loading...
راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف
CafeSeo بازدید : 31 دوشنبه 14 مهر 1399 نظرات (0)

مزوتراپی مو چیست؟

ریزش مو یکی از اصلی ترین مشکلات در زمینه مو است. این مشکل تعداد زیادی از افراد را در سراسر دنیا درگیر خود ساخته است. ریزش مو در اثر عوامل ژنتیکی و محیطی رخ می دهد. از جمله عوامل محیطی می توان به کمبود مواد مغذی مورد نیاز برای رشد مناسب مو در بدن اشاره کرد. کمبود هر یک از موادی که پیاز مو برای رشد مو بدان نیاز داد، موجب سست شدن ریشه مو و ریزش آن می گردد. بر همین اساس یکی از گزینه های مناسب برای جلوگیری از ریزش مو، رساندن مواد مغذی مورد نیاز ریشه به آن است. این عمل امروزه بصورت پیشرفته توسط روش تایید شده ی مزوتراپی مو صورت می گیرد.
مزوتراپی روشی غیر جراحی برای تقویت رشد مو است. در این روش با استفاده از تزریق مواد مغذی نظیر ویتامین ها، هورمون ها، آنزیم ها و … ریشه موها تقویت می گردد. از نظر لغت شناسی واژه مزوتراپی به دو بخش «مزو» و «تراپی» تقسیم بندی می شود. مزو به معنی میانی و تراپی به معنی درمان اسست. در اینجا منظور درمان لایه میانی پوست است. از طرفی دیگر عمل تزریق و وارد شدن مواد مغذی به لایه ای از پوست که فولیکول مو در آن قرار دارد خونرسانی به ریشه مو را افزایش می دهد.

مزوتراپی مو-آنیل آکادمی

تاثیر مزوتراپی مو

پژوهش های علمی بر تاثیر کمبود مواد مغذی در ریشه مو بر میزان ریزش مو تاکید دارند. فولیکول مو به عنوان بخشی زنده از بدن جانداران برای فعالیت خود همواره به یکسری مواد مغذی خاص نیازمند است. گاهی در اثر عواملی نظیر سوء تغذیه، جذب ناقص مواد مغذی در اثر تغذیه نامناسب، بیماری های زمینه ای مانند کم کاری تیروئید، استرس و … ریشه مو سست شده و مجب ریزش می گردد. در روش مزوتراپی مو هر یک از این مواد مورد نیاز با توجه به نیاز فرد به لایه ای که ریشه مو در آن قرار دارد تزریق می گردد. این عمل به جذب سریع این مواد توسط پوست و فولیکول مو می انجامد. از طرفی دیگر بسیاری از انواع ریزش مو در اثر عدم تعادل هورمونی بدن رخ می دهد. عمل مزوتراپی مو تعادل هورمنی را در اطراف فولیکول مو بهبود می بخشد.

مزوتراپی مو-آنیل آکادمی

کوکتل مزوتراپی مو

کوکتل مو شامل یکسری از مواد مغذی موثر بر رشد در فازهای مختلف رشد مو است. این مواد با تاثیر مستقیم بر شبکه مویرگی اطراف فولیکول مو، بر تقویت ریشه مو تاثیرگذارند. موادی از قبیل ویتامین های گروه ب، هورمون ها، آنزیم های تاثیرگذار بر رشد مو و غیره در ترکیبات کوکتل مو قرار دارند. این مواد با تاثیر مستقیم بر ریشه مو در بازسازی و تقویت آن دخیل هستند. در مراکزی که مزوتراپی مو صورت می گیرد این کوکتل بر حسب نیاز فرد تزریق می شود. تهیه و تزریق کوکتل مزوتراپی مو امری تخصصی است.

کلاس حضوری و آنلاین یادگیری مزوتراپی مو

به دلیل حساسیت بالای پوست و مو سپردن درمان این دو بخش مهم از بدن به دست افراد کارنابلد کار بسیار نادرستی است. انجام هر فعالیتی که بر روی پوست و مو با هدف درمان و پیشگیری می بایست توسط شخصی دوره دیده انجام پذیرد. آکادمی آنیل با برگزاری کلاس های آموزشی حضوری و آنلاین اقدام به آموزش و مهارت آموزی به افراد علاقه مند می کند. افراد شرکت کننده در این دوره ها با در دست داشتن مدرک معتبر صادر شده در آنیل آکادمی به آسانی می توانند وارد حوزه کاری خود شوند. آنیل آکادمی با داشتن دوره های حضوری و غیرحضوری امکان یادگیری انجام مزوتراپی مو را برای افراد ساکن در تهران و تمامی شهرستان های کشور فراهم نموده است. افرادی که امکان شرکت در دوره های حضوری را ندارند می توانند جزوه و فیلم های آموزشی را از وبسایت آنیل آکادمی دریافت کنند. آنیل آکادمی با داشتن مجوز رسمی از وزارت کار و تعاون، آموزشگاهی مورد اعتماد برای گذراندن دوره های مختلف پوست و مو می باشد. افراد علاقه مند به حوزه زیبایی می توانند بدون دغدغه داشتن مدرک دانشگاهی در دوره های آموزشگاه آنیل شرکت کرده و سپس به آسانی وارد بازار کار شوند.

مزوتراپی مو-آنیل آکادمی

کاربرد مزوتراپی در بخش های مختلف بدن

مزوتراپی روشی بسیار کاربردی در حوزه زیبایی و سلامت پوست و مو است. از این روش کاربردی و محبوب در جهت زیبایی و جوانسازی پوست بخش های مختلف بدن استفاده می شود. این روش در هر یک از بخش های مورد استفاده بنابر نحوه انجام آن، تاثیرات چشمگیری بر جای می گذارد. از جمله کاربرد های محبوب این روش جهت پیشگیری و درمان ریزش مو است که در قسمت ” مزوتراپی مو” بطور مفصل به آن پرداختیم. در این مقاله قصد داریم شما را با سایر کاربردهای این روش درمانی جادویی و محبوب آشنا کنیم. چنانچه مایل هستید با کاربردهای دیگر مزوتراپی آشنا شوید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مزوتراپی برای لاغری:

یکی از کاربردهایی که برای مزوتراپی در کلینیک ها و سالن های ارائه دهنده خدمات زیبایی پوست و مو ارائه می شود، استفاده از آن برای لاغری موضعی است. این روش لاغری موضعی یک روش غیر تهاجمی برای از بین بردن چربی های تجمع یافته در قسمت هایی از بدن است که نسبت به رژیم غذایی مقاوم هستند. نواحی از بدن مانند بازوها، غبغب، قسمت داخلی ران و پهلو حتی پس از لاغری های با رژیک غذایی تغییر سایز کمتری دارند. از روش مزوتراپی جهت از بین بردن چربی های موضعی این نواحی استفاده می شود. هنوز به طور کامل مکانیسم عمل مزوتراپی برای از بین بردن چربی مشخص نیست. اما به احتمال فراوان، مواد موجود در کوکتل تزریقی مزوتراپی به تجزیه و لیپولیز سلول های چربی کمک می کند. همانگونه که در بالا گفته شد در نواحی مختلف بدن از این روش لاغری استفاده می شود. در اینجا به چندین ناحیه پر کاربرد برای مزوتراپی لاغری اشاره می شود.

مزوتراپی لاغری غبغب:

غبغب یکی از نواحی تجمع چربی در بدن است. تجمع چربی در این ناحیه ممکن است حتی در فراد لاغر و بدون اضافه وزن دیده شود. چربی غبغب یکی از چربی های بسیار مقاوم در برابر رژیم لاغری و ورزش های مختلف است. به دلیل حساس بودن این ناحیه و نزدیکی آن به نواحی سر و صورت، استفاده از روش های تهاجمی لاغری در این ناحیه بسیار خطرناک است. به همین دلیل یکی از نواحی پرطرفدار برای استفاده از مزوتراپی لاغری، کاربرد آن در لاغری غبغب می باشد.

مزوتراپی لاغری بازوها

پس از گذراندن دوره های رژیم غذایی سخت و طولانی دیدن بازوهایی حجیم که هنوز تغییر ساز آنچنانی نداشته اند، بسیار آزار دهنده است. در این موارد استفاده از روش های لاغری موضعی و غیر تهاجمی می تواند کمک شایان توجهی به از بین بردن چربی های اضافی این نواحی داشته باشد. در روش مزوتراپی لاغری، داشتن تخصص لازم در زمینه تهیه کوکتل لاغری بسیار مهم است.

مزوتراپی لاغری در ناحیه شکم

بدون شک یکی از بدترین نواحی تجمع چربی در بدن، شکم است. بزرگ بودن شکم در افراد موجب به وجود آمدن ظاهری ناموزون در آنها می گردد. اما متاسفانه تجمع چربی در ناحیه شکم امری اجتناب ناپذیر است. چه بسا افراد لاغری که با وجود پایین بودن وزنشان باز هم تجمع چربی شکمی دارند. ورزش و رژیم های لاغری سفت و سخت تا حد زیادی در از بین بردن چربی این نواحی تاثیرگذار هستند. اما گاهی برخی از افراد زمان و یا حوصله کافی برای این کار را ندارند. در چنین افرادی استفاده از سایر روش های لاغری توصیه می شود. یکی از کم عارضه ترین این روش ها که غیرتهاجمی نیز می باشد روش مزوتراپی برای لاغری شکم است. در این روش تزریقی کوکتل مناسب جهت لیپولیز چربی های شکمی در ناحیه تزریق می شود.

مزوتراپی لاغری در ران ها

ران ها یکی از مستعدترین نواحی برای تجمع چربی های اضافه بدن مخصوصا در خانم ها می باشد. از طرفی دیگر این نواحی یکی از محل های اصلی ایجاد سلولیت در بدن است. سلولیت به تجمع ناهموار و نامیزان چربی در لایه های زیرین پوست گفته می شود. این حالت موجب ایجاد پوستی ناصاف در ناحیه شده و در افراد با وزن های مختلف نیز دیده می شود. روشهای لاغری موضعی نظیر مزوتراپی تاثیر بسیار زیادی در از بین بردن سلولیت نواحی مختلف بدن نظیر ران ها دارند.

مزوتراپی لاغری صورت

گاهی با انجام کارهای زیبایی و مراقبتی بی شماری که در رابطه با صورت انجام می گیرد، بازهم برخی از افراد با چاقی صورت خود مشکل دارند. لاغر شدن صورت افراد با استفاده از روش های رایج لاغری ممکن است ریسک صدمه به پوست صورت و شلی افتادی آن را در پی داشته باشد. بنابراین انتخاب یک روش غیرتهاجمی و کم خطر برای لاغری صورت باید در اولویت افراد مراجعه کننده و افراد ارائه دهنده خدمات زیبایی و مراقبت پوست قرار داشته باشد. افرادی که آموزش لازم را در زمینه روش های مراقبت و زیبایی پوست و مو در مراکز معتبر گذرانده باشند می توانند در این زمینه بهترین راهنمای افراد باشند. به کمک مزوتراپی لاغری صورت می توان تجمع چربی در هر ناحیه از صورت را کنترل نمود.

مزایای مزوتراپی لاغری

به دلیل تهاجمی نبودن روش مزوتراپی برای لاغری، این روش بسیار مورد استقبال واقع شده است. از جهات مختلف می توان به مزوتراپی لاغری نگریست و مزایای آن را بر شمرد. در اینجا به چند مورد از این مزایا اشاره می شود:

  • مزوتراپی فاقد دوران نقاهت است و بلافاصله پس از انجام فرد می تواند به فعالیت های روزانه خود برگردد.
  • درد و کبودی در این روش لاغری نزدیک به صفر است.
  • هزینه پایینی نسبت به سایر روش های درمانی لاغری دارد.
  • آسیب به بافت ها، عروق خونی و اعصاب در این روش نزدیک به صفر است.
  • امکان انتخاب دقیق ناحیه مورد نظر برای لاغری وجود دارد.
  • می توان از آن در لاغری صورت و سایر نقاط حساس استفاده کرد.
  • در بهبودی جریان خون به ناحیه تاثیر بسزایی دارد.
  • پس از انجام مزوتراپی لاغری زخمی بر روی بدن به جای نمی ماند.

عوارض مزوتراپی لاغری

با جرات می توان گفت که روش مزوتراپی برای لاغری یکی از کم عارضه ترین روش های لاغری موضعی می باشد. ئر این روش لاغری تاکنون عارضه ای شدید گزارش نشده است. پس از انجام مزوتراپی لاغری به دلیل تزریقی بودن این روش ممکن است مقداری قرمزی و تورم در ناحیه به وجود آید که چند ساعت تا چند روز بعد کاملا برطرف می شود. از طرفی برخی افراد ممکن است به مواد درون کوکتل مزوتراپی حساسیت نشان دهند. در این حالت بهترین اقدام انجام تست حساسیت قبل از شروع به کار است.

آلوپسی آندروژنی

آلوپسی در لغت به معنی کم شدن مو و ریزش آن است. آلوپسی آندروژنی نامی است که در گذشته جهت تعریف ریزش مو با الگوی مردانه و زنانه به کار گرفته شده است. اگرچه امروزه می دانیم تمامی ریزش موهای با الگوی مردانه و زنانه تحت تاثیر هورمون های آندروژنی (تستسترون) نیستند اما این لغت در عمل هنوز هم به کار گرفته می شود. در گذشته این تصور وجود داشت که تمامی الگوهای ریزش مو مردانه و زنانه در اثر تغییر در الگوی هورمون های آندروژنی نظیر تستسترون رخ می دهد. تحقیقات جدید نشان می دهد که چیزی حدود 30 الی 40 درصد ریزش موهای با الگوی زنانه و مردانه تحت تاثیر عواملی دیگر نظیر عوامل وراثتی و محیطی قرار دارند. بر همین اساس درمان های هورمونی نمی توانند در بهبود 30 الی 40 درصد ریزش موهای غیر هورمونی تاثیرگذار باشند.

مزوتراپی یا مصرف داروهای هورمونی(ماینوکسیدل و فیناستراید)

همانگونه که در پاراگراف قبل اشاره شد 30 الی 40 درصد از ریزش مو در افراد تحت تاثیر الگوی هورمونی نمی باشد. مصرف داروهای هورمونی نظیر ماینوکسیدل و فیناستراید نهایتا توان کنترل ریزش مو را در 60 درصد از افراد دارای این مشکل دارند. در درمان باقی افراد که ریزش مو غیرهورمونی دارند، این داروها فاقد اثرگذاری مناسب می باشند. راه حل این امر در مورد این افراد استفاده از سایر راه های درمان ریزش مو می باشد. در کنار درمان های خانگی نظیر تغییر الگوی تغذیه، استفاده از شوینده مناسب مو، عدم استفاده از وسایل آسیب زننده به مو نظیر اتو و سشوار، اجتناب از بی رنگ کردن های مکرر موها و …، درمان هایی نظیر مزوتراپی مو می توانند در این زمینه بسیار تاثیرگذار باشند.

ریزش مو غیرهورمونی در افراد عموما در اثر عواملی نظیر استرس، تغیر در هورمون های غیر استروژنی، کمبود مواد مغذی، اختلالات ناشناخته خونرسانی و … رخ می دهد. از آنجاییکه کوکتل مورد استفاده در مزوتراپی مو بر طبق نیاز افراد می تواند ترکیبات متفاوتی داشته باشد، هریک از این موارد را می توان در درمان ریزش مو با مزوتراپی مورد توجه قرار داد.

مزوتراپی مو برای چه افرادی مناسب است؟

در بالا به مشکلات و دلایل عمده ریزش مو در افراد پرداختیم. درمان ها و روش های گوناگونی جهت درمان ریزش مو در افراد به کار گرفته می شود. افراد دارای اختلالات زیر می توانند در درمان ریزش موهای خود با استفاده از مزوتراپی دیدگاه مثبتی داشته و به نتایج مثبت درمان امیدوار باشند. بنابراین چنانچه به هریک از انواع ریزش مو مورد اشاره در زیر مبتلا هستید می توانید از درمان مزوتراپی مو با خیالی آسوده بهره ببرید:

ریزش مو سکه ای

یکی از نکات مثبت در مورد درمان ریزش مو با مزوتراپی، توانایی فرد انجام دهنده مزوتراپی در کنترل محل درمان است. به این معنی که چون درمان از طریق تزریق انجام می گیرد فرد اپراتور می تواند تصمیم بگیرد که چه نقطه ای به تزریق بیشتر و یا دوز بالاتر از کوکتل مزوتراپی نیاز دارد. همین مساله مزوتراپی مو را به یک درمان جذاب در کنترل ریزش مو سکه ای تبدیل می کند.

آسیب های ساقه مو

کوتیکول ساقه موها تحت تاثیر عواملی نظیر استفاده بیش از حد از سشوار و اتو مو، کمبود ویتامین و سایر مواد مغذی، شست و شوی نادرست موها و … دچار آسیب دیدگی می شود. جهت بازسازی و ترمیم کوتیکول مو می توان از مواد موجود در کوکتل مزوتراپی مو کمک گرفت. مواد مغذی و سایر ترکیبات موجود در کوکتل مزوتراپی با تاثیر مستقیم بر ریشه مو، توانایی ریشه را در بازسازی و ترمیم ساقه موها به شکل قابل قبولی افزایش می دهند.

ریزش موی ناشی از اضطراب و استرس

شرایط مختلفی می توانند افراد را دچار استرس و اضطراب کنند. استرس های مزمن و یا ناگهانی و حاد هر یک به شکلی بر اندام های مختلف بدن از جمله پوست و مو تاثیرگذارند. یکی از دلایل شایع در ریزش موی افراد استرس می باشد. برخی تغیراتی بدنی نظیر آنچه که در دوران بارداری و یا پس از آن رخ می دهد به دلیل تغیرات شدید هورمونی می تواند ریزش مو ناشی از اضطراب یا تلوژن افلوویوم را در پی داشته باشد. بهترین درمان ریزش مو در چنین شرایطی پس از یافتن ریشه اضطراب و سعی در کنترل آن، کمک به رشد مجدد موها از طریق مزوتراپی می باشد.

سرعت پایین رشد موها

سرعت رشد مو در افراد مختلف یکسان نیست. عوامل وراثتی می توانند تاثیر زیادی در سرعت رشد موی افراد داشته باشند. در کنار عوامل ژنتیکی، سایر عوامل محیطی نیز در سرعت رشد مو تاثیرگذارند. ممکن است در یک فرد واحد در دو برهه زمانی متفاوت به دلیل تاثیر عوامل محیطی سرعت رشد موها تغییر کند. در چنین شرایطی بهترین راه کمک به افراد جهت افزایش مجدد سرعت رشد موی آنها، درمان از طریق مزوتراپی مو است.

نازک شدن ساقه مو

ممکن است چنین به نظر برسد که این اختلال می تواند در دسته آسیب های ساقه مو دسته بندی شود. اما حقیقت ماجرا این است که نازک شدن ساقه مو به طور چشم گیری تحت تاثیر تغذیه مو از طریق ریشه آن قرار دارد. به همین دلیل می توان از طریق تقویت ریشه مو، ساقه موها را به حالت اولیه خود بازگرداند. این گزینه عمدتا در مورد افرادی صدق می کند که خود در ابتدا دارای ساقه مو ضخیمی بوده و در اثر تضعیف ریشه مو، ساقه نیز نازک شده است. مواد مغذی نظیر ویتامین ها، آنزیم های خاص، برخی هورمون ها و … که در کوکتل مزوتراپی گنجانده می شوند به تقویت و بازسازی ریشه مو کمک شایان توجهی دارند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 473
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 18
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 82
  • آی پی دیروز : 42
  • بازدید امروز : 171
  • باردید دیروز : 47
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 171
  • بازدید ماه : 171
  • بازدید سال : 10,762
  • بازدید کلی : 34,206