loading...
راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف
CafeSeo بازدید : 31 شنبه 03 آبان 1399 نظرات (0)

کلیه نکات برای رنگ آمیزی ساختمان

نقاشی ساختمان یک ضرورت برای نوسازی فضای داخلی و خارجی ساختمان ها است که در بین این فظای بزرگ دیوارها بخش بزرگی از فضا را اشغال کرده و بالاترین سطح دید را نسبت به جاهای دیگر در اختیار دارند و برای یک فضای تمیز و دارای دیوارهای نقاشی شده از لوکس ترین طرح ها، بهترین چیدمان منزل، لوازم خانگی گران قیمت استفاده می کنند که جلوه خاصی را برای ساختمان ها به وجود می آورد .

در این خصوص شرکت های زیادی هستند که فعالیت دارند و می توان برای رنگ آمیزی ساختمان خود از مجرب ترین افراد استفاده کرد تا ضمن استفاده از بهترین کیفیت ممکن در انتخاب رنگ ها زیبایی دکوراسیون ساختمان را دو برابر کند.

رنگ آمیزی ساختمان

انواع رنگ آمیزی ساختمان

رنگ آمیزی ساختمان نیز عین مصالح دیگری که در ساختمان ها استفاده می شود از انواع مختلفی وجود دارد که در اینجا به معرفی چند نمونه از آن ها می پردازیم.

رنگ پلاستیک

رنگ پلاستیک نمونه ای از رنگ معماری ساختمان است که در بین انواع مختلف رنگ های ساختمانی دیگر موجود است مدت هاست که یکی از پر کاربرد ترین رنگ ها است و معمولا رنگ آمیزی دیوار با رنگ پلاستیک از آسان ترین روش ها می باشد که از طرفی دیگر خشک کردن آن نیز در سریع ترین زمان ممکن اتفاق می افتد.

بنابراین این نکته مهم را باید در نظر داشت که برای استفاده از رنگ پلاستیک به یک نقاش حرفه ای احتیاج دارید که خدمات ارائه شده برای شما را با بهترین شکل ممکن به پایان برساند و در این خصوص افرادی که تجربه ای رنگ آمیزی ساختمان نداشته اند نمی توانند به راحتی این کار مهم را بر عهده بگیرند زیرا موجب خرابی کار و بی کیفیت بودن سطح کار می شوند.

رنگ روغنی

رنگهای روغنی نیز از جمله رنگ هایی هستند که برای نقاشی دیواره های داخلی ساختمان کابرد زیادی را به همراه دارند که معمولا رنگ های روغنی به سه دسته تقسیم می شوند: رنگهای روغنی براق ، رنگ های روغنی نیمه مات و رنگ های روغنی مات در دسترس هستند که هر کدام کاربرد خاص خود را دارد و از هر کدام از این دسته بندی رنگ ها در قسمت های مختلفی از ساختمان به کار می رود و همچنین از این رنگ به عنوان یکی از مصالح ساختمانی عایق بندی و استیل ضد زنگ نیز مورد استفاده قرار می گیرد

بنابراین از رنگ های روغنی نیز به راحتی می توان با توجه به مصرف خود از انواع مختلفی از قبیل این دسته استفاده کرد و این مورد از رنگ نیز کاربرد زیادی در رنگ آمیزی ساختمان را بر عهده دارد.

رنگ اکریلیت

اگر اطلاعات کافی در مورد رنگ را داشته باشید حتما این مورد بار ها برایتان اتفاق افتاده است که با رنگ اکریلیت آشنایی داشته باشید و عمدتا از رنگ اکریلیک در نقاشی ساختمان برای ایجاد نقش شخصی یا چیزی بر روی دیوار ها می باشد و از جمله رنگ هایی است که کاربرد خاص خود را به همراه دارد و در مصارف دیگر نمی توان از رنگ اکریلیت استفاده کرد و تنوع رنگی که اکریلیک با خود دارد در سطح بالا وجود دارد

از طرفی دیگر از جمله رنگ‌ های انعطاف ‌پذیر است که شما می‌ توانید بر روی هر سطحی آن را اجرا کنید  معمولا پایه اصلی این رنگ آب است در نتیجه بسیاری از افراد که با پایه نفت موافق نیستند می توانند از رنگ اکریلیت برای مصارف خود استفاده کنید.

رنگ پتینه

هنر پتینه یکی از زیباترین هنرهای است که در ایران از آن استفاده می شود که می توانید برای تبدیل خانه خود به یک اثر هنری از آن استفاده کنید، استفاده از رنگ پتینه ممکن است به عنوان دوران باستان در ذهن بسیاری از افراد باشد اما  پتینه در اصل به عنوان یک هنر ایتالیایی شناخته شده است ولی سلیقه و هنر ایرانیان در استفاده از این رنگ باعث شده است تا یک سبک منحصر به فرد در ایجاد شود.

این هنر مورد توجه همه قرار بگیرد که رنگ پتینه به دو سبک کلاسیک و مدرن در دسترس می باشد و با توجه به نوع دکوراسیون داخلی و سبک آن می توان از این رنگ استفاده کرد که این نوع از رنگ نیز توسط استاد کار گر ماهر در ساختمان ها انجام می شود.

رنگ آمیزی ساختمان
انواع طرح و شیوه های نقاشی ساختمان

در رنگ آمیزی ساختمان ها با انواع مختلفی از طرح ها و شیوه های نقاشی ساختمان برخورد می کنیم که در این قسمت به چند مورد از طرح های موجود اشاره می کنیم و این طرح ها عبارتند از ایجاد بافت با مولتی ‌کالر، رنگ‌آمیزی ساختمان متالیک، تکنیک پاششی، رنگ سایه روشن، رنگ آمیزی ساختمان با اکلیل، روش بافت‌دار کردن، بلکا، روش استنسیل، رنگ‌آمیزی دیوار با اسفنج و … موجود هستند.

از چه فاکتورهایی برای رنگ آمیزی ساختمان استفاده می شود؟

معمولا در بررسی رنگ ها با فاکتور هایی برای رنگ آمیزی در ساختمان برخورد می کنیم و این فاکتور ها بر اساس مشخصات و انتخاب نوع رنگ در منزل مشخص می شود و باید در این زمینه اطلاعات کافی را داشته باشید تا رنگی مناسب برای محلی که در نظر گرفته اید خریداری کنید.

قیمت رنگ آمیزی ساختمان

رنگ به خاطر اینکه از انواع مختلفی در بازار وجود دارند برای این که بخواهیم قیمت رنگ آمیزی ساختمان خود را مورد بررسی قرار دهیم در قدم اول باید مشخصات ساختمان از نوع اندازه و ابعاد و همچنین محل مصرف را در نظر داشته باشیم که هر چقدر متراژ ساختمان بیشتری داشته باشیم قیمت رنگ آمیزی نیز روند افزایشی را با خود به همراه دارد و قبل از خرید رنگ و همچنین رنگ آمیزی ساختمان ها باید این موارد گفته شده را در نظر بگیرید.

ابزار های مورد استفاده برای رنگ آمیزی ساختمان های بلند

برای اینکه کار رنگ آمیزی ساختمان خود را شروع کنید پس از خرید رنگ به ابزار هایی از جمله انواع قلم مو برای رنگ آمیزی نمای ساختمان، پد رنگ آمیزی، اسپری رنگ، انواع پاشنده دستی یا اسپری رنگ، غلطک برای رنگ آمیزی، نردبان، سنباده، کاردک، نیاز خواهید داشت تا بتوانید کار رنگ آمیزی ساختمان را تمام کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت worksafety-pazirik.com مراجعه کنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 473
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 25
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 115
  • آی پی دیروز : 42
  • بازدید امروز : 212
  • باردید دیروز : 47
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 212
  • بازدید ماه : 212
  • بازدید سال : 10,803
  • بازدید کلی : 34,247