loading...
راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف
CafeSeo بازدید : 29 جمعه 04 مهر 1399 نظرات (0)

بررسی قیمت لوله آتش نشانی

لوله آتش نشانی از محبوب ترین تجهیزات و سیستم های ایمنی است که امروزه در سازه ی انواع ساختمان ها، از ساختمان های مسکونی گرفته تا اداری استفاده می شود. در این مقاله شما را با عوامل تاثیر گذار بر قیمت لوله آتش نشانی و انواع مختلف تجهیزات این سامانه آشنا می کنیم تا خرید مطمئنی داشته باشید و از کارآمدی این سیستم خرسند باشید.

قبل از هر چیز توجه داشته باشید که با توجه به شرایط بازار و تورم نمی توان به صورت قطع قیمت لوله آتش نشانی را مشخص کرد اما امیدواریم با توضیح فاکتورهای موثر بر قیمت این لوله شما را بیشتر با این موضوع آشنا کنیم.

نگاهی گذرا به لوله آتش نشانی

لوله آتش نشانی یا Fire sprinkler pipes به سامانه ای گفته می شود که جدا از لوله کشی های معمول در سازه ی ساختمان نصب می شود و با استفاده از سنسور های هوشمند، وجود دود یا آتش را تشخیص داده و به صورت اتومات و کاملا هوشمند به خاموش کردن آن می پردازد.

قیمت آن بر اساس نوع و جنس و بسیاری از پارامتر های دیگر متغیر است. بر اساس همین موضوع پیشنهاد ما به شما این است که قبل از هر گونه خرید، به جستجو در اینترنت و بازار بپردازید تا بهترین نوع و متخصص ترین فروشندگان را پیدا کنید.

بررسی قیمت لوله آتش نشانی و انواع مختلف آن

از مهم ترین عوامل در تاثیر گذاری بر قیمت نوع سیستم و لوله کشی آن است که به چندین مدل تقسیم می شود. به طور مثال روش سیلابی یا The deluge sprinkler system  به صورت خودکار و با استفاده از منبع مخصوص سیستم آب پاشی به تشخیص آتش سوزی می پردازد و آن را خاموش می کند.

این نمونه از ساده ترین و به صرفه ترین سیستم های اسپرینکلر های آتش نشانی است. یا به طور مثال سیستم پیش عملگر یا the preaction sprinklet system خود با استفاده از یک سیستم مخصوص به بررسی و رویت دود یا آتش سوری می پردازد و برای خاموش کردن آن اقدام می کند.

با توجه به این مدل ها که در سایر مقاله های این سایت نیز به توضیح و شرح آن ها پرداخته شده است می توانید به شناختی نسبی از قیمت لوله آتش نشانی برسید.

لازم است که در خصوص این مدل های مختلف و گوناگون با متخصصان شرکتی که قصد خرید این سیستم از آن ها را دارید صحبت کنید تا آن ها با توجه به شرایط لوله کشی، طرح سازه و معماری ساختمان و همچنین دکوراسیون و قیمت مورد نظر شما، بهترین مدل را برای ساختمان شما انتخاب کنند تا شما نیز بتوانید از کارآمدی این سیستم های هوشمند بهره ببرید.

قیمت لوله های آتش نشانی _ استیل سرای

قیمت در صادرات و واردات

با توجه به وضعیت فعلی بازار نمی توان رقم دقیقی برای قیمت لوله آتش نشانی تعیین کرد. هرچند لازم به ذکر است که در صورت تمایل شما برای استفاده و خریداری لوله های آتش نشانی خارجی و وارد ساختن آن ها باید با یک شرکت معتبر و مطمئن همکاری شود تا مشکلی پیش نیاد.

در عین حال در چندین سال اخیر در کشور عزیزمان ایران با پیشرفت عظیمی در صنعت فولاد روبرو شده ایم که این موضوع علاوه بر تاثیر گذاشتن بر قیمت، باعث تقویت شدن سیستم های آتش نشانی داخلی شده است و حتی با استفاده از صادرات این سیستم های آتش نشانی کمک شایانی به اقتصاد کشور صورت پذیرفته است.

در هر صورت برای استفاده از این سامانه و اطلاع از قیمت لوله آتش نشانی با کمک متخصصان یک شرکت مطمئن را انتخاب کنید و پس از کسب اطمینان از اعتبار آن، با خیالی راحت به خریداری و استفاده از لوله های آتش نشانی وارداتی بپردازید.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت لوله آتش نشانی

عامل های بسیار زیادی بر روی قیمت لوله آتش نشانی تاثیر می گذارند. جنس لوله ها و ضخامت آن ها، نحوه ی نصب آن ها و مدل قرار گرفتن اسپرینکلر ها ، نیاز یا عدم نیاز داشتن به پوشش یا محافظ لوله ها و … همگی از عواملی هستند که بر قیمت تاثیر به سزایی دارند.

با توجه به این موضوع که آب همواره در این لوله ها جریان دارد و اینکه لوله های این سیستم همیشه و در هر زمان در خطر آتش سوزی قرار دارند باید برای ساخت آن ها از جنسی استفاده شود که زنگ نزند یا خورده نشود که این موضوع خود مسئله ی بسیار موثری در تعیین قیمت است.

این جنس فلز همچنین باید نقطه ی ذوب بالایی نیز داشته باشد. بهترین جنس موجود در بازار برای به کار بردن در این سیستم های اتوماتیک آتش نشانی، فولاد گالوانیزه است که خود دارای روکش و لایه ی محافظی است که عمر لوله ها را بالا تر می برد و سرعت خورده شدن آهن را کند می کند.

بنابراین جنس فولادی که در ساخت این سیستم به کار می رود نیز در قیمت لوله نقش به سزایی دارد.

طریقه ی مشخص کردن قیمت

نمی توان به صورت حتم برای نصب و اجرای این سیستم های آتش نشانی قیمت ثابتی معین کرد. قیمت و نصب آن بر اساس نوع سازه و لوله کشی ساختمان مورد نظر تغییر می کند.

همچنین در بسیاری از مواقع، به هر اندازه که متخصص و لوله کش مربوطه تخصص بیشتری داشته باشد و با تجربه تر باشد، قیمت نصب و اجرای این سیستم نیز بالاتر می رود و بر روی قیمت تاثیر می گذارد.

همچنین باید در نظر داشت که این سیستم های آتش نشانی گاه به گاه نیاز به بازدید و بازرسی دارند بنابراین برای این مورد نیز باید هزینه ای جدا کنار گذاشته شود. در کل با وجود نامشخص بودن و تغییرات همیشگی قیمت لوله آتش نشانی، نمی توان انکار کرد که بهره بردن از چنین سیستمی بسیار هوشمند است.

قیمت در لوله کشی و اجرا

با توجه به اهمیت بالا و ظرافت این نوع لوله کشی و همچنین وضعیت و شرایط بازار و تورم جاری، می توان انتظار داشت که قیمت بالا باشد. هرچند می توان به جرات گفت که کارآمدی این سیستم و قدرت بالایی که در جلوگیری از آتش سوزی و خسارت های وحشتناک آن دارد باعث می شود که بسیاری بدون هیچ نگرانی مبلغ مورد نیاز را برای این سامانه پرداخت می کنند تا درصد خسارت های ناشی از آتش سوزی های احتمالی را به طرز چشم گیری کاهش دهند.

بکی از شرکت‌های صنعتی عرضه کننده انواع لوله و پروفیل از جمله لوله آنش نشانی، مرکز صنعتی استیل سرا می‌باشد که با ارائه‌ی انواع محصولات صنعتی آهنی، فولادی، اقسام متنوع پروفیل‌ها این امکان را برای خرید انواع لوله‌ها ایجاد می‌کند تا خریداران با هزینه‌ی به صرفه از بهترین کیفیت برخوردار باشند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 473
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 20
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 67
  • آی پی دیروز : 36
  • بازدید امروز : 78
  • باردید دیروز : 44
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 515
  • بازدید ماه : 515
  • بازدید سال : 11,106
  • بازدید کلی : 34,550