loading...
راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف
CafeSeo بازدید : 28 جمعه 04 مهر 1399 نظرات (0)

بررسی خرید انواع لوله آتش نشانی

امروزه خرید لوله های آتش نشانی یا سیستم اسپرینکلر در ساخت و ساز محبوبیت بسیاری دارند و با توجه به نوع ساختمان و مکان و درخواست مشتری تولید و در بازار فروخته می شوند.

بسیاری از معماران و مهندسان ساختمان های مدرن و امروزی که بر طبق استاندارد ساخته می شوند و تمامی نکات ایمنی را رعایت می کنند، در طراحی و سازه ی خود از این لوله های آتش نشانی بهره می برند.

در این متن تلاش می شود تا خواننده با مزیت ها و محدودیت های احتمالی خرید لوله آتش نشانی آشنا شود. با ما همراه باشید.

نگاهی اجمالی به خرید لوله آتش نشانی

لوله آتش نشانی به لوله هایی گفته می شود که به هنگام ساخت و ساز و بنایی یک سازه، در کنار دیگر لوله ها قرار می گیرد. خرید لوله آتش نشانی از این جهت نفع دارد که سنسور های هوشمند مربوط به این لوله ها، در صورت حس هرگونه حادثه ی آتش سوزی یا وجود دود، به صورت خودکار و اتوماتیک به آب پاشی و خاموش کردن آتش می پردازد و از وقوع بسیاری از حوادث خسارت زا جلوگیری می نماید.

این روش، روشی اثبات شده است و در بسیار از مکان ها در زمان وقوع حادثه از خسارت های بسیاری جلوگیری کرده است. به طور مثال، ساختمان هایی که در کشور انگلستان از این سیستم بهره مند شده اند تا کنون هیچ گزارشی مبنی بر مرگ یا خسارت شدید ناشی از آتش سوزی نداده اند. این سیستم ها قابلیت خاموش کردن حداقل 80% حریق را دارند. به همین دلیل متخصصان برای بسیاری از ساختمان ها، خرید لوله آتش نشانی را پیشنهاد می کنند.

خرید لوله آتش نشانی _ استیل سرای

عوامل تاثیر گذار بر خرید لوله آتش نشانی

عوامل بسیار زیادی در خرید این لوله و قیمتش تاثیر دارند. برای خرید لوله ی مناسب، سعی می شود تا شما را با این عوامل آشنا کنیم.

در فرایند خرید، شما با انواع مختلف سیستم های آن آشنا خواهید شد که هر یک از این روش های متفاوت، باعث وجود برخی تغییرات در قیمت های آن نیز می شود. بنابراین قبل از خرید بهتر است با این نمونه ها آشنایی لازم را داشته باشید.

الف) سیستم سیلابی یا Deluge sprinkle system

در هنگام انتخاب و خرید این لوله به شما توضیح داده خواهد شد که در این مدل، تمامی اسپرینکلر ها باز هستند و از طریق لوله های مربوطه به منبع متصل شده اند. وقتی از طریق سنسور های هوشمند فرمان برسد که خطر حریق و آتش سوزی وجود دارد این دستگاه ها به صورت خودکار فعال می شوند و به آب پاشی و کنترل آتش سوزی می پردازند.

ب) سیستم لوله ی خشک یا Dry pipe sprinkler system

در این مدل بر خلاف روش سیلابی که اسپرینکلرها باز و متصل به منبع هستند، لوله ها به شبکه ای وصل شده اند که که حاوی هوا هستند. این فضا تحت فشار است و زمانی که سنسورها خطر آتش سوزی را گزارش دهند هوای درون محفظه خالی می شود. تخلیه ی هوا و کاهش یافتن فشار درون محیط باعث باز شدن شیرهای آب می شود و بعد از آن آب به شبکه ی لوله کشی داخل شده و به آب پاشی آتش می پردازد.

ج) سیستم لوله ی تر یا Wet pipe sprinkler system

در این نمونه، شبکه های لوله های آتش نشانی برای خود منبع جدایی دارند که همه ی لوله ها به آن متصل هستند. با این روش، سنسور ها پس از احساس دود یا آتش به صورت خودکار آب را از منبع مختص به خود وارد لوله ها می کنند تا اطفای حریق صورت بگیرد. بسیاری از متخصصان در خرید لوله آتش نشانی، این نمونه را پیشنهاد می کنند.

د) سیستم پیش عملگر یا Preaction sprinkler system

در این مدل از سیستم لوله های آتش نشانی، از یک سیستم مخصوص برای اعلام آتش سوزی استفاده می شود. این سیستم بر اساس سنسور های مخصوص خود به لوله ها فرمان می دهد تا در زمان لازم به آب پاشی و خاموش کردن آتش بپردازند.

بر اساس این توضیحات می توانید هنگام خرید لوله آتش نشانی از فروشنده و کارشناس مخصوص کمک بگیرید تا بهترین نمونه را برای ساختمان خود انتخاب کرده و امنیت آن را بالا ببرید.

بررسی نقش انواع لوله در خرید لوله

لوله های آتش نشانی و سیستم اسپرینکلر نقشی مهم و حیاتی در برقراری امنیت ساختمان ایفا می کند.

بنابراین هر نوع لوله ای نمی تواند به عنوان لوله های آتش نشانی استفاده شود. بهترین و محبوب ترین فلز در خرید این لوله و سیستم اسپرینکلر، فولاد است. به دلیل مقاومت بالا در مقابل حرارت و آتش و بالا بودن نقطه ی ذوب آن، این نوع فلز از بهترین گزینه های ساخت لوله های آتش نشانی مورد استفاده در سیستم اسپرینکلر است.

فولاد گالوانیزه و فولاد سیاه پر کاربرد ترین جنس های مورد استفاده هستند که شما به هنگام خریداین لوله  به آن برخواهید خورد. تفاوت این دو مدل فولاد در روکش و پوشش این لوله ها است.

لوله های گالوانیزه توسط لایه ای از فلز روی روکش شده اند تا از خورده شدن لوله ها جلوگیری شود و همچنین طول عمر لوله بالاتر رود. این در حالی است که لوله های فولادی سیاه از این پوشش برخوردار نیستند بنابراین طول عمر پایین تری دارند و احتمال خورده شدن سطوح داخلی آن ها بیشتر است.

خرید لوله های آتش نشانی _ استیل سرای

نکات مهم در هنگام خرید لوله آتش نشانی

برای جوش دادن این لوله ها در سیستم آتش نشانی ساختمان، به یک جوشکار حرفه ای نیاز است. بهتر است در هنگام خرید، به این موضوع حتما توجه کنید.

همچنین بهتر است برای امنیت خود هزینه ی بیشتری کنید و از خرید این مدل با جنس فولاد سیاه خودداری کنید. برای جلوگیری از پیش آمدن هرگونه مشکلی، حتما با معمار و یا لوله کش های حرفه ای مشورت کنید و از تجربیات فروشنده ای که خرید را با او انجام داده اید استفاده کنید.

روش های خرید لوله آتش نشانی

با توجه به اهمیت نصب صحیح و کارآمد این سیستم، لازم است تا با جستجو و دقت فراوان به خرید این مدل از لوله پرداخته شود. با یک جستجوی بسیار ساده در اینترنت مشاهده خواهید کرد که فروشنده ها و سایت های بسیاری در حال حاضر می توانند شما را در خرید این لوله یاری کنند.

مراکز خرید مهم حضوری و آنلاین لوله های آتش نشانی

بهترین راه برای خرید مناسب، جستجو در سایت ها و شرکت های مختلف است. بهترین فروشنده های لوله های آتش نشانی، دارای تخصص و قیمت های مناسب هستند. با توجه به پیشرفت فضای مجازی و گسترده تر شدن ارتباطات در زمان حال، بسیاری از شرکت ها از جمله شرکت استیل سرای با فراهم کردن امکان خرید اینترنتی، لوله های مورد نیاز شما را به سراسر کشور ارسال می کنند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 473
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 34
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 37
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 180
  • بازدید ماه : 828
  • بازدید سال : 8,953
  • بازدید کلی : 32,397