوار، دهانه و طول سازه، تعداد قاب های طولی سازه، نحوه کنترل جابجایی، پوشش مورد نظر از سقف، محاسبات ضریب طول موثر و غیره مورد بررسی قرار گیرد.
حال لازم است بدانید این سازه های فلزی دارای انواع مختلفی بوده که شامل سازه تک دهانه، سوله دو یا چند دهانه و سازه قوسی می شود. دقت داشته باشید این سازه ها به دلیل سبکی، انعطاف پذیری و استحکام امکان طراحی و اجرای سازه ها با ابعاد بزرگ، توانایی اجرای سازه با اشکال متنوع و موارد این چنینی را دارد که این امر موجب شده است روز به روز سوله سازی در ایران رونق پیدا کند. همچنین دقت داشته باشید برای طراحی این سازه های فلزی از نرم افزاری به نام سوله پرداز استفاده شده که با استفاده از این برنامه می توان حماله های جرثقیل فونداسیون ها و پل جرثقیل را طراحی نمود.

همه چیز در مورد فوندانسیون سوله

این نوع سقف ها در ایران حدود 10 سال قدمت دارند اما در اروپا بیش از 30 سال عمر دارند، با توجه به سینی های خرپایی مستحکم از یک روش ساختاری پیچیده برخوردار هستند که باعث شده بسیاری از سازندگان در ایران نتوانند برای ساخت قلاده های خرپایی با کیفیت بالا اقدام کنند بنابراین تعداد سازندگان این روش بسیار محدود و با تعداد کمی به همراه است.

فرآیند ساخت فونداسیون سوله کاملا توسط مهندسین ماهر و متخصص انجام می شود زیرا کوچک ترین سهل انگاری در طراحی و ساخت مخازن خرپایی خرابی های سنگینی را وارد می کند و جبران نمی شود مراحل ساخت خرپا خرپایی شامل طراحی، پایه، ساخت، آماده سازی و نصب مخازن می باشد که هرکدام به متخصص و مهندس خاص خود احتیاج دارند.

یکی از مراحل ساخت یک خرپا، طراحی آن است و همچنین نوع طراحی ساندویچ بستگی به سلیقه مشتری دارد که در ابتدای سفارش مشخص می کند چه سازه ای با چه نوع طراحی معماری در ذهن دارد.

مهندسان و طراحان در این نوع از نرم افزار قدرتمندی استفاده می کنند تا بتوانند بارهای این نوع سازه ها را در کلیه قسمت های سوله توزیع کنند تا بتوانند با فولاد کمتری سازه های قوی تر و قدرتمند تری بسازند.

سقف خرپا همچنین به عنوان سایبان های ارزان قیمت شناخته می شود، اگرچه بهترین و با کیفیت ترین مواد در ساخت آن ها مورد استفاده قرار می گیرد، اما روش ساخت این نوع سایبان ها و مصرف کمتر فولاد باعث شده است تا آنها قیمت ارزان و مقرون به صرفه داشته باشند.

برای اینکه ساخت و سازهای خرپایی به صورت دقیق و اصولی انجام شود لازم است از تجهیزات و نرم افزارهای پیشرفته و به روز استفاده شود که این امر به شرکت ساخت و ساز ریخته شده بستگی دارد.

انواع فوندانسیون سوله :

در کلیه سازه ها یکی از مهم ترین قسمت های مقاومت در برابر بلایای طبیعی و تغییرات جوی و محیطی پایه و اساس سازه است، طراحی و اجرای پایه و اساس آن نیز از این قاعده مستثنی نیست و باید این بخش از سازه با در نظر گرفتن ضریب تراکم در نظر گرفته شود. خاک ، میزان بار زنده و مرده سازه سقف ، محل ریختن و ابعاد جرثقیل سربار مورد نیاز باید محاسبه و اجرا شود.

مهم ترین عواملی که می تواند بر کیفیت ساخت بنای فونداسیون سوله تاثیر بگذارد می تواند شامل: ضخامت میلگرد، قوس، پیچ های لنگر، صفحات پایه، استحکام بتن و حجم آن در رابطه با ابعاد ریخته شده، مکان و در صورت وجود جرثقیل سقف به مقدار مواد مصرفی موثر هستند و همچنین طرح ها و روش های مختلفی برای اجرای پایه ریختن وجود دارد که هر کدام به نوبه خود دارای مزایا و معایب مختلفی هستند.

کلیه ی نکات برای زیر سازی فوندانسیون سوله :

رفتار فونداسیون سوله را می توان شبیه به یک تخته بتن مسلح دو طرفه دانست که ما وارونه شده است و توزیع فشار به دلیل خاک زیر پایه همان توزیع بارها روی دال دو طرفه است. بنابراین استفاده از روش های تجزیه و تحلیل و طراحی حاکم بر اسلبهای دو طرفه برای پایه های گسترده قابل توجیه است.

طراحی تقویت فونداسیون سوله برای جلوگیری از خم شدن و پارگی برشی خواهد بود. به طوری که پس از تعیین ابعاد پایه، فولادهای مورد نیاز در بخشهای مختلف مشخص می شود. شما دیده اید که در صورت وجود دیوار برشی در سازه، تعداد آرماتورها بسیار زیاد خواهد بود و این مسئله برای ما در روند اجرا و بتن ریزی مشکلاتی ایجاد می کند بنابراین در چنین شرایطی توصیه می شود با افزایش تعداد میلگرد های جهانی و نزدیک شدن به فاصله آن ها، تعداد میلگرد های تقویت کننده پایه را کاهش دهید و همچنین افزایش شماره میله های تقویت کننده در اولین گام راه حل مناسبی خواهد بود.

اجرا سوله و اسکلت فلزی توسط vip

با وجود کیفیت بالا و سرعت ساخت و همچنین هزینه کمی که اسکلت های فلزی از جمله انواع سازه های فلزی  دارد مشاهده می شود، با گذشت زمان این نوع اسکلت ها جای اسکلت های بتنی را گرفته و در ساخت و ساز این سازه ها نیز از این نوع فلزها استفاده می شود. در این بین دقت داشته باشید که در حال حاضر خدمات متنوعی در ساخت انواع اسکلت فلزی توسط شرکت آرمان سوله ارائه شده که توسط این خدمات شما می ‌توانید نوع سازه فلزی مورد نظر خود را سفارش داده تا متخصصین این شرکت برای شما در کارخانه با استفاده از ابزار و لوازم خاصی که دارند اقدام به ساخت اسکلت فلزی کرده و در سریع ترین زمان ممکن و با هزینه بسیار مناسبی آن را به شما تحویل بدهند.

لازم است بدانید این شرکت با بکارگیری پرسنل مجرب و کارخانه‌هایی که مجهزترین خدمات را در سراسر ایران ارائه می‌کنند به شما این امکان را می دهد تا با ارسال اطلاعات سازه ای خود در مورد هزینه و قیمت و همچنین مدت زمان ساخت این سازه ها از کارشناسان و مشاوران کمک بگیرید.

خصوصیات خدمات آرمان سوله

 شرکت آرمان سوله از کارشناسان حرفه ای با سال ها تجربه در این زمینه بهره می گیرد و با توجه به اینکه این شرکت سال ها سابقه کار دارد طبیعتاً افراد می ‌توانند با اطمینان کامل در سراسر تهران از خدمات ساخت و تعمیر و نصب اسکلت های فلزی این شرکت استفاده نمایند و  امکان سفارش اینترنتی این سازه ها برای مشتریان توسط این شرکت فراهم شده است.

باید بدانید کارکنان این شرکت با ارائه خدمات با بالاترین کیفیت و با پایین ترین قیمت رضایت مشتریان را سرلوحه ی کار خویش قرار داده اند و با گذراندن دوره های تخصصی در این زمینه استفاده از خدمات ساخت انواع اسکلت فلزی را برای تمامی هم وطنان آسان نموده اند.

نتیجه گیری

با توجه به این که قیمت سوله از موارد مهمی است که هر کارفرما به آن توجه ویژه ای دارد در این مطلب سعی شد در رابطه با هزینه ساخت سوله و موارد تاثیر گذار در قیمت و همچنین قیمت برای انواع مختلف نکاتی را شرح دادیم تا بتوانید برآورد دقیقی از ساخت و قیمت به دست آورید.

CafeSeo بازدید : 62 سه شنبه 11 شهریور 1399 نظرات (0)

نکات کلی در مورد اجرای فوندانسیون سوله

یکی از مهمترین قسمت های اجرای فونداسیون سوله این است که اغلب شیب دار است و برای ساخت آن می توان از مواد مختلفی استفاده کرد که عبارتند از:

ورق آلومینیوم با فایبرگلاس.

پانل ساندویچ سقف.

ورق های بام (استفاده بسیار کاهش می یابد.)

هزینه اجرای فوندانسیون سوله :

یکی از مهم ترین کارهایی که یک مهندس ساخت و ساز در اجرای فونداسیون سوله می تواند برای شما انجام دهد تخمین هزینه بخش های مختلف پروژه ساخت و ساز ریخته شده است. برای برآورد دقیق پایه سقف سوله، ابتدا تناژ میلگرد فونداسیون باید با استفاده از نقشه های تهیه شده برای پایه سوله و ضرب شده با قیمت میلگرد بازار و قیمت فونداسیون میلگرد ریخته شده بدست آید. در مرحله بعد، حجم بتن پایه برای سقف سوله محاسبه و قیمت بتن آماده برای تهیه قیمت بتن پایه ریخته شده محاسبه و ضرب می شود.

اما هزینه اجرای فونداسیون سوله به گونه ای است که ابتدا طول نوار پایه فنجان را محاسبه می کنیم و سپس آن را با قیمت روزانه هر متر بر هزینه ساخت سیل ضرب می کنیم، که شامل (آماده سازی) مواد و بتن برای سقف سوله، تهیه سیم تقویت کننده و سازه پایه آماتور سوله، تهیه روغن سیاه برای روغن کاری قالب و فرم کاری فونداسیون سوله، تهیه استنسیل و بولتینگ مطابق نقشه پایه و اساس سوله و بتن ریزی با بتن آماده ، پایه و اساس ریخته گری و در نهایت پردازش بتن را به همراه داشت.

مراحل اجرای بولت گذاری سوله :

یکی از مهم ترین کارها در رابطه با اجرای فونداسیون سوله، همان بولت گذاری است، زیرا هرگونه اشتباه در انجام محاسبات می تواند خسارات زیادی به همراه داشته باشد بنابراین باید در اجرای بولت گذاری کردن سقف سوله اقدامات لازم صورت گیرد تا در هنگام نصب سوله سازی مشکلی در جمع اعضای سوله وجود نداشته باشد.

برای سوله های با بیش از دو ستون پیچ، استنسیل باید از ورق فولادی با ضخامت حدود 4 میلی متر یا چوب MDF ساخته شود و الگوی آماده شده باید دقیقا مطابق با ستون ستون سوله شده باشد.

برای تعیین محل دقیق پیچ های لانه، ابتدا الگوهای لانه با رشته تنظیم می شوند، سپس محل دقیق الگوهای لانه با استفاده از دوربین نقشه برداری بررسی می شود در هنگام بتن ریزی باید مراقب باشید که الگوهای ریخته شده منتقل نشوند و در صورت جابجایی ، باید به مکان اصلی خود برگردانید.

اجرای فونداسیون سوله-آرمان سوله

 

به منظور جابجایی قالب های سوله سازی، ابتدا می توانید قالب ها را با بتن ریزی در محل کمربند ها اصلاح کرده و سپس به بتن ریزی کل پایه ریخته شده ادامه دهید و  همچنین برای پیچ های سوله شده بهتر است دو عدد مهره، یکی زیر بشقاب و دیگری روی بشقاب باشد تا پس از نصب ستون های سوله شده، تراز و اشغال ستون ریخته شده تنظیم شود.

پی و فونداسیون سوله

 پی و فنداسیون سوله یکی از مباحث تخصصی اجرای پیاده سازی سوله می باشد و بسیار مهم می باشد ( نقش اساسی ) به علت اینکه بیس و پایه اجرای سوله بر روی فنداسیون می باشد لذا دقت در انجام فنداسیون و پی سوله از اهمیت ویژه ایی برخودار می باشد
از لحاظ آکس های عرضی و طولی صفحات ستون مهم می باشد، از جهت دقت در تراز ارتفاعی صفحات ستون مهم می باشد.
حتی قبل از اجرای فنداسیون سوله عملیاتی خاکی وجود دارد در زمین هایی که شیب دار می باشد و مسطح نمی باشند اکثرا سطوح زمین شیب دار می باشند و این اختلاف ممکن است زیاد یا کم باشد بهر حال اختلافی وجود دارد که مجبور به انجام عملیات خاکی می باشیم اگر اختلاف کم باشه بواسطه ارتفاع فونداسیون که معمولا 50 الی 60 سانتیمتر می باشد این اختلاف ارتفاع رفع می گردد اما اگر بیش از این مقدار باشه مجبوریم از مناطق بلند خاک برداری و به مناطق پایین خاک ریزی و کامپکت متراکم شود.

اجرای فونداسیون سوله-آرمان سوله
حالا به روش های مخصوص خود که در لایه های 30 سانتیمتری با آبریزی و غلطک زنی عملیات بصورت خرد خرد انجام تا به سطح مورد نظر برسیم. برخی موارد هم برای عملیات خاکی و بستر سازی زیر فونداسیون روش دیگری نیز هست که فقط مسیر فنداسیون گود برداری می گردد
در قسمت های بلند و در قسمت های کوتاه سنگ ریزی و بتون ریزی گردد تا بمقدار ی بالا بیاید که بتوان فونداسیون را آغاز نمایند.
موارد فوق مربوط به بستر سازی و زیر سازی برای عملیات فونداسیون می باشد حال خود فونداسیون نیز نکات بسیاری داری و چون بتونی می باشد حتما نکات مربوط به بتون ریزی را خواهیم داشت و فونداسیون سوله اکثرا بصورت منفرد می باشد مگر در زمین های خاصی که ما اجازه اجرای ستون در وسط پلاک فونداسیون را نداریم که در این حالت مجبوریم فونداسیون نواری اجرا کنیم یا اینکه زمین انقدر سست هست که بالاجبار از فونداسیون نواری اجرا شود و همه پلاک فونداسیون بصورت نواری به هم متصل گردد.

نکات اجرای فونداسیون سوله

 فونداسیون سوله نکات خاص دیگری هم دارد که به علت مفصلی بودن اتصال پایه ستون فونداسیون سوله را می توان بصورت منفرد اجرا نمود وگر نه نمی شد در صورت اینکه بصورت لنگر گیر بود اجرای فونداسیون سوله بصورت منفرد امکان پذیر نبود و اینکه این نوع عملکرد اتصال پای ستون باعث می گردد که هزینه فونداسیون سوله خیلی کمتر گردد و حتی یک شبکه میلگرد در کف فونداسیون کفایت می کند که در ساختمان های دیگر این امکان وجود ندارد و پلاک های فونداسیون بواسطه تیر های بتونی که اصطلاحا شناژ می گویند بهم دیگر مرتبط می شوند که میلگرد های طولی و کامپوت های عرضی دارند معمولا ضخامت میلگرد کف پلاک ها ضخامت نمره 16 میلگرد عاج دار می باشد که با فواصل 20 سانتی بصورت چشمه و شبکه ای در کنار هم قرار می گیرند و نکته دیگر اینکه در اجرای فونداسیون دقت خیلی مهم می باشد قبل از بتون ریزی باید نقشه برداری گردد. 

اجرای فونداسیون سوله-آرمان سوله

فواصل دقیقا برابر این نقشه آکس بندی ها انجام گردد ریسمان کشی گردد دقت در اجرا لازم می باشد در غیر اینصورت زمانی که سوله می خواهد نصب گردد اگر اختلاف ارتفاعی و اختلاف عرضی و طولی داشته باشیم به علت اینکه سوله سازه پیچ و مهره ای می باشد و پیش ساخته و مونتاژی می باشد در نصب سوله حتما با مشکل روبرو می شویم و یا اینکه ستون ها ناشاغول می گردد و یا اینکه فلنچ های اتصالات به هم دیگر نرسیده و بین آنها بصورت هفتی و یا هشتی منفصل می گردد و از این قبیل مشکلات که بعد از آن تمهیدات خیلی سختی را باید بعد از آن در نظر گرفت و کار به فرم نرمال و قابل قبول در نمی آید.

مرحله نهایی اجرای فونداسیون سوله

بعد از اجرای فونداسیون سوله هم عملیات آبریزی و عملیات نگهداری بتون اصطلاحا کیو رینگ انجام گردد در جاهایی که سرد باشد و احتمال یخزدگی وجود دارد بایستی دور فونداسیون خاک ریزی گردد و برخی نقاط نایلون روی بتون کشیده گردد و این عملیات مربوط به نگهداری بتن می باشد و اینکه قبل از اجرای ستون های اسکلت فلزی سوله نیز یک مقدار گروت ریزی انجام می شود گروات ریزی یک مایع مخصوص می باشد که زیر صفحه ستون ریخته می گردد تا کلیه صفحات را که اگر اختلاف ارتفاعی خیلی کمی نسبت به هم داشته باشد بوسیله این گروات، اینها را از لحاظ ارتفاعی تراز کنند و هم اینکه یک بستر سفت و محکمتر بدون تخلخلی برای نشیمن صفحه ستون اصلی سوله ایجاد گردد.

 گروه صنعتی آرمان سوله بیش از 45 سال است که فعال در زمینه ساخت و نصب ، تولید سازه های فلزی به ویژه سوله در عرصه صنعت کشور می باشد.

CafeSeo بازدید : 41 سه شنبه 11 شهریور 1399 نظرات (0)

نقشه سوله اخذ جواز چیست؟

نقشه سوله اخذ جواز : برای ساختن سوله از سطح زمین به بالا کارشناسان زمین ابتدا سایت پروژه را به مشتریان و کارفرمایان واگذار می کنند و روند طراحی را بر اساس خواسته ها و سلیقه های شما آغاز می کنند و طراحی طرح سوله سازی با استفاده از نرم افزار مهندسی پیشرفت انجام می شود که نتیجه آن مطابق با استانداردهای روز ساخت سوله در جهان است و پس از محاسبه زمان و هزینه آن ساخت و ساز تخمین زده می شود.

اولین قدم در این فرآیند تهیه آهن و جوشکاری است که در آن ورق های آهن از پیش آماده شده براساس نقشه های ساخت و اجرا و برش و حفر می شوند و این عمل با استفاده از دستگاه ها و تجهیزات برش و پانچ انجام می شود که پس از برش ورق های آهنی درزها جوش داده شده و آماده رنگ آمیزی می شوند و بعد از این مرحله نقاشی سوله از آخرین مرحله ساخت آن در کارخانه است که رنگ ها و لایه های آن توسط کارفرما انجام می شود و همزمان با ساخت و ساز سوله در کارخانه زمین محل پروژه آماده اجرا است که مراحل آن عبارتند از : خاکبرداری، تراز کردن، تقویت و بتن ریزی است که در پایان آن بنیاد اجرا می شود و علاوه بر این در صورت نیاز به استفاده از تجهیزات داخل سوله در این مرحله این تجهیزات در آن نصب می شود و همه این موارد گفته شده باید دست به دست هم بدهند تا فرایند نقشه سوله اخذ جواز را به همراه داشته باشند.

نقش سوله اخذ جواز-آرمان سوله

سوله های ساخته شده که از بسیاری از قسمت ها تشکیل شده اند و یکی از مهم ترین آن ها پوشش سقف سوله است و از آن برای پوشش سقف در انواع سقف های شیب دار استفاده می شود و از انواع مختلفی تشکیل شده است که نوع اول آن سیم آلومینیومی با فایبرگلاس است که پوشش سقف را تشکیل می دهد و این نوع دوم ساندویچ پانل سقف و نوع آخر استفاده از آن ها تقریبا منسوخ است که  ورق های سقفی هستند و پوشش سقف سوله  که از ساندویچ پانل سقفی استفاده می کند محبوب ترین و ابتدایی ترین نوع پوشش است و ساختار آن به گونه ای است که کف بین دو لایه تزریق می شود و به آن پوشش ساندویچی گفته می شود و چنین پوشش هایی که از مقاومت خوبی در برابر زلزله و سایر رخداد های خارجی و همچنین عایق بندی بهتر صدا ، رطوبت و گرما در داخل سوله برخوردار هستند علاوه بر این ، اجرای این نوع پوشش سقف برای سوله سریع تر از انواع دیگر است و این سرعت باعث کاهش زمان اجرا و در نتیجه هزینه می شود و پانل های ساندویچی برای پوشش سقف های آشیانه های ورزشی، آشیانه های صنعتی، آشیانه هواپیما و ده ها نوع دیگر آشیانه استفاده می شود.

بیشتر بخوانیم : ساخت اسکلت فلزی

انواع نقشه سوله اخذ جواز :

مانند هر ساختمان دیگر برای ساخت یک سوله، نقشه سوله اخذ جواز از اهمیت زیادی برخوردار است و اخذ پروانه ساخت و ساز برای سوله ها شامل جواز بهره برداری و ساخت سازه نیز می باشد که برای بهره برداری ابتدا مشخص می کنید که کدام سازمان و وزارتخانه ای را در دست خود دارید و همچنین سازمان صنعت، وزارت کشاورزی، وزارت بهداشت و سایر سازمان هایی که باید جواز شما را صادر کنند.

باید بدانید که برای به دست آوردن پروانه ساخت در هر شهر و منطقه باید شرایط و ضوابط مربوط به آن منطقه را بدست آورید و شهرهای صنعتی شرایط خاص خود را دارند و مناطق آزاد و شهری شرایط خاص خود را دارند که در این حالت شما باید ببینید که با کجا سر و کار دارید تا اقدامات لازم را از طریق آن انجام دهید.

نقش سوله اخذ جواز-آرمان سوله

مانند تمام کارهایی که باید در کشور انجام شود این مرحله از ساخت و ساز دارای چالش های زیادی است و در صورت عدم وجود قوانین این امر چند برابر می شود و با دوستان یا مشاوران و کسانی که مراحل ساخت یک سوله را طی کرده اند مشورت کنید و این باعث می شود زمان قابل توجهی صرفه جویی کنید.

بیشترین نقشه سوله اخذ جواز :

به منظور ساده سازی نقشه سوله اخذ جواز و تسهیل کار سرمایه گذاران و بازیگران اقتصادی ، برخی از شرایط و ضوابط صدور جوازها تعیین و جوازهای بهره برداری برای ایجاد واحدهای تولیدی اصلاح شد و برای دستیابی به این هدف دستورالعمل های قبلی در زمینه سرمایه گذاری از مرحله صدور پروانه تاسیس تا جواز بهره برداری مورد بررسی قرار گرفته و معیارهای لازم در قالب دستورالعمل های جدید تهیه شده است.

این دستورالعمل مواردی از قبیل لزوم رعایت قوانین و مقررات مربوط به ساخت و بهره برداری از واحد های تولیدی توسط گیرندگان جوازهای استقرار و جوازهای بهره برداری، صدور پروانه بهره برداری برای اشخاص و اشخاص حقوقی، تشخیص تولید بدون کارخانه و مراحل الکترونیکی را در بر می گیرد و با توجه به نیاز و داشتن شناسنامه تجاری برای ادغام اطلاعات و ارائه خدمات تاکید می شود.

نقش سوله اخذ جواز-آرمان سوله

در تهیه این دستورالعمل از انتقاد برخی مراجعین و نظرات معاونان برنامه ریزی، امور صنعتی و اقتصادی، معادن و معادن، هماهنگی با امور مجلس ، برخی کارکنان و مدیریت های استان استفاده شده است.

پروانه ساختمانی یک پرونده رسمی از طرف شهرداری است که به مالک یا پیمانکار این امکان را می دهد تا در یک چارچوب مشخص پروژه ساخت و ساز یا نوسازی را آغاز و ادامه دهد و انجام هرگونه عملیات ساختمانی بدون جواز ساختمانی غیر قانونی است و توسط مقامات نظارت بر ساختمان متوقف می شود که این استاندارد ها برای اطمینان از ایمنی صاحبان ساختمان فعلی یا آینده طراحی شده اند.

بیشتر بخوانیم : مقاوم سازی سوله

هدف اصلی اخذ پروانه ساخت و ساز ، اطمینان از ساخت و سازهای قانونی مطابق با مشخصات فنی و رعایت اصول برنامه ریزی شهری مطابق با آیین نامه و قوانین برنامه جامع شهری است. بهره مندی از تسهیلات بانکی ، بیمه ساختمان و افراد شاغل در ساختمان ، جلوگیری از بروز حوادث در ساخت و ساز و استفاده از تجربیات فنی و مهندسی در ساخت و ساز ساختمان از دیگر دلایل اخذ جواز ساختمان است.

نقش سوله اخذ جواز-آرمان سوله

شرکت فنی مهندسی آرمان سوله

آرمان سوله با هدف ساخت انواع اسکلت های فلزی و سوله در کاربری های مختلف وبا سابقه کاری درخشان بالای 40 سال سعی در جهت خدمت به سرمایه گذاران و هموطنان محترم داشته است.

CafeSeo بازدید : 50 سه شنبه 11 شهریور 1399 نظرات (0)

محاسبات سوله چیست؟ 

 در این مرحله شما با کتاب محاسبات سوله آشنا می شوید و می دانید چقدر اهمیت دارد و سپس به مرحله نوشتن یک قرارداد برای ساختن سوله می رسیم که این یک بخش بسیار مهم است و ما تمام جزئیات قرارداد را برای شما خواهیم گفت تا به شما در درک بهتر این بازار کمک کرده و از کلاهبرداران در امان باشید زیرا بسیار محتمل است که در صورت نداشتن اطلاعات کافی فریب خورده باشید بنابراین به مطالبی که در این مقاله برای محاسبه سوله می پردازیم دقت لازم را به همراه داشته باشید تا آگاهی مناسبی از محاسبات مربوط به سوله خود را بدانید.

هنگامی که یک مهندس طراح یا یک شرکت ساختمانی سوله با توجه به موقعیت مکانی شما و ابعاد موردنیاز میله یا سازه ای را طراحی می کند باید مشخصات فنی در مورد سازه را به شما بدهد.

محاسبات سوله-آرمان سوله

مشخصات فنی شامل محل سوله، ابعاد کامل سوله، استفاده از سوله، تعداد طبقات سوله، مقاومت در برابر بارهای مرده، بار جرثقیل، بار باد، بارندگی برف و جاذبه و بارهای جانبی، مصالح مورد استفاده برای ساخت سوله، نرم افزاری که برای طراحی نقشه، جزئیات سقف و تیراندازی و … مورد استفاده قرار می گیرد که مطابق برنامه های ریخته شده تعیین می شود و کلیه این مشخصات در قالب چندین برگه به ​​شما تحویل داده می شود که به آن ها کتاب محاسبه سوله می گویند و بطور کلی مشخصات فنی در آن کتاب محاسبه درج شده است.

نکات مهم درهنگام محاسبات سوله :

اهمیت این کتاب بسیار زیاد است زیرا شرکت ساخت و ساز ، کتاب محاسبه سوله را قبل از شروع ساخت سکون برای شما ارسال می کند و شما باید این کتاب را به سازمان نظام مهندسی برسانید و آن را به کارشناسان ارائه دهید تا آنها بتوانند بگویند که آیا این سازه از استاندارد های لازم برخوردار است یا نه که با مشخص کردن این موضوع می توانید به بررسی محاسبه سوله خود بپردازید.

محاسبات سوله-آرمان سوله

اگر یک ساختار استاندارد نباشد در این صورت ممکن است بعد از ساخت و ساز مشکلات بزرگی را برای شما ایجاد کندو یکی از این مشکلات فرونشست سوله است  به عنوان مثال  با بارش شدید برف  ممکن است ستون ها نتوانند در جای خود باقی بمانند و ممکن است ریخته شوند  یا ممکن است با وزش باد شدید سقف سوله به شدت آسیب دیده باشد بنابراین به یاد داشته باشید که برای هر سوله ای که می خواهید ساخت  باید کتاب محاسبه سوله را از سازنده سوله ها بردارید و آن را برای تایید به محل ذکر شده ببرید  زیرا اگر تحصیلات شما ربطی نداشته باشد و شما اصلا نمی دانید که واقعا این اتفاق می افتد یا نه، سوله آنچه می خواهید بسازید استانداردی است که برای پایین آمدن قیمت مواد غیر استاندارد و یک ظاهر طراحی غیر اصولی از آن استفاده شده است تا بتواند شما را به عقد قرارداد ترغیب کند.

نکته بسیار مهم  این است که چگونگی نوشتن قرارداد صحیح برای ساخت سوله است که با آگاهی از نکات کوچک موجود در آن  هیچ گونه ضرری در نوشتن قرارداد ساخت و سازه سوله نخواهید داشت.

نوشتن قرارداد سوله برای ساخت و اجرای سازه های فلزی باید شامل موارد زیر باشد: (طراحی، خرید مواد، ساخت و ساز، نقاشی و اتصالات سازه ای (پیچ و مهره نگهدارنده) و نصب سازه در سازه انجام بگیرد، در قرارداد سوله باید این نکته را در نظر بگیرید که کاملا باید قطعات از جنس فولاد مشخص شود.

محاسبات سوله-آرمان سوله

معنای شلیک سقف همان پرولین است که تیراندازی را اینجا نامیده ایم البته نکته دیگری نیز وجود دارد در سازه های پرتو ورق از یا بخش در سقف های بام استفاده می شود و شما نیز باید این نکته را در نظر بگیرید، اما ما به جای اینکه مقاومت و پایداری بیشتری داشته باشیم از سطح مقطع پروفیل استفاده می کنیم. بخش ما انجام می دهیم لازم به ذکر است که تعداد کمی از شرکتهایی که هنوز هم  سوله به روشی بسیار سنتی ممکن است از گل میخ به جای پروفایل استفاده کنند که به نظر ما کاملا منسوخ است این را هم باید یادآور شوم که باید همه موارد فوق در یک کتاب محاسبات مناسب مورد توجه قرار گیرد.

یکی از متداول ترین روش های کلاهبرداری قانونی این بند 1 و 2 است زیرا شرکت ساخت و ساز هیچکدام از مولفه های موجود در قرارداد را ذکر نمی کند و شما مطمئنا به دلیل عدم آگاهی از جزئیات مربوط به این اشتباه را مرتکب می شوید و ساختمان سوله کمی بیشتر توضیح خواهم داد که چگونه می توان این عمل را انجام داد.

مزایای استفاده از محاسبات سوله

قاب های فولادی شیب دار که به آن محاسبات آشیانه ای نیز می گویند برای پوشاندن دهانه های بزرگ در ساختمان هایی مانند کارخانه ها، انبارها، آشیانه ها، سالن های بدنسازی و … استفاده می شود. این نوع پوشش نسبت به انواع مختلف خرپا دارای مزایایی است که مهم ترین آن ها عبارتند از: صرفه جویی در مواد و زمان ساخت و نصب، نمای زیباتر و استفاده بیشتر از فضای زیر سقف انواع مختلفی از فریم های شیب دار را نشان می دهد.

طراحی سایبان های تخصصی و بسیار دقیق از فاکتورهای مهم در طراحی است که غفلت از آن ها می تواند هزینه های اضافی را بر سازنده تحمیل کند و این کارآیی اقتصادی را زیر سوال می برد و ممکن است باعث خنثی سازی و تضعیف قدرت و پایداری سازه شود.

در طراحی سوله موارد زیر در نظر گرفته شده است که به شرح زیر است:

  • ضریب طول موثر را محاسبه کرده و در نرم افزار اصلاح کنید
  • بار جاذبه بار مرده و بار برف
  • بارگذاری جانبی شامل بارهای باد و زلزله است
  • بارگذاری حرارتی
  • جرثقیل را بارگیری کنید
  • چگونه جابجایی را کنترل کنیم
  • طراحی اتصال
  • طرح تحمل جرثقیل
  • طراحی میله ساگ
  • طرحی را با حداقل ضایعات ورق تهیه کنید
  • ارائه یک کتاب محاسبه کامل
  • کنترل کفایت اعضا در برابر نیروهای محلی و نصب سفت کننده ها در صورت لزوم راهنمایی برای انتخاب صحیح بخش های غیر منشوری است.

محاسبات سوله-آرمان سوله

آرمان سوله با هدف ساخت انواع اسکلت های فلزی و سوله در کاربری های مختلف وبا سابقه کاری درخشان بالای 40 سال سعی در جهت خدمت به سرمایه گذاران و هموطنان محترم داشته است.

CafeSeo بازدید : 38 سه شنبه 11 شهریور 1399 نظرات (0)

مشاور سوله کیست ؟

امروزه برای پروژه های بزرگ به ویژه ساخت و سازه های سوله ، مشاوره در زمینه ساخت و سازهای حرفه ای و حرفه ای یک امر غیرقابل انکار است و ما توصیه می کنیم از این شرکت ها که تجربه کافی در این زمینه دارند استفاده کنید و دانش تخصصی بسازید و انبارها کاملا غالب هستند. در بحث ساخت سوله نیز به افراد متخصصی نیاز خواهید داشت که از طریق این افراد بتوانید بهترین اجرای ساخت سوله در پیش داشته باشد و در این خصوص می توانید با استفاده از مشاور سوله که می توان از شرکت های معتبر که در زمینه ساخت انواع سوله ها در فعالیت هستند مشاوره داشت تا بهترین ساخت از سوله را در پیش داشته باشید.

مشاور سوله-آرمان سوله

دلیل اینکه ما بر تخصص و تخصص فنی مشاور ساخت و ساز سوله شما تاکید می کنیم این است که اگر در هر یک از مراحل ساخت سوله باشد که شامل طراحی سوله، طراحی و اجرای فونداسیون سوله، طرح ساختاری سقف سوله، مصالح بکار رفته در ساختمان سوله، طراحی بسته به نوع استفاده سوله و پوشش سقف ریخته گری و دیواره های آن و حتی منظره نادرست سوله که جبران آن در آینده بسیار دشوار و گران خواهد بود. 

شرکت های مختلفی هستند که در زمینه ساخت انواع انبارهای ورزشی، انبارهای دام، کنفرانس و نمایشگاه های باری، تخصصی در ساخت انبارهای صنعتی و با تکیه بر دانش فنی مدرن در اختیار خود، آماده ارائه انواع سوله برای مشاوره ساخت و ساز در زمینه های مختلف و اجرای پروژه های شما از صفر تا صد در حد قابل قبول انجام می دهند و بعد از اتمام کار حس رضایتمندی را برای شما به ارمغان می آورند.

شاید شما که به دنبال یک پیمانکار برای ساختن انبارها هستید که به دنبال آن تجربه ای در این بخش ندارید در این صورت با مراجعه به شرکت هایی که طی سالیان دراز در امر ساخت و ساز فعالیت دارند در امر ساخت این نوع انبارها یکی از جدیدترین روش های ساختن انبارها به کار رفته است که تخته های جیب پانلی است که یکی از اصلی ترین روش های شرکت ما در تولید و اجرای انبارها است.

مشاور سوله-آرمان سوله

با مراجعه به مشاور سوله اولین اطلاعاتی که باید از آن آگاهی داشته باشید بحث مناظره با افرادی است که از طریق شرکت های معتبری که در طول سالیان دراز در این زمینه مهم از خود فعالیت در بر داشته اند اجرای سوله خود را به دست آن ها بسپارید و کار خود را به نحو احسن به پایان برسانید.

البته برای طراحی و اجرای یک سوله ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد که فقط سازندگان باتجربه و متخصصان با دانش فنی بالا از آن آگاه هستند که این ها مشکلاتی هستند که می توانند در مراحل بعدی مظهر کار خود باشند و ندانستن هر یک از این نکات به تنهایی می تواند هزینه زیادی برای شما داشته باشد که این هزینه های اضافی پیمانکاری نادرست یا مشکلات ساختاری می تواند برای شما پنهان باشد.

راه حل ساده و مناسب این است که قبل از هر کاری مشاوره ساخت و ساز سوله را انجام دهید و از دانش یک مشاور ساخت و ساز سوله که با زوایای مختلف آن آشنا است استفاده کنید و مشاور نیازهای شما را ارزیابی می کند و پیشنهادات و موضوعاتی را ارائه می دهد که راه را برای پروژه شما در آینده هموار خواهد کرد و استفاده از آن ها برای شما بسیار سودمند خواهد بود.

مشاور سوله-آرمان سوله

با خواندن این مطالب گفته شده در مورد مشاور سوله آشنا شوید و سپس از لیست مجریان قدرت مناسب را برای شما انتخاب کنید که در این خصوص به چند مورد از مواردی که برای مشاور سوله خود در نظر داشته باشید را در این قسمت بیان می کنیم که عبارتند از :

  • اخذ گواهینامه های لازم برای ساختن ریخته مدولار
  • از جدیدترین دانش مربوط به معماری و مهندسی عمران بهره مند شوید
  • سابقه کار و سابقه مربوط به ساخت انبارهای مختلف را در اختیار داشته باشید
  • توانایی تسلط و تسلط بر تمام مراحل ساختن ریخته گری
  • توجه به سلیقه ها و خواسته های مشتریان
  • صداقت و دلسوزی در محل کار
  • ارزیابی نیازهای بسیار مجرب و درک نوع استفاده از پنت هاوس شما
  • اعتبار و اعتبار در بازار کار
  • بصیرت ، کوشش در انجام کار صحیح و داشتن بینایی
  • از دانش و توانایی نیروهای با تجربه و ماهر در تیم خود بهره مند شوید
  • چرا داشتن تخصص در مشاوره ساخت و ساز مهم است

هر نوع ساختار روش ها و حالات خاص خود را دارد و سوله نیز از این قاعده مستثنی نیست و مشاور سوله ساخت و ساز آن باید کاملا با صنعت آشنا باشد و علاوه بر اینکه یک مشاور باتجربه هستید یک مشاور بررسی CV می تواند در اطمینان از این امر به شما کمک کند که اطمینان حاصل کنید که CV شما صحیح است و CV باید خصوصا هنگام ارائه مشاوره دارای عناصر باشد.

مشاوره ساخت و ساز سوله در صورتی که تجربه کافی نداشته باشید و تازه کار نباشید یا از شهرت خوبی برخوردار باشید می تواند به شما و تجارت شما آسیب های جبران ناپذیری وارد کند به عنوان مثال اگر در هنگام طراحی و اجرای پایه و اساس ریخته گری مطالعات لازم در سایت ساخت و ساز ریخته گری انجام نشود  و این ممکن است زمینه را در معرض دید شما قرار دهد سوله برای احداث در آنجا در معرض خطر است.

مشاور سوله-آرمان سوله

انواع مختلف انبارها وجود دارد که هر کدام خاص و مورد تایید هستند و مشاوره متخصص در زمینه طراحی و ساخت ریخته گری می تواند بهترین نوع ریخته شده برای حداکثر بهره وری را برای شما فراهم کند و پیشنهادی که ممکن است قبلا از آن مطلع نشده باشید.

یک مشاور ساخت و ساز سوله باید آینده نگر باشد و از طریق تجربه است که او باید از هر آنچه ممکن است در آینده رخ دهد آگاه باشد و آن را با شما در میان بگذارد که در غیر این صورت، پس از گذشت چند ماه یا یک سال، موارد غیر قابل مشاهده ای مشاهده خواهید کرد که اگر سوله در همان زمان ساخته شده بود بسیار ارزان تر می شد و این را باید از نظر ساختار خود و موقعیت های ساخت و ساز مشاهده کرد.

آرمان سوله با هدف ساخت انواع اسکلت های فلزی و سوله در کاربری های مختلف وبا سابقه کاری درخشان بالای 40 سال سعی در جهت خدمت به سرمایه گذاران و هموطنان محترم داشته است.

CafeSeo بازدید : 46 سه شنبه 11 شهریور 1399 نظرات (0)

طراحی سوله  چیست؟ 

سازه های فلزی با سقف شیب دار که مطابق با محاسبات فنی ویژه به اشکال مختلف تولید می شوند، طراحی سوله  نامیده می شود و سایبان ها بسته به نوع کاربرد ابعاد مختلفی از خود دارند و این سازه ها برای پوشاندن دهانه های بزرگ و در ساختمان های صنعتی و کشاورزی مانند کارخانه ها، انبارها، آشیانه های هواپیما، تعمیرگاه ها، سالن های بدنسازی، پارکینگ ها، مرغداری ها، مزارع دامداری، مغازه ها و موارد دیگر استفاده می شود. نکته مهم برای مقرون به صرفه بودن و قیمت طراحی سوله در ساخت و ساز سوله است که شما باید در مورد نوع کاربرد و ابعاد محل کارخود آگاهی قبلی را داشته باشید تا بتوانید نسبت به طراحی سوله برای محل مشخص شده خود اقدام کنید.

طراحی سوله-آرمان سوله

اغلب برای ساخت ستون های صنعتی و سالن های صنعتی از قطعات با ابعاد متغیر استفاده می شود، وزن و ابعاد این قطعات با توجه به نوع استفاده هر واحد صنعتی تغییر می کند و مهم ترین عوامل موثر بر وزن سالن های صنعتی عبارتند از: برای ساخت و ساز سوله از نظر سرعت باد و حداکثر بارش برف، ارتفاع ستون ها، باز شدن سالن و در صورت لزوم ساخت جرثقیل های سقفی مورد استفاده قرار می گیرد.

سایبان یک ساختمان فولادی پیش ساخته است که بیشترین کاربرد را در سرتاسر جهان دارد و در بیش از 90٪ انبارها، استادیوم ها، صنایع، سالن های تولید دام و طیور و … مورد استفاده قرار می گیرد و بر اساس ابعاد بازشو، ارتفاع، طول، ظرفیت تحمل بارندگی و بارش برف، ابعاد منطقه در طول طراحی به روش های مختلف تغییر می کند. مهم ترین اصل برای صرفه جویی در هر سفارش، دانستن میزان واقعی ابعاد ذکر شده و پیش بینی موارد لازم است بنابراین کاملا واضح است که حتی بهترین محاسبات بدون نیاز به رعایت کیفیت جوش، زنگ زدگی و نقاشی علمی یا قرار دادن صحیح قطعات، استفاده از پیچ و مهره و سایر اتصالات استاندارد فاقد راندمان و قدرت لازم است.

لازم به ذکر است کلیه قطعات ساخته شده توسط این شرکت با استفاده از تجربه چندین ساله خود و نظارت مداوم، جوشکاری قوس زیر آب اتوماتیک و استفاده از مواد کاملا استاندارد تهیه شده است که در هر زمان توسط کارفرما قابل مشاهده است و مورد تایید قرار گرفته است.

طراحی سوله-آرمان سوله

سوله به لحاظ قرارگیری دهانه از انواع مختلفی در سطح بازار وجود دارند که در این قسمت به چند نمونه از آن ها می پردازیم عبارتند از:

  • سوله تک دهانه به صورت ۸۸
  • سوله دو یا چند دهنه با ستونه مشترک به صورت ۸۸ یا ۸۸۸ یا ۸۸۸۸
  • سوله دو دهانه به صورت ۸
  • سوله قوسی
  • سوله چند ضلعی

کاربرد طراحی سوله

کلیه قطعات قاب فولادی در داخل کارخانه تولید و مونتاژ می شود و معمولا ساخت و ساز طراحی سوله شامل : برش، مونتاژ اولیه، جوشکاری اولیه، مونتاژ نهایی، جوشکاری نهایی، تمیز کردن و رنگ، نصب ریخته گری و نصب قاب فلزی در محل مورد نظر موجود هستند و باید همه این موارد گفته شده در کنار هم باشند تا بتوانید کار ساخت و ساز طراحی سوله خود را به انجام برسانید، علاوه بر قطعات اصلی ساخته شده برخی از قسمت های دیگر مانند پیچ و مهره باید به سایت منتقل شوند و سپس با کمک جرثقیل ها، تیرها و ابزارها می توان نصب و تنظیم نهایی را انجام داد.

سوله به دلیل کاربرد خود عمدتا صنعتی از لحاظ ساختاری با سایر سازه ها تفاوت دارد از این رو به خصوص که قاب های موجود در این نوع سازه ها کاملا متفاوت و دارای شیب هستند و دهانه ها نسبت به سایر سازه ها بزرگ تر هستند و با توجه به ابعاد بزرگ تیرها و ستون ها، برای اجرای این سازه نمی توان از پروفیل های موجود در بازار استفاده کرد و آن ها باید توسط کارخانه ساخته شوند که به آن تیرهای ورق گفته می شود.

توجه به نکات طراحی سوله صنعتی نه تنها منجر به ساختاری با کیفیت و قوی خواهد شد بلکه قیمت نهایی سازه را نیز کاهش می دهد و به طوری که تیم مهندسی و طراحی مجتمع بهترین استفاده را از شرایط انجام داده و از بین می برند و هزینه های اضافی قیمت نهایی آن ها سوله را تا حد زیادی کاهش می دهند.

طراحی سوله-آرمان سوله

نکات مهم درهنگام طراحی سوله :

علاوه بر مهندسین و طراحان نوع نرم افزار و تجهیزات مورد استفاده برای طراحی سوله نیز از اهمیت زیادی برخوردار است و هرچه این نرم افزارها به روز و جدیدتر باشند ساختار آن با دقت بیشتری طراحی می شود، بنابراین ساختار نهایی از کیفیت و استحکام بسیار بالایی برخوردار خواهد بود و امروزه از بهترین نرم افزار های موجود در سطح بازار برای طراحی سوله از آن ها استفاده می کنند تا کار انجام شده از نوع بهترین کیفیت و ظرافت به همراه باشد.

نکات مربوط به طراحی سوله صنعتی به سازندگان این کار کمک می کند تا با دقت بیشتری طرح های سوله را طراحی کنند زیرا کوچک ترین ضعف در مرحله طراحی سوله باعث ایجاد خسارت بزرگی در مرحله ساخت و ساز و حتی نصب می شود.

طراحی سوله-آرمان سوله

مراحل طراحی سوله

در مرحله طراحی سوله که معمولا با اشکال مختلفی همراه است در بین آن ها طراحی ساندویچ کاملا براساس درخواست مشتری انجام می شود و کلیه اطلاعات مهم در مرحله سفارش سازه از مشتری دریافت می شود و سازنده نیز بر این اساس طراحی می کند.

این مرحله نیز نسبت نوع ساخت سازه سوله  به وزن نهایی آن متفاوت است و از آنجا که ساخت طراحی سوله در وزن های مختلف به دلایل مختلف ساخته شده است بنابراین با در نظر گرفتن مواردی که به آن ها اشاره خواهیم کرد می توان دلایل اختلاف وزن ساخت سازه سوله از جمله محل قرار گرفتن آن را در نظر داشت. به دلیل محاسبه بارندگی برف، زلزله، میزان باد و مکان ریخته گری در سراسر جهان متفاوت است به عنوان مثال : در مناطقی با بارش برف، به دلیل وزن بارش برف در پشت بام سازه ، معمولا ریختن سنگین تر ساخته می شود و در مناطق گرمسیری نیز که بیشتر بارش برف وجود ندارد می توان سوله های با وزن بسیار سبک تر استفاده کرد.

آرمان سوله با هدف ساخت انواع اسکلت های فلزی و سوله در کاربری های مختلف وبا سابقه کاری درخشان بالای 40 سال سعی در جهت خدمت به سرمایه گذاران و هموطنان محترم داشته است.

CafeSeo بازدید : 37 سه شنبه 11 شهریور 1399 نظرات (0)

پیمان مدیریت سوله چیست؟

پیمان مدیریت سوله : مدیریت قرارداد یا MC به روشی که کارفرما یا شرکت را برای مدیریت اجرای پروژه تعیین می کند و مدیریت پروژه وظیفه تعیین روش های اجرای پروژه تعیین نمودار سازمانی و استخدام پرسنل را بر عهده دارد، با توافق طرفین قرارداد یا پیمانکار درصدی از هزینه های انجام شده در مدیریت پروژه را دریافت می کنند و این هزینه ها معمولا شامل هزینه تهیه قرارداد و هزینه اجرای آن می باشد.

این قرارداد مدیریتی به نفع هردو طرف است زیرا کارفرما هیچ گونه توجهی به پیمانکار نمی پردازد  فقط موارد لازم را در قرارداد مدیریت پروژه نیروی انسانی و ماشین آلات پرداخت می کند بنابراین  درهزینه قرارداد صرفه جویی می شود و از طرفی دیگر  پیمانکار هزینه اجرای آن را پرداخت نمی کند و تعهدات را بر عهده نمی گیرد.

بسته به نوع قرارداد درصد مدیریت قرارداد نیز متفاوت است وبا این اختلاف که به عنوان مثال : در ساخت ویلا یا ساختمان، بسته به حجم کار و نوع پیمانکاری که منعقد شده است با درصد و هزینه پیمانکار و ساختمان مورد نظر رابطه مستقیمی دارد.

پیمان مدیریت سوله-آرمان سوله

چگونگی پیمان مدیریت سوله

در پیمان مدیریتی سوله هر چه حجم کار کمتر یا بیشتر باشد بسته به حجم کار درصد کم و بیش می شود و دلیل تفاوت موجود این است که وقتی حجم کار بسیار زیاد باشد و میزان توافق نامه مدیریتی کمتر یا نیمی از حق مدیریت قرارداد در یک کار کوچک باشد باز هم برای مدیر قرارداد سود بیشتری خواهد داشت.

 مدیریت قرارداد یکی از انواع قراردادهای ساختمانی است که در این بخش توضیح خواهیم داد و در قراردادها کارفرما وجود دارد که با شخص حقیقی یا شرکت برای اجرای یک پروژه ساختمانی مدیریت می کند که بعضی اوقات از صفر تا صد کار است (مسئولیت و مدیریت اجرایی پروژه ساختمانی اختصاصی را بر عهده می گیرد). با توجه به اینکه کلیه مدیریت اجرایی پروژه بر عهده پیمانکار است بنابراین لازم به ذکر است که تعیین کلیه روش های اجرای پروژه و نیروهای جذب نیرو به عهده پیمانکار پروژه است.

 

پیمان مدیریت سوله در روش قرارداد شخص حقیقی یا حقوقی به عنوان پیمانکار پروژه برای مدیریت و تخصص پروژه، درصد از کل هزینه، که شامل هزینه اجرای برای تهیه مواد مورد نیاز برای پروژه و دستمزد کارگران است که از طریق کارفرما دریافت می شود و لازم به ذکر است بدانید که پیمانکار قبل از هزینه های تحمیل شده در پروژه باید توافق طرفین قرارداد را بدست آورد معمولا در این نوع قراردادها کارفرمای شخصی را به عنوان مدیر مالی پروژه به پیمانکار معرفی می کند تا از نزدیک تمام هزینه ها را رصد کند.

پیمان مدیریت سوله-آرمان سوله

یکی از مهم ترین چالش های ایجاد خدمات پیمانکاری این است که مسئولیت زیادی بر عهده پیمانکار است در حقیقت  پیمانکار موظف است کلیه امور مربوط به بازار  قراردادها تأمین مواد و امور حقوقی را کنترل کند یک پیمانکار مشاغل خاص خود را دارد و اگر موفق نشود در واقع ضرر خواهد کرد.

برخی پیمانکاری ساختمان را یک کار پر استرس می دانند در حالی که برخی دیگر آن را فرصتی برای پیشرفت می دانند استفاده از خدمات پیمانکاری در واقع یک ریسک عملی است ، بنابراین اگر شما ارائه دهنده صحیح این خدمات را انتخاب نکنید در ضررهای ناشی از کار یا عدم مدیریت شریک می شوید.

 

مزایا و معایب پیمان مدیریت سوله :

1- اصل عدم قطعیت در اجرای پروژه

یکی دیگر از محدودیت ها و مضرات خدمات پیمانکاری ساختمان عدم اطمینان در پروژه است هیچ پیمانکاری برای تکمیل پروژه در طی یک ماه خاص تا مرحله خاصی لازم نیست طبق توافق نامه های قرارداد مدت زمان دقیق پروژه مشخص شده است اما دقیقا مشخص نیست که قرار است طی یک ماه یا یک هفته چقدر پروژه به اتمام برسد.

یک پیمانکار می تواند یک پروژه را برای چند ماه در یک ماه انجام دهد و بالعکس یک شرکت ممکن است در طی یک ماه کارهای قابل قبولی انجام ندهد اگر شما به عنوان مشتری تصمیم دارید پروژه های پیمانکاری را با دقت و سرعت بیشتری انجام دهید باید در ساخت خدمات پیمانکاری از شرکت های معتبر و معتبری استفاده کنید در غیر این صورت هم وقت و هزینه خود را هدر خواهید داد.

2- چالش قرارداد پیمانکاری

یکی از مهم ترین محدودیت ها برای ساخت خدمات پیمانکاری چالش هایی است که در قراردادهای پیمانکاری وجود دارد و برخی از پیمانکاران بدون مسئولیت حقوقی با کارفرمای خود وارد قرارداد های سبک می شوند و برخی از پیمانکاران به شرایط قرارداد پایبند نیستند در مقابل برخی از پیمانکاران ساختمانی نیز شرایط سختی را در قراردادهای خود وضع می کنند.

پیمان مدیریت سوله-آرمان سوله

خلاصه اینکه به عنوان یک مشتری اگر تصمیم به عقد قرارداد ساختمانی دارید اما هیچ تجربه ای ندارید هرگز نباید به تنهایی پیمانی را امضا کنید که از آن بی خبر هستید و برای این کار پیشنهاد می کنیم از مشاوره افراد با تجربه در زمینه پیمان مدیریتی سوله استفاده کنید.

کاربرد پیمان مدیریت سوله :

به طور خلاصه می توان گفت که در روش پیمان مدیریت سوله قرارداد کارفرما برای مدیریت پیمانکاری یک پروژه شرکت ساختمانی را مشخص می کند و از این طریق تعیین روش های اجرای پروژه ایجاد نمودار سازمانی و استخدام کارکنان از وظایف این دسته می باشد که در این خصوص پیمانکار (مدیر قرارداد) خواهد بودو در روش پیمان مدیریت سوله در ازای مدیریت پروژه مبلغ مشخصی از هزینه های انجام شده برای تهیه مواد و اجرای پروژه را کسر می کند که به عنوان درصد محاسبه می شود.

روش مدیریت قرارداد به نفع هر دو طرف است زیرا در مرحله اول کارفرما ملزم به پرداخت هزینه های اضافی به پیمانکار پروژه نیست و فقط برای مواد، نیروی انسانی و ماشین آلات هزینه می کند و از این رو در هزینه های قرارداد صرفه جویی می شود و همچنین از طرفی دیگر پیمانکار یا مدیر پیمانکاری ملزم به پرداخت هزینه های اجرایی از محل سرمایه خود نیستند و نیازی به تعهدات مالی پیمانکاران فرعی ندارد بنابراین تنها به دلیل تخصص خود در مدیریت قرارداد درصدی از کل هزینه پروژه را به دست می آورد.

پیمان مدیریت سوله-آرمان سوله

شرکت فنی مهندسی آرمان سوله

آرمان سوله با هدف ساخت انواع اسکلت های فلزی و سوله در کاربری های مختلف وبا سابقه کاری درخشان بالای 40 سال سعی در جهت خدمت به سرمایه گذاران و هموطنان محترم داشته است.

CafeSeo بازدید : 34 سه شنبه 11 شهریور 1399 نظرات (0)

سوله قوسی چیست؟ 

سوله های پوشاننده بدون ستون های قوسی به طور نامحدود اجرا می شوند و 86 متر بدون ستون و بدون خرپا می چرخند و سرعت فوق العاده سریع سوله شده نور و سوله فوق العاده نوری، با اجرای 1000 متر مربع در مدت ده روز، به کارفرمای این امکان را می دهد تا اهداف خود را پیشبرد کند تا زمان بهره برداری از پروژه را به حداقل برساند و همچنین به منظور توجیه اقتصادی سوله سازی با توجه به بار زیاد روی زمین، حجم بتن و فولاد مورد استفاده باعث می شود پایه ریخته شده 50٪ در مقایسه با سیل های سنتی کاهش یابد. ساختار قوسی سبک در حالی که در برابر بارهای جانبی (برف ، باد و زلزله و غیره) پایدار است شامل پوشش های دیواری و سقفی است که باعث کاهش هزینه های اقتصادی و زمان کمتر از 50 درصد در مقایسه با سیل های سنتی شده است.

سوله قوسی-آرمان سوله

سوله قوس : توسط موسسات تایید شده و بطور مستقل توسط شرکت های مهندسی زیر ارزیابی و تصویب می شود.

پناهگاه : سازه ای بام و شیب دار که مطابق با محاسبات فنی و استانداردهای ویژه طراحی و ساخته شده است و از جمله کاربردهای این نوع سازه می توان به کارخانه های کارخانه، انبارها، اردوگاههای اسکان موقت، آشیانه هواپیما، مغازه ها، سالنها اشاره کرد که مواردی همچون سالن های ورزشی، آزمایشگاه ها ، پارکینگ ها ، مرغداری ها و انواع سالن ها با ابعاد مختلف نیز از این سازه استفاده می شود.

انواع سازه ها : امروزه در امور جاده و ساخت و ساز، سازه های مختلف به عنوان سوله سازی تعریف می شود که بیشتر مردم با نام آن ها آشنا هستند و به طور کلی برخی از آن ها در زیر ذکر شده است.

 مخازن منفرد: این نوع  سایبان ها دارای انواع مختلفی به صورت شیب منفرد، دو طرف شیب، قوس و انواع دیگر با معماری خاص هستند که هر کدام مطابق با کاربرد و نیاز مشتری طراحی سوله قوسی به همراه دارند.

سوله های دارای دو یا چند دهانه: این نوع سوله ها به دلیل ابعاد بالا دهانه سوله های دارای ابعاد مختلفی است که به دلیل باز شدن زیاد آن ها برای کاهش هزینه های ساخت از آن ها به عنوان دو دهانه یا بیشتر استفاده می شود.

سوله قوسی-آرمان سوله

نکات مهم درهنگام خرید سوله قوسی

سایبان های سوله قوسی در بسیاری از مناطق ایران ساخته شده و مورد استفاده قرار می گیرد و سوله قوسی به دلیل نوع استفاده در بسیاری از مناطق مورد استفاده قرار می گیرد و به سختی یافت می شود که همچنین به دلیل قیمت پایین تر این نوع سوله قوسی کارفرمایانی که با این سیل ها کار می کنند ترجیح می دهند ریخته های خود را توسط سایبان های قوسی احداث و اجرا کنند.

مراحل ساخت سوله قوسی خرپایی کاملا توسط مهندسین ماهر و متخصص انجام می شود زیرا کوچک ترین سهل انگاری در طراحی و ساخت مخازن خرپایی خرابی های زیادی وارد می کند و قابل جبران نیست.

 امروزهمراحل ساخت مخازن خرپایی شامل طراحی، پایه گذاری، ساخت، آماده سازی و نصب مخازن می باشد که هرکدام به متخصص و مهندس خاص خود احتیاج دارند.

یکی از مراحل ساخت یک خرپایی، طراحی آن است و نوع طراحی ساندویچ بستگی به سلیقه مشتری دارد که در ابتدای سفارش مشخص می کند چه سازه ای با چه نوع طراحی معماری در ذهن دارد.

کاربرد سوله قوسی

سوله های مختلف در انواع مختلف کاربردهای بسیاری را در زمینه های مختلف دارند اما سوله قوسی به عنوان یک سوله مدرن با محدودیت های زیادی در زمینه کاربرد های سوله مواجه هستند زیرا این سیلو به دلیل استفاده از عایق پلی اورتان به عنوان مراکز قابل استفاده است این دارو دارویی، درمانی و بهداشتی ندارد، اما مانند سایر انواع سوله‌ ها دارای کاربردهای مختلف صنعتی، تجاری، تولیدی و انبارداری است.

مهندسان و طراحان در این نوع سوله ها از نرم افزار قدرتمندی استفاده می کنند تا بتوانند بارهای این نوع سازه ها را در کلیه قسمت های سوله سازی توزیع کنند تا بتوانند با فولاد کمتری سازه های قوی تر و قدرتمندتری بسازند.

سوله خرپا همچنین به عنوان سایبان های ارزان قیمت شناخته می شود اگرچه بهترین و با کیفیت ترین مواد در ساخت آن ها مورد استفاده قرار می گیرد اما روش ساخت این نوع سایبان ها و مصرف کمتر فولاد باعث شده است تا آن ها قیمت ارزان و مقرون به صرفه داشته باشند.

برای ساختن سیل های خرپایی به طور دقیق و اصولی، لازم است از تجهیزات و نرم افزارهای پیشرفته و به روز استفاده شود که این امر به شرکت ساختمان سازی بستگی دارد.

سوله قوسی-آرمان سوله

مزایای استفاده از سوله قوسی

سوله قوسی خیلی سریع آماده می شوند و تقریبا پنج برابر سریع تر از سوله های سنتی ساخته می شوند و از طرف دیگر هزینه های مربوط به ساخت مخازن قوسی بسیار کمتر و در مقایسه با سیل های سنتی پنجاه درصد کمتر است از این رو عوامل با محبوبیت روزافزون این سوله ها در ارتباط است و در حال حاضر پیشرفت قابل توجهی دارند.

علاوه بر فواید اقتصادی، سوله قوسی در برابر زلزله و طوفان های شدید بسیار مقاوم است و به دلیل عدم امکان انباشت برف در سقف سوله قوسی شده و بارش برف سنگین قادر به تخریب سوله نخواهد بود.

قیمت سوله قوسی :

هنگامی که ساخت و ساز سوله قوسی در مدت زمان کوتاه تری نسبت به سایر انواع سوله ها انجام می شود و از سازه های سبک تر در ساخت آن استفاده می شود در نتیجه قیمت خرید آن پایین تر و اقتصادی تر خواهد بود و امروزه فروش سایبان های قوسی به دلیل قیمت پایین در سطح گسترده تری انجام می شود و این امر تاثیر بسیاری در ایجاد بازار رقابتی و کاهش سطح عمومی قیمت خرید و فروش آن خواهد داشت.

مراکز محدود در سراسر کشور خدمات مرتبط با معرفی اجاره یا اجاره فروش را ارائه می دهند و برخی از موسسات با به دست آوردن مزایای اقتصادی خدمات صادقانه ای در این زمینه ارائه نمی دهند و متاسفانه آن ها سوله قوسی غیر استاندارد را به مشتریان معرفی می کنند و خرید یا اجاره برای سوله قوسی بدون استاندارد کاربر می تواند مشکلات جدی برای شما ایجاد کند. 

سوله قوسی-آرمان سوله

آرمان سوله با هدف ساخت انواع اسکلت های فلزی و سوله در کاربری های مختلف وبا سابقه کاری درخشان بالای 40 سال سعی در جهت خدمت به سرمایه گذاران و هموطنان محترم داشته است.

CafeSeo بازدید : 42 سه شنبه 11 شهریور 1399 نظرات (0)

پوشش سقف سوله چیست؟ 

یک سازه فلزی است که دارای یک سقف شیب دار است و در سالن های بدنسازی، تعمیرگاه ها، سازه های ساختمان و انبارها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و ساخت سایبان ها به دلیل کاربرد های صنعتی آن ها با ساختارهای دیگر کمی متفاوت است و تفاوت بین دانه ها و سایر سازه ها در این است که فریم های به کار رفته در ریخته شیب دار هستند و دهانه ها از ساختارهای دیگر بزرگتر هستند و همچنین لازم به ذکر است که از پروفایل های موجود در بازار نمی توان برای ساخت ریختن استفاده کرد، زیرا ابعاد ستون ها و تیرها بزرگتر است و به همین دلیل برای ساخت آن ها باید از تیرهای ورق استفاده کرد. در ساخت مخازن، محصولات پوششی ریخته شده از اهمیت بالایی برخوردار هستند که محصولاتی از قبیل ساندویچ پانل و فایبرگلاس برای پوشاندن سایبان ها استفاده می شود.

پوشش سقف سوله-آرمان سوله

سقف سوله ها را با توجه به نوع کاربری آن ها می توان از ۳ نوع پانل مختلف به شرح ذیل استفاده نمود:

  • استفاده از ساندویچ پانل با فوم عایق پلی استایرن
  • استفاده از پانل ساخته شده با ورق گالوانیزه و پشم شیشه
  • استفاده از پانل ساخته شده با ورق آلومینیومی و پشم شیشه

هر سه مورد بالا دارای مزایا و معایبی می باشند و با استفاده از هر سه نوع ساندویچ پانل سقفی نهاد می توان پوشش سقف سوله خود را در پی داشت زیرا ساختاری لایه ای دارند و برای انتخاب بین این سه نوع برای سقف سوله های خود پیشنهاد ما استفاده از ساندویچ پانل پلی استایرن می باشد بنابراین پلی استایرن جدید ترین فوم داخلی برای پنل ها می باشد که خاصیت نسوز بودن و ضد آب و عایق استاندارد حرارتی و رطوبتی می باشد.

قیمت پوشش سقف سوله

کاهش هزینه برای ساختن پوشش سقف سوله  بسیار مهم است و مواردی از قبیل سرعت نصب سازه، کاهش زمان اجرا، کاهش هزینه های اجرایی از جمله هزینه کارگران و مواد بسیار مهم هستند که همچنین عایق سقف از نظر دما و صدا اهمیت دارد و با توجه به محل قرارگیری سقف سوله، ممکن است در معرض خوردگی قرار داشته باشد، بنابراین پوشش سقف سوله در برابر خوردگی و رطوبت مقاوم است که باید در نظر گرفته شود.

پوشش سقف سوله-آرمان سوله

به عنوان مثال برای سایبان های مورد استفاده در زمینه بهداشت و غذا، از پوشش سقف کارتن پلاست و ساندویچ پانل یا ورق عایق ریخته شده استفاده می شود و همچنین برای سایبان های مورد استفاده در سردخانه ها، پوشش سقف سوله شده باید ساندویچ پانل باشد. پناهگاه هایی که باید به طور مرتب شسته شوند مانند کشتارگاه ها، دام و مرغ های سقف سوله، بهتر است از روکش کارتن پلاست و پشم شیشه و ورق استفاده شود.

پوشش سقف سوله-آرمان سوله

دلایل استفاده از پوشش سقف سوله :

ممکن است از شما سوال شود که سقف های شیب دار چگونه ساخته شده اند و از سقف های شیب دار باید برای سوله ها استفاده شود؟ و کلی سوال دیگر در ای مورد که بیشتر سوله های موجود در کشور ما از سقف های شیب دار استفاده می کنند، بما باید این موضوع مهم را نیز در نظر گرفت که نیاز اجباری به استفاده از پوشش سقف سوله نیز نیست و افراد بیشتر بر اساس سلایق خود و سطح کیفیت کار از پوشش سقف سوله استفاده می کنند.

محبوب ترین پوشش سقف برای استفاده از سقف سوله، استفاده از ساندویچ پانل سقف است. همانطور که می دانید ساندویچ پانل با دو ورق و یک لایه عایق بین آن ها مناسب ترین گزینه برای پوشش سقف سوله است.

یکی دیگر از دلایل استفاده ساندویچ پانل در پوشش سقف شیب دار سایبان، ویژگی های گسترده ساندویچ پانل سقف مانند وزن سبک و عایق رطوبت، گرما، صدا، امنیت و همچنین سرعت بالای اجرای آن در مقایسه با سقف های مسطح است.

ایمنی در برابر زلزله اولین و مهم ترین ویژگی این سقف ها است که در هنگام وقوع زلزله، معمولا  دیوارها زود تر از سقف ها آسیب می بینند زیرا نیروهای نگهدارنده آن ها کمتر است و بهتر است از پانل های ساندویچی سقفی که سبک تر از مصالح ساختمانی سنتی هستند، استفاده کنید تا از آسیب و صدمه به پوشش سقف کاسته شود.

دلیل دیگر استفاده از ساندویچ پانل سقف در سقف های شیب دار این است که در هنگام بارش شدید برف نیازی به ریزش برف سنگین نیست و همچنین به راحتی آب باران را به سمت رودخانه یا جهت جلوگیری از آسیب های احتمالی هدایت می کند. در این موارد نیز با کمی ابتکار و نواوری می توان آب باران را از محل خروجی رودخانه ها جمع کرد و از آن برای برنامه هایی که نیازی به بهداشت خاصی ندارند، مانند گیاهان آبیاری و … استفاده کرد.

پوشش سقف سوله-آرمان سوله

نکات مهم درهنگام خرید پوشش سقف سوله

از پانل های ساندویچ دیواری نیز می توان برای پوشاندن دیواره های ریختنی استفاده کرد البته هنوز پوشش سقف سوله بسیاری وجود دارد که از مواد سنتی مانند آجر و سیمان استفاده می کند، به این معنی که پانل های ساندویچ دیواری به اندازه پانل های ساندویچی سقفی گسترده نیستند.

مصالح به کار رفته در پوشش دیواره های میله ها باید به گونه ای باشد که بتوان به راحتی از آن استفاده کرد و در صورت نیاز به تغییر و گسترش سیل ها، به راحتی قابل استفاده بوده و مشکلی ایجاد نمی کند و علاوه بر این سرعت اجرا و ساخت یکی دیگر از ملزومات برای پوشاندن دیوارهای ریخته شده است که باعث صرفه جویی در وقت و هزینه نیز می شود.

دیوار و سقف ریخته شده باید از نظر محیط زیست سازگار بوده و دارای استاندارد های زیست محیطی بوده و نباید باعث ایجاد خسارت به محیط زیست شود. روکش های سایبان ها برای جلوگیری از اتلاف انرژی و کاهش هزینه های گرمایشی و سرمایشی علاوه بر جلوگیری از نویز، باید در عایق صدا و گرما نیز مناسب باشند. دیوارها و سقف های میله ها باید در برابر صاعقه و آتش سوزی مقاوم باشند و ریزه های ریخته شده ها باید ماندگار، نگهداری و محافظت آسان بوده و در صورت آسیب دیدن نیز به راحتی قابل تعمیر باشند.

 

شرکت فنی مهندسی آرمان سوله

آرمان سوله با هدف ساخت انواع اسکلت های فلزی و سوله در کاربری های مختلف وبا سابقه کاری درخشان بالای 40 سال سعی در جهت خدمت به سرمایه گذاران و هموطنان محترم داشته است.

CafeSeo بازدید : 56 سه شنبه 11 شهریور 1399 نظرات (0)

خلاطه ( بتونیر وینچ دار) چیست؟

خلاطه به دستگاهی گفته میشود که مقدار مشخصی از شن، ماسه، سنگ و سیمان و آب در دیگ آن قرار گرفته و با چرخش مداوم آن این مواد کاملا با هم مخلوط شده و بتن تولید می گردد. به عبارت دیگر، نوعی ملات ساز می باشد که مصالح ساختمانی مختلف را به عنوان ورودی دریافت نموده و بتن را در خروجی تحویل می دهد. در صنعت ساختمان سازی و عمران به خلاطه ملات ساز، بتونیر و میکسر بتن یا همزمن بتن و بلندر نیز می گویند. با توجه به تنوع بسیار بالا در این تجهیزات، لازم است بر اساس نوع پروژه و مقدار بتن مورد نیاز و همچنین بودجه مورد نظر یکی از بهترین گزینه ها را تهیه و استفاده نمایید.

انواع خلاطه و کاربرد آنها

خلاطه یا بتونیر وینچ دار که در برخی مواقع به میکسر بتن نیز معروف می باشد، یکی از تجهیزات به کار رفته برای فعالیت های عمرانی بوده و عمل تولید بتن را انجام می دهد. خلاطه های به کار رفته در هر یک از پروژه های ساختمانی یا عمرانی با هم متفاوت می باشند که این تفاوت ها نه تنها از نظر ظاهری بوده، بلکه از نظر ظرفیت نیز با هم فرق دارند.

انواع خلاطه

خلاطه (بتونیر وینچ دار) را می توان بر اساس فاکتورهای مختلف دسته بندی کرد که هر یک دارای ویژگی های خاصی هستند. از جمله دسته بندی های انواع خلاطه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

 بر اساس شکل ظاهری

با توجه به اینکه بدنه بتونیر یا ملات سازدر اغلب مواقع فلزی می باشد، در نتیجه وزن آن سنگین خواهد بود. علاوه براین، در پروژه های ساختمانی و عمرانی ممکن است در طول روز نیاز به تغییر مکان خلاطه ها باشد. لذا در طراحی و ساخت خلاطه به این مسئله توجه داشته و آنها را در دو نوع دو چرخ و جهار چرخ تولید می کنند. نوع دو چرخ خلاطه ها دارای دو دسته است که توسط نیروی انسانی حرکت داده شده و دستگاه بر روی چرخ ها حرکت می کند. به منظور سهولت در جا به جایی خلاطه های بزرگ با ظرفیت بالا از چهار چرخ استفاده می گردد.

بر اساس نوع موتور

با توجه به اینکه در انجام پروژه های عمرانی دسترسی به انرژی برق در بسیاری از مواقع امکان پذیر نمی باشد، لذا موتور خلاطه ها در سه نوع برقی، بنزینی و دیزلی در نظر گرفته میشود. نوع برقی یا الکتروموتور قدرت بالایی داشته و مصرف انرژی در آن بیشتر از دو مورد دیگر می باشد. در مقابل، خلاطه های دیزلی دارای توان و قدرت بالایی می باشد و گزینه ای مناسب برای محیط هایی است که دسترسی به انرژی برق در آنها امکان پذیر نیست.

بر اساس نحوه حرکت دیگ

یکی از اصلی ترین معیارهای دسته بندی انواع خلاطه، نحوه به چرخش درآمدن دیگ آن ها می باشد. به عبارت دیگر، نحوه انتقال انرژی و نیرو از موتور دستگاه به دیگ در بتونیرهای مختلف با هم متفاوت است و بر همین اساس می توان آنها را در دو گروه کلی زیر قرار داد:

دنده زیر

در این نوع بتونیر چرخ دنده هایی در زیر دیگ نصب شده و انرژی موتور به این دنده ها منتقل شده و با چرخش خود منجر به حرکت دیگ می گردند. در اغلب مواقع خلاطه ها با ظرفیت کم و متوسط به صورت دنده زیر تولید و طراحی می گردند.

خلاطه-کدکالا

 

دنده دور

بر روی دیگ این نوع ملات ساز، چرخ دنده فلزی نصب می گردد که با انرژی موتور حرکت نموده و باعث چرخش دیگ خواهد شد. خلاطه های دنده دور بخاطر صدای زیادی که دارند، نسبت به نوع دنده زیر کاربرد کمتری داشته و البته از نظر فیمت ارزان تر هستند.

رولیک لاستیک فشرده

خلاطه ها با ظرفیت زیاد دارای دیگ بزرگی بوده و به همین خاطر قرار دادن دنده در زیر آنها نمی تواند به صورت موثر منجر به حرکت دیگ گردد. در طراحی این نوع بتونیر از ۴ غلتک لاستیکی استفاده میشود که زیر نوار فلزی نصب شده روی دیگ قرار گرفته اند.

بر اساس ظرفیت

همان طور که در طول متن اشاره شد، هر یک از خلاطه ها دارای ظرفیت متفاوتی بوده و بر اساس نوع پروژه عمرانی می توان گزینه مناسب را انتخاب نمود. از رایج ترین انواع خلاطه بر اساس ظرفیت دیگ آنها می توان به گزینه های زیر اشاره نمود:

  • ۱۲۰ لیتری:

بیشت در محیط های آزمایشگاهی کاربرد داشته و به صورت یک چرخ بوده و در نوع دنده دور قرار میگیرد.

  • ۳۰۰ لیتری:

گزینه مناسبی برای پروژه های ساختمانی کوچک می باشد و در دو نوع دو چرخ و چهار چرخ تولید می گردد. این نوع بتونیر در دو نوع دنده دور و دنده زیر موجود بوده و بارگیری مصالح آن به صورت دستی انجام میشود.

  • ۴۰۰ لیتری:

ظرفیت دیگ این نوع میکسر بتن ۳۵۰ لیتر بوده و در دو نوع دنده دور و دنده زیر تولید و طراحی می گردند. موتور خلاطه ۴۰۰ لیتری برقی، دیزلی و بنزینی می باشد.

  • ۵۰۰ لیتری:

گزینه مناسبی برای پروژه هی ساختمانی نسبتا بزرگ می باشد و دارای موتور برقی، بنزینی و دیزلی است. بارگیری در این نوع بتونیر با باکت هیدرولیکی انجام میشود.

  • ۷۵۰ لیتری:

این گروه از میکسرهای بتن دارای دو موتور با قدرت ۱۰ و ۱۳ اسب بخار بوده و در گروه بتونیرهای رولیک لاستیک فشرده دو چره و چهار چرخ قرار دارند.

  • ۱۰۰۰ لیتری:

دارای دو موتور با قدرت ۱۳ و ۱۵ اسب بخار بوده و مکانیزم بارگیری در آنها باکت هیدرولیکی می باشد. این نوع خلاطه برای پروژه های عمرانی بزرگ استفاده می گردد و گردش دیگ توسط رولیک لاستیک فشرده انجام میشود.

قیمت انواع خلاطه

مانند سایر تجهیزات مورد استفاده از پروژه های ساختمانی و عمرانی، قیمت خلاطه نیز بر اساس فاکتورهای مختلف متفاوت می باشد. برای تعیین قیمت این تجهیزات فاکتورهایی از قبیل ظرفیت دیگ، نوع موتور، قدرت موتور، جنس بدنه، مکانیزم گردش دیگ و غیره در نظر گرفته میشود.

فروش انواع ملات ساز و خلاطه

گروه کد کالا ارائه دهنده انواع خلاطه در سایز و ظرفیت های مختلف می باشد که همگی در بالاترین کیفیت طراحی و تولید می گردند.

CafeSeo بازدید : 27 سه شنبه 11 شهریور 1399 نظرات (0)

خرید بتونیر

افرادی که در حوزه صنعتی و ساختمانی فعالیت دارد با بتونیر و کارکرد آن آشنا هستند.امروزه با وجود درگیری های مختلف روزانه افراد حتی دستگاه های سنگین را هم میتوان آنلاین خریداری کرد . این کار نظم و سرعت زیادی را در پروسه انجام پروژه برای مهندسان ایجاد می نماید.

در این مقاله برای افراد ناآشنا با بتونبر ابتداعا به معرفی آن و انواعش می پردازیم .سپس فروشگاه اینترنتی کد کالا را به شما جهت خرید انواع ماشین آلات سنگین ساختمانی معرفی خواهیم کرد.

بتونیر چیست؟

به تجهیزاتی که در آنها مقادیر مشخص از شن، ماسه، سیمان و آب و سنگ با هم مخلوط شده و در نهایت بتن را به عنوان خروجی تحویل می دهد اصطلاحا میکسر بتن یا بتونیر گفته میشود. این تجهیزات شامل موتور و دیگ می باشند که انرژی مورد نیاز برای به حرکت درآمدن دیگ توسط موتورهای بنزینی یا دیزلی و برقی تامین می گردد. میکسر بتنی یا خلاطه دارای تنوع بالایی بوده و با توجه به نوع پروژه و مقدار بتن مورد نیاز در زمان می توان گزینه های مناسب را انتخاب نمود. برخلاف نام این تجهیزات، از این نوع میکسرهای صنعتی نه تنها برای تهیه بتن ، بلکه برای مخلوط کردن و هم زدن سایر ترکیبات صنعتی نیز استفاده میشود و با توجه به ظرفیت دیگ آنها در دو نوع آزمایشگاهی و پروژه ای قابل تولید هستند.

 

انواع بتونیر

  • بر اساس نحوه کار

در یک دسته بندی کلی می توان میکسرهای بتنی را در دو گروه قرار داد که شامل میکسرهای پیوسته و دسته ای می باشند و با هم کاملا متفاوت هستند. به طوریکه در بتونیرهای دسته ای، بر اساس زمان و نیاز پروژه فرآیند تولید بتن انجام شده و بعد از آن عملیات متوقف می گردد. در صورتیکه در بتونیرهای پیوسته به صورت مداوم و بدون توقف بتن تولید و تخلیه میشود و گزینه ای مناسب برای پروژه های بزرگ عمرانی خواهد بود. علاوه بر این موارد می توان این تجهیزات را بر اساس فاکتورهای دیگری از قبیل ظرفیت، نوع موتور و شیوه حرکت دیگ نیز تقسیم بندی نمود.

  • بر اساس گنجایش

ظرفیت و گنجایش دیگ هر یک از بتونیرها متفاوت بوده و با توجه به نوع پروژه و میزان بزرگی آن می توان گزینه هایی مناسب را انتخاب و خریداری نمود. رایج ترین و پرکاربردترین انواع بتونیر عبارتند از:

بتونیر-کدکالا

میکسر بتنی ۱۲۰ لیتری

کوچکترین نوع بتونیر بوده که بیشتر در محیط های آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می گیرد. ظرفیت مفید بارگیری این نوع خلاطه ۹۰ لیتر بوده و برای فعالیت به موتوری با قدرت یک اسب بخار نیاز دارد. همچنین لازم به ذکر است که بارگیری از این دستگاه به صورت دستی و توسط اپراتور انسانی انجام میشود.

بتونیر ۳۰۰ لیتری

میکسر بتنی لیتری از دیگر انواع بتونیر می باشد که ظرفیت مفید آن ۲۵۰ لیتر است و دارای موتورهای دیزلی یا بنزینی و الکتروموتور با قدرت ۳ اسب بخار می باشد. این نوع خلاطه گزینه بسیار مناسبی برای پروژه های ساختمانی بوده که بارگیری از آن توسط اپراتور انسانی صورت می گیرد. لازم به ذکر است که بتونیرهای ۳۰۰ لیتری در دو نوع دو چرخ و چهار چرخ قابل تولید هستند.

بتونیر برقی-کدکالا

بتونیر ۴۰۰ لیتری

همان طور که از نام این گروه از میکسرهای بتن مشخص است، ظرفیت آن ۴۰۰ لیتر بوده که ۳۵۰ لیتر ظرفیت مفید بارگیری دارد. از مهم ترین ویژگی های این نوع خلاطه می توان به بهره مندی از موتور دیزلی، بنزینی و الکتروموتور با قدرت ۵٫۵ اسب بخار اشاره نمود. علاوه براین، بارگیری از این دستگاه به صورت دستی انجام شده و برای جا به جایی آسان آن به صورت چهار چرخ تولید میشود.

بتونیر ۵۰۰ و ۷۵۰ لیتری

این دو نوع بتونیر دارای ظرفیت بسیار بالایی بوده و به ترتیب در گروه بتونیرهای نیمه هیدرولیک و هیدرولیکی قرار میگیرند. بارگیری از این دو نوع میکسر بتن توسط باکت هیدرولیکی انجام شده و از نظر قدرت موتور با هم متفاوت هستند. بتونیرهای ۵۰۰ لیتری با موتورهایی با قدرت ۵٫۵ و ۷٫۷ و نوع ۷۵۰ لیتری با موتورهای ۱۰ تا ۱۳ اسب بخار حرکت می کنند. همچنین لازم به ذکر است که بتونیرهای ۵۰۰ لیتری در گروه دنده دور و دنده زیر قرار گرفته و نوع ۷۵۰ لیتری دارای رولیک لاستیک فشرده می باشد.

انواع بتونیر بر اساس شیوه حرکت دیگ

از دیگر فاکتورهایی که می توان بر اساس آنها بتونیرها را تقسیم بندی کرد، شیوه به حرکت درآمدن دیگ آنها می باشد. بر همین اساس می توان به انواع زیر اشاره نمود:

 دنده زیر

در این نوع میکسر بتنی برای انتقال نیرو از موتور به دیگ و به حرکت در آوردن آن، دنده هایی در زیر دیگ قرار گرفته اند و به همین خاطر به دنده زیر معروف هستند. این ساختار برای بتونیرهای ۳۰۰، ۴۰۰، ۵۰۰ لیتری به کاربرده میشوند.

بتونیر دنده دور

برخلاف نوع دنده زیر، در این نوع خلاطه دنده هایی در اطراف دیگ تعبیه میشود تا با انرژی منتقل شده توسط موتور در نهایت باعث چرخش دیگ گردند. بتونیرهای ۱۲۰ لیتری و ۳۰۰، ۴۰۰ و ۵۰۰ لیتری را می توان در نوع دنده دور نیز قرار داد.

رولیک لاستیک فشرده

در میکسرهای بتنی که ظرفیت بالایی دارند و به چرخش درآمدن دیگ در آنها نیاز به انرژی زیادی دارد، ۴ رول لاستیکی زیر حلقه نصب شده روی دیگ قرار میگیرد. در بتونیرهای ۷۵۰ و ۱۰۰۰ لیتری مکانیزم حرکت دیگ استفاده از رولیک لاستیک فشرده می باشد.

بتونیر-کدکالا

انواع بتونیر بر اساس نوع موتور

در ساختار کلی میکسرهای بتنی بدنه، دیگ، دنده، موتور و چرخ از اصلی ترین اجزا می باشند. موتور به کار رفته در این تجهیزات انرژی مورد نیاز برای چرخش دیگ را فراهم می کند که این موتورها خود در دسته بندی های متعدد قرار می گیرند. از رایج ترین انواع بتونیر بر اساس نوع موتور می توان به گزینه های زیر اشاره نمود:

  • بتونیر الکتروموتور
  • بتونیر موتور دیزلی
  • بتونیر موتور بنزینی

در نوع الکتروموتور انرژی دستگاه توسط نیروی برق تامین شده و به همین خاطر تنها در شرایطی می توان از آن استفاده نمود که در محل اجرای پروژه در دسترسی به برق محدودیتی وجود نداشته باشد. در محیط هایی که با محدودیت دسترسی به برق مواجه هستید، دو نوع موتور بنزینی و دیزلی می تواند گزینه مناسبی باشد.

فروش انواع بتونیر در فروشگاه کدکالا

فروشگاه اینترنتی کدکالا فروشنده و ارائه دهنده انواع بتونیر در ظرفیت های مختلف می باشد که با توجه به جنس به کار رفته برای بدنه این تجهیزات، دارای استحکام بسیار بالایی در برابر ضربه می باشند.در فروشگاه کدکالا انواع ماشین آلات سنگین ساختمانی از جمله بالابر ساختمانی ، انواع کمپرسوربادی ، خلاطه و … را میتوان خریداری نمود.

CafeSeo بازدید : 26 چهارشنبه 29 مرداد 1399 نظرات (0)

کرکره برقی چیست؟

کرکره برقی جزو محصولات پرکاربرد برای ورودی ساختمان‌های مختلف است. تنوع، کیفیت و زیبایی این محصول مهم‌ترین ویژگی‌هایی هستند که باعث استقبال مردم از آن شده‌اند. اگر شما نیز قصد دارید از این نوع درب اتوماتیک برای ساختمان مورد نظر خود استفاده کنید، این مقاله را بخوانید.

ساختار کرکره برقی

کرکره برقی برخلاف کرکره‌های ساده و قدیمی از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. قطعات به کار رفته در آن نقش مهمی در کیفیت و قیمت تمام شده‌ی محصول ایفا می‌کنند. در این قسمت قصد داریم توضیحات قطعات کرکره‌‌های برقی را به شما معرفی کنیم.

موتور

مهمترین قسمت در کرکره اتوماتیک، بخش الکتریکی آن است. بخش الکتریکی یا موتور کرکره اتوماتیک در سه نوع مختلف در بازار موجود است.

  • موتور ساید: قوی‌ترین نوع موتور است و بیشتر برای کرکره‌های سنگین کاربرد دارد.
  • موتور توبولار: پرکاربرد‌ترین موتورها توبولارها هستند. آن‌ها قدرت کافی برای باز و بسته کردن کرکره‌هایی در اندازه‌های معمول را دارند. کیفیت آن‌ها نیز مطلوب است.
  • موتور سانترال: این موتورها گران هستند و نصبشان سخت است. البته عمر طولانی‌تر و کیفیت بالاتری دارند. اما در ایران کمتر استفاده می‌شوند.

 

اجزای تشکیل دهنده کرکره

تیغه  : تیغه همان بدنه اصلی کرکره با ست که نمای کرکره را نیز می سازد و در جنس ها ورنگ های متنوع و مختلف موجود می باشد.
موتور  : موتور کرکره نوعی ماشین الکتریکی است که با برق کار می کند ، و تامین کننده ی نیروی اصلی کرکره می باشد. موتورهای توبلار و ساید از انواع موتور کرکره هستند.
قوطی : برای نصب ریل کرکره باید در دو طرف آن، قوطی هایی با ابعاد مناسب نصب شود .
ریل : پروفیلی است یو (U) شکل که بصورت عمودی در دو طرف چپ و راست دهنه نصب می شود و رول تیغه ها در داخل آنها بالا و پایین می رود.

تیغه‌ها

قسمت مهم دیگر در کرکره برقی بخش تیغه هاست. تیغه‌ها نیز در انواع مختلفی ساخته می‌شوند. انواع تیغه عبارتند از:

  • تیغه‌ی آلومینیومی
  • تیغه‌ی پلی کربنات
  • تیغه‌ی فولادی
  • تیغه‌ی گالوانیزه

کرکره برقی

ریل

قطعه دیگر در کرکره‌ برقی ریل است. ریل‌ها مسیر حرکت تیغه را معین می‌کنند. ریل‌ها نیز ۲ نوع دارند:

  • آهنی
  • آلومینیومی

ریموت و رسیور نیز دیگر بخش هایی از کرکره اتوماتیک هستند که نقش مهمی در بالا و پایین رفتن کرکره دارند.

 

سایر اجزا

سایر اجزا و کاربردشان را در لیست زیر می‌خوانید.

  • شفت: لوله‌ای که تیغه‌ی ابتدایی کرکره به آن متصل می‌شود و به وسیله‌ی موتور به چرخش در می‌آید‌.
  • کپس: قطعاتی از جنس پلاستیک که باعث می‌شوند تیغه‌ها از هم جدا نشوند.
  • صفحه پلیت: صفحاتی هستند که به صورت عمودی برای سوار کردن لوله روی پروفیل متصل می‌شوند.
  • جا قفلی : این قطعه برای محافظت بیشتر کرکره استفاده می شود که می تواند به انتهای تیغه کرکره متصل شود.

بهترین نوع کرکره برقی

در سال‌های اخیر استقبال بسیار خوبی از کرکره برقی شده است که از تنوع بسیار خوبی برخوردار است. این محصولات از لحاظ موتور، تیغه و برند با یکدیگر تفاوت دارند.

از لحاظ تیغه، کرکره‌هایی که از آلومینیوم دوجداره ساخته شده‌اند، نسبت به انواع دیگر استقامت و کارایی بیشتری دارند. هم‌چنین این درب‌ها به روغن کاری احتیاجی ندارند. در تولید تیغه‌ها از سه نوع شمش استفاده می‌شود.

  • استاندارد یا فابریک
  • سرشاخه یا DC
  • تیغه‌ی ضایعات

بهترین تیغه‌ها، نوع استاندارد هستند. تیغه‌های نوع دوم یعنی سرشاخه از ذوب کردن ضایعات مازاد تیغه آلومینیوم تولید می‌شوند. این تیغه‌ها نسبت به مدل‌های استاندارد مقاومت و کیفیت کمتری دارند. بدترین نوع از تیغه نیز دسته‌ی سوم هستند. خرید کرکره‌های برقی با این نوع تیغه به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. زیرا این تیغه ماندگاری رنگ و استقامت خوبی ندارد و تنها ارزان‌تر است. به همین دلیل استفاده از این نوع کرکره برقی ایمن نیست و می‌تواند خطرناک باشد.

تیغه‌های کرکره از لحاظ سایز نیز متنوع هستند. آن‌ها در ابعاد ۶۰ ۸۰ و ۱۰۰ متر مربعی ساخته می‌شوند. از سایز کوچک بیشتر در پنجره‌ها و پارکینگ‌های کوچک و از سایز متوسط در کرکره فروشگاه‌ها استفاده می‌شود.  از سایز بزرگ‌تر نیز برای کارخانجات صنعتی و فروشگاه‌های بزرگ استفاده می‌شود. افراد متخصص در این حوزه می‌توانند راهنمای خوبی برای انتخاب بهترین نوع کرکره مناسب برای کاربرد مورد نظر شما باشند.

 

کرکره برقی

 

قیمت مدل ‌های مختلف کرکره برقی

قیمت کرکره‌ برقی با توجه به نوع و جنس آن‌ها متفاوت است. عرض و ارتفاع مکان مورد نظر شما،  نوع تیغه، نوع موتور، لوازم جانبی و تعداد ریموت بر قیمت کرکره برقی موثر هستند. قیمت کرکره از مجموع هزینه‌ی تیغه، موتور، نصب و آهن کشی، آهن، شفت و کرایه حمل تا پروژه محاسبه می‌شود.

 

کرکره برقی با موتور توبولار ارزان‌تر و کرکره‌ی دارای موتور ساید گران‌تر است. قیمت تمام شده‌ی کرکره‌ برقی به ازای هر متر مربع محاسبه می‌شود‌. هزینه‌ی تیغه‌ی کرکره برقی نیز از هزینه‌ی روز  آن ضرب در مساحت دهانه محاسبه می‌شود. در صورتی که قصد خرید کرکره اتوماتیک را دارید، برای تخمین حدودی قیمت می‌توانید قیمت موتور و تیغه را محاسبه کنید.

خرید از مراکز معتبر و مجاز باعث می‌شود علاوه بر کیفیت بالا از قیمت مناسب محصولات نیز بهره‌مند شوید.

نصب کرکره برقی

کرکره برقی روی پنجره ها و یا درب ورودی نصب میشود و برای اهداف مختلفی مورد استفاده قرار میگیرد. بطور کلی معمولا برای ایجاد سایه در خانه، امنیت، جلوگیری از افزایش گرما و ایجاد حریم خصوصی بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد، در واقع کرکره برقی بعنوان حفاظی در برابر باد و باران عمل می کند.در سال های نه چندان دور استفاده از کرکره فلزی برای محافظت بیشتر در جلوی درب مغازه ها و فروشگاه ها متداول شده است و امروزه بیشتر افراد تمایل به نصب کرکره برقی اتوماتیک دارند.

خرید کرکره به این معنی است که شما در حفظ حریم خصوصی و امنیت خانواده سرمایه گذاری کرده اید . برای اینکه درب منازل و یا سایراماکن به آسانی باز و بسته شود ، نصب درب اتوماتیک پیشنهاد می شود .

برای دیدن انواع کرکره برقی در دنیا کلیک کنید.

کرکره  در انواع ، اندازه و شکل های مختلفی وجود دارند که می توان آنها را به راحتی در مکان های مختلف به اجرا درآورد.

تنوع در آن فراوان است و شامل انواع تیغه های آلومینیومی،گالوانیزه، پلی کربنات و غیره می شود. این محصول در طرح ها و اشکال متنوع نظیر تخت،قوس دار و غیره و در ابعاد مختلف تولید می گردد.

کرکره برقی-مدرن درب

کرکره برقی-مدرن درب

کرکره برقی-مدرن درب

کرکره برقی-مدرن درب

کرکره برقی-مدرن درب

کرکره برقی-مدرن درب

کرکره برقی-مدرن درب

کرکره خانگی

کرکره برقی ضد سرقت

کرکره برقی-مدرن درب

انواع کرکره برقی قابل ارائه در مدرب درب

 

  • کرکره شفاف پلی کربنات لوله ای
  • کرکره شفاف پلی کربنات زوار
  • کرکره فوم دار گالوانیزه
  • کرکره آلومینیوم 2 پل سبک و سنگین
  • کرکره آلومینیوم میکس
  • کرکره آلومینیوم 100
  • کرکره آلومینیوم 60
  • کرکره آلومینیوم طرح چوب
  • کرکره رول گیتر
  • گالوانیزه
  • گالوانیزه پانچی
  • لوازم جانبی کرکره

 

 

کرکره‌ برقی در اماکن مختلف استفاده‌های گوناگونی دارند. برخی مکان‌هایی که در آن‌ها از کرکره برقی استفاده می‌شود را در ادامه نام برده‌ایم.

  • مغازه‌ها
  • ویلاها
  • پارکینگ‌ها
  • مجتمع‌های مسکونی
  • زندان‌ها
  • کامیون‌های پخش مواد غذایی

کاربرد کرکره در فضاهای مسکونی

کرکره برقی خانگی معمولاً از تیغه آلومینیومی ساخته می‌شود‌. در این نوع کرکره از فوم استفاده می‌شود تا عایقی در مقابل صدا باشد. کرکره اتوماتیک خانگی سبک وزن است و نسبت به سایر کرکره‌ها اندازه‌ای کوچک دارد. کرکره برقی که در پارکینگ به کار می‌روند باید از ایمنی و استحکام زیادی برخوردار باشند. استفاده از کرکره برقی در پارکینگ باعث میشود فضای قابل استفاده در پارکینگ افزایش پیدا کند. زیرا می‌توان اتومبیل ها را با فاصله کمی از درب پارک کرد بدون آنکه درباره باز و بسته شدن درب نگرانی وجود داشته باشد.

 

شرکت مدرن درب با هدف ارتقاء و گسترش سطح فعلی فعالیت های خود در زمینه بهینه سازی انرژی و ارایه محصولی استاندارد و با کیفیت با هزینه ای مناسب و در عین حال اتقاء کیفیت محصولات انواع جک, انواع درب, انواع شیشه, انواع کرکره, لوازم و تجهیزات جانبی, تیغه های کرکره برقی, کرکره مغازه , درب اتوماتیک, درب شیشه ای, قیمت راهبند, کرکره برقی, موتور کرکره, درب شیشه ای کشویی, ساخت کرکره رولاپ, فروش کرکره خانگی, تولید کرکره فروشگاهی, کرکره پارکینگی, کرکره صنعتی, کرکره ضد سرقت, قیمت کرکره شفاف طلقی, کرکره تمام پانچ, کرکره فوم دار, کرکره برقی استیل

CafeSeo بازدید : 23 چهارشنبه 29 مرداد 1399 نظرات (0)

درب اتوماتیک شیشه ای

 

درب شیشه ای اتوماتیک چیست؟

استفاده از درب شیشه ای اتوماتیک به عنوان عایق گرما و سرما عمل می کند و مانع از هدر رفتن انرژی می شود. مدرن درب با تجربه چندین ساله در صنعت درب اتوماتیک واجرای پروژه های ملی یکی از مطرح ترین شرکت ها در این صنعت می باشد.

انواع درب شیشه ای

درب شیشه ای اتوماتیک جزو انواع مختلف درب‌هایی است که برای ورودی فضاهای مختلف و به ویژه فضاهای تجاری و اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. آشنایی با انواع، ویژگی‌های هر نوع و قیمت درب شیشه ای اتوماتیک به شما در انتخاب بهترین محصل کمک می‌کند

درب اتوماتیک کشویی

می‌توان گفت این نوع جزو پرطرفدارترین انواع درب شیشه ای اتوماتیک است. اگر کمی توجه کنید در بسیاری از فضاهای اداری، تجاری و حتی صنعتی از این درب کشویی استفاده می‌شود. دلیل کاربرد زیاد آن هزینه‌ی مناسب و کیفیت مطلوب است. همچنین برای فضاهای پر رفت و آمد انتخاب مناسبی محسوب می‌شود.

درب‌های کشویی به صورت تک لنگه یا چند لنگه طراحی می‌شوند. همچنین در مدل تلسکوپی نیز وجود دارند. شیشه‌های به کار رفته در درب‌های کشویی از نوع دو جداره هستند.

درب شیشه ای اتوماتیک

 

درب اتوماتیک چرخشی

این مدل درب برای عبور یک طرفه کاربرد دارد. بنابراین اگر این مدل را انتخاب می‌کنید، نیاز است درب ورودی و خروجی مجزا برای ساختمان در نظر بگیرید. جلوه‌ی زیبایی در ظاهر ساختمان ایجاد می‌کند. به همین دلیل معمولا در فضاهای لوکس‌تر مانند مال‌ها، پاساژهای بزرگ، هتل‌ها و… استفاده می‌شود.

درب اتوماتیک سوئینگ

این درب‌ها با استفاده از متریال مختلفی ساخته می‌شوند. برای تردد دو طرفه مناسب هستند و می‌توانند دارای یک یا دو لنگه باشند. این درب‌ها بیشتر برای فضاهای داخلی ساختمان به کار می‌روند. به عنوان مثال در بیمارستان‌ها، اداره‌ها، کتابخانه‌ها و… می‌توانید درب شیشه ای اتوماتیک سوئینگ را ببینید. این درب‌ها دارای لولا هستند. به همین دلیل بسیاری از افراد تصور می‌کنند که به صورت دستی کار می‌کنند. اما هر درب دارای بازوی الکترومکانیکی دارد که هنگام دستور سنسور آن را باز و بسته می‌کند.

درب شیشه ای اتوماتیک تاشو

درب تاشو شباهت‌های بسیاری به مدل اسلایدینگ تلسکوپی دارد. لت‌های این نوع درب هنگام باز شدن، در دو طرف دهانه‌ی ورودی تا می‌شود. آن‌ها نیازی به فضای اضافی در کنار ورودی ندارند. همچنین برای عبور دو طرفه کاربردی هستند. تعداد لت‌های موجود در این درب‌ها نیز متفاوت است.

برای مشاهده جدیدترین انواع درب شیشه ای  کلیک کنید.

درب اتوماتیک شیشه ای مانند هرکالای دیگر مستلزم داشتن اطلاعات و آگاهی است که می‌تواند در بر طرف شدن نیازهای آنی و آتی خریداران این درب نقش مهمی داشته باشد . آسایش و آرامش خیال و منفعت اقتصادی را برای خریداران عزیز به ارمغان آورد.

درب شیشه ای اتوماتیک-مدرن درب

انتخاب درب اتوماتیک شیشه ای

1- نوع کاربری بر حسب محل (مثلا بیمارستان , هتل ,مرکز خرید یا ادارات دولتی )
2-تعداد ترافیک یا تردد روزانه
3- مقدار بودجه قابل دسترس برای تهیه درب اتوماتیک
4- انتخاب موتور

عوامل فوق نقش عمده تعیین کننده در انتخاب نوع دستگاه دارا هستند .

درب شیشه ای اتوماتیک بر حسب نوع کاربری آن علاوه بر سادگی استفاده از آن ، قابل استفاده برای تمامی ورودی های می باشد. این درب ها بر حسب میزان تردد و ابعاد در از آیتم های مختلف می توان استفاده کرد. همیشه نکته ای که در انتخاب درب های اتوماتیک مد نظر قرار دهید سرویس دهی و خدمات پشتیبانی شرکت ارائه دهنده و برند موتور درب ، گارانتی درب اتوماتیک از مهمترین موارد انتخاب می باشد.
معمولا در مکان های زیر بصورت عمومی و خصوصی استفاده دارند :

هتل ها – بیمارستان های دولتی و خصوصی – فرودگاه های کشور – بانک ها – در اماکن و مراکز بزرگ عمومی و اداره ها – اماکن تفریحی و ورزشی – اماکن دولتی –سوپر مارکت ها بزرگ و فروشگاه های زنجیره ای درب اتوماتیک از نوع تلسکوپی یک ریل تردد مخصوص هنگرهای درب را داراست . اپراتور در درب شیشه ای یا کنترل باکس هنگرها را جلو و عقب می برد البته بوسیله موتور و تسمه تایمینگ این کار را انجام می دهد . شیشه ها و فریم ها به هنگرها متصل بوده و حرکت به صورت آویزان دارند .

درب شیشه ای اتوماتیک

درب شیشه ای اتوماتیک

درب شیشه ای اتوماتیک

مزیت‌ درب اتوماتیک شیشه‌ای

  • صرفه‌جویی در زمان
  • سهولت و راحتی در رفت‌وآمد
  • برقراری امنیت بالا برای سازمان‌ها و مکان‌های مورد استفاده
  • پجلوگیری از ورود گردوغبار، صدا و اتلاف انرژی – جلوگیری از اتلاف انرژی سرمایشی و گرمایشی تا ۷۰ درصد
  • رعایت بهداشت و جلوگیری از انتقال بیماری‌ها

قیمت درب شیشه‌ای اتوماتیک

قیمت درب شیشه ای به عوامل و فاکتورهای مختلفی بستگی دارد؛ از جمله:

  • شکل ظاهری و منحنی درب
  • ابعاد و جنس شیشه درب اتوماتیک
  • نوع موتور و مدار الکترونیکی
  • کیفیت قطعات و سنسور
  • رنگ شیشه سکوریت درب
  • نوع فریم درب اتوماتیک استیل یا آلومینیوم
  • ابعاد و اندازه درب اتوماتیک
  • تعداد تردد از درب برای انتخاب نوع موتور اتوماتیک

انواع فریم درب شیشه ای اتوماتیک

فریم آلومینیوم رنگی :

فریم آلومینیومی معمولا در مدل پهن و باریک مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین این فریم ها پوششی از رنگ الکترواستاتیک پودری دارند که مشتری بر اساس سلیقه و یا محیط از میان رنگ های مختلف انتخاب می کند.

فریم استیل :

تنوع رنگی در این نوع فریم  بسیار بالاست و این نوع فریم ها روکشی از ورق استیل دکورال دارند.

CafeSeo بازدید : 51 چهارشنبه 29 مرداد 1399 نظرات (0)

سقف متحرک استخر یکی از بهترین انتخاب ها برای تبدیل کردن استخرهای روباز به سرپوشیده در شرایط مورد نظر می باشد و کارایی استخر را در 12 ماه سال تا حد زیادی می افزاید. تنوع بالا در انواع سقف متحرک استخر و زیبایی و جلوه مدرن و مقاومت بالا در برابر دما و وزش باد از جمله ویژگی های این نوع سقف متحرک می باشند و در افزایش کارایی آنها تاثیر گذار هستند.

سقف متحرک پوشش استخر چیست؟

یکی از بیشترین درخواست هایی که برای ایجاد فضای بیشتر در سقف ها مشاهده میشود، استفاده از پلی کربنات برای سقف متحرک استخر است. سازه سقف متحرک استخر پلی کربنات برای محیط هایی قابل اجرا است که ایجاد محرمیت و هم چنین فضای بین استخر و محیط اطراف ایجادمیکند. داشتن پوشش سقف استخر پلی کربنات یکی از مزیت های آن نمایش نور و تابش خورشید در محیط بسته است. در پوشش استخر که به آن سقف پلی کربنات استخری هم گفته می شود، بیشترین اجرا در محیط های سرد امکان پذیر است.

یکی از سوالات رایج در خصوص پوشش استخر پلی کربنات جمع شونده، نشکن بودن آن است. پلی کربنات استفاده از سقف متحرک پلی کربنات بیشترین تحمل در ضرب و فشار را دارد. قیمت متفاوت پلی کربنات باعث می شود که طراحان، طرح های بینظیر معماری از سقف متحرک را مشاهده و تایید کنند. زیرا زیبایی خاصی به محیط می دهد. قیمت اجرای سقف پلی کربنات بسیار متفاوت است. این تفاوت به جنس پلی کربنات و ژل مخصوص آببندی آن دارد.

سق متحرک استخر

سقف متحرک استخر- سایه بام

سقف متحرک

سقف متحرک استخر -سایه بام

سقف متحرک استخر چگونه کار می کند؟

سقف متحرک استخر همان طور که از نامش مشخص است، سازه ای پوششی برای استخرهای روباز می باشد که باز و بسته شدن آن با ریموت انجام میشود. به عبارت دیگر، این نوع سقف از بدنه، پوشش سقف، موتور الکتریکی و ریموت تشکیل شده است که باز و بسته شدن آن، توسط موتور صورت میگیرد. چهار چوب، پایه ها و سازه به کار رفته در قسمت بالایی سقف که پوشش فلزی، پارچه ای یا شیشه ای بر روی آن نصب می گردد، همگی فلز بوده و در برابر ضربه، وزش باد و تماس با آب و نم و رطوبت از مقاومت بالایی برخوردار می باشند. برای باز و بسته شدن سقف متحرک استخر، کافیست از ریموت استفاده نمایید و هدایت موتور را در اختیار بگیرید.

انواع سقف متحرک کاور استخر در چیست؟

انواع پوشش استخر روباز را می توان با طراحی خاص مشاهده کرد. اما مهمترین نکته برای پوشش استخر جنس آن است. جنس پلی کربنات برای سقف های جمع شو استخری بسیار مهم است. زیرا در دراز مدت زیر نور خورشید، شرایط خاص آب و هوایی اگر جنس پوشش استخری از پلی کربنات نامرغوبی باشد، بعد از گذشت زمان تغییر رنگ داده و پلی کربنات شرایط شکنندگی به خود میگیرد. قیمت سقف متحرک استخر نسبت به دو عامل متغییر است: ۱. سازه آهنی یا آلومینیومی ۲. جنس پلی کربنات استفاده شده در این نوع سقف ها. برای استفاده از استخر سرپوشیده بهریتن گزینه سقف استخر پلی کربنات است. این سقف ها همانطور که قبلا توضیح داده شده، شرایط آب و هوایی متعادلی را در هر شرایط آب و هوایی ایجاد می کند. این شرایط بسیار مهم و قابل تامل است.

ویژگی های انواع پوشش استخر در چیست؟

شاید برای شما جالب باشد که کاور استخر با چه مکانیزی کار میکند. سازه سقف ریلی پوشش استخر سایه بام، به واسط چهارچوب آلومینیومی و پوشش پلی کربنات (یا شیشه سکوریت) قرار می گیرد. این سازه با طراحی خاص چند ضلعی (۲ یا ۴ یا ۸ یا بیشتر) در سر تاج آن باعث ایجاد نمایی زیبایی می شود. داشتن چنین سقفی با این رویکرد ، محیط استفاده شده را بسیار زیبا و قابل استفاده میکند. قیمت سقف متحرک استخر نسبت به متریال استفاده شده در آن متغییر است. اما قیمت بسیار مرغون به صرفه تر از شیشه متحرک دارد. این چهارچوب ساخته شده از آلومینیوم سازه سبکی است که با استفاده از مکانیزم ریل و چرخ به دو صورت ۱. دستی ۲. موتور (اتوماتیک) قابل جمع و باز شدن است. همانطور که میدانید سقف پوشش استخر قابلیت باز شدن به صورت تلسکوپی در هم را دارد. به این صورت که از ابتدای این سازه به صورت تلسکوپی جمع می شود و تا آخر آن بسته نگه داشته میشود

 

مزایای استفاده از سقف متحرک استخر

دلایل زیادی برای استفاده از سقف استخر متحرک و برقی وجود دارد که از مهم ترین آنها می توان به گزینه های زیر اشاره نمود:

افزایش امنیت استخر

یکی از مهم ترین و بهترین ویژگی ها و مزایای استفاده از سقف متحرک استخر، افزایش امنیت و حفظ حریم شخصی افراد حاضر در استخر می باشد. رشد زندگی آپارتمان نشینی و افزوده شدن به طبقات ساختمان ها در سالهای اخیر، تا حد زیادی کارایی استخرهای روباز را کاهش داده است. به منظور غلبه بر این محدودیت می توان با خرید سقف متحرک استخر حریم شخصی افراد را حفظ نموده و مانع از دیده شدن فرد حاضر در آن از آپارتمان های مجاور شد.

افزایش کارایی فضای استخر

از دیگر محدودیت های موجود در استخرهای روباز، عدم کارایی آنها در زمان بارندگی و همچنین روزهای سرد سال اشاره نمود. نصب سقف های برقی استخر متناسب با شرایط محیط یکی از راهکارهای مناسب می باشد تا استخرهای روباز در تمام 12 ماه سال، حتی در روزهای سرد با بارش برف و باران مورد استفاده قرار گیرند و لذت شنا را برای افراد به همراه داشته باشند.

حفظ سلامت افراد در حین شنا

برخورد اشعه های مضر خورشید با پوست انسان به مرور مشکلات متعددی را بوجود آورده و باعث رشد بیماری های پوستی می گردد. علیرغم استفاده از کرم های محافظ، نمی توان به صورت صد در صد مانع از نفوذ این اشعه ها به پوست شد و این از معضلات شنا در فضاهای روباز به شمار می رود. خرید سقف متحرک استخر و استفاده از آن در روزهای گرم سال می تواند مانع از برخورد این اشعه ها با پوست گردد.

کمک به نظافت آب استخر

ورود شاخ و برگ درختان و گرد و غبار به درون استخرهای روباز به مرور منجر به کدر شدن آب آن شده و رشد انواع قارچ و جلبک را تسریع می بخشند. استفاده از سقف برقی استخر می تواند مانعی در ورود شاخ و برگ به درون استخر باشد.

متحرک استخر

سقف متحرک برقی استخر

انواع سقف متحرک استخر

با توجه به تفاوت در سلیقه افراد در انتخاب متریال استفاده شده برای سقف های متحرک، تنوع بالایی در این سازه ها وجود دارد و می توان آنها را بر اساس فاکتورهای مختلفی تقسیم بندی نمود. به عنوان مثال، بر اساس متریال به کار رفته در ساخت پوشش سقف می توان آنها را در گروه های زیر دسته بندی کرد:

سقف متحرک فلزی

مقاوم ترین نوع سقف متحرک استخر، سقف های فلزی می باشند که در برابر ضربه استقامت بسیار بالایی دارند. یکی از مهم ترین ویژگی های در نظر گرفته شده در حین طراحی این نوع سقف، توجه به عدم خوردگی و زنگ زدگی آنها در تماس مداوم با آب و نم و رطوبت می باشد. با استفاده از پوشش گالوانیزه و الومینیوم می توان به این هدف دست پیدا کرد. علاوه براین، بخش های مختلف سقف متحرک فلزی استخر با فوم کاملا عایق شده و امکان نفوذ سرما و گرما در آنها وجود ندارد.

سقف متحرک شیشه ای

یکی از زیباترین و مدرن ترین انواع سقف متحرک استخر، سقف های شیشه ای می باشند. این نوع سقف نه تنها امکان تماشای آسمان را در حین شنا برای افراد فراهم می کند، بلکه از تابش نور مستقیم و سوزان خورشید نیز جلوگیری می کند. سقف های متحرک شیشه ای به دلیل استفاده از شیشه های سکوریت بسیار مقاوم با قطر زیاد، در برابر ضربه و تغییر شرایط دمایی کاملا مقاوم هستند. این نوع سقف در مقایسه با سایر نمونه ها از تقاضای بیشتری برخوردار بوده و قیمت بیشتری دارد.

سقف متحرک پلی کربنات

برای تلفیق زیبایی سقف های شیشه ای با هزینه کم خرید و نصب سقف، سقف متحرک پلی کربنات یکی از بهترین گزینه ها به شمار می رود. استفاده از ورقه های پلی کربنات در سقف و دیواره های سازه باعث میشود وزن آن کاهش پیدا کند. علاوه براین، پلی کربنات نسبت به شیشه ارزان تر بوده و می تواند برای دو منظوره کردن استخرهای روباز با هزینه کم یکی از بهترین انتخاب ها باشد.

بیشتر بخوانیم : سقف متحرک پارچه ای

خرید سقف متحرک برای استخر

در خرید سقف متحرک برای استخر لازم است به چند مورد مهم توجه داشته باشید. به عنوان مثال، هزینه ای که برای انجام اینکار مد نظر دارید چقدر است؟ شرایط آب و هوایی در منطقه مورد نظر چطور است؟ میزان وزش باد در منطقه به چه صورت می باشد؟ ابعاد و شکل ظاهری استخر چگونه است و استخر از دیوارهای اطراف چقدر فاصله دارد و ده ها سوال دیگر که پاسخ دادن به آنها می تواند کمک بزرگی برای خرید سقف متحرک برای استخر به شمار می روند.

گروه سایه بام علاوه بر ارائه انواع سقف متحرک مشاوره های رایگان قبل از خرید هر یک از محصولات خود ارائه داده و با توجه به بودجه مورد نظر شما و شرایط محیط و نوع استخر، در نهایت بهترین گزینه ها را معرفی خواهند نمود. برای برقراری ارتباط با شرکت سایه بام می توانید از راه های ارتباطی ذکر شده در پایین صفحه استفاده نمایید

سقف برقی
سقف متحرک پلی کربنات
سقف استخری سایه بام

جهت مشاهده نمونه کارهای این محصول کلیک نمایید

سوالات متداول

سقف متحرک استخر چیست و چه کاربردی دارد ؟

سقف متحرک استخر از انواع سقف پوششی برقی یا دستی بوده که باز و بسته می‌شود. این نوع سقف ها برای پوشش انواع استخر روباز ، استخر باغی روباز ، استخر بازشونده ، استخر سرپوشیده و … قابل استفاده است و جهت نصب آن نیاز به مجوز شهرداری نیست.

قیمت سقف متحرک استخر چقدر است؟

قیمت سقف متحرک استخر براساس متراژ پروژه و نوع متریال سقف ، بر واحد متر مربع تعیین شده و برای تعیین این قیمت ، کارشناسان ما باید از پروژه شما بازدید رایگان کرده و پیش فاکتور نهایی صادر گردد.

CafeSeo بازدید : 30 چهارشنبه 29 مرداد 1399 نظرات (0)

درب اتوماتیک چیست؟

امروزه درب اتوماتیک در اکثر ساختمان‌ها به کار می‌رود. تنوع محصول، کیفیت و کارایی مطلوب باعث شده است که تمام افراد از این تولید نوین استقبال کنند. البته این تنوع مشکلاتی را نیز ایجاد کرده است. به عنوان مثال بسیاری از صاحبان املاک تجاری و اداری نمی‌دانند که کدام نوع درب اتوماتیک در فضای مورد نظر آن‌ها کاربرد بیشتری دارد.به همین دلیل در این مقاله قصد داریم راهنمای کاملی در مورد درب اتوماتیک به شما ارائه دهیم.

انواع طرح درب اتوماتیک

شناخت انواع مختلف درب اتوماتیک اولین نکته‌ای است که باید از آن اطلاع داشته باشید. این درب‌ها در انواع و طرح‌های بسیاری تولید می‌شوند. هر کدام از آن‌ها کاربرد و ویژگی‌های منحصر به فردی دارند. شما با شناخت این ویژگی‌ها می‌توانید برای کاربرد مورد نظر، درب مناسب را انتخاب کنید. البته مشورت با افراد حرفه‌ای در این زمینه نیز خالی از لطف نیست.

درب اتوماتیک

 

درب اسلایدینگ

می‌توان گفت این درب‌ها جزو کاربردی‌ترین نمونه‌های درب اتوماتیک محسوب می‌شوند که برای فضاهای مختلف کاربرد دارند. این درب‌ها برای پارتیشن‌بندی فضاهای داخلی و ورودی آن‌ها کاربرد دارند. درب‌ اسلایدینگ یا کشویی معمولا به صورت شیشه‌ای ساخته می‌شود. شیشه‌های آن‌ها می‌تواند دوجداره، رفلکس و… باشد. درب‌های مثلثی و نیم گرد نیز مدل خاصی از اسلایدینگ‌ها محسوب می‌شوند.

درب‌ اتوماتیک اسلایدینگ علاوه بر شیشه از فلز نیز ساخته می‌شوند. درب‌های فلزی کشویی برای ساختمان‌های صنعتی و ورودی پارکینگ‌های خانه‌ها به کار می‌روند.

 

 

درب گرد

درب شیشه ای اتوماتیک-مدرن درب

درب‌ گرد اتوماتیک برای ورودی و خروجی فضاهای خیلی بزرگ مانند پاساژ‌ها، مال‌ها و سیتی‌سنترها انتخاب مناسبی محسوب می‌شوند. این درب‌ها تأثیر بسزایی در نمای ساختمان دارند. متریال اصلی این درب‌ها نیز شیشه است. بنابراین برای پارتیشن بندی نیز انتخاب مناسبی محسوب می‌شوند.

درب تلسکوپی و تاشو

درب‌ تلسکوپی و تاشو کاربردهای گسترده‌تری دارند. همانطور که گفته شد درب‌های اسلایدینگ، به دیوار یا فضای کناری برای باز شدن نیاز دارند. درب‌های گرد نیز در ورودی‌های بزرگ کاربرد دارند. زمانی که ورودی نه بزرگ باشد و نه فضایی برای باز شدن درب داشته باشد، این دو نوع درب اتوماتیک به کار می‌روند. درب‌های تلسکوپی دارای لت‌های کوچکی هستند که هنگام باز شدن روی هم جمع می‌شود. درب‌های تاشو نیز تا حدودی به همین صورت کار می‌کنند. درب تلسکوپی در کناره‌ی ورودی و درب تاشو در دو طرف دهانه‌ی ورودی جمع می‌شود. این موضوع مهم‌ترین تفاوت میان دو مدل درب تاشو و تلسکوپی است. این درب‌ها با استفاده از متریال مختلفی چون شیشه و فلز ساخته می‌شوند.

 

درب لولایی

درب‌های لولایی بیشتر برای فضاهای صنعتی و پارکینگ‌ها کاربرد دارند. این درب‌ها بیشترین شباهت را به درب‌های دستی دارند. در واقع اگر برای درب‌های معمولی بازوی الکترومکانیکی تعبیه شود، به درب اتوماتیک لولایی تبدیل می‌شوند. مهم‌ترین مزیت این درب‌ها امنیت بسیار زیاد و امکان استفاده برای ورودی فضاهای مختلف است.

درب اتوماتیک

درب کرکره‌ای

کرکره‌های برقی و اتوماتیک نیز کاربرد گسترده‌ای دارند. آن‌ها از امنیت بسیار زیادی برخوردار هستند. به همین دلیل برای مغازه‌ها و فضاهای تجاری و حتی پارکینگ منازل به کار می‌روند. کرکره‌ها با استفاده از متریال مرغوبی چون فلز، PVC و… طراحی و تولید می‌شوند.

جنس درب اتوماتیک

در قسمت‌های قبلی به صورت پراکنده در مورد مواد اولیه‌ای که برای ساخت انواع درب‌های اتوماتیک به کار می‌روند،‌ صحبت شد. در این قسمت به صورت کامل در مورد جنس درب‌های مختلف صحبت می‌کنیم.

  • شیشه: بسیاری از انواع درب اتوماتیک با استفاده از شیشه ساخته می‌شوند تا ظاهر زیبا و کیفیت مطلوبی داشته باشند. این درب‌ها معمولا از شیشه سکوریت یا شیشه‌های دوجداره ساخته می‌شوند.
  • فلز: درب‌های فلزی استحکام زیادی دارند. در برابر حرارت مقاومند و برای فضاهای صنعتی و پارکینگ‌ها به کار می‌روند. درب‌های فلزی با استفاده از آلیاژهای مختلفی تولید می‌شوند. فولاد یکی از بهترین متریال برای تولید این درب‌هاست.
  • سایر موارد: تیغه‌های درب اتومانیک با استفاده از متریال مختلفی ساخته می‌شوند. پلی کربنات، فولاد، گالوانیزه، PVC موادی هستند که برای تولید تیغه‌ها استفاده می‌شوند.

قیمت درب اتوماتیک

تعیین قیمت درب اتوماتیک بدون توجه به جزئیات امکان‌پذیر نیست. حتی اگر قیمت درب اتوماتیک را حدودی به دست آورید،‌ ممکن است بعد از تعیین جزئیات و سفارش، تفاوت زیادی به قیمت اولیه و هزینه‌ی تمام شده‌ی کار مشاهده کنید.

قیمت درب اتوماتیک به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • ابعاد
  • جنس درب
  • نوع درب
  • یراق آلات و سایر قسمت‌های به کار رفته در تولید درب
  • موتور،‌ بازوهای الکترومکانیکی، سنسورها و…
  • تعداد درب‌های مورد نیاز برای ساختمان

بهترین راه برای اطمینان از قیمت مناسب درب اتوماتیک، همکاری با مجموعه‌ی معتبر است. در این صورت شما اطمینان خواهید داشت که محصول باکیفیت را با بهترین قیمت تهیه می‌کنید. البته این موضوع تنها مزیت همکاری با یک برند معتبر نیست. کیفیت محصول، طول عمر و عدم نیاز به تعمیر از مهم‌ترین مزیت‌هایی است که به دست خواهید آورد.

مقایسه درب اتوماتیک از نظر جنس و ابعاد

مقایسه میان انواع درب اتوماتیک یکی از بهترین کارهایی است که می‌تواند به شما در انتخاب محصول مناسب کاربردی باشد. ما با توجه به ویژگی‌های هر نوع درب، مقایسه‌ای انجام داده‌ایم. در جدول زیر می‌توانید اطلاعات کلی و مفیدی به دست آورید.

 

نوع درب

جنس ابعاد مناسب کاربرد
 اسلایدینگ شیشه، فلز ورودی‌های مخصوص عابر پیاده ساختمان‌های تجاری، اداری، هتل‌ها.
 گرد شیشه ورودی مخصوص عابر پیاده ساختمان‌های تجاری، سیتی‌سنترها و هتل‌ها
لولایی شیشه، فلز ورودی مخصوص وسایل نقلیه و عابر پیاده پارکینگ‌ها، ساختمان‌های صنعتی، بیمارستان‌ها.
تلسکوپی و تاشو شیشه، فلز ورودی مخصوص عابر پیاده بیمارستان‌ها، ساختمان‌های دارای ورودی کوچک، اداره‌ها
کرکره فلز، پلی کربنات، PVC ورودی مخصوص عابر پیاده و وسایل نقلیه مغازه‌ها، پارکینگ‌ها و فضاهای صنعتی

 

ساختار درب اتوماتیک

ساختار درب اتوماتیک شکل‌های مختلفی دارد. ورودی ساختمان اولین چیزی است که مخاطب به آن توجه می‌کند.

بنابراین ظاهر درب به خصوص برای فضاهای تجاری اهمیت بسیاری دارد. از طرف دیگر ورودی اولین جایی است که سارقان از طریق آن اقدام می‌کنند. بنابراین درب‌ها باید از کیفیت و امنیت بالایی برخوردار باشند.

 

تنظیمات درب 

آموزش‌های مختلفی در فضای اینترنت برای نصب و تنظیم درب اتوماتیک وجود دارد. اما اگر تاکنون این کار را انجام نداده‌اید، بهتر است آن را به تکنسین‌های حرفه‌ای واگذار کنید.لازم به ذکر است که چک کردن و تنظیم مجدد درب‌های اتوماتیک به افزایش طول عمر و کارایی بهتر محصول کمک می‌کند.

بنابراین هر زمانی که درب اتوماتیک مورد نظر شما به تنظیم مجدد یا حتی تعمیر نیاز داشته باشد، برای انجام کارهای مورد نیاز میتوانید با مشاوران مدرن درب تماس حاصل فرمایید.

گروه صنعتی مدرن درب خدمات نصب را نیز به مشتریان خود ارائه می‌دهد. همچنین خدمات پشتیبانی مطلوبی دارند.

CafeSeo بازدید : 25 چهارشنبه 29 مرداد 1399 نظرات (0)

شیشه بالکنی یا بالکن شیشه ای که در برخی مواقع با نام تراس شیشه ای نیز شناخته شده می باشد، یکی از مدرن ترین سازه ها می باشد که نقش مهمی در تبدیل کردم فضای بالکن بناهای آپارتمانی به مکانی با قابلیت استفاده چند منظوره دارد. به عبارت دیگر، بالکن شیشه ای در واقع به نصب سازه ای با چارچوب محکم فلزی و دیواره های شیشه ای بسیار مقاوم در مقابل بالکن یا تراس آپارتمان ها گفته میشود که به صورت تاشو یا ریلی قابل باز و بسته شدن می باشد.

 

شیشه بالکنی سایه بام

شیشه بالکنی

مزایای استفاده از شیشه بالکنی

محدودیت فضا یکی از بزرگترین مشکلات در زندگی آپارتمان نشینی امروز می باشد، در مقابل بخشی از فضای آنها به تراس یا بالکن اختصاص داده شده است که در بسیاری از مواقع مشکلاتی را به همراه دارد. نصب شیشه بالکنی یکی از بهترین راهکارها برای استفاده بهینه از فضای موجود در تراس می باشد که مزایایی از قبیل موارد زیر را دارا می باشد:

  • حفظ حریم شخصی افراد و تبدیل تراس به محلی برای نشستن و دورهمی
  • جلوگیری از ورود گرد و غبار به درون آپارتمان
  • جلوگیری از ورود قطرات باران به تراس و نفوذ آن به درون منزل
  • ممانعت از لانه گذاری و کثیف کردن بالکن توسط پرندگان
  • افزایش امنیت ساختمان و بستن راه های نفوذ سارقین به درون منزل
  • جلوگیری از هدر رفتن انرژی در فصل های گرم و سرد سال
  • ممانعت از ورود سر و صدای زیاد به درون ساختمان
  • استفاده بهینه از فضای بالکن و تبدیل کردن آن به محیط چند منظوره مانند راه اندازی گلخانه در تراس
  • زیباتر شدن نمای ساختمان

با توجه به اینکه شیشه های به کار رفته در بالکن شیشه ای حدود 8 میلیمتر ضخامت داشته و از جنس سکوریت نشکن می باشند، در نتیجه نه تنها در برابر ضربه و زلزه مقاوم هستند، بلکه نوعی عایق حرارتی و صوتی نیز به شمار می روند.

یکی از رایج ترین سوالاتی که در باره تراس شیشه ای وجود دارد این است که، شیشه بالکنی تا چه اندازه می تواند آلودگی صورت را کاهش دهد؟ با توجه به جنس شیشه و ضخامت 8 میلیمتری آن، حدود 70 درصد می تواند در برابر صدا عایق باشد.

همچنین لازم به ذکر است که، مقاومت حرارتی بالکن شیشه ای حدود 68 درصد می باشد. لذا تاثیر زیادی در کاهش هدر رفت انرژی داشته و در نهایت منجر به صرفه جویی در هزینه های اقتصادی مرتبط با مصرف انرژی خواهد شد.

لازم به ذکر است که شیشه های سکوریت در برابر تابش مداوم نور خورشید با دمای زیاد کاملا مقاوم بوده و لذا می توان از شیشه بالکنی در مناطق گرمسیری کشورمان نیز استفاده نمود. این نوع شیشه در بازه دمایی 70- تا 300 درجه سانتی گراد کاملا مقاوم بوده و می توان بدون نگرانی بابت شکستن از آن استفاده نمود.

شیشه بالکنی سایه بام

بالکن شیشه ای تاشو

انواع شیشه بالکنی

بالکن شیشه ای با تراس شیشه ای با توجه به نحوه باز و بسته شدن هر یک از پانل ها در گروه های مختلفی تقسیم بندی میشوند که از رایج ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

بالکن شیشه ای تاشو

بالکن شیشه ای تاشو یکی از گزینه های مناسب برای تراس های کوچک می باشد که با هزینه کم فضای بالکن را به محیطی چند منظوره تبدیل خواهد نمود. ساختار کلی این سازه از چند پانل شیشه ای و یک قاب مقاوم تشکیل شده است. به طوریکه پانل اول ثابت بوده و مابقی پانل های شیشه ای توسط ریل مخصوص حرکت می کنند. پس از جمع شدن کامل پانل های متحرک، در نهایت به صورت تاشده روی بخش ثابت قرار گرفته و داخل تراس تا میشوند.

بالکن شیشه ای ریلی

از رایج ترین انواع شیشه بالکنی می توان به بالکن شیشه ای ریلی آنها اشاره نمود. این نوع بالکن شیشه ای در واقع از چند پانل شیشه ای، دو نوار فلزی قابل نصب در کف و سقف بالکن تشکیل شده است. پانل ها روی شیار نوار در سقف و کف قرار گرفته و آخرین پانل که نقش درب را ایفا می کند، توسط زنجیر به دو قفل در بالا و پایین متصل است. با باز شدن درب ورودی، سایر پانل ها به صورت ریلی حرکت نموده و در نهایت روی درب قرار خواهند گرفت. بدنه بالکن شیشه ای ریلی و نوارهای افقی و عمودی از جنس آلومینیوم بوده و در برابر نم و رطوبت مقاومت بسیار بالایی دارند.

 

شیشه بالکنی لولایی

از قدیمی ترین انواع بالکن شیشه ای می توان به نوع لولایی یا ثابت آنها اشاره نمود. شیشه بالکنی لولایی از شیشه های ثابت تشکیل شده اند که یک قسمت از آنها به عنوان درب در نظر گرفته شده و با اتصال به لولا باز و بسته میشوند. استفاده از این نوع شیشه در گذشته کاربرد بیشتری داشته و از نظر قیمت نیز ارزان تر از نوع تاشو و ریلی می باشد.

خرید شیشه بالکنی

در خرید شیشه بالکنی لازم است به چند مسئله مهم توجه شود تا انتخاب مناسب و متناسب با شرایط محیط داشته باشید:

  • شیشه های تراس را از مراکز شناخته شده و معتبر خریداری نمایید تا کیفیت شیشه و نشکن بودن آن تضمین شده باشد
  • با توجه به شکل تراس می توانید انواع شیشه های قوسی، فلت و غیره را انتخاب نمایید، مهم این است که شکل شیشه یا بالکن متناسب باشد
  • ارتفاع استاندارد برای بالکن شیشه ای 2.80 می باشد و استفاده از شیشه هایی با ارتفاع بیشتر از این غیر استاندارد محسوب می گردد
  • بر اساس قوانین تعریف شده توسط شهرداری، استفاده و نصب بالکن شیشه ای نیاز به مجوز نداشته و استفاده از آن ممانعت قانونی نخواهد داشت.
  • در بالکن هایی که بر روی آنها پکیج آب گرم قرار دارد، ممانعتی در نصب شیشه برای آنها وجود نخواهد داشت. افراد متخصص و حرفه ای در این شرایط جاسازی بر روی شیشه برای لوله دودکش پکیج در نظر خواهند گرفت

برای کسب مشاوره درباره ویژگی های مختلف بالکن های شیشه ای و دریافت مشاوره قبل از خرید این محصولات، از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در پایین صفحه می توانید با گروه سایه بام در ارتباط باشید.


جهت مشاهده نمونه کارهای این محصول کلیک نمایید

سوالات متداول

شیشه بالکنی چیست و چه کاربردی دارد ؟

شیشه بالکنی از انواع متریال های پوششی جهت پوشش محیط دور سازه ، ساختمان و سقف های متحرک بکار رفته و برای پوشش تراس ، پوشش بالکن ، پوشش اطراف سقف متحرک ، پوشش اطراف استخر و … استفاده می‌گردد و نیازی به مجوز شهرداری ندارد.

قیمت شیشه بالکنی چقدر است؟

قیمت شیشه بالکنی براساس متراژ پروژه و نوع متریال شیشه ، بر واحد متر مربع تعیین شده و برای تعیین این قیمت ، کارشناسان ما باید از پروژه شما بازدید رایگان کرده و پیش فاکتور نهایی صادر گردد.

CafeSeo بازدید : 36 چهارشنبه 29 مرداد 1399 نظرات (0)

سقف برقی راهکاری مناسب برای تبدیل فضاهای روباز به فضایی سرپوشیده می باشد که با کمترین هزینه و در کمترین زمان، اینکار را انجام می دهد. با توجه به تنوع زیاد در انواع سقف برقی و مزایای متعدد آنها، این نوع سقف در چند سال اخیر در محیط های تجاری و مسکونی با استقبال بسیار زیادی مواجه شده است.

سقف برقی چگونه کار میکند؟

سقف جمع شونده یا سقف برقی به نوعی پوشش برای فضاهای روباز گفته میشود که از بدنه فلزی، پوشش پارچه ای یا فلزی و شیشه ای یا پلی کربنات، موتور و ریموت تشکیل شده است. پوشش سقف به بدنه متصل شده و موتور تعبیه شده بر روی بدنه سازه، از طریق ریموت فرمان دریافت نموده و عمل باز یا بسته شدن سقف را انجام می دهد. باز و بسته شدن این نوع سقف به کمک نیروی برق صورت گرفته و می توان به اندازه دلخواه پوشش را بدون نیاز به نیروی دست انسان جمع یا باز کرد

سقف برقی سایه بام

استفاده از سقف برقی چه مزیت هایی دارد؟

کاربرد بسیار گسترده سقف برقی نشان دهنده مزایای زیاد آن می باشد. از مهم ترین مزایای استفاده از این نوع سقف می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید به محوطه و فضای مورد نظر
  • جلوگیری از بارش باران، برف و تگرگ به فضای زیر سقف
  • برپا کردن پارکینگ برای اتومبیل و سایر وسایل نقلیه با کمترین هزینه و زمان
  • ایجاد فضای سرپوشیده برای برگزاری دورهمی ها در محوطه باز باغ یا حیاط در تمام چهار فصل سال
  • تبدیل کردن استخر روباز به سرپوشیده در ساعات دلخواه روز
  • استفاده بهینه از فضای حیاط منزل یا باغ
  • گسترش فضای رستوران و کافی شاپ و استفاده از پشت بام ها برای راه اندازی رستوران بام

در حالت کلی می توان گفت، با استفاده از سقف برقی می توان از فضاهای بدون استفاده و روباز به صورت بهینه استفاده نمود. این نوع سقف مخصوصا برای منازل مسکونی که با کمبود فضا برای پارک کردن اتومبیل مواجه هستند یا قصد دارند فضای بالکن یا تراس را به صورت بهینه استفاده نمایند، بهترین گزینه سقف برقی خواهد بود.

 

سقف برقی برای استفاده در چه مکان هایی مناسب است؟

همان طور که اشاره شد، سقف برقی  را می توان با اهداف مختلفی مورد استفاده قرار داد. از رایج ترین استفاده و کاربردهای سقف متحرک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سقف استخر
  • پارکینگ جمعشو
  • سقف جمع شو برای رستوران، کافی شاپ
  • سقف برای ورودی مغازه ها و فروشگاه ها
  • سقف برای بالکن یا تراس منازل آپارتمانی

بر اساس نوع کاربرد و محیطی که از سقف های متحرک و جمع شونده استفاده میشود، پوشش به کار رفته برای این سازه متفاوت خواهد بود. به طوریکه می توان در برخی از مواقع از سقف های برقی با پوشش شیشه ای استفاده کرد و گاهی اوقات نیز سقف های پارچه ای گزینه مناسبی هستند. هر یک از این نوع پوشش دارای ویژگی های مختلفی می باشند که می توان بر حسب شرایط محیط مورد نظر آنها را انتخاب نمود که برخی از آنها عبارتند از:

سقف پارچه ای

سقف برقی پارچه ای یکی از ارزان ترین و البته کاربردی ترین انواع سقف می باشد که بیشتر برای تبدیل کردن بخشی از فضای حیاط منزل به پارکینگ مورد استفاده قرار میگیرد. این نوع سقف بیشتر از پارچه های برزنت و پی وی سی ساخته میشوند که بر روی بدنه آلومینیومی بسیار مقاوم نصب می گردند. نحوه باز و بسته شدن سقف پارچه ای مانند سایر سقف های جمع شونده بوده و با ریوت کنترل و موتور متصل به سازه صورت می گیرید. این نوع سقف به دلیل جنس پوشش آن ارزان تر از سایر انواع سقف های برقی می باشد.

سقف فلزی

مقاوم ترین نوع سقف های جمع شونده، سقف های فلزی می باشند که کاملا در برابر دما، وزش باد و ضربه مقاوم بوده و کاملا ضد زنگ هستند. این نوع سقف گزینه مناسبی برای راه اندازی پارکینگ در محوطه سازمان ها، ادارات و دانشگاه ها با هزینه کم می باشد که بدون دخالت دست باز و بسته شدن آن به اندازه دلخواه کنترل میشود.  لازم به ذکر است که این نوع سقف کارکرد بسیار روان و بدون صدایی دارد و طول عمر آن نیز در حد مطلوبی می باشد.

سقف شیشه ای

از لوکس ترین انواع سقف برقی می توان به سقف های شیشه ای اشاره نمود. قابل رویت بودن آسمان و تابش نور خورشید به صورت غیرمستقیم به فضای زیر سقف شرایط بسیار خوبی را فراهم می کند. به همین دلیل است که از سقف برقی شیشه ای برای استخر استفاده میشود تا زیبایی، مقاومت بالا و حفظ امنیت و تمیزی را در فضای استخر فراهم نماید. این نوع سقف از شیشه های سکوریت بسیار مقاوم تشکیل میشوند و با شکل و ساختار کلی آن با توجه به شکل استخر تعیین می گردد. نصب سقف برقی شیشه ای نیاز به تخصص زیادی داشته و لازم است استانداردهای متعددی در حین نصب رعایت شود

سقف برقی سایه بام

نورپردازی سقف برقی به چه صورت انجام میشود؟

در خرید سقف برقی برخی اجزای جانبی نیز ارائه می گردد که در صورت تمایل می توان از آنها استفاده نمود. یکی از تجهیزات جانبی این نوع سقف، نورپردازی آن می باشد که کاربرد زیادی دارد. با نورپردازی این سقف ها نه تنها می توان روشنایی کافی برای فضای زیر سقف فراهم می گردد، بلکه از فاصله دور این فضا قابل رویت بوده و امنین آن افزایش پیدا می کند. برای نورپردازی سقف های برقی از نوارهای LED استفاده میشود که روی سقف نصب می گردند. تعداد و نحوه نصب و چیدمان این نوار و چراغ ها کاملا سلیقه ای بوده و قانون خاصی برای آنها وجود ندارد.

خرید سقف برقی

گروه سایه بام یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و ارائه دهندگان انواع سقف متحرک می باشد که تمام محصولات آن استانداردهای بین المللی را رعایت نموده اند. برای اطلاع از ویژگی های هر یک از این نوع سقف، قیمت سقف برقی و تجهیزات جانبی آنها می توانید با گروه سایه بام در ارتباط باشید. کارشناسان سایه بام از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در پایین صفحه آماده ارائه مشاوره رایگان می باشند.

 

جهت مشاهده نمونه کارهای این محصول کلیک نمایید

سوالات متداول

سقف متحرک پارچه ای چیست و چه کاربردی دارد ؟

سقف متحرک پارچه ای از انواع سقف پوششی برقی یا دستی بوده که باز و بسته می‌شود. این نوع سقف ها برای پوشش سقف رستوران، سقف روف گاردن، سقف تراس و پاسیو، سقف استخر، سقف باغ تالار و … قابل استفاده است و جهت نصب آن نیاز به مجوز شهرداری نیست.

سقف پارچه ای چه میزان نور از خود عبور می دهد؟

از سوالات رایجی که اغلب افراد در خرید سقف جمع شونده پارچه ای می پرسند، این است که، سقف پارچه ای چه میزان نور از خود عبور می دهد؟ با توجه به اینکه جنس به کار رفته در سقف متحرک چه جنسی می باشد، میزان نور عبوری از آنها متفاوت است. سقف های جمع شونده از جنس پی وی سی نور کمتری را از خود عبور می دهد و پارچه های برزنت، به دلیل نوع بافت آنها نور را بیشتر از خود عبور می دهند. در هر دو گزینه، نور آزاد دهنده نبوده و شرایط بسیار خوبی را برای استفاده از فضای باز محیط مورد نظر فراهم می کنند. 

جنس پارچه ی سقف متحرک پارچه ای چیست؟

 یکی از مهم ترین نکات در خرید سقف متحرک پارچه ای، جنس پارچه به کار رفته در آنها می باشد. این پارچه ها باید در برابر تابش شدید نور خورشید و سرمای زمستان از مقاومت بالایی برخوردار باشند. بهترین جنس پارچه ی سقف متحرک پارچه ای، پی وی سی می باشد. این پارچه ها به دلیل نوع بافت تا حد مطلوبی نور را از خود عبور داده و در مقابل، با تابش نور خورشید و سرما دچار پوسیدگی و خراش و پارگی نخواهند شد. علاوه براین، در برخی از نمونه های سقف های پارچه ای، از جنس برزنت برای این منظور استفاده می گردد که نسبت به نوع PVC ارزان تر بوده و مقاومت کمتری نیز دارد.

قیمت سقف متحرک پارچه ای چقدر است؟

قیمت سقف متحرک پارچه ای براساس متراژ پروژه و نوع متریال سقف ، بر واحد متر مربع تعیین شده و برای تعیین این قیمت ، کارشناسان ما باید از پروژه شما بازدید رایگان کرده و پیش فاکتور نهایی صادر گردد.

CafeSeo بازدید : 37 چهارشنبه 29 مرداد 1399 نظرات (0)

سقف چادری متحرک برقی چیست؟

یکی از سقف های متحرک، سقف متحرک پارچه ای است که برای پوشش فضای باز رستوران ها، کافی شاپ ها، هتل ها و استخر می باشد. با توجه به اینکه امروزه استفاده از تمام فضاهای موجود، بلا استفاده و بدون کاربری برای تمام کسب و کارها امری بدیهی به نظر می رسد(به علت بحث هزینه ها، فروش و محدودیت فضا) سقف جمع شونده با دارا بودن سیستم هدایت آبراه، نورپردازی ،باز و بسته شدن سریع، دکوراتیو بودن و همچنین . این سقف ها با قیمت ارزان و وزن سبک و مقاومت بالا در برابر تابش نور خورشید و وزش باد، بهترین گزینه و پیشنهاد برای این عزیزان است. داشتن سقف متحرک و سقف جمع شونده مزیت های بسیاری است که در اینجا ما به آن می پردازیم. یکی از ساختار آن می توان به اتوماتیک بودن آن اشاره کرد. سقف جمع شو سایه بام با استفاده از ریموت کنترلی که دارد، به صورت کشویی بر روی ریل آلومینیومی حرکت میکند که بسیار کم صدا و سبک است.

سقف برقی سایه بام

سقف متحرک پارچه ای

سقف متحرک

سقف چادری برقی

سقف متحرک پارچه ای کجا استفاده میشود؟

 

بیشتر بخوانیم : سقف متحرک استخر

سقف پارچه ای برای رستوران

یکی از مشکلات رایج در اغلب رستوران ها، نبود فضای کافی برای چیدمان درست میز و صندلی و پذیرایی از مهمانان خود می باشد. به همین دلیل، لازم است از سایر فضاهای خارجی رستوران به طور بهینه استفاده کرد. به عنوان مثال، فضای محوطه رستوران یا پشت بام دو گزینه بسیار مناسب برای این منظور می باشد که به دلیل شرایط آب و هوایی در بسیاری از مواقع نادیده گرفته میشوند. با کمک سقف متحرک پارچه ای برای رستوران می توان از محوطه و پشت بام حداکثر استفاده را برد و با توجه به اینکه غذا خوردن در فضای باز همیشه طرفداران بیشتری دارد، در نتیجه می تواند گزینه مناسبی برای جلب رضایت مشتریان باشد.

سقف پارچه ای برای حیاط

در بسیاری از مواقع نبود پارکینگ برای خودرو و سایر وسایل نقلیه در حیاط منزل باعث میشود در گرمای تابستان یا سرمای زمستان، فضای مناسبی برای نگهداری از این وسایل وجود نداشته باشد. ساخت و ساز پارکینگ بسیار زمان بر و هزینه بر بوده و مشکلات متعددی را به همراه دارد. سقف متحرک پارچه ای یکی از بهترین راه کارها برای حل این مشکل بوده و می توان در گرمای تابستان و سرمای زمستان، سایبانی مناسب برای خودروها در حیاط منزل ایجاد نمود. از دیگر کاربردهای سقف متحرک پارچه ای برای حیاط منزل می توان به فراهم ساختن محیط مناسب برای نشستن و دورهمی های خانوادگی و دوستانه در فضای باز اشاره نمود. به طوریکه، تابش نور خورشید و بارش باران نمی توانند مانع از لذت بردن از فضای محوطه منزل شوند.

سقف متحرک سایه بام

سقف پارچه ای حیاط

سقف جمع شونده پارچه ای بالکن

زندگی آپارتمانی در دنیای امروز با چالش های متعددی همراه می باشد. یکی از این موارد، نبود فضای باز مناسب برای نشستن افراد خانواده یا مهمانان است. در آپارتمان هایی که بالکن با وسعت مناسب وجود داشته باشد، می توان با سقف متحرک پارچه ای فضای بالکن را به محیطی بسیار کاربردی تبدیل نمود. بدون شک نشستن در این فضا و تماشای شهر در شب یا لذت بردن از نور و روشنایی روز یا دیدن مناظر برفی و بارانی می تواند لحظات خوشی را برایتان به همراه داشته باشد.

سقف متحرک استخر

استخرهای روباز علیرغم مزایای متعددی که دارند، با برخی محدودیت ها همراه هستند. به عنوان مثال، بارش باران در حین شنا، تابش نور شدید خورشید در روزهای گرم تابستان، ورود برگ و شاخه درختان اطراف استخر به درون آب و کثیف شدن آب از جمله این موارد هستند. نصب سقف متحرک پارچه ای بر روی استخرهای روباز می تواند راهکاری ایده آل با قیمت ارزان برای غلبه بر این چالش ها خواهد بود.

سقف متحرک گلخانه

با توجه به شرایط متفاوت نگهداری از گل ها و نیاز به نور مستقیم خورشید در برخی و عدم نیاز گونه های دیگری از گیاهان، لازم است برای گلخانه ها از سقف های متحرک استفاده گردد. سقف متحرک پارچه ای با توجه به هزینه ارزان، سبک بودن و مدت زمان کوتاه پیاده سازی آنها یکی از بهترین انتخاب ها در این شرایط خواهد بود. با نصب سقف متحرک پارچه ای می توان در بخشی از گلخانه که نیاز به تابش نور آفتاب می باشد، سقف را جمع کرد و در سایر بخش ها سقف باز باشد. علاوه براین، استفاده از سقف پارچه ای برای گلخانه می تواند انتخابی مناسب برای جلوگیری از بارش باران شدید به روی گل و گلدان ها و محافظت از آنها باشد.

ویژگی‌های سقف جمع شونده برقی در چیست؟

پارچه های پی وی سی کار شده در سقف کشویی پارچه ای با توجه به تکنولوژی ساخت آن ، در دماهای مختلف (از ۳۰- تا ۷۰+ درجه سانتیگراد) دوام دارند. و برای هر منطقه آب و هوایی از بارانی و مرطوب(شمال کشور) تا گرم و شرجی(جنوب کشور) مناسب می باشند و همچنین سازه ی سقف متحرک پارچه ای از جنس آلومینیومی و استراکچر سقف جمع شونده پارچه ای هم به دلیل خواص آلومینیوم به واسطه آنادایز شدن و پاشیدن رنگ پودری الکترو استاتیک بر روی آن دوامی چند برابر پیدا کرده است. سقف اتوماتیک پارچه ای از محصولاتی کاملا نو ، بر پایه فناوری روز دنیا محسوب می شود و برای کاربری های متفاوت کاربرد دارد. این محصول برقی ، سبک، بادوام ، به صرفه (اقتصادی) و از لحاظ طراحی معماری بسیار پر کاربرد است. سقف جمع شونده پارچه ای سایه بام دارای استاندارد ISO 9001 است. استفاده از سقف پارچه ایی برای رستوران ها و برای سقف متحرک پارچه ای بسیار مناسب فضای باز می باشد. سقف اتوماتیک پارچه ایی یکی از مزیت های آن استفاده از پارچه PVC است. تفاوت پارچه پی وی سی و پارچه برزنتی برای سقف جمع شو در همین جنس نوع پارچه سقف متحرک می باشد.

سقف جمع شو برقی متحرک سایه بام

شرکت مهندسی عمران سایه بام با تجربه چند ساله در اجرا و طراحی منحصر بفردترین پروژه های عمرانی، دارای تولیدات اصلی با استفاده از بهترین مواد اولیه برای ساخت سقف متحرک پارچه ای است. سقف متحرک را با نام های دیگر می شناسند. در بعضی موارد سقف تاشو ذکر میگردد یا کلماتی از قبیل سقف متحرک، سقف پارچه ای، سقف برزنتی، سقف متحرک پارچه ای، سقف جمع شو، سقف برقی، سقف موقت، سقف بازشو، سقف پارکینگی، سقف جمع شو ،سقف کنترلی، سقف هوشمند ، سقف متحرک پارچه ای هوشمند و سقف پارچه ایی هوشمند می شناسند. اسامی مختلف سقف متحرک باعث شده تا مشتریان به سردرگمی برسند. ما در اینجا به طور خلاصه بیان میکنیم که سقف متحرک با پارچه پی وی سی غشایی کششی ساخته میشود. این پارچه از توان بالایی برخوردار است. سایه بام توان تولید سقف متحرک همراه با شیشه متحرک را دارد. کاربرد سقف متحرک را میتوان به یکی از اماکن بیرونی همانند روف گاردن اشاره کرد. شما میتوانید با مشاهده پروژه های کار شده توسط تیم سایه بام سقف متحرک پارچه ای را همراه با سازه پارچه کششی مشاهده کنید.

 

سقف-متحرک-سایه بام
سقف-متحرک
سقف-متحرک

جهت مشاهده نمونه کارهای این محصول کلیک نمایید


سوالات متداول

سقف متحرک پارچه ای چیست و چه کاربردی دارد ؟

سقف متحرک پارچه ای از انواع سقف پوششی برقی یا دستی بوده که باز و بسته می‌شود. این نوع سقف ها برای پوشش سقف رستوران، سقف روف گاردن، سقف تراس و پاسیو، سقف استخر، سقف باغ تالار و … قابل استفاده است و جهت نصب آن نیاز به مجوز شهرداری نیست.

سقف پارچه ای چه میزان نور از خود عبور می دهد؟

از سوالات رایجی که اغلب افراد در خرید سقف جمع شونده پارچه ای می پرسند، این است که، سقف متحرک پارچه ای چه میزان نور از خود عبور می دهد؟ با توجه به اینکه جنس به کار رفته در سقف متحرک چه جنسی می باشد، میزان نور عبوری از آنها متفاوت است. سقف های جمع شونده از جنس پی وی سی نور کمتری را از خود عبور می دهد و پارچه های برزنت، به دلیل نوع بافت آنها نور را بیشتر از خود عبور می دهند. در هر دو گزینه، نور آزاد دهنده نبوده و شرایط بسیار خوبی را برای استفاده از فضای باز محیط مورد نظر فراهم می کنند.

جنس پارچه ی سقف متحرک پارچه ای چیست؟

یکی از مهم ترین نکات در خرید سقف متحرک پارچه ای، جنس پارچه به کار رفته در آنها می باشد. این پارچه ها باید در برابر تابش شدید نور خورشید و سرمای زمستان از مقاومت بالایی برخوردار باشند. بهترین جنس پارچه ی سقف متحرک پارچه ای، پی وی سی می باشد. این پارچه ها به دلیل نوع بافت تا حد مطلوبی نور را از خود عبور داده و در مقابل، با تابش نور خورشید و سرما دچار پوسیدگی و خراش و پارگی نخواهند شد. علاوه براین، در برخی از نمونه های سقف های پارچه ای، از جنس برزنت برای این منظور استفاده می گردد که نسبت به نوع PVC ارزان تر بوده و مقاومت کمتری نیز دارد.

قیمت سقف متحرک پارچه ای چقدر است؟

قیمت سقف متحرک پارچه ای براساس متراژ پروژه و نوع متریال سقف ، بر واحد متر مربع تعیین شده و برای تعیین این قیمت ، کارشناسان ما باید از پروژه شما بازدید رایگان کرده و پیش فاکتور نهایی صادر گردد.

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 473
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 47
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 127
  • باردید دیروز : 20
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 296
  • بازدید ماه : 610
  • بازدید سال : 7,634
  • بازدید کلی : 31,078