loading...
راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف
CafeSeo بازدید : 31 جمعه 04 مهر 1399 نظرات (0)

بررسی قیمت انواع لوله گازی

بررسی قیمت لوله گازی دارای اهمیت بسیاری است و داشتن اطلاعات کافی از قیمت لوله گاز منجر به محاسبه درست و دقیق می­ شود. حال چه درمورد بحث مصارف داخلی خانه و لوله کشی­ ها و چه درمورد مقوله صادرات و واردات. در این مقاله به موضوعاتی از این قبیل خواهیم پرداخت.

خطوط لوله گاز در بخش توزیع وظایف مختلف، از جمله انتقال گاز از بخش انتقال به ایستگاه­ های تقلیل فشار، انتقال گاز از ایستگاه ها به یکدیگر و انتقال گاز از ایستگاه ها به محل های مصرف را نیز بر عهده دارند. اگر بخواهیم تعریف جامع ­تری از لوله گازی ارائه دهیم، باید گفت که به طور کلی این لوله ­ها، لوله های فولادی یا پلی اتیلن در خطوط انتقال گاز می باشند.

مصرف لوله گازی

این لوله مصارف زیادی دارد که به مواردی از آن می­توان اشاره کرد مانند؛ ساختمان­ های مسکونی، سوله­ های صنعتی، نیروگاه­ ها، پالایشگاه ­ها ، پتروشیمی ­ها و همچنین این لوله ها در سیستم هوای فشرده هم به کار می­ رود.

لوله گازی انواع متفاوتی دارد و البته باید این را در نظر داشت که قیمت برحسب هر شاخه لوله گازی محاسبه می ­شود.

قیمت لوله گازی متغییر است و به این شکل نیست که هر سال یک قیمت داشته باشد بلکه قیمت آن ماهانه می­تواند تغییر کند؛ بسته به این که چه قطر و از چه جنسی باشد و یا اینکه روی کار نصب شود یا به صورت زیر کار متفاوت است.

البته به این نکته باید توجه داشت که لوله گاز باید حتی المکان روی کار نصب شود به غیر از مواردی که ناگزیر به نصب لوله به صورت زیر کار باشیم. اگر بخواهیم انواع لوله گازی را نام ببریم باید به لوله گاز توکار سپاهان، لوله گاز روکار سپاهان، لوله گاز روکار کچو و لوله گاز توکار کچو اشاره کرد که قیمت­های متفاوتی با یکدیگر دارند.

قیمت لوله گازی _ استیل سرای

 

عوامل تاثیر گذار بر قیمت

مقاومت لوله ­های گازی تاثیر مهمی بر کیفیت آن ها داشته و بر قیمت لوله گازی بی تأثیر نخواهد بود. در بررسی خرابی خطوط لوله می­توان به دو گونه مکانیزم نظر داشت.

مورد اول خرابی­ها که بیشتر به گذر بارگذاری خاصی از یک معیار مقاومتی اشاره دارد و نوع دوم خرابی­ها به زمان استفاده تدریجی سازه ­ها را شامل میشود. قیمت محصولی که مقاومت بالاتری دارد طبیعتاً بیشتر است. که این مقاومت بالا لوله گازی در مواردی مانند وقوع زلزله خود را نشان خواهد داد.

این اثرات ناشی از حرکت گذاری زمین که به علت انتشار امواج در زمان زلزله رخ می­دهد به لوله فشار می ­آورد و همچنین اثرات ناشی از جابجایی­های ماندگار در زمین. به موارد تأثیر گذار بر قیمت لوله گازیمی­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قیمت سنگ آهن جهانی:

    ازآنجایی که ماده اولیه تولید لوله گازی سنگ آهن است پس به طورحتم قیمت جهانی این ماده پرارزش یعنی؛ آهن بر قیمت لوله تأثیر گذار خواهد بود.

  • قیمت ارز:

    امروزه واردات و صادرات و به طور کلی تجارت جهانی نقش مهم و کلیدی در نوسانات بازار داخلی کشورها دارد و بالطبع نرخ ارز که اصل مبادلات محصولات است بر قیمت لوله تأثیر خواهد گذاشت.

  • عرضه وتقاضا:

    این مسئله یکی از عوامل بسیار مهم و تاثیرگذار بر لوله گازی است. هرچه میزان عرضه این محصول بیشتر و تقاضای آن کمتر باشد قیمت کاهش می یابد و بالعکس هرچه تقاضا بیشتر و عرضه کمتر باشد قیمت محصول افزایش خواهد داشت.

  • بازار بورس کالا:

    همانطور که گفته شد عرضه زیاد باعث کاهش قیمت کالا می­شود و چون چند سالی است این امرصورت میگیرد و تقریبا عرضه و تقاضا به یک میزان ثابتی رسیده است باعث ثبات نسبی قیمت و به خصوص در زمینه دیگر محصولات فولادی شده است.

بررسی قیمت انواع لوله گازی

لوله گازی انواع متفاوتی دارد و البته باید این را در نظر داشت که قیمت لوله گازی برحسب هر شاخه لوله گازی محاسبه می­شود. قیمت لوله گازی متغییر است و به این شکل نیست که هر سال یک قیمت داشته باشد بلکه قیمت آن ماهانه می­تواند تغییر کند.

قیمت لوله گاز بسته به این که چه قطر و از چه جنسی باشد و یا اینکه روی کار نصب شود یا به صورت زیر کار متفاوت است. البته به این نکته باید توجه داشت که لوله گاز باید حتی المکان روی کار نصب شود به غیر از مواردی که ناگزیر به نصب لوله به صورت زیر کار باشیم.

اگر بخواهیم انواع لوله گازی را نام ببریم باید به لوله گاز توکار سپاهان، لوله گاز روکار سپاهان، لوله گاز روکار کچو و لوله گاز توکار کچو اشاره کرد که قیمت­های متفاوتی با یکدیگر دارند

 

طریقه قیمت گذاری

در مبحث لوله کشی ساختمان اولین مسئله ای که باید مدّ نظر قرار داد نقشه پروژه است. با توجه به نقشه یک ساختمان می­توان، به صورت حدودی تعداد میزان قیمت لوله گازی و اتصالات مورد نیاز در یک پروژه را برآورد کرد. تعداد واحدها در یک ساختمان هم بر قیمت تأثیر گذار خواهد بود.

همانطور که می­دانید قیمتاین لوله به دو صورت توکار و روکار در میزان قیمت تأثیر گذار است. مسئله دیگری که باید مدّ نظر قرار داد، متراژ و قطر لوله­­ ای می­­باشد که انتخاب کرده اید. به این صورت که به میزان افزایش متراژ و قطر لوله سختی کار بیشتر می­شود و همچنین به زمان بیشتر برای اتمام پروژه نیاز است از همین رو هزینه ها و قیمت لوله ای که باید مصرف شود افزایش می ­یابد.

 

قیمت صادرات و واردات لوله گازی

شرکت­ های مختلفی وجود دارند که به خارج از کشور صادرات لوله گازی دارند از جمله به کشورهایی مانند عراق، ترکیه، قطر، گرجستان، ارمنستان، ترکمنستان، کویت، عمان، افغانستان، پاکستا، قبرس شمالی، سوریه و کشورهای دیگر. قیمت این لوله در رابطه با صادرات و واردات متفاوت است. یعنی؛ لوله گاز به یک قیمت صادر یا وارد کشور نمی ­شود.

 

صادرات لوله و اتصالات به عنوان یکی از پرتقاضاترین محصول فولادی است اما مشکلاتی هم در این مسیر وجود دارد مانند؛ نوسانات دلار و ارز ، قوانین لحظه­ای گمرک و … که مشکلات خاص خود را ایجاد نموده است و به همین دلیل نیاز به کارشناسان متخصص و مجرب در این زمینه دارد تا این مشکلات که در قیمت لوله گازی تأثیر مستقیم خواهد داشت را کمتر بکنند و چالش های آن با شما همراه سازد و تضمین می کند تا مسیر آسان و ایمنی را در پیشرو صادرکننده­ها و واردکننده ­ها قرار دهد.

 

از نظر مشاوران استیل سرای می­توانید در زمینه قیمت لوله گازی بهره­مند شوید تا با آرامش و به درستی مسیر خود را تعیین کنید.

قیمت لوله گازی _ استیل سرای

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 473
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 47
  • بازدید امروز : 22
  • باردید دیروز : 335
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 502
  • بازدید ماه : 1,604
  • بازدید سال : 9,729
  • بازدید کلی : 33,173