loading...
راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف
CafeSeo بازدید : 22 چهارشنبه 06 اسفند 1399 نظرات (0)

اهمیت خرید صندلی کنفرانس

 

برای هر شرکت و نهادی ساعاتی که در اتاق کنفرانس سپری می‌شود، ساعات مهمی است. در اتاق کنفرانس جلسات مهم کاری، سمینارهای متعدد و ارائه‌های گوناگون صورت می‌پذیرد. به منظور فراهم کردن راحتی و آرامش افراد حاضر در اتاق کنفرانس در طول برگزاری جلسه باید به فکر تهیه صندلی کنفرانسی راحت و استاندارد بود.

 

صندلی کنفرانس مناسب شما

 

یکی از اصلی‌ترین المان‌هایی که به زیبایی دکوراسیون اتاق کنفرانس شرکت شما می‌افزاید انتخاب مناسب صندلی‌های کنفرانس است، فضای اتاق کنفرانس شما رسمی و سنتی است؟ یا به دنبال خلق اتاق کنفرانسی مدرن و خلاقانه هستید؟ قصد دارید از صندلی کنفرانس لوکس استفاده کنید؟ یا فکر خرید صندلی‌هایی با ظاهر ساده و صمیمی‌تر را در گوشه ذهن دارید؟

پیش از هر گونه انتخاب و سفارش صندلی و میز کنفرانس حتما تم اصلی اتاق کنفرانس شرکت خود را متناسب با فضای کاری خود مشخص کنید، چرا که با مشخص شدن تم اصلی، فرآیند انتخاب صندلی کنفرانس برای شما هدفمندتر و ساده‌تر می‌شود و دچار سردرگمی نمی‌شوید.  صندلی‌های متناسب با میز و اتاق کنفرانس می‌تواند به زیبایی و شیک بودن اتاق کنفرانس شما کمک شایانی کند و ظاهر بهتری را برای معرفی وضعیت شرکت شما در جلسات پدید آورد.

 

حس آرامش و راحتی در جلسات با صندلی کنفرانسی

 

از بحث زیبایی شناسی که عبور کنیم، به بحث راحتی و آسایش می‌رسیم. طبیعتا جلساتی که در اتاق کنفرانس انجام می‌شود با صرف ساعاتی بر روی صندلی خواهد بود. در طول برگزاری جلسه تحرک افراد کم‌تر است، افراد کم‌تر پیش می‌آید که از جای خود بلند شوند و افراد حاضر در جلسه بیشتر زمان خود را بر روی صندلی نشسته‌اند.

یک صندلی کنفرانس استاندارد و راحت می‌تواند ساعات طولانی جلسات خسته کننده کاری را به ساعاتی پر آرامش تبدیل کرده و سبب شود افراد حاضر در جلسه این ساعات را بدون خستگی و کلافگی پشت سر بگذرانند.

بی‌شک اگر از صندلی کنفرانسی غیر استاندارد یا هر صندلی دیگری برای این جلسات استفاده شود، در جلساتی که به طول خواهد انجامید، حس خستگی و کلافگی را در افراد شرکت کننده ایجاد خواهد کرد 

 

صندلی کنفرانس و اجزای مهم آن

 

قسمت‌های نشیمن گاه و نکیه گاه صندلی کنفرانس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. نشیمن گاه صندلی کنفرانس باید به گونه‌ای باشد که حس آرامش و راحتی را برای افراد شرکت کننده در جلسه فراهم کند و از لحاظ نرمی یا سفتی در وضعیت متعادل و مطلوب قرار داشته باشند.

این جمله بدان معناست که قسمت نشیمن گاه صندلی کنفرانس نه خیلی نرم باشد که با نشستن بر روی آن به داخل صندلی فرو رویم و تسلط خود به میز کنفرانس را از دست دهیم و نه خیلی سفت و خشک باشد که نشستن در ساعات طولانی بر روی آن را با سختی و کلافگی همراه سازد.

در بازار تولید صندلی کنفرانس، اغلب جنس روکش صندلی از فوم سرد، چرم مصنوعی و یا ترکیبی از این دو مورد است.

یکی از عواملی که شاید در هنگام خرید و سفارش صندلی کنفرانسی به آن کم‌تر بها داده شود، وزن صندلی است. به وزن صندلی کنفرانس حتما توجه فرمایید، چرا که این صندلی‌ها باید وزن مناسبی برای جا به جایی داشته باشند، از خرید صندلی کنفرانس با وزن سنگین اجتناب کنید چرا که کار جا به جا کردن صندلی‌ها را در طول جلسه برای افراد حاضر با سختی رو به رو می‌کند.

دیگر عاملی که توجه به آن خالی از لطف نیست، ابعاد صندلی کنفرانس است که متناسب با فضای اتاق کنفرانس و میز کنفرانس شرکت خود باید آن را انتخاب کنید.

 

تناسب میز،اتاق و صندلی کنفرانس

 

اگر فضای اتاق کنفرانس شما کوچک است، سعی کنید از انتخاب صندلی کنفرانسی بزرگ و حجیم خودداری نمایید و گزینه‌های جمع و جورتر را بررسی کنید، چرا که هرچه اندازه و ابعاد صندلی‌های یک دست و  متحد الشکل کنفرانس با ابعاد میز و اتاق کنفرانس هماهنگ باشد جلوه ظاهری آن منظم‌تر، استانداردتر و شیک‌تر است.

حتما با میز کنفرانسی که خریداری کردید هماهنگ باشید و ابعاد آن را از پیش یادداشت کنید تا در هنگام انتخاب و خرید صندلی‌های آن بدانید که چه تعداد صندلی کنفرانس نیاز دارید. البته اگر سالن کنفرانس شما بزرگ است، می‌توانید برای خالی نبودن سالن، تعدادی صندلی کنفرانس نیز اضافه‌تر سفارش دهید و در گوشه‌ای از سالن کنفرانس قرار دهید. 

 

تنوع مدل صندلی کنفرانس

 

صندلی کنفرانس مدل‌های گوناگونی دارد، در برخی از مدل‌ها دسته صندلی ثابت است و در مدل‌هایی دسته‌های صندلی قابلیت تنظیم ارتفاع را دارا هستند، هر چند که مدل‌هایی نیز وجود دارد که به طور کل دسته از آن حذف شده است. صندلی‌های بدون دسته به راحتی داخل میز کنفرانس جای می‌گیرند و گزینه بسیار مناسبی برای اتاق کنفراس‌هایی که فضای کوچک و محدودی دارند به شما می‌آیند.

شما می‌توانید بسته به بودجه در نظر گرفته شده و فضایی که اتاق کنفرانس در اختیار شما قرار می‌دهد برای پایه ثابت بودن صندلی یا پایه چرخ دار آن تصمیم گیری کنید.

مدل‌هایی از صندلی کنفرانس وجود دارد که قابلیت تنظیم ارتقاع و زاویه نشستن را نیز در اختیار مصرف کننده قرار می‌دهد که طبیعنا قیمت بالاتری را در قیاس با سایر صندلی‌های دیگر دارد، اگر قصد ندارید از این مدل صندلی کنفرانس استفاده نمایید، حتی الامکان زاویه نشستن صندلی کنفرانس را چک کنید تا نسبت به میز کنفرانس شما، در هنگام نشستن افراد روی آن تسلط کافی به میز وجود داشته باشد.

توصیه ما به شما این است که صندلی کنفرانس انتخابی شما، دارای دسته‌هایی با قابلیت تنظیم ارتفاع باشند تا افراد حاضر در جلسه با موقعیت بدنی خود قادر به تنظیم ارتفاع دسته صندلی خود باشند، به طبع وجود صندلی کنفرانس با دسته‌های قابل تنظیم ارتفاع نسبت به صندلی‌هایی که از دسته‌های ثابت بهره می‌برند بهتر است.

پیش از خرید به تعهدات شرکت تولید کننده صندلی دقت فرمایید، مدت زمان گارانتی محصول، تعهدات و خدمات پس از فروش و مسائل مربوط به تعمیر و سرویس‌های دوره‌ای صندلی نیز از جمله مواردی است که باید به آن توجه نمود.

در انتها شایان ذکر است که به لطف طراحی‌های جدید و مدرن، امروزه صندلی‌های کنفرانس با مدل‌های جدید در طرح‌ها و رنگ‌های گوناگون روانه بازار شده‌اند که شما با توجه به نیاز خود و صد البته با توجه به نکاتی که در این مقاله برای شما شرح داده شد انتخاب مناسبی در خرید خواهید داشت.

 

ویژگی­های صندلی کنفرانس 

از جمله مبلمان­های مهم اتاق کنفرانس که جلوه­ای خاص به آن می­بخشد می­توان به صندلی کنفرانس اشاره کرد که در زمان ورود افراد خیلی جلب توجه می­کند. به همین دلیل انتخاب درست این نوع صندلی متناسب با دکوراسیون اتاق و ظاهر آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به عنوان مثال در صورتی که اتاق کنفرانس از دکوراسیونی سنتی برخوردار است، نمی­توان صندلی­هایی مدرن را مورد استفاده قرار داد.

علاوه بر جنبه ظاهری، راحتی و کیفیت این نوع صندلی­ها نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به همین دلیل بر آن شدیم تا در ادامه مطلب این نوع صندلی­ها را مورد بررسی قرار بدهیم و شما را در انتخاب و خرید آن­ها راهنمایی کنیم.

 

ویژگی های صندلی کنفرانس استاندارد 

 

به صورت معمول این نوع صندلی­ها در اتاق­های کنفرانس مورد استفاده قرار می­گیرند که در آن­ها جلسه­های طولانی برگزار می­شود. لذا افراد مدت زمان زیادی بر روی این صندلی می­نشینند. به همین دلیل بهتر است این نوع صندلی­ها مطابق با اصول استاندارد و ارگونومیک ساخته شده باشند و از ویژگی زیر نیز برخوردار باشند که عبارت­اند از:

  1. صندلی مناسب کنفرانس نباید خشک باشد زیرا باعث کمر درد افراد می­شود.
  2. صندلی باید دارای دسته­ای مناسب باشد تا افراد با قرار دادن آرنج خود بر روی آن احساس راحتی کنند.
  3. جنس چرم صندلی باید از کیفیت مناسبی برخوردار باشد و باعث تعریق افراد نشود.
  4. صندلیباید قابل تنظیم باشد تا افراد بتوانند آن را متناسب با نیاز خود تنظیم کنند.
  5. صندلی باید از وزن مناسبی برخوردار باشد تا جابه­جایی آن راحت باشد.

 

نکاتی قبل از خرید صندلی کنفرانس

 

اتاق کنفرانس قلب یک سازمان محسوب می­شود به همین دلیل در هنگام انتخاب صندلی­های مورد استفاده در آن بهتر است به موارد زیر توجه کنید:

 

  • ارگونومی

 

 زمان جلسات یک کنفرانس ممکن است ساعت­ها طول بکشد. به همین دلیل بهتر است در هنگام انتخاب صندلی برای اتاق کنفرانس، صندلی­های ارگونومیک را انتخاب کنید. صندلی­های ارگونومیک می­تواند با پوشش دادن ستون فقرات افراد و کارمندان، شرایطی مطلوب و راحتی را برای آن­ها ایجاد کنند و بدین شیوه بهره­وری در افراد را افزایش دهند.

 

  • جنس

 

 این نوع صندلی­ها از جنس­های متنوعی نظیر چرم، پلاستیک، مش، پارچه، چوب و ... ساخته می­شوند که بهتر است متناسب با نیاز شما انتخاب شوند. در این بین جنس چرم به دلیل جنس مرغوب و ظاهر جذاب خود از محبوبیت بالایی برخوردار است اما برای استفاده در فصل تابستان گرم است. مش نیز به دلیل وجود رطوبت و گردش هوا در آن می­تواند گزینه مناسبی برای انتخاب باشد.

 

  • زیباشناسی

 

دکوراسیون اتاق خواب نقش مهمی در افزایش سطح انرژی افراد حاضر در کنفرانس و کاهش استرس آن­ها دارد و می­تواند تمرکز آن­ها را بر روی کارها بالا ببرد. به همین دلیل بهتر است ظاهر و شکل صندلی مورد استفاده در اتاق کنفرانس متناسب با روانشناسی رنگ­ها و دکوراسیون اتاق کنفرانس انتخاب شود.   

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 473
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 32
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 61
  • باردید دیروز : 20
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 230
  • بازدید ماه : 544
  • بازدید سال : 7,568
  • بازدید کلی : 31,012