loading...
راهنمای خرید کالا و سرویس های مختلف
CafeSeo بازدید : 21 چهارشنبه 02 مهر 1399 نظرات (0)

در این مطلب میخواهیم بدانیم کانکس چیست و انواع آن کدامند؟ و اینکه میتوان از کجا خریداری کرد؟

کانکس بر اساس یک ایده ی اولیه به شکل امروزی در آمده است، کانکس ها ابتدا به عنوان محلی برای اسکان موقت و به عنوان سر پناهی که به سرعت ساخته و نصب میشوند به وجود آمدند اما با گذشت زمان نیز بسیار پیشرفت کردند و تولید کنندگان به فکر استفاده ی بیشتر از این سازه های از پیش ساخته افتادند.

قبلا از سازه ها به عنوان مکانی برای سکونت کوتاه مدت استفاده  میشد اما در حال حاضر کاربرد فراوانی در زندگی انسان ها دارند و بسیاری از مشکلات برای سکونت بلند مدت یا کوتاه را حل کرده اند.

حتما شما تا به حال کیوسک تلفن، دکه های روزنامه فروشی یا کیوسک های خدماتی را دیده اید همه ی این سازه ها زیر شاخه ی کانکس هستند.

در چند سال اخیر و با بروز حوادث طبیعی چون زلزله شاهد استفاده بیشتر از آن ها برای اسکان خانوار های آسیب دیده بودیم و متوجه اهمیت ساخت آن شدیم.

برای معرفی انواع آن و آشنایی با کاربرد و مزایای آن ها این مطلب را تا پایان مطالعه کنید.

 

انواع کانکس

نگهبانی: اتاقک های ساده و کوچکی هستند که در ورودی شرکت ها یا مجموعه ها نصب میشوند و پرسنل حراست یا نگهبانان در این کانکس به خاطر وسعت دیدی که در اختیار دارند به خوبی کل مجموعه را زیر نظر دارند.

کارگاهی: از این نوع بیشتر در پروژه های عمرانی استفاده زیادی میشود، هم به عنوان محل استراحت کارکنان و کارگران و هم به عنوان دفتر پروژه.

این نوع با ابعاد مختلف تولید میشوند و با صرف هزینه ی اندک و به سرعت ساخته میشوند.

ویلایی: این نوع معمولا در خانه باغ ها و ویلاها مورد استفاده قرار میگیرند زیرا در ابعاد مختلف و با امکانات لازم رفاهی ساخته میشوند.

مدل ویلایی متناسب با نیاز مشتریان اتاق های متعدد، سرویس بهداشتی و حمام، وسایل سرمایشی و گرمایشی و سایر تجهیزات مورد نیاز را دارد.

سرایداری: برای حفاظت از مجتمع های آپارتمانی و مسکونی وجود نگهبانی که به صورت دائمی از آن جا حراست کند ضروری است.

کانکس سرایداری محل مناسبی برای اسکان نگهبان و خانواده اش خواهد بود. این نوع معمولا در حیاط یا پارکینگ قرار میگیرند.

فروشگاهی: کانکس فروشگاهی معمولا در گذرگاه ها و محل های پر تردد برای فروش محصولات فرهنگی یا مواد خوراکی مورد استفاده قرار میگیرد.

این نوع قفسه و محلی برای قرار دادن اجناس دارند و مجهز به کرکره های برقی هستند که امنیت آن ها را تامین میکند. همچنین در شب با چراغ های زیبا نورپردازی میشوند.

کیوسک خدمات شهری: از این مدل برای ارائه خدمات اجتماعی و شهروندی مثل کیوسک دستگاه های خودپرداز بانکی، ایستگاه های دوچرخه، عرضه محصولات فرهنگی، مشاوره های پزشکی، اهدای خون و …استفاده میشود.

 

مزیت های استفاده از کانکس

از مزیت نوع پیش ساخته ی آن سرعت در اجرا و صرفه جویی در هزینه هاست. این کانکس ها بر خلاف بناهایی که به صورت سنتی ساخته میشوند در زمان کم و با هزینه ی کمتری قابل تهیه هستند.

در ساخت کانکس ها از ورقه های بزرگ و سبک تایل استفاده میشود به همین دلیل است که این سازه ها در برابر زلزله مقاوم هستند و چون چگالی آن ها نسبت به مصالح ساختمانی کمتر است در هنگام ریزش آوار کمترین آسیب را به افراد وارد میکنند.

در این سازه ها انرژی به خوبی ذخیره می شود زیرا عایق به کار رفته در جداره آن ها مانع هدر رفتن انرژی است؛ به همین دلیل است که در مناطق خیلی سرد یا خیلی گرم میتوان از آن ها استفاده کرد.

این سازه ها را میتوان با کامیون یا جرثقیل به مکان مورد نظر منتقل کرد. این ویژگی برای یک سازه بسیار مهم است، به خصوص در پروژه های عمرانی که بعد از اتمام یک پروژه به سرعت باید پروژه دیگری را شروع کنند.

در زمان بروز حوادث طبیعی اسکان دادن آسیب دیدگان بسیار اهمیت دارد و  بهترین سازه در این زمان است.

پس بهتر است با تولید انبوه، این سازه را ذخیره کرد تا در مواقع اضطراری دچار مشکل نشویم. این سازه ها این قابلیت را دارند که تعداد زیادی از آن ها را ساخت و ذخیره کرد.

تنوع این سازه ها بسیار زیاد است و کاربری های متفاوت با بازدهی بالا نیز دارند. تنوع این محصولات دست مشتری را برای خرید کاملا باز میگذارد.

 کانکس _canexe.ir

 

خرید و فروش کانکس دست دوم

این سازه ها کالای مصرفی نیستند که پس از مدتی استفاده آن ها را دور انداخت بلکه سال های سال میتوان آن ها را مورد استفاده قرار داد.

سازه های کانکسی را میتوان به صورت دست دوم نیز به فروش رساند و حتی طرفداران نوع کارکرده ی آن بیشتر نیز هست، زیرا دارای قیمت مناسب تری هستند.

بازدید حضوری و بررسی میزان سلامت و تجهیزات آن برای خرید نوع دست دوم آن ضروری است. بهتر است ارزش گذاری روی کانکس دست دوم توسط کارشناس فنی صورت پذیرد.

 

کانکس های سیار

چرخ دار یا سیار: این مدل ها محور و چرخ دارند و قابلیت جابجایی به کمک خودروی دیگر دارند. ایستگاه های سیار پلیس راه، کیوسک های خود پرداز سیار نمونه ای از این مدل هاست هستند. این نوع با نام کاروان مسافرتی و کاروان سیار نیز شناخته میشوند.

این مدل در دو نوع تک محور یا دو محور تولید میشوند که البته نوع دو محور بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد، خودروی حامل کانکس باید به مالبندی که در عرض آن نصب شده متصل شود.

از دیگر خصوصیات آن ها این است که محور جلویی آن ها متحرک است و میتواند همزمان با خودروی حامل در پیچ ها بچرخد و اینگونه از بروز تصادفات جلوگیری میشود.

برای خرید انواع آن به شرکت های تولید کننده ی سازه های پیش ساخته مراجعه کنید. شرکت کانکس دات آی آر (conexe.ir) از شرکت های ایرانی موفق در زمینه ی تولید انواع کانکس است.

همه ی محصولات عرضه شده توسط این شرکت از با کیفیت ترین متریال ساخته میشوند، مقاوم و زیبا هستند. همچنین قیمت محصولات این شرکت نسبت به کیفیت آن ها بسیار مناسب است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 473
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 35
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 80
  • باردید دیروز : 20
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 249
  • بازدید ماه : 563
  • بازدید سال : 7,587
  • بازدید کلی : 31,031