loading...
راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف
CafeSeo بازدید : 55 چهارشنبه 29 مرداد 1399 نظرات (0)

سقف متحرک استخر یکی از بهترین انتخاب ها برای تبدیل کردن استخرهای روباز به سرپوشیده در شرایط مورد نظر می باشد و کارایی استخر را در 12 ماه سال تا حد زیادی می افزاید. تنوع بالا در انواع سقف متحرک استخر و زیبایی و جلوه مدرن و مقاومت بالا در برابر دما و وزش باد از جمله ویژگی های این نوع سقف متحرک می باشند و در افزایش کارایی آنها تاثیر گذار هستند.

سقف متحرک پوشش استخر چیست؟

یکی از بیشترین درخواست هایی که برای ایجاد فضای بیشتر در سقف ها مشاهده میشود، استفاده از پلی کربنات برای سقف متحرک استخر است. سازه سقف متحرک استخر پلی کربنات برای محیط هایی قابل اجرا است که ایجاد محرمیت و هم چنین فضای بین استخر و محیط اطراف ایجادمیکند. داشتن پوشش سقف استخر پلی کربنات یکی از مزیت های آن نمایش نور و تابش خورشید در محیط بسته است. در پوشش استخر که به آن سقف پلی کربنات استخری هم گفته می شود، بیشترین اجرا در محیط های سرد امکان پذیر است.

یکی از سوالات رایج در خصوص پوشش استخر پلی کربنات جمع شونده، نشکن بودن آن است. پلی کربنات استفاده از سقف متحرک پلی کربنات بیشترین تحمل در ضرب و فشار را دارد. قیمت متفاوت پلی کربنات باعث می شود که طراحان، طرح های بینظیر معماری از سقف متحرک را مشاهده و تایید کنند. زیرا زیبایی خاصی به محیط می دهد. قیمت اجرای سقف پلی کربنات بسیار متفاوت است. این تفاوت به جنس پلی کربنات و ژل مخصوص آببندی آن دارد.

سق متحرک استخر

سقف متحرک استخر- سایه بام

سقف متحرک

سقف متحرک استخر -سایه بام

سقف متحرک استخر چگونه کار می کند؟

سقف متحرک استخر همان طور که از نامش مشخص است، سازه ای پوششی برای استخرهای روباز می باشد که باز و بسته شدن آن با ریموت انجام میشود. به عبارت دیگر، این نوع سقف از بدنه، پوشش سقف، موتور الکتریکی و ریموت تشکیل شده است که باز و بسته شدن آن، توسط موتور صورت میگیرد. چهار چوب، پایه ها و سازه به کار رفته در قسمت بالایی سقف که پوشش فلزی، پارچه ای یا شیشه ای بر روی آن نصب می گردد، همگی فلز بوده و در برابر ضربه، وزش باد و تماس با آب و نم و رطوبت از مقاومت بالایی برخوردار می باشند. برای باز و بسته شدن سقف متحرک استخر، کافیست از ریموت استفاده نمایید و هدایت موتور را در اختیار بگیرید.

انواع سقف متحرک کاور استخر در چیست؟

انواع پوشش استخر روباز را می توان با طراحی خاص مشاهده کرد. اما مهمترین نکته برای پوشش استخر جنس آن است. جنس پلی کربنات برای سقف های جمع شو استخری بسیار مهم است. زیرا در دراز مدت زیر نور خورشید، شرایط خاص آب و هوایی اگر جنس پوشش استخری از پلی کربنات نامرغوبی باشد، بعد از گذشت زمان تغییر رنگ داده و پلی کربنات شرایط شکنندگی به خود میگیرد. قیمت سقف متحرک استخر نسبت به دو عامل متغییر است: ۱. سازه آهنی یا آلومینیومی ۲. جنس پلی کربنات استفاده شده در این نوع سقف ها. برای استفاده از استخر سرپوشیده بهریتن گزینه سقف استخر پلی کربنات است. این سقف ها همانطور که قبلا توضیح داده شده، شرایط آب و هوایی متعادلی را در هر شرایط آب و هوایی ایجاد می کند. این شرایط بسیار مهم و قابل تامل است.

ویژگی های انواع پوشش استخر در چیست؟

شاید برای شما جالب باشد که کاور استخر با چه مکانیزی کار میکند. سازه سقف ریلی پوشش استخر سایه بام، به واسط چهارچوب آلومینیومی و پوشش پلی کربنات (یا شیشه سکوریت) قرار می گیرد. این سازه با طراحی خاص چند ضلعی (۲ یا ۴ یا ۸ یا بیشتر) در سر تاج آن باعث ایجاد نمایی زیبایی می شود. داشتن چنین سقفی با این رویکرد ، محیط استفاده شده را بسیار زیبا و قابل استفاده میکند. قیمت سقف متحرک استخر نسبت به متریال استفاده شده در آن متغییر است. اما قیمت بسیار مرغون به صرفه تر از شیشه متحرک دارد. این چهارچوب ساخته شده از آلومینیوم سازه سبکی است که با استفاده از مکانیزم ریل و چرخ به دو صورت ۱. دستی ۲. موتور (اتوماتیک) قابل جمع و باز شدن است. همانطور که میدانید سقف پوشش استخر قابلیت باز شدن به صورت تلسکوپی در هم را دارد. به این صورت که از ابتدای این سازه به صورت تلسکوپی جمع می شود و تا آخر آن بسته نگه داشته میشود

 

مزایای استفاده از سقف متحرک استخر

دلایل زیادی برای استفاده از سقف استخر متحرک و برقی وجود دارد که از مهم ترین آنها می توان به گزینه های زیر اشاره نمود:

افزایش امنیت استخر

یکی از مهم ترین و بهترین ویژگی ها و مزایای استفاده از سقف متحرک استخر، افزایش امنیت و حفظ حریم شخصی افراد حاضر در استخر می باشد. رشد زندگی آپارتمان نشینی و افزوده شدن به طبقات ساختمان ها در سالهای اخیر، تا حد زیادی کارایی استخرهای روباز را کاهش داده است. به منظور غلبه بر این محدودیت می توان با خرید سقف متحرک استخر حریم شخصی افراد را حفظ نموده و مانع از دیده شدن فرد حاضر در آن از آپارتمان های مجاور شد.

افزایش کارایی فضای استخر

از دیگر محدودیت های موجود در استخرهای روباز، عدم کارایی آنها در زمان بارندگی و همچنین روزهای سرد سال اشاره نمود. نصب سقف های برقی استخر متناسب با شرایط محیط یکی از راهکارهای مناسب می باشد تا استخرهای روباز در تمام 12 ماه سال، حتی در روزهای سرد با بارش برف و باران مورد استفاده قرار گیرند و لذت شنا را برای افراد به همراه داشته باشند.

حفظ سلامت افراد در حین شنا

برخورد اشعه های مضر خورشید با پوست انسان به مرور مشکلات متعددی را بوجود آورده و باعث رشد بیماری های پوستی می گردد. علیرغم استفاده از کرم های محافظ، نمی توان به صورت صد در صد مانع از نفوذ این اشعه ها به پوست شد و این از معضلات شنا در فضاهای روباز به شمار می رود. خرید سقف متحرک استخر و استفاده از آن در روزهای گرم سال می تواند مانع از برخورد این اشعه ها با پوست گردد.

کمک به نظافت آب استخر

ورود شاخ و برگ درختان و گرد و غبار به درون استخرهای روباز به مرور منجر به کدر شدن آب آن شده و رشد انواع قارچ و جلبک را تسریع می بخشند. استفاده از سقف برقی استخر می تواند مانعی در ورود شاخ و برگ به درون استخر باشد.

متحرک استخر

سقف متحرک برقی استخر

انواع سقف متحرک استخر

با توجه به تفاوت در سلیقه افراد در انتخاب متریال استفاده شده برای سقف های متحرک، تنوع بالایی در این سازه ها وجود دارد و می توان آنها را بر اساس فاکتورهای مختلفی تقسیم بندی نمود. به عنوان مثال، بر اساس متریال به کار رفته در ساخت پوشش سقف می توان آنها را در گروه های زیر دسته بندی کرد:

سقف متحرک فلزی

مقاوم ترین نوع سقف متحرک استخر، سقف های فلزی می باشند که در برابر ضربه استقامت بسیار بالایی دارند. یکی از مهم ترین ویژگی های در نظر گرفته شده در حین طراحی این نوع سقف، توجه به عدم خوردگی و زنگ زدگی آنها در تماس مداوم با آب و نم و رطوبت می باشد. با استفاده از پوشش گالوانیزه و الومینیوم می توان به این هدف دست پیدا کرد. علاوه براین، بخش های مختلف سقف متحرک فلزی استخر با فوم کاملا عایق شده و امکان نفوذ سرما و گرما در آنها وجود ندارد.

سقف متحرک شیشه ای

یکی از زیباترین و مدرن ترین انواع سقف متحرک استخر، سقف های شیشه ای می باشند. این نوع سقف نه تنها امکان تماشای آسمان را در حین شنا برای افراد فراهم می کند، بلکه از تابش نور مستقیم و سوزان خورشید نیز جلوگیری می کند. سقف های متحرک شیشه ای به دلیل استفاده از شیشه های سکوریت بسیار مقاوم با قطر زیاد، در برابر ضربه و تغییر شرایط دمایی کاملا مقاوم هستند. این نوع سقف در مقایسه با سایر نمونه ها از تقاضای بیشتری برخوردار بوده و قیمت بیشتری دارد.

سقف متحرک پلی کربنات

برای تلفیق زیبایی سقف های شیشه ای با هزینه کم خرید و نصب سقف، سقف متحرک پلی کربنات یکی از بهترین گزینه ها به شمار می رود. استفاده از ورقه های پلی کربنات در سقف و دیواره های سازه باعث میشود وزن آن کاهش پیدا کند. علاوه براین، پلی کربنات نسبت به شیشه ارزان تر بوده و می تواند برای دو منظوره کردن استخرهای روباز با هزینه کم یکی از بهترین انتخاب ها باشد.

بیشتر بخوانیم : سقف متحرک پارچه ای

خرید سقف متحرک برای استخر

در خرید سقف متحرک برای استخر لازم است به چند مورد مهم توجه داشته باشید. به عنوان مثال، هزینه ای که برای انجام اینکار مد نظر دارید چقدر است؟ شرایط آب و هوایی در منطقه مورد نظر چطور است؟ میزان وزش باد در منطقه به چه صورت می باشد؟ ابعاد و شکل ظاهری استخر چگونه است و استخر از دیوارهای اطراف چقدر فاصله دارد و ده ها سوال دیگر که پاسخ دادن به آنها می تواند کمک بزرگی برای خرید سقف متحرک برای استخر به شمار می روند.

گروه سایه بام علاوه بر ارائه انواع سقف متحرک مشاوره های رایگان قبل از خرید هر یک از محصولات خود ارائه داده و با توجه به بودجه مورد نظر شما و شرایط محیط و نوع استخر، در نهایت بهترین گزینه ها را معرفی خواهند نمود. برای برقراری ارتباط با شرکت سایه بام می توانید از راه های ارتباطی ذکر شده در پایین صفحه استفاده نمایید

سقف برقی
سقف متحرک پلی کربنات
سقف استخری سایه بام

جهت مشاهده نمونه کارهای این محصول کلیک نمایید

سوالات متداول

سقف متحرک استخر چیست و چه کاربردی دارد ؟

سقف متحرک استخر از انواع سقف پوششی برقی یا دستی بوده که باز و بسته می‌شود. این نوع سقف ها برای پوشش انواع استخر روباز ، استخر باغی روباز ، استخر بازشونده ، استخر سرپوشیده و … قابل استفاده است و جهت نصب آن نیاز به مجوز شهرداری نیست.

قیمت سقف متحرک استخر چقدر است؟

قیمت سقف متحرک استخر براساس متراژ پروژه و نوع متریال سقف ، بر واحد متر مربع تعیین شده و برای تعیین این قیمت ، کارشناسان ما باید از پروژه شما بازدید رایگان کرده و پیش فاکتور نهایی صادر گردد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 473
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 23
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 121
  • آی پی دیروز : 42
  • بازدید امروز : 222
  • باردید دیروز : 47
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 222
  • بازدید ماه : 222
  • بازدید سال : 10,813
  • بازدید کلی : 34,257