loading...
راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف
CafeSeo بازدید : 34 جمعه 04 مهر 1399 نظرات (0)

بررسی قیمت انواع لوله گلخانه ای

از لوله گلخانه ­ای برای ساخت گلخانه استفاده می­شود و قیمت لوله گلخانه ای بسته به نوع لوله متغیر است. اگر بخواهیم توضیح کوتاهی درمورد کاربرد گلخانه بدهیم باید گفت که گلخانه یک سازه شیشه­ای پوشیده شده است که گیاهان را از شرایط محیطی و بیماری های بالقوه گسترده ­ای محافظت می­کند.

محیط رشد مطلوب گیاه را ایجاد می­کند و یک راه حل انعطاف پذیر برای کشت پایدار و کارآمد در تمام طول سال با تغییر شرایط آب و هوایی در فواصل زمانی مختلف ارائه می­دهد.

طبق این تعریف از جمله عملکرد گلخانه، فراهم کردن شرایط محیطی لازم و مورد نیاز محصولِ معین است. گلخانه‌ها بر حسب اینکه چه نوع مصالح ساختمانی در آن‌ها بکار برده شده‌است به نوع ثابت و متحرک تقسیم‌بندی می‌شوند.

گلخانه‌های ثابت

گلخانه‌های ثابت، به گلخانه‌هایی گفته می‌شود که مصالح ساختمانی به کار رفته در آن‌ها از جنس پایدار و با دوام باشد. پس باید سالیان سال از آن ‌ها استفاده کرد. با توجه به سرمایه‌گذاری زیادی که در این زمینه صورت می‌گیرد فقدان مدیریت صحیح در احداث گلخانه، انتخاب مکان، نوع گلخانه و پوشش آن باعث عدم بهره‌ برداری مناسب از سرمایه و امکانات خواهد شد.

از اجزاء مهم گلخانه، لوله گلخانه ای است. قیمت لوله گلخانه ای به دلالیل بسیار زیادی مانند شرایط ارزی و تغییرات ارز دچار نوسان است و به این شکل نیست که برای مدت طولانی یک قیمت واحدی داشته باشد بلکه قیمت لحظه­ ای گزارش شده است.

قیمت لوله های گلخانه ای _ استیل سرای

طبیعتاً قیمت لوله گلخانه ای به تناسب نوع لوله گلخانه ای تغییر خواهد کرد. عامل دیگری که در تغییر قیمت موثر است، متراژ سوله و یا سازه گلخانه است که باید لوله ­های گلخانه ای در آن به کار بروند.

انواع لوله ها

برای احداث گلخانه بزرگتر باید از لوله گلخانه ای بیشتری استفاده شود و به همین ترتیب بالعکس. همانطور که اشاره شد لوله گلخانه ای انواع متفاوتی و به تبع قیمت و مصارف متفاوتی دارند. انواع لوله گلخانه ای مانند:

  • لوله سبک: این نوع از لوله از انواع پرمصرف خرید است و همچنین قیمت لوله ی سبک خیلی مناسب­تر است نسبت به لوله ­های ضخیم ­تر.قیمت لوله ی سبک می­تواند مقرون به صرفه ­تر باشد. این لوله­ ها وزن کمتری دارند و همچنین در ضخامت و وزن تنوع بیشتری دارند.
  • لوله کشاورزی: این نوع از لوله ­ها بیشتر برای مصارف کشاورزی و زمین­ هایی در مقیاس بالا کاربرد دارد. دقت در خرید لوله گلخانه ­ای برای زمین­ه ای کشاورزی خیلی لازم است چون در فرایند به وجود آمدن محصولات کشاورزی خیلی مؤثر است و بسته به مساحت و اندازه گلخانه قیمت هم تغییر خواهد کرد.
  • لوله گلخانه ای صنعتی: لوله‌ای سبک و صنعتی است که به منظور افزایش مقاومت آن نسبت به خوردگی جداره‌های داخلی و خارجی با فلز روی پوشش داده شده است.
  • لوله گلخانه ای سنگین: از انواع لوله­ های پر مصرف در صنایع مختلف بوده و دارای ضخامت بالا ولی سبک است که به همین دلیل از محبوبیت بالایی برخودار است.

لوله گلخانه ای کشاورزی _ استیل سرای

قیمت صادرات و واردات لوله گلخانه ای

با توجه به وضعیت متغیّر ارز قیمت این محصول هم برای صادرات و همچنین برای واردات دچار نوسان است. به دلیل اینکه همه معادلات بین المللی باید با ارز انجام شود. حال با دلار یا یورو، به همین خاطر قیمت این محصول در رابطه با صادرات و واردات متفاوت است. به این معنی که لوله گلخانه ای به یک قیمت صادر یا وارد کشور نمی­شود.

صادرات و واردات این لوله مانند دیگر محصولات با سختی­ هایی همراه است که همانطور که اشاره شد یکی از این موانع مشکلات ارزی است. از مشکلات دیگر قوانین لحظه­ای و متغیّر گمرک است که بسیاری از صادرکنندگان و واردکنندگان را دچار مشکل می­کند. برای جلوگیری از این مشکلات شما می­توانید ما کارشناسان مجرّب استیل سرای صحبت کنید و از نقطه نظرات آنان درباره قیمت این محصول بهره ­مند شوید.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت

قیمت این محصول به صورت یکسانی نیست و امکان تغییر آن به صورت ماهانه و یا حتی هفته به هفته وجود دارد. این تغییرات نوسانی به دلیل تغییر قیمت موّاد اولیه است.

موّادی که لازمه ساخت لوله گلخانه ای است. برای مثال حتی همین فرایند گالوانیزاسیون می­تواند به افزایش قیمت محصولات منجر شود. فرایند گالوانیزاسیون به پوشاندن فلز توسط فلز دیگری مانند روی می­گویند که این روش باعث ماندگاری بالاتر لوله  می­شود.

یا همین پوشش ها یا پوش­ ها که عموماً در اطراف لوله ­ها کشیده می­شود برای جلوگیری از ورود ذرّات به داخل لوله­ ها استفاده می­شود. مورد دیگری که می­توان به آن اشاره کرد احاطه کننده یا آبکش است.

در خرید لوله گلخانه­ ای باید به مورد پوشش آن خیلی توجه کرد مخصوصاً در خاک­های ناپیدار که استفاده از پوشش بسیار ضروری است. همین موارد بر قیمت لوله گلخانه ای بسیار تأثیر گذار هستند.

تاثیر بورس

از موارد تأثیر گذار دیگر به بازار بورس کالا اشاره کرد. همانطور که گفته شد ما با نوسانات ارزی مواجه هستیم ولی اگر عرضه زیاد باشد باعث کاهش قیمت کالا می­شود و چون چند سالی است این امرصورت می گیرد و تقریبا عرضه و تقاضا به یک میزان ثابتی رسیده است باعث ثبات نسبی قیمت لوله گازی و به خصوص در زمینه دیگر محصولات فولادی شده است.

یکی دیگر از این عوامل تأثیر گذار بر قیمت این محصول، قیمت جهانی سنگ آهن است. ازآنجایی که یکی از مواد اولیه تولید لوله گلخانه ای سنگ آهن است پس به طورحتم قیمت جهانی این ماده پرارزش یعنی؛ آهن بر قیمت این مدل از لوله تأثیر گذار خواهد بود.

طریقه قیمت گذاری لوله گلخانه ای

با توجه به این نکته که قیمت متغیّر است پس نمی­توان قیمت ثابتی تعیین کرد و این به نوع متراژ سوله و یا گلخانه ای بستگی دارد که قرار است لوله گلخانه ای در آن نصب گردد. هر چقدر متراژ بالاتر باشد طبیعتاً هزینه ای که باید انجام شود گران تر خواهد بود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 473
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 23
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 73
  • آی پی دیروز : 36
  • بازدید امروز : 85
  • باردید دیروز : 44
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 522
  • بازدید ماه : 522
  • بازدید سال : 11,113
  • بازدید کلی : 34,557