loading...
راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف
CafeSeo بازدید : 55 چهارشنبه 29 مرداد 1399 نظرات (0)

پرده برقی چیست؟

پرده برقی یکی از جدیدترین پرده های منزل یا محیط های اداری و تجاری می باشد که سیستم باز و بسته شدن آن، برخلاف پرده های قدیمی با ریموت و از راه دور انجام میشود. این نوع پرده شباهت زیادی با پرده های معمولی داشته و تنها تفاوت آنها در نحوه باز و بسته شدن یا بالا و پایین رفتن پرده می باشد.

پرده برقی

انواع پرده برقی

پرده های برقی را می توان بر اساس فاکتورهای مختلفی دسته بندی نمود. به عنوان مثال، بر اساس نحوه باز و بسته شدن آنها می توان به گروه های زیر اشاره نمود:

پرده بالارو

همان طور که از نام این نوع پرده مشخص است، با استفاده از ریموت می توان به پرده فرمان داد تا از پایین ترین نقطه به سمت بالا حرکت نموده و جمع شود. این نوع پرده برقی بیشتر در محیط های اداری و تجاری و منازل با دکوراسیون مدرن کاربرد دارد.

.

پرده از کنار جمع شو

نوع بسیار رایج و پرطرفدار پرده برقی که با پرده های موجود در منازل ایرانی بسیار تناسب دارد، پرده کنار جمع شو می باشد. پس از ارسال فرمان توسط ریموت به موتور، پرده از یک طرف بدون آسیب وارد شدن به ظاهر پرده جمع میشود.

پرده سایبانی پرده برقی سایبانی از نمونه های کاربری برای فروشگاه ها، مغازه ها می باشد که البته می توان از آنها به عنوان پارکینگ در حیاط منزل نیز استفاده نمود. این نوع پرده بر اساس جنس پوشش پرده در انواع مختلفی تقسیم بندی میشود که پرده های برزنتی و پی وی سی بیشترین کاربرد را دارند. .

 

زیپ پرده و شید پرده برقی چیست ؟

در حالت کلی شید رول یا همان پرده برقی به صورت عمودی نصب می شود. شید پرده ها محدود به قاب پنجره ساختمان است. این پرده برقی ها به طور جداگانه و مستقل از پنجره نسبت به یکدیگر فعالیت می کند. شید پرده ها غالبا در چارچوب پنجره نصب و اجرا میشود که برای رسیدن به نور بیرون حتما باید شید پرده را به صورت عمودی جابجا کرد. شید رول ها بر خلاف پرده هایی که از سقف و گاها زیر آرک آویزان میشوند روی پنجره و داخل کادر پنجره نصب می گردد. طراحی خاص شید پرده ها حس فضای محیطی مدرن و مینیمال را به شما می دهد. تکنولوژی به کار رفته در شید پرده ها که توسط سایه بام تولید و اجرا می شود به گونه ای است که می توان به صورت دستی و یا با استفاده از موتورهای توبولار بالا و پایین شوند. این کار عموما وجه تمایز بینظیری نسبت به پرده های عادی دارد. در شید رول ها از مکانیزم کابل در دو طرف پرده بکار گرفته شده تا پرده حالت صاف و بدون خمیدگی را به خود داشته باشد. شید رول ها از بالا و پایین محدود به رول هستند و از این رو نام آن را شید رول هم گاها خطاب میکنند.

شید پرده برقی کابلی سایه بام

شید پرده سایه بام

مکانیزم حرکتی پرده برقی چگونه است؟

مکانیزم حرکتی شید رول بسیار زیبا و کارآمد است. شید رول عموما با استفاده از موتور برقی توبولار راه اندازی و نصب می‎شود. به این صورت که برای بالا و پایین نگاه داشتن این پرده‎ها می‎توان به صورت دستی و یا برقی این کار را انجام داد. از مزیت های پرده برقی سایه بام می‎توان به یکدست بودن، تنوع در نوع پرده، برقی بودن، سبک و کم جا و بسیار مزیت دیگر به آن اشاره کرد. شید رول یا همان پرده برقی برای فضاهایی نظیر: اتاق خواب، اتاق اداری، اتاق جلسات و … استفاده کرد.

انواع پرده برقی شرکت سایه بام

استفاده از پرده های سنتی شاید برای خانه هایی که متراژ بزرگی دارد بسیار مناسب باشد. اما برای اتاق های اداری و اتاقهایی که در دید نور مستقیم خورشید قراردارند بسیار اهمیت دارد. تفاوت بسیاری بین شید پرده و پرده زبرا وجود دارد. یکی از این تفاوت‎ها را می‎توان به عمر مفید آن اشاره کرد. در شید پرده‎ های طرح دار، شما می‎توانید هر نوع طرحی را نسبت به محیط استفاده خود در خواست چاپ بدهید. پرده های شید از بهترین جنس پی وی سی و قشای پی وی سی (PVC Curtains) تشکلی شده است. این قشا باعث طول عمر بالا و افزایش کیفیت ساخت پرده می شود. پرده برقی تفاوت دیگری با زبرا پرده دارد. از دیگر تفاوت شید پرده می توان به اتوماتیک بودن آن اشاره کرد. در شید پرده می توان از موتور توبولار استفاده کرد. این موتور با توان برقی بسیار پایین و کنترل از راه دور می‎تواند بدون استفاده از سیستم مکانیکی ، تنها با یک ریموت کنترل، پرده را بالا ویا به پایین هدایت کند. شید پرده‎ها در کنار شیشه‎های جمع شونده تاشو بسیار زیبا هستند. همچنین با طراحی خاص شیشه گیوتینی در کنار شید رول باعث میشود تا بهترین انتخاب برای کارفرما و طراحان معمار باشد.

موتور پرده برقی

پرده با موتور سیمی در این نوع پرده که در واقع ارزان ترین نوع پرده به شمار می رود، وظیفه باز و بسته شدن پرده توسط موتوری انجام میشود که به سیم موجود روی ریل متصل است. موتور نیروی مورد نیاز برای چرخش قرقره موجود روی ریل را تامین نموده و در نهایت منجر به کشیدن سیم متصل به حلقه های پرده می گردد. از معایب این نوع پرده می توان به صدای زیاد در باز و بسته شدن اشاره نمود. پرده برقی با موتور گریبکس از بهترین نمونه های پرده برقی می توان به پرده هایی اشاره نمود که موتور آنها روی ریل قرار گرفته و بدون صدا باز و بسته شدن پرده را انجام می دهد. لازم به ذکر است که قیمت پرده برقی با این نوع موتور نسبت به نوع سیمی گران تر است. چون برای هر لایه از پرده نیاز به یک موتور خواهید داشت و در مقابل، بدون صدا و با حرکت یکنواخت جمع شدن پرده انجام خواهد شد.

نحوه کنترل پرده برقی

در ساختار کلی پرده برقی ، علاوه بر پارچه می توان موتور، ریل و ریموت را مشاهده نمود. فرآیند کنترل این نوع پرده با ریموت به این صورت می باشد:

فرمان باز یا بسته شدن پرده از طریق ریموت به موتور ارسال می گردد

در پرده هایی که موتور آنها سیمی می باشد، موتور سیم متصل به پرده را به حرکت در آورده و عمل باز یا بسته شدن صورت میگیرد. پرده هایی که دارای موتور گیربکس هستند، با ارسال فرمان به ریموت، موتور روی ریل حرکت نموده و فرمان را اجرا می کند.

پرده برقی

موتور هوشمنده پرده برقی

از بهترین و جدیدترین انواع پرده می توان به پرده های هوشمند اشاره نمود. پرده هوشمند برقی دارای سنسورهایی با قابلیت تشخیص ابتدا و انتهای پرده بوده و می توان باز و بسته شدن پرده را برنامه ریزی نمود. موتور پرده هوشمند برقی به اپلیکیشن های نصب شده روی گوشی تلفن همراه متصل شده و از این طریق برنامه ریزی میشوند. به عنوان مثال، می توان به گونه ای برنامه ریزی کرد که پرده در ساعت خاصی از شبانه روز باز یا بسته شود. این نوع پرده از نظر قیمت گران تر از نوع برقی معمولی هستند، اما گزینه ای مناسب برای خانه های هوشمند و لوکس به شمار می روند.

 

خرید پرده برقی

در خرید پرده برقی سوالات زیادی ممکن است ذهن افراد را به خود مشغول کند که از جمله آنها می توان به این اشاره نمود که آیا هر نوع پرده را می توان برقی کرد؟ پاسخ به این سوال مثبت بوده و لازم است بدانید که اگر نصاب حرفه ای باشد، می تواند متناسب با وزن و نوع پرده، موتور مخصوص و مناسب انتخاب و استفاده نماید. در سایر زمینه ها هیچ محدودیتی وجود نخواهد داشت. گروه سایه بام علاوه بر ارائه انواع پرده برقی، مشاوره های رایگان قبل از خرید ارائه داده و برای بهترین انتخاب، همراه شما خواهند بود.

زیپ پرده برقی سایه بام

پرده برقی سایه بام

شید رول سایه بام

جهت مشاهده نمونه کارهای این محصول کلیک نمایید


سوالات متداول

پرده برقی چیست و چه کاربردی دارد ؟

پرده برقی از انواع متریال های پوششی جهت پوشش محیط دور پنجره ، ساختمان و سقف های متحرک بکار رفته و برای پوشش تراس ، پوشش بالکن ، پوشش اطراف سقف متحرک ، پوشش اطراف استخر و … استفاده می‌گردد و نیازی به مجوز شهرداری ندارد.

قیمت پرده برقی چقدر است؟

قیمت پرده برقی براساس متراژ پروژه و نوع متریال پارچه ، بر واحد متر مربع تعیین شده و برای تعیین این قیمت ، کارشناسان ما باید از پروژه شما بازدید رایگان کرده و پیش فاکتور نهایی صادر گردد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 473
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 31
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 55
  • باردید دیروز : 20
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 224
  • بازدید ماه : 538
  • بازدید سال : 7,562
  • بازدید کلی : 31,006