loading...
راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف
CafeSeo بازدید : 28 یکشنبه 06 مهر 1399 نظرات (0)

کابل های برق دارای نوع های مختلفی هستند و هر کدام کاربرد متفاوتی دارند. به تبع این تنوع بر قیمت کابل های برق نیز تاثیر میگذارد. قیمت کابل برق توسط پارامترهای مختلفی تعیین میشود. قیمت کابل برق نسبت به گذشته افزایش داشته است و علت این افزایش قیمت، گران شدن فلزاتی مثل مس، آلومینیوم و آهن است.

 

پارامتر هایی که بر قیمت کابل اثر میگذارند: ایرانی یا خارجی بودن کابل، نوع رسانا، کیفیت و قطر کابل ها. برای اثر هر یک از این پارامتر ها بر قیمت کابل برق توضیحات مختصری ارائه خواهیم کرد.

 

 

سیم و کابل-http://www.kamancableco.com/

 

همانطور که گفتیم نمونه های متفاوت سیم و کابل از لحاظ قیمت با هم متفاوتند برای مثال قیمت یک حلقه کابل برق دو در یک و نیم از قیمت کابل دو در دو و نیم کمتر است. پس همانطور که مشاهده کردیم قطر کابل ها بر قیمت کابل برق اثر میگذارند.

 

ایرانی یا خارجی بودن کابل ها از دیگر پارامتر های تاثیر گذار است. به طور کلی قیمت کابل خارجی از کابل برق ایرانی بسیار بیشتر است و کابل های ایرانی دارای قیمت های مناسب تری هستند.

 

به این نکته توجه کنید که قیمت کابل هرگز معیار مناسبی برای تعیین کیفیت آن نیست زیرا شرکت های ایرانی تمام تلاش خود را برای تولید سیم و کابل با کیفیت به کار میگیرند.

 

کیفیت معیار مناسبی برای تعیین قیمت کابل برق است اما کم و زیاد بودن قیمت سیم و کابل، هرگز فروش آن را تضمین نمی کند بلکه این کیفیت است که بر میزان خرید تاثیر میگذارد. همیشه سعی کنید سیم و کابل های با کیفیت را خریداری کنید.

 

 

مقایسه قیمت کابل برق ها با هم

 

 

سیم و کابل-http://www.kamancableco.com/

 

در سال های اخیر و با توجه به گران شدن فلزات مختلف از جمله مس، قیمت کابل های مسی نیز بالاتر رفته است. همچنین وزن کابل های مسی زیاد است و با توجه به قیمت بالای کابل مسی احتمال به سرقت رفتن این کابل ها دور از انتظار نیست.

 

استفاده از کابل های آلومینیومی به جای کابل های مسی نسبت به گذشته بیشتر شده است و علت این جایگزینی، قیمت کابل های آلومینیومی نسبت به کابل های مسی و وزن کمتر کابل های آلومینیومی نسبت به کابل های مسی است. به طور کلی کاربری هر دو فلز با هم یکسان است به شرطی که آلیاژ آن ها استاندارد باشد.

 

در ادامه به مزایا و معایب استفاده از این کابل ها میپردازیم.

 

 

مشخصات کابل برق های ارزان قیمت

 

 

 

 

در گذشته استفاده از کابل های مسی در زمینه ی تولید و توزیع برق بسیار رایج بود اما در سالهای اخیرکابل های آلومینیومی  جایگزین مناسبی برای کابل های مسی شده اند.

 

قیمت کابل آلومینیومی نسبت به مسی پایین تر است و همچنین وزن کابل های آلومینیومی نسبت به کابل های مسی کمتر است و دلیل دیگری که خریداران را مجاب به خرید کابل های آلومینیومی میکند سهولت در استفاده از کابل های آلومینیومی در تیر های چراغ برق است.

سیم و کابل-http://www.kamancableco.com/

 

بیشتر بخوانیم :خرید کابل برق

 

مزایای استفاده از کابل برق های با قیمت مناسب

 

همانطور که در قسمت قبل نیز گفتیم قیمت کابل های برق آلومینیومی آنقدر مناسب است که میتوان عنوان کابل برق قیمت مناسب را به آن اختصاص داد. از کابل های خود نگه دار که زیر مجموعه کابل های آلومینیومی هستند برای استفاده در تیر برق های هوایی و کابل قدرت های زمینی استفاده میشوند زیرا وزن کمتری نسبت به کابل های مسی دارند.

 

کابل های برق دارای استاندار لازم برای توزیع برق هستند. بسیاری از افراد به اشتباه فکر میکردند استفاده از کابل آلومینیومی به جای کابل مسی باعث بالا رفتن دمای کابل و افت جریان و افت ولتاژ میشود اما این تصور کاملا غلط است. اما نکته ی مهمی که باید به آن توجه کنید این است که سطح مقطع کابل های آلومینیومی باید بیشتر از کابل مسی باشد.

 

 

سیم و کابل-http://www.kamancableco.com/

 

 

بررسی کیفیت کابل های برق

 

کابل های مسی از ابتدا انتخاب مناسبی برای هادی سیم و کابل بوده است اما با محدود شدن منابع معدنی و بالاتر رفتن قیمت کابل مسی، دنبال جایگزین مناسبی برای مس بودند و سر انجام قرعه به نام آلومینیوم افتاد. با یاد آوری این موضوع که مقاومت الکتریکی آلومینیوم بیشتر از مس است اما باید گفت قیمت کابل برق آلومینیومی یک سوم کابل مسی است.

 

میتوان گفت ویژگی های آلومینیوم منحصر به فرد است. وزن کمتر این کابل برتری دیگری نسبت به کابل مسی است. نا گفته نماند که در کابل های آلومینیومی ممکن است خوردگی فلز نیز اتفاق بیفتد که البته با استفاده از کلمپ بی متال این مشکل قابل حل است. به طور کلی کابل های آلومینیومی دارای کیفیت قابل قبولی هستند و قیمت کابل های برق آلومینیومی نیز به صرفه تر از کابل مسی است.

 

به عنوان نکته پایانی باید به این موضوع اشاره کنیم که از آلومینیوم تنها در کابل های قدرت به عنوان کابل آلومینیومی زمینی و هوایی به صورت خود نگه دار یا فاصله دار میتوان استفاده کرد، همچنین باید بدانید به علت شکنندگی بالای آلومینیم، امکان استفاده از این  فلز برای کابل های افشان آلومینیومی نیست و فقط مناسب برای تولید کابل های مفتولی هستند.

 

سیم های آلومینیوم زره دار دسته ای از کابل های آلومینیومی هستند که تلفات دی الکتریک پایین اما مقاومت بالایی دارند و در شبکه های انتقال برق با تغییرات ناگهانی بار برای کاربری مسکونی یا صنعتی استفاده میشود. در کل از کابل های آلومینیومی زره دار در مکان هایی که امکان صدمه و ضربه فیزیکی وجود دارد به صورت دفن در زمین و در خارج تاسیسات استفاده میشود.

 

کمان کابل از بهترین و با سابقه ترین تولیدکنندگان سیم و کابل متناسب با نیاز خریداران است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 473
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 26
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 101
  • آی پی دیروز : 42
  • بازدید امروز : 196
  • باردید دیروز : 47
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 196
  • بازدید ماه : 196
  • بازدید سال : 10,787
  • بازدید کلی : 34,231